quote:Sloveens referendum draait homohuwelijk terug
GELIJKE RECHTEN De Slovenen hebben zondag de wet weggestemd die eerder dit jaar in het Balkanland het homohuwelijk invoerde. Op een referendum met een erg beperkte opkomst - nauwelijks een derde van de kiezers nam deel - stemde een kleine twee derde tegen het homohuwelijk.
De organisatie van het referendum was afgedwongen door de tegenstanders van een amendement op de familiewetten, dat het huwelijk herdefinieerde als een verbond van twee mensen - en dus niet langer van een man en een vrouw. Ze voerden campagne met slogans als "Onze kinderen staan op het spel" en werden gesteund door de katholieke kerk.
De organisatoren moesten minstens een vijfde van de kiesgerechtigden zover krijgen om naar de stembus te trekken opdat het referendum geldig zou zijn. Op een totaal van 1,7 miljoen betekende dat 342.000 kiezers. Ze kregen er zo'n 370.000 op de been.
Met 96 procent van de stemmen geteld, stond het neen-kamp op 63,12 procent.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)huwelijk-terug.dhtml
quote:Kijk, hier word ik vrolijk van. Het homohuwelijk is een wapen die door een bepaalde belanghebbende elite gebruikt wordt om van Amerika, Canada en Europese landen de bevolking zwak te maken en de christelijke wortels te vernietigen. Het is geen toeval dat landen die voorop lopen in de strijd voor homorechten zoals Zweden, Nederland en België ook die landen zijn die massa-immigratie uit Afrika en het midden oosten steunen.
Dat hebben landen als Polen, Hongarije, Slovenië en Rusland goed begrepen.
Voor mij zijn landen als Polen en Hongarije veel meer gidslanden dan een land zoals Zweden.
Slovenië, respect broeders!![]()
Geef het marxisme geen kans.
Ja, binnenkort heb je alleen nog christentuig in Afrika en wat andere onderontwikkelde gebieden en negers uitlachen omdat ze achterlijk doen is nogal uit de tijd.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:46 schreef berko13 het volgende:
[..]
Een laatste stuiptrekking naar een onvermijdelijke veranderende wereld.
Ik neig naar Poe.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Ik weet nu niet meer of berko13 serieus is of een Poe
China:quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, binnenkort heb je alleen nog christentuig in Afrika en wat andere onderontwikkelde gebieden en negers uitlachen omdat ze achterlijk doen is nogal uit de tijd.
Wanneer emigreer je?quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
China:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)istelijke-land.dhtml
India:
http://www.cip.nl/nieuws/(...)-godsdienst-in-India
Rusland:
http://www.cip.nl/nieuws/(...)rthodoxe-Kerk-groeit
Maar he, wees vooral trots op je uitstervende en islamiserende landje Nederland.
Wat is poe?quote:
Laat ik het zo zeggen, als hij zo nog even doorgaat, bekeer ik me tot de islam.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Boek je daarmee welles successen?
Mata is toch lichtkogel, wat ik begreep?quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is poe?
Manier van discussiëren doet me denken aan Mata en lichtkogel, de laatste was volgens eigen zeggen de "nog niet gelovige" en dit is dan de gelovige kloon.
Ja zover ik begrepen heb ookquote:Op dinsdag 22 december 2015 15:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mata is toch lichtkogel, wat ik begreep?
Mata is gestopt voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mata is toch lichtkogel, wat ik begreep?
Misschien kan ie dan die waanzin laten waar het hoort: in BNW.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is poe?
Manier van discussiëren doet me denken aan Mata en lichtkogel, de laatste was volgens eigen zeggen de "nog niet gelovige" en dit is dan de gelovige kloon.
Poe's Lawquote:Op dinsdag 22 december 2015 15:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is poe?
Mata is in verschillende freaks uiteengevallen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mata is gestopt voor zover ik weet.
Teruggekeerd als lichtkogel in bnw, maar geeft dit niet toe...quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mata is gestopt voor zover ik weet.
Dan is ie op zijn woord terug gekomen, hij heeft gezegd dat hij FOK! voorgoed zou verlaten, te druk of zoiets.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mata is in verschillende freaks uiteengevallen.
Dagelijks.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Boek je daarmee welles successen?
Ik zou me pas zorgen beginnen maken moest ik populair zijn bij jou.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, je maakt jezelf belachelijk.
Hoewel dat wel vaker hetzelfde is.
Ja, dramatisch afscheidstopic en zo. Hele heisa. Maar helaas, hij miste de aandacht teveel.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan is ie op zijn woord terug gekomen, hij heeft gezegd dat hij FOK! voorgoed zou verlaten, te druk of zoiets.
Wel, dan heb je op z'n minst wat waarden en normen gekregen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, als hij zo nog even doorgaat, bekeer ik me tot de islam.
Nee, daarvoor heb ik een te hoog IQ.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik zou me pas zorgen beginnen maken moest ik populair zijn bij jou.
Wel een stuk extremer dan hij als mata was, pleit inmiddels voor een volledige rehabilitatie van Adolf want die had het beste met de gewone mens voor en wat wij over hem geleerd hebben is zionistische westerse propaganda.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Idd ja, moest er wel om lachen, las het paar dagen gelezen in bnw.
Want atheïsten zijn vrij van normen en waarden?quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:12 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wel, dan heb je op z'n minst wat waarden en normen gekregen.
Atheïsten zijn over het algemeen erg fundamentalistisch ingesteld en overtuigd van hun eigen grote gelijk. Als de mainstream media hun morgen vertellen dat 1+1=3 is, zal 90% dat zomaar accepteren. Kritisch denken is de burger afgeleerd.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bij mensen die in het begin totaal niet geloofde?
Kap nou... Gelovige zijn echt absoluut niet kritisch ingesteld.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:15 schreef berko13 het volgende:
[..]
Atheïsten zijn over het algemeen erg fundamentalistisch ingesteld en overtuigd van hun eigen grote gelijk. Als de mainstream media hun morgen vertellen dat 1+1=3 is, zal 90% dat zomaar accepteren. Kritisch denken is de burger afgeleerd.
Lekker selectief statistiekjes interpreteren. Nog geen 250 miljoen op een bevolking van 1,5 miljard oftewel slechts iets van 16.7% procent van het totaal.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
China:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)istelijke-land.dhtml
Als het aantal aanhangers van religie A groeit van 1 naar 2, terwijl het aantal aanhangers van religie B groeit van 1 miljard naar 1,5 miljard dan groeit religie A harder procentueel gezien inderdaad. Aantal christenen in India blijft nog steeds praktisch verwaarloosbaar.quote:
Feit blijft dat het beschaafde deel van de wereld gewoon nog steeds seculariseert.quote:Rusland:
http://www.cip.nl/nieuws/(...)rthodoxe-Kerk-groeit
Maar he, wees vooral trots op je uitstervende en islamiserende landje Nederland.
Als Mata was hij ook al goed ver heen hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wel een stuk extremer dan hij als mata was, pleit inmiddels voor een volledige rehabilitatie van Adolf want die had het beste met de gewone mens voor en wat wij over hem geleerd hebben is zionistische westerse propaganda.
O, maar daar bestaat een lange Amerikaanse docu over die precies hetzelfde beweert en die "in" is, of iig "in" is geweest bij complotdenkers. Wordt alles net een tikkeltje gunstiger beschreven dan de werkelijkheid was, zeg maar. Dus daaruit zal hij zijn inspiratie wel geput hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wel een stuk extremer dan hij als mata was, pleit inmiddels voor een volledige rehabilitatie van Adolf want die had het beste met de gewone mens voor en wat wij over hem geleerd hebben is zionistische westerse propaganda.
Joden zijn oké volgens deze incarnatie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:17 schreef Jigzoz het volgende:
Heeft TS trouwens ook een hekel aan joden of alleen aan homo's?
Oh ja zeker maar toch een stuk minder wat betreft religie en nazi sympathie (in mijn herinnering dan)quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als Mata was hij ook al goed ver heen hoor.
Ik ben een christen zionist.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:17 schreef Jigzoz het volgende:
Heeft TS trouwens ook een hekel aan joden of alleen aan homo's?
Als Mata van mening verandert, dan begint hij een nieuw account.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Joden zijn oké volgens deze incarnatie.
Ja, en Mata heeft geen hekel aan joden, maar alleen aan zionisten die de wereld willen domineren.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:18 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik ben een christen zionist.
Ik heb geen hekel aan homo's, waar haal je dat van? Ik heb een hekel aan mensen die kinderen hersenspoelen met niet-traditionele samenlevingsvormen.
Als hij ze kan bekeren wel wrs.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Joden zijn oké volgens deze incarnatie.
Je haat ze zo dat je hun geen gelijke rechten gunt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:18 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik ben een christen zionist.
Ik heb geen hekel aan homo's, waar haal je dat van? Ik heb een hekel aan mensen die kinderen hersenspoelen met niet-traditionele samenlevingsvormen.
Dan haat ik mijn moeder en mijn broer ook aangezien ik tegen een huwelijk ben tussen mijn broer en mijn moeder.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je haat ze zo dat je hun geen gelijke rechten gunt.
Vreemde vergelijking wel.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:21 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dan haat ik mijn moeder en mijn broer ook aangezien ik tegen een huwelijk ben tussen mijn broer en mijn moeder.
Kwam jij voor of na dat huwelijk?quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:21 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dan haat ik mijn moeder en mijn broer ook aangezien ik tegen een huwelijk ben tussen mijn broer en mijn moeder.
Aan z'n PoHi te zien is het een Belg, dus tenzij Mata zijn personages ook vrij consequent van nationaliteit laat veranderen lijkt het me sterk dat dit zijn kloon is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als Mata van mening verandert, dan begint hij een nieuw account.
Hm.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aan z'n PoHi te zien is het een Belg, dus tenzij Mata zijn personages ook vrij consequent van nationaliteit laat veranderen lijkt het me sterk dat dit zijn kloon is.
Mata? Ben jij het?quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:27 schreef Heilwasser het volgende:
Niemand kan Mata evenaren. Niemand.
Mata is druk bezig met testjes aan het uitvoeren om aan te tonen dat raketten echt niet in de ruimte werkenquote:
Daar is Mata het vast mee eens.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:27 schreef Heilwasser het volgende:
Niemand kan Mata evenaren. Niemand.
Is hij nou nog met dat bewijs gekomen dat de maanlandingen een hoax waren btw?quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mata is druk bezig met testjes aan het uitvoeren om aan te tonen dat raketten echt niet in de ruimte werken
http://southpark.cc.com/clips/154728/running-some-tests
Nee, hij kondigde al vrij snel zijn afscheid aan.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is hij nou nog met dat bewijs gekomen dat de maanlandingen een hoax waren btw?
Libtards hebben niet te bepalen wat achterlijk of goed is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:50 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
Slovenie gaat terug naar de middeleeuwen.
Ierland daar en tegen... Foto van een nieuwe uitgave van het wetboek.
[ afbeelding ]
Je kan duidelijk zien waar mensen met achterlijke denkbeelden in Europa nog het dagelijks leven bepalen.
afbeelding ]
Heeft meer shtijl.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:08 schreef Chewie het volgende:
"war on family"laat me niet lachen
Klinkt het beter in het Engels of haal je je stupide waarheid alleen maar uit Amerikaanse conservatieve evangelische blogs?
War on family...quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:06 schreef berko13 het volgende:
[..]
Libtards hebben niet te bepalen wat achterlijk of goed is.
Landen die een war on family voeren, zullen binnen enkele decennia zure vruchten plukken.
De eerste tekenen zijn daar in Nederland trouwens al merkbaar van.
Welke tekenen zijn dat?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:06 schreef berko13 het volgende:
[..]
Landen die een war on family voeren, zullen binnen enkele decennia zure vruchten plukken.
In zwakke, weerloze landen zoals Nederland en Zweden vind een joodse exodus plaats en zijn de eerste om de poort open te zetten voor Afrika en het Midden Oosten. Je moet geen hoog IQ hebben om te weten dat zoiets ingrijpende gevolgen heeft. Zoiets staat in verband met elkaar.quote:
En hoe volgt dat uit het homohuwelijk? Joden vertrekken omdat homo's hier mogen trouwen of zo?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:14 schreef berko13 het volgende:
[..]
In zwakke, weerloze landen zoals Nederland en Zweden vind een joodse exodus plaats en zijn de eerste om de poort open te zetten voor Afrika en het Midden Oosten. Je moet geen hoog IQ hebben om te weten dat zoiets ingrijpende gevolgen heeft. Zoiets staat in verband met elkaar.
Hé grrristenfundi, weet je nou al wat een politieke ideologie is?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:06 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat AQUILA. schrijft!quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:57 schreef AQUILA. het volgende:
Onvoorstelbaar dat je als burger de behoefte hebt om anderen restricties op te leggen betreffende een thema waar je zelf geen hinder aan ondervindt. Kleinburgerlijkheid ten top, op een ronduit ridicule en walgelijke manier tentoongespreid.
Dat je als burger mag beslissen over de persoonlijke vrijheid van een ander, daar kan ik echt niet bij. Ontzettend triest. Het grootste gedeelte van het volk is te dom om verstandig na te kunnen denken over belangrijke kwesties. Om die reden is het ook maar goed dat er geen referenda gehouden worden. Stel je voor dat het plebs beslist over zaken als persoonlijke vrijheid...
Brusselse opperrabbijn: "Geen toekomst voor Joden in Europa"quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En hoe volgt dat uit het homohuwelijk? Joden vertrekken omdat homo's hier mogen trouwen of zo?
Waarom zou ik dat niet weten?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:17 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Hé grrristenfundi, weet je nou al wat een politieke ideologie is?
Anyway... zoek hulp
Ik heb het even geskimd, maar kan zo snel nergens vinden dat het homohuwelijk volgens deze mensen de oorzaak zou zijn van hun vertrek.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:19 schreef berko13 het volgende:
[..]
Brusselse opperrabbijn: "Geen toekomst voor Joden in Europa"
http://www.cip.nl/nieuws/(...)voor-Joden-in-Europa
Britse Joden zien geen toekomst in Europa
http://www.telegraaf.nl/b(...)mst_in_Europa__.html
Indirect is het een oorzaak.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb het even geskimd, maar kan zo snel nergens vinden dat het homohuwelijk volgens deze mensen de oorzaak zou zijn van hun vertrek.
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh. Waar zeggen ze dat dan?
Dan verschillen wij van mening. Dat mag in een democratie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan zeg ik van niet.
Wat nu?
"Joden laten zich wegjagen door het homohuwelijk." is geen mening. Dat is een feitelijke uitspraak. Die kun je niet verdedigen met 'ik zeg dat'.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:26 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening. Dat mag in een democratie.
Er zijn weinig joden in Nederland vanwege het homohuwelijk is geen mening, maar zwakzinnigheid.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:26 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening. Dat mag in een democratie.
Als je dat nu al niet meer weet, dan heb je echt een zeer korte termijn geheugen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:20 schreef berko13 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat niet weten?
Ben jij een vijand van de vrijheid van meningsuiting?
Zucht.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
"Joden laten zich wegjagen door het homohuwelijk." is geen mening. Dat is een feitelijke uitspraak. Die kun je niet verdedigen met 'ik zeg dat'.
Tenminste, dat kun je wel, maar dan maak je jezelf onsterfelijk belachelijk.
Hoe maakt het een land zwak?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:32 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zucht.
Homohuwelijk, transgenderschap en andere gekkigheden ==> maakt een land zwak ==> zet de poort open voor Afrika en Midden Oosten ==> joden vertrekken door onveiligheid, slechte economie en weinig toekomstperspectief.
Indirect is het dus een oorzaak.
Jij bestaat -> joden schamen zich voor jouw domheid -> joden vertrekken.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:32 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zucht.
Homohuwelijk, transgenderschap en andere gekkigheden ==> maakt een land zwak ==> zet de poort open voor Afrika en Midden Oosten ==> joden vertrekken door onveiligheid, slechte economie en weinig toekomstperspectief.
Laatste antwoord en daarna ga ik de trolls hier niet meer voeden:quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe maakt het een land zwak?
Correlatie betekent niet dat er een causaal verband is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:37 schreef berko13 het volgende:
[..]
Laatste antwoord en daarna ga ik de trolls hier niet meer voeden:
Merk op dat de meest progressieve landen in dat soort zaken de poort open zetten.
Landen waar wel nog een traditionele en gezonde volksgeest heerst zoals Polen en Hongarije, sluiten de poort.
Dat houdt verband met elkaar.
Dit... alsof ik voor een ander zou beslissen dat hij/zij zijn/haar kinderen niet zou mogen vergiftigen met religieuze opvattingen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:57 schreef AQUILA. het volgende:
Onvoorstelbaar dat je als burger de behoefte hebt om anderen restricties op te leggen betreffende een thema waar je zelf geen hinder aan ondervindt. Kleinburgerlijkheid ten top, op een ronduit ridicule en walgelijke manier tentoongespreid.
Dat je als burger mag beslissen over de persoonlijke vrijheid van een ander, daar kan ik echt niet bij. Ontzettend triest. Het grootste gedeelte van het volk is te dom om verstandig na te kunnen denken over belangrijke kwesties. Om die reden is het ook maar goed dat er geen referenda gehouden worden. Stel je voor dat het plebs beslist over zaken als persoonlijke vrijheid...
En daar is wel een causaal verband? Of is dat gewoon door de ligging?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Correlatie betekent niet dat er een causaal verband is.
Overigens is er ook geen correlatie. De landen met de meeste vluchtelingen zijn nog steeds zulke progressieve wereldwonderen als Turkije, Italië en Griekenland.
Ik heb meer moeite met de 3 woestijngeloven dan met andere geloven op de wereld.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar is wel een causaal verband?
Ben jij het niet die een war on family voert? Er zijn immers heel veel soorten familie's, maar dat maakt het niet minder familie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:06 schreef berko13 het volgende:
[..]
Die jongen heeft gewoon één of andere narcistische persoonlijkheidsstoornis. Meneer claimde relevante scholing en unieke inzicht, maar deed niets anders dan de standaard drogredenen van de complotgekkies herkauwen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee, hij kondigde al vrij snel zijn afscheid aan.
de joden vertrekken omdat christen idioten (barmhartigheid) woestijngekken binnen halen. Daar hebben homo's geen debet aan.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:32 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zucht.
Maar dat kunnen we oplossen door homo's en transgenders kindere te laten adopteren of gebruik te maken van draagmoeders.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:32 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zucht.
Is slechts een kleine minderheid hoor van die christenen die deze woestijngekken binnen haalt. Ik denk dat het is om nieuwe zieltjes te winnen. Bij de katholieke kerk is al decennia een heel eigenaardige sekte geïnfiltreerd.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:33 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
de joden vertrekken omdat christen idioten (barmhartigheid) woestijngekken binnen halen. Daar hebben homo's geen debet aan.
Zelfs de paus heet ze welkom. Leg dat eens uit
Welke kinderen wil je laten adopteren door homo's en transgenders? Lijkt me sowieso al een kwalijke zaak. Hoe verwachten we onze kinderen juist op te voeden als hun opvoeders de europese christelijke waarden niet uitdragen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dat kunnen we oplossen door homo's en transgenders kindere te laten adopteren of gebruik te maken van draagmoeders.
Maarja, dan is een wettelijk contractje wel handig voor ze, dus is het homo huwelijk alleen maar een goede extra mogelijkheid
Ja toch, niet dan?
Echt wat een waanzin komt er uit jouw toetsenbord.
Kinderen die geen liefdevol huis hebben?quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:14 schreef berko13 het volgende:
[..]
Welke kinderen wil je laten adopteren door homo's en transgenders? Lijkt me sowieso al een kwalijke zaak. Hoe verwachten we onze kinderen juist op te voeden als hun opvoeders de europese christelijke waarden niet uitdragen?
wat zijn die europese christelijke waarden?quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:14 schreef berko13 het volgende:
[..]
Welke kinderen wil je laten adopteren door homo's en transgenders? Lijkt me sowieso al een kwalijke zaak. Hoe verwachten we onze kinderen juist op te voeden als hun opvoeders de europese christelijke waarden niet uitdragen?
Homohaat, antisemitisme, je kent het wel.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat zijn die europese christelijke waarden?
Kinderen zonder liefdevol huis, daar bestaan weeshuizen voor. Daar worden ze tijdelijk opgevangen tot ze elders terecht kunnen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Kinderen die geen liefdevol huis hebben?
Denk dat het erg goed zal gaan met kinderen die heel bewust gekozen worden door mensen, denk zelfs dat het vaak beter zal gaan met die kinderen dan de kinderen die geboren worden bij die ja, hoort erbij he gezinnen.
De waarden waardoor dit continent tot bloei is kunnen komen. De afbraak van Europa zoals we die vandaag meemaken, gaat niet voor niets samen met het verval van deze waarden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat zijn die europese christelijke waarden?
Het wordt tijd dat dit uit het wetboek wordt geschrapt en dat iedereen zelf een contract kan opstellen, of dat nu tussen twee, vier of twintig volwassen personen plaatsvind. Dan kan iedereen en elke organisatie, religeus of niet, zelf bepalen wat ze als huwelijk accepteren.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:50 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
Slovenie gaat terug naar de middeleeuwen.
Ierland daar en tegen... Foto van een nieuwe uitgave van het wetboek.
[ afbeelding ]
Je kan duidelijk zien waar mensen met achterlijke denkbeelden in Europa nog het dagelijks leven bepalen.
[ afbeelding ]
Als je me even aangeeft welke drugs jij gebruikt zal ik die idd op het lijstje "niet gebruiken" zetten.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:36 schreef berko13 het volgende:
[..]
Kinderen zonder liefdevol huis, daar bestaan weeshuizen voor. Daar worden ze tijdelijk opgevangen tot ze elders terecht kunnen.
Op die laatste zin ga ik zelfs niet antwoorden. Gewoon van die drugs afblijven en hopelijk komt het nog goed. Sterkte.
ja dat begreep ikquote:Op dinsdag 22 december 2015 19:37 schreef berko13 het volgende:
[..]
De waarden waardoor dit continent tot bloei is kunnen komen. De afbraak van Europa zoals we die vandaag meemaken, gaat niet voor niets samen met het verval van deze waarden.
Wat is er kwalijk aan een kind een liefdevol thuis bieden? Dat is toch belangrijker dan de sekse van de ouders?quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:14 schreef berko13 het volgende:
[..]
Nee, het mogen geen homo's zijn, want dan raken die kinderen in de war en dan worden ze ook homo's en dan gaan ze moslims importeren en dan gaan de joden weg.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is er kwalijk aan een kind een liefdevol thuis bieden? Dat is toch belangrijker dan de sekse van de ouders?
Nee, want homo's hebben geen mensen van het andere geslacht in hun omgeving en zullen de kinderen indoctrineren om homo te zijn. Zoiets denk ik...quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is er kwalijk aan een kind een liefdevol thuis bieden? Dat is toch belangrijker dan de sekse van de ouders?
Er schijnt een vaccin tegen te zijn, maar daar krijg je weer autisme van.quote:
Ik zat al met smart te wachten op jouw mening inzake deze kwestie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind het onwenselijk om een kind 2 papa's te geven, ik vind het bijna onmenselijk te noemen. Dat wens je een onschuldig kind niet.
Wat is daar nou weer onmenselijk aan?quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind het onwenselijk om een kind 2 papa's te geven, ik vind het bijna onmenselijk te noemen. Dat wens je een onschuldig kind niet.
Slechte troll. Zeg dan tenminste nog even 'heil Jezus' of zo. Dit is gewoon echt te mager.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
Vind het onmenselijker eigenlijk als het kind bij TS of die JubaUrbicus was geplaatst. Of is dat te onaardig?:Pquote:Op dinsdag 22 december 2015 19:57 schreef Monolith het volgende:
Als hij nou had gezegd dat het onmenselijk was om geadopteerd te worden door Paul de Leeuw dan had ik daar nog wel in mee willen gaan.
Bijna onmenselijk schrijft hij. Wat onmenselijk is, is arbitrair natuurlijk. Ik ben voor gelijk rechten qua huwelijk etc. voor homo's,d aar heb ik allemaal geen problemen mee. Maar een kind laten opvoeden door 2 vaders is een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer onmenselijk aan?
Snap echt niks van dit soort meningen.
Homo's kunnen dus geen kinderen opvoeden?quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:00 schreef Wintar het volgende:
[..]
Bijna onmenselijk schrijft hij. Wat onmenselijk is, is arbitrair natuurlijk. Ik ben voor gelijk rechten qua huwelijk etc. voor homo's,d aar heb ik allemaal geen problemen mee. Maar een kind laten opvoeden door 2 vaders is een heel ander verhaal.
Wat dat betreft zijn we in Nederland helemaal doorgeslagen met dit soort tolerantie. Homohuwelijk ok, daar kiezen 2 volwassenen voor. Maar een kind kiest er niet voor om door 2 gays opgevoed te worden.
Een kind kiest er ook niet voor om door een man en een vrouw opgevoed te worden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:00 schreef Wintar het volgende:
[..]
Bijna onmenselijk schrijft hij. Wat onmenselijk is, is arbitrair natuurlijk. Ik ben voor gelijk rechten qua huwelijk etc. voor homo's,d aar heb ik allemaal geen problemen mee. Maar een kind laten opvoeden door 2 vaders is een heel ander verhaal.
Wat dat betreft zijn we in Nederland helemaal doorgeslagen met dit soort tolerantie. Homohuwelijk ok, daar kiezen 2 volwassenen voor. Maar een kind kiest er niet voor om door 2 gays opgevoed te worden.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Argument_(logica)quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:00 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ik vind het hebben van een vaderfiguur en een moederfiguur toch niet ondergeschikt. Maar goed twee vaders of twee moeders is wellicht beter dan geen vader of moeder maar het is niet een ideale situatie. Uiteindelijk wordt een kind geboren uit een man en een vrouw. Of dat binnen of buiten het huwelijk plaatsvind is voor de ene groep belangrijker dan de ander en dat maakt dat er op een andere manier naar een huwelijk gekeken wordt. Velen zullen een homohuwelijk altijd zien als dat, een homohuwelijk. Dat homo's een burgerlijk huwelijk kunnen aangaan is wat mij betreft prima maar ik heb begrip voor de aparte status die velen geven aan een huwelijk tussen man en vrouw.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zat al met smart te wachten op jouw mening inzake deze kwestie.
Ik vind dat een kind opgegroeid moet worden met een moeder en vader en niet met een vader en een vader. Een kind gaat niet gelukkig geworden als hij door 2 mannen opgevoed gaat worden (denk aan pesten en andere zaken), het is gewoon natuurlijk dat een kind verlangt naar moederliefde; als ik dit nog moet uitleggen dan heb ik niks meer te zeggen dan dat de mensheid een dieptepunt van achterlijkheid en onmenselijkheid heeft bereikt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer onmenselijk aan?
Snap echt niks van dit soort meningen.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik vind dat een kind opgegroeid moet worden met een moeder en vader en niet met een vader en een vader. Een kind gaat niet gelukkig geworden als hij door 2 mannen opgevoed gaat worden (denk aan pesten en andere zaken), het is gewoon natuurlijk dat een kind verlangt naar moederliefde; als ik dit nog moet uitleggen dan heb ik niks meer te zeggen dan dat de mensheid een dieptepunt van achterlijkheid en onmenselijkheid heeft bereikt.
Dat blijkt nergens uit. Integendeel.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik vind dat een kind opgegroeid moet worden met een moeder en vader en niet met een vader en een vader. Een kind gaat niet gelukkig geworden als hij door 2 mannen opgevoed gaat worden
Dat er mensen zijn die dit blijkbaar denken....quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:05 schreef Jigzoz het volgende:
http://www.scientias.nl/k(...)ers-presteren-beter/
Ik zeg het maar even.
quote:Adoptie
Uit een eerder onderzoek bleek dat kinderen van homoseksuele ouders geen slechtere gezondheid hebben dan kinderen die waren geboren in een gezin met twee heteroseksuele ouders.
Beetje Pokon erbij, voldoende water.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik vind dat een kind opgegroeid moet worden met een moeder en vader en niet met een vader en een vader. Een kind gaat niet gelukkig geworden als hij door 2 mannen opgevoed gaat worden (denk aan pesten en andere zaken), het is gewoon natuurlijk dat een kind verlangt naar moederliefde; als ik dit nog moet uitleggen dan heb ik niks meer te zeggen dan dat de mensheid een dieptepunt van achterlijkheid en onmenselijkheid heeft bereikt.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
het is gewoon natuurlijk dat een kind verlangt naar moederliefde; als ik dit nog moet uitleggen dan heb ik niks meer te zeggen dan dat de mensheid een dieptepunt van achterlijkheid en onmenselijkheid heeft bereikt.
In dit topic komen de meest gestoorde homofoben zich melden. Je kunt het niet bedenken of ze geloven het.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die dit blijkbaar denken....
[..]
Mooi dat we ze wel allemaal bij elkaar hebben dan :pquote:Op dinsdag 22 december 2015 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In dit topic komen de meest gestoorde homofoben zich melden. Je kunt het niet bedenken of ze geloven het.
Allemaal vrij recentelijk geregistreerd ook, grotendeels dezelfde opvattingen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In dit topic komen de meest gestoorde homofoben zich melden. Je kunt het niet bedenken of ze geloven het.
Het zijn er niet zoveel, maar samen vormen ze wel mooi de anus van internettend Nederland.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mooi dat we ze wel allemaal bij elkaar hebben dan :p
Zijn er meer dan ik had gedacht hoor. Dacht dat wel het snor zat met het homohuwelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zijn er niet zoveel, maar samen vormen ze wel mooi de anus van internettend Nederland.
Wat is daar dan het grote probleem van? Waarom is dat zo'n ander verhaal?quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:00 schreef Wintar het volgende:
[..]
Nee inderdaad, zelfs gelukkiger, blijkt uit meerdere onderzoeken, ook zelfverzekerder en zelfs iets intelligenter.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
wat als de moeder om welke reden dan ook uit het plaatje verdwijnt ... kind in een bad kokend water dompelen ofzo?quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Je hele betoog hangt dus op dat jij vindt dat een kind er niet gelukkiger op zal worden als het door twee mannen opgevoed wordt, geen enkele wetenschappelijke basis, het is volgens jou zo omdat jij denkt dat het zo is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Schijnbaar is de sekte van de ouders nog belangrijker.... of het ontbreken daarvan, dat schijnt weer zeer kwalijk te zijnquote:Op dinsdag 22 december 2015 19:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach. Gay ouders kunnen natuurlijk net zo goed kut zijn als hetero ouders. Filmpjes met mooie verhalen doen daar niet aan af. Punt is dat het om personen gaat, niet om seksualiteit.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:19 schreef snakelady het volgende:
Zie hier, deze kinderen hebben het toch verschrikkelijk, je ziet zo al dat ze niet gelukkig zijn en niet goed verzorgt worden.
Mijn punt was dat hij beweerde dat geen een kind gelukkig kan zijn met twee vaders.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ach. Gay ouders kunnen natuurlijk net zo goed kut zijn als hetero ouders. Filmpjes met mooie verhalen doen daar niet aan af. Punt is dat het om personen gaat, niet om seksualiteit.
Iemand die dat beweert moet je niet al te serieus nemen. Besides, mijn neef is opgegroeid met slechts 1 vader en dat is een prima dudequote:Op dinsdag 22 december 2015 20:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn punt was dat hij beweerde dat geen een kind gelukkig kan zijn met twee vaders.
Dat zegt dat je niet weet wat er anno 2015 leeft. Je snapt niet dat ook je net zo goed leeft in een artificiële bubbel en dat bekrompenheid niet meer is dan een gevolg van je eigen perceptie. Je standpunt is voor velen net zo bekrompen. Maar het is natuurlijk makkelijk om het enkel op bijvorbeeld een geloofsovertuiging te gooien en te denken dat je je argument gemaakt hebt door te roepen dat het 2015 is. Het is binnenkort 2016 en over een jaar 2017. Het verstrijken van de tijd gaat niet perse iets veranderen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:09 schreef BasEnAad het volgende:
Dat er nog zoveel bekrompen mensen bestaan anno 2015. Ik schrik er van.
Ik vind het bekrompen en ik sta er boven ja.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:51 schreef idefixide het volgende:
[..]
Dat zegt dat je niet weet wat er anno 2015 leeft. Je snapt niet dat ook je net zo goed leeft in een artificiële bubbel en dat bekrompenheid niet meer is dan een gevolg van je eigen perceptie. Je standpunt is voor velen net zo bekrompen. Maar het is natuurlijk makkelijk om het enkel op bijvorbeeld een geloofsovertuiging te gooien en te denken dat je je argument gemaakt hebt door te roepen dat het 2015 is. Het is binnenkort 2016 en over een jaar 2017. Het verstrijken van de tijd gaat niet perse iets veranderen.
LOLquote:Op dinsdag 22 december 2015 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat een kind dat met 2 vaders opgroeit een stuk gelukkiger is dan een kind dat met 1 vader opgroeit ... of met 1 moeder ... of met 2 kutouders (tenzij het 2 kutvaders zijn)
Lesbisch koppel, twee van die manwijven.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL![]()
zoveel pech zal een kind toch niet hebben ?![]()
Je hoeft geen spijt te betuigen voor je opvattingen maar "anno 2015" of "het is 2015" roepen is geen argument.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vind het bekrompen en ik sta er boven ja.
Het spijt me zeer.
Dat klopt. Maar dat is ook niet nodig. Iemand die vindt dat homo's minder rechten hebben moet maar met argumenten komen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:16 schreef idefixide het volgende:
[..]
Je hoeft geen spijt te betuigen voor je opvattingen maar "anno 2015" of "het is 2015" roepen is geen argument.
Wat zijn minder rechten? Homo's kunnen toch net zo goed met iemand van het andere geslacht trouwen. Ook in Slovenië kan dat. Hetero's kunnen in Slovenië net zo goed niet trouwen met iemand van hetzelfde geslacht. Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:21 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat is ook niet nodig. Iemand die vindt dat homo's minder rechten hebben moet maar met argumenten komen.
Hoe zie je dat voor je iemand verbieden om ergens in te geloven? Denk je verder dat een gelovige dat zou accepteren en zich erbij zou neerleggen ook al kon je het verbieden?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:46 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met de 3 woestijngeloven dan met andere geloven op de wereld.
Religie hoort binnenshuis plaatst te vinden daar moet je andere mensen niet mee lastig vallen?
Maar ik zou zeker een voorstander zijn van een verbod op die Joodse, Christen en Islamtische woestijngeloven.
De mensen die onderdrukt worden in Slovenië door die malle uitspraak over het huwelijk komt ook uit de koker van een aanhanger van zo'n woestijngeloof.
Maar een homoseksueel die in het huwelijk gelooft wel verbieden te trouwen met degene waar hij/zij van houdt.... want oeh, dat strookt niet met de normen en waarden van de mensen buiten dat huwelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:33 schreef idefixide het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je iemand verbieden om ergens in te geloven? Denk je verder dat een gelovige dat zou accepteren en zich erbij zou neerleggen ook al kon je het verbieden?
Als een verbintenis tussen man en vrouw enerzijds en een verbintenis tussen man en man en vrouwe en vrouw homohuwelijk anderzijds totaal anders wordt gezien waarom wil je toch forceren dat dezelfde terminologie gehanteerd wordt?quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar een homoseksueel die in het huwelijk gelooft wel verbieden te trouwen met degene waar hij/zij van houdt.... want oeh, dat strookt niet met de normen en waarden van de mensen buiten dat huwelijk.
Ze staan voor een levenshouding van liefde, nederigheid en dienstbaarheid.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat begreep ik
wat zijn die waarden?
Dat laten jouw haatdragende reacties in dit topic prima zien inderdaad.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:56 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ze staan voor een levenshouding van liefde, nederigheid en dienstbaarheid.
Ah kom, 2 vaders die een kind opvoeden blijft toch zo'n beetje als de paralympics. Je doet het om die andere goed te laten voelen, maar ergens heb je toch zoiets van: Nee, ergens klopt het niet.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben heel erg tolerant en verdraagzaam. Maar ik verzet mij tegen degene die erop zijn de christelijke wortels van Europa te vernietigen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laten jouw haatdragende reacties in dit topic prima zien inderdaad.
Dat jij een kind niet zou kunnen opvoeden, zelfs niet met de hulp van een andere man, zegt helemaal niets over de opvoedvaardigheden van anderen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ah kom, 2 vaders die een kind opvoeden blijft toch zo'n beetje als de paralympics. Je doet het om die andere goed te laten voelen, maar ergens heb je toch zoiets van: Nee, ergens klopt het niet.
Een kind verdient het recht op een vader en een moeder. Prima als jij daar anders over denkt, maar is het aan jou om andere kinderen dat recht te ontnemen?
Dat getroll van je is vrij onchristelijk. Maar je bent natuurlijk ook helemaal niet Christelijk, je zit gewoon lekker te trollen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:02 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik ben heel erg tolerant en verdraagzaam. Maar ik verzet mij tegen degene die erop zijn de christelijke wortels van Europa te vernietigen.
en die waarden worden geweld aangedaan als je homo's met elkaar laat trouwen??quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:56 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ze staan voor een levenshouding van liefde, nederigheid en dienstbaarheid.
Jij verwart het christendom met de flowerpowerbeweging.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat getroll van je is vrij onchristelijk. Maar je bent natuurlijk ook helemaal niet Christelijk, je zit gewoon lekker te trollen.
Hoe verwachten we van onze kinderen dat ze een goede, christelijke opvoeding krijgen wanneer de opvoeders deze christelijke waarden en normen verwerpen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die waarden worden geweld aangedaan als je homo's met elkaar laat trouwen??
snap je het zelf nog wel?
Ik verwacht helemaal niet dat mijn kind een "goede Christelijke opvoeding" krijgt, ik verwacht dat mijn kind fatsoenlijk opgevoed wordt, en dat kan ook prima zonder religieuze indoctrinatie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Hoe verwachten we van onze kinderen dat ze een goede, christelijke opvoeding krijgen wanneer de opvoeders deze christelijke waarden en normen verwerpen?
quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:04 schreef Leandra het volgende:
Overigens zou ik liever zien dat mijn kind bij twee homoseksuele mannen terechtkomt dan bij iemand met ideeën zoals de jouwe.... dat zou ik echt heel erg vinden, als hij met dat soort relifundamentalisme geïndoctrineerd zou worden.
we verwachten niet dat onze kinderen een goede christelijke opvoeding krijgen, we verwachten dat ze een goede opvoeding krijgenquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Hoe verwachten we van onze kinderen dat ze een goede, christelijke opvoeding krijgen wanneer de opvoeders deze christelijke waarden en normen verwerpen?
Onlangs las ik over een Canadese volwassen man met een stuk of 8 kinderen die voortaan door het leven gaat als 6 jarig meisje. Jij vindt dat oké neem ik aan met jouw open mind, want tenslotte is het 2015.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat jij een kind niet zou kunnen opvoeden, zelfs niet met de hulp van een andere man, zegt helemaal niets over de opvoedvaardigheden van anderen.
Misschien is het verstandig dat je je eigen bekrompen ideeën niet langer als basis gebruikt voor wat wel of niet goed kan zijn voor een ander.
Overigens zou ik liever zien dat mijn kind bij twee homoseksuele mannen terechtkomt dan bij iemand met ideeën zoals de jouwe.... dat zou ik echt heel erg vinden, als hij met dat soort relifundamentalisme geïndoctrineerd zou worden.
Ik weet niet waarop je denkt te kunnen baseren wat ik daar van vind, maar je conclusie is belachelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:13 schreef berko13 het volgende:
[..]
Onlangs las ik over een Canadese volwassen man met een stuk of 8 kinderen die voortaan door het leven gaat als 6 jarig meisje. Jij vindt dat oké neem ik aan met jouw open mind, want tenslotte is het 2015.
Belachelijk en hééél vergezocht. Gewoon het meest bizarre voorbeeld gezocht om zijn mening kracht bij te zetten..quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet waarop je denkt te kunnen baseren wat ik daar van vind, maar je conclusie is belachelijk.
Ja, want op een of andere manier moet je het niet nemen van je verantwoordelijkheden ook maar prima en normaal vinden als je het niet verfoeit als twee mannen een kind opvoeden...quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Belachelijk en hééél vergezocht. Gewoon het meest bizarre voorbeeld gezocht om zijn mening kracht bij te zetten..
Waarom wil je anderen verplichten om een verbintenis tussen homo's een huwelijk te noemen? Ik zie het in dezelfde trant als anderen verplichten om Caitlyn Jenner een vrouw te noemen. Zo werkt het niet. Hoe politiek incorrect dat ook wordt of is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die waarden worden geweld aangedaan als je homo's met elkaar laat trouwen??
snap je het zelf nog wel?
Laten we ze in juridisch zin gewoon trouwen, mag jij het een samenlevingscontract noemen. Ook weer opgelost.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:20 schreef idefixide het volgende:
[..]
Waarom wil je anderen verplichten om een verbintenis tussen homo's een huwelijk te noemen? Ik zie het in dezelfde trant als anderen verplichten om Caitlyn Jenner een vrouw te noemen. Zo werkt het niet. Hoe politiek incorrect dat ook wordt of is.
Ik waan me echt in de jaren vijftig bij sommige posts hier.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:20 schreef idefixide het volgende:
[..]
Waarom wil je anderen verplichten om een verbintenis tussen homo's een huwelijk te noemen? Ik zie het in dezelfde trant als anderen verplichten om Caitlyn Jenner een vrouw te noemen. Zo werkt het niet. Hoe politiek incorrect dat ook wordt of is.
Caitlyn Jenner is gewoon een vrouw als ze omgebouwd is, dan kun je wel vinden dat ze nog steeds een man is, maar met vrouwelijke geslachtsdelen en het ontbreken van mannelijke geslachtsdelen is het simpelweg geen man meer.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:20 schreef idefixide het volgende:
[..]
Ja alleen het feit dat je op een laptop (of telefoonquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik waan me echt in de jaren vijftig bij sommige posts hier.
Allemachtig
Want mensen met een streng religieuze achtergrond kunnen hun kinderen niet goed opvoeden / een gelukkig leven bezorgen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
???
Bloedserieus, liever bij een homoseksueel stel dan bij relifundamentalisten.
Dit dus!!!!!!!quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:14 schreef Leandra het volgende:
Wat een vooringenomenheid zeg, omdat het niet strookt met je eigen ideeën kan het dus niet goed zijn voor een kind
Ik zie liever niet dat het brein van mijn kind met zulk religieus gedachtengoed vervuild wordt nee.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:28 schreef Wintar het volgende:
[..]
Want mensen met een streng religieuze achtergrond kunnen hun kinderen niet goed opvoeden / een gelukkig leven bezorgen?
Dat voelt voor jou zo blijkbaar, maar voor vele andere niet en het belangrijkste, voor de kinderen met twee vaders of twee moeders niet, en daar gaat het je toch om, het belang van het kind?quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ah kom, 2 vaders die een kind opvoeden blijft toch zo'n beetje als de paralympics. Je doet het om die andere goed te laten voelen, maar ergens heb je toch zoiets van: Nee, ergens klopt het niet.
Een kind verdiend liefde, of dat nu van een vader en een moede, een moeder, een vader, twee vaders of twee moeders is maakt toch niks uit?quote:Een kind verdient het recht op een vader en een moeder. Prima als jij daar anders over denkt, maar is het aan jou om andere kinderen dat recht te ontnemen?
Ik geef mijn kinderen dan ook helemaal geen christelijke opvoeding met christelijke normen en waarden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde hoor, vele malen liever.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
???
Bloedserieus, liever bij een homoseksueel stel dan bij relifundamentalisten.
Liever dat dan een geïndoctrineerde religekkie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
liberal retardsquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zijn libtards? Of heb ik daar overheen gelezen?
Een liberaal en progressief persoonquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zijn libtards? Of heb ik daar overheen gelezen?
Omdat het een woordspeling is met ''retard'' is dat wel de bedoeling, maar ja, als dat het ergste is wat ze kunnen verzinnen....quote:
Ben niet echt onder de indrukquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat het een woordspeling is met ''retard'' is dat wel de bedoeling, maar ja, als dat het ergste is wat ze kunnen verzinnen....
Genetisch is het nog steeds een man.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Caitlyn Jenner is gewoon een vrouw als ze omgebouwd is, dan kun je wel vinden dat ze nog steeds een man is, maar met vrouwelijke geslachtsdelen en het ontbreken van mannelijke geslachtsdelen is het simpelweg geen man meer.
En een huwelijk is weinig meer dan een wettelijke overeenkomst voor elkaar te zorgen, ook in mindere tijden, waarom zou je dat geen huwelijk kunnen noemen als die overeenkomst tussen twee mensen van hetzelfde geslacht is?
De meeste die deze ''belediging'' gebruiken zijn ook groot fan van Trump en willen hier ook vrij wapenbezit dus tja....quote:
Volgens de wet is ze een vrouw.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:45 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Genetisch is het nog steeds een man.
dat staat er toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:20 schreef idefixide het volgende:
[..]
Aaah ja daar heb ik dus ook niet zoveel mee. Gekke mensen bestaan er toch op de wereldquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
De meeste die deze ''belediging'' gebruiken zijn ook groot fan van Trump en willen hier ook vrij wapenbezit dus tja....
Volgens mij zitten ze meer in de hoek van types als Cruz. Trump staat nog niet bepaald te boek als traditioneel conservatief.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
De meeste die deze ''belediging'' gebruiken zijn ook groot fan van Trump en willen hier ook vrij wapenbezit dus tja....
Genen zeggen toch meer over ons dan wet- en regelgeving.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens de wet is ze een vrouw.
En daarnaast, transseksuelen vinden het zelf prettig als mensen ze het geslacht noemen die ze zich voelen, is het dan zo rampzalig om ze dat respect te geven?
Een van de beste posts van dit topic.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje Pokon erbij, voldoende water.
Kan ze beide wel smaken. Carson als 3de.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze meer in de hoek van types als Cruz. Trump staat nog niet bepaald te boek als traditioneel conservatief.
En als iemand denkt dat hij een konijn (ja die mensen zijn er) is noemen we die persoon ook geen konijn.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:54 schreef sp3c het volgende:
als iemand graag vrouw genoemd wil worden dan zie ik geen reden om dat niet te doen eerlijk gezegd
er is sowieso altijd iemand nodig in de keuken ... lusten/lasten enzo
Dit.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:54 schreef sp3c het volgende:
als iemand graag vrouw genoemd wil worden dan zie ik geen reden om dat niet te doen eerlijk gezegd
als iemand mij vraagt of ik hem konijn wil noemen dan noem ik hem konijn ja, kost me geen enkele moeitequote:Op dinsdag 22 december 2015 22:57 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
En als iemand denkt dat hij een konijn (ja die mensen zijn er) is noemen we die persoon ook geen konijn.
Zijn er mensen die omgebouwd zijn tot konijn?quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:57 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
En als iemand denkt dat hij een konijn (ja die mensen zijn er) is noemen we die persoon ook geen konijn.
Niet altijd, in dit geval weegt wetenschappelijk bewijs, gevoel en wet-en regelgeving zwaarder.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:52 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Genen zeggen toch meer over ons dan wet- en regelgeving.
Nee want iemand die dat wil verklaren we voor gek. Dat naast het feit dat hier heel wat meer bij komt kijken.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn er mensen die omgebouwd zijn tot konijn?
Als zijn genen onderzocht worden is dat ook wetenschappelijk bewijs.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet altijd, in dit geval weegt wetenschappelijk bewijs, gevoel en wet-en regelgeving zwaarder.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn er mensen die omgebouwd zijn tot konijn?
Maar het is ook al lang bekend dat er iets ''mis'' is met de hersenen van transseksuelen, en dat dat al in de baarmoeder mis is gegaan.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:01 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Als zijn genen onderzocht worden is dat ook wetenschappelijk bewijs.
Dus als iemand onder dwang wordt "omgebouwd" kan je van een man een vrouw maken en vice versa? Nee, ik heb andere opvattingen over wat een man of vrouw is. Maar ik ben wel benieuwd naar je gedachtegang hierin. Waarom denk je dat veel mannen het van belang vinden of iemand is "omgebouwd" tot "vrouw" of niet?quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Caitlyn Jenner is gewoon een vrouw als ze omgebouwd is, dan kun je wel vinden dat ze nog steeds een man is, maar met vrouwelijke geslachtsdelen en het ontbreken van mannelijke geslachtsdelen is het simpelweg geen man meer.
Een verbintenis tussen man en vrouw gaat om meer dan enkel voor elkaar te zorgen. Wat de wet stelt is daarin niet relevant. Zelfs de mensen die voor het homohuwelijk zijn zullen begrijpen dat er verschil is tussen een homohuwelijk en een huwelijk tussen man en vrouw en ook diegenen die Caitlyn Jenner als vrouw zien (moeten) begrijpen dat ze anders is dan een vrouw die als vrouw is geboren.quote:En een huwelijk is weinig meer dan een wettelijke overeenkomst voor elkaar te zorgen, ook in mindere tijden, waarom zou je dat geen huwelijk kunnen noemen als die overeenkomst tussen twee mensen van hetzelfde geslacht is?
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Hoe het genoemd wordt maakt mij niet veel uit. Ik verbaas mij alleen dat velen hier niet in kunnen zien dat anderen op een heel andere manier naar het huwelijk kunnen kijken en daarom moeite hebben met het "homohuwelijk". Terminologie is van belang, we gaan ook mee maken dat het politiek correct is om artificiële intelligentie vormen als mens te zien. Want het is verdorie anno 2100!quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Laten we ze in juridisch zin gewoon trouwen, mag jij het een samenlevingscontract noemen. Ook weer opgelost.
Ombouwen tot konijn kan ook gewoon (nog) niet, ombouwen van man tot vrouw en vice versa kan wel, je wordt dan werkelijk iemand anders.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:00 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Nee want iemand die dat wil verklaren we voor gek. Dat naast het feit dat hier heel wat meer bij komt kijken.
Maar dan ga je wederom uit van de kerkelijke versie van het huwelijk, het fenomeen huwelijk bestaat al langer dan het christelijk geloof, en ook zogenaamde homohuwelijken kwamen destijds voor.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:04 schreef idefixide het volgende:
Een verbintenis tussen man en vrouw gaat om meer dan enkel voor elkaar te zorgen. Wat de wet stelt is daarin niet relevant. Zelfs de mensen die voor het homohuwelijk zijn zullen begrijpen dat er verschil is tussen een homohuwelijk en een huwelijk tussen man en vrouw en ook diegenen die Caitlyn Jenner als vrouw zien (moeten) begrijpen dat ze anders is dan een vrouw die als vrouw is geboren.
Doet mij denken aan deze nogal extreem vreemde doch vermakelijke film.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ombouwen tot konijn kan ook gewoon (nog) niet,
Ik snap het prima. Bepaalde mensen denken een claim te mogen leggen op een bepaalde term op basis van hun morele overtuiging. Helaas pindakaas.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:04 schreef idefixide het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Hoe het genoemd wordt maakt mij niet veel uit. Ik verbaas mij alleen dat velen hier niet in kunnen zien dat anderen op een heel andere manier naar het huwelijk kunnen kijken en daarom moeite hebben met het "homohuwelijk". Terminologie is van belang, we gaan ook mee maken dat het politiek correct is om artificiële intelligentie vormen als mens te zien. Want het is verdorie anno 2100!Ik snap best dat velen hier een goed gevoel krijgen om voor het homohuwelijk te zijn en om Caitlyn Jenner een vrouw te noemen maar dat het goed voelt is niet altijd een goede raadgever.
Als je iemand onder dwang ombouwt pas je daarmee niet zijn/haar fysieke sekse aan aan zijn/haar geestelijke sekse, waar dat bij transgenders wel gebeurt, de fysieke sekse wordt aangepast aan de geestelijke sekse.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:04 schreef idefixide het volgende:
[..]
Dus als iemand onder dwang wordt "omgebouwd" kan je van een man een vrouw maken en vice versa? Nee, ik heb andere opvattingen over wat een man of vrouw is. Maar ik ben wel benieuwd naar je gedachtegang hierin. Waarom denk je dat veel mannen het van belang vinden of iemand is "omgebouwd" tot "vrouw" of niet?
Hoezo is niet relevant wat de wet daarin stelt? Ik vind het volstrekt irrelevant wat een andere "organisatie" dan de wet daarin stelt, wat de wet daarin stelt staat altijd boven wat andere organisaties die huwelijke sluiten daarin stellen.quote:Een verbintenis tussen man en vrouw gaat om meer dan enkel voor elkaar te zorgen. Wat de wet stelt is daarin niet relevant. Zelfs de mensen die voor het homohuwelijk zijn zullen begrijpen dat er verschil is tussen een homohuwelijk en een huwelijk tussen man en vrouw en ook diegenen die Caitlyn Jenner als vrouw zien (moeten) begrijpen dat ze anders is dan een vrouw die als vrouw is geboren.
Waarom moeten we per se iets aanpassen? Er zijn zoveel mensen niet tevreden met zichzelf over allerlei dingen waar niets aan te veranderen valt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is ook al lang bekend dat er iets ''mis'' is met de hersenen van transseksuelen, en dat dat al in de baarmoeder mis is gegaan.
En gezien we hersenen niet aan kunnen passen is het meest logische het lichaam aanpassen.
Waarom moeten we per se niet aanpassen wanneer dat wel mogelijk is en die mensen daar gelukkiger van worden?quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:16 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Waarom moeten we per se iets aanpassen? Er zijn zoveel mensen niet tevreden met zichzelf over allerlei dingen waar niets aan te veranderen valt.
Dat geloof ik best maar als een persoon (of gemeenschap) de "kerkelijke" versie van huwelijk verkiest dan is dat hun goed recht. Die kerkelijke versie volgt verder niet enkel vanuit het christelijke geloof maar wordt universeel gedragen wordt, in nagenoeg alle gemeenschappen en zo'n beetje zolang de mens bestaat ongeacht de religieuze overtuiging.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dan ga je wederom uit van de kerkelijke versie van het huwelijk, het fenomeen huwelijk bestaat al langer dan het christelijk geloof, en ook zogenaamde homohuwelijken kwamen destijds voor.
Als je dat echt vind dan neem ik dat van je aan maar besef dat een groot deel van de wereld het anders ziet, ook al is een deel voor het homohuwelijk. Ik herhaal het nog maar. Ik ben niet tegen homo's die met elkaar trouwen maar ik kijk er anders naar dan een huwelijk tussen man en vrouw. Ik hoef homo's niet te verbieden om het een huwelijk te noemen om de aparte status van een verbintenis tussen man en vrouw te kunnen blijven ervaren maar niemand gaat mij verplichten om het op dezelfde manier te zien, ook al wordt hetzelfde woord gebruikt.quote:Ik zie overigens echt het verschil niet tussen twee mannen die getrouwd zijn en een man en een vrouw die getrouwd zijn, leg mij dan eens uit wat dat verschil is? (naast het overduidelijke het geslacht maar dat geeft verders geen verandering)
Als daar reden toe is, is dat niet per se slecht. Als we het op jouw manier zouden doen, zouden we nu nog steeds leven zoals in het jaar nul. "In 1919 is het politiek correct om vrouwen stemrecht te gevenquote:Op dinsdag 22 december 2015 23:04 schreef idefixide het volgende:
Terminologie is van belang, we gaan ook mee maken dat het politiek correct is om artificiële intelligentie vormen als mens te zien. Want het is verdorie anno 2100!
Dan heb je niet begrepen hoe ik er over denk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap het prima. Bepaalde mensen denken een claim te mogen leggen op een bepaalde term op basis van hun morele overtuiging. Helaas pindakaas.
Dan moet je het duidelijker specificeren. Ik geef vrij duidelijk aan dat het mij om het even is hoe mensen er zelf over denken. Daar gaat het ook helemaal niet om in dit topic. Het gaat om het willen ontzeggen van bepaalde rechten.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:25 schreef idefixide het volgende:
[..]
Dan heb je niet begrepen hoe ik er over denk.
Waar je dat vandaan haal weet ik niet. Het enige wat ik stel is dat het anders wordt gezien en dat zal zolang er mannen en vrouwen bestaan het geval zijn. Hoe politiek incorrect het ook wordt. Wellicht dat AI het "probleem" oplost maar ik denk niet dat wij daar blij mee moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:24 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als daar reden toe is, is dat niet per se slecht. Als we het op jouw manier zouden doen, zouden we nu nog steeds leven zoals in het jaar nul. "In 1919 is het politiek correct om vrouwen stemrecht te geven"
Ik vraag me af waar je dat vandaan haalt? Zie jij een huwelijk tussen twee zwarte mensen ook als anders dan tussen twee witte mensen, ik niet namelijk. Gelukkig kunnen denkbeelden veranderen, en zelfs zover dat het geen issue meer is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:27 schreef idefixide het volgende:
Het enige wat ik stel is dat het anders wordt gezien en dat zal zolang er mannen en vrouwen bestaan het geval zijn.
Dat is ook helemaal prima, zolang ze hun eigen opvatting niet opdringen aan anderen, het wettelijke huwelijk heeft immers niks met het kerkelijk huwelijk te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:24 schreef idefixide het volgende:
[..]
Dat geloof ik best maar als een persoon (of gemeenschap) de "kerkelijke" versie van huwelijk verkiest dan is dat hun goed recht. Die kerkelijke versie volgt verder niet enkel vanuit het christelijke geloof maar wordt universeel gedragen wordt, in nagenoeg alle gemeenschappen en zo'n beetje zolang de mens bestaat ongeacht de religieuze overtuiging.
[..]
Ik heb dat echt niet, ik zie twee mensen die van elkaar houden en dat om wat voor reden dan ook officieel willen maken en daarom gaan trouwen.quote:Als je dat echt vind dan neem ik dat van je aan maar besef dat een groot deel van de wereld het anders ziet, ook al is een deel voor het homohuwelijk. Ik herhaal het nog maar. Ik ben niet tegen homo's die met elkaar trouwen maar ik kijk er anders naar dan een huwelijk tussen man en vrouw. Ik hoef homo's niet te verbieden om het een huwelijk te noemen om de aparte status van een verbintenis tussen man en vrouw te kunnen blijven ervaren maar niemand gaat mij verplichten om het op dezelfde manier te zien, ook al wordt hetzelfde woord gebruikt.
Als mijn vader morgen een 6 jarig meisje wil worden, dan stuur ik hem naar de psychiater.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom moeten we per se niet aanpassen wanneer dat wel mogelijk is en die mensen daar gelukkiger van worden?
Dan word je geen vrouw of meisje van 6, probleem opgelost.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:38 schreef berko13 het volgende:
Sorry hoor, maar al dat modern, progressief gedoe is niet aan mij besteed.
Dat lijkt mij logisch.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:38 schreef berko13 het volgende:
[..]
Als mijn vader morgen een 6 jarig meisje wil worden, dan stuur ik hem naar de psychiater.
Dat kan...quote:Als mijn broer morgen een vrouw wil worden, dan ga ik niet zeggen: "he cool, lekker modern van jou" maar wel "laat je nakijken, gekkie"
Maar waarom niet? Wat kan jou het boeien dat een man graag een andere man trouwt, of dat een vrouw liever als man door het leven gaat?quote:Sorry hoor, maar al dat modern, progressief gedoe is niet aan mij besteed. Als dat 2015 moet voorstellen, dan keer ik liever enkele decennia terug. Ik doe er iig niet aan mee.
Ik stuur TS toch ook niet naar een psychiater omdat hij in fabeltjes geloofd, wat ik eerlijk gezegd nog vreemder vind dan een vrouw willen zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:45 schreef Monolith het volgende:
Als TS zijn vader naar een psychiater probeert te sturen krijgt hij gewoon een draai om zijn oren en twee weken huisarrest.
Nou, ik heb wel bewust een ambtenaar van burgerlijke stand gekozen die geen weigerambtenaar isquote:Op dinsdag 22 december 2015 23:59 schreef sp3c het volgende:
op zich is 'het homohuwelijk' ook best een malle term, er is geen homohuwelijk
alleen het huwelijk en daar mogen iig in Nederland ook mensen van hetzelfde geslacht een krabbeltje onder zetten ... lijkt mij dat het qua terminologie gewoon sluitend is op die manier
het is niet ineens een heel ander ding nu homo's het ook mogen ofzo
Tja, hoe verbied je iemand te laten trouwen met die gene van wie ze houden?quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:33 schreef idefixide het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je iemand verbieden om ergens in te geloven? Denk je verder dat een gelovige dat zou accepteren en zich erbij zou neerleggen ook al kon je het verbieden?
Leuk en aardig dat er een religieuze versie van het huwelijk is, dat heeft elke religie. Gelukkig maar dat in Nederland (en België) alleen een religieuze huwelijk niet erkend word.quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:24 schreef idefixide het volgende:
[..]
Dat geloof ik best maar als een persoon (of gemeenschap) de "kerkelijke" versie van huwelijk verkiest dan is dat hun goed recht. Die kerkelijke versie volgt verder niet enkel vanuit het christelijke geloof maar wordt universeel gedragen wordt, in nagenoeg alle gemeenschappen en zo'n beetje zolang de mens bestaat ongeacht de religieuze overtuiging.
[..]
Hahahahaha, de inkt is geeneens droog en je wilt dat de zin uit het Ierse wetboek wordt geschrapt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:39 schreef idefixide het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat dit uit het wetboek wordt geschrapt en dat iedereen zelf een contract kan opstellen, of dat nu tussen twee, vier of twintig volwassen personen plaatsvind. Dan kan iedereen en elke organisatie, religeus of niet, zelf bepalen wat ze als huwelijk accepteren.
ik vind het raar dat een ambtenaar werk mag weigeren maar dat is een andere discussie denk ikquote:Op woensdag 23 december 2015 00:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik heb wel bewust een ambtenaar van burgerlijke stand gekozen die geen weigerambtenaar is
Niet omdat ik er problemen mee heb dat zij weigerambtenaar zijn (juist niet, graag duidelijk houden dat soort dingen), maar wel omdat ik er een probleem mee heb dat zij problemen hebben met een huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht.
Het is ook raar, maar ik ben er wel blij mee dat ze gewoon als weigerambtenaren bekend kunnen staan, God verhoede dat ik anders onwetend een weigerambtenaar voor mijn heteroseksuele huwelijk had uitgekozen.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het raar dat een ambtenaar werk mag weigeren maar dat is een andere discussie denk ik
ik zou ook bewust een nietweigerambtenaar uitkiezen
quote:Op woensdag 23 december 2015 01:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit nieuwsfeitje is 4 topics waard? Alsof iedereen in Europa hetzelfde moet denken. Slovenië is een soeverein land. Dus als zij geen homohuwelijk willen dan is dat prima.
De ironie maakt zijn reactie zo grappig. Ik moest hardop lachen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:44 schreef sp3c het volgende:
plaatje is minder grappig als je de hele tijd 'I'm a christian zionist, agree with me or else you Libtards' zit te bleren
naja anders grappig, ik moet zelf wel lachen om de ironie natuurlijk maar dat zal niet helemaal de bedoeling zijn geweest neem ik aan
Iemand met gezond verstandquote:Op dinsdag 22 december 2015 23:04 schreef idefixide het volgende:
[..]
Dus als iemand onder dwang wordt "omgebouwd" kan je van een man een vrouw maken en vice versa? Nee, ik heb andere opvattingen over wat een man of vrouw is. Maar ik ben wel benieuwd naar je gedachtegang hierin. Waarom denk je dat veel mannen het van belang vinden of iemand is "omgebouwd" tot "vrouw" of niet?
[..]
Een verbintenis tussen man en vrouw gaat om meer dan enkel voor elkaar te zorgen. Wat de wet stelt is daarin niet relevant. Zelfs de mensen die voor het homohuwelijk zijn zullen begrijpen dat er verschil is tussen een homohuwelijk en een huwelijk tussen man en vrouw en ook diegenen die Caitlyn Jenner als vrouw zien (moeten) begrijpen dat ze anders is dan een vrouw die als vrouw is geboren.
[..]
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Hoe het genoemd wordt maakt mij niet veel uit. Ik verbaas mij alleen dat velen hier niet in kunnen zien dat anderen op een heel andere manier naar het huwelijk kunnen kijken en daarom moeite hebben met het "homohuwelijk". Terminologie is van belang, we gaan ook mee maken dat het politiek correct is om artificiële intelligentie vormen als mens te zien. Want het is verdorie anno 2100!Ik snap best dat velen hier een goed gevoel krijgen om voor het homohuwelijk te zijn en om Caitlyn Jenner een vrouw te noemen maar dat het goed voelt is niet altijd een goede raadgever.
zou het niet zo goed gaan in de oliebranche?quote:Op woensdag 23 december 2015 13:49 schreef Monolith het volgende:
Ach het is een beetje lopen aandachtshoeren, volgens mij ook nog met een aantal kloontjes. Niet meer dan dat.
Niet te geloven. Waarom denk je dat mannen het van belang vinden of een iemand omgebouwd is tot "vrouw" of geboren is als vrouw? Dit heeft niets te maken met hoe iemand wel of niet genoemd wil worden maar met de realiteit. Als jij jezelf uiers laat aanmeten en loeit maakt dat jou nog geen koe.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:54 schreef sp3c het volgende:
De vraag is niet of zo'n persoon wel of niet een koe is, maar of we zo'n persoon wel of niet als koe moeten behandelen. Op die eerste vraag kun je namelijk geen eenduidig antwoord geven (tenminste, niet totdat je een eensluidende definitie van 'man' en 'vrouw' kunt geven die alle facetten - zowel biologisch als sociaal - dekt. En dat gaat je niet lukken), maar op die tweede vraag kun je wel een antwoord geven.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:13 schreef idefixide het volgende:
[..]
Niet te geloven. Waarom denk je dat mannen het van belang vinden of een iemand omgebouwd is tot "vrouw" of geboren is als vrouw? Dit heeft niets te maken met hoe iemand wel of niet genoemd wil worden maar met de realiteit. Als jij jezelf uiers laat aanmeten en loeit maakt dat jou nog geen koe.
Vind je niet dat het in sommige situaties relevant dat iemand niet geboren is als vrouw? Een omgebouwde vrouw blijft voor velen uiteindelijk een omgebouwde vrouw. Ik denk dat velen zullen vinden dat een omgebouwde vrouw zou moeten aangeven dat ze vroeger een man is geweest voordat ze bijvoorbeeld een relatie aangaat. Ik denk dat heel veel mannen op de wereld het relevant vinden dat een vrouw geen eierstokken heeft. Een "man" zonder functionerende penis zullen veel vrouwen ook relevant vinden.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De vraag is niet of zo'n persoon wel of niet een koe is, maar of we zo'n persoon wel of niet als koe moeten behandelen. Op die eerste vraag kun je namelijk geen eenduidig antwoord geven (tenminste, niet totdat je een eensluidende definitie van 'man' en 'vrouw' kunt geven die alle facetten - zowel biologisch als sociaal - dekt. En dat gaat je niet lukken), maar op die tweede vraag kun je wel een antwoord geven
Mij lijkt dat antwoord voor de hand liggen: waarom zouden we iemand niet behandelen zoals die persoon behandeld wil worden? Waarom zouden we iemand niet behandelen als man, omwille van de geslachtsdelen die hij bij geboorte heeft gekregen? Noem eens één reden waarom we dat niet zouden doen. Ik kan er geen bedenken.
Ik kan wel een argument bedenken waarom we hem wel als man zouden behandelen: hij voelt er zich beter bij. Dat lijkt me meteen een heel goed argument...
Er lopen een paar vrij ijverige trolletjes rond in deze reeks.quote:
Ja, maar het is wel belangrijk dat de man weet dat de vrouw een vrouw is, want als het geen echte vrouw is dan is hij ehm... verliefd op een man?quote:Op woensdag 23 december 2015 18:32 schreef Monolith het volgende:
Ik zie het al voor me. Eerst een heel medisch evaluatieformulier invullen voordat je een relatie aangaat.
Denk je nou echt dat een chirurg, wat hormonen een jurk en make up van een man een vrouw kan maken? Wie neemt nou wie in de maling? Waarom denk je dat mannen het belangrijk vinden of iemand omgebouwd is? Snap je niet waarom dat heel relevant is? Of wil je gewoon vasthouden aan een verward wereldbeeld die niet bestaat buiten een heel klein kringetje waar jij je kennelijk in begeeft. Een ieder moet zich noemen wat hij of zij zelf wil maar het is niet meer dan een virtuele realiteit of safe place. Je kan daar prima zijn wie je wil zijn. Maar ga niet raar opkijken dat je daarbuiten met de harde realiteit te maken krijgt. Het kan kil overkomen en niet passen in de wereld die je voor ogen hebt maar wake up and smell the coffee.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel belangrijk dat de man weet dat de vrouw een vrouw is, want als het geen echte vrouw is dan is hij ehm... verliefd op een man?
En dat wist hij dan niet![]()
Maar we noemen een omgebouwde gewoon een man, ook al is het qua uiterlijk en voor de wet inmiddels een vrouw, en had hij (de man die verliefd is op de vrouw) het niet doorgehad als het hem niet verteld was
Ik kan me een heleboel redenen voorstellen waarom een man het belangrijk vindt dat hij weet dat zijn vrouw een vrouw is, echter... als je niet ziet dat je vrouw niet als vrouw geboren is, wie ben je dan om te stellen dat een omgebouwde vrouw geen vrouw genoemd hoeft te worden omdat ze volgens jou nog een man is?quote:Op woensdag 23 december 2015 23:20 schreef idefixide het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat een chirurg, wat hormonen een jurk en make up van een man een vrouw kan maken? Wie neemt nou wie in de maling? Waarom denk je dat mannen het belangrijk vinden of iemand omgebouwd is? Snap je niet waarom dat heel relevant is? Of wil je gewoon vasthouden aan een verward wereldbeeld die niet bestaat buiten een heel klein kringetje waar jij je kennelijk in begeeft. Een ieder moet zich noemen wat hij of zij zelf wil maar het is niet meer dan een virtuele realiteit of safe place. Je kan daar prima zijn wie je wil zijn. Maar ga niet raar opkijken dat je daarbuiten met de harde realiteit te maken krijgt. Het kan kil overkomen en niet passen in de wereld die je voor ogen hebt maar wake up and smell the coffee.
Waar lees je dat? Ik geeft nota bene expliciet dat iedereen zich mag noemen wat hij of zij zelf wil. Maar dat betekent niet dat de buitenwereld dat verplicht moet doen omdat het voor anderen goed uitkomt. Waarom verwacht je van mij dat ik haar zie als vrouw? Dat is niet wat ik als vrouw kan accepteren. Ik kan er niets anders van maken.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me een heleboel redenen voorstellen waarom een man het belangrijk vindt dat hij weet dat zijn vrouw een vrouw is, echter... als je niet ziet dat je vrouw niet als vrouw geboren is, wie ben je dan om te stellen dat een omgebouwde vrouw geen vrouw genoemd hoeft te worden omdat ze volgens jou nog een man is?
He, wat?quote:Caitlyn Jenner een vrouw noemen? Nee, dat doen we niet hoor, het blijft een man.
Een man moet wel weten dat zijn vrouw een echte vrouw is! Want stel je toch eens voor dat hij niet doorheeft dat zijn vrouw eigenlijk een man is.
Waarom is dat relevant? Dus als je het maar niet door hebt is er sprake van een vrouw? Er zijn genoeg crossdressers die qua uiterlijk door kunnen gaan als vrouw. Is dat de belangrijkste criteria om vrouw te zijn? Dat je jezelf als vrouw ziet en voelt, zie ik als iets anders (ik moet het kennelijk eindeloos herhalen).quote:Hoe kun je het een met het ander rijmen? Als je niet doorhebt dat iemand niet als vrouw geboren is, waarom moet je haar dan zo nodig een man blijven noemen, en dat terwijl je het wellicht niet eens zou weten als het je niet specifiek was medegedeeld?
Dus wat je jezelf wijs kan maken bepaalt wat iemand is? Ik geloof ongetwijfeld dat er ooit AI zal bestaan waar ik vlinders van in mijn buik zal krijgen. Waarvan ik niet kan geloven dat ze geen mens is maar dat is uiteindelijk niet meer dan een hersenspinsel. Hoe pijnlijk dat ook mag zijn.quote:Als je verteld moet worden dat je partner niet als vrouw geboren is, maar dat het een omgebouwde man is dan maken een chirurg, wat hormonen, een jurk en wat make-up dus wel zeker van een man een vrouw.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:16 schreef TserrofEnoch het volgende:
Het stemt mij wel goed dat er nog gelijkgestemden zijn op Fok. Dat wil ik wel eens vergeten omdat de veelal 'laïcistisch antitheïstische progressieve policor fokkers' veruit in de meerderheid lijken. Begon ik mijzelf al een van de laatsten der Mohikanen te voelen.
Gelukkig is Nederland op bepaalde gebieden al conservatiever aan het worden. Op andere gebieden gaat het een heel andere weg op. Het baart mij zorgen voor de toekomst van ons land. Als de trend landelijk een heel andere koers opgaat dan de intellectuele ontwikkelingen die je als persoon doormaakt dan geeft dit een bevreemdend effect.
Vroeger dachten ze dat de toekomst naar een wereld vol vrije liefde, partnerruil etc. zou gaan. Mede dankzij AIDS en andere soa's is deze trend toen gestopt en mensen zijn vervolgens weer conservatiever geworden op dat gebied. Zo zijn er verschillende trends die op een bepaald moment het niet halen, terwijl de proponenten op dat moment denken dat ze 'aan de goede kant van de geschiedenis zitten'. Die goede kant is er niet, er is ook geen daadwerkelijke vooruitgang. Het vooruitgangsoptimisme behelst slechts veranderingen die waargenomen worden als vooruitgang. Toch frappant dat men nog zo erg in dergelijke termen denkt.
Ik hoop nog steeds dat als we honderd jaar verder zijn dat mensen dan terug kijken en niet kunnen bevatten dat landen die nu bovenaan de keten stonden er een dergelijk normenbestel op nahielden.
Wereldwijd zijn er gelukkig ook hele andere trends waarneembaar.
Jij begrijpt het.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:30 schreef chroestjov het volgende:
Mijn felicitaties gaan uit naar de bevolking van Slovenië.
De mijne ookquote:Op donderdag 24 december 2015 01:30 schreef chroestjov het volgende:
Mijn felicitaties gaan uit naar de bevolking van Slovenië.
Nu in Nederland graag. Al vrees ik dat de conservatieven het hier niet halen, de Nederlandse bevolking telt iets te veel lomperiken die gebrainwasht zijn door de politiek correcte NPO.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De mijne ook![]()
De democratie heeft gesproken.
Zolang GroenLinksers nog serieus worden genomen (willen graag de mogelijkheid dat kinderen meer dan 1 vader en 1 moeder in het paspoort kunnen krijgen) komt het er niet van.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:53 schreef berko13 het volgende:
[..]
Nu in Nederland graag. Al vrees ik dat de conservatieven het hier niet halen, de Nederlandse bevolking telt iets te veel lomperiken die gebrainwasht zijn door de politiek correcte NPO.
Bijgevolg roep ik alle christenen op te blijven evangeliseren zodat elk kind een zorgeloos en gelukkige jeugd kan meemaken. (ik las gisteren over ergens in Latijns-Amerika waar een transgendervrouwtje een transgenderman heeft zwanger gemaakt. Fijne start van het leven heb je dan.![]()
)
Kan ook.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Heeft wat mij betreft niets met christelijk te maken, maar gewoon met een gezonde moraal.
Zo denk ik er ook over. In Amerika zijn er zelfs organisaties van kinderen die geadopteerd werden door holebikoppels die hiervoor pleiten. Kinderen zijn geen experimenten.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Homo's moeten lekker doen wat ze willen, maar huwelijk en gezin daar moeten ze van af blijven.
Dat is het punt. Wat mij betreft niet zozeer om dat het in de bijbel staat (de ene gelooft dat wel, de ander niet), maar ongeacht levensovertuiging zijn kinderen geen experimenten. Die hebben gewoon recht op vader en moeder.quote:Op donderdag 24 december 2015 02:01 schreef berko13 het volgende:
[..]
Kan ook.
[..]
Zo denk ik er ook over. In Amerika zijn er zelfs organisaties van kinderen die geadopteerd werden door holebi adopties die hiervoor pleiten. Kinderen zijn geen experimenten.
Dat 'recht' heeft niemand. Ouders zijn wenselijk maar je kan ze niet eisen bij het gemeentehuis ofzo.quote:Op donderdag 24 december 2015 02:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die hebben gewoon recht op vader en moeder.
Want het gooien van homo's van flatgebouwen is hun verantwoordelijkheid ofzoquote:Ik heb liever dat die homo-organisaties en progressieven hun energie steken in het aanpakken van landen waar homo's van flatgebouwen worden gegooid.
Afgezien van onverwachte situaties zoals overlijden hebben ze dat recht. Kinderen horen niet voor/door homoparen verwekt of geadopteerd worden.quote:Op donderdag 24 december 2015 02:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat 'recht' heeft niemand. Ouders zijn wenselijk maar je kan ze niet eisen bij het gemeentehuis ofzo.
Als ze boe kunnen roepen naar Israël of Amerika, wat dit soort beroepsdemonstranten graag doet, dan kunnen ze dat ook naar landen waar homo's hun leven niet zeker zijn.quote:Want het gooien van homo's van flatgebouwen is hun verantwoordelijkheid ofzo
Even los van dat het praktisch onmogelijk is om daar uit Nederlands burgerinitiatief ook maar iets aan te veranderen.
Maar waarom moeten ze daar vanaf blijven? ik heb namelijk nog nooit ergens een goede reden gehoord.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zolang GroenLinksers nog serieus worden genomen (willen graag de mogelijkheid dat kinderen meer dan 1 vader en 1 moeder in het paspoort kunnen krijgen) komt het er niet van.
Heeft wat mij betreft niets met christelijk te maken, maar gewoon met een gezonde moraal. Homo's moeten lekker doen wat ze willen, maar huwelijk en gezin daar moeten ze van af blijven.
Maar wat ik nog veel belangrijker vind is het democratisch proces: In Slovenië heeft het volk gesproken en de wil van het volk wordt uitgevoerd
(over christelijk gesproken: In Nederland zijn de christelijke partijen het meest anti-referenda).
Hou op met die dwaze waanzin. GroenLinks is een open inrichting, tezamen met andere clubs die serieus mensen dat een kind gerust 2 vaders en/of 2 moeders kan hebben (maar ook wel 3 moeders en 2 vaders als het aan GroenLinks ligtquote:Op donderdag 24 december 2015 02:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom moeten ze daar vanaf blijven? ik heb namelijk nog nooit ergens een goede reden gehoord.
Het is niet slecht voor de kinderen die opgroeien in een gezin met twee vaders of twee moeders, dat is allang bewezen dus dat is geen reden , maar wat dan wel?
En waarom zouden ze niet mogen trouwen, geef mij een goede reden?
En wederom geen antwoord over het waarom, hoe voorspelbaar.quote:Op donderdag 24 december 2015 03:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hou op met die dwaze waanzin. GroenLinks is een open inrichting, tezamen met andere clubs die serieus mensen dat een kind gerust 2 vaders en/of 2 moeders kan hebben (maar ook wel 3 moeders en 2 vaders als het aan GroenLinks ligt)
Dus als het volk zich uitspreekt over jouw religie, tafeltennisclub of andere hobby en van mening is dat dit onwenselijk is dan juich je dat ook toe? Of ben je dan (terecht) van mening dat dit soort zaken niet democratisch besloten moeten worden?quote:Op donderdag 24 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar wat ik nog veel belangrijker vind is het democratisch proces: In Slovenië heeft het volk gesproken en de wil van het volk wordt uitgevoerd
(over christelijk gesproken: In Nederland zijn de christelijke partijen het meest anti-referenda).
Wat geeft jou het recht om mensen dit te ontzeggen?quote:Op donderdag 24 december 2015 01:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Homo's moeten lekker doen wat ze willen, maar huwelijk en gezin daar moeten ze van af blijven.
Je bent er een keer ingetrapt? Adamsappel en schoenmaat 44 gemist? Been there bro *boks*quote:Op woensdag 23 december 2015 17:13 schreef idefixide het volgende:
[..]
Niet te geloven. Waarom denk je dat mannen het van belang vinden of een iemand omgebouwd is tot "vrouw" of geboren is als vrouw?
...die ook een tyfushekel heeft aan vrede, bedoel je?quote:Op donderdag 24 december 2015 09:27 schreef Jigzoz het volgende:
Toch bijzonder dat de aanhangers van de Partij Voor de Vrijheid zo'n tyfushekel aan vrijheid hebben. Wat dat betreft lijkt die club wel wat op de religie van de vrede.
Exact.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:34 schreef Pek het volgende:
[..]
...die ook een tyfushekel heeft aan vrede, bedoel je?
Ah ok, je verzint dus maar wat.quote:Op donderdag 24 december 2015 02:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Afgezien van onverwachte situaties zoals overlijden hebben ze dat recht. Kinderen horen niet voor/door homoparen verwekt of geadopteerd worden.
Ongetwijfeld roepen ze daar al boe naar.quote:Als ze boe kunnen roepen naar Israël of Amerika, wat dit soort beroepsdemonstranten graag doet, dan kunnen ze dat ook naar landen waar homo's hun leven niet zeker zijn.
Dat is helemaal niet bewezen gekkie. En kom niet af met wat progressieve Amerikaanse of Britse bronnen, die preken voor eigen parochie.quote:Op donderdag 24 december 2015 02:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom moeten ze daar vanaf blijven? ik heb namelijk nog nooit ergens een goede reden gehoord.
Het is niet slecht voor de kinderen die opgroeien in een gezin met twee vaders of twee moeders, dat is allang bewezen dus dat is geen reden , maar wat dan wel?
1. Omdat je hiermee de definitie van het huwelijk verandert. Het huwelijk is geen menselijke uitvinding maar een deel van Gods menselijke geschiedenis.quote:Op donderdag 24 december 2015 02:56 schreef snakelady het volgende:En waarom zouden ze niet mogen trouwen, geef mij een goede reden?
1. Dit is sowieso onzin, de echtelijke verbintenis is een aantoonbaar voor-christelijk gebruik. En het kerkelijk huwelijk veranderd niet door het ambtelijk huwelijk aan te passen.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:59 schreef berko13 het volgende:
1. Omdat je hiermee de definitie van het huwelijk verandert. Het huwelijk is geen menselijke uitvinding maar een deel van Gods menselijke geschiedenis.
2. Een gehuwd koppel heeft recht op adoptie en zoiets mag je kinderen niet aandoen. Kinderen willen helemaal Mark of Geert niet als moeder.
Ho even, gijzel de term huwelijk niet.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:59 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet bewezen gekkie. En kom niet af met wat progressieve Amerikaanse of Britse bronnen, die preken voor eigen parochie.
[..]
1. Omdat je hiermee de definitie van het huwelijk verandert. Het huwelijk is geen menselijke uitvinding maar een deel van Gods menselijke geschiedenis.
2. Een gehuwd koppel heeft recht op adoptie en zoiets mag je kinderen niet aandoen. Kinderen willen helemaal Mark of Geert niet als moeder.
De kinderen zelf? Ik ken meerdere kinderen die zijn opgegroeid met ouders van hetzelfde geslacht, Ze werden overigens niet gepest en zijn gewoon gezond en leuk opgegroeid.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:59 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet bewezen gekkie. En kom niet af met wat progressieve Amerikaanse of Britse bronnen, die preken voor eigen parochie.
Nee, de definitie van het huwelijk is wat je er zelf van maakt, je kan stellen dat het de definitie van het christelijk huwelijk verandert, maar niet het algemeen huwelijk en ik bv heb helemaal niks met het christelijk huwelijk, ik ben dan ook niet in de kerk getrouwd.quote:[..]
En daarom moet het christenhuwelijk afgeschaft worden. Je wil niet dat kinderen later gepest worden omdat hun ouders een religieuze stoornis hebben. Bovendien is een huwelijk iets tussen twee mensen en niet tussen twee mensen en een god. Dan kun je net zo goed huwelijken tussen twee mensen en een smurf gaan toestaan.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
1. Dit is sowieso onzin, de echtelijke verbintenis is een aantoonbaar voor-christelijk gebruik. En het kerkelijk huwelijk veranderd niet door het ambtelijk huwelijk aan te passen.
2. Misschien willen sommige kinderen ook wel geen Christelijke ouders? Moet ook maar niet meer kunnen dan, toch?
Komt allemaal wel goed. Kwestie van tijd.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:42 schreef highender het volgende:
Antitheïsme heeft nog een lange weg te gaan, helaas.
Hangt van land per land afquote:Op donderdag 24 december 2015 15:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Komt allemaal wel goed. Kwestie van tijd.
Linksen zijn toch wereldburgers die grenzen haten?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik woon in Nederland. De rest van de wereld kan me niet zo heel veel schelen.
Nee. En ik ben niet links.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:13 schreef berko13 het volgende:
[..]
Linksen zijn toch wereldburgers die grenzen haten?
Je verdedigt wel linkse standpunten zoals holebikoppels die ook kinderen mogen adopteren en trouwen en het christendom bashen.quote:
Dat is niet links.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:17 schreef berko13 het volgende:
[..]
Je verdedigt wel linkse standpunten zoals holebikoppels die ook kinderen mogen adopteren en trouwen en het christendom bashen.
In normale landen zoals Amerika, Rusland, Polen, Hongarije of Israël is dat links. Maar je hebt gelijk, Nederland is ondertussen al zover heen dat zelfs (centrum)rechtse partijen dat standpunt hier innemen.quote:
Ga je hier nog op reageren of negeer je dat ook zoals heel veel andere post?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:19 schreef berko13 het volgende:
[..]
In normale landen zoals Amerika, Rusland, Polen, Hongarije of Israël is dat links. Maar je hebt gelijk, Nederland is ondertussen al zover heen dat zelfs (centrum)rechtse partijen dat standpunt hier innemen.
quote:Op donderdag 24 december 2015 13:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
De kinderen zelf? Ik ken meerdere kinderen die zijn opgegroeid met ouders van hetzelfde geslacht, Ze werden overigens niet gepest en zijn gewoon gezond en leuk opgegroeid.
Maar is een Australisch onderzoek beter dan?
http://www.medicaldaily.c(...)es-and-prohibit-lgbt
[..]
Nee, de definitie van het huwelijk is wat je er zelf van maakt, je kan stellen dat het de definitie van het christelijk huwelijk verandert, maar niet het algemeen huwelijk en ik bv heb helemaal niks met het christelijk huwelijk, ik ben dan ook niet in de kerk getrouwd.
Het huwelijk bestond al voor geloof bestond, en ook bv Vikingen en Grieken (die niet niet in een Christelijke God geloven) trouwden. ( en ook same-sex overigens)
Hoe weet jij wat een kind wil? Jij komt met drogredenen, ''het hoort niet'' en ''het is niet goed'' maar verders helemaal niks om je mening te onderbouwen.
Ik vind opgroeien met een streng geloof vele malen schadelijker voor een kind en onwenselijk, dat willen kinderen toch helemaal niet?
Het is in ieder geval fijn dat je het door hebt dat religie middels indoctrinatie verspreid wordt.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:09 schreef berko13 het volgende:
Dat komt vooral door de demografische verandering waar modern orthodoxe joden gemiddeld 4 kinderen krijgen, ultra orthodoxe joden gemiddeld 5 kinderen en seculiere joden slechts 2.
Australisch is hetzelfde als Brits of Amerikaans ... niet te vertrouwenquote:Op donderdag 24 december 2015 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ga je hier nog op reageren of negeer je dat ook zoals heel veel andere post?
Of gaat het weer een of andere beledigende reactie zijn zonder enige inhoud?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |