Daar schiet je als club ook aardig tekort in de begeleiding imhoquote:Op donderdag 24 december 2015 11:46 schreef Gruisman het volgende:
Dat interview van Becker en Menig![]()
Krijg echt sterk het idee dat die gastjes dat interview ingingen met het idee om de wereld geforceerd te laten zien hoe ontzettend ze gegroeid zijn en dat het bij PEC echt wel heel moeilijk is hoor!
Dit soort tegenstrijdige dingen als:
[..]
En dan vervolgens dit zeggen:
[..]
Dit terwijl je juist, volgens hem, keihard moest blijven werken om met die buitenlandse concurrenten te concurreren.
En dan die Mening20 jaar zijn en nog niet een beetje kunnen koken als prof is wel echt treurig. Het zal nu ongetwijfeld ook gelden voor meerdere spelers die bij Ajax nu in de basis staan maar dit zijn echt van die basic dingen die je gewoon net dat extra zetje kunnen geven.
Zeker maar kom op he, je kan je toch wel tijdens het avondeten even twee/drie keer per week met je moeder meekijken en af toe vragen het ze dat precies gemaakt heeft. Kleine moeitequote:Op donderdag 24 december 2015 11:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Daar schiet je als club ook aardig tekort in de begeleiding imho.
Uit de praktijk blijkt juist dat die gasten wel veel feedback en hulp nodig hebben om ervoor te zorgen dat ze het prof-leven zo effectief en succesvol mogelijk benaderen. Zoals blijkt hieronder:quote:Becker: ,,Als je de top wilt halen, moet je geen mensen hebben die zeggen: doe dit, doe dat.
Ik denk dat dan ook daar vooral de moeilijkheidsgraaf bij de Ajax-jeugd ligt. Het feit dat je op zeer jonge leeftijd al vrij volwassen moet zijn en dat is een beetje het hele punt wat ze missen. En zij verwijten Ajax eigenlijk een beetje dat ze dat pas bij PEC is opgevallen terwijl hun fout juist was dat ze dat bij Ajax gewoon al lang hadden moeten beheersen.quote:De twee zijn in Zwolle volwassen geworden. Zoals ze er nu ook van doordrongen zijn dat de hoogte van hun salaris voor andere voetballers geen vanzelfsprekendheid is. Zo verdienen jongere spelers bij Ajax al snel wat ervaren krachten bij Zwolle verdienen. Hoe hun leven in Amsterdam was? Altijd reuring. Met vrienden zaten ze gerust de halve dag in restaurants. Na de training van één tot vier uur 's middags en rond een uur of acht 's avonds gingen ze weer buitenshuis eten. Elke dag plezier. Altijd weer een whatsappje van een vriend: afspreken?
Meeste topsporters die de absolute top halen hebben een hoge mate van zelfregulatie, vaak al van jongs af aan.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:50 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Zeker maar kom op he, je kan je toch wel tijdens het avondeten even twee/drie keer per week met je moeder meekijken en af toe vragen het ze dat precies gemaakt heeft. Kleine moeite
En dat dit soort dingen:
[..]
Uit de praktijk blijkt juist dat die gasten wel veel feedback en hulp nodig hebben om ervoor te zorgen dat ze het prof-leven zo effectief en succesvol mogelijk benaderen. Zoals blijkt hieronder:
[..]
Ik denk dat dan ook daar vooral de moeilijkheidsgraaf bij de Ajax-jeugd ligt. Het feit dat je op zeer jonge leeftijd al vrij volwassen moet zijn en dat is een beetje het hele punt wat ze missen. En zij verwijten Ajax eigenlijk een beetje dat ze dat pas bij PEC is opgevallen terwijl ze dat bij Ajax gewoon allang hadden moeten beheersen.
Ja dat is zeker waar. En ja dat pizza-verhaal met Bodul en Sulejmaniquote:Op donderdag 24 december 2015 11:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Meeste topsporters die de absolute top halen hebben een hoge mate van zelfregulatie, vaak al van jongs af aan.
Je kan ook te ver gaan natuurlijk, kookcursussenquote:Op donderdag 24 december 2015 12:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax kookt elke dag voor die gasten, als ze gewonnen hebben een hamburger. Wel een rundervlees, want dat is gezonder. Het klinkt allemaal niet al te wetenschappelijk, dat moet Bergkamp goed doen.
Trouwens, koken is toch het simpelste wat er is? Je doet gewoon precies wat er op een recept of op een pakje staat. "Niet kunnen koken" is eigenlijk een eufemisme voor "ik ben teringlui".
Maar als Ajax het echt goed zou willen doen moeten ze inderdaad kookcurssussen geven, en natuurlijk ook voedingsschema's. Lachwekkend hoe onprofessioneel voetbal nog altijd is, maar dat wordt in stand gehouden door types als Bergkamp.
Is inderdaad belachelijk. Maar hoe krijg je dat die gasten aan het verstand? Want het blijkt keer op keer dat het te veel gevraagd is. Natuurlijk zijn het dan mentaal zwakke spelers die het in elke andere topsport niet zouden redden, maar voetbal is een sport waar je met een gebrekkige mentaliteit en goede begeleiding een stuk verder kan komen dat het niveau Ajax, dus om ze meteen op te geven?quote:Op donderdag 24 december 2015 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan ook te ver gaan natuurlijk, kookcursussenIemand die een beetje met z'n lichaam bezig is weet wel wat goed en niet goed is en als je je brood op die manier verdient of wil verdienen dan moet je er goed voor zorgen.
Bizar, j0rdiiii verzekerde mij nog zo dat hij de nieuwe Gudjohnsen was.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Sparta huurt Ottar Magnus Karlsson van Ajax. De club heeft een optie om de aanvaller na de verhuurperiode voor twee jaar vast te leggen.
quote:Op donderdag 24 december 2015 13:20 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Bizar, j0rdiiii verzekerde mij nog zo dat hij de nieuwe Gudjohnsen was.
twitter:dennisvanbergen twitterde op donderdag 24-12-2015 om 13:29:31Frenkie de Jong van #WillemII naar #Ajax. Technisch directeur Carlos Aalbers van Tilburgse club bevestigt dat gesprekken gaande zijn. Zie VI reageer retweet
Ik dacht dat die overstap allang geregeld was? Leuke speler, gaan jullie nog veel lol aan beleven. Is toch de nieuwe Hendrix.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan maar juichen voor prestaties van Frenkie.twitter:dennisvanbergen twitterde op donderdag 24-12-2015 om 13:29:31Frenkie de Jong van #WillemII naar #Ajax. Technisch directeur Carlos Aalbers van Tilburgse club bevestigt dat gesprekken gaande zijn. Zie VI reageer retweet
Die was zeer zeker al geregeld maar nog voor een jaar teruggezonden naar het land van Koning Willem II.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik dacht dat die overstap allang geregeld was?
Om aan het Ajax-systeem te wennen?quote:Op donderdag 24 december 2015 14:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die was zeer zeker al geregeld maar nog voor een jaar teruggezonden naar het land van Koning Willem II.
Volgens mij wilde Willem II dat graag.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Om aan het Ajax-systeem te wennen?
Kennelijk is Ajax het er nu niet meer mee eens. Ajax had gehoopt dat Frenkie minuten zou maken in het eerste, maar verder dan een half uurtje in een half seizoen is hij niet gekomen.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Volgens mij wilde Willem II dat graag.
Hij had aan het begin van het seizoen, volgens mij, een blessure waar hij van moest herstellen. Maar het is geen geheim dat Streppel vorig seizoen ook heel zuinig op hem was. Hij wilde hem niet teveel belasten.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Kennelijk is Ajax het er nu niet meer mee eens. Ajax had gehoopt dat Frenkie minuten zou maken in het eerste, maar verder dan een half uurtje in een half seizoen is hij niet gekomen.
Geen 6, meer een controlerende CM. Speelt in onder 19 vaak naast Nouri, waarbij Nouri de aanvallend impulsen verzorgt en de Jong meer het loopwerk doet.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:46 schreef wieisboos het volgende:
Waarom is Frenkie gehaald eigenlijk? We hebben Nouri en Van de Beek toch? Of is hij een 6?
Dus een zes. Want Hendrix speelt als zes.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:50 schreef BadderHaring het volgende:
Althans, in de wedstrijden dat ik ze samen heb gezien was dat de verdeling. Echt een beetje een type Hendrix, zoals die nu bij PSV speelt.
Een zes is veel meer een CVM. Daar speelt Guardado bij PSV. Hendrix speelt de laatste weken naast Propper, voor Guardado.quote:
Ik dacht dat de verdeling zo wasquote:Op donderdag 24 december 2015 14:51 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Een zes is veel meer een CVM. Daar speelt Guardado bij PSV.
Nee, sinds Maher uit beeld is niet meer. Ik vond dat ook raar in het begin, maar het werkt goed.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de verdeling zo was
Guardado - Pröpper
Hendrix
Aub geen spelers vergelijken met van die typische PSV'ers als Hendrikx, daar wil toch niemand op lijken.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik dacht dat die overstap allang geregeld was? Leuke speler, gaan jullie nog veel lol aan beleven. Is toch de nieuwe Hendrix.
Hendrix de laatste weken niet gezien dus, dan moet je er ook niet over oordelen.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:40 schreef Donnis het volgende:
[..]
Aub geen spelers vergelijken met van die typische PSV'ers als Hendrikx, daar wil toch niemand op lijken.
Frenkie is jongen met goede instelling, fijne techniek en sowieso iets aanvallender ingesteld.
Wanneer komt Stekelenburg terug ?quote:Op donderdag 24 december 2015 18:15 schreef Tagliano het volgende:
Patrick Ladru, de voormalig hoofd jeugdscouting die zich niet kon vinden in het plan Cruijff, keert weer terug in de jeugdopleiding. Volgens Mike Verweij liepen de gesprekken al toen Jonk nog actief was
En de man die natuurlijk met Mido op de foto stond voor de "Ajax Academy", die niet schijnt te bestaan
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze dat bekend maken vlak voordat er een hoop vuurwerk in de lucht gaat, zodat ook dat nieuws zo onopvallend mogelijk gebracht wordtquote:Op donderdag 24 december 2015 18:19 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wanneer komt Stekelenburg terug ?
quote:Op donderdag 24 december 2015 18:19 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat bekend maken vlak voordat er een hoop vuurwerk in de lucht gaat, zodat ook dat nieuws zo onopvallend mogelijk gebracht wordt
Maar uiteraard wordt 'al het goede' uit dat Plan Cruijff wel gewoon nog doorgevoerd hoor!quote:Op donderdag 24 december 2015 18:15 schreef Tagliano het volgende:
Patrick Ladru, de voormalig hoofd jeugdscouting die zich niet kon vinden in het plan Cruijff, keert weer terug in de jeugdopleiding. Volgens Mike Verweij liepen de gesprekken al toen Jonk nog actief was
En de man die natuurlijk met Mido op de foto stond voor de "Ajax Academy", die niet schijnt te bestaan
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |