Ik kan over een paar uur met je een DM sturen. Ik zie dat we elkaar nog wel een zetje kunnen geven. Zonder al te veel bloot te geven natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:44 schreef Cregan het volgende:
Heb je nog wat duwtjes dan?
2a laat ik voor wat het is, 18 en 25 ga ik niet aan beginnen en die monsterpuzzel lukt wel. Verder kun je hieronder zien waar ik duwtjes kan gebruiken :p Kies wat leuks zou ik zeggen XD
Zoals al eerder is gezegd door @Debora87, zelfs als je simpelweg naar een vraag googled kom je soms op dit forum terecht en staat bij google de spoiler direct open en bloot voor je klaar. Dan zou je volgens diezelfde redenering dus niet meer mogen googlen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:24 schreef baurdoux het volgende:
Je begint aan deze puzzel omdat je er van houdt dergelijke vraagstukken op te lossen.
Voor sommigen is dat een makkie , bij anderen kost dat iets meer moeite.
ik heb een deel van de opgaven zelf opgelost en staar nu naar de rest. Met een hint kan een medepuzzelaar je op een idee brengen waardoor het wel lukt en je weer iets geleerd hebt.
Ik begrijp niet dat je niet wil hinten maar wel op dit forum kijkt. Behoorlijk dubbel !
Waar het volgens mij om gaat is dat deze puzzel ook een competitie is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:24 schreef baurdoux het volgende:
<KNIP>
Ik begrijp niet dat je niet wil hinten maar wel op dit forum kijkt. Behoorlijk dubbel !
Vraag 20 tipquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:49 schreef John_020 het volgende:
Iedereen lijkt vraag 20 al te hebben, maar ik zit toch behoorlijk vast 😞! Kan iemand daar mij een duwtje geven de juiste richting in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is iemand hier al uit, die deze vraag kan bevestigen of ontkennen...? Meer info hoeven we niet hoor, alleen of dit mag of niet.
Als dit te veel weggeven/deel van de vraag is, prima, dan klooien we lekker verder. Via DM mag ook, evt. ruilmateriaal voor hints zit in 1, 2b, 3c, 4, 6ab, 7, 10, 11, 14b, 15, 20, 21a, 22, 23.
En voor ffffffffok de sites die ik gebruik voor anagrammen of "deelanagrammen" (woorden uit een deel van een lettercombinatie):
https://wordsmith.org/anagram/advanced.html
http://www.arrak.fi/en/ag
http://www.ssynth.co.uk/~gay/anagram.html
http://www.woordengenerator.nl/wordfeudwoorden (maakt deelanagrammen)
Woordpatronen, ook vaak bruikbaar:
https://puzzel.woordenboek.nu/woordenboek/woordpatroon/
Getalstelsels ombouwen:
http://converter.eu/numbers/
quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:16 schreef Debora87 het volgende:
<KNIP>
Tot slot nog een vraag over de "Verder spelen zij volgens de officiële regels" van vraag 18, puur verduidelijkend, maar voor de zekerheid als spoiler...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor scrabble vind ik persoonlijk http://www.scrabblezoeker.nl/ een mooie site. Gezien de vraagstelling met hoofdletters en specifiek genoemde woordenlijsten zou het echter goed kunnen dat de nodige woorden hier niet inzitten.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:16 schreef Debora87 het volgende:
...
En voor ffffffffok de sites die ik gebruik voor anagrammen of "deelanagrammen" (woorden uit een deel van een lettercombinatie):
https://wordsmith.org/anagram/advanced.html
http://www.arrak.fi/en/ag
http://www.ssynth.co.uk/~gay/anagram.html
http://www.woordengenerator.nl/wordfeudwoorden (maakt deelanagrammen)
Woordpatronen, ook vaak bruikbaar:
https://puzzel.woordenboek.nu/woordenboek/woordpatroon/
Getalstelsels ombouwen:
http://converter.eu/numbers/
quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:01 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Vraag 20 tipHeb er inderdaad 2 gevonden....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er meerdere?Wetenschap...pffffff
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41
quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:02 schreef DieuwkeL het volgende:
Heeft iemand al iets bij vraag 9?Ik zat ook in die richting te denken, maar nog zonder succes. Al moet ik zeggen dat ik op dit moment veel tijd stop in die monsterpuzzel. Stomme slordigheidsfouten :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan iemand een bevestiging geven darbij?
1) V14: Bedoelen ze dat de som van de cijfers en het product van de cijfers een kwadraat moeten zijn?
2) Google vind niets als ik op Belgisch zevengetal zoek (V1). Wat is dat?Team van drie
Edit: te onthullendquote:Google vind niets als ik op Belgisch zevengetal zoek (V1). Wat is dat?
Wel frappant dat het uitgerekend de AIVD is die hier problemen mee zou hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:16 schreef Debora87 het volgende:
Mijn bedoeling met die post was inderdaad niet anderen geen puzzelplezier gunnen, maar het is zeker ook een competitie, compleet met een uitslag en een beker. En dan is het jammer als er zoveel informatie online staat, terwijl er uitdrukkelijk en erg letterlijk verzocht is om dat niet te doen. Dus ja, voor mij voelt dit alsof er valsgespeeld wordt.
Ja.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:06 schreef Cregan het volgende:
[..]
1) V14: Bedoelen ze dat de som van de cijfers en het product van de cijfers een kwadraat moeten zijn?
quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:05 schreef thekolere het volgende:
Als een echte inlichtingenman, heb ik via infiltratie de oplossing uit de kluis van de AIVD gestolen. Binnenkomen in het kantoor was een makkie!
Als je reageert staat boven je tekst een rijtje pictogrammen B I U ... Je neemt die die ná de opsommingstekens komt. Een soort dikke horizontale streep. Bij mij de 10e uit de rij.quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:01 schreef dus_ik_zeg het volgende:
Hoe plaats ik vragen in een spoiler?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:32 schreef dus_ik_zeg het volgende:
Dank, gevonden!
Dus:
lk snap vraag 2a eindelijk, maar....Volgens mij is dat waar veel mensen over zitten te denkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Team van drie
1: jaquote:Op dinsdag 22 december 2015 16:06 schreef Cregan het volgende:
[..]
Ik zat ook in die richting te denken, maar nog zonder succes. Al moet ik zeggen dat ik op dit moment veel tijd stop in die monsterpuzzel. Stomme slordigheidsfouten :p
Kan iemand een bevestiging geven darbij?
2) Google vind niets als ik op Belgisch zevengetal zoek (V1). Wat is dat?
Die heb ik ook nog niet. Geen idee hoe te beginnen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:19 schreef vdwal1982 het volgende:
@Randomgebruiker: ik kan nog geen DM geven... moet nog een aantal keer reageren.
Iemand een bruikbare tip voor 16?
Staat ergens een erg goede hintquote:Op dinsdag 22 december 2015 20:27 schreef Randomgebruiker het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog niet. Geen idee hoe te beginnen.
Mooi man hahaha.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:07 schreef twist02 het volgende:
Haha, dacht even een doorbraak te hebben toen ik vraag 12 googelde...Ik kwam opeens uit op een Engelstalige blog over aardbevingen en IJslandse geologie
Bleek dus gewoon een Nederlander te zijn die het ook over de puzzel had...![]()
![]()
Geniaal XDquote:Op dinsdag 22 december 2015 21:07 schreef twist02 het volgende:
Haha, dacht even een doorbraak te hebben toen ik vraag 12 googelde...Ik kwam opeens uit op een Engelstalige blog over aardbevingen en IJslandse geologie
Bleek dus gewoon een Nederlander te zijn die het ook over de puzzel had...![]()
![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door monnhauser op 22-12-2015 21:53:20 ]Opgelost: 1, 2b, 3ac, 4, 6, 10, 11, 15, 16, 20, 23, 25, 27
quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef monnhauser het volgende:
Over mijn aanpak bij het kruistalraadsel. Wie spot de flaw in mijn redenering?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Cregan op 22-12-2015 21:58:33 ]Team van drie
quote:Op dinsdag 22 december 2015 23:20 schreef twist02 het volgende:
Jeej, kerstboom opgelost!
Over 12:Leuk gevonden, maar de rest voldoet daar niet aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Team van drie
Feli, volgens mij zijn er nog niet zo veel die deze hebben opgelost.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:13 schreef vdwal1982 het volgende:
YES!!! Eindelijk 9 opgelost!!!![]()
![]()
![]()
Stond onder de douche en kreeg ineens een ingeving!
Nee, da's inderdaad het probleem...quote:Op woensdag 23 december 2015 09:51 schreef Cregan het volgende:
[..]
Leuk gevonden, maar de rest voldoet daar niet aan
SPOILER: (vraag 12)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks ook maar eens voor 25 (zin opgebouwd uit chemische elementen) gaan zitten; die 2 punten moeten sowieso binnen te halen zijn en dan eens kijken hoe origineel/creatief ik uit de hoek kan komen!
Al mensen die daar een mooie zin voor verzonnen hebben?
Nee, die moet je hier uiteraard niet delen, maar ben benieuwd!![]()
quote:Op woensdag 23 december 2015 10:52 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nee, da's inderdaad het probleem...Maar is dat echt toeval dan?
OfIk heb inderdaad een hele leuke zin. Een die ook slaat op de vraag en de puzzel. Erg trots op mijn eigen creativiteit moet ik zeggenSPOILER: (vraag 12)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks ook maar eens voor 25 (zin opgebouwd uit chemische elementen) gaan zitten; die 2 punten moeten sowieso binnen te halen zijn en dan eens kijken hoe origineel/creatief ik uit de hoek kan komen!
Al mensen die daar een mooie zin voor verzonnen hebben?
Nee, die moet je hier uiteraard niet delen, maar ben benieuwd!
opgelost: 1ab, 2ab, 3c, 4, 6abc, 7ab, 9, 10, 11abc, 15ab, 16, 17, 19, 20, 23, 25
Tof!quote:Op woensdag 23 december 2015 10:57 schreef heinos het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een hele leuke zin. Een die ook slaat op de vraag en de puzzel. Erg trots op mijn eigen creativiteit moet ik zeggen
quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:47 schreef monnhauser het volgende:
Over mijn aanpak bij het kruistalraadsel. Wie spot de flaw in mijn redenering?Ik zit ook nog even vast bij hetzelfde gedeelte, er zijn twee tegenstrijdigheden die ik maar niet kan oplossen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 december 2015 12:22 schreef VanJetje het volgende:
[..]
Ik zit ook nog even vast bij hetzelfde gedeelte, er zijn twee tegenstrijdigheden die ik maar niet kan oplossen.edit: te onthullendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 23-12-2015 14:39:49 ]Homo sapiëns non urinat in ventum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht zelf dat ik ergens iets fout heb gedaan maar heb nog geen zin gehad om opnieuw te beginnen.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |