abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2015 @ 20:02:50 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158336429
quote:
Khadija Arib van de PvdA wil voorzitter van de Tweede Kamer worden. Ze is de eerste die zich kandidaat heeft gesteld sinds Anouchka van Miltenburg (VVD) zaterdag na drie jaar voorzitterschap opstapte.
Arib vervangt op dit moment al Van Miltenburg, die aftrad wegens kritiek op haar functioneren, vooral in de afhandeling van de Teeven-deal.

De PvdA-fractie is verheugd dat Arib zich kandidaat stelt, meldde de partij donderdag.

Arib is - met een korte onderbreking - sinds 1998 lid van de Tweede Kamer. Drie jaar geleden probeerde ze ook al voorzitter te worden. Toen verloor ze in de derde stemronde van Van Miltenburg.

De Tweede Kamer kiest na het kerstreces op woensdag 13 januari een nieuwe voorzitter. Andere kandidaten kunnen zich melden tot 12 januari.
http://www.nu.nl/politiek(...)er-tweede-kamer.html

quote:
CDA-parlementariër Madeleine van Toorenburg stelt zich kandidaat voor het voorzitterschap van de Tweede Kamer.
Dat heeft haar partij vrijdag laten weten.

Van Toorenburg is sinds 2007 Kamerlid en heeft ervaring met de portefeuilles justitie, jeugdzorg, binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties. Ze was ook voorzitter van de parlementaire enquêtecommissie naar het Fyra-debacle. Eerder was ze locatiedirecteur van jeugdinrichting De Leij in Vught.

CDA fractievoorzitter Sybrand Buma ziet Van Toorenburg helemaal zitten voor de job: ,,Madeleine is een Kamerlid met een scherp oog voor het belang van een zelfbewust en onafhankelijk opererend parlement.''
http://www.nu.nl/politiek(...)orzitter-worden.html

Maar stiekem hopen we allemaal dat Bosma voorzitter wordt. O-)

Afijn tijd dat deze verkiezing een eigen topic krijgt. Wie mag volgens jullie de opvolger worden van Van Miltenburg?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_158336531
Ach dan weet ik wel wie het gaat worden.

Time to go.
  vrijdag 18 december 2015 @ 20:14:43 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_158336801
Ik hoop Arib. Mits ze aanzienlijk beter is dan Van Miltenburg, want dat kan niet nog een keer.
  vrijdag 18 december 2015 @ 22:24:42 #4
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_158341717
Ik hoop op Bosma, maar die gaat het vanwege zijn PVV-achtergrond natuurlijk niet worden. Van Toorenburg vind ik een goede kandidaat. Echter, VVD en PvdA zullen natuurlijk allebei op Arib stemmen en dus wordt het Arib.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_158346993
Vooralsnog moet Bosma zich eerst kandidaat stellen voordat hij tot voorzitter kan worden verkozen. Verder merkte Buma deze week bij EenVandaag terecht op dat het raar is dat de PVV spreekt van een "nepparlement", maar dan wel de voorzitter ervan wil leveren.

Volgens mij doet het kabinet er niet verkeerd aan om het CDA te paaien door hun kandidaat te steunen. Van Toorenburg is volgens mij een capabele politica, dus ze kan vast wel een goede voorzitter zijn.

Overigens schijnt Arib helemaal niet zo goed te liggen, zo meldde het AD eerder deze week:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)PvdA-gelederen.dhtml

Het AD denkt dat een PvdA-backbencher meer kans maakt dan Arib.
  zaterdag 19 december 2015 @ 12:07:17 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158352953
Van Toorenburg wel eens in het echt ontmoet. Best een leuke vrouw ondanks dat ze in het debat wat gefrustreerd over kan komen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 december 2015 @ 13:38:39 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158354473
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 00:33 schreef Elfletterig het volgende:

Overigens schijnt Arib helemaal niet zo goed te liggen, zo meldde het AD eerder deze week:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)PvdA-gelederen.dhtml

Volgens Didi op Radio 2 steunt de hele fractie haar. Maar ja het blijft een geheime stemming straks :+.
  zaterdag 19 december 2015 @ 18:05:13 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158360129
Zo te zien is het voorzitterschap de beloning die de PvdA krijgt voor het niet al te moeilijk doen over de Teeven deal.
pi_158361210
Van de week een stukje van het debat over de Teevendeal gezien, ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk was van Arib als kamervoorzitter.

Bosma ook wel eens gezien als voorzitter, die deed het wel netjes. Maarja, PVV..
pi_158364232
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 12:07 schreef Hexagon het volgende:
Van Toorenburg wel eens in het echt ontmoet. Best een leuke vrouw ondanks dat ze in het debat wat gefrustreerd over kan komen.
Ze praat alleen als een voorleesjuf van 5 jarigen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_158444347
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ze praat alleen als een voorleesjuf van 5 jarigen
Hartstikke geschikt dus
  dinsdag 22 december 2015 @ 18:59:39 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158444549
Ik moet eerlijk bekennen dat ik van Toorenburg niet erg goed ken. Maar alles beter dan Arib.

Bosma is inderdaad een prima vervanger geweest. Helaas zal de opvolger wel gekozen worden uit partijpolitieke overwegingen, in plaats van gewoon de meest geschikte kandidaat eruitzoeken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158496589
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 22:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik hoop op Bosma, maar die gaat het vanwege zijn PVV-achtergrond natuurlijk niet worden. Van Toorenburg vind ik een goede kandidaat. Echter, VVD en PvdA zullen natuurlijk allebei op Arib stemmen en dus wordt het Arib.
Waarom zou dat een belemmering zijn? Bosma is al eens tijdelijk kamervoorzitter geweest en toen was het ook geen bezwaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 24 december 2015 @ 15:49:11 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158497331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom zou dat een belemmering zijn? Bosma is al eens tijdelijk kamervoorzitter geweest en toen was het ook geen bezwaar.
Omdat de voorzitter naast orde houden de kamer ook elders moet vertegenwoordigen. En iemand die de neuzen van journalisten wil afhakken is daar niet zo geschikt voor.
pi_158497351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat de voorzitter naast orde houden de kamer ook elders moet vertegenwoordigen. En iemand die de neuzen van journalisten wil afhakken is daar niet zo geschikt voor.
Dat was in 2012 dus kennelijk ook geen bezwaar.
  donderdag 24 december 2015 @ 22:47:06 #16
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_158508150
quote:

[..]

Omdat Bosma als vz. ook gasten uit het buitenland moet ontvangen. En daar zouden zomaar eens gasten uit moslimlanden tussen kunnen zitten. Zie je het voor je: een PVV'er die een moslimgast ontvangt? Verder is het natuurlijk partijpolitiek.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_158514848
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:47 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Omdat Bosma als vz. ook gasten uit het buitenland moet ontvangen. En daar zouden zomaar eens gasten uit moslimlanden tussen kunnen zitten. Zie je het voor je: een PVV'er die een moslimgast ontvangt? Verder is het natuurlijk partijpolitiek.
Dat waren kennelijk geen belemmeringen toen hij tijdelijk voorzitter werd. Tussen het geschreeuw van de PVV en het handelen van haar leden zit ook nog wel vaak een wereld van verschil. De PVV loopt ook niet demonstratief de kamer uit als er een moslim of iemand met een Marokkaanse achtergrond spreekt of iets dergelijks.
pi_158514962
Het moet gewoon een keer geen vrouw worden, die worden toch niet serieus genomen door de macho's op het pluche. Ik vond Arib wel goed over komen als vervanger overigens in de pittige Teevendebatten.
Even a broken clock is right twice a day.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2016 @ 12:23:06 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158784151
De campagne is begonnen :+. Arib in Buitenhof.
pi_158786191
quote:

[..]

Beetje raar om iemand voorzitter te maken van het Nederlandse parlement terwijl diens loyaliteit bij Israel ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158804630
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beetje raar om iemand voorzitter te maken van het Nederlandse parlement terwijl diens loyaliteit bij Israel ligt.
Als dat een criterium is valt Arib dus al meteen af op basis van haar dubbele nationaliteit. Bovendien is haar advieswerk voor de Marokkaanse overheid ook nogal dubieus. Liever dus van Toorenburg, hoewel het na Van Nieuwenhoven, Verbeet en Van Miltenburg m.i. ook wel weer eens tijd wordt voor een mannelijke voorzitter.
pi_158804777
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:27 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]

Als dat een criterium is valt Arib dus al meteen af op basis van haar dubbele nationaliteit.
Dat was natuurlijk de hele grap.
  zondag 3 januari 2016 @ 23:26:57 #23
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_158806658
Ik zie D66 nog wel iemand kandideren. Normaal is het met een kleine fractie minder handig om iemand te moeten missen qua workload voor een fractie.
Maar het is maar voor een korte periode en de meeste grote onderwerpen zijn wel behandeld. Beetje voorsoorteren voor na de verkiezingen als ze waarschijnlijk weer wat groter zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_158808637
Goed... Geert heeft weer eens een sympathieke, genuanceerde tweet de wereld ingestuurd. Als Bosma nog een kansje had gehad, is dat nu wel definitief voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 00:56:50 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2016 @ 01:00:23 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158808699
Geert heeft Bosma zelf hard genoeg nodig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')