borisz | vrijdag 18 december 2015 @ 10:18 |
MUZ / Popprijs 2014 MUZ / Wie moet de Nationale Popprijs 2013 winnen ? MUZ / Wie wint de popprijs 2012? MUZ / Wie moet de popprijs winnen? MUZ / Popprijs 2010: Uitreiking 15 januari as MUZ / Popprijs 2009: wie mag hem winnen? MUZ / Wie wint dit jaar de Popprijs? MUZ / Wie wint de Popprijs dit jaar? De Popprijs is een prijs van Buma Cultuur en wordt sinds 1986 elk jaar in januari uitgereikt tijdens het festival Noorderslag dat onderdeel is van het jaarlijkse conferentie en showcase festival Eurosonic Noorderslag (The European Music Conference and Showcase Festival) in de Nederlandse stad Groningen. De Popprijs wordt uitgereikt aan de persoon of artiest die in het afgelopen jaar de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse popmuziek. In de beginjaren werd de prijs onder de titel “BV Popprijs” uitgereikt. Buma Cultuur is een instantie die Nederlandse muziek ondersteunt en promoot, ondersteund door de Nederlandse auteursrechtenorganisatie Buma. 2014 - The Common Linnets 2013 - The Opposites 2012 - Racoon 2011 - De Jeugd van Tegenwoordig 2010 - Caro Emerald 2009 - Kyteman 2008 - De Dijk 2007 - Armin van Buuren 2006 - Spinvis 2005 - Within Temptation 2004 - Ali B 2003 - BLØF 2002 - Tiësto 2001 - Anouk 2000 - Arling & Cameron 1999 - Postmen 1998 - Junkie XL 1997 - Marco Borsato 1996 - Eboman 1995 - Osdorp Posse 1994 - 2 Unlimited 1993 - Bettie Serveert 1992 - The Scene 1991 - The Ex 1990 - Urban Dance Squad 1989 - Herman Brood 1988 - Claw Boys Claw 1987 - The Nits 1986 - Mathilde Santing De vraag waar het om draait: Welke artiest heeft in 2015 de belangrijkste bijdrage geleverd aan de Nederlandse popmuziek? We weten het op de slotdag van Noorderslag op 16 januari 2016. [ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 18-12-2015 10:33:11 ] | |
RingBewoner | vrijdag 18 december 2015 @ 10:28 |
Is er ergens een lijstje met genomineerden te vinden? Ik denk dat Dotan overigens een goede kans maakt. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 10:47 |
Ik vrees zo'n 3fm kuthype ala Kensingston ![]() Zelf nomineer ik Jacco Gardner ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2015 10:47:40 ] | |
borisz | vrijdag 18 december 2015 @ 10:52 |
DIe zijn er niet. | |
RingBewoner | vrijdag 18 december 2015 @ 10:54 |
Heb jij dan artiesten of bands waarvan je hoopt of verwacht dat ze winnen? | |
borisz | vrijdag 18 december 2015 @ 11:00 |
Ik zelf denk dat Kensington ( ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 18 december 2015 @ 11:00 |
Aan die gasten had ik inderdaad niet gedacht. Ik zou het persoonlijk niet onterecht vinden ![]() | |
emil23 | vrijdag 18 december 2015 @ 11:01 |
Het maakt mij niet uit. Zolang die Giel Beelen maar niet meer gaat zitten janken over de bierdouche. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 11:14 |
Of de zoon van Prince. | |
Bosbeetle | vrijdag 18 december 2015 @ 11:27 |
Typhoon denk ik zo. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 11:28 |
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2015 11:28:49 ] | |
Gehenna | vrijdag 18 december 2015 @ 11:28 |
Mijn favorieten dit jaar: Monnik, maar dat is waarschijnlijk te obscuur voor deze prijs ![]() Microwolf. Ditto ![]() Rama. Ditto ![]() Lend Me Your Underbelly. Ditto ![]() Death Alley. Ditto ![]() Raketkanon. Ditto ![]() Urfaust. Ditto ![]() Terzij de Horde. Ditto ![]() Roosbeef. Dit album had niet echt de impact van de vorige twee, maar ik vind het misschien wel haar sterkste tot nu toe. Ze had die prijs eigenlijk al een keer moeten hebben ![]() zZz. Gewoon omdat, feestje ![]() Jacco Gardner. Weer een prima plaat. Maike Ouboter. Toch ook een prima plaat (op wat missers als 'dat ik je mis' na ![]() Maar het zal wel iets als Kensington worden ![]() Wel mooi om te zien dat Eboman in dit lijstje staan ![]() ![]() | |
Bosbeetle | vrijdag 18 december 2015 @ 11:29 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 11:29 |
Gewoon een baas hoor Eboman | |
Bosbeetle | vrijdag 18 december 2015 @ 11:29 |
Kunnen belgen deze prijs winnen? | |
Gehenna | vrijdag 18 december 2015 @ 11:32 |
Toen hij die prijs kreeg wel ![]() Ohja oeps ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 11:33 |
Roosbeef valt niet af. | |
Gehenna | vrijdag 18 december 2015 @ 11:35 |
Echt dikker wordt ze ook niet
| |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 11:37 |
zou haar niet raken | |
Stranger | vrijdag 18 december 2015 @ 11:43 |
Bedankt voor de reminder Gehenna. zZz is precies wat ik vandaag nodig heb om nog even te knallen. 3 keer gezien dit jaar en inderdaad een geweldig feestje. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 11:44 |
MUZ / zZz | |
rubbereend | vrijdag 18 december 2015 @ 11:52 |
Hardwell of Martin Garrix | |
WeezerButler | vrijdag 18 december 2015 @ 12:05 |
Wordt een Wie v/d 3tje Kensington Typhoon Martin Garrix (dikke hits all over the wereld:-) | |
Gehenna | vrijdag 18 december 2015 @ 12:09 |
Dan hoop ik op Typhoon ![]() | |
rubbereend | vrijdag 18 december 2015 @ 12:10 |
die zal het wel worden | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 12:24 |
Het gaat om een muziekprijs | |
emil23 | vrijdag 18 december 2015 @ 13:08 |
O ja, Daarom heeft Armin van Buuren ook nog nooit gewonnen, Of....... toch wel. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 december 2015 @ 14:17 |
Wat mij betreft nooit gewonnen nee. ![]() | |
methodmich | vrijdag 18 december 2015 @ 16:56 |
Het zal wel Kensington worden, vermoed ik. Las her en der al dat zij de favoriet zouden zijn. En ze scoren ook al goed in de Top 2000, dus ja... | |
emil23 | vrijdag 18 december 2015 @ 17:06 |
Golden Earring bestaat in 2016 50 jaar. Dat zou ook mooi zijn om hen deze prijs te gunnen. | |
borisz | maandag 11 januari 2016 @ 11:32 |
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)e-bij-Pop-Prijs.html | |
emil23 | maandag 11 januari 2016 @ 12:19 |
Jammer, Elk festival heeft bepaalde zaken waardoor het uniek is, waardoor het er uit springt t.o.v. andere festivals. De bierdouche had dat effect bij ESNS. De bierdouche is cult, en hoort wat mij betreft gewoon bij het festival. Verzin dan gewoon een methode om de apparatuur af te dekken (waterdicht scherm?) En laat de winnaar desnoods een regenpak en zuidwester dragen. | |
Gehenna | maandag 11 januari 2016 @ 12:26 |
Ik snapte het fenomeen nooit zo, maar stel dat ik 'm won dan deed ik gewoon een regenpak aan ![]() | |
Basp1 | maandag 11 januari 2016 @ 12:29 |
Dat zal hem wel flink wat drankomzet kosten als je in de zaal geen drankjes meer kan kopen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 15:18 |
Dan zal de popprijs (godzijdank) niet gaan naar Jett Rebel, die kickt op zo'n douche lijkt me. | |
ranja | donderdag 14 januari 2016 @ 00:39 |
Dat is pas zo sinds Borsato won en het publiek dat maar niks vond. Tegenwoordig maakt het niet uit wie wint, er wordt hoe dan ook met bier gegooid. Onzin natuurlijk. Pure meeloperij, oh ik moet met bier gooien anders hoor ik er niet bij. | |
ranja | donderdag 14 januari 2016 @ 00:41 |
Ik zou de prijs wel aan Sue the Night gunnen trouwens, vorig jaar 3x gezien maar ze stonden op bijna elk festival. Alleen in het buitenland deden ze volgens mij tot nu toe niks en dat is toch vaak wel een voorwaarde. Wat dat betreft zou Kensington ook niet veel kans maken trouwens, geloof niet dat die buiten de landsgrenzen veel doen. | |
Gehenna | donderdag 14 januari 2016 @ 08:29 |
Borsato ook niet toch? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 januari 2016 @ 08:48 |
Nee daar zitten DJ's die wel inzien dat Kensington niet veel is. Blof ook niet buiten Nederland toch ![]() | |
Em31 | donderdag 14 januari 2016 @ 13:21 |
Kensington heeft dit jaar juist aardig veel opgetreden in het buitenland. Heb zo'n voorgevoel dat zij het gaan worden. ![]() | |
rubbereend | donderdag 14 januari 2016 @ 14:40 |
Ik denk nog steeds Typhoon | |
#ANONIEM | donderdag 14 januari 2016 @ 16:19 |
Denk ik ook. | |
kaassouffle | donderdag 14 januari 2016 @ 19:20 |
Was weekje in Duitsland en overal Kensington posters en aankondigingen... | |
methodmich | vrijdag 15 januari 2016 @ 19:25 |
Ronnie Flex maakt natuurlijk ook wel een goede kans. Die heeft de meeste clicks van iedereen. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 januari 2016 @ 20:16 |
Haha, ja we vergeten Lil' Kleine gewoon. | |
ranja | vrijdag 15 januari 2016 @ 21:11 |
Ik heb liever Kensington dan Typhoon trouwens. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 januari 2016 @ 23:27 |
![]() | |
Tourniquet | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:20 |
Ik gun het Typhoon enorm, maar het zal Kensington wel worden. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:38 |
Giel en Michiel ![]() | |
emil23 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:50 |
Wat een aanfluiting | |
Tourniquet | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:50 |
New Wave ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:51 |
Haha genieten die totale stilte ![]() | |
Lienekien | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:51 |
Wie? | |
SureD1 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:51 |
Hoezo awkward zeg.... | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:52 |
Niemand kent New Wave. Alles beter dan Kensington. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:52 |
Doffe ellende | |
SureD1 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:52 |
True that | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:52 |
Hij wint ook een beetje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
emil23 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:52 |
Laatste jaar Noorderslag. | |
Gruisman | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:52 |
'' ze vinden het allemaal echt kut dat we hebben gewonnen '' ![]() ![]() ![]() | |
Wave103 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:53 |
![]() ![]() ![]() | |
SureD1 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:53 |
Ok... Ik ga de kattenbak schoonmaken... | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:53 |
Dit gebrul is ook wel afzien. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:53 |
Al die kalende 40+ers die de zaal verlaten. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:53 |
Wat is precies het vernieuwende aan deze dertien in een dozijn hiphop? | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:54 |
Dit is niet best ![]() | |
Gruisman | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:54 |
Heerst echt een soort massale deceptie in die zaal ![]() | |
emil23 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:55 |
Zaal beweegt niet mee ![]() | |
Wave103 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:56 |
DIt ook echt boven Typhoon ![]() ![]() | |
TheVulture | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:56 |
Hier was een bierdouche toch wel op zijn plek geweest, wat een aanfluiting van een winnaar | |
Roel_Jewel | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:56 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:56 |
Hahah nou inderdaad, ook echt 0,0 enthousiasme ![]() | |
Tourniquet | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:56 |
New Wave is toch verzonnen door Buma Cultuur? En goh wie reikt de prijs uit? ![]() | |
Cynix ® | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:56 |
Hier thuis ook. Kom op, wat is dit nou? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:57 |
Als ik in het publiek stond was ik alsnog gaan gooien inderdaad ![]() | |
Wave103 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:57 |
Ze hebben toch alles ingenomen? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:58 |
Aha ![]() ![]() | |
gers | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:58 |
Jezus wat een suffe bedoeling ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:58 |
Sigaar uit eigen doos dus. Wat een gênante vertoning dit. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:59 |
slecht zeg | |
Gruisman | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:00 |
Mwah respecteer op zich wel wat New Wave doet maar hun achterban komt totaal niet overeen met het Noorderslag publiek. Beetje gekke keuze dus | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:00 |
Wat een chaos joh. Is toch live ook geen reet aan. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:00 |
Dat maakt niet uit. Ali B heeft ooit ook gewonnen. Of Marco Borsato. | |
Metalfreak | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:01 |
Haha, die reactie uit de zaal ![]() ![]() Maar wat is er eigenlijk zo slecht aan Kensington ![]() | |
Gruisman | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:01 |
Maar die hadden wel een aantal massaal gedragen hits. New Wave heeft dat niet | |
emil23 | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:01 |
Zaal is ook al halfleeg ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:01 |
Leuke blonde dame ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:02 |
De Staat nooit live gezien zeker. | |
SureD1 | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:02 |
Ik ben een ouwe rocker maar ik heb best wel wat met old school hip-hop, maar dit is echt bagger... Ik durf te wedden dat je op menig zolderkamer of buurtcentrum beter kan vinden in dit genre... | |
Tourniquet | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:03 |
Hele zaal loopt leeg. ![]() #esns16 op Twitter is ook goud nu | |
gers | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:05 |
Drank en drugs was toch niet van hun ? Tevens waarom hebben mensen niet wat pilsjes bewaard om te gooien ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:05 |
Je hebt het toch over de achterban van de winnaar en Noorderslag publiek? | |
Wave103 | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:07 |
Kanshebber Typhoon is al duizendmaal betere hiphop | |
Wave103 | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:08 |
Is wel van ze. Tevens is de zaal voor de uitreiking leeggemaakt en gecheckt op drankjes ![]() | |
gers | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:09 |
Serieus ![]() | |
Kerftminister | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:12 |
Wat een troll heerlijk ![]() Gewoon 's neerlands slechtste act een prijs geven. En heel dat klotezooitje met die nare Giel Beelen van hun a propos. ![]() ![]() ![]() | |
Wave103 | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:12 |
Ja, die stond ook net met Ronnie Flex, ook van dat nummer op het podium ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:13 |
Wat een onderbouwing. ![]() | |
gers | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:14 |
Owoke dat wist ik niet , ik zag alleen maar negers. Bovendien zal ik wel een oude lul zijn ![]() | |
Ploplap | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:14 |
Wat een nerveuze kerel, jezus. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:16 |
Zo nu hebben wel weer genoeg "rappers" de prijs gewonnen de laatste jaren. | |
Ploplap | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:17 |
Wordt dit gehouden bij de plaatselijke tiener club? | |
Scuidward | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:20 |
Ah ik begrijp dat New Wave heeft gewonnen. Komt toch niet uit de koker van BumaStemra? Topnotch. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:23 |
Wat verschrikkelijk is dit zeg. | |
Ahmad1nejad | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:23 |
wat een grap ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tourniquet | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:24 |
Ja, maar mede mogelijk gemaakt door Buma http://top-notch.nl/nieuw(...)igt-zich-in-new-wave En de Popprijs wordt uitgereikt door Stichting Buma Cultuur. ![]() | |
Ploplap | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:25 |
Het is gewoon een beetje door die microfoon heen schreeuwen. | |
Scuidward | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:25 |
Ah, bedankt. Ja dan snap ik wel dat er her en der wat wenkbrauwen omhoog gaan. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:25 |
http://top-notch.nl/nieuw(...)igt-zich-in-new-wave | |
gers | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:26 |
Wij van WC-eend | |
Ploplap | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:26 |
Suriname ![]() | |
Scuidward | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:26 |
Was overigens een goed album naar mijn mening, hoewel ik niet alle tracks heb beluisterd. edit: Maar frappant dat het naar een collectief gaat. | |
SureD1 | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:27 |
Trafassi is beter... | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:27 |
Dit is dan wel weer goed vermaak. | |
Ploplap | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:31 |
![]() | |
Gruisman | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:32 |
Edgar Burgos is wel echt een leuk figuur ![]() | |
Ploplap | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:33 |
Baas ![]() | |
Ploplap | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:36 |
Amy is that you? | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:36 |
Je weet dat Edgar daar in zat/zit? | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:36 |
Meen je niet ![]() | |
SureD1 | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:38 |
Dan New Wave bedoelde ik ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:39 |
Annechien ziet het wel zitten een stevige negerlul. ![]() | |
borisz | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:55 |
New Wave... Ik dacht dus als eerste aan de muziekstroming... Het blijken dus ook rapperts te zijn. | |
yosander | zaterdag 16 januari 2016 @ 23:58 |
Wow. Gevalletje Buma maffioso praktijken dit? Vind het overigens geen slecht album, maar winnaars van de Popprijs? Nee, dat is een belediging naar de andere artiesten en Eurosonic in het algemeen ![]() | |
noodgang | zondag 17 januari 2016 @ 00:02 |
Dit inderdaad! Op zijn minst een onverwachte winnaar ![]() | |
borisz | zondag 17 januari 2016 @ 00:07 |
Drank en Drugs heb ik niet gemist. Maar dat er dus kennelijk een hele Bumaclub bij hoort ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 00:09 |
Pauw ![]() | |
noodgang | zondag 17 januari 2016 @ 00:10 |
Blijft echt een fijn bandje ja! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 00:10 |
Echt heel fijn ja. | |
Grobbel | zondag 17 januari 2016 @ 00:11 |
Met Trafassi tot dusver het enige in de hele uitzending dat niet kut was. | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 00:14 |
Dit is ook zo slecht | |
Grobbel | zondag 17 januari 2016 @ 00:26 |
The Brahms inderdaad. ![]() | |
noodgang | zondag 17 januari 2016 @ 00:33 |
Dit mag er anders ook zijn zeg ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 00:35 |
Haha, lekker aanstellerig inderdaad ![]() | |
Grobbel | zondag 17 januari 2016 @ 00:35 |
Charl Delemarre. ![]() Moest wel lachen om z'n gezwets over het vinden van inspiratie. Zeker na het lezen van deze vernietigende 3voor12-recensie... http://3voor12.vpro.nl/ni(...)Charl-Delemarre.html | |
borisz | zondag 17 januari 2016 @ 00:36 |
| |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 00:36 |
Gerson is dan wel weer vrij vermakelijk. | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 00:37 |
Klopt malle keuze dit. | |
noodgang | zondag 17 januari 2016 @ 00:37 |
![]() | |
SureD1 | zondag 17 januari 2016 @ 00:44 |
Mooie gitaar, afgeleefde J-45 met een mooi ingespeeld geluid zo in drop-D.... Dat was het verder wel ![]() | |
Tourniquet | zondag 17 januari 2016 @ 00:44 |
Atzegod ![]() | |
SureD1 | zondag 17 januari 2016 @ 00:45 |
Een niet onverdienstelijke cover van een Benny Neyman klassieker... | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 01:03 |
Dit is ook wat matig. | |
Odaiba | zondag 17 januari 2016 @ 01:18 |
Iedereen alweer afgehaakt? | |
SureD1 | zondag 17 januari 2016 @ 01:33 |
Ik ben er nog ![]() | |
riazop | zondag 17 januari 2016 @ 01:34 |
Vrij simpel rekensommetje. Van de meest geklikte artiesten in 2015 waren de eerste 4 van NEW WAVE. De andere genomineerden hadden nauwelijks succes bij het grote publiek, youtube views over hits 2015: 1) Ronnie Flex - 98.400.000 kliks 2) Lil kleine - 66.100.000 3) Frenna - 40.500.000 4) Jandro - 33.700.000 5) Emms - 24.400.000 6) Bokoesam - 25.600.000 7) Kenny B - 23.400.000 8 ) SFB - 19.800.000 9) Lijpe - 17.700.000 10)SBMG - 16.200.000 | |
SureD1 | zondag 17 januari 2016 @ 01:48 |
Het New Wave fragment is zoek... ![]() Ik ben hier te oud voor... De kliklijst hierboven geeft m.i. aan hoezeer er verschraling plaats vindt in de muziek. Muziek maak je op dingen die geluidsgolven produceren (dus een synth telt m.i. nog mee) maar tegenwoordig gebruik je als 'muzikant' een launchpad, waarop echte muzikanten sampletjes hebben ingespeeld. Zoals ik eerder al zei: ik vind hiphop best te pruimen, oldschool wel te verstaan, uit mijn jeugd, Run DMC en zo... Binnen het genre hiphop vind ik de kwaliteit bij de heren van New Wave ver te zoeken... gekoketteer met drank en drugs anders niks. Het feit dat de jeugd daar zoveel op klikt wijt ik aan gebrek aan muzikale opvoeding en de teloorgang van de maatschappij in het algemeen ![]() | |
yosander | zondag 17 januari 2016 @ 01:51 |
Fresku ![]() | |
SureD1 | zondag 17 januari 2016 @ 01:51 |
Kijk, Fresku is ook niet mijn ding, maar daar hoor ik wel kwaliteit en vakmanschap... | |
noodgang | zondag 17 januari 2016 @ 01:55 |
Bij Fresku heb ik vaak het idee dat ik de muziek wel echt tof zou vinden als hij er zelf niet doorheen rapt ![]() | |
SureD1 | zondag 17 januari 2016 @ 01:58 |
Ik klok uit ![]() | |
riazop | zondag 17 januari 2016 @ 02:22 |
Bij de dertig meest geviewde Nederlandstalige platen uit 2015 staan er al een stuk of 10 (!) NEW WAVE platen tussen. Maar weer net niet de nr 1 1) Kenny B - Parijs 20.628.000 kliks 2) Lil Kleine & Ronnie Flex - Drank & Drugs 20.029.000 kliks 3) Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet 10.803.0000 4) Ronnie Flex & Mr. Polska - Niemand 10.103.0000 5) Two Crooks & Frenna - Meisjes Blijven Meisjes ft. Emms & Ronnie Flex 8.364.000 6) SFB, Ronnie Flex, Lil Kleine & Bokoesam - Investeren in de Liefde 8.049.000 7) Bokoesam, Lil Kleine, Jandro, Idaly, Ronnie Flex - No go zone 7.867.000 views 8) Monica Geuze - Laten Gaan ft. Ronnie Flex, Mafe, Frenna, Emms 7.819.000 9) Dyna - Round & Round ft. F1rstman, Lil Kleine & Bollebof 6.991.000 10) Cho - Misschien Wel Hè? 6.503.000 11) K3 - 10.000 luchtballonnen 6.076.000 12) Ronnie Flex, Jandro, Cartiez & Lijpe - Vallen In De Club 6.034.000 views 13) SBMG - Mandela ft. Sevn Alias, Louis, D-Double, Lijpe & Hef 5.581.000 14) Ronnie Flex & SFB - N*gga Als Ik 4.916.000 15) Jebroer ft. Stepherd, Skinto & Jayh - Banaan 4.633.000 views 16) ChildsPlay - Bobbel ft. Jayh 4.090.000 17) SBMG – Hoe Het Voelt 4.017.000 views 18) Lil Kleine, Bokoesam & Cartiez - Dom Dom Dom 3.934.000 19) Jeroen van der Boom - Mag ik dan bij jou 3.815.000 20) F1rstman - Round&Round ft Divelorie 3.812.000 21) Ponkers - Praat Amsterdams 3.757.000 22) Mr. Polska ft. Ronnie Flex - Ravotten 3.711.000 23) Keizer - Spijt ft. Lil Kleine 3.440.000 24) K3 - K3 Loves You 3.149.000 25) Sevn Alias - Zomersessies 2015 101Barz 2.994.000 26) Cho - Was Je Nog Maar Hier 2.873.000 27) Kenny B - Als Je Gaat 2.856.000 views 28) Marco Borsato - Mooi 2.850.000 29) SBMG & Broederliefde - Hard Work Pays Off 2.848.000 30) Ronnie Flex, Jonna Fraser & Lil Kleine - Liegen Voor De Rechter 2.760.000 | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 02:45 |
Het is jammer dat hiphop met muziek wordt verward. Verder heeft Nederland een totaal verrotte muziekcultuur. Dat deze New Wave-bagger met de Popprijs is bekroond, is daarvan het zoveelste bewijs. | |
Basp1 | zondag 17 januari 2016 @ 08:14 |
Ook het is het verbazingwekkend dat het aantal kliks al belangrijker lijkt te worden dan het echt live optreden wat men goed kan neerzetten bij optredens. Verder stinkt deze benoeming zoals velen opgemerkt hebben naar inteelt. Als ze dit jaar niet het bierwerp verbod hadden ingesteld zou de groep echt helemaal van het podium gegooid zijn door het publiek. Zaten er soms wat artiesten bij new wave die geen zwemdiploma hebben en was de organisatie bang dat de zaal blank zou komen te staan en er wat van de zogenaamde artiesten zouden verdrinken. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 08:38 |
Wat een verschrikkelijke wansmaak allemaal. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 08:44 |
Opposites in 2013, DJVT in 2011, alsof dit de eerste hiphop act is die wint | |
Basp1 | zondag 17 januari 2016 @ 08:47 |
Dat zijn in verhouding tot dit collectief nog artiesten. Alhoel live optredens van the opposites vaak muzikaal erg slecht zijn, alleen door hun enthousiasme is het vermakelijk om te zien. | |
Burnett | zondag 17 januari 2016 @ 10:12 |
Wij van W.C.-Eend geven de Popprijs aan W.C.-Eend... Giel leek ook wel oprecht verbaasd... | |
riazop | zondag 17 januari 2016 @ 10:24 |
Ik zou "New Wave" ook eerder POP dan hiphop noemen | |
Em31 | zondag 17 januari 2016 @ 10:41 |
![]() ![]() ![]() Dit had in ieder geval echt niemand verwacht ![]() | |
Bayswater | zondag 17 januari 2016 @ 10:46 |
Noorderslag wordt het nieuwe Pinkpop, succes met die 13/14 jarige koters daar in Groningen. ![]() ![]() | |
Roel_Jewel | zondag 17 januari 2016 @ 10:47 |
Even de uitreiking op http://www.npo.nl/noorderslag-2016/16-01-2016/16act0116Noorder teruggekeken. Wat een aanfluiting ![]() | |
Gehenna | zondag 17 januari 2016 @ 11:17 |
Dit was wel grappig om te zien ![]() Ook mijn eerste gedachte ![]() http://top-notch.nl/nieuw(...)igt-zich-in-new-wave https://nl.wikipedia.org/wiki/Popprijs Wat een aanfluiting ![]() Maar goed hoe vreselijk ik ze qua muziek ook vind, ze waren inderdaad wel een internet sensatie afgelopen jaar. En ik vind het toffer dat nieuwe artiesten hem winnen dan dat ie als oeuvre-award wordt uitgereikt. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Gehenna op 17-01-2016 11:23:17 ] | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 11:19 |
ik poep | |
Grobbel | zondag 17 januari 2016 @ 11:28 |
| |
Gehenna | zondag 17 januari 2016 @ 11:30 |
![]() ouder dan twintig: Wie zijn New Wave? jonger dan twintig: Wat is de popprijs? ![]() | |
Bosbeetle | zondag 17 januari 2016 @ 11:33 |
Toch leuk dat bandjes als the cure en duran duran eindelijk het respect krijgen dat ze verdienen. | |
Bosbeetle | zondag 17 januari 2016 @ 11:34 |
Trouwens lijkt me dit een juist moment om de bierdouche weer in te voeren ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 11:37 |
New Waves ![]() | |
Weltschmerz | zondag 17 januari 2016 @ 12:13 |
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste is het natuurlijk een popprijs en niet een undergroundprijs, want de underground doet niet aan prijzen. Pop is altijd commercieel geweest en de populariteit is altijd gemanipuleerd. We weten allemaal dat buma en stena corrupte organisaties zijn, maar dat hoort bij popmuziek. Ronnie Flex en Lil Kleine zijn wat licht, drank&drugs is wel een nummer dat staat, het is een beetje rebels, het groovet en er zit spot in. Er begint zich in het zog van De Jeugd ook Nederhop te ontwikkelen die het ritme van het Nederlands gebruikt, ipv Nederlands gerapt op een Engelstalig stramien. Ik zag Flex gisteren ook nog met Trafassi, en hij kan wel wat hoor, best sterk om in het Nederlands zo te grooven op Kaseko. De pest van de Nederlandse muziek zit hem in dingen als Kensington en Charl Delemarre, dat pretentieuze gerecycle van diarree uit eerdere decennia. | |
riazop | zondag 17 januari 2016 @ 12:33 |
Goede observaties Wel wat laat, maar goed | |
riazop | zondag 17 januari 2016 @ 12:35 |
Valt me dan nog mee dat je ze allemaal tenminste kent... Want slechts 14 van de 30 nummers kregen airplay op Hilversum | |
Tokus | zondag 17 januari 2016 @ 12:49 |
nou, de reacties waren alles behalve positief, op de ceremonie en op de winnaars. Aanfluiting, inderdaad... | |
riazop | zondag 17 januari 2016 @ 12:51 |
autochtone verzuurde 40plussers zijn misschien niet zo relevant meer op open internet platforms? | |
rubbereend | zondag 17 januari 2016 @ 15:03 |
Ik vond dat er nog best veel publiek bleef staan voor een winnaar die niemand verwacht had | |
methodmich | zondag 17 januari 2016 @ 15:32 |
Aafke Romeijn heeft geschreven over de zege van New Wave, die vooral mensen opleverde die keken als een gans die een gele peen ziet. Maar ja, op basis van de kliks was het logisch dat Ronnie Flex zou winnen. We waren al gewaarschuwd door riazop. http://aafkeromeijn.nl/2016/01/17/new-wave-won-de-popprijs/ | |
rubbereend | zondag 17 januari 2016 @ 15:42 |
![]() | |
Roel_Jewel | zondag 17 januari 2016 @ 16:46 |
Als Enzo Knol een beetje gaat zingen pakt hij volgend jaar de Popprijs. Op basis van de kliks is het logisch dat Enzo Knol zal winnen. | |
riazop | zondag 17 januari 2016 @ 17:45 |
Vrees van niet. Dat heeft Enzo immers al geprobeerd. zijn meest populaire liedje deed 1,1 miljoen kliks (in 1 jaar) . Nog onder het niveau Kensington zeg maar. | |
Gruisman | zondag 17 januari 2016 @ 18:03 |
Vanwaar eigenlijk al die Kensington haat? Best een prima bandje toch | |
n00biedoobiedoo | zondag 17 januari 2016 @ 18:17 |
volgens 1 van de juryleden van de Popprijs:
| |
ranja | zondag 17 januari 2016 @ 18:30 |
Snap ik ook niet hoor. Ze hebben gewoon de pech nederlands te zijn; nederlanders vinden veelal dat je niet van nederlandse muziek hoort te houden. | |
Knuck-les | zondag 17 januari 2016 @ 18:34 |
Kijk eindelijk iemand die het begrijpt. Het heet niet voor niets de POPprijs. Pop staat voor populair. Oftewel: muziek voor de meute. Dat er dus zo zwaar aan wordt getild verbaast me dus nogal. Daarom wel redelijk terecht dat New Wave heeft gewonnen. Het 'doel' van hun muziek gaat dan ook niet verder dan lol maken, feestje bouwen en een beetje rellen. Verpakt in een aanstekelijk deuntje wat aanlaat bij mensen. Daar slagen ze in en goed ook. | |
riazop | zondag 17 januari 2016 @ 18:42 |
Geen haat hier voor Kensington. Waarom? Al blijft het merkwaardig (en in de regel zeer onprettig) dat Hollanders in het Engels (een soort van dan) zingen. Ik kijk gewoon rustig naar de statistieken. Iemand als Ronnie Flex met 165 miljoen kliks en 31 hits. En dan Kensington met 14 miljoen kliks en 4 hits. Dat terwijl Kensington in theorie het voordeel zou moeten hebben van een markt van 500 miljoen Engelstaligen en Flex het moet doen met 25 miljoen Nederlandstaligen. Maar kennelijk hebben die Engelstaligen zelf betere dingen om naar te luisteren. | |
SevenWonders | zondag 17 januari 2016 @ 19:05 |
Ik kan de jury best volgen in hun redeneringen. Heb er alleen helemaal niets mee. 20 Jaar geleden klonken Pearl Jam en Nirvana over de schoolpleinen, nu dus de rappers van New Wave. Betekent wel dat wij als snobs de jeugd muzikaal moeten heropvoeden ... | |
Weltschmerz | zondag 17 januari 2016 @ 19:20 |
Het lijkt wel alsof ze meteen maar alle jaren 80 top 40 bandjes waar ik een gruwelijke hekel aan had hebben gerecycled, maar dan begeven we ons op het terrein van persoonlijke smaak, en persoonlijk smaak is nooit een reden tot haat. Ik denk dat dat hem erin zit dat "best een prima bandje" zijn, met "best prima liedjes" hun hoogste ambitie is. Het klinkt alsof ze niet eens hun best doen om een nummer te maken dat iemand heel erg mooi kan vinden, liever "best prima", dan vindt ook niemand het heel erg lelijk. Net als Coldplay, ik denk dat beide bands veel fans delen, muziekliefhebbers haten geen muziek die is gemaakt voor muziekliefhebbers met een heel andere smaak, de haat komt bij muziek die niet gemaakt is om lief te hebben maar die gemaakt is om door veel mensen wel OK gevonden te worden. | |
SureD1 | zondag 17 januari 2016 @ 19:54 |
Ik had het niet over die prijs, daar geef ik geen bal om en om wie hem krijgt nog minder. Ik ventileerde alleen maar mijn mening dat ik die jongens van New Wave op basis van wat ik gisteren hoorde kwalitatief ondermaats vind, terwijl ik, als oude rocker, wel symapthie op kan brengen voor hiphop. Ik ben het eens met de hierboven geponeerde stelling dat populariteit niet gelijk staat aan kwaliteit, getuige Justin Bieber. Popmuziek kan wel kwalitatief goed zijn. Kensington zit inderdaad in de categorie Coldplay, en daar vind ik ook niks aan. Wat dat betreft blijf ik bij mijn stelling dat muzikale opvoeding tegenwoordig tekort schiet. | |
Harmankardon | zondag 17 januari 2016 @ 19:59 |
Welk nut heeft het om tig artiesten uit verschillende genres bij elkaar te gooien en vervolgens een 'winnaar' te kiezen? Snap ik niks van, muziek gaat om emotie en het is geen wedstrijd. Laat ze allemaal optreden en dan kunnen de mensen zelf kiezen waar ze naar willn kijk. Iedereen blij. | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 20:05 |
Oh ja het is een popprijs geen muziekprijs. | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 20:12 |
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand. Luister naar de gemiddelde Nederlandstalige rapper en je hoort hem praten alsof hij zwakzinnig is. Alsof hij ergens rond z'n zesde is opgehouden met het ontwikkelen van articulatie. Er zijn deskundigen die stellen dat het straattaaltje jongeren hun stem ontneemt. Ze leren zich niet goed uit te drukken, dus gaan ze hun eigen zwakzinnige taaltje gebruiken. Het is allemaal onzekerheid. En gebrek aan bagage en intelligentie om jezelf correct te uiten, welbespraakt. Hoe dom de gemiddelde rapper is - er zullen heus uitzonderingen zijn - blijkt wel als je hun "song"-teksten bekijkt, vol met taalfouten en tenenkrommende dingen als "me bitch" erin. Mijn grootste bezwaar is trouwens dat net wordt gedaan alsof het rappen van zwakzinnige teksten over een backing track van een zelfde niveau is als het schrijven van complete songs, met melodieën en fatsoenlijke teksten. Iets doms en inferieurs wordt op gelijke voet gesteld met de daadwerkelijke kunstvorm die muziek kan zijn. Hiphop is uiteindelijk niet veel meer dan een expressievorm voor mensen met een onderontwikkeld muzikaal talent. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2016 07:56:12 ] | |
Arn0 | zondag 17 januari 2016 @ 20:27 |
Wauw. Dit is wel een heel opzichtige poging om de "meest generaliserende post van 2016" award te winnen! Ik hoop voor jou dat deze post ironisch de vreselijke blanke, oudere mannen attitude tegenover hiphop (of wat in hun hoofd hiphop is) in de maling neemt, anders is dit wel erg triest. | |
ranja | zondag 17 januari 2016 @ 20:42 |
Dat gebeurt meestal ook wel, alleen nu zit er wel een bedrag van 10.000 euro aan vast voor de winnaars | |
Gruisman | zondag 17 januari 2016 @ 20:49 |
Overigens jazz rap >>>>>>>>>>>>>>> New Wave | |
Heufd | zondag 17 januari 2016 @ 20:52 |
Ronnie Flex is het beste wat de Nederlandse popmuziek te bieden heeft op dit moment. Het is ergens wel jammer dat hij zijn grootste commerciële successen behaalt met New Wave. Vind New Wave in alles inferieur aan zijn solowerk. Zijn debuutalbum De Nacht is Nog Jong Net Als Wij Voor Altijd heeft niet de erkenning gekregen die het verdient. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 01:30 |
Ik zeg gewoon wat ik vind, meer niet. Ik erger me als muziekliefhebber kapot aan (bijna) alle hiphop en zeker al die zwakzinnige nederhop. En ik neem geen woord terug van wat ik heb geschreven. Als die debielen zich mogen uiten in hun "songs", dan mag ik dat ook. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 07:11 |
het is een Popprijs, daar zou een muziekliefhebber weinig mee op moeten hebben. | |
Basp1 | maandag 18 januari 2016 @ 08:41 |
Hoezo zou een muziekliefhebber niet van populaire muziek mogen houden. ![]() Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel unieke clicks die jongetjes hebben, want bij de verkoop van 1 cd wordt deze gekocht door 1 persoon, terwijl de persoon de cd grijs kan draaien krijgt deze niet meer kliks erbij. Als de jeugd elkaar 10 * per dag dezelfde nummers laat luisteren dan schiet het snel op met de clicks. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 09:08 |
Omdat populair vaak niet de beste muziek is ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 09:15 |
![]() ![]() ![]() Dit is dan wel weer heel zuur en onwetend ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 09:18 |
Ach, je weet van wie het komt. Dan is die verzuring niet zo mal ![]() | |
Weltschmerz | maandag 18 januari 2016 @ 09:19 |
Muzikaal voeden kinderen zichzelf en elkaar op. Pop heeft altijd om het laatste en het nieuwste gedraaid, de PO heeft decennia hitlijsten uitgezonden en de laatste hits gedraaid en als zodanig verkoper voor de muziekindustrie gespeeld, gratis en voor niks. En nu moeten ze daar nog voor betalen ook. Maar een goed popliedje maken, eentje met evergreenpotentie, dat mensen de radio aan hebben en bij het intro denken 'he leuk' is ook wat waard, ook al is het niet het ultieme muziekgenot. Drank en Drugs in zo'n popliedje. Ik vind het wel jammer dat de jeugd van tegenwoordig niet massaal de vrije beschikbaarheid van muziek gebruikt om alles te ontdekken wat er ooit gemaakt is en zichzelf zo op te voeden. Maar van mijn generatie gebruikte ook maar een heel klein deel de mogelijkheden van toen, en beperkten de meesten zich tot het commercieel gemotiveerde aanbod van dat moment. Als je jong bent is alles van langer dan 3 maanden geleden oud. Youth is wasted on the young. | |
Bosbeetle | maandag 18 januari 2016 @ 09:22 |
Dit is wel mooi samen te vatten in een quote van Lemmy toen hem gevraagd werd of een explosie van een nieuw genre zoals punk of iets dergelijks ooit weer voorbij zal komen, daarop antwoordde hij :Niet dat dit de nieuwe punk stroming is maar er zullen nog vele genre's en hypes komen die de vorige generaties helemaal niets vinden. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 09:27 |
Ach dat is het ook. De smaak voor ouwe lullenmuziek ontwikkel je vaak pas als je zelf ook wat ouder wordt. Al zie ik dat er best veel jeugd is die heel erg breed muziek luistert, in die zin helpt het echt wel dat het aanbod gigantisch is. maar omdat het aanbod zo groot is mis je natuurlijk ook veel goed spul | |
Bosbeetle | maandag 18 januari 2016 @ 09:32 |
Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 09:41 |
Klopt hoor, ook dat zie je. Het aanbod is gigantisch en een ieder zoekt daar zijn favorieten uit. Een ongekende luxe, die zich wellicht op termijn ook weer gaat vertalen in nieuwe innovatieve muziek omdat het makkelijker wordt om stijlen en stromingen te combineren. Ben wel benieuwd ![]() | |
Matip | maandag 18 januari 2016 @ 09:56 |
Het viel mij juist op dat de Grote Zaal direct leegstroomde. ![]() | |
Basp1 | maandag 18 januari 2016 @ 10:08 |
Vroeger kon je bij de bieb gewoon LP's lenen en deze hadden een ruime keuze, mijn ouders vonden het maar niets dat ik met die herrie van kiss met hun geschilderde gezichten thuis kwam. ![]() | |
Bosbeetle | maandag 18 januari 2016 @ 10:15 |
Ja zo heb ik ook wel veel cds geleend maar toch was de collectie van de bieb toch wel gelimiteerd. Door die beperkte verkrijgbaarheid zijn er ook wel heel wat platen magisch gemaakt, dan las je een review over een oude plaat erg slecht te verkrijgen was en daar hoorde je dan de meest uiteendlopende geweldige verhalen over. Tegenwoordig heb je die plaat met 1 klink en is het soms lastig om de legendarische status hoog te houden. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 10:18 |
Dat is inherent aan de wegwerpmaatschappij waarin we tegenwoordig leven. | |
Gehenna | maandag 18 januari 2016 @ 10:42 |
wauw.. Maar toegegeven, op de oppervlakte lijkt het genre inderdaad dit te zijn. (Maar zo kun je bij elk genre wel concentreren op de negatieve stereotypes). Als je er een keertje induikt kom je waarschijnlijk genoeg toffe dingen tegen. Het barst vaak genoeg wel van de creativiteit. Hier gewoon wat recentelijke (en minder recentelijk) willekeurige dingen die toch echt wel meer doen met hiphop dan 'bitches 'n money': En als het rap gedeelte je gewoon niet licht is er altijd nog instrumentale hip hop: ![]() | |
rubbereend | maandag 18 januari 2016 @ 11:28 |
dat las ik overal ja, maar scrolde even door het optreden heen en er staat best aardig wat volk nog | |
Mark | maandag 18 januari 2016 @ 11:36 |
Ik schat Fresku en Typhoon kwalitatief wel hoger in, als je dan toch een hiphoppert wil eren. | |
Matip | maandag 18 januari 2016 @ 11:45 |
Grote Zaal stond echt helemaal vol inclusief de tribune. Daar was na de bekendmaking niets meer van over ![]() Mensen om mij heen vroeg zich ook af wat New Wave is, inclusief mijzelf. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 12:03 |
Zit hier nog een opa die kan vertellen of de popprijs in 2000 voor Arling en Cameron ook terecht was? Ik zit dat net te luisteren maar klinkt als vage tekenfilm muziek. | |
Mark | maandag 18 januari 2016 @ 12:05 |
Toendertijd was dat hip. Maar is idd een opvallend onopvallende naam in het rijtje winnaars. | |
Basp1 | maandag 18 januari 2016 @ 12:33 |
Het is wachten totdat de eerste idols of voice winnaar een keer de pop prijs gaat winnen. ![]() | |
Gehenna | maandag 18 januari 2016 @ 12:52 |
Eboman was er ook zo'n eentje toch ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 12:58 |
was ook groot in Azië destijds. | |
Bosbeetle | maandag 18 januari 2016 @ 12:59 |
2unlimited was volgensmij ook niet zonder controverse... Het is altijd een beetje een oorlog tussen pop en wat de serieuze pop liefhebben pop vind. Eboman was volgensmij niet heel populair ook niet met dat ene hitje van hem. | |
Mark | maandag 18 januari 2016 @ 13:01 |
Maar die was wel echt met iets nieuws gekomen. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 13:05 |
Bløf was ook veel onvrede over. | |
bartrid | maandag 18 januari 2016 @ 13:25 |
Doe ik daar nog Dalek en Public Enemy aan toevoegen wat betreft `intelligente' hiphop. | |
Gehenna | maandag 18 januari 2016 @ 13:37 |
Dälek was mijn eerste video ![]() | |
rubbereend | maandag 18 januari 2016 @ 13:41 |
scheelt dat die nauwelijks een loopbaan hebben weten op te bouwen in de (pop)muziek | |
borisz | maandag 18 januari 2016 @ 13:48 |
Atze is weer eens in de virtuele pen gekropen. Hophip in Hillywood - een jaar later http://3voor12.vpro.nl/ni(...)-een-jaar-later.html | |
Basp1 | maandag 18 januari 2016 @ 13:50 |
Wacht maar tot er een onder de duim van kees de koning komt. ![]() | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 13:55 |
youtube accepteert 3kliks per 24 uur per ip adres. Das de formule. Het aantal kliks is voor ons vooral interessant in relatie tot de score van andere platen. Het absoluten aantal is interessant voor de schrijvers en producenten van het nummer zelf. Zij "monetizen"immers hun product en kunnen een vergoeding van ongeveer 1200 dollar per 1 miljoen views tegemoet zien. | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 14:01 |
Goede observatie goede observatie Oneens. Van de 100 in Nederland in 2015 meest geklikte NL liedjes heeft MINDER dan de helft uberhaupt airplay gehad op Hilversum. Leg de airplay lijst en de most viewed lijs maar naast elkaar. Kennelijk trekt het publiek (niet alleen de jeugd) zich dus vrij weinig meer aan van wat ze door de staatsmedia wordt voorgeschoteld (90 % engelstalige middle of the road meuk) en gaat ze zelf heel erg op zoek naar nieuwe horizonnen. Internet maakt dat makkelijk. | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 14:05 |
Geeft hooguit aan dat er 2 Nederlanden zijn. Dat roep ik allang hier. | |
Basp1 | maandag 18 januari 2016 @ 14:29 |
Dat is leuk maar dat geeft dus geen antwoord op mijn vraag hoeveel unieke clicks er waren, en bevestigt juist het geval dat jeugd een paar keer per dag op hetzelfde nummer kan klikken en dus meer views kan genereren. Als er een nummer op de radio gedraaid wordt telt toch ook niet elke luisteraar mee in de vage statistieken die jullie erop los laten. ![]() | |
SureD1 | maandag 18 januari 2016 @ 14:34 |
We zijn het grotendeels eens. Ik ben alleen niet overtuigd van de eeuwigheidswaarde van Drank & Drugs, maar dat zal de toekomst (en de top 2000 ![]() ik gun die jongens overigens alle goeds, en het is ook knap dat ze buiten de geijkte kanalen om zoveel mensen weten te bereiken. Ook dat is van alle tijden: Metallica was indertijd (zonder internet) bekend van het ruilen en doorgeven van cassettebandjes. Wellicht is dit voor mij als hardopwegnaardeveertiger allemaal niet meer te volgen, en daar moet ik me daar dan maar bij neer leggen, en dan zet ik gewoon Nevermind nog eens op... op cd ja ![]() | |
Tokus | maandag 18 januari 2016 @ 14:51 |
heb je daar een bron voor, behalve een dikke duim? | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 15:13 |
Gewoon een observatie, meer niet. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 15:16 |
Wanneer ga je eens openlijk vertellen wat precies jouw belang is in het pushen van artiesten als Ronnie Flex en Lil' Kleine? Je spamt er namelijk voortdurend over en je weet iets te goed hoe het allemaal werkt met "kliks" per IP-adres, artiesten die muziek moeten "monetizen", enzovoort. En wat bedoel je met: "het aantal kliks is voor ons interessant..." ? | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 15:53 |
Bovendien: hoe wil je die views / kliks precies wegen in verhouding tot daadwerkelijke verkoop van muziek? Goed voorbeeld is "zangeres" / vlogger Monica Geuze, door riazop fanatiek gespamd op FOK! en andere fora. Ervan uitgaande dat er niet is geknoeid met views, werd het clipje vaak bekeken. Maar het nummer heeft nooit de Top 50 van de kale verkooplijst gehaald. Kennelijk wordt dergelijke nederhop-meuk alleen bekeken door mensen die geen cent willen betalen voor muziek. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 16:05 |
![]() Drank en Drugs is een monotone backing track waar wat zwakzinnig, onsamenhangend gelul overheen is gesproken. Er zijn wel meer platen die op nummer-1 komen en daarna (terecht) weer compleet in de vergetelheid raken. Laten we de nummer 14 van het jaar 2015 (want dat is Drank en Drugs namelijk) eens vergelijken met de nummer 6 van het jaar 2000, de nummer-1-hit "Jij bent de zon" van Jop. Nou nou, wat wordt deze "evergreen" nog vaak gedraaid en wat staat -ie hoog in de Top 2000. "Drank en Drugs" is een waan-van-de-dag-hit; een "liedje" dat over een paar jaar compleet vergeten is. Het bezit geen lange houdbaarheid en wordt zeker geen evergreen. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 16:07 |
In 2030 of 2031 wordt er ook zo gepraat over "New Wave". Hopelijk vragen mensen zich dan af wat deze generatie bezielde. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 16:08 |
Maar dat is met iedere 'zomerhit', dat zijn over het algemeen gewoon platte stampers die leuk zijn op zweterige feestjes met een paar festivalbiertjes teveel op. Of draai jij Dragosta Din Tei en The Ketchup Song nog zo vaak? En waar stonden Guillermo en Tropical Danny eigenlijk in de top 2000? | |
pipster | maandag 18 januari 2016 @ 16:22 |
Of de niet te onderschatten Jody Bernal, Lou Bega en Treble | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 21:20 |
Ronnie Flex over de Popprijs: “Je leven wordt leuker als je mensen wat gunt' Groningen - Na een jaar vol streamingrecords, Appelsap, Lowlands en een album met bijna alleen maar hits leek het een logische keuze: de Popprijs 2015 werd zaterdag in Groningen uitgereikt aan New Wave. | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 21:26 |
Zelfs in de top 100 (op basis van gestreamde verkopen) staat Ronnie Flex momenteel DRIE keer in de top 20 en die andere New wave act 1 keer: 1 1 9 Justin Bieber Love Yourself DEF JAM UNIVERSAL 100 2 2 12 Justin Bieber Sorry DEF JAM UNIVERSAL 85 3 3 8 Major Lazer feat. Nyla & Fuse ODG Light It Up (Remix) BECAUSE WARNER 85 4 4 10 Lukas Graham 7 Years WARNER BROS. UNIVERSAL 76 5 5 20 Justin Bieber What Do You Mean? DEF JAM UNIVERSAL 65 6 6 17 Shawn Mendes Stitches ISLAND UNIVERSAL 57 7 16 5 Mike Posner I Took A Pill In Ibiza [SeeB Remix] ISLAND UNIVERSAL 53 8 10 16 Zara Larsson & MNEK Never Forget You SONY SONY 50 9 7 12 Adele Hello XL V2 48 10 11 6 Kygo feat. Maty Noyes Stay ULTRA SONY 43 11 8 23 Robin Schulz feat. Francesco Yates Sugar TONSPIEL WARNER 43 12 12 6 SFB feat. Broederliefde & Ronnie Flex Nu sta je hier TOP NOTCH UNIVERSAL 41 13 13 21 Zara Larsson Lush Life EPIC SONY 40 14 9 16 Mr Polska / Ronnie Flex Niemand TOP NOTCH UNIVERSAL 38 15 14 10 Coldplay Adventure Of A Lifetime PARLOPHONE WARNER 34 16 15 20 Drake Hotline Bling CASH MONEY UNIVERSAL 31 17 32 17 Broederliefde feat. Kalibwoy & SBMG Alaka TOP NOTCH UNIVERSAL 28 18 18 2 Ronnie Flex Wij zijn altijd TOP NOTCH UNIVERSAL 28 19 29 7 Shawn Mendes & Camila Cabello I Know What You Did Last Summer ISLAND UNIVERSAL 27 20 38 7 David Guetta feat. Sia & Fetty Wap Bang My Head | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 21:27 |
Niet dat ik dat soort promotielijstjes heel serieus neem. Maar kennelijk ben jij er van wel onder de indruk... | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 21:32 |
Als je dat soort "promotielijstjes" niet serieus neemt, waarom neem je jezelf dan wél serieus? Je doet hier in MUZ per slot van rekening niks anders dan het pushen en promoten van matige nederhop, op basis van de enige graadmeter die er voor jou toe doet: kliks. Ik ben trouwens niet "onder de indruk" van de Single Top 100, want de single-markt is al jaren zo dood als maar kan. Maar wat betreft verkoop is het de enige zinnige graadmeter, omdat zaken als airplay niet meetellen; het is pure verkoop. | |
Knuck-les | maandag 18 januari 2016 @ 21:35 |
verkooplijsten vandaag de dag nog serieus nemen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 21:41 |
In de post hierboven heb ik al mijn kanttekeningen bij de verkooplijst geplaatst. Maar omgekeerd: waarom zouden we alleen views / kliks serieus nemen? Die aantallen kun je op allerlei manieren manipuleren. Bovendien: je kunt best een clip bekijken en dan concluderen dat je het nummers niks aan. Dan is er wel een view geregistreerd. Een nummer kopen doe je alleen als je het leuk vindt. De mentaliteit van "wie koopt er tegenwoordig nog muziek" is trouwens wel veelzeggend. De muziek van Ronnie Flex is zogenaamd goed, maar de artiest steunen door z'n album te kopen, ho maar. | |
Knuck-les | maandag 18 januari 2016 @ 21:53 |
Waarom je het serieus zou moeten nemen? Simpel. Dit zijn namelijk de kanalen waarin het grootste deel van de luisteraars muziek consumeert. Het is simpelweg de meest precieze manier. En daar zit inderdaad wat foutmarge in van mensen die het nummer aanklikken en niet afkijken. Maar op 40 miljoen zal dit niet echt significant zijn, me dunkt. En wat betreft het steunen van een artiest door een cd te kopen is hier sprake van een redelijk generatiekloofje. Een artiest steun je vandaag de dag niet meer door een cd te kopen, maar door naar een optreden te gaan. Of nog moderner: het liken/sharen van de uitlatingen van de desbetreffende artiest op sociale media. En uitgaande van het tourschema en de fees die de jongens van new-wave kunnen vangen voor een schnabbel (die zijn hoog!), worden deze artiesten genoeg gesteund. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 22:19 |
Iemand die alleen YouTube-clips kijkt, steunt de betreffende artiest nauwelijks. Ja, ik weet dat artiesten het grote geld niet met albumverkoop verdienen, maar met optredens. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat je muziek die je leuk vindt natuurlijk kunt kopen. Maar daar hebben al die klikkers geen zin in. En dan zijn er ook nog eens allerlei manieren om de YouTube-views op te krikken. Dat riazop precies weet hoe veel 'kliks' je per 24 uur per ip-adres kunt hebben, vind ik veelzeggend. | |
Knuck-les | maandag 18 januari 2016 @ 22:33 |
Waarom zou je iets kopen als het gratis kan? Als je dit puur doet om 'een artiest te steunen' ben je naar mijn mening nogal dom bezig. Je kan voor hetzelfde geld namelijk de artiest nog meer steunen en er zelf nog wat (leuks) voor terug te krijgen door naar een optreden te gaan. Dat er gesjoemeld wordt met cijfers is niet iets nieuws. Er zijn zoveel zaken bekend waar 'vroegah' platenmaatschappijen massaal hun eigen singles hebben opgekocht om hoog in de hitlijsten te komen. Daar heeft de 'klik' an sich niets mee te maken. | |
Mark | maandag 18 januari 2016 @ 22:40 |
Mooie omgekeerde redenatie. Artiesten worden gedwongen om meer op te treden (en dure kaartjes te verkopen!) omdat men massaal gratis download. Je kunt het voor jezelf rechtpraten maar het is gewoon diefstal | |
Knuck-les | maandag 18 januari 2016 @ 22:48 |
Diefstal? ![]() Maargoed, deze discussie lijkt me niet echt van belang voor dit topic. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 22:56 |
Ik denk niet dat downloaden nog echt een issue is bij "muziek"-liefhebbers die massaal de clips van Ronnie Flex aanklikken. Die klikken dat gewoon steeds weer aan op YouTube, gratis. Verder is de gedachte dat muziek gratis moet zijn natuurlijk een absurde, dat klopt. | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 23:09 |
We hebben deze discussie al vaker gevoerd. Ook youtubekijkers betalen een prijs, dat vindt google tenminste, want ze besteden hun tijd aan het kijken en luisteren naar een filmpje. Daar krijgt de producent van dat filmpje gewoon voor betaald, en google wordt weer betaald met de reclames die ze mee laten draaien. Het is misschien een iets complexer verdienmodel dan wat jouw generatie ooit deed, een winkel binnelopen en een plaatje kopen, maar het komt op hetzelfde neer. Het is heel mooi dat die streams er zijn, maar het is geen liefdadigheid. Een essentieel verschil met het vorige verdienmodel is WEL dat nu IEDEREartiest zijn WAAR kan verkopen, zonder braaf naar en platenmaatschappij of radiostation te gaan. En dat iedere consument toegang heeft tot 30 miljoen verschillende platen uit duizenden culturen, zonder dat hij hoeft te wachten tot een fossiel in hilversum zijn plaatje een keer draait. | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 23:11 |
Inderdaad. | |
Grobbel | maandag 18 januari 2016 @ 23:11 |
Maar je kunt niet ontkennen dat hierdoor het verdienmodel van de artiest zwaar onder druk komt te staan. Je zegt zelf al dat artiesten het dan maar via optredens moeten terugverdienen, maar die komen daar amper van rond. Er zijn veel minder artiesten die ook echt kunnen leven van hun muziek dan je zou denken; en een groot deel van degenen die er een dik belegde boterham van kunnen eten heeft voor een beetje doorgewinterde muziekliefhebber ook weinig te bieden. Ik zie honderden bands per jaar live, en een hoop daarvan zijn toch grotendeels afhankelijk van juist de verkoop van merchandise (inclusief CD's/platen) om in elk geval geen verlies te lijden tijdens hun tours. Touren is echt reteduur. Ook als je vele honderdduizenden platen hebt verkocht, zoals bijvoorbeeld een band als Grizzly Bear. http://www.tonedeaf.com.a(...)-bands-big-money.htm http://diymusician.cdbaby(...)rd-costs-of-touring/ http://www.metalinjection(...)/bands-money-touring Plus doe je nu degenen die het aanschaffen van fysieke geluidsdragers nog gewoon volhouden (en dat zijn echt niet alleen maar veertigplussers, vraag maar na bij een willekeurige platenzaak) verder af als "nogal dom". Me dunkt dat je daar een mate van weerstand mee losmaakt... Dan moet je niet schrikken als iemand je daar op aanspreekt. [ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 18-01-2016 23:17:05 ] | |
SureD1 | maandag 18 januari 2016 @ 23:12 |
Dit is pure winst inderdaad, zo kom ik aan obscure Cash nummers, of Woody Guthrie en zo... | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 23:16 |
Je hoeft mij de muziekwereld niet uit te leggen. Ik ben bekend met de verdienmodellen, de opmars van streaming, enzovoort. Ik struin wekelijks Spotify en diverse andere bronnen af op zoek naar nieuwe muziek en ik luister nauwelijks radio. Waar het mij om gaat, is dat jouw "klikkers" gratis naar clips kijken en geen cent uitgeven aan muziek van de artiest (tenzij ze naar een concert gaan). De Single Top 100, die jij afkraakt, is een pure verkooplijst. Dat zijn mensen die wél een nummer kopen. Verder vertel je alleen dit soort algemeenheden die we allang weten, maar over jouw betrokkenheid / belang hij het promoten van Ronnie Flex, Lil' Kleine en dergelijke, houd je de kaken stijf op elkaar. | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 23:18 |
In Nederland is waar Ronnie Flex de afgelopen twee jaar mee bezig is wel een dingetje hoor. Ik vind de heer Flex trouwens veel meer een POPartiest dan een rapper. Een hele belangrijke graadmeter idd. Gewoon omdat je dingen kunt vergelijken en kwantificeren.\ Maar ik blijf er altijd bij zeggen, dat je werkjes op individueel niveau met minder kliks ERRRRG mooi kan en mag vinden. Ik vermoed echter dat jij dat nu net voortdurend door elkaar haalt. Zo vond ik 1 van de hoogtepuntjes uit 2015 de plaat van Woensel-Noord met slechts 97.000 kliks. WoenselNoord - Ze Willen Me Niet Zien | |
SureD1 | maandag 18 januari 2016 @ 23:22 |
Als ik toch moest kiezen tussen dit Of dit Dan wist ik het wel.... | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 23:28 |
"Jouw klikkers" betreft inmiddels 4,2 miljard mensen. Hoeveel mensen die platen kopen zijn er nog? Een paar miljoen? Verder hebben vrijwel alle artiesten in heel de wereld de nieuwe kansen van het internet gegrepen en zich snel aangepast. Er is nu veel meer een gelijk speelveld gekomen. Een zegen voor nieuwe artiesten en een zegen voor de consument. De laatste betaalt muziek met zijn tijd en put uit een onuitputelijke bibliotheek, terwijl de artiest ongelimiteerd toegang heeft tot de hele wereld. | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2016 @ 23:31 |
Je gaat gewoon verder met algemeenheden vertellen die we allang weten en je reageert gewoon niet op de vraag wat precies jouw belang of betrokkenheid is bij het promoten / spammen van Ronnie Flex, Lil' Kleine en dergelijke muziek op dit forum en op andere fora. | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 23:35 |
Laten we eens kiezen uit de beste NEW Wave track... Verdomd moeilijk, maar voor mij zeker GEEN d en d | |
SureD1 | maandag 18 januari 2016 @ 23:37 |
Ik ken verder weinig van hun werk, maar ik klik toch liever op OG hiphop ![]() | |
riazop | maandag 18 januari 2016 @ 23:41 |
Dis de kliklijst van New wave clips. In miljoenen views. Lil’ Kleine & Ronnie Flex – Drank & Drugs 20,6 m Lil’ Kleine & Ronnie Flex – Zeg Dat Niet 11,6 m Bokoesam, Def Major, Lil’ Kleine, Jandro, Idaly & Ronnie Flex – No Go Zone 9 m SFB, Ronnie Flex, Lil’ Kleine & Bokoesam – Investeren In De Liefde 8,6 m Ronnie Flex, Jandro, Cartiez & Lijpe – Vallen in de Club 6,4 m Ronnie Flex & SFB – N*gga Als Ik 5,1 m Lil’ Kleine, Bokoesam & Cartiez – Dom Dom Dom 4,2 m Lil’ Kleine, Ronnie Flex & Jonna Fraser – Liegen voor de Rechter 2,9m Ronnie Flex, Idaly, Lil’ Kleine, Bokoesam & Jonna Fraser – Hoog/Laag 2,3 m Frenna & Jonna Fraser - Famous 2,1 m SFB – Jij Kan Chillen Met Mij 2 m Frenna – Langste SMS 0,5 m En dan moeten er in 2016 nog 6 videoclips worden getrokken van het album | |
Knuck-les | maandag 18 januari 2016 @ 23:44 |
Ben het grotendeels met je eens. Echter is het leven van het gros van de muzikanten in de geschiedenis nooit een vetpot geweest. De top verdient het grote geld. Dat is nu zo en is altijd zo geweest. Enkel de inkomstenstromen en de partijen die het afromen zijn veranderd. Dat nu partijen als spotify zoveel macht hebben en druk kunnen uitoefenen is inderdaad een kwalijke zaak, maar dat zie ik in de nabije toekomst nog wel veranderen. Verder veroordeel ik het kopen van oude geluidsdragers niet. Enkel het kopen van geluidsdragers omdat je daarmee 'de artiest steunt' (en het daarom verheven voelen) wel. Koop zelf ook nog wel eens vinyl, maar dat doe ik alleen graag omdat ik een bepaalde plaat wil horen op een excellente kwaliteit en omdat het leuk staat in mijn kast. Dat heeft weinig met het wel of niet steunen van een artiest te maken. | |
SureD1 | maandag 18 januari 2016 @ 23:52 |
Ja dat begrijp ik, dat je wat hebt met kliklijstjes... Ik heb wat met kwaliteit dus ik ga lekker Run DMC klikken als ik zin heb in hiphop, of beastie boys, of weet ik veel wat voor goud uit de jaren 80 in plaats van dit... | |
Jazzpert | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:16 |
Want ik loop mank, op Uggs. | |
Gehenna | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:56 |
Waarom heeft deze dan 'maar' +/- 100.000 kliks? Dit zou toch goed moeten vallen bij de 'New wave'-jeugd (flexkids? ![]()
| |
Gehenna | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:58 |
Niet whatsappen ![]() | |
Basp1 | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:02 |
Valt niet onder topnotch, dus hebben niet de sociale media promotiemannen zoals riazop erop zitten. ![]() | |
Gehenna | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:02 |
precies! | |
riazop | dinsdag 19 januari 2016 @ 14:56 |
1) doet geen grote naam mee 2) niet op groot label (TopNotch) gepubliceerd 3) voorlopers: voorzien van een beat zoals je ze nu in de Franse rap hoort |