Muzikaal voeden kinderen zichzelf en elkaar op. Pop heeft altijd om het laatste en het nieuwste gedraaid, de PO heeft decennia hitlijsten uitgezonden en de laatste hits gedraaid en als zodanig verkoper voor de muziekindustrie gespeeld, gratis en voor niks. En nu moeten ze daar nog voor betalen ook.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik had het niet over die prijs, daar geef ik geen bal om en om wie hem krijgt nog minder. Ik ventileerde alleen maar mijn mening dat ik die jongens van New Wave op basis van wat ik gisteren hoorde kwalitatief ondermaats vind, terwijl ik, als oude rocker, wel symapthie op kan brengen voor hiphop.
Ik ben het eens met de hierboven geponeerde stelling dat populariteit niet gelijk staat aan kwaliteit, getuige Justin Bieber. Popmuziek kan wel kwalitatief goed zijn.
Kensington zit inderdaad in de categorie Coldplay, en daar vind ik ook niks aan.
Wat dat betreft blijf ik bij mijn stelling dat muzikale opvoeding tegenwoordig tekort schiet.
Niet dat dit de nieuwe punk stroming is maar er zullen nog vele genre's en hypes komen die de vorige generaties helemaal niets vinden.quote:Sure it will, but we won't like it.
Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:27 schreef 99.999 het volgende:
Ach dat is het ook. De smaak voor ouwe lullenmuziek ontwikkel je vaak pas als je zelf ook wat ouder wordt. Al zie ik dat er best veel jeugd is die heel erg breed muziek luistert, in die zin helpt het echt wel dat het aanbod gigantisch is. maar omdat het aanbod zo groot is mis je natuurlijk ook veel goed spul
Klopt hoor, ook dat zie je. Het aanbod is gigantisch en een ieder zoekt daar zijn favorieten uit. Een ongekende luxe, die zich wellicht op termijn ook weer gaat vertalen in nieuwe innovatieve muziek omdat het makkelijker wordt om stijlen en stromingen te combineren. Ben wel benieuwdquote:Op maandag 18 januari 2016 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.
Het viel mij juist op dat de Grote Zaal direct leegstroomde.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:03 schreef rubbereend het volgende:
Ik vond dat er nog best veel publiek bleef staan voor een winnaar die niemand verwacht had
Vroeger kon je bij de bieb gewoon LP's lenen en deze hadden een ruime keuze, mijn ouders vonden het maar niets dat ik met die herrie van kiss met hun geschilderde gezichten thuis kwam.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.
Ja zo heb ik ook wel veel cds geleend maar toch was de collectie van de bieb toch wel gelimiteerd. Door die beperkte verkrijgbaarheid zijn er ook wel heel wat platen magisch gemaakt, dan las je een review over een oude plaat erg slecht te verkrijgen was en daar hoorde je dan de meest uiteendlopende geweldige verhalen over. Tegenwoordig heb je die plaat met 1 klink en is het soms lastig om de legendarische status hoog te houden.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vroeger kon je bij de bieb gewoon LP's lenen en deze hadden een ruime keuze, mijn ouders vonden het maar niets dat ik met die herrie van kiss met hun geschilderde gezichten thuis kwam.
Dat is inherent aan de wegwerpmaatschappij waarin we tegenwoordig leven.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja zo heb ik ook wel veel cds geleend maar toch was de collectie van de bieb toch wel gelimiteerd. Door die beperkte verkrijgbaarheid zijn er ook wel heel wat platen magisch gemaakt, dan las je een review over een oude plaat erg slecht te verkrijgen was en daar hoorde je dan de meest uiteendlopende geweldige verhalen over. Tegenwoordig heb je die plaat met 1 klink en is het soms lastig om de legendarische status hoog te houden.
wauw..quote:Op zondag 17 januari 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.
Luister naar de gemiddelde Nederlandstalige rapper en je hoort hem praten alsof hij zwakzinnig is. Alsof hij ergens rond z'n zesde is opgehouden met het ontwikkelen van articulatie. Er zijn deskundigen die stellen dat het straattaaltje jongeren hun stem ontneemt. Ze leren zich niet goed uit te drukken, dus gaan ze hun eigen zwakzinnige taaltje gebruiken. Het is allemaal onzekerheid. En gebrek aan bagage en intelligentie om jezelf correct te uiten, welbespraakt.
Hoe dom de gemiddelde rapper is - er zullen heus uitzonderingen zijn - blijkt wel als je hun "song"-teksten bekijkt, vol met taalfouten en tenenkrommende dingen als "me bitch" erin.
Mijn grootste bezwaar is trouwens dat net wordt gedaan alsof het rappen van zwakzinnige teksten over een backing track van een zelfde niveau is als het schrijven van complete songs, met melodieën en fatsoenlijke teksten. Iets doms en inferieurs wordt op gelijke voet gesteld met de daadwerkelijke kunstvorm die muziek kan zijn.
Hiphop is uiteindelijk niet veel meer dan een expressievorm voor mensen met een onderontwikkeld muzikaal talent.
dat las ik overal ja, maar scrolde even door het optreden heen en er staat best aardig wat volk nogquote:Op maandag 18 januari 2016 09:56 schreef Matip het volgende:
[..]
Het viel mij juist op dat de Grote Zaal direct leegstroomde.
Ik schat Fresku en Typhoon kwalitatief wel hoger in, als je dan toch een hiphoppert wil eren.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:52 schreef Heufd het volgende:
Ronnie Flex is het beste populairste wat de Nederlandse popmuziek te bieden heeft op dit moment.
Grote Zaal stond echt helemaal vol inclusief de tribune. Daar was na de bekendmaking niets meer van overquote:Op maandag 18 januari 2016 11:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat las ik overal ja, maar scrolde even door het optreden heen en er staat best aardig wat volk nog
Toendertijd was dat hip. Maar is idd een opvallend onopvallende naam in het rijtje winnaars.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:03 schreef MCH het volgende:
Zit hier nog een opa die kan vertellen of de popprijs in 2000 voor Arling en Cameron ook terecht was? Ik zit dat net te luisteren maar klinkt als vage tekenfilm muziek.
Eboman was er ook zo'n eentje tochquote:Op maandag 18 januari 2016 12:05 schreef Mark het volgende:
[..]
Toendertijd was dat hip. Maar is idd een opvallend onopvallende naam in het rijtje winnaars.
was ook groot in Azië destijds.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:03 schreef MCH het volgende:
Zit hier nog een opa die kan vertellen of de popprijs in 2000 voor Arling en Cameron ook terecht was? Ik zit dat net te luisteren maar klinkt als vage tekenfilm muziek.
2unlimited was volgensmij ook niet zonder controverse...quote:Op maandag 18 januari 2016 12:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Eboman was er ook zo'n eentje toch
Maar die was wel echt met iets nieuws gekomen.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Eboman was er ook zo'n eentje toch
Bløf was ook veel onvrede over.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
2unlimited was volgensmij ook niet zonder controverse...
Het is altijd een beetje een oorlog tussen pop en wat de serieuze pop liefhebben pop vind. Eboman was volgensmij niet heel populair ook niet met dat ene hitje van hem.
Doe ik daar nog Dalek en Public Enemy aan toevoegen wat betreft `intelligente' hiphop.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:42 schreef Gehenna het volgende:
[..]
wauw..
Maar toegegeven, op de oppervlakte lijkt het genre inderdaad dit te zijn. (Maar zo kun je bij elk genre wel concentreren op de negatieve stereotypes). Als je er een keertje induikt kom je waarschijnlijk genoeg toffe dingen tegen. Het barst vaak genoeg wel van de creativiteit.
Hier gewoon wat recentelijke (en minder recentelijk) willekeurige dingen die toch echt wel meer doen met hiphop dan 'bitches 'n money':
En als het rap gedeelte je gewoon niet licht is er altijd nog instrumentale hip hop:
Dälek was mijn eerste videoquote:Op maandag 18 januari 2016 13:25 schreef bartrid het volgende:
[..]
Doe ik daar nog Dalek en Public Enemy aan toevoegen wat betreft `intelligente' hiphop.
scheelt dat die nauwelijks een loopbaan hebben weten op te bouwen in de (pop)muziekquote:Op maandag 18 januari 2016 12:33 schreef Basp1 het volgende:
Het is wachten totdat de eerste idols of voice winnaar een keer de pop prijs gaat winnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |