Ik had het niet over die prijs, daar geef ik geen bal om en om wie hem krijgt nog minder. Ik ventileerde alleen maar mijn mening dat ik die jongens van New Wave op basis van wat ik gisteren hoorde kwalitatief ondermaats vind, terwijl ik, als oude rocker, wel symapthie op kan brengen voor hiphop.quote:Op zondag 17 januari 2016 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste is het natuurlijk een popprijs en niet een undergroundprijs, want de underground doet niet aan prijzen. Pop is altijd commercieel geweest en de populariteit is altijd gemanipuleerd. We weten allemaal dat buma en stena corrupte organisaties zijn, maar dat hoort bij popmuziek.
Ronnie Flex en Lil Kleine zijn wat licht, drank&drugs is wel een nummer dat staat, het is een beetje rebels, het groovet en er zit spot in. Er begint zich in het zog van De Jeugd ook Nederhop te ontwikkelen die het ritme van het Nederlands gebruikt, ipv Nederlands gerapt op een Engelstalig stramien. Ik zag Flex gisteren ook nog met Trafassi, en hij kan wel wat hoor, best sterk om in het Nederlands zo te grooven op Kaseko.
De pest van de Nederlandse muziek zit hem in dingen als Kensington en Charl Delemarre, dat pretentieuze gerecycle van diarree uit eerdere decennia.
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:54 schreef SureD1 het volgende:
Wat dat betreft blijf ik bij mijn stelling dat muzikale opvoeding tegenwoordig tekort schiet.
Wauw. Dit is wel een heel opzichtige poging om de "meest generaliserende post van 2016" award te winnen! Ik hoop voor jou dat deze post ironisch de vreselijke blanke, oudere mannen attitude tegenover hiphop (of wat in hun hoofd hiphop is) in de maling neemt, anders is dit wel erg triest.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.
Luister naar de gemiddelde Nederlandstalige rapper en je hoort hem praten alsof hij zwakzinnig is. Alsof hij ergens rond z'n zesde is opgehouden met het ontwikkelen van articulatie. Er zijn deskundigen dat het straattaaltje jongeren hun stem ontneemt. Ze leren zich niet goed uit te drukken, dus gaan ze hun eigen zwakzinnige taaltje gebruiken. Het is allemaal onzekerheid. En gebrek aan bagage en intelligentie om jezelf correct te uiten, welbespraakt.
Hoe dom de gemiddelde rapper is - er zullen heus uitzonderingen zijn - blijkt wel als je hun "song"-teksten bekijkt, vol met taalfouten en tenenkrommende dingen als "me bitch" erin.
Mijn grootste bezwaar is trouwens dat net wordt gedaan alsof het rappen van zwakzinnige teksten over een backing track van een zelfde niveau is als het schrijven van complete songs, met melodieën en fatsoenlijke teksten. Iets doms en inferieurs wordt op gelijke voet gesteld met de daadwerkelijke kunstvorm die muziek kan zijn.
Hiphop is uiteindelijk niet veel meer dan een expressievorm voor mensen met een onderontwikkeld muzikaal talent.
Dat gebeurt meestal ook wel, alleen nu zit er wel een bedrag van 10.000 euro aan vast voor de winnaarsquote:Op zondag 17 januari 2016 19:59 schreef Harmankardon het volgende:
Welk nut heeft het om tig artiesten uit verschillende genres bij elkaar te gooien en vervolgens een 'winnaar' te kiezen? Snap ik niks van, muziek gaat om emotie en het is geen wedstrijd. Laat ze allemaal optreden en dan kunnen de mensen zelf kiezen waar ze naar willn kijk. Iedereen blij.
Ik zeg gewoon wat ik vind, meer niet. Ik erger me als muziekliefhebber kapot aan (bijna) alle hiphop en zeker al die zwakzinnige nederhop. En ik neem geen woord terug van wat ik heb geschreven. Als die debielen zich mogen uiten in hun "songs", dan mag ik dat ook.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wauw. Dit is wel een heel opzichtige poging om de "meest generaliserende post van 2016" award te winnen! Ik hoop voor jou dat deze post ironisch de vreselijke blanke, oudere mannen attitude tegenover hiphop (of wat in hun hoofd hiphop is) in de maling neemt, anders is dit wel erg triest.
het is een Popprijs, daar zou een muziekliefhebber weinig mee op moeten hebben.quote:Op maandag 18 januari 2016 01:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon wat ik vind, meer niet. Ik erger me als muziekliefhebber kapot aan (bijna) alle hiphop en zeker al die zwakzinnige nederhop. En ik neem geen woord terug van wat ik heb geschreven. Als die debielen zich mogen uiten in hun "songs", dan mag ik dat ook.
Hoezo zou een muziekliefhebber niet van populaire muziek mogen houden.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:11 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
het is een Popprijs, daar zou een muziekliefhebber weinig mee op moeten hebben.
Omdat populair vaak niet de beste muziek isquote:Op maandag 18 januari 2016 08:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoezo zou een muziekliefhebber niet van populaire muziek mogen houden.![]()
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel unieke clicks die jongetjes hebben, want bij de verkoop van 1 cd wordt deze gekocht door 1 persoon, terwijl de persoon de cd grijs kan draaien krijgt deze niet meer kliks erbij. Als de jeugd elkaar 10 * per dag dezelfde nummers laat luisteren dan schiet het snel op met de clicks.
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.
Luister naar de gemiddelde Nederlandstalige rapper en je hoort hem praten alsof hij zwakzinnig is. Alsof hij ergens rond z'n zesde is opgehouden met het ontwikkelen van articulatie. Er zijn deskundigen die stellen dat het straattaaltje jongeren hun stem ontneemt. Ze leren zich niet goed uit te drukken, dus gaan ze hun eigen zwakzinnige taaltje gebruiken. Het is allemaal onzekerheid. En gebrek aan bagage en intelligentie om jezelf correct te uiten, welbespraakt.
Hoe dom de gemiddelde rapper is - er zullen heus uitzonderingen zijn - blijkt wel als je hun "song"-teksten bekijkt, vol met taalfouten en tenenkrommende dingen als "me bitch" erin.
Mijn grootste bezwaar is trouwens dat net wordt gedaan alsof het rappen van zwakzinnige teksten over een backing track van een zelfde niveau is als het schrijven van complete songs, met melodieën en fatsoenlijke teksten. Iets doms en inferieurs wordt op gelijke voet gesteld met de daadwerkelijke kunstvorm die muziek kan zijn.
Hiphop is uiteindelijk niet veel meer dan een expressievorm voor mensen met een onderontwikkeld muzikaal talent.
Ach, je weet van wie het komt. Dan is die verzuring niet zo malquote:Op maandag 18 januari 2016 09:15 schreef Leonos het volgende:
[..]![]()
![]()
Dit is dan wel weer heel zuur en onwetend
Muzikaal voeden kinderen zichzelf en elkaar op. Pop heeft altijd om het laatste en het nieuwste gedraaid, de PO heeft decennia hitlijsten uitgezonden en de laatste hits gedraaid en als zodanig verkoper voor de muziekindustrie gespeeld, gratis en voor niks. En nu moeten ze daar nog voor betalen ook.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik had het niet over die prijs, daar geef ik geen bal om en om wie hem krijgt nog minder. Ik ventileerde alleen maar mijn mening dat ik die jongens van New Wave op basis van wat ik gisteren hoorde kwalitatief ondermaats vind, terwijl ik, als oude rocker, wel symapthie op kan brengen voor hiphop.
Ik ben het eens met de hierboven geponeerde stelling dat populariteit niet gelijk staat aan kwaliteit, getuige Justin Bieber. Popmuziek kan wel kwalitatief goed zijn.
Kensington zit inderdaad in de categorie Coldplay, en daar vind ik ook niks aan.
Wat dat betreft blijf ik bij mijn stelling dat muzikale opvoeding tegenwoordig tekort schiet.
Niet dat dit de nieuwe punk stroming is maar er zullen nog vele genre's en hypes komen die de vorige generaties helemaal niets vinden.quote:Sure it will, but we won't like it.
Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:27 schreef 99.999 het volgende:
Ach dat is het ook. De smaak voor ouwe lullenmuziek ontwikkel je vaak pas als je zelf ook wat ouder wordt. Al zie ik dat er best veel jeugd is die heel erg breed muziek luistert, in die zin helpt het echt wel dat het aanbod gigantisch is. maar omdat het aanbod zo groot is mis je natuurlijk ook veel goed spul
Klopt hoor, ook dat zie je. Het aanbod is gigantisch en een ieder zoekt daar zijn favorieten uit. Een ongekende luxe, die zich wellicht op termijn ook weer gaat vertalen in nieuwe innovatieve muziek omdat het makkelijker wordt om stijlen en stromingen te combineren. Ben wel benieuwdquote:Op maandag 18 januari 2016 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.
Het viel mij juist op dat de Grote Zaal direct leegstroomde.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:03 schreef rubbereend het volgende:
Ik vond dat er nog best veel publiek bleef staan voor een winnaar die niemand verwacht had
Vroeger kon je bij de bieb gewoon LP's lenen en deze hadden een ruime keuze, mijn ouders vonden het maar niets dat ik met die herrie van kiss met hun geschilderde gezichten thuis kwam.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.
Ja zo heb ik ook wel veel cds geleend maar toch was de collectie van de bieb toch wel gelimiteerd. Door die beperkte verkrijgbaarheid zijn er ook wel heel wat platen magisch gemaakt, dan las je een review over een oude plaat erg slecht te verkrijgen was en daar hoorde je dan de meest uiteendlopende geweldige verhalen over. Tegenwoordig heb je die plaat met 1 klink en is het soms lastig om de legendarische status hoog te houden.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vroeger kon je bij de bieb gewoon LP's lenen en deze hadden een ruime keuze, mijn ouders vonden het maar niets dat ik met die herrie van kiss met hun geschilderde gezichten thuis kwam.
Dat is inherent aan de wegwerpmaatschappij waarin we tegenwoordig leven.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja zo heb ik ook wel veel cds geleend maar toch was de collectie van de bieb toch wel gelimiteerd. Door die beperkte verkrijgbaarheid zijn er ook wel heel wat platen magisch gemaakt, dan las je een review over een oude plaat erg slecht te verkrijgen was en daar hoorde je dan de meest uiteendlopende geweldige verhalen over. Tegenwoordig heb je die plaat met 1 klink en is het soms lastig om de legendarische status hoog te houden.
wauw..quote:Op zondag 17 januari 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.
Luister naar de gemiddelde Nederlandstalige rapper en je hoort hem praten alsof hij zwakzinnig is. Alsof hij ergens rond z'n zesde is opgehouden met het ontwikkelen van articulatie. Er zijn deskundigen die stellen dat het straattaaltje jongeren hun stem ontneemt. Ze leren zich niet goed uit te drukken, dus gaan ze hun eigen zwakzinnige taaltje gebruiken. Het is allemaal onzekerheid. En gebrek aan bagage en intelligentie om jezelf correct te uiten, welbespraakt.
Hoe dom de gemiddelde rapper is - er zullen heus uitzonderingen zijn - blijkt wel als je hun "song"-teksten bekijkt, vol met taalfouten en tenenkrommende dingen als "me bitch" erin.
Mijn grootste bezwaar is trouwens dat net wordt gedaan alsof het rappen van zwakzinnige teksten over een backing track van een zelfde niveau is als het schrijven van complete songs, met melodieën en fatsoenlijke teksten. Iets doms en inferieurs wordt op gelijke voet gesteld met de daadwerkelijke kunstvorm die muziek kan zijn.
Hiphop is uiteindelijk niet veel meer dan een expressievorm voor mensen met een onderontwikkeld muzikaal talent.
dat las ik overal ja, maar scrolde even door het optreden heen en er staat best aardig wat volk nogquote:Op maandag 18 januari 2016 09:56 schreef Matip het volgende:
[..]
Het viel mij juist op dat de Grote Zaal direct leegstroomde.
Ik schat Fresku en Typhoon kwalitatief wel hoger in, als je dan toch een hiphoppert wil eren.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:52 schreef Heufd het volgende:
Ronnie Flex is het beste populairste wat de Nederlandse popmuziek te bieden heeft op dit moment.
Grote Zaal stond echt helemaal vol inclusief de tribune. Daar was na de bekendmaking niets meer van overquote:Op maandag 18 januari 2016 11:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat las ik overal ja, maar scrolde even door het optreden heen en er staat best aardig wat volk nog
Toendertijd was dat hip. Maar is idd een opvallend onopvallende naam in het rijtje winnaars.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:03 schreef MCH het volgende:
Zit hier nog een opa die kan vertellen of de popprijs in 2000 voor Arling en Cameron ook terecht was? Ik zit dat net te luisteren maar klinkt als vage tekenfilm muziek.
Eboman was er ook zo'n eentje tochquote:Op maandag 18 januari 2016 12:05 schreef Mark het volgende:
[..]
Toendertijd was dat hip. Maar is idd een opvallend onopvallende naam in het rijtje winnaars.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |