abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159195494
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:54 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik had het niet over die prijs, daar geef ik geen bal om en om wie hem krijgt nog minder. Ik ventileerde alleen maar mijn mening dat ik die jongens van New Wave op basis van wat ik gisteren hoorde kwalitatief ondermaats vind, terwijl ik, als oude rocker, wel symapthie op kan brengen voor hiphop.

Ik ben het eens met de hierboven geponeerde stelling dat populariteit niet gelijk staat aan kwaliteit, getuige Justin Bieber. Popmuziek kan wel kwalitatief goed zijn.

Kensington zit inderdaad in de categorie Coldplay, en daar vind ik ook niks aan.

Wat dat betreft blijf ik bij mijn stelling dat muzikale opvoeding tegenwoordig tekort schiet.
Muzikaal voeden kinderen zichzelf en elkaar op. Pop heeft altijd om het laatste en het nieuwste gedraaid, de PO heeft decennia hitlijsten uitgezonden en de laatste hits gedraaid en als zodanig verkoper voor de muziekindustrie gespeeld, gratis en voor niks. En nu moeten ze daar nog voor betalen ook.

Maar een goed popliedje maken, eentje met evergreenpotentie, dat mensen de radio aan hebben en bij het intro denken 'he leuk' is ook wat waard, ook al is het niet het ultieme muziekgenot. Drank en Drugs in zo'n popliedje.

Ik vind het wel jammer dat de jeugd van tegenwoordig niet massaal de vrije beschikbaarheid van muziek gebruikt om alles te ontdekken wat er ooit gemaakt is en zichzelf zo op te voeden. Maar van mijn generatie gebruikte ook maar een heel klein deel de mogelijkheden van toen, en beperkten de meesten zich tot het commercieel gemotiveerde aanbod van dat moment. Als je jong bent is alles van langer dan 3 maanden geleden oud. Youth is wasted on the young.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 18 januari 2016 @ 09:22:48 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159195537
Dit is wel mooi samen te vatten in een quote van Lemmy toen hem gevraagd werd of een explosie van een nieuw genre zoals punk of iets dergelijks ooit weer voorbij zal komen, daarop antwoordde hij :

quote:
Sure it will, but we won't like it.
Niet dat dit de nieuwe punk stroming is maar er zullen nog vele genre's en hypes komen die de vorige generaties helemaal niets vinden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159195608
Ach dat is het ook. De smaak voor ouwe lullenmuziek ontwikkel je vaak pas als je zelf ook wat ouder wordt. Al zie ik dat er best veel jeugd is die heel erg breed muziek luistert, in die zin helpt het echt wel dat het aanbod gigantisch is. maar omdat het aanbod zo groot is mis je natuurlijk ook veel goed spul
  Moderator maandag 18 januari 2016 @ 09:32:03 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159195681
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:27 schreef 99.999 het volgende:
Ach dat is het ook. De smaak voor ouwe lullenmuziek ontwikkel je vaak pas als je zelf ook wat ouder wordt. Al zie ik dat er best veel jeugd is die heel erg breed muziek luistert, in die zin helpt het echt wel dat het aanbod gigantisch is. maar omdat het aanbod zo groot is mis je natuurlijk ook veel goed spul
Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159195808
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.
Klopt hoor, ook dat zie je. Het aanbod is gigantisch en een ieder zoekt daar zijn favorieten uit. Een ongekende luxe, die zich wellicht op termijn ook weer gaat vertalen in nieuwe innovatieve muziek omdat het makkelijker wordt om stijlen en stromingen te combineren. Ben wel benieuwd :)
pi_159196017
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:03 schreef rubbereend het volgende:
Ik vond dat er nog best veel publiek bleef staan voor een winnaar die niemand verwacht had
Het viel mij juist op dat de Grote Zaal direct leegstroomde. :')
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_159196213
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat er best veel jeugd alleen het goede spul van de voorgaande decennia vind en het hedendaagse links laat liggen. Vroegah kon dat niet eens wat niet alles was voorhanden.
Vroeger kon je bij de bieb gewoon LP's lenen en deze hadden een ruime keuze, mijn ouders vonden het maar niets dat ik met die herrie van kiss met hun geschilderde gezichten thuis kwam. :D
  Moderator maandag 18 januari 2016 @ 10:15:20 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159196307
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vroeger kon je bij de bieb gewoon LP's lenen en deze hadden een ruime keuze, mijn ouders vonden het maar niets dat ik met die herrie van kiss met hun geschilderde gezichten thuis kwam. :D
Ja zo heb ik ook wel veel cds geleend maar toch was de collectie van de bieb toch wel gelimiteerd. Door die beperkte verkrijgbaarheid zijn er ook wel heel wat platen magisch gemaakt, dan las je een review over een oude plaat erg slecht te verkrijgen was en daar hoorde je dan de meest uiteendlopende geweldige verhalen over. Tegenwoordig heb je die plaat met 1 klink en is het soms lastig om de legendarische status hoog te houden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159196362
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja zo heb ik ook wel veel cds geleend maar toch was de collectie van de bieb toch wel gelimiteerd. Door die beperkte verkrijgbaarheid zijn er ook wel heel wat platen magisch gemaakt, dan las je een review over een oude plaat erg slecht te verkrijgen was en daar hoorde je dan de meest uiteendlopende geweldige verhalen over. Tegenwoordig heb je die plaat met 1 klink en is het soms lastig om de legendarische status hoog te houden.
Dat is inherent aan de wegwerpmaatschappij waarin we tegenwoordig leven.
  maandag 18 januari 2016 @ 10:42:43 #210
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159196690
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wil nog wel een paar stapjes verder gaan. De hiphopcultuur is een cultuur vol frustratie, met teksten die bijna alleen maar gaan over chicks, seks, neuken, zuipen en snuiven. En verder een boel verongelijktheid over (sociale) achterstand.

Luister naar de gemiddelde Nederlandstalige rapper en je hoort hem praten alsof hij zwakzinnig is. Alsof hij ergens rond z'n zesde is opgehouden met het ontwikkelen van articulatie. Er zijn deskundigen die stellen dat het straattaaltje jongeren hun stem ontneemt. Ze leren zich niet goed uit te drukken, dus gaan ze hun eigen zwakzinnige taaltje gebruiken. Het is allemaal onzekerheid. En gebrek aan bagage en intelligentie om jezelf correct te uiten, welbespraakt.

Hoe dom de gemiddelde rapper is - er zullen heus uitzonderingen zijn - blijkt wel als je hun "song"-teksten bekijkt, vol met taalfouten en tenenkrommende dingen als "me bitch" erin.

Mijn grootste bezwaar is trouwens dat net wordt gedaan alsof het rappen van zwakzinnige teksten over een backing track van een zelfde niveau is als het schrijven van complete songs, met melodieën en fatsoenlijke teksten. Iets doms en inferieurs wordt op gelijke voet gesteld met de daadwerkelijke kunstvorm die muziek kan zijn.

Hiphop is uiteindelijk niet veel meer dan een expressievorm voor mensen met een onderontwikkeld muzikaal talent.
wauw..

Maar toegegeven, op de oppervlakte lijkt het genre inderdaad dit te zijn. (Maar zo kun je bij elk genre wel concentreren op de negatieve stereotypes). Als je er een keertje induikt kom je waarschijnlijk genoeg toffe dingen tegen. Het barst vaak genoeg wel van de creativiteit.

Hier gewoon wat recentelijke (en minder recentelijk) willekeurige dingen die toch echt wel meer doen met hiphop dan 'bitches 'n money':





En als het rap gedeelte je gewoon niet licht is er altijd nog instrumentale hip hop: :D


Robert Moog died for our synths
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 januari 2016 @ 11:28:39 #211
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159197499
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:56 schreef Matip het volgende:

[..]

Het viel mij juist op dat de Grote Zaal direct leegstroomde. :')
dat las ik overal ja, maar scrolde even door het optreden heen en er staat best aardig wat volk nog
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 18 januari 2016 @ 11:36:41 #212
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159197634
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:52 schreef Heufd het volgende:
Ronnie Flex is het beste populairste wat de Nederlandse popmuziek te bieden heeft op dit moment.
Ik schat Fresku en Typhoon kwalitatief wel hoger in, als je dan toch een hiphoppert wil eren.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159197828
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat las ik overal ja, maar scrolde even door het optreden heen en er staat best aardig wat volk nog
Grote Zaal stond echt helemaal vol inclusief de tribune. Daar was na de bekendmaking niets meer van over :D

Mensen om mij heen vroeg zich ook af wat New Wave is, inclusief mijzelf.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_159198217
Zit hier nog een opa die kan vertellen of de popprijs in 2000 voor Arling en Cameron ook terecht was? Ik zit dat net te luisteren maar klinkt als vage tekenfilm muziek.
  maandag 18 januari 2016 @ 12:05:30 #215
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159198262
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:03 schreef MCH het volgende:
Zit hier nog een opa die kan vertellen of de popprijs in 2000 voor Arling en Cameron ook terecht was? Ik zit dat net te luisteren maar klinkt als vage tekenfilm muziek.
Toendertijd was dat hip. Maar is idd een opvallend onopvallende naam in het rijtje winnaars.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159198911
Het is wachten totdat de eerste idols of voice winnaar een keer de pop prijs gaat winnen. :D
  maandag 18 januari 2016 @ 12:52:47 #217
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159199462
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:05 schreef Mark het volgende:

[..]

Toendertijd was dat hip. Maar is idd een opvallend onopvallende naam in het rijtje winnaars.
Eboman was er ook zo'n eentje toch :)
Robert Moog died for our synths
pi_159199603
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:03 schreef MCH het volgende:
Zit hier nog een opa die kan vertellen of de popprijs in 2000 voor Arling en Cameron ook terecht was? Ik zit dat net te luisteren maar klinkt als vage tekenfilm muziek.
was ook groot in Azië destijds.
  Moderator maandag 18 januari 2016 @ 12:59:55 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159199631
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Eboman was er ook zo'n eentje toch :)
2unlimited was volgensmij ook niet zonder controverse...

Het is altijd een beetje een oorlog tussen pop en wat de serieuze pop liefhebben pop vind. Eboman was volgensmij niet heel populair ook niet met dat ene hitje van hem.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 18 januari 2016 @ 13:01:16 #220
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159199669
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Eboman was er ook zo'n eentje toch :)
Maar die was wel echt met iets nieuws gekomen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159199777
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

2unlimited was volgensmij ook niet zonder controverse...

Het is altijd een beetje een oorlog tussen pop en wat de serieuze pop liefhebben pop vind. Eboman was volgensmij niet heel populair ook niet met dat ene hitje van hem.
Bløf was ook veel onvrede over.
pi_159200242
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:42 schreef Gehenna het volgende:

[..]

wauw..

Maar toegegeven, op de oppervlakte lijkt het genre inderdaad dit te zijn. (Maar zo kun je bij elk genre wel concentreren op de negatieve stereotypes). Als je er een keertje induikt kom je waarschijnlijk genoeg toffe dingen tegen. Het barst vaak genoeg wel van de creativiteit.

Hier gewoon wat recentelijke (en minder recentelijk) willekeurige dingen die toch echt wel meer doen met hiphop dan 'bitches 'n money':





En als het rap gedeelte je gewoon niet licht is er altijd nog instrumentale hip hop: :D


Doe ik daar nog Dalek en Public Enemy aan toevoegen wat betreft `intelligente' hiphop.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 18 januari 2016 @ 13:37:26 #223
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159200521
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:25 schreef bartrid het volgende:

[..]

Doe ik daar nog Dalek en Public Enemy aan toevoegen wat betreft `intelligente' hiphop.
Dälek was mijn eerste video :D
Robert Moog died for our synths
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 januari 2016 @ 13:41:21 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159200603
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:33 schreef Basp1 het volgende:
Het is wachten totdat de eerste idols of voice winnaar een keer de pop prijs gaat winnen. :D
scheelt dat die nauwelijks een loopbaan hebben weten op te bouwen in de (pop)muziek
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2016 @ 13:48:33 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159200783
Atze is weer eens in de virtuele pen gekropen. Hophip in Hillywood - een jaar later

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)-een-jaar-later.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_159200816
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

scheelt dat die nauwelijks een loopbaan hebben weten op te bouwen in de (pop)muziek
Wacht maar tot er een onder de duim van kees de koning komt. :+
pi_159200911
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 08:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]


Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel unieke clicks die jongetjes hebben, want bij de verkoop van 1 cd wordt deze gekocht door 1 persoon, terwijl de persoon de cd grijs kan draaien krijgt deze niet meer kliks erbij. Als de jeugd elkaar 10 * per dag dezelfde nummers laat luisteren dan schiet het snel op met de clicks.
youtube accepteert 3kliks per 24 uur per ip adres. Das de formule.

Het aantal kliks is voor ons vooral interessant in relatie tot de score van andere platen.

Het absoluten aantal is interessant voor de schrijvers en producenten van het nummer zelf. Zij "monetizen"immers hun product en kunnen een vergoeding van ongeveer 1200 dollar per 1 miljoen views tegemoet zien.
pi_159201025
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Muzikaal voeden kinderen zichzelf en elkaar op. Pop heeft altijd om het laatste en het nieuwste gedraaid, de PO heeft decennia hitlijsten uitgezonden en de laatste hits gedraaid en als zodanig verkoper voor de muziekindustrie gespeeld, gratis en voor niks. En nu moeten ze daar nog voor betalen ook. ...
Goede observatie

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:



Maar een goed popliedje maken, eentje met evergreenpotentie, dat mensen de radio aan hebben en bij het intro denken 'he leuk' is ook wat waard, ook al is het niet het ultieme muziekgenot. Drank en Drugs in zo'n popliedje.
goede observatie

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]



Ik vind het wel jammer dat de jeugd van tegenwoordig niet massaal de vrije beschikbaarheid van muziek gebruikt om alles te ontdekken wat er ooit gemaakt is en zichzelf zo op te voeden. ...
Oneens.

Van de 100 in Nederland in 2015 meest geklikte NL liedjes heeft MINDER dan de helft uberhaupt airplay gehad op Hilversum. Leg de airplay lijst en de most viewed lijs maar naast elkaar.

Kennelijk trekt het publiek (niet alleen de jeugd) zich dus vrij weinig meer aan van wat ze door de staatsmedia wordt voorgeschoteld (90 % engelstalige middle of the road meuk) en gaat ze zelf heel erg op zoek naar nieuwe horizonnen.

Internet maakt dat makkelijk.
pi_159201091
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:45 schreef Matip het volgende:

[..]



Mensen om mij heen vroeg zich ook af wat New Wave is, inclusief mijzelf.
Geeft hooguit aan dat er 2 Nederlanden zijn.

Dat roep ik allang hier.
pi_159201491
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:55 schreef riazop het volgende:

youtube accepteert 3kliks per 24 uur per ip adres. Das de formule.

Het aantal kliks is voor ons vooral interessant in relatie tot de score van andere platen.

Dat is leuk maar dat geeft dus geen antwoord op mijn vraag hoeveel unieke clicks er waren, en bevestigt juist het geval dat jeugd een paar keer per dag op hetzelfde nummer kan klikken en dus meer views kan genereren.

Als er een nummer op de radio gedraaid wordt telt toch ook niet elke luisteraar mee in de vage statistieken die jullie erop los laten. :+
  maandag 18 januari 2016 @ 14:34:31 #231
192592 SureD1
------------------------------
pi_159201583
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Muzikaal voeden kinderen zichzelf en elkaar op. Pop heeft altijd om het laatste en het nieuwste gedraaid, de PO heeft decennia hitlijsten uitgezonden en de laatste hits gedraaid en als zodanig verkoper voor de muziekindustrie gespeeld, gratis en voor niks. En nu moeten ze daar nog voor betalen ook.

Maar een goed popliedje maken, eentje met evergreenpotentie, dat mensen de radio aan hebben en bij het intro denken 'he leuk' is ook wat waard, ook al is het niet het ultieme muziekgenot. Drank en Drugs in zo'n popliedje.

Ik vind het wel jammer dat de jeugd van tegenwoordig niet massaal de vrije beschikbaarheid van muziek gebruikt om alles te ontdekken wat er ooit gemaakt is en zichzelf zo op te voeden. Maar van mijn generatie gebruikte ook maar een heel klein deel de mogelijkheden van toen, en beperkten de meesten zich tot het commercieel gemotiveerde aanbod van dat moment. Als je jong bent is alles van langer dan 3 maanden geleden oud. Youth is wasted on the young.
We zijn het grotendeels eens. Ik ben alleen niet overtuigd van de eeuwigheidswaarde van Drank & Drugs, maar dat zal de toekomst (en de top 2000 ;) ) leren... Het is gewoon niet mijn smaak

ik gun die jongens overigens alle goeds, en het is ook knap dat ze buiten de geijkte kanalen om zoveel mensen weten te bereiken. Ook dat is van alle tijden: Metallica was indertijd (zonder internet) bekend van het ruilen en doorgeven van cassettebandjes.

Wellicht is dit voor mij als hardopwegnaardeveertiger allemaal niet meer te volgen, en daar moet ik me daar dan maar bij neer leggen, en dan zet ik gewoon Nevermind nog eens op... op cd ja :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2016 @ 14:51:45 #232
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_159201984
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:55 schreef riazop het volgende:

[..]

youtube accepteert 3kliks per 24 uur per ip adres. Das de formule.
heb je daar een bron voor, behalve een dikke duim?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_159202443
quote:
4s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:15 schreef Leonos het volgende:

[..]

:D :D :D
Dit is dan wel weer heel zuur en onwetend _O-
Gewoon een observatie, meer niet.
pi_159202500
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:55 schreef riazop het volgende:

[..]

youtube accepteert 3kliks per 24 uur per ip adres. Das de formule.

Het aantal kliks is voor ons vooral interessant in relatie tot de score van andere platen.

Het absoluten aantal is interessant voor de schrijvers en producenten van het nummer zelf. Zij "monetizen"immers hun product en kunnen een vergoeding van ongeveer 1200 dollar per 1 miljoen views tegemoet zien.
Wanneer ga je eens openlijk vertellen wat precies jouw belang is in het pushen van artiesten als Ronnie Flex en Lil' Kleine?

Je spamt er namelijk voortdurend over en je weet iets te goed hoe het allemaal werkt met "kliks" per IP-adres, artiesten die muziek moeten "monetizen", enzovoort.

En wat bedoel je met: "het aantal kliks is voor ons interessant..." ?
pi_159203373
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is leuk maar dat geeft dus geen antwoord op mijn vraag hoeveel unieke clicks er waren, en bevestigt juist het geval dat jeugd een paar keer per dag op hetzelfde nummer kan klikken en dus meer views kan genereren.

Als er een nummer op de radio gedraaid wordt telt toch ook niet elke luisteraar mee in de vage statistieken die jullie erop los laten. :+
Bovendien: hoe wil je die views / kliks precies wegen in verhouding tot daadwerkelijke verkoop van muziek? Goed voorbeeld is "zangeres" / vlogger Monica Geuze, door riazop fanatiek gespamd op FOK! en andere fora.

Ervan uitgaande dat er niet is geknoeid met views, werd het clipje vaak bekeken. Maar het nummer heeft nooit de Top 50 van de kale verkooplijst gehaald. Kennelijk wordt dergelijke nederhop-meuk alleen bekeken door mensen die geen cent willen betalen voor muziek.
pi_159203661
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar een goed popliedje maken, eentje met evergreenpotentie, dat mensen de radio aan hebben en bij het intro denken 'he leuk' is ook wat waard, ook al is het niet het ultieme muziekgenot. Drank en Drugs in zo'n popliedje.
_O- (vooral om het woord evergreenpotentie; echt, je moet komiek worden)

Drank en Drugs is een monotone backing track waar wat zwakzinnig, onsamenhangend gelul overheen is gesproken. Er zijn wel meer platen die op nummer-1 komen en daarna (terecht) weer compleet in de vergetelheid raken.

Laten we de nummer 14 van het jaar 2015 (want dat is Drank en Drugs namelijk) eens vergelijken met de nummer 6 van het jaar 2000, de nummer-1-hit "Jij bent de zon" van Jop.

Nou nou, wat wordt deze "evergreen" nog vaak gedraaid en wat staat -ie hoog in de Top 2000. "Drank en Drugs" is een waan-van-de-dag-hit; een "liedje" dat over een paar jaar compleet vergeten is. Het bezit geen lange houdbaarheid en wordt zeker geen evergreen.
pi_159203698
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:05 schreef Mark het volgende:

[..]

Toendertijd was dat hip. Maar is idd een opvallend onopvallende naam in het rijtje winnaars.
In 2030 of 2031 wordt er ook zo gepraat over "New Wave". Hopelijk vragen mensen zich dan af wat deze generatie bezielde.
pi_159203704
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

_O- (vooral om het woord evergreenpotentie; echt, je moet komiek worden)

Drank en Drugs is een monotone backing track waar wat zwakzinnig, onsamenhangend gelul overheen is gesproken. Er zijn wel meer platen die op nummer-1 komen en daarna (terecht) weer compleet in de vergetelheid raken.

Laten we de nummer 14 van het jaar 2015 (want dat is Drank en Drugs namelijk) eens vergelijken met de nummer 6 van het jaar 2000, de nummer-1-hit "Jij bent de zon" van Jop.

Nou nou, wat wordt deze "evergreen" nog vaak gedraaid en wat staat -ie hoog in de Top 2000. "Drank en Drugs" is een waan-van-de-dag-hit; een "liedje" dat over een paar jaar compleet vergeten is. Het bezit geen lange houdbaarheid en wordt zeker geen evergreen.
Maar dat is met iedere 'zomerhit', dat zijn over het algemeen gewoon platte stampers die leuk zijn op zweterige feestjes met een paar festivalbiertjes teveel op. Of draai jij Dragosta Din Tei en The Ketchup Song nog zo vaak? En waar stonden Guillermo en Tropical Danny eigenlijk in de top 2000?
pi_159204017
Of de niet te onderschatten Jody Bernal, Lou Bega en Treble
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_159213169
Ronnie Flex over de Popprijs: “Je leven wordt leuker als je mensen wat gunt'

Groningen - Na een jaar vol streamingrecords, Appelsap, Lowlands en een album met bijna alleen maar hits leek het een logische keuze: de Popprijs 2015 werd zaterdag in Groningen uitgereikt aan New Wave.
pi_159213410
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bovendien: hoe wil je die views / kliks precies wegen in verhouding tot daadwerkelijke verkoop van muziek? Goed voorbeeld is "zangeres" / vlogger Monica Geuze, door riazop fanatiek gespamd op FOK! en andere fora.

Ervan uitgaande dat er niet is geknoeid met views, werd het clipje vaak bekeken. Maar het nummer heeft nooit de Top 50 van de kale verkooplijst gehaald. Kennelijk wordt dergelijke nederhop-meuk alleen bekeken door mensen die geen cent willen betalen voor muziek.
Zelfs in de top 100 (op basis van gestreamde verkopen) staat Ronnie Flex momenteel DRIE keer in de top 20 en die andere New wave act 1 keer:

1 1 9 Justin Bieber
Love Yourself DEF JAM
UNIVERSAL
100
2 2 12 Justin Bieber
Sorry DEF JAM
UNIVERSAL
85
3 3 8 Major Lazer feat. Nyla & Fuse ODG
Light It Up (Remix) BECAUSE
WARNER
85
4 4 10 Lukas Graham
7 Years WARNER BROS.
UNIVERSAL
76
5 5 20 Justin Bieber
What Do You Mean? DEF JAM
UNIVERSAL
65
6 6 17 Shawn Mendes
Stitches ISLAND
UNIVERSAL
57
7 16 5 Mike Posner
I Took A Pill In Ibiza [SeeB Remix] ISLAND
UNIVERSAL 53
8 10 16 Zara Larsson & MNEK
Never Forget You SONY
SONY
50
9 7 12 Adele
Hello XL
V2
48
10 11 6 Kygo feat. Maty Noyes
Stay ULTRA
SONY
43
11 8 23 Robin Schulz feat. Francesco Yates
Sugar TONSPIEL
WARNER
43
12 12 6 SFB feat. Broederliefde & Ronnie Flex
Nu sta je hier TOP NOTCH
UNIVERSAL
41
13 13 21 Zara Larsson
Lush Life EPIC
SONY
40
14 9 16 Mr Polska / Ronnie Flex
Niemand TOP NOTCH
UNIVERSAL
38
15 14 10 Coldplay
Adventure Of A Lifetime PARLOPHONE
WARNER
34
16 15 20 Drake
Hotline Bling CASH MONEY
UNIVERSAL
31
17 32 17 Broederliefde feat. Kalibwoy & SBMG
Alaka TOP NOTCH
UNIVERSAL
28
18 18 2 Ronnie Flex
Wij zijn altijd TOP NOTCH
UNIVERSAL
28
19 29 7 Shawn Mendes & Camila Cabello
I Know What You Did Last Summer ISLAND
UNIVERSAL
27
20 38 7 David Guetta feat. Sia & Fetty Wap
Bang My Head
pi_159213452
Niet dat ik dat soort promotielijstjes heel serieus neem.
Maar kennelijk ben jij er van wel onder de indruk...
pi_159213672
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:27 schreef riazop het volgende:
Niet dat ik dat soort promotielijstjes heel serieus neem.
Maar kennelijk ben jij er van wel onder de indruk...
Als je dat soort "promotielijstjes" niet serieus neemt, waarom neem je jezelf dan wél serieus?

Je doet hier in MUZ per slot van rekening niks anders dan het pushen en promoten van matige nederhop, op basis van de enige graadmeter die er voor jou toe doet: kliks.

Ik ben trouwens niet "onder de indruk" van de Single Top 100, want de single-markt is al jaren zo dood als maar kan. Maar wat betreft verkoop is het de enige zinnige graadmeter, omdat zaken als airplay niet meetellen; het is pure verkoop.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:35:14 #244
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_159213795
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bovendien: hoe wil je die views / kliks precies wegen in verhouding tot daadwerkelijke verkoop van muziek? Goed voorbeeld is "zangeres" / vlogger Monica Geuze, door riazop fanatiek gespamd op FOK! en andere fora.

Ervan uitgaande dat er niet is geknoeid met views, werd het clipje vaak bekeken. Maar het nummer heeft nooit de Top 50 van de kale verkooplijst gehaald. Kennelijk wordt dergelijke nederhop-meuk alleen bekeken door mensen die geen cent willen betalen voor muziek.
verkooplijsten vandaag de dag nog serieus nemen :') Dan moet je wel echt een nog-net-niet-bejaarde zijn. Wie koopt er tegenwoordig nog muziek? Juist, dat zijn veertigers die het liefst luisteren naar een blanke man die drie akkoorden op z'n gitaar tokkelt en daaroverheen wat zwijmelt.
pi_159214033
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:35 schreef Knuck-les het volgende:

[..]

verkooplijsten vandaag de dag nog serieus nemen :') Dan moet je wel echt een nog-net-niet-bejaarde zijn. Wie koopt er tegenwoordig nog muziek? Juist, dat zijn veertigers die het liefst luisteren naar een blanke man die drie akkoorden op z'n gitaar tokkelt en daaroverheen wat zwijmelt.
In de post hierboven heb ik al mijn kanttekeningen bij de verkooplijst geplaatst.

Maar omgekeerd: waarom zouden we alleen views / kliks serieus nemen? Die aantallen kun je op allerlei manieren manipuleren. Bovendien: je kunt best een clip bekijken en dan concluderen dat je het nummers niks aan. Dan is er wel een view geregistreerd. Een nummer kopen doe je alleen als je het leuk vindt.

De mentaliteit van "wie koopt er tegenwoordig nog muziek" is trouwens wel veelzeggend. De muziek van Ronnie Flex is zogenaamd goed, maar de artiest steunen door z'n album te kopen, ho maar.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:53:25 #246
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_159214572
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In de post hierboven heb ik al mijn kanttekeningen bij de verkooplijst geplaatst.

Maar omgekeerd: waarom zouden we alleen views / kliks serieus nemen? Die aantallen kun je op allerlei manieren manipuleren. Bovendien: je kunt best een clip bekijken en dan concluderen dat je het nummers niks aan. Dan is er wel een view geregistreerd. Een nummer kopen doe je alleen als je het leuk vindt.

De mentaliteit van "wie koopt er tegenwoordig nog muziek" is trouwens wel veelzeggend. De muziek van Ronnie Flex is zogenaamd goed, maar de artiest steunen door z'n album te kopen, ho maar.
Waarom je het serieus zou moeten nemen? Simpel. Dit zijn namelijk de kanalen waarin het grootste deel van de luisteraars muziek consumeert. Het is simpelweg de meest precieze manier. En daar zit inderdaad wat foutmarge in van mensen die het nummer aanklikken en niet afkijken. Maar op 40 miljoen zal dit niet echt significant zijn, me dunkt.

En wat betreft het steunen van een artiest door een cd te kopen is hier sprake van een redelijk generatiekloofje. Een artiest steun je vandaag de dag niet meer door een cd te kopen, maar door naar een optreden te gaan. Of nog moderner: het liken/sharen van de uitlatingen van de desbetreffende artiest op sociale media. En uitgaande van het tourschema en de fees die de jongens van new-wave kunnen vangen voor een schnabbel (die zijn hoog!), worden deze artiesten genoeg gesteund.
pi_159215506
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:53 schreef Knuck-les het volgende:

[..]

Waarom je het serieus zou moeten nemen? Simpel. Dit zijn namelijk de kanalen waarin het grootste deel van de luisteraars muziek consumeert. Het is simpelweg de meest precieze manier. En daar zit inderdaad wat foutmarge in van mensen die het nummer aanklikken en niet afkijken. Maar op 40 miljoen zal dit niet echt significant zijn, me dunkt.

En wat betreft het steunen van een artiest door een cd te kopen is hier sprake van een redelijk generatiekloofje. Een artiest steun je vandaag de dag niet meer door een cd te kopen, maar door naar een optreden te gaan. Of nog moderner: het liken/sharen van de uitlatingen van de desbetreffende artiest op sociale media. En uitgaande van het tourschema en de fees die de jongens van new-wave kunnen vangen voor een schnabbel (die zijn hoog!), worden deze artiesten genoeg gesteund.
Iemand die alleen YouTube-clips kijkt, steunt de betreffende artiest nauwelijks. Ja, ik weet dat artiesten het grote geld niet met albumverkoop verdienen, maar met optredens. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat je muziek die je leuk vindt natuurlijk kunt kopen. Maar daar hebben al die klikkers geen zin in.

En dan zijn er ook nog eens allerlei manieren om de YouTube-views op te krikken. Dat riazop precies weet hoe veel 'kliks' je per 24 uur per ip-adres kunt hebben, vind ik veelzeggend.
  maandag 18 januari 2016 @ 22:33:03 #248
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_159215960
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iemand die alleen YouTube-clips kijkt, steunt de betreffende artiest nauwelijks. Ja, ik weet dat artiesten het grote geld niet met albumverkoop verdienen, maar met optredens. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat je muziek die je leuk vindt natuurlijk kunt kopen. Maar daar hebben al die klikkers geen zin in.

En dan zijn er ook nog eens allerlei manieren om de YouTube-views op te krikken. Dat riazop precies weet hoe veel 'kliks' je per 24 uur per ip-adres kunt hebben, vind ik veelzeggend.
Waarom zou je iets kopen als het gratis kan? Als je dit puur doet om 'een artiest te steunen' ben je naar mijn mening nogal dom bezig. Je kan voor hetzelfde geld namelijk de artiest nog meer steunen en er zelf nog wat (leuks) voor terug te krijgen door naar een optreden te gaan.

Dat er gesjoemeld wordt met cijfers is niet iets nieuws. Er zijn zoveel zaken bekend waar 'vroegah' platenmaatschappijen massaal hun eigen singles hebben opgekocht om hoog in de hitlijsten te komen. Daar heeft de 'klik' an sich niets mee te maken.
  maandag 18 januari 2016 @ 22:40:03 #249
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159216138
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:33 schreef Knuck-les het volgende:
Waarom zou je iets kopen als het gratis kan? Als je dit puur doet om 'een artiest te steunen' ben je naar mijn mening nogal dom bezig. Je kan voor hetzelfde geld namelijk de artiest nog meer steunen en er zelf nog wat (leuks) voor terug te krijgen door naar een optreden te gaan.
Mooie omgekeerde redenatie. Artiesten worden gedwongen om meer op te treden (en dure kaartjes te verkopen!) omdat men massaal gratis download. Je kunt het voor jezelf rechtpraten maar het is gewoon diefstal
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 18 januari 2016 @ 22:48:10 #250
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_159216331
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:40 schreef Mark het volgende:

[..]

Mooie omgekeerde redenatie. Artiesten worden gedwongen om meer op te treden (en dure kaartjes te verkopen!) omdat men massaal gratis download. Je kunt het voor jezelf rechtpraten maar het is gewoon diefstal
Diefstal? :') Nummers luisteren via spotify, youtube, etc is tegenwoordig diefstal? De muziekindustrie (en de muziek binnen deze industrie) evolueert nou eenmaal. Vroeger was het de platenmaatschappij die 'stal' van de artiest. Nu zijn het de grote internetbedrijven en een deel van de luisteraars.

Maargoed, deze discussie lijkt me niet echt van belang voor dit topic.
pi_159216496
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:40 schreef Mark het volgende:

[..]

Mooie omgekeerde redenatie. Artiesten worden gedwongen om meer op te treden (en dure kaartjes te verkopen!) omdat men massaal gratis download. Je kunt het voor jezelf rechtpraten maar het is gewoon diefstal
Ik denk niet dat downloaden nog echt een issue is bij "muziek"-liefhebbers die massaal de clips van Ronnie Flex aanklikken. Die klikken dat gewoon steeds weer aan op YouTube, gratis.

Verder is de gedachte dat muziek gratis moet zijn natuurlijk een absurde, dat klopt.
pi_159216783
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iemand die alleen YouTube-clips kijkt, steunt de betreffende artiest nauwelijks. Ja, ik weet dat artiesten het grote geld niet met albumverkoop verdienen, maar met optredens. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat je muziek die je leuk vindt natuurlijk kunt kopen. Maar daar hebben al die klikkers geen zin in.

We hebben deze discussie al vaker gevoerd.

Ook youtubekijkers betalen een prijs, dat vindt google tenminste, want ze besteden hun tijd aan het kijken en luisteren naar een filmpje. Daar krijgt de producent van dat filmpje gewoon voor betaald, en google wordt weer betaald met de reclames die ze mee laten draaien.

Het is misschien een iets complexer verdienmodel dan wat jouw generatie ooit deed, een winkel binnelopen en een plaatje kopen, maar het komt op hetzelfde neer.

Het is heel mooi dat die streams er zijn, maar het is geen liefdadigheid.

Een essentieel verschil met het vorige verdienmodel is WEL dat nu IEDEREartiest zijn WAAR kan verkopen, zonder braaf naar en platenmaatschappij of radiostation te gaan.
En dat iedere consument toegang heeft tot 30 miljoen verschillende platen uit duizenden culturen, zonder dat hij hoeft te wachten tot een fossiel in hilversum zijn plaatje een keer draait.
pi_159216853
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:33 schreef Knuck-les het volgende:

[..]

Waarom zou je iets kopen als het gratis kan? Als je dit puur doet om 'een artiest te steunen' ben je naar mijn mening nogal dom bezig. ...
Inderdaad.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:11:53 #254
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_159216860
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:48 schreef Knuck-les het volgende:

[..]

Diefstal? :') Nummers luisteren via spotify, youtube, etc is tegenwoordig diefstal? De muziekindustrie (en de muziek binnen deze industrie) evolueert nou eenmaal. Vroeger was het de platenmaatschappij die 'stal' van de artiest. Nu zijn het de grote internetbedrijven en een deel van de luisteraars.

Maargoed, deze discussie lijkt me niet echt van belang voor dit topic.
Maar je kunt niet ontkennen dat hierdoor het verdienmodel van de artiest zwaar onder druk komt te staan. Je zegt zelf al dat artiesten het dan maar via optredens moeten terugverdienen, maar die komen daar amper van rond. Er zijn veel minder artiesten die ook echt kunnen leven van hun muziek dan je zou denken; en een groot deel van degenen die er een dik belegde boterham van kunnen eten heeft voor een beetje doorgewinterde muziekliefhebber ook weinig te bieden. Ik zie honderden bands per jaar live, en een hoop daarvan zijn toch grotendeels afhankelijk van juist de verkoop van merchandise (inclusief CD's/platen) om in elk geval geen verlies te lijden tijdens hun tours. Touren is echt reteduur. Ook als je vele honderdduizenden platen hebt verkocht, zoals bijvoorbeeld een band als Grizzly Bear.
http://www.tonedeaf.com.a(...)-bands-big-money.htm
http://diymusician.cdbaby(...)rd-costs-of-touring/
http://www.metalinjection(...)/bands-money-touring

Plus doe je nu degenen die het aanschaffen van fysieke geluidsdragers nog gewoon volhouden (en dat zijn echt niet alleen maar veertigplussers, vraag maar na bij een willekeurige platenzaak) verder af als "nogal dom". Me dunkt dat je daar een mate van weerstand mee losmaakt... Dan moet je niet schrikken als iemand je daar op aanspreekt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 18-01-2016 23:17:05 ]
  maandag 18 januari 2016 @ 23:12:12 #255
192592 SureD1
------------------------------
pi_159216867
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:09 schreef riazop het volgende:

[..]


En dat iedere consument toegang heeft tot 30 miljoen verschillende platen uit duizenden culturen, zonder dat hij hoeft te wachten tot een fossiel in hilversum zijn plaatje een keer draait.
Dit is pure winst inderdaad, zo kom ik aan obscure Cash nummers, of Woody Guthrie en zo...
pi_159216990
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:09 schreef riazop het volgende:

[..]

We hebben deze discussie al vaker gevoerd.

Ook youtubekijkers betalen een prijs, dat vindt google tenminste, want ze besteden hun tijd aan het kijken en luisteren naar een filmpje. Daar krijgt de producent van dat filmpje gewoon voor betaald, en google wordt weer betaald met de reclames die ze mee laten draaien.

Het is misschien een iets complexer verdienmodel dan wat jouw generatie ooit deed, een winkel binnelopen en een plaatje kopen, maar het komt op hetzelfde neer.

Het is heel mooi dat die streams er zijn, maar het is geen liefdadigheid.

Een essentieel verschil met het vorige verdienmodel is WEL dat nu IEDEREartiest zijn WAAR kan verkopen, zonder braaf naar en platenmaatschappij of radiostation te gaan.
En dat iedere consument toegang heeft tot 30 miljoen verschillende platen uit duizenden culturen, zonder dat hij hoeft te wachten tot een fossiel in hilversum zijn plaatje een keer draait.
Je hoeft mij de muziekwereld niet uit te leggen. Ik ben bekend met de verdienmodellen, de opmars van streaming, enzovoort. Ik struin wekelijks Spotify en diverse andere bronnen af op zoek naar nieuwe muziek en ik luister nauwelijks radio.

Waar het mij om gaat, is dat jouw "klikkers" gratis naar clips kijken en geen cent uitgeven aan muziek van de artiest (tenzij ze naar een concert gaan). De Single Top 100, die jij afkraakt, is een pure verkooplijst. Dat zijn mensen die wél een nummer kopen.

Verder vertel je alleen dit soort algemeenheden die we allang weten, maar over jouw betrokkenheid / belang hij het promoten van Ronnie Flex, Lil' Kleine en dergelijke, houd je de kaken stijf op elkaar.
pi_159217043
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je doet hier in MUZ per slot van rekening niks anders dan het pushen en promoten van matige nederhop, ...
In Nederland is waar Ronnie Flex de afgelopen twee jaar mee bezig is wel een dingetje hoor.

Ik vind de heer Flex trouwens veel meer een POPartiest dan een rapper.


quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

...op basis van de enige graadmeter die er voor jou toe doet: kliks..
Een hele belangrijke graadmeter idd. Gewoon omdat je dingen kunt vergelijken en kwantificeren.\

Maar ik blijf er altijd bij zeggen, dat je werkjes op individueel niveau met minder kliks ERRRRG mooi kan en mag vinden.

Ik vermoed echter dat jij dat nu net voortdurend door elkaar haalt.

Zo vond ik 1 van de hoogtepuntjes uit 2015 de plaat van Woensel-Noord met slechts 97.000 kliks.

WoenselNoord - Ze Willen Me Niet Zien
  maandag 18 januari 2016 @ 23:22:15 #258
192592 SureD1
------------------------------
pi_159217160
Als ik toch moest kiezen tussen dit


Of dit


Dan wist ik het wel....
pi_159217322
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat, is dat jouw "klikkers" gratis naar clips kijken en geen cent uitgeven aan muziek van de artiest (tenzij ze naar een concert gaan). ...
"Jouw klikkers" betreft inmiddels 4,2 miljard mensen. Hoeveel mensen die platen kopen zijn er nog? Een paar miljoen?

Verder hebben vrijwel alle artiesten in heel de wereld de nieuwe kansen van het internet gegrepen en zich snel aangepast.

Er is nu veel meer een gelijk speelveld gekomen. Een zegen voor nieuwe artiesten en een zegen voor de consument. De laatste betaalt muziek met zijn tijd en put uit een onuitputelijke bibliotheek, terwijl de artiest ongelimiteerd toegang heeft tot de hele wereld.
pi_159217397
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:28 schreef riazop het volgende:

[..]

"Jouw klikkers" betreft inmiddels 4,2 miljard mensen. Hoeveel mensen die platen kopen zijn er nog? Een paar miljoen?

Verder hebben vrijwel alle artiesten in heel de wereld de nieuwe kansen van het internet gegrepen en zich snel aangepast.

Er is nu veel meer een gelijk speelveld gekomen. Een zegen voor nieuwe artiesten en een zegen voor de consument. De laatste betaalt muziek met zijn tijd en put uit een onuitputelijke bibliotheek, terwijl de artiest ongelimiteerd toegang heeft tot de hele wereld.
Je gaat gewoon verder met algemeenheden vertellen die we allang weten en je reageert gewoon niet op de vraag wat precies jouw belang of betrokkenheid is bij het promoten / spammen van Ronnie Flex, Lil' Kleine en dergelijke muziek op dit forum en op andere fora.
pi_159217485
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:22 schreef SureD1 het volgende:
Als ik toch moest kiezen tussen dit



Dan wist ik het wel....
Laten we eens kiezen uit de beste NEW Wave track...

Verdomd moeilijk, maar voor mij zeker GEEN d en d
  maandag 18 januari 2016 @ 23:37:18 #262
192592 SureD1
------------------------------
pi_159217529
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Laten we eens kiezen uit de beste NEW Wave track...

Verdomd moeilijk, maar voor mij zeker GEEN d en d
Ik ken verder weinig van hun werk, maar ik klik toch liever op OG hiphop ;)

pi_159217612
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:37 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik ken verder weinig van hun werk, maar ik klik toch liever op OG hiphop ;)
Dis de kliklijst van New wave clips. In miljoenen views.

Lil’ Kleine & Ronnie Flex – Drank & Drugs 20,6 m
Lil’ Kleine & Ronnie Flex – Zeg Dat Niet 11,6 m
Bokoesam, Def Major, Lil’ Kleine, Jandro, Idaly & Ronnie Flex – No Go Zone 9 m
SFB, Ronnie Flex, Lil’ Kleine & Bokoesam – Investeren In De Liefde 8,6 m
Ronnie Flex, Jandro, Cartiez & Lijpe – Vallen in de Club 6,4 m
Ronnie Flex & SFB – N*gga Als Ik 5,1 m
Lil’ Kleine, Bokoesam & Cartiez – Dom Dom Dom 4,2 m
Lil’ Kleine, Ronnie Flex & Jonna Fraser – Liegen voor de Rechter 2,9m
Ronnie Flex, Idaly, Lil’ Kleine, Bokoesam & Jonna Fraser – Hoog/Laag 2,3 m
Frenna & Jonna Fraser - Famous 2,1 m
SFB – Jij Kan Chillen Met Mij 2 m
Frenna – Langste SMS 0,5 m

En dan moeten er in 2016 nog 6 videoclips worden getrokken van het album
  maandag 18 januari 2016 @ 23:44:42 #264
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_159217674
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:11 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Maar je kunt niet ontkennen dat hierdoor het verdienmodel van de artiest zwaar onder druk komt te staan. Je zegt zelf al dat artiesten het dan maar via optredens moeten terugverdienen, maar die komen daar amper van rond. Er zijn veel minder artiesten die ook echt kunnen leven van hun muziek dan je zou denken; en een groot deel van degenen die er een dik belegde boterham van kunnen eten heeft voor een beetje doorgewinterde muziekliefhebber ook weinig te bieden. Ik zie honderden bands per jaar live, en een hoop daarvan zijn toch grotendeels afhankelijk van juist de verkoop van merchandise (inclusief CD's/platen) om in elk geval geen verlies te lijden tijdens hun tours. Touren is echt reteduur. Ook als je vele honderdduizenden platen hebt verkocht, zoals bijvoorbeeld een band als Grizzly Bear.
http://www.tonedeaf.com.a(...)-bands-big-money.htm
http://diymusician.cdbaby(...)rd-costs-of-touring/
http://www.metalinjection(...)/bands-money-touring

Plus doe je nu degenen die het aanschaffen van fysieke geluidsdragers nog gewoon volhouden (en dat zijn echt niet alleen maar veertigplussers, vraag maar na bij een willekeurige platenzaak) verder af als "nogal dom". Me dunkt dat je daar een mate van weerstand mee losmaakt... Dan moet je niet schrikken als iemand je daar op aanspreekt.
Ben het grotendeels met je eens. Echter is het leven van het gros van de muzikanten in de geschiedenis nooit een vetpot geweest. De top verdient het grote geld. Dat is nu zo en is altijd zo geweest. Enkel de inkomstenstromen en de partijen die het afromen zijn veranderd. Dat nu partijen als spotify zoveel macht hebben en druk kunnen uitoefenen is inderdaad een kwalijke zaak, maar dat zie ik in de nabije toekomst nog wel veranderen.

Verder veroordeel ik het kopen van oude geluidsdragers niet. Enkel het kopen van geluidsdragers omdat je daarmee 'de artiest steunt' (en het daarom verheven voelen) wel. Koop zelf ook nog wel eens vinyl, maar dat doe ik alleen graag omdat ik een bepaalde plaat wil horen op een excellente kwaliteit en omdat het leuk staat in mijn kast. Dat heeft weinig met het wel of niet steunen van een artiest te maken.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:52:51 #265
192592 SureD1
------------------------------
pi_159217846
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:41 schreef riazop het volgende:

[..]

Dis de kliklijst van New wave clips. In miljoenen views.

Lil’ Kleine & Ronnie Flex – Drank & Drugs 20,6 m
Lil’ Kleine & Ronnie Flex – Zeg Dat Niet 11,6 m
Bokoesam, Def Major, Lil’ Kleine, Jandro, Idaly & Ronnie Flex – No Go Zone 9 m
SFB, Ronnie Flex, Lil’ Kleine & Bokoesam – Investeren In De Liefde 8,6 m
Ronnie Flex, Jandro, Cartiez & Lijpe – Vallen in de Club 6,4 m
Ronnie Flex & SFB – N*gga Als Ik 5,1 m
Lil’ Kleine, Bokoesam & Cartiez – Dom Dom Dom 4,2 m
Lil’ Kleine, Ronnie Flex & Jonna Fraser – Liegen voor de Rechter 2,9m
Ronnie Flex, Idaly, Lil’ Kleine, Bokoesam & Jonna Fraser – Hoog/Laag 2,3 m
Frenna & Jonna Fraser - Famous 2,1 m
SFB – Jij Kan Chillen Met Mij 2 m
Frenna – Langste SMS 0,5 m

En dan moeten er in 2016 nog 6 videoclips worden getrokken van het album
Ja dat begrijp ik, dat je wat hebt met kliklijstjes... Ik heb wat met kwaliteit dus ik ga lekker Run DMC klikken als ik zin heb in hiphop, of beastie boys, of weet ik veel wat voor goud uit de jaren 80 in plaats van dit...
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:16:28 #266
245636 Jazzpert
Stranger in a strange land
pi_159224983
Want ik loop mank, op Uggs.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:56:55 #267
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159225676
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:18 schreef riazop het volgende:

[..]

Zo vond ik 1 van de hoogtepuntjes uit 2015 de plaat van Woensel-Noord met slechts 97.000 kliks.

WoenselNoord - Ze Willen Me Niet Zien
Waarom heeft deze dan 'maar' +/- 100.000 kliks? Dit zou toch goed moeten vallen bij de 'New wave'-jeugd (flexkids? :P)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robert Moog died for our synths
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:58:00 #268
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159225697
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:41 schreef riazop het volgende:

[..]
Frenna – Langste SMS 0,5 m
Niet whatsappen :')
Robert Moog died for our synths
pi_159225780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:56 schreef Gehenna het volgende:

Waarom heeft deze dan 'maar' +/- 100.000 kliks? Dit zou toch goed moeten vallen bij de 'New wave'-jeugd (flexkids? :P)

Valt niet onder topnotch, dus hebben niet de sociale media promotiemannen zoals riazop erop zitten. :D
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:02:36 #270
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159225784
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Valt niet onder topnotch, dus hebben niet de sociale media promotiemannen zoals riazop erop zitten. :D
precies!
Robert Moog died for our synths
pi_159228666
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:56 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Waarom heeft deze dan 'maar' +/- 100.000 kliks? ...
1) doet geen grote naam mee
2) niet op groot label (TopNotch) gepubliceerd
3) voorlopers: voorzien van een beat zoals je ze nu in de Franse rap hoort
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')