abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158267102
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:26 schreef Confetti het volgende:

[..]

Man. Ik heb het over de tegenwoordige tijd en het is een man van 21.
Zullen we er voor het gemak eens van uitgang dat het merendeel van die 7 jaar na 2008 zich in het verleden hebben afgespeeld :')?
  Forum Admin dinsdag 15 december 2015 @ 20:29:10 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158267119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:26 schreef Confetti het volgende:

[..]

Man. Ik heb het over de tegenwoordige tijd en het is een man van 21.

[..]

Dus dan ook maar gevangenisstraffen kwijtschelden als iemand onderduikt?
Het is wel de avond van de sterke vergelijkingen zie ik.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158267157
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ben je nog niet weg?

quote:
13s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja ik stop hier mee. Om te janken gewoon.
  Forum Admin dinsdag 15 december 2015 @ 20:30:42 #79
pi_158267186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ben je nog niet weg?

[..]

Lezen kun je ook al niet. Ga ergens anders de niet ingelezen flapdrol uithangen jong.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158267207
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Lezen kun je ook al niet. Ga ergens anders de niet ingelezen flapdrol uithangen jong.
Leg mij dat eens uit.
pi_158267211
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jij zegt dat de overheid het geweldsmonopolie heeft en het dus de schuld van de Overheid is dat hij nog niet weg is. En dus moeten we zijn illegaliteit maar vergeven.

De vergelijking is treffend.
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:31:44 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158267222
quote:
Hij is geworteld in Nederland, spreekt de taal en heeft net zijn mbo afgerond. Dat zijn omstandigheden die nooit eerder deugdelijk zijn beoordeeld
Hier wordt in het vluchtelingenverdrag helemaal niet over gesproken. Het gaat om politieke vervolging, niet om het behaald hebben van een MBO-diploma.
The End Times are wild
  Forum Admin dinsdag 15 december 2015 @ 20:32:07 #83
pi_158267242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:31 schreef Confetti het volgende:

[..]

Jij zegt dat de overheid het geweldsmonopolie heeft en het dus de schuld van de Overheid is dat hij nog niet weg is. En dus moeten we zijn illegaliteit maar vergeven.

De vergelijking is treffend.
In je hoofd misschien, maar iemand zijn illegaliteit vergeven is niet hetzelfde als iemand een mbo opleiding laten afronden. Sjonge, wat een illegaal zeg. Zo ondergedoken enzo. Zo ernstigs zelfs dat we (waarschijnlijk) wisten waar hij woonde, waar hij z'n opleiding volgde.

Tja, vind je het heel gek dat zo'n iemand niet op een dag wakker word en denkt, joh ik ga terug naar Zimbabwe! Mensen zijn mensen, die kun je van alles aanrekenen maar als je zelf als slappe jandoedel je eigen regels en wetten (in deze dus illegaliteit) niet naleeft krijg je dit soort dingen.
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:33:46 #84
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_158267296
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Eens, maar van dat stigma moeten we toch eens af anders blijf je aan de gang met inderdaad een generaal faalpardon. Zeker als je om de zoveel tijd een generaal pardon uitvaardigt geef je mensen alleen maar meer overtuiging dit soort dingen te doen.
Dan zijn we het daar over eens. Ik heb echter niet de illusie dat er op korte termijn een actief uitzetbeleid gaat komen. Zoals ik al aangaf ligt dit te gevoelig en ook internationaal zou er kritiek komen waardoor de goedbetaalde baantjes van onze politici wel eens in gevaar zouden kunnen komen. Je weet wel, de baantjes bij een internationale organisatie voor na hun politieke carriere.

Maar nogmaals, het feit dat iemand weigert om te vertrekken mag geen reden zijn om hem maar te laten blijven. Als je dit wel vindt dan kun je net zo goed deze procedure afschaffen want dan ben je alleen maar bezig geld weg te gooien.
pi_158267298
Zolang we hier dagelijks kansloze asielzoekers van dubieuze herkomst toelaten, zie ik niet in waarom een ingeburgerde jongen van 21, die bij Nederlandse familie woont, dit land uit zou moeten.
pi_158267323
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:33 schreef Elfletterig het volgende:
Zolang we hier dagelijks kansloze asielzoekers van dubieuze herkomst toelaten, zie ik niet in waarom een ingeburgerde jongen van 21, die bij Nederlandse familie woont, dit land uit zou moeten.
Misschien is 'ie wel moslim, elf.
pi_158267326

Overigens is een leuke toet hebben wel belangrijk voor de nodige media-aandacht.
pi_158267362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:33 schreef Elfletterig het volgende:
Dus omdat er criminelen zijn die niet uitgezet worden, moet iemand die hier geen recht heeft om te blijven maar blijven. Oké.
  Forum Admin dinsdag 15 december 2015 @ 20:36:23 #89
pi_158267390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:33 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Dan zijn we het daar over eens. Ik heb echter niet de illusie dat er op korte termijn een actief uitzetbeleid gaat komen. Zoals ik al aangaf ligt dit te gevoelig en ook internationaal zou er kritiek komen waardoor de goedbetaalde baantjes van onze politici wel eens in gevaar zouden kunnen komen. Je weet wel, de baantjes bij een internationale organisatie voor na hun politieke carriere.

Maar nogmaals, het feit dat iemand weigert om te vertrekken mag geen reden zijn om hem maar te laten blijven. Als je dit wel vindt dan kun je net zo goed deze procedure afschaffen want dan ben je alleen maar bezig geld weg te gooien.
Het is en blijft lastige materie, we weten allemaal wat er gebeuren moet, maar actie ho maar. Dit soort berichten gaan blijven voorkomen in de toekomst.

Je slaat wel de spijker op z'n kop met het baantjescarrousel argument inderdaad. Sowieso is de hele asielindustrie een grote geldmolen met teveel vingers in de pap.

Het is dan ook niet het feit dat iemand weigert te vertrekken, maar het feit dat we daar gewoon niks mee doen. Zo'n iemand moet je dan el directo de grens over tiefen (en in geval van ouders/verzorgers in het buitenland helaas ook met kinderen...) Mensen blijven mensen en zullen altijd hun stinkende best doen om het voor zichzelf zo goed mogelijk te maken. Wij faciliteren dat (in extreme mate)
pi_158267416
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:34 schreef bamibij het volgende:

[..]

Misschien is 'ie wel moslim, elf.
Ik dacht dat je zo'n hekel had aan mijn posts in NWS. Negeer ze dan en reageer er niet op.
pi_158267527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus omdat er criminelen zijn die niet uitgezet worden, moet iemand die hier geen recht heeft om te blijven maar blijven. Oké.
Kun je eens een concrete reden (zonder terug te grijpen op 'dat zijn nou eenmaal de regeltjes') geven waarom hij uitgezet zou moeten worden?
pi_158267545
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kwestie van je prioriteiten helder hebben. Ik zie niet in wie deze, goed ingeburgerde jongen (die bij directe familie woont) hier tot last is. Bovendien was de situatie ook nog eens uit nood geboren; zijn ouders konden niet voor hem zorgen, waarbij het dan gebruikelijk (en trouwens ook vanuit ons perspectief wel begrijpelijk) is dat een oom en tante die zorg overnemen. Voor de goede orde: de jongen woont gewoon in huis bij zijn Zimbabwaanse tante, die met een Nederlandse man is getrouwd.

Ik zie geen enkel nadeel in zijn verblijf in Nederland.

Die nadelen zie ik wél bij de ongecontroleerde toestroom van duizenden asielzoekers uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika, van wie velen puur economisch vluchteling zijn. Maak eerst maar werk van het uitzetten van die figuren.
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:42:03 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158267602
Ho. Stop. Ho.

Prima leefomstandigheden in Zimbabwe? Dat land waar mensen gemiddeld verdwijnen, politiek tegenstanders en vluchtelingen die teruggestuurd worden dikwijls verdwijnen en gemarteld worden en waar miljoenen mensen zijn gevlucht omdat Mugabe al hun huizen vernietigd heeft en er zo doende miljoenen mensen dakloos werden? :')

Het is al duidelijk wie in dit topic geen aandacht verdienen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158267666
Een land waar Mugabe aan de macht is lijkt me geen fijn land nee, dat ook nog eens.
pi_158267689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kwestie van je prioriteiten helder hebben. Ik zie niet in wie deze, goed ingeburgerde jongen (die bij directe familie woont) hier tot last is. Bovendien was de situatie ook nog eens uit nood geboren; zijn ouders konden niet voor hem zorgen, waarbij het dan gebruikelijk (en trouwens ook vanuit ons perspectief wel begrijpelijk) is dat een oom en tante die zorg overnemen. Voor de goede orde: de jongen woont gewoon in huis bij zijn Zimbabwaanse tante, die met een Nederlandse man is getrouwd.

Ik zie geen enkel nadeel in zijn verblijf in Nederland.

Omdat het een precedent schept, laat iedereen maar naar Nederland komen. Kinderen leren razendsnel een taal, maken vriendjes en zijn dan geworteld.

Als dit beleid wordt, kan de populatie moslims in Nederland nog eens razendsnel groeien (waar je zo bang voor bent) met allemaal nieuwe neefjes en nichtjes.
pi_158267722
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat het een precedent schept, laat iedereen maar naar Nederland komen. Kinderen leren razendsnel een taal, maken vriendjes en zijn dan geworteld.

Als dit beleid wordt, kan de populatie moslims in Nederland nog eens razendsnel groeien (waar je zo bang voor bent) met allemaal nieuwe neefjes en nichtjes.
Dat moeten we inderdaad wel zien te vermijden ja, zometeen heb je ineens miljoenen kinderen die allemaal bij hun Zimbabwaanse tante komen wonen in Nederland.
pi_158267738
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:42 schreef Dven het volgende:
Ho. Stop. Ho.

Prima leefomstandigheden in Zimbabwe? Dat land waar mensen gemiddeld verdwijnen, politiek tegenstanders en vluchtelingen die teruggestuurd worden dikwijls verdwijnen en gemarteld worden en waar miljoenen mensen zijn gevlucht omdat Mugabe al hun huizen vernietigd heeft en er zo doende miljoenen mensen dakloos werden? :')

Ook maar elke Chinees opnemen omdat er Chinezen verdwijnen en ze het grootste aantal doodstraffen ter wereld hebben?
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:46:11 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158267761
Tja..... waar trek je de grens en vooral wie wil, kan en durf hem te trekken ?
Mensen die uiteindelijk op de uitgezette lijst komen, zijn uitgeprocedeerd. Dan toch nog proberen te blijven snap ik ... maar dat het kan.... is een gotspe. Niets tegen Kuda maar dit gaat verder zorgen voor precedenten.

Ook het achterliggende verhaal is t.a.v. de totale waarheid is cq. luistert wat troebel waarbij mensen niet precies wisten of het wel zo mocht om een buitenlands "kind" hier te houden. Zowel asiel- als adoptieprocedures zijn geen kwestie van een paar dagen wat formulieren invullen.

Wanneer het je dus toch lukt om (als illegaal) uit vingers van het systeem te blijven, zal je het je "hold-tight" dus lukken. Tel de pardonregelingen en uitzonderingen maar na.

Ook de Rapportage Vreemdelingenketen. Periode januari-december 2014 geeft niet bepaald blijk van doortastendheid.
Sterker nog, het aantal (hoger)beroepen is geldverslindend. Ik ga benieuwd vrezen voor de rapporage over 2015. Wanneer vervolgens het beroep wordt afgewezen verdwijnt ineens meer dan 50% van de uit te zetten mensen van de toezichtradar.

Niet het systeem is fout noch mijn denken daarover maar mensen in een systeem die (on)gewild de grenzen opzoeken om de geest van een toelatingsregeling om te vormen tot een farce.

Het zou eenvoudiger zijn dat (meerderjarige) mensen hier asiel (kunnen) vragen, werkelijk willen komen/blijven, dat gewoon gaan betalen en voor mijn part een forse lening aangaan. De lening dekt de gemaakte toelating- en ander gemaakte kosten (incl. die van onderwijs/verblijf).
De lening kan je dan eventueel terugbetalen door 10 jaar beneficiair in/voor een maatschappelijk instelling te werken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:46:29 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158267771
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ook maar elke Chinees opnemen omdat er Chinezen verdwijnen en ze het grootste aantal doodstraffen ter wereld hebben?
Om mijzelf maar even te quoten

quote:
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158267784
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat moeten we inderdaad wel zien te vermijden ja, zometeen heb je ineens miljoenen kinderen die allemaal bij hun Zimbabwaanse tante komen wonen in Nederland.
Of bij hun Turkse, Marokkaanse, Syrische, Afghaanse etc. tante en oom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')