quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:50 schreef Deezertje het volgende:
Iemand een idee hoe je je zielige ik kan uitschakelen? Ik wordt serieus steeds opgefokter als ik de zoveelste wallpaper op iemands telefoon/laptop zie van 'ons tweetjes'
Logisch, het is een natuurlijke behoefte en de hormonen gieren door je lijf want je bent gewoon een gezonde jongeman. Alleen ja ik kan het gevoel wel snappen dat je ook niet telkens afgewezen wil worden op basis van je persoonlijkheid. Je wilt toch jezelf kunnen zijn. Maar jezelf aanpassen en gaan faken hou je ook niet lang vol. Aan de andere kant steeds blauwtjes lopen is ook niet fijn voor je zelfvertrouwen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:01 schreef Deezertje het volgende:
H
[..]
Haha , ik wou 't niet weer zeggen nee. Maar ik raak opgefokt omdat het de zoveelste teleurstelling is, ook al voel ik helemaal niets voor dat meisje snap je?
Juist wel. Als hij nou wel succesvol was in versieren en daten, en meisjes bij de vleet had dan was hij niet zo opgefokt omdat hij zijn behoefte en verlangens niet bevredigd krijgt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:06 schreef ElDinosaur het volgende:
Deze problematiek heeft serieus niets te maken met daten, versieren of zelfvertrouwen.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Logisch, het is een natuurlijke behoefte en de hormonen gieren door je lijf want je bent gewoon een gezonde jongeman. Alleen ja ik kan het gevoel wel snappen dat je ook niet telkens afgewezen wil worden op basis van je persoonlijkheid. Je wilt toch jezelf kunnen zijn. Maar jezelf aanpassen en gaan faken hou je ook niet lang vol. Aan de andere kant steeds blauwtjes lopen is ook niet fijn voor je zelfvertrouwen.
[..]
Juist wel. Als hij nou wel succesvol was in versieren en daten, en meisjes bij de vleet had dan was hij niet zo opgefokt omdat hij zijn behoefte en verlangens niet bevredigd krijgt.
Een psycholoog kan echt niet meer doen behalve weer het hele verhaal uitleggen wat wij al een half jaar lang hebben gedaan. Of verwacht je soms dat een psycholoog opzoek gaat naar een vriendin voor hem?
Dit is hen nog maar 34 keer verteld. Die hele gedachte dat een partner een oplossing van hun problemen is, is al debiel.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk niet dat jij je aan de kant kunt scharen van degenen die hem bijvoorbeeld adviseren naar een psycholoog te gaan. Jou wordt hetzelfde advies gegeven, met ook ongeveer dezelfde achtergrond en problematiek.
Overigens kijk je er echt verkeerd tegenaan. Jullie denken dat de frustratie en de problemen komen van het niet hebben van een vriendin en seks, maar dat is het niet. Jullie hebben geen seks en geen vriendin, omdat jullie problemen hebben met de omgang met mensen en worden jullie niet succesvol in versieren en daten. It's the other way around.
Ik denk dat het vooral een zaak van ervaring is. Hoe meer je het mee maakt, hoe sneller je kleine dingetjes gaan opvallen. Verder zijn dingen als grote ogen opzetten, je net wat te lang in de ogen aankijken, glimlachen, aan haren friemelen, (lichamelijk) contact met je zoeken wel een beetje algemene dingen waaraan je kan opmaken of iemand aan het flirten met je is.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:29 schreef FulltimePrutser het volgende:
Een topic voor mensen met klunzige versierskills, precies waar ik thuis hoor. Ik ben dus echt een ramp in het herkennen van signalen. Wanneer vindt iemand mij gewoon aardig en wanneer zit er meer achter?
Vooral als ik in real life meiden leer kennen speelt dit probleem. Ze moet wel heel duidelijk zijn in haar bedoelingen wil ik het doorhebben. Ik merk dat het met het internetdaten een stuk makkelijker is, maar je spreekt dan natuurlijk ook niet zonder reden af.Tja, wat wil ik eigenlijk met deze post? Ben wel benieuwd of mensen dit herkennen en vooral of er mensen zijn met tips hoe dit te verbeteren? Ik ben overigens best sociaal (wel vrij introvert/rustig) en het is niet dat ik geen dates kan regelen.
Het kan je een positievere kijk op t leven geven als blijkt dat iemand naar je verlangt. En jij naar haarquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dit is hen nog maar 34 keer verteld. Die hele gedachte dat een partner een oplossing van hun problemen is, is al debiel.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is overigens niet dat ik weinig ervaring heb, maar veelal twijfel aan de intenties van de ander. En soms zoek ik er totaal niets achter als ik met een "gewone" vriendin afspreek, terwijl zij meer wil dan gewoon vrienden zijn. Misschien een beetje onzekerheid van mijn kant in sommige gevallen, maar in andere gevallen ben ik echt compleet blind.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:54 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een zaak van ervaring is. Hoe meer je het mee maakt, hoe sneller je kleine dingetjes gaan opvallen. Verder zijn dingen als grote ogen opzetten, je net wat te lang in de ogen aankijken, glimlachen, aan haren friemelen, (lichamelijk) contact met je zoeken wel een beetje algemene dingen waaraan je kan opmaken of iemand aan het flirten met je is.
Verder, gewoon terug flirten. Als je ook maar een beetje denkt van "Hee, is ze nu met me aan het flirten?" zou ik gewoon een kleine poging wagen. Dan wordt het al snel duidelijk van of ze nu aan het flirten is, of gewoon aardig tegen je doet. En dan hoef je echt niet meteen de ware casanova uit te hangen, maar een beetje geflirt heeft nog niemand kwaad gedaan.
Denk dat iedereen dat wel heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:04 schreef FulltimePrutser het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is overigens niet dat ik weinig ervaring heb, maar veelal twijfel aan de intenties van de ander. En soms zoek ik er totaal niets achter als ik met een "gewone" vriendin afspreek, terwijl zij meer wil dan gewoon vrienden zijn. Misschien een beetje onzekerheid van mijn kant in sommige gevallen, maar in andere gevallen ben ik echt compleet blind.
Wow. Echt. Wowquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Denk dat iedereen dat wel heeft.
Ben wel eens om 1 uur 's nachts naar een vrouw gegaan die me een bericht stuurde dat haar cv kapot was. In de trant van: "mijn cv is kapot en ik het heb koud, kom je even langs![]()
![]()
"
Heen gefietst, geprutst met dat ding, gezegd dat hij het prima deed en toen weer naar huis gegaan.
Maar was dat dat een vrouw die jij dan nog zag zitten? WAar je dus wel een avondje mee wat wou doen?quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Denk dat iedereen dat wel heeft.
Ben wel eens om 1 uur 's nachts naar een vrouw gegaan die me een bericht stuurde dat haar cv kapot was. In de trant van: "mijn cv is kapot en ik het heb koud, kom je even langs![]()
![]()
"
Heen gefietst, geprutst met dat ding, gezegd dat hij het prima deed en toen weer naar huis gegaan.
Ah joh, geen dank. Tja, die blinde vlek voor dat soort dingen zal nooit verdwijnen denk ik, en dat is misschien maar goed ook. Soms moet je gewoon lekker stuntelen en er achteraf met een lach aan terug denken.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:04 schreef FulltimePrutser het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is overigens niet dat ik weinig ervaring heb, maar veelal twijfel aan de intenties van de ander. En soms zoek ik er totaal niets achter als ik met een "gewone" vriendin afspreek, terwijl zij meer wil dan gewoon vrienden zijn. Misschien een beetje onzekerheid van mijn kant in sommige gevallen, maar in andere gevallen ben ik echt compleet blind.
Zoveel van dat soort momenten gehad. Was vroeger echt blind.quote:
Ja, de keer daarop sleurde ze me haar bed in en toen kwam de hint wel over. Paar maand mee gescharreld totdat zij weer terug ging naar Utrecht, maar dit was wel 6 jaar terug of zo. Toen was ik net 18.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar was dat dat een vrouw die jij dan nog zag zitten? WAar je dus wel een avondje mee wat wou doen?
En waarom dan zelf niet ook gaan flirten?
Uberhaupt een poging gedaan om te kijken of je iets van signalen zag?
Ik ben dan ook niet zo'n versierheld, maar dit had ik toch wel door gehadquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zoveel van dat soort momenten gehad. Was vroeger echt blind.
[..]
Ja, de keer daarop sleurde ze me haar bed in en toen kwam de hint wel over. Paar maand mee gescharreld totdat zij weer terug ging naar Utrecht, maar dit was wel 6 jaar terug of zo. Toen was ik net 18.
Echt hè...quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet zo'n versierheld, maar dit had ik toch wel door gehad
Ach ja, uiteindelijk is het goed gekomen en nu heeft ie een mooi verhaal.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik was nog jong en onschuldig destijds.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is je vergeven hoor. Maar reken erop dat, mocht je ooit gaan trouwen, je beste maat dit verhaal in een speech gaat gooienquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik was nog jong en onschuldig destijds.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk niet dat jij je aan de kant kunt scharen van degenen die hem bijvoorbeeld adviseren naar een psycholoog te gaan. Jou wordt hetzelfde advies gegeven, met ook ongeveer dezelfde achtergrond en problematiek.
Overigens kijk je er echt verkeerd tegenaan. Jullie denken dat de frustratie en de problemen komen van het niet hebben van een vriendin en seks, maar dat is het niet. Jullie hebben geen seks en geen vriendin, omdat jullie problemen hebben met de omgang met mensen en worden jullie niet succesvol in versieren en daten. It's the other way around.
Eerste 2: Ja.quote:
Mja, word er nog wel eens aan herinnerd, heb overigens nog wel meer verhalen waarbij het er dik bovenop lag en niks door had, die regelmatig worden opgerakeld door vrienden. Waren verwarrende tijden mijn man.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is je vergeven hoor. Maar reken erop dat, mocht je ooit gaan trouwen, je beste maat dit verhaal in een speech gaat gooienI know I would
Lol nee, er zijn genoeg mensen met een vriendin die zelfmoord plegen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het kan je een positievere kijk op t leven geven als blijkt dat iemand naar je verlangt. En jij naar haar
Ja dat kan inderdaad lastig zijn. Had ik ook bestwel veel moeite mee in het verleden. De enige keren dat er actie kwam was als een meisje heel geduldig was en uiteindelijk bij wijze van spreke me de kleren van het lijf rukte.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:29 schreef FulltimePrutser het volgende:
Een topic voor mensen met klunzige versierskills, precies waar ik thuis hoor. Ik ben dus echt een ramp in het herkennen van signalen. Wanneer vindt iemand mij gewoon aardig en wanneer zit er meer achter?
Vooral als ik in real life meiden leer kennen speelt dit probleem. Ze moet wel heel duidelijk zijn in haar bedoelingen wil ik het doorhebben. Ik merk dat het met het internetdaten een stuk makkelijker is, maar je spreekt dan natuurlijk ook niet zonder reden af.Tja, wat wil ik eigenlijk met deze post? Ben wel benieuwd of mensen dit herkennen en vooral of er mensen zijn met tips hoe dit te verbeteren? Ik ben overigens best sociaal (wel vrij introvert/rustig) en het is niet dat ik geen dates kan regelen.
Eigenlijk toch best wrang dat het sommigen dat proces hier zo gemakkelijk doorlopen terwijl anderen maanden of soms jaren moeten 'werken' om seks of een date te kunnen krijgen. Ik zou het zeer op prijs stellen als hier ook met respect omgegaan wordt, zonder agressief te worden dat niet iedereen over talent beschikt om een vrouw in bed te kunnen praten.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zoveel van dat soort momenten gehad. Was vroeger echt blind.
[..]
Ja, de keer daarop sleurde ze me haar bed in en toen kwam de hint wel over. Paar maand mee gescharreld totdat zij weer terug ging naar Utrecht, maar dit was wel 6 jaar terug of zo. Toen was ik net 18.
Maak gewoon eens een praatje zonder bijbedoelingen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:37 schreef Deezertje het volgende:
Mijn probleem is dat ik inmiddels alle signalen van het daten wel ken als ik het bij anderen zie gebeuren, en dan ook alle signalen zelf wel eens wil zienIk zat bijvoorbeeld vorige week tegenover een dame die onderhand de hele dag met haar haar zat te spelen en een beetje ongeconcentreerd zat rond te kijken. Ik dacht: bingo!! en onze ogen crossten een paar keer. Maar... al snel had ik door dat ze naar iets anders zat te kijken ,volgde haar ogen maar zag geen andere jongen zitten ofzo en toch zat ze de rest van de dag met haar haar te spelen en een beetje vooruit kijkend... Was dit nou een signaal? Ik wou vragen waar ze naar keek, maar ze was een exchange student
Als je uitstraalt dat je zelfmedelijden hebt en hier loopt te zeiken, ga je nooit een leuke meid ontmoetenquote:Op dinsdag 15 december 2015 22:24 schreef syndroom het volgende:
[..]
Eigenlijk toch best wrang dat het sommigen dat proces hier zo gemakkelijk doorlopen terwijl anderen maanden of soms jaren moeten 'werken' om seks of een date te kunnen krijgen. Ik zou het zeer op prijs stellen als hier ook met respect omgegaan wordt, zonder agressief te worden dat niet iedereen over talent beschikt om een vrouw in bed te kunnen praten.
Ondanks dat er veel singles in het land zijn die je toch dat veel van hen wel seks kunnen hebben, wat aan daten zijn, af en toe een ONS, FWB of wat scharrelen tot ze de ware tegenkomen om een relatie mee te beginnen. Val je buiten de boot dan is het mooi frustrerend om 1 ongewenst single te zijn, 2 zonder seks te zitten. Want zo gemakkelijk is het niet ondanks wat anderen hier beweren om een scharrel of ONS te kunnen scoren.
Die kunnen niet praten?quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:37 schreef Deezertje het volgende:
Ik wou vragen waar ze naar keek, maar ze was een exchange student
Zeker wel, maar ben zelf geen held in koetjes kalfjes, laat staan in een andere taalquote:
Is niet zomaar grappigheid trouwens. Heb op één na al m'n relaties en scharrels overgehouden na een bezopen avond. Ook wel eens afgewezen uiteraard, maar dat hoort nu eenmaal bij het spel.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:25 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Ik vind stap 1 een heel goed begin![]()
In het nieuwe jaar ga ik dat vaker toepassen!
Ik ben wel met je eens dat (licht) aangeschoten vaak helpt bij versieren, dan praat je net wat makkelijker en heb je wat minder remmingen.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:27 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
[..]
Is niet zomaar grappigheid trouwens. Heb op één na al m'n relaties en scharrels overgehouden na een bezopen avond. Ook wel eens afgewezen uiteraard, maar dat hoort nu eenmaal bij het spel.
Dus degene die niet drinken krijgen lastiger een relatie? Hmm..quote:Op woensdag 16 december 2015 10:27 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
[..]
Is niet zomaar grappigheid trouwens. Heb op één na al m'n relaties en scharrels overgehouden na een bezopen avond. Ook wel eens afgewezen uiteraard, maar dat hoort nu eenmaal bij het spel.
Als ik zo dronken ben heb ik niet eens meer oog voor de dames. Dan wil ik alleen djensen, naar de febo, barfen en slapen. In die volgorde.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:44 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Ik ben wel met je eens dat (licht) aangeschoten vaak helpt bij versieren, dan praat je net wat makkelijker en heb je wat minder remmingen.
Maar half bezopen met dubbele tong sprekend en schele ogen een versierpoging wagen is ook niet het beste idee.
Dat zegt ie niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus degene die niet drinken krijgen lastiger een relatie? Hmm..
Voor die ultra introverte mensen zoals jij is alcohol een goed hulpmiddel om wat losser te worden. Waardoor je ook makkelijker onzin lult en met vrouwen praat. Je zult dan inderdaad nog steeds geen relatie krijgen of uberhaupt zoenen, maar je hebt dan wel met een vrouw gepraat.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 december 2015 10:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 december 2015 08:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
Je kan en mag gewoon mensen aanspreken zonder dat t gelijk relatiemateriaal is he.
Probeer eens gewoon contact te leggen met iemand die je helemaal niet ziet zitten, zodat je er voor jezelf geen druk op legt.
Ik weet dat sommige mensen dat tijdverspilling vinden, maar dat is het niet, het is investeren in socialer leren zijn.
Nee, diegene die onrealistische eisen hebben of gewoon moeite hebben met normale contacten leggen krijgen lastiger een relatie.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar niet de oplossing van het niet-versieren.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:25 schreef Casiotone het volgende:
Alcohol en drugs zijn een godsgeschenk voor de verlegen mens
Oplossing noem ik het ook niet maar het neemt remmingen weg, precies die in de weg staan van spontaan contact.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:31 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Maar niet de oplossing van het niet-versieren.
En ook degenen die geen normaal gesprek kunnen hebben met vrouwen omdat hun sociale vaardigheden achterlopen vanwege hun autisme. (maar de zelfreflectie missen om dat door te hebben...)quote:Op woensdag 16 december 2015 10:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En als je weer nuchter bent, begin je weer bij het begin.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:25 schreef Casiotone het volgende:
Natuurlijk is het belangrijk dat je ook nuchter met mensen kunt omgaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
En als je weer nuchter bent, begin je weer bij het begin.
Je begint echt niet weer op nul bij iemand die je in een feestelijke sfeer hebt ontmoet. Je moet wel nuchter ook de sociale vaardigheden hebben.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
En als je weer nuchter bent, begin je weer bij het begin.
In D.'s geval is drugs/alcohol gebruiken een slecht plan.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:49 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Je begint echt niet weer op nul bij iemand die je in een feestelijke sfeer hebt ontmoet. Je moet wel nuchter ook de sociale vaardigheden hebben.
Mee eens. Alcohol (in lichte mate) is vooral een effectief smeermiddel bij mensen die net dat ene duwtje nodig hebben, niet mensen waar het in de basis fout zit. Drugs is al helemaal iets wat alleen in de juiste context gebruikt moet worden, en als je er zelf helemaal achter staat.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
In D.'s geval is drugs/alcohol gebruiken een slecht plan.
Uiteraard. Maar kans op afwijzing of dat ze niet op een wildvreemd praatje zitten te wachten is ook aanwezig. Net zo goed als dat ze het wel leuk vindenquote:
dat klopt, die kans is er altijd, maar je zult moeten blijven proberen.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar kans op afwijzing of dat ze niet op een wildvreemd praatje zitten te wachten is ook aanwezig. Net zo goed als dat ze het wel leuk vindenlastig. Voor mijn gevoel ga ik al te vaak op mijn bek..
Dat is ook een probleem. Zelfde als ik mensen niet snel aanspreek als ik ze de hele dag zie tikken of bellen op hun telefoontje en denk dat ze al voorzien zijn. Wat ook gewoon met vrienden, familie of wat dan ook kan zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:57 schreef Sarasi het volgende:
Deezertje, jij voelt je al afgewezen als een vrouw met wie je geen woord gewisseld hebt een vriend blijkt te hebben. Waarom? Dan gaat afwijzing vanzelf zeer doen ja, want dan overkomt het je continu in plaats van dat je dat enige controle over hebt.
maar je kan ze ook aanspreken zónder dat je de intentie hebt een relatie met ze te beginnen. Gewoon, zomaar. Dan maakt t ook niet uit of ze bezet zijn of niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 12:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is ook een probleem. Zelfde als ik mensen niet snel aanspreek als ik ze de hele dag zie tikken of bellen op hun telefoontje en denk dat ze al voorzien zijn. Wat ook gewoon met vrienden, familie of wat dan ook kan zijn.
het moet wel in je zitten, onder invloed ben ik nog steeds een muurbloempjequote:Op woensdag 16 december 2015 11:25 schreef Casiotone het volgende:
Genoeg vrouwen die een muurbloempje waarderen.quote:Op woensdag 16 december 2015 12:50 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
het moet wel in je zitten, onder invloed ben ik nog steeds een muurbloempje
Klopt. Maar het is wel lastig als iedereen om je heen een relatie krijgt en je steeds geconfronteerd wordt dat jij dat niet hebt. Natuurlijk heeft het geen zin om daar op blind te staren, want die mensen zijn reeds voorzien en maakt 't geen ene klap uit hoe jij je voelt. Zelf ben ik best introvert/onzeker en als ik een dame aanspreek is dat al een hele stap, en afwijzing is nooit leuk. Maar ook dames kunnen verlegen zijn.. als je dat allebei bent wordt het lastig om een gesprek met elkaar aan te gaanquote:Op woensdag 16 december 2015 12:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar je kan ze ook aanspreken zónder dat je de intentie hebt een relatie met ze te beginnen. Gewoon, zomaar. Dan maakt t ook niet uit of ze bezet zijn of niet.
Tik jezelf op de vingers als je merkt dat je op die manier kijkt, en blijf dat doen, want het WERKT NIET voor je (alleen maar tegen je)
Zie DM.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:29 schreef Lienekien het volgende:
Wat doe je eigenlijk voor studie, Deezertje?
Dat komt op de manier hoe jij uitstraalt en hoe jij je gedraagt. Je denkt teveel na. Je bent te gefocust op een relatie hebben.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:28 schreef Deezertje het volgende:
Helaas wordt ik bijna nooit aangesproken, iig niet op een flirterige manier (inmiddels ken ik alle signalen). Dat maakt het ook zo lastig om in contact te treden met mensen.
Ja, en als je een vriendin hebt, blijf je 24/7 bij haar terwijl zij een leven heeft, blijf je bij haar plakken en ben je alleen met haar bezig. Nee, dat is leuk voor haar.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:28 schreef Deezertje het volgende:
Verder wordt hier veel gehamerd op het ontwikkelen van vrienden/vriendschappen voordat je überhaupt aan een relatie moet denken. Zelf geloof ik daar niet zo in. Uiteindelijk kiest de ander je om wie je bent, met of zonder vrienden. Daar doe je het niet mee en heb je de meeste tijd niks mee te maken. Als iemand je echt leuk vindt nemen ze zoals je bent.
de kans dát je iemand leert kennen die wél romantisch in je geïnteresseerd is, is alleen wél kleiner als je niemand hebt met wie je vriendschappelijk contact hebt. Dat heeft verschillende redenen:quote:Op woensdag 16 december 2015 17:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is wel lastig als iedereen om je heen een relatie krijgt en je steeds geconfronteerd wordt dat jij dat niet hebt. Natuurlijk heeft het geen zin om daar op blind te staren, want die mensen zijn reeds voorzien en maakt 't geen ene klap uit hoe jij je voelt. Zelf ben ik best introvert/onzeker en als ik een dame aanspreek is dat al een hele stap, en afwijzing is nooit leuk. Maar ook dames kunnen verlegen zijn.. als je dat allebei bent wordt het lastig om een gesprek met elkaar aan te gaanHelaas wordt ik bijna nooit aangesproken, iig niet op een flirterige manier (inmiddels ken ik alle signalen). Dat maakt het ook zo lastig om in contact te treden met mensen.
Verder wordt hier veel gehamerd op het ontwikkelen van vrienden/vriendschappen voordat je überhaupt aan een relatie moet denken. Zelf geloof ik daar niet zo in. Uiteindelijk kiest de ander je om wie je bent, met of zonder vrienden. Daar doe je het niet mee en heb je de meeste tijd niks mee te maken. Als iemand je echt leuk vindt nemen ze zoals je bent. Er bestaat niet voor niks een verschil tussen vriendschappelijk met iemand omgaan en romantisch. Daarom spreek ik ook niet zo snel mensen aan als ik weet dat ze op romantisch gebied bezet zijn. Ik ben echt op zoek naar een (romantisch) vrouwelijk maatje. Daarmee sluit ik misschien een hele groep mensen uit die allemaal leuke single vriendinnen hebben, maar so be it. Nogmaals: als iemand jou leert kennen maakt het niks uit of je 10 of 0 vrienden hebt.
Je ziet het grotere plaatje niet. Door contact met vrienden leer je met andere mensen omgaan. Daardoor is het ook makkelijker om een relatie met een vrouw aan te gaan en te onderhouden. Sws is het ontwikkelen van je sociale vaardigheden gunstig voor allerlei aspecten in het leven. Je sociale status zegt dus wat over jezelf. Jij ziet het als een externe factor lijkt het wel.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is wel lastig als iedereen om je heen een relatie krijgt en je steeds geconfronteerd wordt dat jij dat niet hebt. Natuurlijk heeft het geen zin om daar op blind te staren, want die mensen zijn reeds voorzien en maakt 't geen ene klap uit hoe jij je voelt. Zelf ben ik best introvert/onzeker en als ik een dame aanspreek is dat al een hele stap, en afwijzing is nooit leuk. Maar ook dames kunnen verlegen zijn.. als je dat allebei bent wordt het lastig om een gesprek met elkaar aan te gaanHelaas wordt ik bijna nooit aangesproken, iig niet op een flirterige manier (inmiddels ken ik alle signalen). Dat maakt het ook zo lastig om in contact te treden met mensen.
Verder wordt hier veel gehamerd op het ontwikkelen van vrienden/vriendschappen voordat je überhaupt aan een relatie moet denken. Zelf geloof ik daar niet zo in. Uiteindelijk kiest de ander je om wie je bent, met of zonder vrienden. Daar doe je het niet mee en heb je de meeste tijd niks mee te maken. Als iemand je echt leuk vindt nemen ze zoals je bent. Er bestaat niet voor niks een verschil tussen vriendschappelijk met iemand omgaan en romantisch. Daarom spreek ik ook niet zo snel mensen aan als ik weet dat ze op romantisch gebied bezet zijn. Ik ben echt op zoek naar een (romantisch) vrouwelijk maatje. Daarmee sluit ik misschien een hele groep mensen uit die allemaal leuke single vriendinnen hebben, maar so be it. Nogmaals: als iemand jou leert kennen maakt het niks uit of je 10 of 0 vrienden hebt. En even voor de duidelijkheid: als ik straks leuke collega's hebt en die meer willen doen na het werk sla ik dat niet af. Maar ik zie op dit moment niks in om 'geforceerd' vrienden te zoeken. Die komen inderdaad wel met de activiteiten die ik onderneem.
Ja en misschien omdat hij niet zoveel interesse heeft in andere mensen.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik denk bovendien dat je je verschuilt achter 'zo ben ik niet' of 'is nergens voor nodig' enzo als het gaat om mensen leren kennen.
Omdat je t gewoon te eng vindt...
Ja, dat gevoel krijg ik ook, inderdaad. Andere mensen zijn helemaal niet interessant, alleen die ene vrouw die hem zou willen.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:05 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja en misschien omdat hij niet zoveel interesse heeft in andere mensen.
volgens mij is dat ook maar een soort van goedpraten voor zichzelf...quote:Op woensdag 16 december 2015 18:05 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja en misschien omdat hij niet zoveel interesse heeft in andere mensen.
Ik kan interesse niet faken zoals anderen dat kunnen bij koetjes en kalfjes praten. Als iemand mij niet kan bekoren, is dat zo. Heb ik ook met bepaalde onderwerpen hoor. Kan ik verder ook niks aan doen helaas. Ja, interesse dus faken, maar dat is niet leuk en lastig.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel krijg ik ook, inderdaad. Andere mensen zijn helemaal niet interessant, alleen die ene vrouw die hem zou willen.
vermoeiend en het legt zóveel druk op elk contact dát je dan maar aangaat, dat diegene dat bijna wel móet merken...quote:Op woensdag 16 december 2015 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
Het moet overigens echt intens vermoeiend zijn om alleen maar vanuit een relatie/seks perspectief naar iedereen om je heen te kijken, als een soort van real life tinder. Swipe, swipe, swipe. Echt, als ik er aan denk krijg ik al braakneigingen.![]()
Het is een ongezonde manier van naar de wereld kijken. Maar dat is hem/hen al zo vaak gezegd, dat het probleem compleet niet bij het 'niet kunnen versieren' ligt, maar in iets veel diepers en algemeners waarbij het maken en waarderen van normaal menselijk contact al teveel gevraagd is.
Je hebt altijd onderwerpen in gesprekken die je niet interesseren. Dat hoort erbij. Een vriendin gaat ook echt niet alleen maar dingen bespreken die jij interessant vindt.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan interesse niet faken zoals anderen dat kunnen bij koetjes en kalfjes praten. Als iemand mij niet kan bekoren, is dat zo. Heb ik ook met bepaalde onderwerpen hoor. Kan ik verder ook niks aan doen helaas. Ja, interesse dus faken, maar dat is niet leuk en lastig.
Dat is dus iets wat je moet veranderenquote:Op woensdag 16 december 2015 18:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan interesse niet faken zoals anderen dat kunnen bij koetjes en kalfjes praten. Als iemand mij niet kan bekoren, is dat zo. Heb ik ook met bepaalde onderwerpen hoor. Kan ik verder ook niks aan doen helaas. Ja, interesse dus faken, maar dat is niet leuk en lastig.
Klopt, maar relatie is ook geven en nemen. Mijn vader is gek op voetbal, mijn moeder echt niet. En toch al 30 jaar bij elkaar.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je hebt altijd onderwerpen in gesprekken die je niet interesseren. Dat hoort erbij. Een vriendin gaat ook echt niet alleen maar dingen bespreken die jij interessant vindt.
Gewoon net als bij de seks:quote:Op woensdag 16 december 2015 18:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat je moet veranderen![]()
Gewoon faken dus.
wat is nu je punt? Dat je moeder dus vast ook weleens fakete?quote:Op woensdag 16 december 2015 18:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt, maar relatie is ook geven en nemen. Mijn vader is gek op voetbal, mijn moeder echt niet. En toch al 30 jaar bij elkaar.
Iedere relatie, in wat voor vorm dan ook, is geven en nemen. Jij neemt alleen maar en geeft niks. Zie alle reacties als je weer eens een topickaap pleegt en je eigen reacties daarop. Daarom heb je geen vrienden, kun je geen date krijgen, laat staan een relatie.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt, maar relatie is ook geven en nemen. Mijn vader is gek op voetbal, mijn moeder echt niet. En toch al 30 jaar bij elkaar.
als je werkelijk helemaal nooit interesse hebt in mensen, alleen in mensen waar je je piemel in wil steken, ja, dan is dat wel nodig. En dan kom je er waarschijnlijk vanzelf achter dat er best wel meer mensen interessant kunnen zijn dan alleen die dames.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:17 schreef Casiotone het volgende:
Interesse faken is nergens voor nodig
Zit wat inquote:Op woensdag 16 december 2015 18:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
als je werkelijk helemaal nooit interesse hebt in mensen, alleen in mensen waar je je piemel in wil steken, ja, dan is dat wel nodig. En dan kom je er waarschijnlijk vanzelf achter dat er best wel meer mensen interessant kunnen zijn dan alleen die dames.
Je geeft jezelf de kans niet om je daarin te ontwikkelen als je niet eerst gaat faken in dit geval.
Maar je wordt daar wel op beoordeeld. Mensen willen geen partner zonder sociaal leven, zonder sociale activiteiten. Je wordt niet los gezien van je sociale omgeving, dit is inherent aan je gekoppeld, en mensen nemen dit in overweging als ze romantisch verder met je willen gaan. Als iemand voor je kiest, heeft die persoon ook in overweging genomen of je vrienden hebt en welke/wat voor vrienden. Het is een teken aan de wand dat iemand geen vrienden heeft, hoe hard het ook moge klinken. Zeker in jouw doelgroep (18-25) kijken mensen naar hoe sociaal je bent met anderen.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:28 schreef Deezertje het volgende:
Verder wordt hier veel gehamerd op het ontwikkelen van vrienden/vriendschappen voordat je überhaupt aan een relatie moet denken. Zelf geloof ik daar niet zo in. Uiteindelijk kiest de ander je om wie je bent, met of zonder vrienden. Daar doe je het niet mee en heb je de meeste tijd niks mee te maken. Als iemand je echt leuk vindt nemen ze zoals je bent. Er bestaat niet voor niks een verschil tussen vriendschappelijk met iemand omgaan en romantisch. Daarom spreek ik ook niet zo snel mensen aan als ik weet dat ze op romantisch gebied bezet zijn. Ik ben echt op zoek naar een (romantisch) vrouwelijk maatje. Daarmee sluit ik misschien een hele groep mensen uit die allemaal leuke single vriendinnen hebben, maar so be it. Nogmaals: als iemand jou leert kennen maakt het niks uit of je 10 of 0 vrienden hebt. En even voor de duidelijkheid: als ik straks leuke collega's hebt en die meer willen doen na het werk sla ik dat niet af. Maar ik zie op dit moment niks in om 'geforceerd' vrienden te zoeken. Die komen inderdaad wel met de activiteiten die ik onderneem.
Het maakt wel uit of je vrienden hebt. Ik was mijn ex's hele sociale leven, verder had hij amper vrienden of contacten en dat heeft me echt opgebroken. De druk die je dan voelt is immens, want als jij niet kunt afspreken of een weekendje weg wilt, laat je de ander 'alleen' achter. Ik ging me bijna schuldig voelen als ik een weekend naar vriendinnen ging.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
vertel?quote:Op woensdag 16 december 2015 18:17 schreef Casiotone het volgende:
Interesse faken is nergens voor nodig
Even de kosten voor je op een rijtje gezet ervanuit gaande dat ze binnen een straal van 35 km woont:quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:05 schreef syndroom het volgende:
Kun je nog een seksleven ontwikkelen als je weinig geld hebt? Want je moet toch de deur uit om meisjes te ontmoeten en dat kost natuurlijk ook weer geld als het gaat om vervoer en betalen van drankjes en dergelijke.
Alle vrouwen zijn hoerenquote:Op vrijdag 18 december 2015 21:05 schreef syndroom het volgende:
Kun je nog een seksleven ontwikkelen als je weinig geld hebt? Want je moet toch telkens de deur uit om meisjes te ontmoeten en dat kost natuurlijk ook weer een hoop geld als het gaat om vervoer en betalen van drankjes en dergelijke.
In mijn specifieke geval zou dat een dure hobby worden. Ik woon niet echt gunstig waardoor ik ver moet reizen naar een grote stad. Ik verdien helaas niet zo veel. Andere kosten zijn het boeken van een hotelkamer, eten en drinken maar ook nieuwe dure kleding. Wat budget gezien is dat niet vol te houden, zeker op langere termijn niet. Dan kom ik zelf in de financiële problemen.
Dat is het probleem als je man bent, zonder geld kom je erg moeilijk aan seks. Vrouwen hoeven maar een oproepje te plaatsen en ze worden opgehaald met de auto en in de watten gelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |