abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158279633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

En als je weer nuchter bent, begin je weer bij het begin.
Natuurlijk is het belangrijk dat je ook nuchter met mensen kunt omgaan.
pi_158279669
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

En als je weer nuchter bent, begin je weer bij het begin.
Je begint echt niet weer op nul bij iemand die je in een feestelijke sfeer hebt ontmoet. Je moet wel nuchter ook de sociale vaardigheden hebben.
pi_158279673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:49 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Je begint echt niet weer op nul bij iemand die je in een feestelijke sfeer hebt ontmoet. Je moet wel nuchter ook de sociale vaardigheden hebben.
In D.'s geval is drugs/alcohol gebruiken een slecht plan.
pi_158279731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

In D.'s geval is drugs/alcohol gebruiken een slecht plan.
Mee eens. Alcohol (in lichte mate) is vooral een effectief smeermiddel bij mensen die net dat ene duwtje nodig hebben, niet mensen waar het in de basis fout zit. Drugs is al helemaal iets wat alleen in de juiste context gebruikt moet worden, en als je er zelf helemaal achter staat.
pi_158279790
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard. Maar kans op afwijzing of dat ze niet op een wildvreemd praatje zitten te wachten is ook aanwezig. Net zo goed als dat ze het wel leuk vinden :P lastig. Voor mijn gevoel ga ik al te vaak op mijn bek..
pi_158279799
Deezertje, jij voelt je al afgewezen als een vrouw met wie je geen woord gewisseld hebt een vriend blijkt te hebben. Waarom? Dan gaat afwijzing vanzelf zeer doen ja, want dan overkomt het je continu in plaats van dat je dat enige controle over hebt.
Your opinion of me is none of my business.
pi_158279940
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar kans op afwijzing of dat ze niet op een wildvreemd praatje zitten te wachten is ook aanwezig. Net zo goed als dat ze het wel leuk vinden :P lastig. Voor mijn gevoel ga ik al te vaak op mijn bek..
dat klopt, die kans is er altijd, maar je zult moeten blijven proberen.
Zónder intenties, want dat merk je vaak wel en dan kom je een stuk sneller over als n creep.
Dus gewoon n praatje maken, ook met die gast die je elke dag op dezelfde plek tegenkomt, niet alleen met vrouwen..

[ Bericht 0% gewijzigd door JaniesBrownie op 16-12-2015 12:22:28 ]
compact en kleverig.
pi_158280147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:57 schreef Sarasi het volgende:
Deezertje, jij voelt je al afgewezen als een vrouw met wie je geen woord gewisseld hebt een vriend blijkt te hebben. Waarom? Dan gaat afwijzing vanzelf zeer doen ja, want dan overkomt het je continu in plaats van dat je dat enige controle over hebt.
Dat is ook een probleem. Zelfde als ik mensen niet snel aanspreek als ik ze de hele dag zie tikken of bellen op hun telefoontje en denk dat ze al voorzien zijn. Wat ook gewoon met vrienden, familie of wat dan ook kan zijn.
pi_158280270
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is ook een probleem. Zelfde als ik mensen niet snel aanspreek als ik ze de hele dag zie tikken of bellen op hun telefoontje en denk dat ze al voorzien zijn. Wat ook gewoon met vrienden, familie of wat dan ook kan zijn.
maar je kan ze ook aanspreken zónder dat je de intentie hebt een relatie met ze te beginnen. Gewoon, zomaar. Dan maakt t ook niet uit of ze bezet zijn of niet.
Tik jezelf op de vingers als je merkt dat je op die manier kijkt, en blijf dat doen, want het WERKT NIET voor je (alleen maar tegen je)
compact en kleverig.
pi_158280859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:25 schreef Casiotone het volgende:
Alcohol en drugs zijn een godsgeschenk voor de verlegen mens
het moet wel in je zitten, onder invloed ben ik nog steeds een muurbloempje
pi_158281485
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:50 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

het moet wel in je zitten, onder invloed ben ik nog steeds een muurbloempje
Genoeg vrouwen die een muurbloempje waarderen.
pi_158286316
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door motorbloempje op 16-12-2015 16:45:12 ]
pi_158287146
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:22 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar je kan ze ook aanspreken zónder dat je de intentie hebt een relatie met ze te beginnen. Gewoon, zomaar. Dan maakt t ook niet uit of ze bezet zijn of niet.
Tik jezelf op de vingers als je merkt dat je op die manier kijkt, en blijf dat doen, want het WERKT NIET voor je (alleen maar tegen je)
Klopt. Maar het is wel lastig als iedereen om je heen een relatie krijgt en je steeds geconfronteerd wordt dat jij dat niet hebt. Natuurlijk heeft het geen zin om daar op blind te staren, want die mensen zijn reeds voorzien en maakt 't geen ene klap uit hoe jij je voelt. Zelf ben ik best introvert/onzeker en als ik een dame aanspreek is dat al een hele stap, en afwijzing is nooit leuk. Maar ook dames kunnen verlegen zijn.. als je dat allebei bent wordt het lastig om een gesprek met elkaar aan te gaan ;) Helaas wordt ik bijna nooit aangesproken, iig niet op een flirterige manier (inmiddels ken ik alle signalen). Dat maakt het ook zo lastig om in contact te treden met mensen.

Verder wordt hier veel gehamerd op het ontwikkelen van vrienden/vriendschappen voordat je überhaupt aan een relatie moet denken. Zelf geloof ik daar niet zo in. Uiteindelijk kiest de ander je om wie je bent, met of zonder vrienden. Daar doe je het niet mee en heb je de meeste tijd niks mee te maken. Als iemand je echt leuk vindt nemen ze zoals je bent. Er bestaat niet voor niks een verschil tussen vriendschappelijk met iemand omgaan en romantisch. Daarom spreek ik ook niet zo snel mensen aan als ik weet dat ze op romantisch gebied bezet zijn. Ik ben echt op zoek naar een (romantisch) vrouwelijk maatje. Daarmee sluit ik misschien een hele groep mensen uit die allemaal leuke single vriendinnen hebben, maar so be it. Nogmaals: als iemand jou leert kennen maakt het niks uit of je 10 of 0 vrienden hebt. En even voor de duidelijkheid: als ik straks leuke collega's hebt en die meer willen doen na het werk sla ik dat niet af. Maar ik zie op dit moment niks in om 'geforceerd' vrienden te zoeken. Die komen inderdaad wel met de activiteiten die ik onderneem.
  woensdag 16 december 2015 @ 17:29:26 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158287170
Wat doe je eigenlijk voor studie, Deezertje?
The love you take is equal to the love you make.
pi_158287189
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:29 schreef Lienekien het volgende:
Wat doe je eigenlijk voor studie, Deezertje?
Zie DM.
pi_158287250
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:28 schreef Deezertje het volgende:
Helaas wordt ik bijna nooit aangesproken, iig niet op een flirterige manier (inmiddels ken ik alle signalen). Dat maakt het ook zo lastig om in contact te treden met mensen.
Dat komt op de manier hoe jij uitstraalt en hoe jij je gedraagt. Je denkt teveel na. Je bent te gefocust op een relatie hebben.

quote:
Verder wordt hier veel gehamerd op het ontwikkelen van vrienden/vriendschappen voordat je überhaupt aan een relatie moet denken. Zelf geloof ik daar niet zo in. Uiteindelijk kiest de ander je om wie je bent, met of zonder vrienden. Daar doe je het niet mee en heb je de meeste tijd niks mee te maken. Als iemand je echt leuk vindt nemen ze zoals je bent.
Ja, en als je een vriendin hebt, blijf je 24/7 bij haar terwijl zij een leven heeft, blijf je bij haar plakken en ben je alleen met haar bezig. Nee, dat is leuk voor haar.
En als het uit gaat, ben je weer terug bij af en heb je geen vrienden meer waar je op terug kunt vallen (en het is goed mogelijk dat daar dan weer iets nieuws uit kan bloeien). :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2015 17:36:14 ]
pi_158287451
quote:

[..]

Klopt. Maar het is wel lastig als iedereen om je heen een relatie krijgt en je steeds geconfronteerd wordt dat jij dat niet hebt. Natuurlijk heeft het geen zin om daar op blind te staren, want die mensen zijn reeds voorzien en maakt 't geen ene klap uit hoe jij je voelt. Zelf ben ik best introvert/onzeker en als ik een dame aanspreek is dat al een hele stap, en afwijzing is nooit leuk. Maar ook dames kunnen verlegen zijn.. als je dat allebei bent wordt het lastig om een gesprek met elkaar aan te gaan ;) Helaas wordt ik bijna nooit aangesproken, iig niet op een flirterige manier (inmiddels ken ik alle signalen). Dat maakt het ook zo lastig om in contact te treden met mensen.

Verder wordt hier veel gehamerd op het ontwikkelen van vrienden/vriendschappen voordat je überhaupt aan een relatie moet denken. Zelf geloof ik daar niet zo in. Uiteindelijk kiest de ander je om wie je bent, met of zonder vrienden. Daar doe je het niet mee en heb je de meeste tijd niks mee te maken. Als iemand je echt leuk vindt nemen ze zoals je bent. Er bestaat niet voor niks een verschil tussen vriendschappelijk met iemand omgaan en romantisch. Daarom spreek ik ook niet zo snel mensen aan als ik weet dat ze op romantisch gebied bezet zijn. Ik ben echt op zoek naar een (romantisch) vrouwelijk maatje. Daarmee sluit ik misschien een hele groep mensen uit die allemaal leuke single vriendinnen hebben, maar so be it. Nogmaals: als iemand jou leert kennen maakt het niks uit of je 10 of 0 vrienden hebt.
de kans dát je iemand leert kennen die wél romantisch in je geďnteresseerd is, is alleen wél kleiner als je niemand hebt met wie je vriendschappelijk contact hebt. Dat heeft verschillende redenen:

Je leert geen mensen kennen door gemeenschappelijke vrienden

Je legt onnodige druk op élk contact dat je hebt, waardoor het alleen maar steeds moeilijker wordt om contacten te leggen (vicieuze cirkel)

Er is áltijd een kans dat wat als vriendschappelijk contact begint, uitgroeit tot meer. Ook als ze nu n vriend heeft.

En vast nog wat andere redenen...

Je leert op het moment helemáál niemand kennen, alles is beter dan niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaniesBrownie op 16-12-2015 17:54:52 ]
compact en kleverig.
pi_158287502
Don't forget to play!
pi_158287597
Overigens komen vriendschappen nooit zomaar.
Als je 10 bent misschien, maar als je volwassen bent, moet je daarin gewoon investeren.
Dus 'geforceerd' mensen vragen om samen wat te gaan doen en dat soort shit.
Nee, dat is niet leuk, sterker nog, dat is hartstikke eng.
Maar het gaat wel steeds beter en uiteindelijk houd je er n handjevol mensen aan over en vallen er drie keer zoveel mensen af...

Het gaat erom deezer, dat wat je nu doet NIET WERKT. En dat je dus écht iets anders moet gaan doen.

Dan bedoel ik niet je anders kleden of op een andere manier kijken, of iets dergelijks, maar echt dingen doen die je eng vindt en 'niet bij je passen' evt.
Daar leer je van en wellicht kom je erachter dat je best n ander mens kan zijm, zonder die irrationele angsten en obsessie met relaties die je hebt.
compact en kleverig.
pi_158287604
quote:

[..]

Verder wordt hier veel gehamerd op het ontwikkelen van vrienden/vriendschappen voordat je überhaupt aan een relatie moet denken. Zelf geloof ik daar niet zo in. Uiteindelijk kiest de ander je om wie je bent, met of zonder vrienden. Daar doe je het niet mee en heb je de meeste tijd niks mee te maken. Als iemand je echt leuk vindt nemen ze zoals je bent. Er bestaat niet voor niks een verschil tussen vriendschappelijk met iemand omgaan en romantisch. Daarom spreek ik ook niet zo snel mensen aan als ik weet dat ze op romantisch gebied bezet zijn. Ik ben echt op zoek naar een (romantisch) vrouwelijk maatje. Daarmee sluit ik misschien een hele groep mensen uit die allemaal leuke single vriendinnen hebben, maar so be it. Nogmaals: als iemand jou leert kennen maakt het niks uit of je 10 of 0 vrienden hebt. En even voor de duidelijkheid: als ik straks leuke collega's hebt en die meer willen doen na het werk sla ik dat niet af. Maar ik zie op dit moment niks in om 'geforceerd' vrienden te zoeken. Die komen inderdaad wel met de activiteiten die ik onderneem.
Je ziet het grotere plaatje niet. Door contact met vrienden leer je met andere mensen omgaan. Daardoor is het ook makkelijker om een relatie met een vrouw aan te gaan en te onderhouden. Sws is het ontwikkelen van je sociale vaardigheden gunstig voor allerlei aspecten in het leven. Je sociale status zegt dus wat over jezelf. Jij ziet het als een externe factor lijkt het wel.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_158287616
Edit: quote ipv edit
compact en kleverig.
pi_158287619
Iemand vindt je niet leuk omdat je wel of geen vrienden hebt, maar als het al niet lukt om op ongedwongen, vriendschappelijke manier contact te maken met MENSEN zijn andere dingen ook gewoon heel moeilijk. Zóveel verschillen die verschillende vormen van relaties niet met hoe ze ontstaan.

Hoeveel mensen ken jij met een liefdesrelatie maar zonder vrienden?
Als je geen vrienden hebt omdat je niet met mensen om kan gaan, speelt dat zelfde probleem bij het krijgen van ander soort relaties.
pi_158287705
Mijn man was ook niet meteen mijn 'verkering'. Hij heeft eerst nog maanden bij me op de bank geslapen met regelmaat als vriend. Pas na 'n tijdje begon de vonk over te slaan.
Ja doei.
pi_158287770
Ik denk bovendien dat je je verschuilt achter 'zo ben ik niet' of 'is nergens voor nodig' enzo als het gaat om 'gewoon' mensen leren kennen.
Omdat je t gewoon te eng vindt...
compact en kleverig.
pi_158287791
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 18:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik denk bovendien dat je je verschuilt achter 'zo ben ik niet' of 'is nergens voor nodig' enzo als het gaat om mensen leren kennen.
Omdat je t gewoon te eng vindt...
Ja en misschien omdat hij niet zoveel interesse heeft in andere mensen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')