abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2015 @ 12:33:34 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158326517
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar dan heb je op z'n minst het respect van Maanvis, en daar doe je 't dan toch voor?

Naast het feit dat het een complete aanslag op je lichaam is, zo'n zwangerschap, is het ook psychisch gewoon klote als je weet dat je 't kind niet wilt en dus niet gaat houden. Het zou mij persoonlijk kapotmaken als ik werd 'gedwongen' een zwangerschap te doorstaan. Ik ben er als de dood voor, vind het afgrijselijk, de gedachte alleen al maakt me misselijk.

Kinderen (iedereen eigenlijk dus) verdienen een goede start, inclusief een positieve zwangerschap etc. Kan me voorstellen dat een negatieve zwangerschap als 't ware ook effect kan hebben op 't welzijn van zo'n kind.
Beter een ongelukkig kind dan een dood kind.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158326562
Ok man.
Ja doei.
  vrijdag 18 december 2015 @ 12:37:12 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158326569
En sowieso, als notoire kinderhaatster kun je ook je baarmoeder laten verwijderen? Scheelt ook nog risico op kanker op die plek.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2015 @ 13:31:34 #54
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_158327662
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 12:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Meen je dit of probeer je de discussie te intensiveren?
:')
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:02:19 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158328314
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Meen je dit of probeer je de discussie te intensiveren?
Er zijn genoeg kinderen die eigenijk een ongelukje waren die nu heel gelukkig zijn.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 18 december 2015 @ 16:14:51 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158331327
quote:

[..]

Precies, kittens verzuipen dus omdat je zelf de pijn niet kunt dragen.
Die kittens zijn al geboren en levensvatbaar hè, een kind dat geaborteerd wordt niet.
En het heeft geen bal met de pijn niet kunnen verdragen te maken, het is werkelijk onmenselijk om een ander te dwingen een ongewenste zwangerschap uit te dragen omdat jij vindt dat abortus in haar situatie toevallig niet mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 december 2015 @ 16:16:46 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158331385
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 12:37 schreef Maanvis het volgende:
En sowieso, als notoire kinderhaatster kun je ook je baarmoeder laten verwijderen? Scheelt ook nog risico op kanker op die plek.
Dat denk je.... probeer maar eens een arts te vinden die een baarmoeder verwijdert als daar geen medische noodzaak toe is.
Zelfs als je baarmoedermond bijna uit je vagina hangt word je nog gewoon naar de fysiotherapeut gestuurd.

Een sterilisatie krijg je al nagenoeg niet voor elkaar zolang je nog vruchtbaar bent, een baarmoeder laten verwijderen kun je helemaal vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 december 2015 @ 16:17:59 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158331418
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die kittens zijn al geboren en levensvatbaar hè, een kind dat geaborteerd wordt niet.
En het heeft geen bal met de pijn niet kunnen verdragen te maken, het is werkelijk onmenselijk om een ander te dwingen een ongewenste zwangerschap uit te dragen omdat jij vindt dat abortus in haar situatie toevallig niet mag.
Een kind is weliswaar niet levensvatbaar buiten de baarmoeder maar vanaf de 12e week heeft het wel een simpel bewustzijn vergelijkbaar met een kitten.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 18 december 2015 @ 16:18:53 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158331450
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat denk je.... probeer maar eens een arts te vinden die een baarmoeder verwijdert als daar geen medische noodzaak toe is.
Zelfs als je baarmoedermond bijna uit je vagina hangt word je nog gewoon naar de fysiotherapeut gestuurd.

Een sterilisatie krijg je al nagenoeg niet voor elkaar zolang je nog vruchtbaar bent, een baarmoeder laten verwijderen kun je helemaal vergeten.
Als je via de psycholoog officieel een kinderfobie als diagnose krijgt ook?
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2015 @ 16:38:42 #60
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_158331917
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er zijn genoeg kinderen die eigenijk een ongelukje waren die nu heel gelukkig zijn.
Ja maar dat is geen ongelukkig kind. Of bedoel je een ongelukjes-kind ;)
:')
pi_158333314
quote:

[..]

oh........... jou moet je dus ook niet serieus nemen :')
pi_158333324
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:43 schreef FANN het volgende:

[..]

oh........... jou moet je dus ook niet serieus nemen :')
Ik zou me vooral serieus niet door hem genomen laten worden.
Ja doei.
pi_158333338
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D godsamme ... TMI :')
pi_158333351
quote:
19s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou me vooral serieus niet door hem genomen laten worden.
:D

Nee ook dat niet :+
pi_158333379
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:44 schreef FANN het volgende:

[..]

:D godsamme ... TMI :')
'Pics or it didn't happen'
Ja doei.
pi_158333396
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

'Pics or it didn't happen'
nah....... onder een spoiler dan graag :D
pi_158426171
quote:
Precies, kittens verzuipen dus omdat je zelf de pijn niet kunt dragen.
Misschien moet je toch eens met een medisch geschoolde gaan praten :{

OT: ik ben niet voor of tegen abortus, maar voor keuzevrijheid voor de moeder. En voor goede begeleiding :)
pi_158427385
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:59 schreef Queller het volgende:

[..]

OT: ik ben niet voor of tegen abortus, maar voor keuzevrijheid voor de moeder. En voor goede begeleiding :)
oe... dat is eigenlijk beter gezegd dan dat je vóór abortus bent :@ anders lijkt het alsof je alle
zwangere vrouwen een abortus zou willen laten ondergaan, da's niet de bedoeling :P

Dus ik sluit me bij jou aan wat dat betreft, het andere deel van de vraag had ik al beantwoord.
pi_158428160
Het verwijderen van de baarmoeder heeft nogal wat nadelige gevolgen. Dat doen ze echt niet zonder medische noodzaak.
pi_158428781
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 23:32 schreef FANN het volgende:
(...) het andere deel van de vraag had ik al beantwoord.
Ik nog niet. Áls ik al zou besluiten de zwangerschap te voldragen (ik vraag het me af), dan zou het er maar van afhangen of ik het ooit zou vertellen. Natuurlijk is er iets te zeggen voor 'kind niet belasten'. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat het voor altijd tussen mij en het kind zou staan. In a way.

Ik weet het werkelijk niet -O-
pi_158429754
Ik zou momenteel voor abortus kiezen ja. Ondanks dat het geen lichte ingreep is en psychisch ook heel zwaar kan zijn. Mocht het daar te laat voor zijn, zou ik het opgeven ter adoptie. Niet dat ik kinderen haat; tante worden lijkt me best leuk. O+ Maar moeder worden lijkt me niks. En natuurlijk kan dat allemaal nog veranderen maar los daarvan kan ik momenteel gewoon niet voor een kind zorgen. No way. En daar zou de vader ook niks over te zeggen hebben momenteel. Maar goed daarom gebruik ik fatsoenlijke anticonceptie en ben ik daar heel alert op. Overigens zou ik het kind niet vertellen dat het uit een verkrachting kwam, misschien wel dat mamma het zo graag wilde krijgen dat ze daar geen pappa voor nodig had omdat ze genoeg liefde had voor een mamma en een pappa ofzo.
Your opinion of me is none of my business.
pi_158430221
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:11 schreef kuolema het volgende:
Hoe dan ook, ik denk dat abortus soms, zelfs vaak, beter is dan het kind ter wereld laten komen. Maar in de medische wereld zou er rekening gehouden moeten worden met het feit dat die embryo's pijn kunnen voelen. Er moet een andere manier ontwikkeld worden om oudere embryo's te vermoorden. En vrouwen zouden beter en eerlijk voorgelicht moeten worden.
Als we het dan toch over eerlijk voorgelicht hebben, zou je dit "feit" even kunnen onderbouwen met een betrouwbare wetenschappelijke referentie?

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:17 schreef Maanvis het volgende:
Een kind is weliswaar niet levensvatbaar buiten de baarmoeder maar vanaf de 12e week heeft het wel een simpel bewustzijn vergelijkbaar met een kitten.
Dit heb je zelf onderzocht? Zou je mij ook voor dit een wetenschappelijke referentie kunnen geven? En dan bedoel ik niet een anekdotisch argument als:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:21 schreef Myrr het volgende:
bij 14 weken zag ik een volwaardig mensje met al z'n botjes dat weg kroop van het drukken van de echokop. Dat vind ik wel redelijk 'bewust', foetus merkt dat er iets tegen hem aan probeert te drukken en kruipt daarom naar een andere hoek.
Voor de leeftijd van 24 weken zijn er zover bekend nog geen zenuwbanen die tot aan de cortex lopen, het is dan ook fysiologisch onmogelijk dat een foetus pijn kan voelen. Bovendien is er voor het voelen van pijn bewustzijn nodig. Tijdens het verblijf in de baarmoeder wordt de aanwezigheid van bewustzijn constant onderdrukt door hormonale invloeden en een lage zuurstofspanning. Ook bij EEG metingen wordt een continu slaappatroon van hersenactiviteit gemeten. Pas bij de geboorte wordt het bewustzijn geactiveerd. Bij baby's die te vroeg geboren zijn wordt ook een zeker bewustzijn geconstateerd, maar deze is beduidend minder dan bij a terme baby's.
Reacties van een foetus op prikkelingen worden veroorzaakt door reflexen die niet door het brein geïnterpreteerd of aangestuurd worden.

http://www.nature.com/pr/journal/v65/n3/full/pr200950a.html
https://www.rcog.org.uk/g(...)awarenesswpr0610.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door Brollebol op 22-12-2015 01:28:53 ]
pi_158459371
Het blijft voor mij een moeilijk onderwerp.
Tig jaren geleden is er in een maand veel gebeurt mijn schoonzus bracht een gezonde dochter ter wereld.
Mijn andere schoonzus koos voor een abortus ( waarschijnlijk in verwachting van haar minnaar).
En ik kreeg toen een miskraam met 11 weken.
pi_158460347
Voor. Een mens met zelf bepalen wat ie mens z'n lichaam doet. Bovendien in zo'n embryo nog niet eens levensbewust dus wat maakt het uit.

Al die gelovige kneuzen als SGP en CU eens ophouden met dat geZeik
pi_158460672
Mensen moeten het leven en de beslissingen van anderen eens niet op hen zelf betrekken. Ja, klote voor je dat je een miskraam had, niet makkelijk of helemaal geen kinderen kunt krijgen terwijl je wel een kind wilt, dat lijkt me echt kut en dat gun je niemand, maar mijn besluit om geen kinderen te nemen of de abortus van een ander hebben daar niets mee te maken. Hoe vaak ik wel niet lees "maar denk aan hen die geen kinderen kunnen krijgen! Doe niet zo egoïstisch! " dus... Omdat een ander iets wel kan maar het niet WIL moet die persoon er toch mee doorgaan omdat een ander het niet KAN maar wel wil?

Ik zeik ook niet over mensen die niet de dingen doen/hebben die mijn leven beter zouden maken maar het in theorie wel zouden kunnen. Dat heeft allemaal geen zin en is juist erg egoïstisch imho.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')