Beter een ongelukkig kind dan een dood kind.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar dan heb je op z'n minst het respect van Maanvis, en daar doe je 't dan toch voor?
Naast het feit dat het een complete aanslag op je lichaam is, zo'n zwangerschap, is het ook psychisch gewoon klote als je weet dat je 't kind niet wilt en dus niet gaat houden. Het zou mij persoonlijk kapotmaken als ik werd 'gedwongen' een zwangerschap te doorstaan. Ik ben er als de dood voor, vind het afgrijselijk, de gedachte alleen al maakt me misselijk.
Kinderen (iedereen eigenlijk dus) verdienen een goede start, inclusief een positieve zwangerschap etc. Kan me voorstellen dat een negatieve zwangerschap als 't ware ook effect kan hebben op 't welzijn van zo'n kind.
Meen je dit of probeer je de discussie te intensiveren?quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Beter een ongelukkig kind dan een dood kind.
Er zijn genoeg kinderen die eigenijk een ongelukje waren die nu heel gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Meen je dit of probeer je de discussie te intensiveren?
Die kittens zijn al geboren en levensvatbaar hè, een kind dat geaborteerd wordt niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Precies, kittens verzuipen dus omdat je zelf de pijn niet kunt dragen.
Dat denk je.... probeer maar eens een arts te vinden die een baarmoeder verwijdert als daar geen medische noodzaak toe is.quote:Op vrijdag 18 december 2015 12:37 schreef Maanvis het volgende:
En sowieso, als notoire kinderhaatster kun je ook je baarmoeder laten verwijderen? Scheelt ook nog risico op kanker op die plek.
Een kind is weliswaar niet levensvatbaar buiten de baarmoeder maar vanaf de 12e week heeft het wel een simpel bewustzijn vergelijkbaar met een kitten.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kittens zijn al geboren en levensvatbaar hè, een kind dat geaborteerd wordt niet.
En het heeft geen bal met de pijn niet kunnen verdragen te maken, het is werkelijk onmenselijk om een ander te dwingen een ongewenste zwangerschap uit te dragen omdat jij vindt dat abortus in haar situatie toevallig niet mag.
Als je via de psycholoog officieel een kinderfobie als diagnose krijgt ook?quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk je.... probeer maar eens een arts te vinden die een baarmoeder verwijdert als daar geen medische noodzaak toe is.
Zelfs als je baarmoedermond bijna uit je vagina hangt word je nog gewoon naar de fysiotherapeut gestuurd.
Een sterilisatie krijg je al nagenoeg niet voor elkaar zolang je nog vruchtbaar bent, een baarmoeder laten verwijderen kun je helemaal vergeten.
Ja maar dat is geen ongelukkig kind. Of bedoel je een ongelukjes-kindquote:Op vrijdag 18 december 2015 14:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn genoeg kinderen die eigenijk een ongelukje waren die nu heel gelukkig zijn.
oh........... jou moet je dus ook niet serieus nemenquote:Op vrijdag 18 december 2015 12:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Beter een ongelukkig kind dan een dood kind.
Ik zou me vooral serieus niet door hem genomen laten worden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:43 schreef FANN het volgende:
[..]
oh........... jou moet je dus ook niet serieus nemen
quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs als je baarmoedermond bijna uit je vagina hangt word je nog gewoon naar de fysiotherapeut gestuurd.
quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou me vooral serieus niet door hem genomen laten worden.
Misschien moet je toch eens met een medisch geschoolde gaan pratenquote:Op vrijdag 18 december 2015 12:33 schreef Maanvis het volgende:
Precies, kittens verzuipen dus omdat je zelf de pijn niet kunt dragen.
oe... dat is eigenlijk beter gezegd dan dat je vóór abortus bentquote:Op maandag 21 december 2015 22:59 schreef Queller het volgende:
[..]
OT: ik ben niet voor of tegen abortus, maar voor keuzevrijheid voor de moeder. En voor goede begeleiding
Ik nog niet. Áls ik al zou besluiten de zwangerschap te voldragen (ik vraag het me af), dan zou het er maar van afhangen of ik het ooit zou vertellen. Natuurlijk is er iets te zeggen voor 'kind niet belasten'. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat het voor altijd tussen mij en het kind zou staan. In a way.quote:Op maandag 21 december 2015 23:32 schreef FANN het volgende:
(...) het andere deel van de vraag had ik al beantwoord.
Als we het dan toch over eerlijk voorgelicht hebben, zou je dit "feit" even kunnen onderbouwen met een betrouwbare wetenschappelijke referentie?quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:11 schreef kuolema het volgende:
Hoe dan ook, ik denk dat abortus soms, zelfs vaak, beter is dan het kind ter wereld laten komen. Maar in de medische wereld zou er rekening gehouden moeten worden met het feit dat die embryo's pijn kunnen voelen. Er moet een andere manier ontwikkeld worden om oudere embryo's te vermoorden. En vrouwen zouden beter en eerlijk voorgelicht moeten worden.
Dit heb je zelf onderzocht? Zou je mij ook voor dit een wetenschappelijke referentie kunnen geven? En dan bedoel ik niet een anekdotisch argument als:quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:17 schreef Maanvis het volgende:
Een kind is weliswaar niet levensvatbaar buiten de baarmoeder maar vanaf de 12e week heeft het wel een simpel bewustzijn vergelijkbaar met een kitten.
Voor de leeftijd van 24 weken zijn er zover bekend nog geen zenuwbanen die tot aan de cortex lopen, het is dan ook fysiologisch onmogelijk dat een foetus pijn kan voelen. Bovendien is er voor het voelen van pijn bewustzijn nodig. Tijdens het verblijf in de baarmoeder wordt de aanwezigheid van bewustzijn constant onderdrukt door hormonale invloeden en een lage zuurstofspanning. Ook bij EEG metingen wordt een continu slaappatroon van hersenactiviteit gemeten. Pas bij de geboorte wordt het bewustzijn geactiveerd. Bij baby's die te vroeg geboren zijn wordt ook een zeker bewustzijn geconstateerd, maar deze is beduidend minder dan bij a terme baby's.quote:Op vrijdag 18 december 2015 11:21 schreef Myrr het volgende:
bij 14 weken zag ik een volwaardig mensje met al z'n botjes dat weg kroop van het drukken van de echokop. Dat vind ik wel redelijk 'bewust', foetus merkt dat er iets tegen hem aan probeert te drukken en kruipt daarom naar een andere hoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |