abonnement Unibet Coolblue
pi_158555592
En daarbij....Kentington is bij verre niet mijn favoriete band van dit jaar, maar we moeten toegeven dat ze live wel hun mannetje staan...


Een beetje onze Balthazar, want meer hebben we niet qua festival acts vrees ik.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_158560546
Ik had DeWolff na twee nummers wel gezien.
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 10:14:52 #203
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158562071
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:08 schreef Moody het volgende:
En daarbij....Kentington is bij verre niet mijn favoriete band van dit jaar, maar we moeten toegeven dat ze live wel hun mannetje staan...


Een beetje onze Balthazar, want meer hebben we niet qua festival acts vrees ik.
Kensington onze Balthazar? :X.
pi_158573560
Kensington :N
Aldus.
pi_158573585
Dit is een leuke site.
http://thetalkhouse.com

"Musicians Talk About Music, Filmmakers Talk About Film".
Aldus.
  zondag 27 december 2015 @ 20:20:16 #206
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_158578790
quote:
2s.gif Op zondag 27 december 2015 17:30 schreef Z het volgende:
Dit is een leuke site.
http://thetalkhouse.com

"Musicians Talk About Music, Filmmakers Talk About Film".
Het stuk van Lou Reed waarin hij Yeezus bespreekt is zó geweldig.
pi_158581554
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 10:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Kensington onze Balthazar? :X.
Bij gebrek aan beter he :D Ik draai het ook niet, beetje niveautje Kane. Maar wat is onze Balthazar dan? Een band die aanstekelijke popnummers maakt die wereldwijd vermarkt kunnen worden en live hun mannetje staan? Ik kom momenteel niet verder dan Kensington, best iets om je voor te schamen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 21:21:02 #208
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158582076
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:12 schreef Moody het volgende:

[..]

Bij gebrek aan beter he :D Ik draai het ook niet, beetje niveautje Kane. Maar wat is onze Balthazar dan? Een band die aanstekelijke popnummers maakt die wereldwijd vermarkt kunnen worden en live hun mannetje staan? Ik kom momenteel niet verder dan Kensington, best iets om je voor te schamen.
Dat laatste is pijnlijk waar ja.

Je zou Bewilder die status gunnen maar dat zal helaas niet gebeuren.
  zondag 27 december 2015 @ 21:54:35 #209
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_158584085
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:12 schreef Moody het volgende:

[..]

Bij gebrek aan beter he :D Ik draai het ook niet, beetje niveautje Kane. Maar wat is onze Balthazar dan? Een band die aanstekelijke popnummers maakt die wereldwijd vermarkt kunnen worden en live hun mannetje staan? Ik kom momenteel niet verder dan Kensington, best iets om je voor te schamen.
Gaat Balthazar wereldwijd? Leuk om te horen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_158587958
quote:
11s.gif Op zondag 27 december 2015 21:54 schreef richolio het volgende:

[..]

Gaat Balthazar wereldwijd? Leuk om te horen
Jonge, begrijpend lezen....
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 28 december 2015 @ 00:12:35 #211
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_158590323
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 21:21 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat laatste is pijnlijk waar ja.

Je zou Bewilder die status gunnen maar dat zal helaas niet gebeuren.
Waarom lopen zoveel mensen weg met Bewilder? Ik vind het niet echt heel bijzonder eerlijk gezegd.
  Moderator maandag 28 december 2015 @ 01:05:58 #212
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158591279
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 00:12 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Waarom lopen zoveel mensen weg met Bewilder? Ik vind het niet echt heel bijzonder eerlijk gezegd.
Die discussie over waarom iets bijzonder is voeren we hier vaker, smaken lopen nou eenmaal behoorlijk uiteen.

Maar om je vraag te beantwoorden (en die discussie over bijzonderheid een keer aan te gaan); omdat het fijne liedjes zijn die goed in elkaar zitten. Vrolijke pop met milde maar aanwezige gitaren, hou ik van. Het zijn geen liedjes met complexe structuren, waar jij misschien meer van bent. Ik houd van een bepaalde eenvoud in liedjes maar tegelijkertijd wel met een soort urgentie (sorry, heb me best gedaan een ander woord te bedenken, is niet gelukt ;) ). In die categorie valt Bewilder ook.

Daarnaast heeft Maurits Westrik een erg fijne manier van zingen, wat ik niet onbelangrijk vind aan muziek.

Ik hecht bijv. niet zo enorm aan originaliteit. Want heel erg bijzonder (in de zin van nieuw en speciaal) is het niet, maar wel erg aanstekelijk en goed. Moet iets bijzonder zijn om het goed te laten zijn? Wat is uberhaupt bijzondere muziek? Valt het dan nog onder indie? ;)

Jij vindt het misschien niet bijzonder omdat het slechts eenvoudige inwisselbare popliedjes zijn (oké ik vul nu in) maar het raakt bij mij de perfecte snaar. Heel veel mensen in dit topic vinden Anne Soldaat ook saai (Norrage lokpost). Maar ik vind dat die man echt briljante 'eenvoudige' popliedjes maakt waar ie veel te weinig waardering voor heeft gekregen.

Meer mensen in het indie genre houden van milde, relatief eenvoudige maar wel goede popsongs :7. Daarom kan ik begrijpen dat er mensen zijn die met Bewilder weglopen. Het zit gewoon goed in elkaar. Maar wereldschokkend, nee. Of ja, eigenlijk wel, wereldschokkend goed in z'n eenvoud :P.

En uiteindelijk is het gewoon een kwestie van smaak natuurlijk.
  maandag 28 december 2015 @ 10:02:57 #213
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158594503
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:08 schreef Moody het volgende:
Twijfel nog over Dewolff. Moeite waard live?
Je moet een beetje van die old-skool hard rock houden. Maar die jongens rocken wel de pan uit *O*

Als ze hier op fietsafstand staan, ben ik zeker van de partij :Y
nee, jij dan!
  maandag 28 december 2015 @ 10:07:41 #214
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158594580
en gefeliciteerd Norrage *O*
nee, jij dan!
  maandag 28 december 2015 @ 10:29:20 #215
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_158595028
quote:
10s.gif Op zondag 27 december 2015 23:13 schreef Moody het volgende:

[..]

Jonge, begrijpend lezen....
:'(
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_158602252
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 00:12 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Waarom lopen zoveel mensen weg met Bewilder? Ik vind het niet echt heel bijzonder eerlijk gezegd.
Eens. Aardig, maar ik vind de meeste nummers die Westerik met GEM maakte leuker. En dat was al niet mijn favoriete band. Hij kan liedjes schrijven, dat is duidelijk. Vooral een degelijk plaatje met melodieuze gitaarpop, maar ook daarvan zijn er op Excelsior betere.

Dus het verbaast me ook wel dat het album her en der zelfs als beste Nederlandse plaat van dit jaar wordt neergezet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator maandag 28 december 2015 @ 15:26:21 #217
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158602314
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 10:07 schreef Gehenna het volgende:
en gefeliciteerd Norrage *O*
Ik heb niet zo'n lange post gemaakt om er vervolgens geen reactie op te krijgen :P.
pi_158602506
Soms heb je wel eens dat je een plaat een tijdje niet gedraaid hebt, hem weer opzet en er op slag weer verslingerd aan raakt. Zo staat Songs From The Year Or Our Demise van Jon Auer momenteel weer in 'heavy rotation' bij mij. Prima plaat, ook weer bijna tien jaar oud.

Bij De Slimste Mens zouden ze nu vragen:

"Maar wat weet u van The Posies?"

Maar ik ben vooral benieuwd welke plaat jullie recent weer herontdekt hebben.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_158604886
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 15:26 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik heb niet zo'n lange post gemaakt om er vervolgens geen reactie op te krijgen :P.
Je haalt nu Grobbel en Gehenna door elkaar volgens mij. ;)

Gefeliciteerd Norrage. *O*
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 28 december 2015 @ 18:35:33 #220
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
  Moderator maandag 28 december 2015 @ 20:47:02 #221
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158614616
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je haalt nu Grobbel en Gehenna door elkaar volgens mij. ;)

Gefeliciteerd Norrage. *O*
Shit. Dat doe ik wel vaker :').
pi_158635949
Voor de liefhebbers van 10,000 Maniacs en / of Natalie Merchant, haar nieuwe vertolking van Tigerlily is absoluut interessant. Ze heeft de plaat nu Paradise Is There genoemd en speelt alle songs nogmaals. Niet helemaal in dezelfde volgorde, dat is al opmerkelijk. Kennelijk had ze de plaat bij nader inzien dus anders willen indelen.

Arrangementen zijn ook her en der aangepast en het is sowieso al interessant om haar te horen zingen met haar stem van nu. De nummers klinken dan toch anders, logisch, want ze is nu twintig jaar ouder. Leuk hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 30 december 2015 @ 09:58:47 #223
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_158664598
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 01:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Die discussie over waarom iets bijzonder is voeren we hier vaker, smaken lopen nou eenmaal behoorlijk uiteen.

Maar om je vraag te beantwoorden (en die discussie over bijzonderheid een keer aan te gaan); omdat het fijne liedjes zijn die goed in elkaar zitten. Vrolijke pop met milde maar aanwezige gitaren, hou ik van. Het zijn geen liedjes met complexe structuren, waar jij misschien meer van bent. Ik houd van een bepaalde eenvoud in liedjes maar tegelijkertijd wel met een soort urgentie (sorry, heb me best gedaan een ander woord te bedenken, is niet gelukt ;) ). In die categorie valt Bewilder ook.

Daarnaast heeft Maurits Westrik een erg fijne manier van zingen, wat ik niet onbelangrijk vind aan muziek.

Ik hecht bijv. niet zo enorm aan originaliteit. Want heel erg bijzonder (in de zin van nieuw en speciaal) is het niet, maar wel erg aanstekelijk en goed. Moet iets bijzonder zijn om het goed te laten zijn? Wat is uberhaupt bijzondere muziek? Valt het dan nog onder indie? ;)

Jij vindt het misschien niet bijzonder omdat het slechts eenvoudige inwisselbare popliedjes zijn (oké ik vul nu in) maar het raakt bij mij de perfecte snaar. Heel veel mensen in dit topic vinden Anne Soldaat ook saai (Norrage lokpost). Maar ik vind dat die man echt briljante 'eenvoudige' popliedjes maakt waar ie veel te weinig waardering voor heeft gekregen.

Meer mensen in het indie genre houden van milde, relatief eenvoudige maar wel goede popsongs :7. Daarom kan ik begrijpen dat er mensen zijn die met Bewilder weglopen. Het zit gewoon goed in elkaar. Maar wereldschokkend, nee. Of ja, eigenlijk wel, wereldschokkend goed in z'n eenvoud :P.

En uiteindelijk is het gewoon een kwestie van smaak natuurlijk.
Het was meer een reactie op het feit dat ik ineens overal mensen ermee weg zag lopen (niet alleen hier), terwijl ik er zelf enkel een niet heel bijzondere Excelsior-sound in terughoorde.

Maar het zal ook wel meespelen dat het idee voor de Forza-clip iets teveel naar jatwerk neigde, terwijl heel veel mensen en media over elkaar vielen om die te prijzen; Vergelijk deze clip van een allang opgeheven Nijmeegs bandje (die er het NOS-journaal mee haalden in 2009):

maar eens met dit:
En het zou me weinig verbazen als dit idee nog veel vaker in het verleden gedaan is door anderen.
pi_158709598
LCD Soundsystem gaat Coachella doen, wat mij betreft wel een totale faal.
Waarom nou weer duidelijk aangeven dat je wilt stoppen daar zelfs een DVD over uitbrengen en dan 5 jaar later weer beginnen voor een Amerikaans kutfestival.
Maar als er Nederlandse optredens uit voortkomen hoor je mij niet klagen.
  donderdag 31 december 2015 @ 13:15:53 #225
13973 ranja
image means nothing
pi_158709727
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
LCD Soundsystem gaat Coachella doen, wat mij betreft wel een totale faal.
Waarom nou weer duidelijk aangeven dat je wilt stoppen daar zelfs een DVD over uitbrengen en dan 5 jaar later weer beginnen voor een Amerikaans kutfestival.
Maar als er Nederlandse optredens uit voortkomen hoor je mij niet klagen.
Het is een amerikaanse band he, dus dat ze een amerikaans festival doen is niet zo gek :)

En reuniebands zijn in, dus op zich wel tactisch, eerst jezelf opheffen en dan even later reuneren,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')