SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Domineren, wat anders?quote:Op zondag 13 december 2015 14:25 schreef Karzai het volgende:
1 schot op doel de hele wedstrijd godskolere waar ben je dan in godsnaam mee bezigI just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Jullie worden kampioen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Hoe vaak moet ik het nog herhalen? BALBEZIT!!!!quote:
Zolang wij de bal hebben, kunnen zij niet scoren = Ajax's levensmotto![]()
![]()
Liepen ze allemaal in hun kermit nichten kostuums. Een gat van 40 meter tussen defensie en middenveld, Milik die geen kut raakt met zijn kleine piel. Verschrikkelijk kut elftal dit. En dan ook nog kampioen worden
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Ik heb in 180 minuten Ajax 4 schoten op doel gezien, waarvan één goal
Fris en fruitigMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Het was weer zó dramatisch, echt niet normaal gewoon. . Of nou ja, eigenlijk is het wel normaal voor Ajax de laatste jaren![]()
![]()
Blijft toch triest dat Ajax niet onder een cluppie uit kan voetballen wat vol energie er in gaat.
Elk jaar weer het zelfde gedoehardcoholic![]()
Die is geen haar beter. Speelt ook zaadvoetbal.quote:Op zondag 13 december 2015 14:25 schreef Syntix het volgende:
Doe maar Guardiola halen. Die schijnt wel aardig voetbal in een team te kunnen brengen.Charlie: How's it going in there?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
De jeugd gaat nu ook werken volgens hun geweldige visie op voetbal . Kan niet wachten !!!!!!!!quote:RED ONS HENNIEGOD![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
Liepen ze allemaal in hun kermit nichten kostuums. Een gat van 40 meter tussen defensie en middenveld, Milik die geen kut raakt met zijn kleine piel. Verschrikkelijk kut elftal dit. En dan ook nog kampioen worden
Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
De spitspositie is wel de laatste positie waar het probleem ligt op dit momentquote:Op zondag 13 december 2015 14:27 schreef Cavaliers het volgende:
Zou wieisboos Milik nog steeds zo goed vinden?![]()
Nieuwe naam: FC Oogaids.quote:Op zondag 13 december 2015 14:27 schreef Tagliano het volgende:
Ik heb in 180 minuten Ajax 4 schoten op doel gezien, waarvan één goal
Fris en fruitig![]()
Ze kwamen er gewoon niet doorheen. Gebrek aan ideeën enzo.quote:Op zondag 13 december 2015 14:27 schreef Ferdii het volgende:
Blijft toch triest dat Ajax niet onder een cluppie uit kan voetballen wat vol energie er in gaat.
Elk jaar weer het zelfde gedoeCharlie: How's it going in there?
Er zou helemaal niemand kampioen moeten worden in deze faalcompetitie. Gewoon plaatsen 2 t/m 19 verdelen.quote:![]()
En dan blijven roepen dat heitinga niet met 40 meter in de rug kan spelen...quote:Op zondag 13 december 2015 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
Welke 40 meter?
hardcoholic![]()
In mijn ogen gewoon een degelijke spits voor Ajax. Daar ligt doorgaans het probleem ook niet.quote:Op zondag 13 december 2015 14:27 schreef Cavaliers het volgende:
Zou wieisboos Milik nog steeds zo goed vinden?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Wel grappig dat je juist bij de tegengoal een man tekort komt achterin, vet slim om ineens 3-4-3 te spelen en ook slim hoe Bazoer en Gudelj stonden, complimenten Frank![]()
twitter:JoostNederpelt twitterde op zondag 13-12-2015 om 14:21:08Geschikte wandelroutes voor de Ajaxselectie (incl. De Boer) terug naar de Arena. #utraja #straf https://t.co/ZLicTxebIm reageer retweet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Dit hoor je nou nooit als barca tegen een degradatie kandidaat speeltquote:Op zondag 13 december 2015 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze kwamen er gewoon niet doorheen. Gebrek aan ideeën enzo.
hardcoholic![]()
Zeg het maar jongens, was het:
A. De instelling.
B. De scheids.
C. Het gebrek aan kwaliteit
D. Het tactische plan.![]()
Lol D uiteraard, Frank kan er niks van.quote:Op zondag 13 december 2015 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
A. De instelling.
B. De scheids.
D. Het tactische plan.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Leuk en aardig allemaal, die verwijten. Maar je hebt wel 64% balbezit en grote delen van de wedstrijd gedomineerd.quote:Op zondag 13 december 2015 14:29 schreef Heeinz het volgende:
Wel grappig dat je juist bij de tegengoal een man tekort komt achterin, vet slim om ineens 3-4-3 te spelen en ook slim hoe Bazoer en Gudelj stonden, complimenten Frank"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
D. Al jarenlang D.quote:Op zondag 13 december 2015 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
A. De instelling.
B. De scheids.
D. Het tactische plan."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Mwah Veltman was de beste ajacied imo. Maar snap het punt ja. Ajax voetbal lijkt op oogtyfus maar is eigenlijk hogere wetenschap.quote:Op zondag 13 december 2015 14:28 schreef Ferdii het volgende:
[..]
En dan blijven roepen dat heitinga niet met 40 meter in de rug kan spelen...
Welke 40 meter?Charlie: How's it going in there?
Balbezit is niet domineren. En dan zeur jij over het tactische onbenul van de Boer?quote:Op zondag 13 december 2015 14:30 schreef gniffie het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal, die verwijten. Maar je hebt wel 64% balbezit en grote delen van de wedstrijd gedomineerd.![]()
Barca mist dan tenminste 5 doelrijpe kansen als ze punten verspelenquote:Op zondag 13 december 2015 14:29 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Dit hoor je nou nooit als barca tegen een degradatie kandidaat speelt
Charlie: How's it going in there?
Sarcasme Gquote:Op zondag 13 december 2015 14:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Balbezit is niet domineren. En dan zeur jij over het tactische onbenul van de Boer?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Dat was sarcastisch manquote:Op zondag 13 december 2015 14:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Balbezit is niet domineren. En dan zeur jij over het tactische onbenul van de Boer?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Haha helder lichtquote:Op zondag 13 december 2015 14:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Balbezit is niet domineren. En dan zeur jij over het tactische onbenul van de Boer?![]()
Teleurstelling van Roda is snel vergeten, zie ik.quote:Op zondag 13 december 2015 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
A. De instelling.
B. De scheids.
D. Het tactische plan.Dit, dus.![]()
Stukje doorlopen...quote:Op zondag 13 december 2015 14:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JoostNederpelt twitterde op zondag 13-12-2015 om 14:21:08Geschikte wandelroutes voor de Ajaxselectie (incl. De Boer) terug naar de Arena. #utraja #straf https://t.co/ZLicTxebIm reageer retweet
![]()
![]()
1 punt ingelopen. PSV KAMPIOENEN!!!quote:Op zondag 13 december 2015 14:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Teleurstelling van Roda is snel vergeten, zie ik.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 14:32 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
1 punt ingelopen. PSV KAMPIOENEN!!!
Dit, dus.![]()
Treurig was het zeker, wel de slechtste wedstrijd van het seizoen, terwijl je bij de laatste slechtste wedstrijd denkt dat het niet slechter kan![]()
De winterbanden zitten al onder de kar, ja?quote:Op zondag 13 december 2015 14:32 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
1 punt ingelopen. PSV KAMPIOENEN!!!![]()
Mha in de competitie misschien ja, maar Europees waren nog slechter. Stijgende lijn dus!quote:Op zondag 13 december 2015 14:33 schreef Tarado het volgende:
Treurig was het zeker, wel de slechtste wedstrijd van het seizoen, terwijl je bij de laatste slechtste wedstrijd denkt dat het niet slechter kanI just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Nee man, gewoon pas ergens in April. Beter kampioen worden als het weer een beetje mee zit.quote:Op zondag 13 december 2015 14:34 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
De winterbanden zitten al onder de kar, ja?![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 14:34 schreef Seam het volgende:
[..]
Mha in de competitie misschien ja, maar Europees waren nog slechter. Stijgende lijn dus!![]()
![]()
Fijn dat we allemaal blij zijn. Ik had erop gerekend dat PSV dit weekend drie punten zou inlopen, het is maar één.quote:Op zondag 13 december 2015 14:34 schreef nickhguitar het volgende:
Ajax![]()
Toch nog een goed weekend voor PSV
Bedankt boys!
![]()
1 inlopen is beter dan 3 verliezenquote:Op zondag 13 december 2015 14:35 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Fijn dat we allemaal blij zijn. Ik had erop gerekend dat PSV dit weekend drie punten zou inlopen, het is maar één.![]()
![]()
Toch een gemiste kans want Ajax heeft ze op PSV na allemaal uit gehad poepje.quote:Op zondag 13 december 2015 14:36 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
1 inlopen is beter dan 3 verliezenCharlie: How's it going in there?
Alleen had je hier in mijn ogen ook gewoon een puntje moeten halen, ondanks het matige spel.quote:Op zondag 13 december 2015 14:37 schreef Wave103 het volgende:
Ahjoh dit is ingecalculeerd. Niks aan de handVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Nogmaals: 1 punt uitgelopenquote:Op zondag 13 december 2015 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toch een gemiste kans want Ajax heeft ze op PSV na allemaal uit gehad poepje.en daarnaast gaat Ajax thuis ook nog zat verliezen, uiteindelijk ook gewoon een matig ploegje.
![]()
Dat wel maar toch zonde al zat het er vandaag eigenlijk geen moment inquote:Op zondag 13 december 2015 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toch een gemiste kans want Ajax heeft ze op PSV na allemaal uit gehad poepje.![]()
met de nadruk op ookquote:Op zondag 13 december 2015 14:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nogmaals: 1 punt uitgelopenen daarnaast gaat Ajax thuis ook nog zat verliezen, uiteindelijk ook gewoon een matig ploegje.
![]()
Grote praatjes na gisteravond.quote:Op zondag 13 december 2015 14:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nogmaals: 1 punt uitgelopenen daarnaast gaat Ajax thuis ook nog zat verliezen, uiteindelijk ook gewoon een matig ploegje.
![]()
Ja ik kan hier wel met droge ogen beweren dat PSV top is, maar dat laten ze helaas nogal vaak afweten in de ED.quote:![]()
Nee hoor, ik ben de eerste die zal beamen dat PSV het ook gewoon flink verklooid. Daarom is het voor mij toch des te mooier dat Ajax hier nog harder faalt?quote:![]()
en het was ingelopen, niet uitgelopenquote:Op zondag 13 december 2015 14:40 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja ik kan hier wel met droge ogen beweren dat PSV top is, maar dat laten ze helaas nogal vaak afweten in de ED.![]()
Dat deze ze toch ook? Geen kans gecreëerd.quote:Op zondag 13 december 2015 14:40 schreef BlauweSporttas het volgende:
Dan sta je 5 min voor tijd 0 - 0. Dan gooi je toch gewoon de deur op slot!?
Ajax doet niets anders dan de deur op slot gooien, daarom zijn ze al jaren Koning Gelijkspel.![]()
Ze zullen na de winterstop wel zwaar krijgen met het dubbele programma competitie en europees voetbal...![]()
Ik had meer het idee dat ze dit al deden 5 minuten na de aftrapquote:Op zondag 13 december 2015 14:40 schreef BlauweSporttas het volgende:
Dan sta je 5 min voor tijd 0 - 0. Dan gooi je toch gewoon de deur op slot!?![]()
Utrecht-uit en Roda-thuis is een beetje appels en peren vergelijken, niet?quote:Op zondag 13 december 2015 14:41 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben de eerste die zal beamen dat PSV het ook gewoon flink verklooid. Daarom is het voor mij toch des te mooier dat Ajax hier nog harder faalt?![]()
Scheelt ongeveer een punt.quote:Op zondag 13 december 2015 14:42 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Utrecht-uit en Roda-thuis is een beetje appels en peren vergelijken, niet?![]()
Want? Beide kutploegen toch? Dat Ajax het jaar in jaar uit niet kan opbrengen om net als Utrecht gewoon wat extra te geven dat heeft niks te maken met de kwaliteiten van beide teams hoor.quote:Op zondag 13 december 2015 14:42 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Utrecht-uit en Roda-thuis is een beetje appels en peren vergelijken, niet?![]()
Voorlopig staan jullie op kop voor die trofeequote:Op zondag 13 december 2015 14:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat deze ze toch ook? Geen kans gecreëerd.
Ajax doet niets anders dan de deur op slot gooien, daarom zijn ze al jaren Koning Gelijkspel.![]()
volgens mij heeft psv meer gelijk gespeeldquote:Op zondag 13 december 2015 14:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
![]()
Younes is echt de enige die nog iets van dreiging heeft en een man voorbij komt, dat is toch niet te geloven? De rest is allemaal verziekt door Frank z'n balbezit gegeil.Snelle Egel![]()
Die titel lijkt PSV dit jaar echter in de wacht te willen slepen.quote:Op zondag 13 december 2015 14:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ajax doet niets anders dan de deur op slot gooien, daarom zijn ze al jaren Koning Gelijkspel.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat valt wel meequote:Op zondag 13 december 2015 14:32 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Sorry, er zitten hier mensen die echt zo denken.![]()
Ik heb het over de afgelopen jaren, niet over dit jaar. Kijk maar eens naar het aantal gelijkspellen sinds de Boer trainer is, dat is echt absurd hoog.quote:Op zondag 13 december 2015 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voorlopig staan jullie op kop voor die trofee![]()
aantal titels ook welquote:Op zondag 13 december 2015 14:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik heb het over de afgelopen jaren, niet over dit jaar. Kijk maar eens naar het aantal gelijkspellen sinds de Boer trainer is, dat is echt absurd hoog.![]()
Je hebt het inderdaad altijd vrij selectief over cijfers.quote:Op zondag 13 december 2015 14:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik heb het over de afgelopen jaren, niet over dit jaar. Kijk maar eens naar het aantal gelijkspellen sinds de Boer trainer is, dat is echt absurd hoog.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat klopt, maar het is wel typerend voor een bepaald soort spel dat de Boer sinds 2012-2013 speelt.quote:![]()
Aantal behaalde punten in EHV ook.quote:Op zondag 13 december 2015 14:48 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is wel typerend voor een bepaald soort spel dat de Boer sinds 2012-2013 speelt.Charlie: How's it going in there?
Ajax faalt niet harder dan PSV hoor. Utrecht-Ajax of PSV-Roda. 1-0 van Utrecht verliezen is dan nog een stuk beter dan 1-1 thuis tegen Roda spelen hoorquote:Op zondag 13 december 2015 14:41 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben de eerste die zal beamen dat PSV het ook gewoon flink verklooid. Daarom is het voor mij toch des te mooier dat Ajax hier nog harder faalt?![]()
Prima dat je tevreden bent met 0 punten tochquote:Op zondag 13 december 2015 14:50 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ajax faalt niet harder dan PSV hoor. Utrecht-Ajax of PSV-Roda. 1-0 van Utrecht verliezen is dan nog een stuk beter dan 1-1 thuis tegen Roda spelen hoorIedereen blij!
![]()
dat is niet helemaal waar, dat De Boer altijd achterin begint klopt maar dat vind ik ook wel logisch, het heeft dan met de kwaliteit in de andere linies te maken of je wint of niet.quote:Op zondag 13 december 2015 14:48 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is wel typerend voor een bepaald soort spel dat de Boer sinds 2012-2013 speelt.![]()
1 punt is slechter dan 0quote:Op zondag 13 december 2015 14:50 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ajax faalt niet harder dan PSV hoor. Utrecht-Ajax of PSV-Roda. 1-0 van Utrecht verliezen is dan nog een stuk beter dan 1-1 thuis tegen Roda spelen hoorRED ONS HENNIEGOD![]()
nou nee, 1 punt is altijd beter dan 0quote:Op zondag 13 december 2015 14:50 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ajax faalt niet harder dan PSV hoor. Utrecht-Ajax of PSV-Roda. 1-0 van Utrecht verliezen is dan nog een stuk beter dan 1-1 thuis tegen Roda spelen hoor![]()
Ajax doet het nog goed met die jonge jochies we kunnen beter niemand meer kopen want die kunnen er niets van![]()
Dat is waar, je kan het gewoon niet vergelijken. Als je 1-0 van bv PSV uit verliest en 1-1 tegen Roda thuis speelt dan heb je tegen Roda een grotere wanprestatie geleverd ook al pak je wel een punt.quote:Op zondag 13 december 2015 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
nou nee, 1 punt is altijd beter dan 0
Dat is net zoals met Utrecht. Voor Ajax is een uit wedstrijd tegen Utrecht killing, omdat Utrecht zich 1 wedstrijd in het jaar volledig op kan laden en dat is thuis tegen Ajax. En voor Ajax is dit hetzelfde als uit tegen Twente of uit tegen Groningen. Gewoon een dood normale wedstrijd. Eerlijk gezegd had ik zeker na een midweekse Europa League wedstrijd verwacht dat Ajax er vandaag veel harder zou afgaan dan dit nipte werk. Ben eigenlijk nog redelijk positief gestemd.![]()
Gaat ook niet lang meer duren hoor. Over een half jaartje is die ook verpestquote:Op zondag 13 december 2015 14:44 schreef S0nic het volgende:
e nog iets van dreiging heeft en een man voorbij komt, dat is toch niet te geloven? De rest is allemaal verziekt door Frank z'n b"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
nah gelul als je 6 seizoenen punten verliest dan moet je toch wel beter je best doenquote:Op zondag 13 december 2015 14:55 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat is waar, je kan het gewoon niet vergelijken. Als je 1-0 van bv PSV uit verliest en 1-1 tegen Roda thuis speelt dan heb je tegen Roda een grotere wanprestatie geleverd ook al pak je wel een punt.
Dat is net zoals met Utrecht. Voor Ajax is een uit wedstrijd tegen Utrecht killing, omdat Utrecht zich 1 wedstrijd in het jaar volledig op kan laden en dat is thuis tegen Ajax. En voor Ajax is dit hetzelfde als uit tegen Twente of uit tegen Groningen. Gewoon een dood normale wedstrijd. Eerlijk gezegd had ik zeker na een midweekse Europa League wedstrijd verwacht dat Ajax er vandaag veel harder zou afgaan dan dit nipte werk. Ben eigenlijk nog redelijk positief gestemd.![]()
Ach en dan kan de schade zo maar eens nog beperkt blijven ook.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Uiteindelijk doet het er geen reet toe als je maar aan het einde van het seizoen met de meeste punten staat, maar dit was gewoon teveel tactiek en te weinig karakter.quote:Op zondag 13 december 2015 14:55 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat is waar, je kan het gewoon niet vergelijken. Als je 1-0 van bv PSV uit verliest en 1-1 tegen Roda thuis speelt dan heb je tegen Roda een grotere wanprestatie geleverd ook al pak je wel een punt.
Dat is net zoals met Utrecht. Voor Ajax is een uit wedstrijd tegen Utrecht killing, omdat Utrecht zich 1 wedstrijd in het jaar volledig op kan laden en dat is thuis tegen Ajax. En voor Ajax is dit hetzelfde als uit tegen Twente of uit tegen Groningen. Gewoon een dood normale wedstrijd. Eerlijk gezegd had ik zeker na een midweekse Europa League wedstrijd verwacht dat Ajax er vandaag veel harder zou afgaan dan dit nipte werk. Ben eigenlijk nog redelijk positief gestemd.
Utrecht heeft het gewoon goed gedaan en helemaal niet met schuim op hun bek zoals wel in voorgaande edities.![]()
D Boer moet gewoon weg, niets meer te behalen met hem als coach. Wordt alleen maar slechter en slechter.![]()
Vandaag vond ik wel een aanfluiting maar niet met je eens dat het slechter en slechter wordtquote:Op zondag 13 december 2015 15:01 schreef Dreassic het volgende:
D Boer moet gewoon weg, niets meer te behalen met hem als coach. Wordt alleen maar slechter en slechter.![]()
Ik begrijp van de PSV-supporters in dit topic dat we in de Eredivisie nog een soort subcompetitie spelen met Roda en Utrecht. Ik wil ze dan na vandaag ook van harte feliciteren met het behalen van de wintertitel hierin. Gefeliciteerd!
1. PSV - 3 - 7
2. FC Utrecht - 3 - 4
3. Ajax - 3 - 3
4. Roda JC - 3 - 2![]()
In de competitie vind ik het dit seizoen beduidend beter dan vorig seizoen. Zowel qua resultaat als qua vermaak. Dit was wel weer een ouderwetse zaadpot.quote:Op zondag 13 december 2015 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vandaag vond ik wel een aanfluiting maar niet met je eens dat het slechter en slechter wordtVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Frank: "Als iemand had moeten winnen maakte Ajax de meeste aanspraak daarop"Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Vrij bijzondere analyse inderdaad.quote:Op zondag 13 december 2015 15:32 schreef Tagliano het volgende:
Frank: "Als iemand had moeten winnen maakte Ajax de meeste aanspraak daarop"Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Die man word met de dag senielerquote:Op zondag 13 december 2015 15:32 schreef Tagliano het volgende:
Frank: "Als iemand had moeten winnen maakte Ajax de meeste aanspraak daarop"Narf!![]()
twitter:MijlpaalMin twitterde op zondag 13-12-2015 om 15:39:23Winstpercentages Ajax onder De Boer (in off. duels)10/11: 73,08%11/12: 60,87%12/13: 58,33%13/14: 57,14%14/15: 54,55%15/16: 53,57% reageer retweet
Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 15:32 schreef Tagliano het volgende:
Frank: "Als iemand had moeten winnen maakte Ajax de meeste aanspraak daarop"
Oh.![]()
hahahahaquote:Op zondag 13 december 2015 15:32 schreef Tagliano het volgende:
Frank: "Als iemand had moeten winnen maakte Ajax de meeste aanspraak daarop"![]()
Frankquote:Op zondag 13 december 2015 15:32 schreef Tagliano het volgende:
Frank: "Als iemand had moeten winnen maakte Ajax de meeste aanspraak daarop"rot alsjeblieft op, clown dat je er bent.
![]()
En het gaat slechter en slechter...quote:Op zondag 13 december 2015 15:49 schreef Lange_Lans het volgende:
twitter:MijlpaalMin twitterde op zondag 13-12-2015 om 15:39:23Winstpercentages Ajax onder De Boer (in off. duels)10/11: 73,08%11/12: 60,87%12/13: 58,33%13/14: 57,14%14/15: 54,55%15/16: 53,57% reageer retweet
![]()
En dat met de beste selectie in jaren..quote:Op zondag 13 december 2015 15:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En het gaat slechter en slechter...Narf!![]()
Wat een coach hebben wij toch ookquote:'Jullie denken allemaal maar dat het makkelijk is om door zo'n muur te komen. De oplossing was meer één op één-duels uitspelen of opportunistischer spelen. Vooral dat laatste heb ik niet gezien'
Terwijl ik Utrecht meer heb zien aanvallenMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Op basis van het % balbezit?quote:Op zondag 13 december 2015 15:32 schreef Tagliano het volgende:
Frank: "Als iemand had moeten winnen maakte Ajax de meeste aanspraak daarop"
Misschien toch maar een jury sport van maken.![]()
Opportunistisch spelenquote:Op zondag 13 december 2015 15:56 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Wat een coach hebben wij toch ook
Terwijl ik Utrecht meer heb zien aanvallen
Misschien eens goed positiespel erin slijpen Frank.Oh.![]()
Ik vond Utrecht echt laf met iedereen op eigen helft spelen. Uiteraard heel soms een counter, en dan kwamen ze heel af en toe nog gevaarlijk voor de goal, maar dat is niet zo gek want Ajax speelt veel aanvallender. Maar Ajax was niet bij machten om die muur kapot te spelen en het tempo lag natuurlijk te laag.quote:Op zondag 13 december 2015 15:56 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Wat een coach hebben wij toch ook
Terwijl ik Utrecht meer heb zien aanvallen![]()
Is dit grappig bedoelt?quote:Op zondag 13 december 2015 16:17 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik vond Utrecht echt laf met iedereen op eigen helft spelen. Uiteraard heel soms een counter, en dan kwamen ze heel af en toe nog gevaarlijk voor de goal, maar dat is niet zo gek want Ajax speelt veel aanvallender. Maar Ajax was niet bij machten om die muur kapot te spelen en het tempo lag natuurlijk te laag.![]()
![]()
![]()
Mwah, het lijkt steeds alsof we één stap vooruit zetten en dan weer twee terugquote:Op zondag 13 december 2015 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vandaag vond ik wel een aanfluiting maar niet met je eens dat het slechter en slechter wordt![]()
Mwah deels mee eens, maar ongeacht de speelstijl van een club als Utrecht moet je ze gewoon van de mat tikkenquote:Op zondag 13 december 2015 16:17 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik vond Utrecht echt laf met iedereen op eigen helft spelen. Uiteraard heel soms een counter, en dan kwamen ze heel af en toe nog gevaarlijk voor de goal, maar dat is niet zo gek want Ajax speelt veel aanvallender. Maar Ajax was niet bij machten om die muur kapot te spelen en het tempo lag natuurlijk te laag.![]()
Wat een gelul in de ruimte zeg. Jullie willen graag de bal en krijgen die ook omdat de tegenstander weet dat je er toch niks mee kunt/wilt doen.quote:Op zondag 13 december 2015 16:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nee, waar ben je het niet mee eens?
Het is natuurlijk een spel wat je speelt; af en toe de tegenstander de bal wat meer laten en ze 'uitnodigen' om te komen om vervolgens te profiteren van de ruimte.![]()
Mwah niet helemaal mee eens, Utrecht stijgt altijd boven zichzelf uit tegen Ajax. Bovendien geeft die late 1-0 ook wel een verkleurd beeld, want aanvallend heeft Utrecht ook bar weinig gecreëerd. Had opzich wel kunnen leven met een 0-0quote:Op zondag 13 december 2015 16:21 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Mwah deels mee eens, maar ongeacht de speelstijl van een club als Utrecht moet je ze gewoon van de mat tikken![]()
Ja lekker vergeten, vooral je niet afvragen waarom je al in geen 7 jaar hebt gewonnen tegen een team als Utrechtquote:![]()
![]()
Dit klopt niet helemaalquote:Op zondag 13 december 2015 16:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja lekker vergeten, vooral je niet afvragen waarom je al in geen 7 jaar hebt gewonnen tegen een team als Utrecht![]()
We missen PASSIE, STRIJD, KRACHT en MENTALITEIT!!!!!quote:Op zondag 13 december 2015 16:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja lekker vergeten, vooral je niet afvragen waarom je al in geen 7 jaar hebt gewonnen tegen een team als Utrecht![]()
Inderdaad. Hopelijk ziet Frank dat ook in binnenkortquote:Op zondag 13 december 2015 16:28 schreef Gruisman het volgende:
[..]
We missen PASSIE, STRIJD, KRACHT en MENTALITEIT!!!!!![]()
![]()
Overigens heeft ieder team wel gewoon een angstgegner.. zowel de flop als de topteams. Zo gek is dit allemaal niet![]()
ik ben maar een simpele supporter laat Frank zich daar maar het hoofd over brekenquote:Op zondag 13 december 2015 16:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Was niet best vandaag, zat ook niet meer in dan een punt, zijn er helaas 0 geworden.
Gelukkig dat PSV en Feyenoord er ook geen hout van kunnen.
Volgende week De Graafschap met minimaal 4 goals naar huis sturen en je hebt een punt extra (doelsaldo).Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Wat een onzin, ik begrijp best dat de meeste tegenstanders van Ajax niet vol voor de bal gaan. Maar voorgaande wedstrijden speelde Utrecht echt met veel meer lef en druk waardoor het echt een leuke wedstrijd werd. Dit was echt een potje voor een 0-0 omdat Ajax gewoon niet goed genoeg was om Utrecht van de mat te tikken. En ja, dan kan er altijd nog in 1 van de doelen ergens een goaltje vallen. Zeker in de 1e helft durfde Utrecht helemaal niets, en de tweede helft probeerde ze wel iets meer te drukken en soms lukte dat ook wel, maar het was nog steeds veelal iedereen op eigen helft houden en tegenhouden. En dat hebben ze natuurlijk erg goed gedaan. Tempo moest hoger om die muur kapot te spelen en dat kon Ajax vandaag niet.quote:Op zondag 13 december 2015 16:23 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat een gelul in de ruimte zeg. Jullie willen graag de bal en krijgen die ook omdat de tegenstander weet dat je er toch niks mee kunt/wilt doen.
Het is natuurlijk een spel wat je speelt; af en toe de tegenstander de bal wat meer laten en ze 'uitnodigen' om te komen om vervolgens te profiteren van de ruimte.
Overigens, jij zegt dat de tegenstander Ajax graag aan de bal heeft omdat ze er toch niks mee kunnen of willen doen. Dat is natuurlijk grote onzin, want Ajax staat nog steeds gewoon op 1 en heeft de meeste goals gemaakt dit seizoen.![]()
Precies, Feyenoord wint niet vaak in Groningen. Zoals vandaag ook weer. Zo werkt het nou eenmaal.quote:Op zondag 13 december 2015 16:29 schreef Gruisman het volgende:
Overigens heeft ieder team wel gewoon een angstgegner.. zowel de flop als de topteams. Zo gek is dit allemaal niet![]()
Heb me wel weer echt flink geërgerd aan Fischer trouwens, al dat kansloze gedribbel van hem. Haalt vaak echt ontzettend veel tempo uit een aanval. Younes beheerst dat echt veel beter![]()
Och, zo verliest PSV vaak punten aan degradatiekandidaat Roda JC (zeker uit) en verliezen ze bijna altijd in De Kuip.quote:Op zondag 13 december 2015 16:27 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld 6 jaar zijn o.i.d., maar je snapt de strekking hopelijk.
Helaas geldt dit voor Ajax bij Utrecht, maar die hebben we gelukkig nu gehad.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
http://www.fcupdate.nl/vo(...)ker-fc-utrecht-ajax/quote:Op zondag 13 december 2015 16:27 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld 6 jaar zijn o.i.d., maar je snapt de strekking hopelijk.
Vorig jaar december ook nog gewonnen maar ik ga er even vanuit dat je uitwedstrijden in de eredivisie bedoelt
Wat dat betreft heb je uiteraard gelijk![]()
![]()
Is vaak alles of niets bij 'm. Als ie niet in de wedstrijd zit dan speelt ie ook echt dramatisch, zit ie wel in de wedstrijd dan is het ook meteen een 8.quote:Op zondag 13 december 2015 16:32 schreef Gruisman het volgende:
Heb me wel weer echt flink geërgerd aan Fischer trouwens, al dat kansloze gedribbel van hem. Haalt vaak echt ontzettend veel tempo uit een aanval. Younes beheerst dat echt veel beterAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Fischer en El Ghazi waren echt drama. Snap dat Ghazi er een tijdje uit is geweest, maar die speelt de bal gewoon vaak te ver voor zich uit. Constant bal verlies. Younes zorgt altijd dat de bal dicht bij hem blijft en speelt regelmatig zijn speler uit. Het liefst gaat Younes naar binnen, maar is ook niet te beroerd om af en toe buitenom te gaan en dat blijft heel moeilijk om te verdedigen. Je zag ook dat al het gevaar weg was toen Younes eruit ging.quote:Op zondag 13 december 2015 16:32 schreef Gruisman het volgende:
Heb me wel weer echt flink geërgerd aan Fischer trouwens, al dat kansloze gedribbel van hem. Haalt vaak echt ontzettend veel tempo uit een aanval. Younes beheerst dat echt veel beter![]()
Met Boerrigter in de basisquote:Op zondag 13 december 2015 16:34 schreef Heeinz het volgende:
[..]
http://www.fcupdate.nl/vo(...)ker-fc-utrecht-ajax/
Vorig jaar december ook nog gewonnen maar ik ga er even vanuit dat je uitwedstrijden in de eredivisie bedoelt
Wat dat betreft heb je uiteraard gelijk![]()
![]()
Nou, je komt goed weg dit weekend. Vooral PSV's gelijkspel is een enorme meevaller.
Zeer slechte week, snel vergeten en het normale niveau weer oppakken. Want dat is gewoon goed, wat alle opportunisten ook mogen roepen.![]()
Goed te zien dat El Ghazi en zeker ook Bazoer nog ritme missen. Leken wel met stroop aan de voeten te spelen. Die heb je natuurlijk na de winterstop wel weer vol terug, scheelt ook weer 2 slokken op een borrel.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Je kan van Derk zeggen wat je wilt, maar je kon toen tenminste een bal achter de verdediging geven en dan sprinten hij ze er wel uit. Steek balletjes waren altijd gevaar met Derk in de basis. Was jammer dat Derk er zo weinig mee deed.quote:![]()
Eens, daarom is het zo jammer dat je vandaag zo'n slechte wedstrijd speelt. Gelukkig hebben we nog een wedstrijd voor de winterstop, die kan je bijna niet verliezen (De Graafschap thuis).quote:Op zondag 13 december 2015 16:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nou, je komt goed weg dit weekend. Vooral PSV's gelijkspel is een enorme meevaller.
Zeer slechte week, snel vergeten en het normale niveau weer oppakken. Want dat is gewoon goed, wat alle opportunisten ook mogen roepen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Nee, El Ghazi is niet zo goed als men denkt, hij schiet er alleen af en toe een bal in. Wat een verschrikkelijke techniek en overzichtquote:Op zondag 13 december 2015 16:37 schreef Pedroso het volgende:
Goed te zien dat El Ghazi en zeker ook Bazoer nog ritme missen. Leken wel met stroop aan de voeten te spelen. Die heb je natuurlijk na de winterstop wel weer vol terug, scheelt ook weer 2 slokken op een borrel.![]()
Precies, we hadden natuurlijk geweldig uit kunnen lopen. Maar we waren eigenlijk gewoon kansloos vandaag, dus snel accepteren dan maar en verder gaan. Als je nou 100 kansen om zeep helpt is het echt balen. Wat wel kut is is dat we niet 0-0 spelen maar toch nog met 1-0 verliezen.quote:Op zondag 13 december 2015 16:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zeer slechte week, snel vergeten en het normale niveau weer oppakken. Want dat is gewoon goed, wat alle opportunisten ook mogen roepen.![]()
Eerste seizoen zeer effectief, daarna helaas waardeloos inderdaad.quote:Op zondag 13 december 2015 16:37 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Je kan van Derk zeggen wat je wilt, maar je kon toen tenminste een bal achter de verdediging geven en dan sprinten hij ze er wel uit. Steek balletjes waren altijd gevaar met Derk in de basis. Was jammer dat Derk er zo weinig mee deed.Smile like you mean it
www.wefut.com![]()
Wel altijd dreigend en veel scorend vermogen, dat mis je gewoon bij dit Ajax.quote:Op zondag 13 december 2015 16:38 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Nee, El Ghazi is niet zo goed als men denkt, hij schiet er alleen af en toe een bal in. Wat een verschrikkelijke techniek en overzichtAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Hier ben ik het idd wel een beetje mee eens. Beetje houterig allemaal. Cerny en Younes er lekker in zetten. Enige wat ik wel altijd prettig vind is gasten die fysiek wat sterker zijn, en dat is Ghazi wel.quote:Op zondag 13 december 2015 16:38 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Nee, El Ghazi is niet zo goed als men denkt, hij schiet er alleen af en toe een bal in. Wat een verschrikkelijke techniek en overzicht![]()
Je mag niet diep gaan van Frankie. Milik ging in het begin vaak diep, Sana ook en zo nog veel meer.quote:Op zondag 13 december 2015 16:37 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Je kan van Derk zeggen wat je wilt, maar je kon toen tenminste een bal achter de verdediging geven en dan sprinten hij ze er wel uit. Steek balletjes waren altijd gevaar met Derk in de basis. Was jammer dat Derk er zo weinig mee deed.
Kan me nog een paar momenten herinneren paar jaar terug dat Frankie boos werd op de buitenspeler dat die niet diep mocht lopen maar dat die middenvelder dit moest doen (je kon Frank horen schreeuwen op de TV)."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Als El Ghazi niet scoort heb je gewoon 90 minuten niks aan hemquote:Op zondag 13 december 2015 16:39 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wel altijd dreigend en veel scorend vermogen, dat mis je gewoon bij dit Ajax.![]()
Jammer ja, ik hou wel van een steek balletje op een snelle speler. Maar Frank zal er ongetwijfeld zijn redenen voor hebben.quote:Op zondag 13 december 2015 16:40 schreef gniffie het volgende:
[..]
Je mag niet diep gaan van Frankie. Milik ging in het begin vaak diep, Sana ook en zo nog veel meer.
Kan me nog een paar momenten herinneren paar jaar terug dat Frankie boos werd op de buitenspeler dat die niet diep mocht lopen maar dat die middenvelder dit moest doen (je kon Frank horen schreeuwen op de TV).![]()
Vandaag zeker maar kan ook zijn waarde hebben als ie niet scoort. Maar dan moet ie wel 100% in orde zijn (wat overigens voor bijna iedere speler geldt).quote:Op zondag 13 december 2015 16:40 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Als El Ghazi niet scoort heb je gewoon 90 minuten niks aan hemAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
El Ghazi speelt al heel het seizoen ruk, op die geweldige afstandsschoten na. Kan je niet op bouwen.quote:Op zondag 13 december 2015 16:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vandaag zeker maar kan ook zijn waarde hebben als ie niet scoort. Maar dan moet ie wel 100% in orde zijn (wat overigens voor bijna iedere speler geldt)."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Het is sowieso weinig constant op de vleugels nog. Fischer speelt af en toe een aardige pot, maar kan ook zomaar driekwart van de aanvallen om zeep helpen. Younes was vandaag wel aardig, maar is ook vaak onzichtbaar. El Ghazi is ook nog steeds erg wisselvallig. Schöne is al tijden matig.quote:Op zondag 13 december 2015 16:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vandaag zeker maar kan ook zijn waarde hebben als ie niet scoort. Maar dan moet ie wel 100% in orde zijn (wat overigens voor bijna iedere speler geldt).Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Van de top 9 alleen Groningen en PSV nog uit.
Eerste 4 a 5 wedstrijden na de winterstop cruciaal met Vitesse, PEC en Feyenoord thuis en ADO uit.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Resterende programma, t/m huidige nr. 9 =quote:Op zondag 13 december 2015 16:36 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
We hebben niet veel lastige uit potten meer idd. ADO en PSV nog dacht ik. En Groningen ook.
Ajax vs het linkerrijtje:
Feyenoord-thuis
PSV-uit
Heracles-thuis
Groningen-uit
Zwolle-thuis
Utrecht-thuis
Vitesse-thuis
NEC-thuis
6 thuis, 2 uit
Feyenoord vs het linkerrijtje:
Ajax-uit
PSV-thuis
Heracles-uit
Groningen-thuis
Zwolle-uit
Utrecht-uit
Vitesse-uit
NEC-uit en thuis
3 thuis, 6 uit
PSV vs het linkerrijtje:
Ajax-thuis
Feyenoord-uit
Heracles-thuis
Groningen-uit
Zwolle-thuis en uit
Utrecht-uit
Vitesse-thuis
NEC-uit
4 thuis, 5 uit
[ Bericht 0% gewijzigd door FritzWepper op 13-12-2015 17:00:28 ]![]()
Klopt niet, Feyenoord heeft PSV al uit gehad.quote:Op zondag 13 december 2015 16:52 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Resterende programma, t/m huidige nr. 9 =
Feyenoord-thuis
PSV-uit
Heracles-thuis
Groningen-uit
Zwolle-thuis
Utrecht-thuis
Vitesse-thuis
NEC-thuis
6 thuis, 2 uit
Ajax-uit
PSV-uit
Heracles-uit
Groningen-thuis
Zwolle-uit
Utrecht-uit
Vitesse-uit
NEC-uit en thuis
2 thuis, 7 uit
PSV vs het linkerrijtje:
Ajax-thuis
Feyenoord-uit
Heracles-thuis
Groningen-uit
Zwolle-thuis en uit
Utrecht-uit
Vitesse-thuis
NEC-uit
4 thuis, 5 uitAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Mwah, hij kan echt wel veel beter dan hij vandaag liet zienquote:Op zondag 13 december 2015 16:40 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Als El Ghazi niet scoort heb je gewoon 90 minuten niks aan hem![]()
Aangepastquote:Op zondag 13 december 2015 16:53 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt niet, Feyenoord heeft PSV al uit gehad.![]()
Heb ik toch een beetje bij allemaal vandaag (en ook bij de Europese wedstrijden), er zit zoveel meer in dan dat ze laten zien.quote:Op zondag 13 december 2015 16:57 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Mwah, hij kan echt wel veel beter dan hij vandaag liet zien
Maar dat zullen ze bij PSV ongetwijfeld ook wel zeggen.
Volgende week maar is uitlopen op doelsaldo (tegen De Graafschap en PSV tegen PEC) en je zet ze op 3 punten met een bonuspunt (doelsaldo).Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Op PSV na heeft Ajax nu zo ongeveer alles lastige uitwedstrijden gehad. Op papier dan. Feyenoord, Vitesse, Twente, AZ, Utrecht, Heracles komen allemaal nog naar Amsterdam.![]()
Je kunt het puntenaantal dan ook lastig met elkaar vergelijken als je directe concurrenten (qua stand nu) nog zoveel uitwedstrijden moeten spelen die wij al hebben gehad.![]()
Twente een lastige uitwedstrijd ?quote:Op zondag 13 december 2015 17:09 schreef JimmyManna het volgende:
Op PSV na heeft Ajax nu zo ongeveer alles lastige uitwedstrijden gehad. Op papier dan. Feyenoord, Vitesse, Twente, AZ, Utrecht, Heracles komen allemaal nog naar Amsterdam.RED ONS HENNIEGOD![]()
Werd gelijkquote:Op zondag 13 december 2015 17:11 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Twente een lastige uitwedstrijd ?Smile like you mean it
www.wefut.com![]()
Voor Ajax vaak wel ja. In ieder geval op papier. Bleek ook wel trouwens.quote:Op zondag 13 december 2015 17:11 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Twente een lastige uitwedstrijd ?![]()
Ga voor de grap eens terugkijken vorig jaar naar de verhouding waarin Ajax puntverlies lijdt tussen uit en thuis-wedstrijden.quote:Op zondag 13 december 2015 16:52 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Resterende programma, t/m huidige nr. 9 =
Feyenoord-thuis
PSV-uit
Heracles-thuis
Groningen-uit
Zwolle-thuis
Utrecht-thuis
Vitesse-thuis
NEC-thuis
6 thuis, 2 uit
Ajax-uit
PSV-thuis
Heracles-uit
Groningen-thuis
Zwolle-uit
Utrecht-uit
Vitesse-uit
NEC-uit en thuis
3 thuis, 6 uit
PSV vs het linkerrijtje:
Ajax-thuis
Feyenoord-uit
Heracles-thuis
Groningen-uit
Zwolle-thuis en uit
Utrecht-uit
Vitesse-thuis
NEC-uit
4 thuis, 5 uit
Dan zie je dat dit een vrij zinloze bespiegeling is. Ajax heeft maar een zeer, zeer beperkt thuisvoordeel als je kijkt naar wedstrijden die ze niet winnen.![]()
Je kan Utrecht, Feyenoord en Vitesse natuurlijk altijd beter thuis treffen dan uit.quote:Op zondag 13 december 2015 17:29 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ga voor de grap eens terugkijken vorig jaar naar de verhouding waarin Ajax puntverlies lijdt tussen uit en thuis-wedstrijden.
Dan zie je dat dit een vrij zinloze bespiegeling is. Ajax heeft maar een zeer, zeer beperkt thuisvoordeel als je kijkt naar wedstrijden die ze niet winnen.![]()
Feyenoord, AZ en Utrecht thuis zijn voor Ajax toch echt eenvoudiger dan uit.quote:Op zondag 13 december 2015 17:29 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ga voor de grap eens terugkijken vorig jaar naar de verhouding waarin Ajax puntverlies lijdt tussen uit en thuis-wedstrijden.
Dan zie je dat dit een vrij zinloze bespiegeling is. Ajax heeft maar een zeer, zeer beperkt thuisvoordeel als je kijkt naar wedstrijden die ze niet winnen.
Verder inderdaad zinloos want evenzogoed moet je maar winnen.![]()
Vorig seizoen pakte Ajax thuis 7 punten meer dan uit. Dus?quote:Op zondag 13 december 2015 17:29 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Sanogo zit mij te veel buiten de selectie inderdaadquote:Op zondag 13 december 2015 17:44 schreef Brammess het volgende:
Hebben we eindelijk een goede spits, is De Boer zijn carriere aan het vermoorden
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Overigens waren dit gewoon de wedstrijden waar Gudelj voor gehaald werd toch? Mogen langzamerhand wel stellen dat ook hij toegevoegd kan worden aan het rijtje miskopen![]()
Gudelj was al een miskoop voordat het offcieel gemaakt werd, wat voegt hij nou toe wat Serero niet toevoegt?quote:Op zondag 13 december 2015 17:46 schreef Gruisman het volgende:
Overigens waren dit gewoon de wedstrijden waar Gudelj voor gehaald werd toch? Mogen langzamerhand wel stellen dat ook hij toegevoegd kan worden aan het rijtje miskopen![]()
SPIRITquote:Op zondag 13 december 2015 17:48 schreef Brammess het volgende:
[..]
Gudelj was al een miskoop voordat het offcieel gemaakt werd, wat voegt hij nou toe wat Serero niet toevoegt?Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Fysiek. Verder zijn ze beiden niet goed genoeg.quote:Op zondag 13 december 2015 17:48 schreef Brammess het volgende:
[..]
Gudelj was al een miskoop voordat het offcieel gemaakt werd, wat voegt hij nou toe wat Serero niet toevoegt?![]()
Dan hadden we Leeuwenburgh op doel gehad, Sam Hendriks in de spits en had Ebecilio nog steeds linksbuiten gespeeldquote:Op zondag 13 december 2015 17:54 schreef PowerLoungen het volgende:
Misschien maar beter om geen aankopen meer te doenMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Hebben wel bewezen dat ze daar vrij ongelukkig in zijn of niet ?quote:Op zondag 13 december 2015 17:55 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dan hadden we Leeuwenburgh op doel gehad, Sam Hendriks in de spits en had Ebecilio nog steeds linksbuiten gespeeldRED ONS HENNIEGOD![]()
GIFquote:Op zondag 13 december 2015 17:48 schreef Brammess het volgende:
[..]
Gudelj was al een miskoop voordat het offcieel gemaakt werd, wat voegt hij nou toe wat Serero niet toevoegt?![]()
Dat is natuurlijk sowieso een heel klein verschil, maar dat is bovendien ook niet wat ik zei.quote:Op zondag 13 december 2015 17:33 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Vorig seizoen pakte Ajax thuis 7 punten meer dan uit. Dus?![]()
Op een enkele uitzondering na is het huilen met de pet op, uiteraard. Cillessen is natuurlijk een goede aankoop, Serero is geinig voor de breedte maar moet je zelf op kunnen leiden, Younes kan ik mee leven, Milik vind ik redelijk tot goed en Schöne heeft zijn waarde ook wel gehadquote:Op zondag 13 december 2015 18:04 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hebben wel bewezen dat ze daar vrij ongelukkig in zijn of niet ?Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Staan zat miskopen tegenover.quote:Op zondag 13 december 2015 18:10 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Op een enkele uitzondering na is het huilen met de pet op, uiteraard. Cillessen is natuurlijk een goede aankoop, Serero is geinig voor de breedte maar moet je zelf op kunnen leiden, Younes kan ik mee leven, Milik vind ik redelijk tot goed en Schöne heeft zijn waarde ook wel gehad![]()
Genoeg om het verschil te maken tussen wel of geen kampioen worden. Overigens is 'heel klein' een kwestie van interpretatie, 32 uit en 39 thuis, toch een verschil van meer dan 20%.quote:Op zondag 13 december 2015 18:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk sowieso een heel klein verschil, maar dat is bovendien ook niet wat ik zei.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat ben ik helemaal met je eens, ik noem slechts de in mijn ogen positieve uitzonderingenquote:
Dit seizoen is Dijks ook wel een versterking. Ook spelers als Bazoer en El Ghazi en straks waarschijnlijk Cerny zijn aankopen met meerwaarde, ook al zijn die op de groei gekocht.quote:Op zondag 13 december 2015 18:10 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Op een enkele uitzondering na is het huilen met de pet op, uiteraard. Cillessen is natuurlijk een goede aankoop, Serero is geinig voor de breedte maar moet je zelf op kunnen leiden, Younes kan ik mee leven, Milik vind ik redelijk tot goed en Schöne heeft zijn waarde ook wel gehadVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dijks nam ik niet mee omdat hij al hier is opgeleid, maar voegt zeker meer toe dan Boilesen. Jeugdaankopen heb ik ook maar even van afgezienquote:Op zondag 13 december 2015 18:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit seizoen is Dijks ook wel een versterking. Ook spelers als Bazoer en El Ghazi en straks waarschijnlijk Cerny zijn aankopen met meerwaarde, ook al zijn die op de groei gekocht.
Dijks is inderdaad beter dan Boilesen al moet die sommige dingen echt achterwege laten zoals het willen passeren van een tegenstanderRED ONS HENNIEGOD![]()
Verdedigend staat het dit seizoen veel beter dan voorgaande jaren, daar heeft Gudelj ook zijn aandeel in. Niet dat ie geweldig speelt maar een miskoop na een paar maanden zou ik 'm zeker nog niet willen noemen.
Iedere aankoop heeft het bovendien moeilijk in z'n eerste jaar bij Ajax, zelfs Ibrahimovic had het heel erg moeilijk in zijn 1e seizoen bij Ajax.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Vorig jaar niet....quote:Op zondag 13 december 2015 18:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Genoeg om het verschil te maken tussen wel of geen kampioen worden. Overigens is 'heel klein' een kwestie van interpretatie, 32 uit en 39 thuis, toch een verschil van meer dan 20%.![]()
Nee, maar dit jaar is het een stuk spannender.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Toen had Ajax het ook moeilijk tegen de laagvliegers thuis, dit seizoen niet meer.quote:
Alleen Vitesse vind ik als ze uit spelen net zo gevaarlijk als dat ze thuis spelen, de rest is thuis zeker wel een voordeel.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Het kan in mijn ogen echt wel stukken beter, maar als je in de geschiedenis van Ajax kijkt, dan zie je dat doorgaans maar een klein deel van de transfers succesvol is. Voor elke Suarez of Ibrahimovic zijn er tien spelers die iedereen al lang weer is vergeten. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit lijstje:quote:Op zondag 13 december 2015 18:16 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dijks nam ik niet mee omdat hij al hier is opgeleid, maar voegt zeker meer toe dan Boilesen. Jeugdaankopen heb ik ook maar even van afgezien
http://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/1998/6/6/Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik ben ook zeker met je eens dat het lang niet altijd goed is geweest, miskopen zullen er altijd blijven. Wat ik nog wel zie in dat lijstje zijn spelers die eigenlijk overal vandaan worden gescout en dat mis ik wel bij het huidige beleid. Niet dat iedere buitenlandse speler per definitie beter is dan eentje uit de Eredivisie, maar alles lijkt gebaseerd op Eredivisiewedstrijden en netwerken van bijvoorbeeld Overmars en De Boerquote:Op zondag 13 december 2015 18:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het kan in mijn ogen echt wel stukken beter, maar als je in de geschiedenis van Ajax kijkt, dan zie je dat doorgaans maar een klein deel van de transfers succesvol is. Voor elke Suarez of Ibrahimovic zijn er tien spelers die iedereen al lang weer is vergeten. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit lijstje:
http://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/1998/6/6/Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Dat wel ja en dat is ook iets dat PSV in mijn ogen beter doet. Die halen nog wel de nodige spelers uit Zuid- en Midden-Amerika die wat toevoegen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:01 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik ben ook zeker met je eens dat het lang niet altijd goed is geweest, miskopen zullen er altijd blijven. Wat ik nog wel zie in dat lijstje zijn spelers die eigenlijk overal vandaan worden gescout en dat mis ik wel bij het huidige beleid. Niet dat iedere buitenlandse speler per definitie beter is dan eentje uit de Eredivisie, maar alles lijkt gebaseerd op Eredivisiewedstrijden en netwerken van bijvoorbeeld Overmars en De BoerVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Klopt. De rest van het team is namelijk ronduit kut aan het voetballen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:03 schreef Heeinz het volgende:
Vind Gudelj het de laatste wedstrijden steeds beter doen moet ik zeggen![]()
rustig maar jongens het was een incidenttwitter:AT5 twitterde op zondag 13-12-2015 om 19:20:37Klaassen na nederlaag: 'In de competitie was dit een incident' https://t.co/98E89rMN2W https://t.co/u8BU1NoSMQ reageer retweet
![]()
Het resultaat wel, het voetbal an sich niet.quote:Op zondag 13 december 2015 19:24 schreef wieisboos het volgende:
rustig maar jongens het was een incidenttwitter:AT5 twitterde op zondag 13-12-2015 om 19:20:37Klaassen na nederlaag: 'In de competitie was dit een incident' https://t.co/98E89rMN2W https://t.co/u8BU1NoSMQ reageer retweet
![]()
Vorig jaar was het verschil tussen Ajax en PSV met de winterstop 4 punten. Scheelt niet zoveel.quote:Op zondag 13 december 2015 18:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar dit jaar is het een stuk spannender.![]()
Jup, toen konden we nog blij zijn met zo'n betrekkelijk klein gat. We waren immers wel van verder teruggekomen. Maar vervolgens volgde vanaf februari, in plaats van de traditionele inhaalrace, een complete ineenstorting van Ajax.quote:Op zondag 13 december 2015 19:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vorig jaar was het verschil tussen Ajax en PSV met de winterstop 4 punten. Scheelt niet zoveel.![]()
100% meer dan het huidige verschil tussen de nummer één en twee dus.quote:Op zondag 13 december 2015 19:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vorig jaar was het verschil tussen Ajax en PSV met de winterstop 4 punten. Scheelt niet zoveel.
Maar goed, het gaat niet enkel om de scorebordjournalistiek die jij zo verafschuwt natuurlijk. Vorig seizoen won Ajax wedstrijden heel erg moeizaam, dat eiste in de tweede seizoenshelft zijn tol. Nu lijkt dat niet bepaald het geval.
Feit blijft staan dat in het gros van de seizoenen de nummer één en twee wel binnen zeven punten van elkaar staan.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
In competitieverband wel ja.quote:Op zondag 13 december 2015 19:24 schreef wieisboos het volgende:
Voetballend is het dit seizoen een stuk beter dan de laatste 2 a 3 jaar in de competitie. Muv PSV thuis (offday), Twente en Utrecht uit.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Lange bal en op hoop van zegen vind ik niet echt beter voetbal. Er gebeurt meer omdat je 'maar wat doet'quote:Op zondag 13 december 2015 20:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
In competitieverband wel ja.
Voetballend is het dit seizoen een stuk beter dan de laatste 2 a 3 jaar in de competitie. Muv PSV thuis (offday), Twente en Utrecht uit."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 20:32 schreef gniffie het volgende:
[..]
Lange bal en op hoop van zegen vind ik niet echt beter voetbal. Er gebeurt meer omdat je 'maar wat doet'![]()
![]()
![]()
![]()
Dat doen ze dan ook niet. Voetballend is het beter dan voorgaande seizoenen, als je dat niet ziet (of niet wilt zien heb ik de indruk) dan houdt het op.quote:Op zondag 13 december 2015 20:32 schreef gniffie het volgende:
[..]
Lange bal en op hoop van zegen vind ik niet echt beter voetbal. Er gebeurt meer omdat je 'maar wat doet'
Dan heb ik het dus niet over het Europees voetbal.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
In. competitieverband. wel. ja.quote:Op zondag 13 december 2015 20:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe. kan. je. dit. een. incident. noemen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Leuk allemaal, maar op een gegeven moment gaan genoeg ploegen inzien dat je op deze strijdwijze Ajax kunt pakken. Ik reken alweer op puntverlies bij ADO. Het is gewoon triest dat ze zich geen raad weten met een ploeg die de boel dichttimmert.quote:![]()
Offday.quote:Op zondag 13 december 2015 20:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
In competitieverband wel ja.
Voetballend is het dit seizoen een stuk beter dan de laatste 2 a 3 jaar in de competitie. Muv PSV thuis (offday), Twente en Utrecht uit.![]()
![]()
Celtic thuis, Rapid Wien thuis, Fener uit en thuis, Molde 2x, PSV thuis, Feyenoord uit in de beker, Utrecht en Twente uit.
Allemaal incidenten volgens de spelers en/of de trainer![]()
Och, daar heeft iedere ploeg het moeilijk mee in Nederland. Bovendien is Utrecht uit wel een stuk zwaarder dan bv ADO uit.quote:Op zondag 13 december 2015 20:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar op een gegeven moment gaan genoeg ploegen inzien dat je op deze strijdwijze Ajax kunt pakken. Ik reken alweer op puntverlies bij ADO. Het is gewoon triest dat ze zich geen raad weten met een ploeg die de boel dichttimmert.
Maar dat het vandaag net als tegen PSV thuis (dat was nog slechter) niet best was is een understatement.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Over de competitie gaat het he. Dat het Europees niet best was daar is iedereen het wel over eens.quote:Op zondag 13 december 2015 20:44 schreef Brammess het volgende:
Celtic thuis, Rapid Wien thuis, Fener uit en thuis, Molde 2x, PSV thuis, Feyenoord uit in de beker, Utrecht en Twente uit.
Allemaal incidenten volgens de spelers en/of de trainer
Overigens was Feyenoord uit in de beker helemaal niet zo slecht.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Tegen teams die afwachtend spelen is het vooral de bal lang/naar de vleugels gooien die in de dekking staan of naar de backs die dan een voorzet van meer dan 40 meter van de achterlijn moeten geven.quote:Op zondag 13 december 2015 20:39 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook niet. Voetballend is het beter dan voorgaande seizoenen, als je dat niet ziet (of niet wilt zien heb ik de indruk) dan houdt het op.
Dan heb ik het dus niet over het Europees voetbal.
Frank heeft meermaals aangegeven meer de lange bal te gaan spelen en dan om de 2de bal te gaan vechten. Ook in de competitie."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Mja, ook PSV heeft er moeite mee dit seizoen. En daarbij wordt al seizoenen geroepen dat Ajax te pakken is door zo te spelen of juist heel fel druk te zetten. Veel ploegen in de eredivisie zijn gelukkig helemaal niet in staat om op een dergelijke wijze te spelen.quote:Op zondag 13 december 2015 20:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar op een gegeven moment gaan genoeg ploegen inzien dat je op deze strijdwijze Ajax kunt pakken. Ik reken alweer op puntverlies bij ADO. Het is gewoon triest dat ze zich geen raad weten met een ploeg die de boel dichttimmert.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
incidentquote:Op zondag 13 december 2015 20:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Over de competitie gaat het he. Dat het Europees niet best was daar is iedereen het wel over eens.
Overigens was Feyenoord uit in de beker helemaal niet zo slecht.
het incident zelfst.naamw.Uitspraak: [ɪnsiˈdɛnt] Verbuigingen: incident|en (meerv.) vervelende gebeurtenis die plotseling plaatsvindt![]()
Niets mis mee om als afwisseling is meer met de lange bal te werken. Deden ze vandaag bv ook veel te weinig. De crosspass blijft een mooi wapen bv.quote:Op zondag 13 december 2015 20:47 schreef gniffie het volgende:
[..]
Tegen teams die afwachtend spelen is het vooral de bal lang/naar de vleugels gooien die in de dekking staan of naar de backs die dan een voorzet van meer dan 40 meter van de achterlijn moeten geven.
Frank heeft meermaals aangegeven meer de lange bal te gaan spelen en dan om de 2de bal te gaan vechten. Ook in de competitie.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Bij afwisseling? Spelers verwachten het niet als ze op het middenveld in de dekking worden aangespeeld en schelden elkaar zelfs de huid vol als het gebeurd. Middenvelders gaan zich niet meer aanbieden bij de verdedigers omdat die bal toch wel lang wordt gegeven omdat de CV niet durft en dan moet je 50 meter weer naar voren rennen om druk te gaan zetten, anders begint er iemand aan de zijlijn te schreeuwen. Donny van de Beek wist niet hoe gauw die moest stoppen met vrij lopen en ging lekker mee voorin staan, kon die zijn krachten sparen.quote:Op zondag 13 december 2015 20:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Niets mis mee om als afwisseling is meer met de lange bal te werken. Deden ze vandaag bv ook veel te weinig. De crosspass blijft een mooi wapen bv.
Heel het spel is ingesteld om de optie te kiezen die de minste risico geeft."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Ach, tegen AZ uit bijvoorbeeld was het ook 30 minuten helemaal niks en dan schieten El Ghazi en Gudelj opeens van 35 meter raak. Ja, dan is het vervolgens lekker voetballen.![]()
En als de wind even niet meewaait..quote:Op zondag 13 december 2015 21:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ach, tegen AZ uit bijvoorbeeld was het ook 30 minuten helemaal niks en dan schieten El Ghazi en Gudelj opeens van 35 meter raak. Ja, dan is het vervolgens lekker voetballen.
DAN SPEEL JE GEWOON WAT MEER OPPORTUNISTISCH JAWEL
@AFCAjax
De Boer baalt van gebrek aan opportunisme.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij en Louis zijn de ergste trainers momenteel qua uitsprakenquote:Op zondag 13 december 2015 21:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En als de wind even niet meewaait..
@AFCAjax
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben radeloos.quote:Op zondag 13 december 2015 21:42 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Hij en Louis zijn de ergste trainers momenteel qua uitspraken![]()
Het ergste zal zijn dat dit verschrikkelijke kut team van ajax gewoon weer kampioen gaat worden omdat de rest gewoon nog kutter isquote:Op zondag 13 december 2015 19:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt. De rest van het team is namelijk ronduit kut aan het voetballen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Sjaak Swart heeft uit betrouwbare bron (hijzelf) vernomen dat Ajax vandaag niet had verloren met een type Sjaak Swart op de bank.quote:BFF met GGMM![]()
AFC Lange Bal deed al een aardige poging vandaag hoor, Frankiequote:Op zondag 13 december 2015 21:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En als de wind even niet meewaait..
@AFCAjax
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Go go Power Rangersquote:Op zondag 13 december 2015 23:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
AFC Lange Bal deed al een aardige poging vandaag hoor, FrankieRED ONS HENNIEGOD![]()
Tete in gesprek met Ajax om te verlengen tot 2019 of 2020.quote:Beide partijen hebben volgens hem de intentie om eruit te komen. "Ajax is mijn club en ik wil me hier goed ontwikkelen. Ik ben gelukkig bij Ajax."![]()
quote:Ajax moet terug naar de leden
Johan Cruijff
Met mijn oproep van afgelopen zaterdag in Telesport heb ik geprobeerd het voetbal weer centraal te zetten. In de hoop dat iedereen nog beter beseft dat er gezamenlijk problemen moeten worden opgelost. Van het schoolteam tot het Nederlands elftal. Dat kan als iedereen doet wat er gedaan moet worden. Te beginnen met het verbeteren van de techniek.
Hoewel ons voetbal daar om zit te springen, gaat het er veel te weinig over. Omdat de laatste tijd de randverschijnselen weer centraal staan. Helaas ook bij Ajax. Donderdag komen de leden bij elkaar en ik hoop dat er dan een meerderheid is die een oplossing gaat zoeken om de club weer in handen van de leden te krijgen. Ik heb geen verstand van aandelen, maar misschien bestaat er toch een mogelijkheid om Ajax van de beurs te halen.
We moeten van de situatie af dat de club in handen is van mensen die in het voetbal terecht zijn gekomen, maar eigenlijk niets met voetbal te maken hebben. Ik heb inmiddels met twee rvc’s te maken gehad en mijn ervaringen zijn ongelooflijk negatief. Ik voel me vooral door de twee voorzitters enorm in de maling genomen.
Neem de huidige problemen. Vooropgesteld, iedereen heeft fouten gemaakt. We zijn met z’n allen aan iets nieuws begonnen en je weet van te voren dat er dingen niet meteen goed gaan.
Belangrijk is dan vooral dat je van de fouten leert en elkaar helpt om het beter te doen. Daar is geen sprake van geweest. Deze rvc heeft nooit echt de intentie gehad om problemen op te lossen. Gelukkig liggen de bewijzen nu op tafel.
Het zorgt voor negatieve energie die niet bij het voetbal past. Leden en fans moeten met plezier naar het stadion kunnen gaan en bezig zijn met hun club te steunen. De huidige situatie binnen Ajax werkt daar niet aan mee. Er wordt te veel politiek bedreven en dat gaat ten koste van het voetbal en de club. Daarom hoop ik dat de leden donderdag vooral de oplossing van dit probleem centraal stellen.
Als ze daar uitkomen dan zijn er genoeg mensen die zullen zorgen dat de dingen voor elkaar komen zoals de leden en supporters dat willen. Daar hoor ik ook bij. Zelfs als het zover mocht komen dat ik als erelid in een interim-commissie moet zitten. Omdat ik er altijd voor de club Ajax zal zijn. Ik neem dan alleen wel mijn verantwoordelijkheid voor het voetbal en niet allerlei andere zaken. Ik ben nu eenmaal nog volop bezig met de genezing van mijn ziekte, waardoor ik mezelf in acht moet nemen.
Moet er iets worden opgelost, dan ben ik dus bereid er te staan. Maar alleen als iedereen er achter staat.![]()
Lol ik check net even het cariere verloop van Ebicilioquote:Op zondag 13 december 2015 17:55 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dan hadden we Leeuwenburgh op doel gehad, Sam Hendriks in de spits en had Ebecilio nog steeds linksbuiten gespeeld
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
quote:Tete en Ajax in gesprek over nieuw contract
De kans dat Kenny Tete zich langer aan Ajax verbindt is groot. De dit seizoen definitief doorgebroken rechtsback is met de club in gesprek over een nieuwe verbintenis.
'We zijn in gesprek over het openbreken van mijn huidge, tot 2018 lopende contract tot 2019 of 2020', aldus Tete tegenover De Telegraaf. Wat hem betreft worden de handtekeningen over niet al te lange tijd gezet. 'Ajax is mijn club en ik wil me hier goed ontwikkelen. Ik ben gelukkig bij Ajax.'
Tete kwam dit seizoen in alle zestien competitieduels van Ajax in actie. Bovendien maakte hij dit jaar zijn debuut voor het Nederlands elftal. De interlandteller van de geboren Amsterdammer, die Ricardo van Rhijn dit seizoen uit de basis verdrong in de hoofdstad, staat inmiddels op twee.
Tete maakte vorig seizoen zijn debuut voor Ajax en kwam tot nu toe tot 21 competitieduels.![]()
Welk idee? Dat ik vaak tegen een muur praat? Nou dat idee heb ik helemaal niet vaak. Alleen zijn sommige hier enkel aan het klagen en als er eens iets te bespreken is geven ze niet thuis.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:23 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Niet om je te dissen ofzo, maar dat idee heb ik sowieso heel vaak bij jou..
Wil je anders dat we het vanaf het volgende topic het grote Mokkiemok topic noemen?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Ik dacht dat Cruijff er klaar mee was?quote:quote:Cruijff: 'bereid in interim-commissie plaats te nemen'
Onlangs meldde De Telegraaf dat mochten de leden donderdag de bestuursraad wegsturen er een interim-commissie moet komen met ereleden die de situatie tijdelijk moet gaan leiden. In dezelfde ochtendkrant roept Johan Cruijff de leden op een oplossing te zoeken om de club weer in handen te krijgen van de leden. Hij stelt dan bereid te zijn zitting te nemen in een interim-commissie. 'Moet er iets worden opgelost, dan ben ik dus bereid er te staan. Maar alleen als iedereen er achter staat.'FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Moet die man niet gewoon al zijn energie in zijn ziekte steken?quote:Op maandag 14 december 2015 08:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik dacht dat Cruijff er klaar mee was?
[..]
Het bloed kruipt...![]()
ik weet zijn situatie niet, maar dat was inderdaad ook mijn eerste gedachtequote:Op maandag 14 december 2015 08:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Moet die man niet gewoon al zijn energie in zijn ziekte steken?
Het bloed kruipt...FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Hij en Henrichs dat is al heel lang (ik schat zo'n jaar of 35) water en vuur, nu hij die een pootje zou kunnen lichten zal hij dat niet nalatenquote:Op maandag 14 december 2015 08:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Moet die man niet gewoon al zijn energie in zijn ziekte steken?
Het bloed kruipt...![]()
Wat mensen toch altijd weer zo geweldig vinden aan dit soort stukjes is mij een raadsel. Cruijff heeft twee keer te maken gehad met een RvC en die beviel niet, dus RvCs deugen per definitie niet.quote:
Verder weer het aloude 'ik kom helpen, maar alleen als iedereen er achter staat'-riedeltje. Wat doorgaans neerkomt dat ie drie keer komt praten en vervolgens weer vertrekt omdat de materiaalman iets onaardigs zei.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 23:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
AFC Lange Bal deed al een aardige poging vandaag hoor, Frankie![]()
![]()
Nee joh, dat doet hij echt niet voor zichzelf!! Ajax gaat hem zeer nauw aan het hart, daar geeft hij desnoods zijn leven voor.quote:Op maandag 14 december 2015 08:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij en Henrichs dat is al heel lang (ik schat zo'n jaar of 35) water en vuur, nu hij die een pootje zou kunnen lichten zal hij dat niet nalaten
Het is HELEMAAL niet des Cruijffs om veel energie te steken in rancune, persoonlijk gewin of de versteviging van zijn eigen mythe.![]()
mmm, not sure if.....quote:Op maandag 14 december 2015 10:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee joh, dat doet hij echt niet voor zichzelf!! Ajax gaat hem zeer nauw aan het hart, daar geeft hij desnoods zijn leven voor.
Het is HELEMAAL niet des Cruijffs om veel energie te steken in rancune, persoonlijk gewin of de versteviging van zijn eigen mythe.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Hahaha. Iedereen die blij is dat Cruijff ooit nog iets met Ajax te maken wil hebben, zou eigenlijk heel verdrietig moeten zijn. De man heeft al 20 jaar niets meer voor het voetbal betekend (behalve wellicht qua naam, net als Gullit) maar bij Ajax zijn er nog steeds mensen die heel blij zijn als een 'grootheid' zich met de club wil bemoeien. Lekker 1 keer per jaar 2 uurtjes langskomen in de Arena gaat de club echt verder helpenquote:Op maandag 14 december 2015 10:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee joh, dat doet hij echt niet voor zichzelf!! Ajax gaat hem zeer nauw aan het hart, daar geeft hij desnoods zijn leven voor.
Het is HELEMAAL niet des Cruijffs om veel energie te steken in rancune, persoonlijk gewin of de versteviging van zijn eigen mythe.![]()
Voor de zoveelste keer: Cruijff heeft helemaal niet zo veel verstand van voetbal. Hij leeft in het verleden en lult vaak maar een eind weg.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 10:40 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Hahaha. Iedereen die blij is dat Cruijff ooit nog iets met Ajax te maken wil hebben, zou eigenlijk heel verdrietig moeten zijn. De man heeft al 20 jaar niets meer voor het voetbal betekend (behalve wellicht qua naam, net als Gullit) maar bij Ajax zijn er nog steeds mensen die heel blij zijn als een 'grootheid' zich met de club wil bemoeien. Lekker 1 keer per jaar 2 uurtjes langskomen in de Arena gaat de club echt verder helpen![]()
Voor de zoveelste keer: Cruijff heeft helemaal niet zo veel verstand van voetbal. Hij leeft in het verleden en lult vaak maar een eind weg.
De Hollandse School is springlevend (maar niet in Nederland)
http://www.catenaccio.nl/(...)r-niet-in-nederland/"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Leuk stuk welquote:Op maandag 14 december 2015 11:06 schreef gniffie het volgende:
De Hollandse School is springlevend (maar niet in Nederland)
http://www.catenaccio.nl/(...)r-niet-in-nederland/![]()
http://www.ziggosporttota(...)t-uit-zijn-slof.html
Dit is ook wel illustratief voor het Nederlandse voetbal. In de 'onze jongens' categorie op de sport1 site konden we een paar jaar geleden nog wekelijks goals van Robben, Van Persie, Huntelaar, Van der Vaart en Sneijder in de internationale competities bewonderen. De oudjes scoren nauwelijks meer, (of zijn altijd geblesseerd) en we zijn nu aangewezen op kneuzen als Van la Parra die een keer een doelpuntje maken in het championship.![]()
Het gaat kwalitatief echt helemaal nergens meer over in Nederland.![]()
voor 3 en 4 is waar Ajax op verloren heeftFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
3 vind ik wel meevallen bij Ajax, 4 is wel een probleem, er wordt weinig bewogen voorin maar er wordt ook niet snel genoeg ingespeeld.quote:Op maandag 14 december 2015 11:25 schreef mokkiemok het volgende:
voor 3 en 4 is waar Ajax op verloren heeft
Tenminste ik neem aan dat je het over dat Hollandse School stuk hebt![]()
klopt. en 3 bedoel ik dan meer dat de tegenstander dat tegen Ajax deed, en ze daarom aanvallend minder ruimte krijgen. 4 is inderdaad het grootste probleem, ook in de eredivisie zie je dat nog te weinig alleen wordt je daar niet direct op afgestraft.quote:Op maandag 14 december 2015 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
3 vind ik wel meevallen bij Ajax, 4 is wel een probleem, er wordt weinig bewogen voorin maar er wordt ook niet snel genoeg ingespeeld.
Tenminste ik neem aan dat je het over dat Hollandse School stuk hebtFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
stukje van Borst in het AD
is hier al eens besproken recentelijk, maar vooral de vergelijking met ManU klopt gewoon, en dat is lichtelijk zorgwekkend.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ben opzich een fan van catenaccio maar in het geval van Ajax ligt het toch ook gewoon aan kwaliteit. Je kunt met waardeloos materiaal als Klaassen, Serero, Younes en noem ze allemaal maar op toch gewoon geen 'hollandse school' spelen zoals het in het stuk staat gedefinieerd?
Koop dan gewoon 1 of 2 echte kwaliteitsspelers, dat schiet een stuk meer op.![]()
Je tegenstanders zijn natuurlijk ook van mindere kwaliteit dus dat gaat niet helemaal op, wel met je eens dat als je geen spelers hebt in je team die een individuele actie hebben het heel moeilijk is een verdedigende tegenstander stuk te spelen.quote:Op maandag 14 december 2015 11:40 schreef Maartenfr12 het volgende:
Ben opzich een fan van catenaccio maar in het geval van Ajax ligt het toch ook gewoon aan kwaliteit. Je kunt met waardeloos materiaal als Klaassen, Serero, Younes en noem ze allemaal maar op toch gewoon geen 'hollandse school' spelen zoals het in het stuk staat gedefinieerd?
Koop dan gewoon 1 of 2 echte kwaliteitsspelers, dat schiet een stuk meer op.![]()
Cruyff nieuwste kunstje is dus Ajax van de beurs? Hoe vermoeiend is die man
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Vitesse kan het blijkbaar allemaal wel, hebben die dan veel betere spelers of toch een meer capabele trainerquote:Op maandag 14 december 2015 11:40 schreef Maartenfr12 het volgende:
Koop dan gewoon 1 of 2 echte kwaliteitsspelers, dat schiet een stuk meer op."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Nee in de eredivisie moet het inderdaad lukken om met iets meer druk naar voren te spelen, maar internationaal gaat dat totaal niet werken. Dan kun je beter een Suarez in je team hebben die de ballen er van 40 meter afstand nog in schiet. Of een Robben of Messi die verdedigingen passeren alsof ze er niet staan.quote:Op maandag 14 december 2015 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je tegenstanders zijn natuurlijk ook van mindere kwaliteit dus dat gaat niet helemaal op, wel met je eens dat als je geen spelers hebt in je team die een individuele actie hebben het heel moeilijk is een verdedigende tegenstander stuk te spelen.
(Snap ook wel dat dat soort spelers niet te halen zijn, maar een of twee categorieën lager zou toch moeten lukken. Althans, dat zou je zeggen. Guardado valt ook in die categorie.)![]()
Ja want Vitesse staat er ook heel goed voorquote:Op maandag 14 december 2015 11:55 schreef gniffie het volgende:
[..]
Vitesse kan het blijkbaar allemaal wel, hebben die dan veel betere spelers of toch een meer capabele trainerDie spelen leuk maar koppelen het niet aan resultaat. Dan heb je er natuurlijk ook geen reet aan.
![]()
wie moeten ze halen dan volgens jou?quote:Op maandag 14 december 2015 11:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Nee in de eredivisie moet het inderdaad lukken om met iets meer druk naar voren te spelen, maar internationaal gaat dat totaal niet werken. Dan kun je beter een Suarez in je team hebben die de ballen er van 40 meter afstand nog in schiet. Of een Robben of Messi die verdedigingen passeren alsof ze er niet staan.
(Snap ook wel dat dat soort spelers niet te halen zijn, maar een of twee categorieën lager zou toch moeten lukken. Althans, dat zou je zeggen. Guardado valt ook in die categorie.)FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Omdat die slechtere spelers hebben dan Ajax. Dan win je nou eenmaal minder.quote:Op maandag 14 december 2015 11:57 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ja want Vitesse staat er ook heel goed voorDie spelen leuk maar koppelen het niet aan resultaat. Dan heb je er natuurlijk ook geen reet aan.
Klaassen zou ik niet direct als waardeloos bestempelen. Die gaat nog wel bij een club als Tottenham of Wolfsburg terecht komen. Probleem is dat er nu van hem teveel wordt verwacht als 'oudje' van 22 jaar.quote:Op maandag 14 december 2015 11:40 schreef Maartenfr12 het volgende:
Koop dan gewoon 1 of 2 echte kwaliteitsspelers, dat schiet een stuk meer op.
Hij moet gewoon lekker vrij kunnen voetballen en nog niet het team moeten dragen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Paar voorbeelden wie ze hadden moeten halen: Perreiro, Bony, Moreno, Guardado. Allemaal spelers die je elftal beter maken. Wie ze nu moeten halen? Ik zou eerst een goede spits oppikken in België. Bijvoorbeeld die Diaby van Brugge.quote:Op maandag 14 december 2015 11:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
wie moeten ze halen dan volgens jou?![]()
waarom zou diaby brugge inwisselen voor Ajax, Bony komt echt niet meer naar nederlandquote:Op maandag 14 december 2015 12:00 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Paar voorbeelden wie ze hadden moeten halen: Perreiro, Bony, Moreno, Guardado. Allemaal spelers die je elftal beter maken. Wie ze nu moeten halen? Ik zou eerst een goede spits oppikken in België. Bijvoorbeeld die Diaby van Brugge.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op basis van wat zouden ze een Pereiro moeten halen ? Bony en Guardado ben ik met je eens maar die zijn vnl. onhaalbaar als er interesse is uit de grote landen.quote:Op maandag 14 december 2015 12:00 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Paar voorbeelden wie ze hadden moeten halen: Perreiro, Bony, Moreno, Guardado. Allemaal spelers die je elftal beter maken. Wie ze nu moeten halen? Ik zou eerst een goede spits oppikken in België. Bijvoorbeeld die Diaby van Brugge.
Dan moet je idd bij bankzitters en tribunezitters terecht komen bij de grote clubs maar die hebben vaak een salaris wat 3x zo hoog is als wat ze in de Nederlandse top betalen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Omdat Ajax een veel grotere club is dan Brugge, maar je hebt gelijk, die gaat niet meer komen. Zeker niet nu Ajax niet eens Europees meer speelt. Daarom had Ajax moeten toeslaan in het Champions League tijdperk, want dan heb je spelers wat te bieden. Op bizarre wijze hebben ze dat niet gedaan (God mag weten waarom niet) in met name 2012 en 2013, waardoor Ajax van 2012 tot nu (alhoewel de selectie iets verbeterd is) met een waardeloze selectie opgescheept raakte. Zelfs toen ze in 2014 door een wonder nog kampioen werden hebben ze de selectie niet versterkt. Tja, dan houdt het een keer op.quote:Op maandag 14 december 2015 12:02 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
waarom zou diaby brugge inwisselen voor Ajax, Bony komt echt niet meer naar nederland
PSV heeft meteen doorgepakt en je ziet het resultaat.![]()
Zoals ik al zei, die hadden ze moeten halen, nu kan het niet meer. Maar PSV is er toch ook in geslaagd om een aantal uitstekende spelers op te halen? Terwijl Ajax eigenlijk een veel grotere club is met veel meer geld en mogelijkheden. (zie mijn verhaaltje hierboven)quote:Op maandag 14 december 2015 12:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Op basis van wat zouden ze een Pereiro moeten halen ? Bony en Guardado ben ik met je eens maar die zijn vnl. onhaalbaar als er interesse is uit de grote landen.
Dan moet je idd bij bankzitters en tribunezitters terecht komen bij de grote clubs maar die hebben vaak een salaris wat 3x zo hoog is als wat ze in de Nederlandse top betalen.![]()
Als PSV dit jaar derde wordt is dat ook niet echt doorpakkenquote:Op maandag 14 december 2015 12:06 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Omdat Ajax een veel grotere club is dan Brugge, maar je hebt gelijk, die gaat niet meer komen. Zeker niet nu Ajax niet eens Europees meer speelt. Daarom had Ajax moeten toeslaan in het Champions League tijdperk, want dan heb je spelers wat te bieden. Op bizarre wijze hebben ze dat niet gedaan (God mag weten waarom niet) in met name 2012 en 2013, waardoor Ajax van 2012 tot nu (alhoewel de selectie iets verbeterd is) met een waardeloze selectie opgescheept raakte. Zelfs toen ze in 2014 door een wonder nog kampioen werden hebben ze de selectie niet versterkt. Tja, dan houdt het een keer op.
PSV heeft meteen doorgepakt en je ziet het resultaat.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ja maar dat worden ze nietquote:Op maandag 14 december 2015 12:07 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Als PSV dit jaar derde wordt is dat ook niet echt doorpakken![]()
![]()
wel als ze punten blijven verspillen tegen teams als roda, willem ll en excelsiorquote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Verbazend hoe slecht de tegenstand voor de top 3 is. Zelfs met het belabberde spel van de afgelopen weken, staat de nummer 4 nog op een ziljoen punten achter PSV...quote:Op maandag 14 december 2015 12:09 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
wel als ze punten blijven verspillen tegen teams als roda, willem ll en excelsiorBFF met GGMM![]()
Dan nog creëerde PSV zaterdag een stuk of 6 kansen. Ajax 0. Het deed mij een beetje denken aan de laatste maanden van 2013/2014 (blijf erbij dat dat het meest armoedige Ajax is geweest sinds de jaren 60) toen Ajax totaal, maar dan ook echt totaal, inspiratieloos was.quote:Op maandag 14 december 2015 12:09 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
wel als ze punten blijven verspillen tegen teams als roda, willem ll en excelsior
Wil Ajax het tij keren, moeten ze niet weer in zee gaan met 'grootheid' Cruijff, maar lekker afscheid van die man nemen. Ze moeten Frank ook zo snel mogelijk een transfer gunnen naar het buitenland, want dit werkt ook niet meer. En Netto moet natuurlijk van zijn plaats af, want het aankoopbeleid slaat nergens op.![]()
PSV is altijd al een koopclub geweest. Aankopen bij Ajax renderen op een of andere manier vaak niet, dat was ook in het verleden al zo.quote:Op maandag 14 december 2015 12:07 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, die hadden ze moeten halen, nu kan het niet meer. Maar PSV is er toch ook in geslaagd om een aantal uitstekende spelers op te halen? Terwijl Ajax eigenlijk een veel grotere club is met veel meer geld en mogelijkheden. (zie mijn verhaaltje hierboven)
Overigens zijn alleen De Jong en Guardado voltreffers bij PSV, Propper lijkt me ook een goede te gaan worden.
Pereiro kan er niet zoveel van, dus waarom zou Ajax die gehaald moeten hebben ?Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Je wilt beter voetbal gaan spelen en dan stuur je Cruijff weg die als enige met bruikbare inhoudelijke tips komt die gelijk toepasbaar zijn?quote:Op maandag 14 december 2015 12:12 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dan nog creëerde PSV zaterdag een stuk of 6 kansen. Ajax 0. Het deed mij een beetje denken aan de laatste maanden van 2013/2014 (blijf erbij dat dat het meest armoedige Ajax is geweest sinds de jaren 60) toen Ajax totaal, maar dan ook echt totaal, inspiratieloos was.
Wil Ajax het tij keren, moeten ze niet weer in zee gaan met 'grootheid' Cruijff, maar lekker afscheid van die man nemen. Ze moeten Frank ook zo snel mogelijk een transfer gunnen naar het buitenland, want dit werkt ook niet meer. En Netto moet natuurlijk van zijn plaats af, want het aankoopbeleid slaat nergens op."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Alleen De Jong Guardado en Pröpper? Dat zijn 3 key players man, dat is echt een heel hoog rendement. Of Pereiro echt zo goed is moeten we nog afwachten, maar hij toonde in de Arena wel aan dat het een speler is die Ajax misschien wel mist.quote:Op maandag 14 december 2015 12:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
PSV is altijd al een koopclub geweest. Aankopen bij Ajax renderen op een of andere manier vaak niet, dat was ook in het verleden al zo.
Overigens zijn alleen De Jong en Guardado voltreffers bij PSV, Propper lijkt me ook een goede te gaan worden.
Pereiro kan er niet zoveel van, dus waarom zou Ajax die gehaald moeten hebben ?
En wat is er mis met een koopclub? Als je zelf geen fatsoenlijke talenten hebt (en dat is helaas al 10 jaar zo bij Ajax, want al het 'supertalent' wordt keer op keer gehyped) moet je inderdaad gaan kopen. En dat doet PSV slim.![]()
offtopic psv atleticoFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
We gaan er niet uitkomen wat betreft Cruijff. Ik snap echt niet dat die man in Amsterdam nog zo gewaardeerd wordt, hij heeft al 20 jaar niets meer gepresteerd en is elke keer weggelopen als het echt moeilijk werd.quote:Op maandag 14 december 2015 12:16 schreef gniffie het volgende:
[..]
Je wilt beter voetbal gaan spelen en dan stuur je Cruijff weg die als enige met bruikbare inhoudelijke tips komt die gelijk toepasbaar zijn?
Om nou te zeggen dat vaag gelul zoals ‘Als je een speler niet dekt, dan kan hij ook niet uit de dekking lopen' bruikbare tips zijn, vind ik ook onzinnig. Iedereen interpreteert dat soort geklets toch op z'n eigen manier. Net zoals De Boer die volgens hem ook nog steeds de Cruijff-filosofie volgt.![]()
Ik constateer alleen maar dat PSV altijd al een koopclub geweest is, geef er verder geen waarde oordeel over. En als jij uitgaat van een goede wedstrijd (van Pereiro) dan heeft Ajax een heleboel topspelers (hebben nl. allemaal wel is een goede wedstrijd gespeeld).quote:Op maandag 14 december 2015 12:17 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Alleen De Jong Guardado en Pröpper? Dat zijn 3 key players man, dat is echt een heel hoog rendement. Of Pereiro echt zo goed is moeten we nog afwachten, maar hij toonde in de Arena wel aan dat het een speler is die Ajax misschien wel mist.
En wat is er mis met een koopclub? Als je zelf geen fatsoenlijke talenten hebt (en dat is helaas al 10 jaar zo bij Ajax, want al het 'supertalent' wordt keer op keer gehyped) moet je inderdaad gaan kopen. En dat doet PSV slim.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Praktisch ieder team in het buitenland gebruikt zonedekking en niet mandekking dus blijkbaar snappen alleen Nederlanders het nietquote:Op maandag 14 december 2015 12:20 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
We gaan er niet uitkomen wat betreft Cruijff. Ik snap echt niet dat die man in Amsterdam nog zo gewaardeerd wordt, hij heeft al 20 jaar niets meer gepresteerd en is elke keer weggelopen als het echt moeilijk werd.
Om nou te zeggen dat vaag gelul zoals ‘Als je een speler niet dekt, dan kan hij ook niet uit de dekking lopen' bruikbare tips zijn, vind ik ook onzinnig. Iedereen interpreteert dat soort geklets toch op z'n eigen manier. Net zoals De Boer die volgens hem ook nog steeds de Cruijff-filosofie volgt..
Dat laatste is waar ja.quote:Op maandag 14 december 2015 12:22 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik constateer alleen maar dat PSV altijd al een koopclub geweest is, geef er verder geen waarde oordeel over. En als jij uitgaat van een goede wedstrijd (van Pereiro) dan heeft Ajax een heleboel topspelers (hebben nl. allemaal wel is een goede wedstrijd gespeeld).![]()
Vitesse slechtere spelers dan Ajax? Ik denk dat zij op veel posities minimaal even goed zijn. Nadeel daar is dat ze elk jaar nog veel meer opnieuw moeten bouwen als Ajax.quote:Op maandag 14 december 2015 11:58 schreef gniffie het volgende:
[..]
Omdat die slechtere spelers hebben dan Ajax. Dan win je nou eenmaal minder.
Vitesse heeft sowieso een beter middenveld en een betere aanval.![]()
En het klopt dat Ajax al 10 jaar geen echte topspelers meer opleidt (voor de Europese top), daarom is het hele Nederlandse voetbal ook in mineur.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Ik denk dat je het belang van de opleiding van Ajax nu echt iets te hoog inschat.quote:Op maandag 14 december 2015 12:23 schreef Pedroso het volgende:
En het klopt dat Ajax al 10 jaar geen echte topspelers meer opleidt (voor de Europese top), daarom is het hele Nederlandse voetbal ook in mineur.![]()
![]()
Zou zomaar kunnen. Alhoewel in de toptijden Oranje grotendeels uit bij Ajax opgeleide spelers bestond.quote:Op maandag 14 december 2015 12:25 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik denk dat je het belang van de opleiding van Ajax nu echt iets te hoog inschat.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Wel hoor.quote:Op maandag 14 december 2015 12:23 schreef Pedroso het volgende:
En het klopt dat Ajax al 10 jaar geen echte topspelers meer opleidt (voor de Europese top), daarom is het hele Nederlandse voetbal ook in mineur.
- El Ghazi wordt de opvolger van Ronaldo bij Real
- Tete kan nu al moeiteloos meedraaien bij clubs als Real, Barca of Bayern. Ik vind hem nu al beter dan Alaba
- Veltman is de nieuwe Stam
- Riedewald.... man man man. Waarden schieten mij te kort over deze toekomstig wereldster!
- Dijks, nu al "by far" de beste LB in de Eredivisie
- Cillissen kon afgelopen seizoen al naar Man U
- Bazoer is al verder dan Yaya Toure was op die leeftijd. Ik vind hem de nieuwe Vieira.
- Sinkgraven. Wat een techniek, wat een inzicht!!! Het kan zomaar eens gebeuren dat hij en Andersen over 3 jaar het nieuwe hart van Barca gaan vormen.
- Klaassen is de nieuwe Bergkamp en de verbeterde versie (Donny) staat ook al klaar
- En dan hebben we Appie nog! Ja Appie! De man die hetzelfde talent als Ronaldo en Messi toegedicht wordt!![]()
Ah, dan ziet de toekomst er toch beter uit dan ik dacht !quote:Op maandag 14 december 2015 12:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wel hoor.
- Tete kan nu al moeiteloos meedraaien bij clubs als Real, Barca of Bayern. Ik vind hem nu al beter dan Alaba
- Riedewald.... man man man. Waarden schieten mij te kort over deze toekomstig wereldster!
- Bazoer is al verder dan Yaya Toure was op die leeftijd. Ik vind hem de nieuwe Vieira.
- Sinkgraven. Wat een techniek, wat een inzicht!!! Het kan zomaar eens gebeuren dat hij en Andersen over 3 jaar het nieuwe hart van Barca gaan vormen.
- Klaassen is de nieuwe Bergkamp en de verbeterde versie (Donny) staat ook al klaar
- En dan hebben we Appie nog! Ja Appie! De man die hetzelfde talent als Ronaldo en Messi toegedicht wordt!
Ik begrijp je dat je fan bent van ons aller Ajax maar je moet het niet overdrijven vind ik.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Hoezo 'toegedicht wordt'? Dat heeft ie gewoon. Iedereen met een beetje verstand van voetbal ziet dat gelijk.quote:Op maandag 14 december 2015 12:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
- En dan hebben we Appie nog! Ja Appie! De man die hetzelfde talent als Ronaldo en Messi toegedicht wordt!Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Haha, mooi verwoord. Zo gaat het inderdaad al jaren. Een jaar of 5 geleden had een goede vriend van mij het altijd over Rodney Sneijder die nog beter zou zijn dan Wesley! Het nieuwe wereldwonder was geboren en Rodney zou de wereld doen verbazen.quote:Op maandag 14 december 2015 12:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wel hoor.
- En dan hebben we Appie nog! Ja Appie! De man die hetzelfde talent als Ronaldo en Messi toegedicht wordt!
Paar jaar later speelt hij voor Almere City.![]()
Volgens mij viel dat in '74, '88 en 2010 reuze mee. Daar was niet meer dan 50% (definitie van 'grotendeels') Ajax-jeugd.quote:Op maandag 14 december 2015 12:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen. Alhoewel in de toptijden Oranje grotendeels uit bij Ajax opgeleide spelers bestond.![]()
In 74 waren het er 6 dus dat is best wel veel, die andere jaren die je noemt wel minder.quote:Op maandag 14 december 2015 13:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Volgens mij viel dat in '74, '88 en 2010 reuze mee. Daar was niet meer dan 50% (definitie van 'grotendeels') Ajax-jeugd.![]()
Je gaat er wel erg gedetaileerd inquote:Op maandag 14 december 2015 12:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wel hoor.
- En dan hebben we Appie nog! Ja Appie! De man die hetzelfde talent als Ronaldo en Messi toegedicht wordt!![]()
De 2010 selectie was net als de 2014 selectie in mijn ogen niet zo heel bijzonder. Deden het vooral goed vanwege de coaches (en wat mazzel, maar dat moet je hebben).
De selectie van rond '98 / '00 was in mijn ogen beter.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Volgens mij ken jij de enige Nederlander die dacht dat Rodney Sneijder de mogelijkheid had om verder te komen dan een FC Utrecht.quote:Op maandag 14 december 2015 12:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Haha, mooi verwoord. Zo gaat het inderdaad al jaren. Een jaar of 5 geleden had een goede vriend van mij het altijd over Rodney Sneijder die nog beter zou zijn dan Wesley! Het nieuwe wereldwonder was geboren en Rodney zou de wereld doen verbazen.
Paar jaar later speelt hij voor Almere City.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: