SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes:
Startlijst
Officiële Dakar website
dakartrucks.nl
Rallymaniacs
Tussentijdse resultaten
Website met updates door Hans Stacey zelf
Site met veel foto's
Twitteraccounts met veel nieuws:
Mark Bremer
DakarGids
Lars ten Harkel
Natascha Kayser
Alex Miedema
RallyRaidNieuws
RTL GP
Marcel Vermeij
Facebookpages die je wilt liken:
Dakar de Rooy
Dakartrucks
Hamer Dakar
Hans Stacey
Trucksport
VeKa RacingUitslagen 2015:
SPOILER: UITSLAGEN 2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gave filmpjes 2015:
Mag worden aangevuld uiteraard
[ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 01-01-2016 15:53:46 ]Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
Zal grotendeels herhaling van de beelden van vorig jaar zijn, maar wel goed om weer in de stemming te komen!quote:Op maandag 14 december 2015 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Vanavond Tom Coronel zijn strijd van vorig jaar op RTL7.
iig Villagra, Huigevoort en Van de Laarquote:Op zaterdag 26 december 2015 04:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie van de vrachtwagen rijders rijdt dit jaar met een vrachtwagen die al eerder door iemand anders bereden de dakar heeft gereden?
Bij Van der Laar blijft het in elk geval in de familie, die andere 2, wie reden er eerst mee?quote:Op zaterdag 26 december 2015 10:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
iig Villagra, Huigevoort en Van de Laar
Die van Van der Laar is volgens mij de ex-Van Eerd DAF.quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bij Van der Laar blijft het in elk geval in de familie, die andere 2, wie reden er eerst mee?
Hebben idd de oude Jumbo truck van afgelopen jaar gekocht.quote:Op zaterdag 26 december 2015 14:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die van Van der Laar is volgens mij de ex-Van Eerd DAF.
ik heb serieus de derde week van januari vrij geplanned, ben dan echt niks meer waardquote:Op zaterdag 26 december 2015 14:54 schreef DieselTank het volgende:
gehehehe alex nog een paar nachtjes slapen
* DieselTank doet aan vorig jaar denken
Aspire E1-572quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In wat voor wagen ga je mee?
Die oude truck van v/d Laar was toch ook zo slecht niet?quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hebben idd de oude Jumbo truck van afgelopen jaar gekocht.
Nee, 4 euro.. Voor 30 dagen lang alles van RTL terugkijken.quote:Op zondag 27 december 2015 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Vragen ze daar serieus 10 euro voor??
Dat vind ik al redelijker geprijsd. Al neem ik meestal alles gewoon op, lekker makkelijk terugkijkenquote:Op zondag 27 december 2015 14:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, 4 euro.. Voor 30 dagen lang alles van RTL terugkijken.
Oh dat wist ik nietquote:Op zondag 27 december 2015 14:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat komt vanavond om 19:00 uur op TV, toch?
Of kan je dan dus niet?
Oh ja ik zie het nu ook, achja 4 euro is ook teveel voor alleen RTL programmas. NLZiet is wel 8 euro maar die heeft alle zenders. (tenminste heel veel) ik vind het alleen zo scheef dat de eerste 7 dagen gratis is en de rest niet..quote:Op zondag 27 december 2015 14:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, 4 euro.. Voor 30 dagen lang alles van RTL terugkijken.
Volgens mij is NLziet de eerste maand gratis zelfs:quote:Op zondag 27 december 2015 14:24 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Oh ja ik zie het nu ook, achja 4 euro is ook teveel voor alleen RTL programmas. NLZiet is wel 8 euro maar die heeft alle zenders. (tenminste heel veel) ik vind het alleen zo scheef dat de eerste 7 dagen gratis is en de rest niet..
Als ik dat nu koop kan ik dus dakar preproloog etc en de echte wedstrijd zien straks? Vind het wel allemaal een beetje dubbelopquote:Op zondag 27 december 2015 14:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nouja, vier euro voor alle Dakar-uitzendingen is wel te overzien toch?
Yay het is me gelukt beide afleveringen gekekenquote:Op zondag 27 december 2015 14:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Volgens mij is NLziet de eerste maand gratis zelfs:
WAT KOST NLZIET?
De eerste maand NLziet is helemaal gratis. Ben je overtuigd door het enorme reclamevrije aanbod en de vrijheid om te kijken wanneer het jou uitkomt? Dan blijf je van NLziet genieten voor maar ¤7,95 per maand. En je kunt op elk moment opzeggen, want je zit nergens aan vast.
En dan heb je ook nog NLkijk, die volgens mij altijd gratis is;
http://help.kijk.nl/custo(...)8-hoeveel-kost-kijk-
Aha, de Paccar 13L blokken k kunnen niet tegen die omstandigheden ofzo?quote:Op zondag 27 december 2015 18:56 schreef Alexxxxx het volgende:
In die oude GINAFs zit een CAT blok inderdaad. Dit jaar heeft Jan een Cummins achter de kont.
Cursor 13 l6quote:Op zondag 27 december 2015 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, de Paccar 13L blokken k kunnen niet tegen die omstandigheden ofzo?
In die Iveco van De Rooy ligt ook een FPT Cursor V8 dan?
Ginaf wil tegenwoordig niet meer zeggen omgebouwde DAF. Gebruiken wel meer spul van andere fabrikanten. Dat is toch Alex?quote:Op zondag 27 december 2015 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, de Paccar 13L blokken k kunnen niet tegen die omstandigheden ofzo?
In die Iveco van De Rooy ligt ook een FPT Cursor V8 dan?
Zo zie ik het wel inderdaad, dat Ginaf omgebouwde Daf is.quote:Op zondag 27 december 2015 21:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ginaf wil tegenwoordig niet meer zeggen omgebouwde DAF. Gebruiken wel meer spul van andere fabrikanten. Dat is toch Alex?
Mercedes-Benz Atego, Mercedes-Benz Antos, Iveco Daily, Iveco Eurocargo, Otosan-Ford Cargo, DAF CF en DAF XF lookalikes komen er op dit moment uit de poort rollen in Veenendaal, uit mijn hoofd.quote:Op zondag 27 december 2015 21:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ginaf wil tegenwoordig niet meer zeggen omgebouwde DAF. Gebruiken wel meer spul van andere fabrikanten. Dat is toch Alex?
Zo veel verschillende?quote:Op zondag 27 december 2015 22:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mercedes-Benz Atego, Mercedes-Benz Antos, Iveco Daily, Iveco Eurocargo, Otosan-Ford Cargo, DAF CF en DAF XF lookalikes komen er op dit moment uit de poort rollen in Veenendaal, uit mijn hoofd.
quote:Op zondag 27 december 2015 22:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo zie ik het wel inderdaad, dat Ginaf omgebouwde Daf is.
Ze zullen inderdaad wel moeten denk ik. Want er rijden ook wel 4 assige DAF CF's rond (met DAF CF op de grille, weet niet of het ook DAF's op het kenteken zijn?)quote:Op zondag 27 december 2015 22:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mercedes-Benz Atego, Mercedes-Benz Antos, Iveco Daily, Iveco Eurocargo, Otosan-Ford Cargo, DAF CF en DAF XF lookalikes komen er op dit moment uit de poort rollen in Veenendaal, uit mijn hoofd.
Een deel van de DAF CFs (en alle XFs) kun je inderdaad als omgebouwde DAF bestempelen, maar de echt leuke GINAF X6-modellen hebben compleet eigen chassis, daar komen alleen de motor en cabine van DAF, de rest bouwen ze zelf of wordt door andere leveranciers aangeleverd.
U wint mijnheer Miedemaquote:Op zondag 27 december 2015 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste twee foto's in/bij de fabriek zelf gemaakt
Een 8x2 of 8x4 DAF CF is nu niet bepaald te vergelijken met een GINAF 8x8, eerlijk gezegd. Zoals gezegd, de enige delen die overeen komen zijn de motor en cabine. En DAF levert al decennia vierassers. Dat GINAF van DAF afhankelijk zou zijn is een enorme misvatting.quote:Op zondag 27 december 2015 22:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zullen inderdaad wel moeten denk ik. Want er rijden ook wel 4 assige DAF CF's rond (met DAF CF op de grille, weet niet of het ook DAF's op het kenteken zijn?)
Aha, wist niet dat dat geen 8×8's zijn.quote:Op zondag 27 december 2015 22:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een 8x2 of 8x4 DAF CF is nu niet bepaald te vergelijken met een GINAF 8x8, eerlijk gezegd. Zoals gezegd, de enige delen die overeen komen zijn de motor en cabine. En DAF levert al decennia vierassers. Dat GINAF van DAF afhankelijk zou zijn is een enorme misvatting.
twitter:CSainz_oficial twitterde op woensdag 30-12-2015 om 19:23:54Esta va a ser la panorámica de los próximos días. https://t.co/Umd7kkOdRh reageer retweet
twitter:CSainz_oficial twitterde op woensdag 30-12-2015 om 19:27:05Está también jajaja https://t.co/hIlb6P5e3w reageer retweet
weten jullie wat van die sitespam hierboven ?quote:Op maandag 28 december 2015 22:55 schreef Anne het volgende:
Nog maar 5 daagjes.
[ afbeelding ]
Beetje jammer dat de Facebook-organisatie niet kan spellen: "Gerdard De Rooy".
Maar wel mooi als eerste genoemd.
Mijn twitterlinkjes van Sainz?quote:Op woensdag 30 december 2015 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
weten jullie wat van die sitespam hierboven ?
Weet jij waar de TR knop zit?quote:Op woensdag 30 december 2015 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
weten jullie wat van die sitespam hierboven ?
mobiel is kutquote:Op woensdag 30 december 2015 21:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weet jij waar de TR knop zit?
Zin inquote:
Gaat toch niet gebeurenquote:Op woensdag 30 december 2015 21:47 schreef MrBanaan1 het volgende:
Na vorig jaar is het echt echt hopen op een podium voor van Loon
We zullen zien. Als jij het al weet hoef je natuurlijk niet te kijken he.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gaat toch niet gebeuren
Gelukkig gaat het niet alleen om wat zwakzinnigs zoals op welke plek een Nederlander eindigtquote:Op woensdag 30 december 2015 21:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
We zullen zien. Als jij het al weet hoef je natuurlijk niet te kijken he.
Zeker is top 5 al super. Maargoed na vorig jaar is gebleken dat het zou kunnen. Is het realistisch? Nah zeker niet, dat snap ik ook. Desalniettemin is mijns insziens realistisch genoeg om er op te hopen.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Minimaal een stuk of 7 a 10 namen die normaal gesproken boven hem eindigen. Top 5 plek is gewoon een overwinning
Uiteraard. Ik zeg toch ook dat ik het niet meteen realistisch acht, maar gewoon hoop? Peugeot is sterk en veelbelovend, maar hoe de betrouwbaarheid is en hoe de auto zich gedurende de hele rally gaat verhouden is nog maar de vraag; het is pas het 2e jaar. Zelfde voor Gordon.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat er 3 a 4 die normaal gesproken boven hem eindigden wegvielen en dit jaar is het deelnemersveld nog sterker. Van Loon heeft wel veel extra rally ervaring op gedaan
dat vind ik ook.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Daarnaast kijk ik zeker ook voor al het andere moois. Als ik echter zoiets kijk ben ik altijd fan van de Nederlanders. Sport kijken zonder een favoriet te hebben vind ik vreselijk saai.
Amusement, en dat is ook belangrijk. Dat Amerikaanse go big or go home. + die auto heeft veeeeel meer uitstraling dan de mini. Alhoewel de Hummer 10x gave was.quote:Op donderdag 31 december 2015 08:59 schreef motorbloempje het volgende:
Gordon is een baas, sympathiek, realistisch en gewoon vol zelfspot en drive.
Nee johquote:Op woensdag 30 december 2015 21:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Mijn twitterlinkjes van Sainz?
twitter:CSainz_oficial twitterde op woensdag 30-12-2015 om 20:07:25The car is ready,all good today at the shake down. Todo listo hoy en la prueba del coche. https://t.co/s0LI29iD6s reageer retweet
Dakar is PTA al jaren.quote:Op donderdag 31 december 2015 18:00 schreef sasquatsch het volgende:
Nu ook in SPT: SPT / Dakar Rally 2016
Is dat beter?quote:Op donderdag 31 december 2015 18:00 schreef sasquatsch het volgende:
Nu ook in SPT: SPT / Dakar Rally 2016
Het valt beter te vergelijken met de slager, bakker en groentenafdelingen van de Jumbo die in de Jumbo zitten, maar de wijnafdeling van de Jumbo die dan 300 meter verderop in de lokale dorpsstraat zit.quote:Op donderdag 31 december 2015 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat een armoe, dat is hetzelfde als dat de slagersafdeling van de jumbo gaat concurreren met de bakker van jumbo, flikker op zeg, het is beide Jumbo![]()
Sneue actie van de SPT-mods.
Weet ik. Dat heb ik daar ook gezegd.quote:
Veel plezier met je verschimmelde druivensap dan maarquote:Op donderdag 31 december 2015 19:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het valt beter te vergelijken met de slager, bakker en groentenafdelingen van de Jumbo die in de Jumbo zitten, maar de wijnafdeling van de Jumbo die dan 300 meter verderop in de lokale dorpsstraat zit.
Ik zie op RTL 7 steeds dat er 2 januari om 0:30 een uitzending over is. Maar dat is dan blijbaar in de late avond van 2 januari. Als het al 3 januari is dus. Krijg ik jeuk vanquote:
Er is wel wat te zien op 2 januariquote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie op RTL 7 steeds dat er 2 januari om 0:30 een uitzending over is. Maar dat is dan blijbaar in de late avond van 2 januari. Als het al 3 januari is dus. Krijg ik jeuk van![]()
Die ken ik wel uit mijn hoofd na de laatste weken inmiddelsquote:
Ik ook wel inderdaadquote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die ken ik wel uit mijn hoofd na de laatste weken inmiddels
Nee, ik hoef hem maar één keer te zien om hem uit mijn hoofd te kennenquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Jullie kiezen er zelf voor die vaker te kijken?
Dakar is Dakarquote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Jullie kiezen er zelf voor die vaker te kijken?
En dan is er nog geen hol te zien, want zijn de beelden nog amper binnen. Maar we gaan natuurlijk toch kijkenquote:
Vorig jaar hadden we wel aardig wat filmpjes vanuit omstanders, toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 22:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vind de Dakar app best ruk. Site is imo ook niet optimaal. Maargoed, beter dan niets I guess.
Met de drones van vandaag zou je denken dat er veel meer live coverage mogelijk zou moeten zijn. RTL die investeert bijv. Of fans die naar de echt afgelegen plekken gaan met drones en voor beelden zorgen. Livestreamen van rijders misschien.
twitter:dakar twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 14:08:03.@marc_coma's presentation at the Pilots Briefing. / presentación de Marc en el Briefing de Pilotos. #Dakar2016 https://t.co/NPxALQkuT7 reageer retweet
Dit is al meer dan de helft. Het is bijna net zo eenzijdig als langebaanschaatsen, darts of korfbalquote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:38 schreef Anne het volgende:
60 different nationalities:
France 15,7%
Netherlands 15%
Argentina 12,6%
Spain 7,6%
Beter winnen onze mannen een keertje makkelijk met 5-1 allebei of zo ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:23 schreef Anne het volgende:
Duimen dat het darten trouwens weer niet vet uitloopt, zoals vorig jaar![]()
.
Wifi bij de lokale Macquote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb er zin in! Wel jammer dat ik de tweede week nagenoeg compleet moet missen. Heb een hoop terug te kijken daarna.
Twijfel nog of ik met een heel matige internetverbinding ga proberen wat te volgen à 25 cent per Mb, of dat ik probeer al het nieuws te missen en bij thuiskomst alles terug te kijken van die week
Ben op vakantie, verre van een Mac. En vakantie staat bij mij ook grotendeels gelijk aan leven zonder telefoon (of in elk geval weinig), dus wil ook niet constant met dat ding bezig zijn.quote:
Sja, dan is het idd keuzes makenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ben op vakantie, verre van een Mac. En vakantie staat bij mij ook grotendeels gelijk aan leven zonder telefoon (of in elk geval weinig), dus wil ook niet constant met dat ding bezig zijn.
Lekker bingewatchen als je thuis komtquote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ben op vakantie, verre van een Mac. En vakantie staat bij mij ook grotendeels gelijk aan leven zonder telefoon (of in elk geval weinig), dus wil ook niet constant met dat ding bezig zijn.
En dan is Ural nog stoerder dan Kamaz.quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Eigenlijk is het ook gewoon competitievervalsing. Die Nederlanders zijn alleen maar gewend op normale wegen te rijden en kapotgeflitst te worden, dus doen altijd rustig aan. Die stomme Russen bouwen dagelijks net-niet-tanks die alles kunnen overleven omdat ze daar niet zonder kunnen.
Zet die twee samen in een wedstrijd en de westerse wereld begint met een 8-0 achterstand.
Denk het ook. Alleen even bekijken hoe. Zag volgens in dit topic daar al iets over voorbij komen. Die zaterdag maar eens uitzoeken. Deze week red ik het gewoon met RTL.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker bingewatchen als je thuis komt
twitter:RRDakar2016 twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 20:06:05Y allí su camion #521 manejado por Martinec https://t.co/gLYmw8XOhO reageer retweet
uiteindelijk p16 voor Vogels, 21 voor Van Pelt en 26 voor Verhoevenquote:
En meteen een eerste uitvaller; Juan Agustín ROJOquote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uiteindelijk p16 voor Vogels, 21 voor Van Pelt en 26 voor Verhoeven
twitter:LauSawk twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 22:36:44Último momento choque de dakar #dakar, Agarró la rampa mal y chocó a 5 personas... https://t.co/wyhADOLZan reageer retweet
De trucks zijn dus ook niet van start gegaan.quote:There has been an accident at km 6.6 of the prologue's special, with car no. 360 veering off the road and hitting four spectators.
The organisers immediately deployed all resources available to the site of the accident: four medical helicopters, three medical vehicles belonging to the organisers and eight local ambulances.
Injured individuals are likely to be swiftly taken to hospitals in the area following an initial medical evaluation by the organisers' medical teams on the site.
The race directors immediately decided to neutralise the race. The remainder of the trip to the Rosario bivouac will be considered a link section.
Proloog is voor zover ik weet gecanceld en iedereen die nog moest starten is rechtstreeks naar het bivak in Rosario gereden. Start volgorde van de auto's is nu de uitslag van de proloog en op startnummer erachter. Trucks op startnummer.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ik begrijp uit de neiuwsberichten dat de proef maar tijdelijk is stilgegooid om de hulpdiensten de ruimte te geven, dus met wat mazzel mogen ze later met een paar uur vertraging.
Zullen nu ook wel extra veiligheidsmaatregelen getroffen gaan worden denk ik.. het lijkt me dat de organisatie nu effe wakker moet worden, want dit moet je niet willen natuurlijk
twitter:markreeves22 twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 23:50:48https://t.co/NRiOEHk4OQ @PLANETROBBY car 360 #dakar reageer retweet
twitter:IVIich4eL twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 23:57:19Team X-Raid Mini went off course, hitting group of spectators !PROLOGUE CANCELED #Dakar2016 #Dakar #WRC #F1 https://t.co/s0YZVgowqx reageer retweet
twitter:Emergenza24 twitterde op zondag 03-01-2016 om 00:01:19UPDATE [02.01-00:00] #Arrecifes #BuenosAires #Argentina #incidente #Dakar2016 +8 #feriti (3 gravi) https://t.co/YmdqKI3qJI reageer retweet
motorkap is een geheel bij die mini's en zit met maar een paar snelsluitingen vast.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:03 schreef Anne het volgende:
Oef, van de voorkant ziet het er nog erger uit:[ afbeelding ]twitter:Emergenza24 twitterde op zondag 03-01-2016 om 00:01:19UPDATE [02.01-00:00] #Arrecifes #BuenosAires #Argentina #incidente #Dakar2016 +8 #feriti (3 gravi) https://t.co/YmdqKI3qJI reageer retweet
Sjit, naja, begrijpelijk natuurlijk. Wat een ellende zegquote:Op zondag 3 januari 2016 00:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Proloog is voor zover ik weet gecanceld en iedereen die nog moest starten is rechtstreeks naar het bivak in Rosario gereden. Start volgorde van de auto's is nu de uitslag van de proloog en op startnummer erachter. Trucks op startnummer.
Maar is nog steeds rally proof dus zal niet zachtjes gegaan zijn omdie eraf te rijden bij een botsing met toeschouwers...quote:Op zondag 3 januari 2016 00:04 schreef densmee het volgende:
[..]
motorkap is een geheel bij die mini's en zit met maar een paar snelsluitingen vast.
True. Maar volgens mij zitten er aan de linkerkant wel meer dingen niet op zijn plek. Het geheel hangt ook een beetje naar links. Of de foto is donker en ik zie het niet goed, maar het hoort er normaal ongeveer zo uit te zien:quote:Op zondag 3 januari 2016 00:04 schreef densmee het volgende:
[..]
motorkap is een geheel bij die mini's en zit met maar een paar snelsluitingen vast.
Mjah, maar ik zie genoeg onderdelen op die foto die niet zijn zoals ze horen, voorruit is kapot, en die zit flink hoogquote:Op zondag 3 januari 2016 00:04 schreef densmee het volgende:
[..]
Nog eentje voor je:quote:Op zondag 3 januari 2016 00:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
Om toch ook maar even iets positiefs te melden.
Wát een geluid![]()
Paso de Roby "Show" Gordón, antes del lamentable accidente #Dakar2016 pic.twitter.com/JJ0hbA50a5
— Marcos Gonzalo (@marianmgonzalo) 2 januari 2016
Ruit niet stuk, lijkt me ook wel knap met de hoogte van die voorkant, links onder zit het wel niet helemaal in ordequote:Op zondag 3 januari 2016 00:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, maar ik zie genoeg onderdelen op die foto die niet zijn zoals ze horen, voorruit is kapot, en die zit flink hoog
Grotere versiequote:Op zondag 3 januari 2016 00:03 schreef Anne het volgende:
Oef, van de voorkant ziet het er nog erger uit:[ afbeelding ]twitter:Emergenza24 twitterde op zondag 03-01-2016 om 00:01:19UPDATE [02.01-00:00] #Arrecifes #BuenosAires #Argentina #incidente #Dakar2016 +8 #feriti (3 gravi) https://t.co/YmdqKI3qJI reageer retweet
Kan wel, gewoon machinegeweren op het dak.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch blijft het jammer dat ze niet meer in Afrika zitten.
Dat het een veiligheidsissue is, snap ik ook.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:52 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kan wel, gewoon machinegeweren op het dak.
En Kamaz met een eskadron Sukhoi's erachter.
Ik mis de duinen ook.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat het een veiligheidsissue is, snap ik ook.Toch blijft het jammer...
Give it some timequote:Op zondag 3 januari 2016 00:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch blijft het jammer dat ze niet meer in Afrika zitten.
Dat is een stap in de goede richting...al is Zuid-Afrika/ Namibië nog geen Sahara.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Give it some time![]()
Dakar Rally flirt weer met Afrika
En Chinees....dubbelraak dus.quote:Op zondag 3 januari 2016 04:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is het nog te vroeg voor een opmerking over het feit dat die minibestuurder een vrouw was?
.quote:A man and his 14-year-old son were the two most serious cases and had to be rushed to hospital, Carlos Mondino, the health secretary of Arrecifes, told channel Todo Noticias.
"In total, we had 10 patients, including four children and one pregnant woman, who is OK," said Daniel Modesto, head of the local hospital.
Etienne Lavigne, the race director, said in a statement that a dozen people were hurt, including Guo.
The accident left Guo's car battered, its bonnet strewn on the ground, as emergency workers carted the injured off on stretchers
Bronquote:Nine-time world rally champion Sebastien Loeb safely negotiated the prologue, while Dutchman Bernhard ten Brinke, driving a Toyota, claimed victory in the prologue, taking 6min 08sec to cover the 11km special, beating Carlos Sainz (Peugeot) and Xavier Pons (Ford Ranger).
"It's amazing. We went really fast and made no mistakes. Not bad at all," said ten Brinke, who quickly sounded a note of realism.
"That was just 11 kilometres, the real Dakar starts tomorrow, and it'll be good to start at the front. The week will be really tough, with long stages and sizzling temperatures. The top priority is to have a strong Dakar, not to win the first stage."
Monday's (AEDT) first stage is between Rosario and Villa Carlos Paz.
Among the other favourites, defending champion Nasser al-Attiyah (Mini) finished in fourth place, five seconds off the pace, with Nani Roma and Mikko Hirvonen, also racing for Mini, in sixth and seventh places respectively.
Loeb, seeking to follow in the footsteps of Ari Vatanen, who won the Dakar in his first attempt in 1987, back when it was raced in Africa, finished in 10th place after an uneventful start to the stage.
"It was important to clear the prologue and avoid any mistakes on the first day," said Loeb, driving a Peugeot 2008 DKR, having raced almost exclusively for another French manufacturer, Citroen.
"I haven't got any specific concerns, everything is going smoothly. We'll see how it goes in longer specials.
"I did what I could, but I didn't want to be at the front anyway, that wasn't my goal. I spent some time in the dust kicked up by a motorcycle racing in front of me, I'm not exactly sure why, but I had to overtake it."
Overcorrectie? Zie je vaak genoeg bij de wrc gebeuren.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik ervan kan zien is dat ze ineens rechtsaf peert, alsof er iets afgebroken is of zo misschien?![]()
Maar ja met dit soort beelden kun je er wel echt alles van maken ook
Wil jij een samenvatting geven? Ik zit effe mobiel.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:33 schreef Alexxxxx het volgende:
De liveblogs bij houden is zo wel erg gemakkelijk*zucht*
Het regent, helicopters kunnen niet opstijgen, hele zooi afgelast, morgen weer een dag.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Wil jij een samenvatting geven? Ik zit effe mobiel.
Is dat net zoiets al de NS die bij een blaadje meteen niet meer kan functioneren?quote:Op zondag 3 januari 2016 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het regent, helicopters kunnen niet opstijgen, hele zooi afgelast, morgen weer een dag.
alleen geestelijkquote:
jaquote:Op zondag 3 januari 2016 14:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is dat net zoiets al de NS die bij een blaadje meteen niet meer kan functioneren?
Als Afrika niet mogelijk is dan lijkt Australië me wel wat. Volgens mij heb je daar behoorlijk wat woestijn en Aussies zijn petrolheads dus ook enthousiast publiek.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:41 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb het idee dat dit de laatste Dakar is in deze vorm. Alle mensen die er uren en geld in stoppen blijven dit niet pikken natuurlijk. Eerst is het al uit Afrika gehaald, dan wordt het parcours al zo afgezwakt dat het eigenlijk al niet echt een leuke tocht wordt en dan wordt ook nog een deel niet gereden. Het is mijlenver van het originele Dakar idee en ik heb het idee dat er een hoop deelnemers zijn die dat ook denken.
Dakar is pas Dakar als je ingehaald wordt door locals in een 30 jaar oude Toyota Hilux.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/2078389-eerste-etappe-dakar-geschrapt.html
Moeilijk begaanbaar. Je meent het. Ik dacht dat er voor de Dakar een busbaan door heel Zuid-Amerika aangelegd was
Dakar in Australië lijkt me ook wel wat. Maar het is daar in januari echt niet te doen. Dan moet je het tijdens hun winter organiseren.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als Afrika niet mogelijk is dan lijkt Australië me wel wat. Volgens mij heb je daar behoorlijk wat woestijn en Aussies zijn petrolheads dus ook enthousiast publiek.
ja, mijn idee. Maar hey, moeilijk begaanbaar, is dat niet JUIST het hele idee?quote:Op zondag 3 januari 2016 17:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dakar is pas Dakar als je ingehaald wordt door locals in een 30 jaar oude Toyota Hilux.
Wat te denken van uitzendtijden.. De fans zitten in Europa.quote:Op zondag 3 januari 2016 15:41 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb het idee dat dit de laatste Dakar is in deze vorm. Alle mensen die er uren en geld in stoppen blijven dit niet pikken natuurlijk. Eerst is het al uit Afrika gehaald, dan wordt het parcours al zo afgezwakt dat het eigenlijk al niet echt een leuke tocht wordt en dan wordt ook nog een deel niet gereden. Het is mijlenver van het originele Dakar idee en ik heb het idee dat er een hoop deelnemers zijn die dat ook denken.
Nah, ook wel in Zuid Amerika hoor. Als je op twitter #Dakar en #Dakar2016 volgt zie je toch vooral Spaans gebrabbel voorbij komen. Maar of die net zo enthousiast blijven als het niet meer in hun achtertuin is, is natuurlijk de vraag.quote:Op zondag 3 januari 2016 18:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wat te denken van uitzendtijden.. De fans zitten in Europa.
ZOAB dit dat en allesquote:Op zondag 3 januari 2016 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/2078389-eerste-etappe-dakar-geschrapt.html
Moeilijk begaanbaar. Je meent het. Ik dacht dat er voor de Dakar een busbaan door heel Zuid-Amerika aangelegd was
Dat wel maar laat ik het anders zeggen, het geld zit in Europa. En de meeste fans zien de verslagen twee dagen later of na 23:00..quote:Op zondag 3 januari 2016 19:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nah, ook wel in Zuid Amerika hoor. Als je op twitter #Dakar en #Dakar2016 volgt zie je toch vooral Spaans gebrabbel voorbij komen. Maar of die net zo enthousiast blijven als het niet meer in hun achtertuin is, is natuurlijk de vraag.
ja vierbaans, goed verlicht. trajectcontrole en zo. Nee wachtquote:
En vergeet de spitsstroken niet!quote:Op zondag 3 januari 2016 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja vierbaans, goed verlicht. trajectcontrole en zo. Nee wacht
quote:Op zondag 3 januari 2016 00:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ruit niet stuk, lijkt me ook wel knap met de hoogte van die voorkant, links onder zit het wel niet helemaal in orde
[..]
Grotere versie
[ afbeelding ]
Andere platen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als het met 45 graden in San Juan kan dan in Australie ook.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dakar in Australië lijkt me ook wel wat. Maar het is daar in januari echt niet te doen. Dan moet je het tijdens hun winter organiseren.
quote:Op zondag 3 januari 2016 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hoop dat ze gewoon lekker simpel, teruggaan naar de basis; Afrika. Desnoods wat meer zuidelijk, en dan omhoog rijden richting waar het heen moet: Dakar
Al was het maar vanwege de tijdzonesquote:Op zondag 3 januari 2016 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hoop dat ze gewoon lekker simpel, teruggaan naar de basis; Afrika. Desnoods wat meer zuidelijk, en dan omhoog rijden richting waar het heen moet: Dakar
Hoera.twitter:dakar twitterde op zondag 03-01-2016 om 22:00:45The sun is back over the bivouac / El sol está de vuelta en el bivouac! #Dakar2016 https://t.co/o2mSpQpL43 reageer retweet
Zolang er geen harde wind staat en het niet onweert, kunnen de helikopters de lucht in, toch?quote:Op zondag 3 januari 2016 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan we per etappe wedjes leggen of ie doorgaat?
Zouden Timo Huges en Wilma van Mansvelt in de organisatie van Dakar zitten tegenwoordig?quote:Op zondag 3 januari 2016 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan we per etappe wedjes leggen of ie doorgaat?
quote:Op zondag 3 januari 2016 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
15:24 bij mijquote:Op zondag 3 januari 2016 22:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Zolang er geen harde wind staat en het niet onweert, kunnen de helikopters de lucht in, toch?
Dus ik wed dat ie doorgaat. Morgen om 14:00 uur staat de tracker weer bij mij open iig.
darten was eerder klaar dan geplandquote:
Ik vond het anders wel komisch, op zichquote:Op zondag 3 januari 2016 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Hopelijk doet deze buggy het beter dan dat gammele ding van vorig jaar.
Het had idd wel watquote:Op zondag 3 januari 2016 22:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond het anders wel komisch, op zich.
Anders hadden we nu geen Love it, Hate it gehad.
Door al het stof, water en modder hadden ze weinig zicht en de oplossing daarvoor is geen voorruit.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:43 schreef MrBanaan1 het volgende:
Waarom hebben die buggy's van Coronel geen voorruit?
Lijkt me niet altijd handigquote:Op zondag 3 januari 2016 22:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Door al het stof, water en modder hadden ze weinig zicht en de oplossing daarvoor is geen voorruit.
Hij (Tim) heeft in 2010 ook zonder voorruit gereden, dus hij zal inmiddels wel weten wat hij het fijnste vindt.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Lijkt me niet altijd handig![]()
Peugeot na de preproloog al zonder motorkap, dat belooft wat
Ik snap echt niet hoe dat nou kan... Verkeerde boutjes gebruikt ?quote:Op zondag 3 januari 2016 22:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Lijkt me niet altijd handig![]()
Peugeot na de preproloog al zonder motorkap, dat belooft wat
Er is altijd een grijze oplossing op een rol. Maar ok.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:51 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe dat nou kan... Verkeerde boutjes gebruikt ?
Ik hoor dat ze El Niño de schuld geven. Die is niet met een dag of wat over hoorquote:Op zondag 3 januari 2016 22:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Zolang er geen harde wind staat en het niet onweert, kunnen de helikopters de lucht in, toch?
Dus ik wed dat ie doorgaat. Morgen om 14:00 uur staat de tracker weer bij mij open iig.
ja wat een onzin is dat dan zegquote:Op zondag 3 januari 2016 22:49 schreef DieselTank het volgende:
* DieselTank mompelt iets met iemand heeft spijt om een voorruit
Bij nader inzien denk ik ook van niet eigenlijkquote:Op zondag 3 januari 2016 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor dat ze El Niño de schuld geven. Die is niet met een dag of wat over hoor
http://rallymaniacs.com/d(...)en-maar-niet-zo-veelquote:Nee, Rob Smits heeft geen rituele regendans gedaan. Hij hoopte wel op een beetje regen voor de eerste etappe van de Dakar, maar niet de hoeveelheden die vandaag naar beneden kwamen en de wedstrijdleiding dwong de etappe af te gelasten vanwege de omstandigheden.
“Om eerlijk te zijn was ik een klein beetje bang voor de eerste etappe,” gaf Smits toe. “Het zag ernaar uit dat het een heel snelle zou worden, met hoge snelheden en veel stof. Met wat regen zou het minder stoffig zijn en wat technischer worden, wat mij veel beter ligt. Maar dit was veel te veel. Alles staat onder water. Zelfs op de weg is het gevaarlijk en moeilijk om te rijden.”
Smits vertrok in alle vroegte uit het bivak in Rosario, toen het nog donker was. “Rond half 6 reden we weg en om 8 uur begon het te regenen. Echt zware onweersbuien met enorme hoeveelheden regen. Gelukkig had ik een regenjas bij me, maar dat was niet genoeg om droog te blijven. Het was verschrikkelijk slecht: regen, donder, bliksem, harde wind die steeds uit een andere richting kwam. Je moest de motor stevig vasthouden en voortdurend goed opletten.”
Op het moment ziet het er niet naar uit dat het de komende dagen veel beter wordt. De weersverwachtingen zijn weinig hoopgevend. “Ik heb gehoord dat het zelfs nog slechter wordt dan het vandaag was,” zegt Smits. “Ik heb geen idee wat dat betekent voor de etappe van morgen. Ik begin maar gewoon aan het roadbook, maar ik heb er geen goed gevoel over.”
Mooi!quote:Op zondag 3 januari 2016 22:35 schreef Anne het volgende:
Even een paar toffe picca's van gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk ik ook. Hij heeft ook meegedaan aan de afgelopen 5 edities van de Olympische Zomerspelen, waarbij hij eenmaal brons heeft gewonnen met kleiduifschieten! Wat een baas.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
Al Attiyah is wel een toffe gast zo volgensmij
Hij moet tijd rekken om te denken over het Engelsquote:Op zondag 3 januari 2016 23:59 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Mooi!
Jammer dat ze net te weinig pixels hebben om fatsoenlijk als wallpaper te dienen.
[..]
Denk ik ook. Hij heeft ook meegedaan aan de afgelopen 5 edities van de Olympische Zomerspelen, waarbij hij eenmaal brons heeft gewonnen met kleiduifschieten! Wat een baas.
Hij zegt in die interviews wel bijna hinderlijk vaak 'you know'.
Het gaat niet om de deelnemers zelf die niet kunnen rijden hè? Het gaat om de helikopters die de lucht niet in kunnen.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:37 schreef Sounddragon het volgende:
Man man man... Er staan daar een paar honderd speciaal voor barre omstandigheden geprepareerde Rally voertuigen met zwaar gemotiveerde mensen om een bizar zware tocht te gaan rijden, en ze starten niet want; regen![]()
Zit de NS ook in de organisatie?
Dan kunnen de helikopters maar niet de lucht inquote:Op maandag 4 januari 2016 10:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Het gaat niet om de deelnemers zelf die niet kunnen rijden hè? Het gaat om de helikopters die de lucht niet in kunnen.
Als ik het goed heb begrepen, tenminste.
Het zijn ook reddingshelicopters hequote:Op maandag 4 januari 2016 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kunnen de helikopters maar niet de lucht in
Psies, er rijden deelnemers zat rond die hulp kunnen verlenen, en dan roggelen ze maar een échte heli met een fatsoenlijke piloot die weet hoe ruitenwissers werken. Dit is gewoon riediekjoeloesquote:Op maandag 4 januari 2016 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kunnen de helikopters maar niet de lucht in
Ik ben dan ook geen Bikkelquote:
Hoe volg je het? Linkjes in de OP of is er ook ergens een livestream? Ben er niet zo bekend mee maar zou het ook graag beter volgen dit jaar.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het zijn ook reddingshelicopters he![]()
Maar ik vind het ook stomheb ik eindelijk eens tijd om de Dakar echt te volgen (want geen werk) en dat wordt er bijna niet gereden...
Televisie, Twitter, Facebook, dit topic, http://www.trackingdakar.nl/quote:Op maandag 4 januari 2016 11:09 schreef Abed het volgende:
[..]
Hoe volg je het? Linkjes in de OP of is er ook ergens een livestream? Ben er niet zo bekend mee maar zou het ook graag beter volgen dit jaar.
Wat Anne zegt inderdaad. En dat is nogal tijdrovend natuurlijk. Op m'n werk was dat gewoonweg niet te doen. Nu wel, maar goedquote:Op maandag 4 januari 2016 11:09 schreef Abed het volgende:
[..]
Hoe volg je het? Linkjes in de OP of is er ook ergens een livestream? Ben er niet zo bekend mee maar zou het ook graag beter volgen dit jaar.
Haha ok, thx beide.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat Anne zegt inderdaad. En dat is nogal tijdrovend natuurlijk. Op m'n werk was dat gewoonweg niet te doen. Nu wel, maar goed![]()
Ik ga wel lekker stofzuigen of zo
Ze gaan dit jaar niet door Chili vanwege El Niñoquote:Op maandag 4 januari 2016 11:57 schreef MrBanaan1 het volgende:
Joan Bang Bang is begonnen! We zijn los
Wordt een apart jaartje denk ik zo...
Er was toch ook eigenlijk een 3e land, maar dat had zich teruggetrokken? Of haal ik nu iets door de war
dakartrucks.nl, liveblog op transport online, artikelen op BIG truckquote:Op maandag 4 januari 2016 11:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Televisie, Twitter, Facebook, dit topic, http://www.trackingdakar.nl/
Peru niet Chiliquote:Op maandag 4 januari 2016 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze gaan dit jaar niet door Chili vanwege El Niño
Voorlopig nog niet realistisch. Aan de westkant wil je niet noordelijker komen dan Angola ongeveer dus Dakar ga je niet halen, tenzij je de boot paktquote:Op zondag 3 januari 2016 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
CP1 is ongeveer 2 uur rijden, dus ik denk dat je nog even geduld moet hebbenquote:Op maandag 4 januari 2016 16:15 schreef Alexxxxx het volgende:
trackingdakar laat alleen de tijden van de brommers zien
misschien verkeerd gereden? Nu verliezen ze niet al te veel meerquote:Op maandag 4 januari 2016 15:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wat is verhoeven aan het doen... Van pelt ook niet top. Achja komt nog wel hoop ik. BtB flink gas erop zometeen
normaal laten ze ook de starttijden zien, maar als ik nu op trucks, auto's of quads klik, alleen de brommers komen doorquote:Op maandag 4 januari 2016 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
CP1 is ongeveer 2 uur rijden, dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben
twitter:MischaDakar twitterde op maandag 04-01-2016 om 16:29:34Trackingdakar.nl is lagging. Please be patient while I'm trying to fix this. The site will go for a restart now. Hope it's better after. reageer retweet
Ik heb een heeeeeeel licht vermoeden dat ze ook niet over duinen etc etc aan het rijden zijn haha maar meer rally parcoursquote:Op maandag 4 januari 2016 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
Grappig om te zien dat rallyrijders Sébastien Loeb en Mikko Hirvonen meteen bovenin meedoen
Zeker, maar de meeste WRC-proeven duren per stuk niet langer dan een half uur. Hier ben je zo vijf uren achtereen aan het racen. Vergt toch andere vaardighedenquote:Op maandag 4 januari 2016 16:58 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik heb een heeeeeeel licht vermoeden dat ze ook niet over duinen etc etc aan het rijden zijn haha maar meer rally parcours
Maar ik neem aan dat er op de proef ook niet constant bochten etc zijn maar ook wat rechte stukken?? En doen ze wrc niet meerdere proeven op 1 dag? En WRC lijkt met iets moeilijker dan de dakar als je een stukje proef van bijv 50km bekijkt en vergelijkt.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar de meeste WRC-proeven duren per stuk niet langer dan een half uur. Hier ben je zo vijf uren achtereen aan het racen. Vergt toch andere vaardigheden
True, true en true. Bij het WRC heb je tussen proeven even rust. Hier moet je al die uren achtereen doorstampen. Daarom heb ik ook zoveel respect voor degenen die achteraan rijden, omdat ze het vaak in het donker over een kapotgereden parcours moeten doenquote:Op maandag 4 januari 2016 17:03 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat er op de proef ook niet constant bochten etc zijn maar ook wat rechte stukken?? En doen ze wrc niet meerdere proeven op 1 dag? En WRC lijkt met iets moeilijker dan de dakar als je een stukje proef van bijv 50km bekijkt en vergelijkt.
Dat wou ik ook zeggenquote:Op maandag 4 januari 2016 18:19 schreef jpjedi het volgende:
Sodemieters wat een parcours. Enkel verliezers vandaag gok ik zo.
Ps. Dat spt topic is ook een aanfluiting zeg, zit daar een eigenwijze mod dat topic vol te spammen.
Jammer dat ze niet vast bleven zitten tot morgen 8 uurquote:Op maandag 4 januari 2016 18:12 schreef DieselTank het volgende:
[ afbeelding ]
tom (of tim) was ook op de plaats van robby vast komen te zitten
Tim stond vastquote:Op maandag 4 januari 2016 18:12 schreef DieselTank het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Holy shitquote:Op maandag 4 januari 2016 18:12 schreef DieselTank het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
twitter:RubnPerez twitterde op maandag 04-01-2016 om 19:02:33Xevi Pons y su Ford Ranger en apuros en la etapa de hoy. #Dakar Acabó quedandose azanjado en el barro. Vídeo: https://t.co/cGqZ8JJEam reageer retweet
Jezusquote:Op maandag 4 januari 2016 19:30 schreef DieselTank het volgende:
[..]twitter:RubnPerez twitterde op maandag 04-01-2016 om 19:02:33Xevi Pons y su Ford Ranger en apuros en la etapa de hoy. #Dakar Acabó quedandose azanjado en el barro. Vídeo: https://t.co/cGqZ8JJEam reageer retweet
(klik op die video ik krijg de video niet rechtstreeks hier) als het goed is is dit dakar 2016 met die ford van ruben perez???
Xevi Pons y su Ford Ranger en apuros en la etapa de hoy. #Dakar Acabó quedandose azanjado en el barro. Vídeo: pic.twitter.com/cGqZ8JJEam
— Rubén Pérez (@RubnPerez) 4 januari 2016
Ik heb er niks van gevolgd maar ben nu wel heel benieuwdquote:Op maandag 4 januari 2016 19:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
Nooo Robby
Man, wat een veldslag al vandaag![]()
Dat wordt een heropening van de zwartepietendiscussiequote:Op maandag 4 januari 2016 19:45 schreef Anne het volgende:
Ik wil die koppen van Tim en Tom straks zien. Zonder voorruitje..
Ze hadden het ook zwaarquote:Op maandag 4 januari 2016 19:40 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een zooi daarJe zou als motorrijder een beetje achteraan hobbelen op zo'n paadje als er net 50 auto's en 20 vrachtwagens doorgekomen zijn
twitter:
Nou als je op een race van 4 uur ofzo 5 min langer bezig bent zegt dat niet dat je rustig gereden hebt.... toch?quote:Op maandag 4 januari 2016 20:01 schreef Barcaconia het volgende:
Kamazjes doen het weer ff op z'n Russisch: ff afwachten tot iedereen moe is en dan voorbij fluiten.
Tweede maal voor Sainzquote:Op maandag 4 januari 2016 19:35 schreef DieselTank het volgende:
hier gaat de motorkap van iemand van peugeot
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |