Ben een man.. heb een keer met een coopertest 2200 meter gelopen (4 weken terug) maar meer dan dat zit er voorlopig niet in lijkt het.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:23 schreef HPLC het volgende:
Man / vrouw? Wel handig om dit in OS te plaatsen, je hebt iig ambitie
Dat liep ik een paar jaar geleden ook, op m'n zestiende.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:31 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:
[..]
Ben een man.. heb een keer met een coopertest 2200 meter gelopen (4 weken terug) maar meer dan dat zit er voorlopig niet in lijkt het.
Klopt wat je zegt, maar ik ben een roker en een drinker ( sweekends) denk dat dat niet echt bevorderlijk werkt. Ik ren meestal 4 km.. dan wandel ik even tot mijn hartslag wat lager is.. en dan ren ik de laatste km op 80%quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
Je zou zeggen dat je met drie keer per week lopen toch gemakkelijk onder de 35 minuten moet kunnen. Je rent het hele stuk wel?
Je moet niet elke training jezelf kapotlopen in de hoop 'sneller' te gaan. Als je beter wilt worden (lees: sneller), dan moet je intervaltraining gaan doen. Dus korte sprintjes, heuveltraininkjes, dat soort zaken. Elke keer voluit lopen is niet bevorderlijk voor je vooruitgang.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:17 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:
Goedenavond mede FOKKERS/sporters, hardlopen is voor ieder mens gezond als je het niet te vaak doet. Nu loop ik al anderhalf jaar 3 keer per week 5 km, ik ben 27 jaar en heb al een heel ongezond leven achter de rug... 10 jaar lang feesten en beesten.
Ik kom niet onder de 35 minuten tijdens de 5 km. Is dit een normale tijd voor iemand van mijn leeftijd?
Interval krijg ik nooit onder de knie.. wat bedoel je met een interval.. loop je dan op 100% of 75%?quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
Als je echter een 5km doet met bijvoorbeeld 400m op 6.00min/km, 100m 'rust' op 7min/km, dan leer je in stapjes je lichaam sneller worden. Het is namelijk (in het begin) makkelijker om 400m sneller rennen dan normaal vol te houden dan in één keer die x minuten sneller op de 5km.
Persoonlijk record? Of kan je dat elk moment lopen?quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:44 schreef dimmak het volgende:
5km - 23 minuten - 25 jaar
Ik loop sinds een jaar hard. Daarvoor ook zeer ongezond geweest. Nog steeds wel eigenlijk. Heel veel alcohol en nicotine.
Nee dat loop ik altijd. Ik loop meestal grotere afstanden. Dus voor 5km geef ik meestal alles als ik dat loop.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:56 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:
[..]
Persoonlijk record? Of kan je dat elk moment lopen?
Dat is knap, je drinkt en je rookt nog zeg je.. in welke mate en bleef het vroeger alleen bij drinken of waren er nog andere chemische substanties aanwezig?;)quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:58 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee dat loop ik altijd. Ik loop meestal grotere afstanden. Dus voor 5km geef ik meestal alles als ik dat loop.
Vroeger waren er af en toe andere substanties aanwezig idd.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:05 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:
[..]
Dat is knap, je drinkt en je rookt nog zeg je.. in welke mate en bleef het vroeger alleen bij drinken of waren er nog andere chemische substanties aanwezig?;)
je moet die 400m niet sprinten maar versnellen. 100% loop je alleen de laatste paar 100m van een race. Verder trainingslopen rond de 60 en versnellen naar 80% ofzo. Hardlopen is niet sprinten. Usain Bolt sprint. En da's maar 100 / 200m.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:54 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:
[..]
Interval krijg ik nooit onder de knie.. wat bedoel je met een interval.. loop je dan op 100% of 75%?
Heb meestal wel meer dan 100 meter nodig om me hartslag weer onder controle te krijgen na zon 400 mtr sprint.
Die trainingslopen is precies wat je zegt ja van 60 naar 80.. dat lukt wel. Maar heb soms het gevoel dat ik tijdens het versnellen meer energie verbruik op 70 als op 85.. qua afstand. herken je dat?quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je moet die 400m niet sprinten maar versnellen. 100% loop je alleen de laatste paar 100m van een race. Verder trainingslopen rond de 60 en versnellen naar 80% ofzo. Hardlopen is niet sprinten. Usain Bolt sprint. En da's maar 100 / 200m.
Je wordt sneller door langzamer te lopen, niet door jezelf uit te putten.
Ja precies dit.quote:Op maandag 14 december 2015 13:28 schreef de_boswachter het volgende:
Als je begint en al jaren geen fuck hebt gedaan door zuipen, feesten etc. dan is 35 minuten heel normaal. Je moet wel geduld hebben en niet als een idioot beginnen. Begin eerst eens met op tijd rennen, snelheid is niet belangrijk. Probeer eerst eens een kwartier achter elkaar te rennen, vervolgens een half uur, dan 45 minuten. En als je dat kan ga je langzaam aan je snelheid werken. Denk aan interval, maar ook bijvoorbeeld door een rondje te creeeren in je buurt en je tijd op te meten. Afwisseling van afstand lopen en snelheid trainen is belangrijk.
Maakt toch in het begin geen fuck uit hoe hard je kan man
Pas als je een paar maanden verder bent ga je je verdiepen in tijden en die aanvallen.
Als je 400m echt voluit sprint ga je het liefst liggen. Ik denk dat je of de afstand, of de intensiteit overschat.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:54 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:
[..]
Interval krijg ik nooit onder de knie.. wat bedoel je met een interval.. loop je dan op 100% of 75%?
Heb meestal wel meer dan 100 meter nodig om me hartslag weer onder controle te krijgen na zon 400 mtr sprint.
Broodjequote:Op vrijdag 11 december 2015 20:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
20:24 op de 5km en 42:34 op de 10km.
Met de tong op de schoenenquote:Op maandag 14 december 2015 16:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Broodje![]()
Ook gewoon lekker in D1 hè?
Mensen wegjagen, ja zo kennen we het weerquote:Op zondag 20 december 2015 20:15 schreef Jero_nimo het volgende:
Kom naar hardlopen in [LIF] dan!Daar kan je wel mooi leren hoe je het een beetje opbouwt en sneller wordt. Ook veel medelopers die ooit dezelfde stats hadden.
Die hardlooptopics in SPT willen nooit zo lekker lopen...quote:Op zondag 20 december 2015 20:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen wegjagen, ja zo kennen we het weer![]()
Iedereen wordt naar LIF gestuurtquote:Op zondag 20 december 2015 20:38 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Die hardlooptopics in SPT willen nooit zo lekker lopen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |