abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158209684
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 05:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Wanneer gaat het belletje eens rinkelen. Die goed geïntegreerde vriend van je neef zijn schoonzus staat niet model voor alle moslims. Loop eens op een middag op de markt in Rotterdam-Zuid. Kijk daar eens of je een liberale goed geïntegreerde moslim tegenkomt.
Volgens mij roepen ook niet veel mensen dat hier.
pi_158209699
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 06:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Volgens mij roepen ook niet veel mensen dat hier.
Je moet eens weten hoe vaak ik gehoord heb dat iemands neef zijn vriend een hele aardige goed-geïntegreerde moslim is. Wat vervolgens voor die mensen betekent dat minstens 90% goed-geïntegreerd is. Over generaliseren gesproken. :D
pi_158209709
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoe vaak ik gehoord heb dat iemands neef zijn vriend een hele aardige goed-geïntegreerde moslim is. Wat vervolgens voor die mensen betekent dat minstens 90% goed-geïntegreerd is. Over generaliseren gesproken. :D
Het punt daarvan is dat dat vast en zeker ook zo is. Dat er ook een grote groep goed geintegreerde moslims. Dat mag je dus noemen. Dat doet verder niets af aan het feit dat er ook een grote groep is die dat niet zijn. Daarnaast is een probleem hoe men tegen bepaalde zaken aankijkt. Kijk naar homo's bijv.
pi_158209967
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 05:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Wanneer gaat het belletje eens rinkelen. Die goed geïntegreerde vriend van je neef zijn schoonzus staat niet model voor alle moslims. Loop eens op een middag op de markt in Rotterdam-Zuid. Kijk daar eens of je een liberale goed geïntegreerde moslim tegenkomt.
Hoe herken je een goed geïntegreerde moslim die liberaal is? Ken Rotterdam Zuid goed, de markt wat minder, maar die keren dat ik daar kom kun je gewoon lekker chill je ding doen. Maar, als je mij vertelt hoe ik een liberale, goed geïntegreerde moslim herken zal ik er op letten en verslag uitbrengen.
pi_158210009
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 07:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe herken je een goed geïntegreerde moslim die liberaal is? Ken Rotterdam Zuid goed, de markt wat minder, maar die keren dat ik daar kom kun je gewoon lekker chill je ding doen. Maar, als je mij vertelt hoe ik een liberale, goed geïntegreerde moslim herken zal ik er op letten en verslag uitbrengen.
Die herken je dus ook niet idd. Maar ook bij die groep kan je je afvragen in welk denken een deel van hen behoorlijk afwijkt van wat wij meestal toch als normaal zien. Maar hetzelfde zie je bij andere gelovigen als christenen.
pi_158210019
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 07:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die herken je dus ook niet idd. Maar ook bij die groep kan je je afvragen in welk denken een deel van hen behoorlijk afwijkt van wat wij meestal toch als normaal zien. Maar hetzelfde zie je bij andere gelovigen als christenen.
Ja, ik vond het al zo'n rare vraag. Als je iemand ziet en denkt: nou, die zou wel eens uit Irak kunnen komen en hij is vlot gekleed. Dan zou hij liberaal kunnen zijn, maar misschien is hij helemaal geen moslim. Of misschien neemt hij mij bij de neus door het vlotte pakje en is hij juist conservatief.

Maar het feit dat je er gewoon rustig als jezelf rond kunt lopen vind ik een stuk belangrijker trouwens. Mocht je in Rotterdam een vestiging van Bram Ladage op een markt tegenkomen, of gewoon in de stad: Dat is een aanrader :P (Al zitten ze ook op Utrecht Centraal)
pi_158210036
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 08:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, ik vond het al zo'n rare vraag. Als je iemand ziet en denkt: nou, die zou wel eens uit Irak kunnen komen en hij is vlot gekleed. Dan zou hij liberaal kunnen zijn, maar misschien is hij helemaal geen moslim. Of misschien neemt hij mij bij de neus door het vlotte pakje en is hij juist conservatief.

Maar het feit dat je er gewoon rustig als jezelf rond kunt lopen vind ik een stuk belangrijker trouwens. Mocht je in Rotterdam een vestiging van Bram Ladage op een markt tegenkomen, of gewoon in de stad: Dat is een aanrader :P (Al zitten ze ook op Utrecht Centraal)
Je weet en ziet het vaak niet. Ik werkte samen met een liberale moslim waarvan ik eerst niet eens wist dat het een moslim was. Dat kwam pas boven bij ramadan en dat zijn vrouw op geen enkel bedrijfsfeest mocht komen.

Ik kom nooit in Rotterdam en ken die zaken niet. Wat is er speciaal aan?
pi_158210040
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 08:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je weet en ziet het vaak niet. Ik werkte samen met een liberale moslim waarvan ik eerst niet eens wist dat het een moslim was. Dat kwam pas boven bij ramadan en dat zijn vrouw op geen enkel bedrijfsfeest mocht komen.

Ik kom nooit in Rotterdam en ken die zaken niet. Wat is er speciaal aan?
Heerlijk versgebakken patat :D De enige zinnige reden om naar de markt te gaan :P
  zondag 13 december 2015 @ 11:05:11 #159
3542 Gia
User under construction
pi_158210946
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:01 schreef Infection het volgende:

[..]

_O-

Jij stemt zeker GroenLinks of SP?
SP of PVV zeker niet Groen Links
  zondag 13 december 2015 @ 11:06:47 #160
451288 ToughL0ve
Met de zweep erover!
pi_158210962
Het zegt iets dat dit überhaupt een nieuwsbericht is. Die aardige gebaren komen dus blijkbaar niet vaak voor.
  zondag 13 december 2015 @ 11:06:56 #161
3542 Gia
User under construction
pi_158210964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach heden, een foutje... Wat een afschuw.
Sorry, vond het een grappig foutje.
Er zijn veel Asiel Centrum Zoekers, op het moment.
pi_158211042
quote:
13s.gif Op zondag 13 december 2015 11:06 schreef ToughL0ve het volgende:
Het zegt iets dat dit überhaupt een nieuwsbericht is. Die aardige gebaren komen dus blijkbaar niet vaak voor.
Jawel, goed nieuws blijft alleen minder hangen.
  zondag 13 december 2015 @ 11:29:43 #164
451288 ToughL0ve
Met de zweep erover!
pi_158211182
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2015 11:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, goed nieuws blijft alleen minder hangen.
Het zegt iets dat je dit "goed nieuws" noemt. Het zou helemaal geen nieuws moeten zijn. Dit soort acties zouden zo vaak moeten voorkomen dat het voor de media niet interessant is.
pi_158211205
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:29 schreef ToughL0ve het volgende:

[..]

Het zegt iets dat je dit "goed nieuws" noemt. Het zou helemaal geen nieuws moeten zijn. Dit soort acties zouden zo vaak moeten voorkomen dat het voor de media niet interessant is.
Dat blijft het zolang er mensen zijn die deze moslims vereenzelvigen of een bepaalde verantwoordelijkheid toedichten als het gaat om radicale figuren.
  zondag 13 december 2015 @ 19:00:22 #166
3542 Gia
User under construction
pi_158220904
quote:
Verschil zit em erin dat al die zaken die je in die linkjes noemt, ook door niet-moslims gedaan worden. In die zin is dat niet zo bijzonder.

Jezelf opblazen met 70 maagden in het verschiet, dat doen alleen moslims.
In die zin toch apart.
pi_158230696
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 19:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Verschil zit em erin dat al die zaken die je in die linkjes noemt, ook door niet-moslims gedaan worden. In die zin is dat niet zo bijzonder.

Jezelf opblazen met 70 maagden in het verschiet, dat doen alleen moslims.
In die zin toch apart.
Daar heb je een punt.
  maandag 14 december 2015 @ 07:57:10 #168
76108 bluuf
Powershell fan
pi_158230805
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 08:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit vind ik nou niet echt liberaal. Bij de liberale moslims welke ik ken gaan de vrouwen gewoon zelf (zonder hun man) naar de borrels van hun eigen werkgever.
Helaas zijn dat er maar weinig en het zijn ook nooit moslims van Arabische afkomst (altijd Turken of Surinaamse moslims).
Ik heb overigens de eerste 25 jaar van mijn leven in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt gewoond waarbij het tot mijn 18e toch echt een achterstandsbuurt was waar niemand wilde wonen ivm de overlast van vooral Marokkanen.

Mijn moeder is ook regelmatig voor hoer uitgemaakt : dit alleen omdat zij blond is.
pi_158230836
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 07:57 schreef bluuf het volgende:

[..]

Dit vind ik nou niet echt liberaal. Bij de liberale moslims welke ik ken gaan de vrouwen gewoon zelf (zonder hun man) naar de borrels van hun eigen werkgever.
Helaas zijn dat er maar weinig en het zijn ook nooit moslims van Arabische afkomst (altijd Turken of Surinaamse moslims).
Ik heb overigens de eerste 25 jaar van mijn leven in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt gewoond waarbij het tot mijn 18e toch echt een achterstandsbuurt was waar niemand wilde wonen ivm de overlast van vooral Marokkanen.

Mijn moeder is ook regelmatig voor hoer uitgemaakt : dit alleen omdat zij blond is.
Niet geheel liberaal dus...

Ik woonde jaren in Oost Indische buurt. Ook een drama met Marokkanen.

Herken het. Dat en spugen, dreigen, zaken vernielen, etc. Gewoon een buurt niet leefbaar maken. En het verhaal dat de ouderen wel ingrijpen is ook onzin. Als het gaat om het lastigvallen van niet Marokkanen.
  maandag 14 december 2015 @ 12:43:46 #170
3542 Gia
User under construction
pi_158235228
Ik vraag me serieus af waar dat nu aan ligt?
Kan me voorstellen dat je pissig wordt als je vanwege je Marokkaanse afkomst niet aan een stageplaats of baan komt. Maar dat ligt aan de vorige generatie die het grondig verpest heeft.
En dan gaan solliciteren met een onverzorgde baard en een achterlijk accentje, het bekende bontkraagje en de uitdagende blik.

Sorry, maar dan ligt het niet aan de afkomst, maar aan de houding.
En dit dan in stand houden door de volgende generatie ook te vertellen dat ze geen moeite hoeven te doen, want je wordt toch gediscrimineerd.

Verbreek deze cirkel nou eens en doe wel die moeite. Een Marokkaan die keurig Nederlands spreekt, en een diploma op het gewenste niveau heeft, heeft net zoveel kans als een niet Marokkaan, zoniet meer kans, omdat bedrijven hun quota moeten halen.
Bij mijn man werken meerdere moslima's, sommigen met hoofddoek, sommigen zonder en ze horen er net zo hard bij als de rest van het personeel.

Maar goed, dat terzijde. Blijf deze inzameling een fantastisch gebaar vinden en ik zie dit absoluut niet als schuld afkopen, maar eerder als een handreiking.
pi_158235557
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:43 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me serieus af waar dat nu aan ligt?
Kan me voorstellen dat je pissig wordt als je vanwege je Marokkaanse afkomst niet aan een stageplaats of baan komt. Maar dat ligt aan de vorige generatie die het grondig verpest heeft.
En dan gaan solliciteren met een onverzorgde baard en een achterlijk accentje, het bekende bontkraagje en de uitdagende blik.

Sorry, maar dan ligt het niet aan de afkomst, maar aan de houding.
En dit dan in stand houden door de volgende generatie ook te vertellen dat ze geen moeite hoeven te doen, want je wordt toch gediscrimineerd.

Verbreek deze cirkel nou eens en doe wel die moeite. Een Marokkaan die keurig Nederlands spreekt, en een diploma op het gewenste niveau heeft, heeft net zoveel kans als een niet Marokkaan, zoniet meer kans, omdat bedrijven hun quota moeten halen.
Bij mijn man werken meerdere moslima's, sommigen met hoofddoek, sommigen zonder en ze horen er net zo hard bij als de rest van het personeel.
Dat zijn claims die vrij makkelijk te toetsen zijn. Zie bijvoorbeeld deze publicatie van het SCP.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 14 december 2015 @ 15:03:11 #172
3542 Gia
User under construction
pi_158237508
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zijn claims die vrij makkelijk te toetsen zijn. Zie bijvoorbeeld deze publicatie van het SCP.
Maar dat bedoel ik ook. Dit ligt aan de stempel die de vorige generatie hier op gedrukt heeft. De Mohammeds en Sonaya's zullen zelf hun slechte reputatie moeten oppoetsen.
Dat werkgevers liever geen Marokkanen willen aannemen heeft een oorzaak.

Als de eerdere generaties het niet verpest hadden, was er nu geen probleem.
En nu wordt dat 'gediscrimineerd voelen' van generatie op generatie doorgegeven.
Doe daar wat aan.
Dat kost tijd en inzet.

Er zijn genoeg Marokkanen die dat er wel in geïnvesteerd hebben en die gewoon behoorlijke banen hebben.
Dus, het kán wel.
pi_158237648
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dat bedoel ik ook. Dit ligt aan de stempel die de vorige generatie hier op gedrukt heeft. De Mohammeds en Sonaya's zullen zelf hun slechte reputatie moeten oppoetsen.
Dat werkgevers liever geen Marokkanen willen aannemen heeft een oorzaak.

Als de eerdere generaties het niet verpest hadden, was er nu geen probleem.
En nu wordt dat 'gediscrimineerd voelen' van generatie op generatie doorgegeven.
Doe daar wat aan.
Dat kost tijd en inzet.

Er zijn genoeg Marokkanen die dat er wel in geïnvesteerd hebben en die gewoon behoorlijke banen hebben.
Dus, het kán wel.
Maar dat was het punt niet. Jij stelt:

quote:
Een Marokkaan die keurig Nederlands spreekt, en een diploma op het gewenste niveau heeft, heeft net zoveel kans als een niet Marokkaan, zoniet meer kans, omdat bedrijven hun quota moeten halen.
Maar daar blijkt dus weinig van. Dat je als je heel erg je best doet wellicht wel kans maakt is een heel andere claim dan stellen dat je niet benadeeld of zelfs juist bevoordeeld wordt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158240811
Het grappige aan dit land is dat vaak Marokkanen en Turken worden beschuldigt. Tijdens Maatschappijleer zijn we erachter gekomen dat Antillianen de hoogste percentage hebben van criminaliteit. Maar zoals ik zei denken de meesten dat Turken / Marokkanen de schuldigen zijn.
  maandag 14 december 2015 @ 18:45:12 #175
3542 Gia
User under construction
pi_158241576
http://www.metronieuws.nl(...)ngenen-is-allochtoon

Hier een aardig berichtje waaruit blijkt dat 60% in de bak van allochtone herkomst is.
Hiervan is het merendeel Marokkaans.
Maar vergeleken met de relatie herkomst en aantal inwoners doen de antillianen en arubanen het slechter, inderdaad.

Maar toch schokkende cijfers.

Overigens lopen antillianen and such, tegen dezelfde problemen aan als Marokkanen bij het vinden van stageplekken en banen.

Is het zo gek?
pi_158242390
quote:
hebben ze dat geld zelf verdiend of gratis gekregen via uitkeringen? :?
pi_158242454
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 19:14 schreef Mytho het volgende:

[..]

hebben ze dat geld zelf verdiend of gratis gekregen via uitkeringen? :?
Echt, wat een treurnis dit soort opmerkingen.
Gewoon een gift en goede bedoelingen aannemen ga je niet dood aan hoor...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 14 december 2015 @ 20:30:24 #178
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_158244299
quote:
Dat zijn mooie acties allemaal. Zoiets mag vaker in het nieuws komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')