abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158168251
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel, nou ja iets meer dan alleen een gevoel, dat de VS wat anders aankijkt tegen integratie als veel mensen hier. De eigenheid van subgroepen is daar groot en dat is gewoon ok.
Er is wel landsbinding, dat wel, maar erg veel ruimte voor het eigen zijn. Hier merk ik dat dat erg snel afbrokkelt, dat het geen roep om integratie is, maar om assimilatie, een roep het eigen zijn te veranderen. Een soort, je bent vrij, als je maar doet wat ik doe.

[ afbeelding ]
Volgens mij wordt de roep om normale integratie vaak afgedaan alsof het gaat om assimilatie eigenlijk.
pi_158168302
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de roep om normale integratie vaak afgedaan alsof het gaat om assimilatie eigenlijk.
Wat is volgens jou dan normale integratie?

Voor mij is dat je eigen broek ophouden als je daartoe in staat bent, je aan de wetten houden en de mores van het betreffende land accepteren/tolereren.

Geloof loslaten of veranderen hoort daar naar mijn mening niet bij, dikke mik zijn met andere groepen in dat land ook niet. Cultuur die men meeneemt loslaten ook niet. Dat hoort naar mijn idee allemaal bij assimilatie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158169887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Voor mij is dat je eigen broek ophouden als je daartoe in staat bent, je aan de wetten houden en de mores van het betreffende land accepteren/tolereren.

Geloof loslaten of veranderen hoort daar naar mijn mening niet bij, dikke mik zijn met andere groepen in dat land ook niet. Cultuur die men meeneemt loslaten ook niet. Dat hoort naar mijn idee allemaal bij assimilatie.
De taal goed leren spreken en voor de rest gewoon mee kunnen draaien in een maatschappij op een niveau die bij je past.
pi_158169928
quote:

[..]

Volgens mij roepen ook veel mensen dat laatste niet. De grootste irritatie is vaak het de taal niet of slecht spreken na tientallen jaren hier gewoond te hebben. Daardoor buiten werk en maatschappij vallen. Kinderen niet normaal opvoeden. etc. Geloof is het probleem niet echt zolang je anderen er niet mee lastig valt.
pi_158170345
quote:

[..]

Er wordt dan vaak gezegd: Kijk naar de Chinezen. Nou, als er 1 volk niet integreert zijn het de Chinezen wel. Mensen die graag willen dat er geintegreerd wordt liegen. We willen gewoon geen last van ze hebben.
pi_158170721
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Er wordt dan vaak gezegd: Kijk naar de Chinezen. Nou, als er 1 volk niet integreert zijn het de Chinezen wel. Mensen die graag willen dat er geintegreerd wordt liegen. We willen gewoon geen last van ze hebben.
Eigenlijk hebben die mensen juist problemen met wel willen integreren idd. Want ze hebben problemen met de groepen die zich echt in hun midden willen bewegen en hun eigenheid willen behouden.
Ze willen dat er niet geintegreerd wordt (bv chinezen, doen hun ding, lekker onzichtbaar) of geassimileerd wordt (boots ons na, neem alles van ons over).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158170801
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben die mensen juist problemen met wel willen integreren idd. Want ze hebben problemen met de groepen die zich echt in hun midden willen bewegen en hun eigenheid willen behouden.
Ze willen dat er niet geintegreerd wordt (bv chinezen, doen hun ding, lekker onzichtbaar) of geassimileerd wordt (boots ons na, neem alles van ons over).
Als mensen te dichtbij komen is het meestal de islam die te dichtbij komt en daardoor bedreigend. Heb ook veel moslims in mijn nabijheid, en als je gewoon aardig tegen ze doet, doen ze vriendelijk terug. Ze ontploffen niet :D

Hier verderop , zo'n 400 meter van mijn huis is een sporthal, waar ik van de week hoorde dat er al een paar keer een 72-uurs opvang van vluchtelingen is geweest. Helemaal niks van gemerkt :D We maken alleen onszelf en elkaar gek via social media en fora.
pi_158170847
Ik dacht dat moslims altijd zeiden niets met die aanslagen te maken hebben? Blijkbaar voelen ze zich wel verantwoordelijk als je geld in gaat zamelen.
pi_158170884
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:49 schreef Infection het volgende:
Ik dacht dat moslims altijd zeiden niets met die aanslagen te maken hebben? Blijkbaar voelen ze zich wel verantwoordelijk als je geld in gaat zamelen.
Hoe knap, je hebt een manier gevonden om linksom of rechtsom moslims in een kwaad daglicht te stellen _O_ Want doen ze niks, is het ook niet goed :D
pi_158170896
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als mensen te dichtbij komen is het meestal de islam die te dichtbij komt en daardoor bedreigend. Heb ook veel moslims in mijn nabijheid, en als je gewoon aardig tegen ze doet, doen ze vriendelijk terug. Ze ontploffen niet :D

Hier verderop , zo'n 400 meter van mijn huis is een sporthal, waar ik van de week hoorde dat er al een paar keer een 72-uurs opvang van vluchtelingen is geweest. Helemaal niks van gemerkt :D We maken alleen onszelf en elkaar gek via social media en fora.
Yep, tussen mijn dorp en de plek waar mijn paarden staan staat een AZC, bos ligt daar tegenover, met een mooie parkeerplaats waar ik makkelijk mijn paarden uit de trailer kan laden (soms samen met wat anderen, soms alleen).
Elke keer kom ik daar asielzoekers tegen, nog geen een is ontploft, wel vriendelijke interesse in de paarden.
Verder merk je erg weinig van die opvang, ja, wat wandelende mensen met een niet autochtoon uiterlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 11-12-2015 14:01:41 ]
pi_158170940
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe knap, je hebt een manier gevonden om linksom of rechtsom moslims in een kwaad daglicht te stellen _O_ Want doen ze niks, is het ook niet goed :D
De Islam is sowieso een haatreligie, dus of ze nou iets 'goeds' of iets 'slechts' doen, mijn mening zal er niet door veranderen. Ze onderstrepen met dit nieuws nog maar eens hoe verantwoordelijk ze er zelf voor zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Infection op 11-12-2015 14:27:42 ]
pi_158170952
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:54 schreef Infection het volgende:

[..]

De Islam is sowieso een haatreligie, dus of ze nou iets 'goeds' of iets 'slechts' doen, mijn mening zal er niet door veranderen. Ze onderdrukken met dit nieuws nog maar eens hoe verantwoordelijk ze er zelf voor zijn.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158170954
Da's toch al gauw zes cent per moslim in de VS.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:57:43 #114
3542 Gia
User under construction
pi_158171026
quote:
17s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:43 schreef Triggershot het volgende:
Amerikaanse moslims zamelen 170.000 dollar in

[..]

Mooi gebaar, zegt veel meer dan wat afstand nemen van iets dan waar je oorspronkelijk al weinig mee te maken hebt.
Geweldig gebaar!

Ik denk dat we sowieso moeten voorkomen dat moslims en niet-moslims tegenover elkaar komen te staan.
Aan moslimzijde moet de opstandige jeugd beteugeld worden, aan de andere kant de aso nitwits, die op rellen uit zijn.
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:59:10 #115
3542 Gia
User under construction
pi_158171058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef erodome het volgende:

ACZ
Asiel Centrum Zoekers?
pi_158171117
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Asiel Centrum Zoekers?
Ach heden, een foutje... Wat een afschuw.
pi_158171127
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Geweldig gebaar!

Ik denk dat we sowieso moeten voorkomen dat moslims en niet-moslims tegenover elkaar komen te staan.
Aan moslimzijde moet de opstandige jeugd beteugeld worden, aan de andere kant de aso nitwits, die op rellen uit zijn.
_O-

Jij stemt zeker GroenLinks of SP?
pi_158171284
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:53 schreef SpecialK het volgende:
Mooi gebaar. En wat mij betreft dus zeker wel een vorm van verantwoordelijkheid nemen.
pi_158171414
quote:

[..]

Hoe kom je erbij dat chinezen maatschappelijk niet integreren?

Natuurlijk wil je geen overlast hebben van de nieuwe Nederlander. Dat is toch een eerste vereiste van integratie? Je moet dan kijken naar criminaliteitscijfers, opleidingsniveau en de werkloosheid onder een bepaalde groep. Of ze Nederlands kunnen of willen spreken. Daar is nu ook de toenemende radicalisatie en islamisering binnen bepaalde groepen bijgekomen. Wat ook belangrijk is hoe integratie plaatsvind tussen opeenvolgende generaties geboren en getogen allochtonen in Nederland. Dan is het frappant te zien dat de overlast binnen sommige jonge generaties juist toeneemt. Dat zou je toch niet verwachten van een generatie die is opgegroeid in relatieve welvaart en waar voldoende kansen worden aangeboden? Natuurlijk moet je daar scherp naar blijven kijken en het vooral blijven benoemen.
pi_158171614
quote:

[..]

De Islam is sowieso een haatreligie, dus of ze nou iets 'goeds' of iets 'slechts' doen, mijn mening zal er niet door veranderen. Ze onderdrukken met dit nieuws nog maar eens hoe verantwoordelijk ze er zelf voor zijn.
Onderdrukken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158171635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onderdrukken?
Onderstrepen, sorry.
pi_158171675
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Onderstrepen, sorry.
Verder lijkt het mij wat vreemd om een complete groep mensen al op voorhand weg te zetten, ongeacht hoe individuen zich manifesteren en hoe zij in het leven staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158171788
Mosterd na de maaltijd.

Je kan liever 0 dollar inzamelen maar er wel voor zorgen dat aanslagen vanuit de islam nauwelijks plaatsvinden.
pi_158171839
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Geld geven is een nogal gemakkelijk gebaar, zeker voor een rijke Amerikaan.

Ik zou liever hebben dat ze een onderzoek starten naar hoe het toch mogelijk is dat hun geloof steeds maar weer inspireert tot waanzinnige moordpartijen.
Exact. Tenminste 1 iemand die het begrijpt. Pak de haatteksten in het boekje aan. En neem meteen de haatteksten van andere religies mee.
pi_158171840
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
Mosterd na de maaltijd.

Je kan liever 0 dollar inzamelen maar er wel voor zorgen dat aanslagen vanuit de islam nauwelijks plaatsvinden.
Dat is zoiets als proberen om te voorkomen dat het gaat regenen. Wat heb jij gedaan om te voorkomen dat Breivik een aanslag pleegde?
Allah Al Watan Al Malik
pi_158171850
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder lijkt het mij wat vreemd om een complete groep mensen al op voorhand weg te zetten, ongeacht hoe individuen zich manifesteren en hoe zij in het leven staan.
Het gaat dan ook niet zozeer om de mensen zelf, maar om de ideologie die zij aanhangen.
pi_158171873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is zoiets als proberen om te voorkomen dat het gaat regenen.
Wat mij betreft hoeft een gematigde moslim 0 euro te doneren. De jihadisten moeten worden aangepakt. De gematigde moslim staat er los van.
pi_158172404
Hartstikke lief allemaal maar ik ben pas blij als moslims kappen met de islam. Het is 100% zeker niet waar.

Is toch erg om te bedenken dat 1000 jaar geleden een of andere Mo uit een grot kwam klauteren met zijn waanbeelden en er nog downies waren die erin trapten ook. :') Thanks guys, voor het creëeren van deze onzin.

Op de lange termijn verdwijnt islam en mensen in de verre toekomst zullen ons als zwaar primitief zien omdat we nog in fabeltjes geloofden. Echt fantastisch dat ik de wereld moet delen met deze stagnerende retards.
  vrijdag 11 december 2015 @ 16:57:37 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_158174854
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is zoiets als proberen om te voorkomen dat het gaat regenen. Wat heb jij gedaan om te voorkomen dat Breivik een aanslag pleegde?
Breivik zit levenslang vast en wordt alom verguisd, van links tot rechts.

Dit in tegenstelling tot veel Islam-terroristen die in eigen kring toch heimelijk (of zelfs openlijk) worden bewonderd.
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:02:03 #130
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_158174958
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Exact. Tenminste 1 iemand die het begrijpt. Pak de haatteksten in het boekje aan. En neem meteen de haatteksten van andere religies mee.
Van andere religies dan de de grote drie weet ik weinig, maar in de Joodse en Christelijke bijbel komen bij mijn weten geen haatteksten voor.

De bijbel bevat wel veel gruwelijke verhalen over oorlogen, slachtingen, martelingen etc. Maar nergens een oproep om dit ook na te bootsen. Het zijn uitsluitend beschrijvingen van gebeurtenissen, al dan niet verzonnen.

Hierin schuilt een belangrijk verschil met de Koran, waarin wel degelijk wordt opgeroepen tot de geweldadige strijd.
pi_158175136
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Van andere religies dan de de grote drie weet ik weinig, maar in de Joodse en Christelijke bijbel komen bij mijn weten geen haatteksten voor.

De bijbel bevat wel veel gruwelijke verhalen over oorlogen, slachtingen, martelingen etc. Maar nergens een oproep om dit ook na te bootsen. Het zijn uitsluitend beschrijvingen van gebeurtenissen, al dan niet verzonnen.

Hierin schuilt een belangrijk verschil met de Koran, waarin wel degelijk wordt opgeroepen tot de geweldadige strijd.
Leviticus, uit de bijbel (ook voor de joden belangrijk) keurt heel duidelijk homoseksualiteit af, ziet het als zonde die bestraft moet worden.

Het grote verschil tussen het christendom en de islam is de verlichting en het gegeven dat moslims niet zoiets hebben als het nieuwe testament dat aanzienlijk milder en positiever is dan het oude.
pi_158175379
Rond 1950 : eerste buitenlanders komen Nederland opbouwen. Iedereen blij en en koningin schudde persoon een hand.

2015/2016 : Buitenlanders zijn criminelen, ze verwoesten ons land en doen alles verkeerd. Oprotten zeg. Nou de Nederlanders doen kei racistisch enzovoort. Wees blij dat we niet praten over jullie. Ik kan net zo goed het verhaal vertellen over wat jullie tegen Bosniërs hebben gedaan. En het leuke hieraan is dat als een Nederlander bijvoorbeeld in Turkije gaat werken, helemaal niet wordt beschuldigt om zijn afkomst en cultuur.

Als wij oprotten mogen jullie best 24/7 kaas eten en op klompen lopen. Zonder ons waren jullie een verrot land. NLers werken graag in Diensten en doen geen zware werk. Dat dus buitenlanders wel doen. Gierige kaaskoppen. Wees maar trots dat wij hier zijn.
pi_158178596
quote:

[..]

De Islam is sowieso een haatreligie, dus of ze nou iets 'goeds' of iets 'slechts' doen, mijn mening zal er niet door veranderen. Ze onderstrepen met dit nieuws nog maar eens hoe verantwoordelijk ze er zelf voor zijn.
Het is een haatreligie. Ongeacht wat ze doen, jij haat ze _O- De haat die je de ander verwijt zit in jezelf :D
pi_158178762
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:27 schreef Rocos het volgende:
Rond 1950 : eerste buitenlanders komen Nederland opbouwen. Iedereen blij en en koningin schudde persoon een hand.

2015/2016 : Buitenlanders zijn criminelen, ze verwoesten ons land en doen alles verkeerd. Oprotten zeg. Nou de Nederlanders doen kei racistisch enzovoort. Wees blij dat we niet praten over jullie. Ik kan net zo goed het verhaal vertellen over wat jullie tegen Bosniërs hebben gedaan. En het leuke hieraan is dat als een Nederlander bijvoorbeeld in Turkije gaat werken, helemaal niet wordt beschuldigt om zijn afkomst en cultuur.

Als wij oprotten mogen jullie best 24/7 kaas eten en op klompen lopen. Zonder ons waren jullie een verrot land. NLers werken graag in Diensten en doen geen zware werk. Dat dus buitenlanders wel doen. Gierige kaaskoppen. Wees maar trots dat wij hier zijn.
Het probleem met de generaties na de gastarbeiders is juist dat ze in grote getale werkloos zijn.

Ook de criminaliteitscijfers geven Nederlanders weinig reden tot trots dat die groep hier is blijven hangen.
pi_158179089
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

OK,dus gewoon nog nooit de bijbel gelezen...

En vertel, waar wordt opgeroepen tot gewelddadige strijd in de koran en niet alleen tot zelfverdediging en vooral het stoppen ermee zodra dat enigszins mogelijk is?
Mocht je willen citeren uit de koran, dan graag compleet ipv een stukje uit een tekst.
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:00:33 #136
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158184123
Met geld koop je de doden anders niet terug. Desondanks een mooi gebaar.
Fade to Black
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:09:17 #137
28033 Pek
je moet wat
pi_158184371
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Wil je niet nog banger maken dan je al bent, maar daar wonen wel moslims.
In 2001 nog niet blijkbaar, maar dat is alweer een tijdje geleden :P

quote:
Bij de volkstelling van 2001 bekende 80,1% van de Curaçaose bevolking zich als rooms-katholiek. Andere grotere godsdienstige genootschappen zijn de protestantse kerk (3,6%), de pinkstergemeenten (3,5%), de zevendedagsadventisten (2,2%), Jehova's getuigen (1,7%) en de joodse gemeente (0,8%). 4,6% van de bevolking gaf aan geen godsdienst aan te hangen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_158189362
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef erodome het volgende:

[..]

OK,dus gewoon nog nooit de bijbel gelezen...

En vertel, waar wordt opgeroepen tot gewelddadige strijd in de koran en niet alleen tot zelfverdediging en vooral het stoppen ermee zodra dat enigszins mogelijk is?
Mocht je willen citeren uit de koran, dan graag compleet ipv een stukje uit een tekst.
Zelfverdediging is een heel rekbaar begrip en die opruiende teksten zijn zwaar intolerant naar oa 'ongelovigen'. Er valt weinig aan goed te praten, het zijn middeleeuwse teksten en het slaat nergens meer op mensen te verdedigen die in die waanzin geloven.

Het is ook niet zo dat de ideeën in de islam de wereld mooier maakt voor homo's, vrouwen en andersdenkenden. Blijkbaar kan jij het opbrengen om zelfs tolerant naar intolerante ideologieën te zijn, maar gaat mij niet lukken.
pi_158190413
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:09 schreef Pek het volgende:

[..]

In 2001 nog niet blijkbaar, maar dat is alweer een tijdje geleden :P

[..]

Begin vorige eeuw zijn daar al moslims komen wonen.
Alleen behoren ze niet tot de grotere godsdiensten daar, vandaar dat ze niet genoemd staan tussen de grootste groepen.

Er is een moskee iig, maar het gaat maar om een klein aantal mensen.
pi_158190476
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:31 schreef Donnis het volgende:

[..]

Zelfverdediging is een heel rekbaar begrip en die opruiende teksten zijn zwaar intolerant naar oa 'ongelovigen'. Er valt weinig aan goed te praten, het zijn middeleeuwse teksten en het slaat nergens meer op mensen te verdedigen die in die waanzin geloven.

Het is ook niet zo dat de ideeën in de islam de wereld mooier maakt voor homo's, vrouwen en andersdenkenden. Blijkbaar kan jij het opbrengen om zelfs tolerant naar intolerante ideologieën te zijn, maar gaat mij niet lukken.
Het is gewoon van hetzelfde laken en pak als het christendom en het jodendom. Sterker nog, ik durf te stellen dat de islam de mildste is van dat drieluik. Binnen de islam wordt iig gesproken over altijd proberen vreedzaam samen te leven, altijd te stoppen als de ander stopt met aanvallen.
In de andere 2 is er geen vreedzaam samenleven, is er maak ze af, van kind tot oudje. Ook mbt bv slaven is de islam het mildste en voor vrouwen binnen het geloof is de islam ook al het mildste.

Als je me niet geloofd, leg dat drieluik dan eens naast elkaar en loop die onderwerpen maar af bij alle 3.
Het is naar mijn mening meer zo dat veel mensen de inhoud van die andere 2 niet kennen en van de islam dan vooral beperkte citaten weet die erg slecht uitkomen + wat gewelddadig gedoe wat er absoluut in staat ja.

Het gaat in alle drie de gevallen om abrahamisme, de basis is gewoon hetzelfde, de rode lijn erdoor is hetzelfde. Vergis je daar niet in.
En aangezien joden en christenen grotendeels het best aardig doen met vredig samenleven inmiddels is dat bij de moslims dus ook prima mogelijk. Met de meeste kan dat al zelfs.
  zaterdag 12 december 2015 @ 11:55:33 #141
76108 bluuf
Powershell fan
pi_158190816
quote:

Definieer eens wie jij onder "wij" en "ons" schaart (los van het feit dat ik er geen zak van geloof dat jij persoonlijk mee hebt geholpen met Nederland opbouwen na de 2e wereldoorlog).

Zolang "buitenlanders" zichzelf nog steeds met "ons" benoemen blijft het een probleem. Mijn vader is in Suriname geboren. Voel ik mij een Surinamer? Nee, ik voel mij Nederlander omdat ik Nederlander ben. Ik ben hier geboren, opgegroeid en ik zal hier hoogstwaarschijnlijk ook sterven. Mijn kinderen zijn ook gewoon Nederlands en niet Surinaams (dat wij van Surinaamse komaf zijn doet niets af aan het feit dat wij Nederlanders zijn).

Kap nou gewoon eens met jezelf een buitenlander voelen : zolang jij je zo voelt ben je niet geïntegreerd binnen de Nederlandse maatschappij. Je drukt jezelf in een hokje terwijl dat dus niet nodig is.

In de VS doen ze het wat dat betreft toch wel een stuk beter (en ik ben absoluut geen fan van dat land) : daar zal de gemiddelde "buitenlander" namelijk gewoon zeggen dat hij/zij zich Amerikaanse voelt, ook omdat men daar een stuk nationalistischer is als hier in NL (hier wordt Nationalistisch zijn nog steeds als iets kwaads gezien ivm de 2e wereldoorlog).
pi_158191272
quote:

_O-
Conscience do cost.
pi_158191305
Dat kind is vijftien. Laat 'm even puberen.
pi_158191310
OT: mooi initiatief! Eindelijk eens wat positiviteit uit islamitische hoek.
pi_158195280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is gewoon van hetzelfde laken en pak als het christendom en het jodendom. Sterker nog, ik durf te stellen dat de islam de mildste is van dat drieluik. Binnen de islam wordt iig gesproken over altijd proberen vreedzaam samen te leven, altijd te stoppen als de ander stopt met aanvallen.
In de andere 2 is er geen vreedzaam samenleven, is er maak ze af, van kind tot oudje. Ook mbt bv slaven is de islam het mildste en voor vrouwen binnen het geloof is de islam ook al het mildste.

Als je me niet geloofd, leg dat drieluik dan eens naast elkaar en loop die onderwerpen maar af bij alle 3.
Het is naar mijn mening meer zo dat veel mensen de inhoud van die andere 2 niet kennen en van de islam dan vooral beperkte citaten weet die erg slecht uitkomen + wat gewelddadig gedoe wat er absoluut in staat ja.

Het gaat in alle drie de gevallen om abrahamisme, de basis is gewoon hetzelfde, de rode lijn erdoor is hetzelfde. Vergis je daar niet in.
En aangezien joden en christenen grotendeels het best aardig doen met vredig samenleven inmiddels is dat bij de moslims dus ook prima mogelijk. Met de meeste kan dat al zelfs.
Alle geloven zijn ook even slecht hoor, het is alleen dat christenen door de verlichting heen zijn gegaan en het op een heel natuurlijke wijze aan het verdwijnen is. Islam is nog wat jonger en zit vol bewijs drang, bovendien leeft het idee van een apocalypse ook erg sterk in de islam.

Probleem met religie is dat er zo'n machtige autoriteit achter zit, wat de boel alleen maar laat escaleren. Ook als er geen islam was zou het Midden-Oosten in verzet gekomen zijn, maar nu valt er geen enkele discussie meer mee te voeren omdat ze zich beroepen op het woord van God. Mensen gaan zich onnnatuurlijk gedragen waardoor er moeilijk oplossingen gevonden kunnen worden.
pi_158195318
Sympathiek gebaar.
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:36:59 #147
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_158205216

[ Bericht 100% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 12-12-2015 23:47:46 (dubbel) ]
pi_158209532
quote:

[..]

Dat is waar. Het geeft ook aan dat het helemaal niet gaat over assimilatie. De "allochtonen" die dat steeds roepen hebben het over de groep die gewoon slecht geïntegreerd is en daardoor het zichzelf moeilijk heeft gemaakt en problemen veroorzaakt. Het valt gewoon op dat bepaalde mensen bij een discussie die normaal start over integreren er ALTIJD weer assimilatie bijhalen om verdere discussie dood te maken.
pi_158209604
1900 van de 2 miljoen Amerikaanse moslims hebben gedoneerd. :')
En of het allemaal moslims waren die gedoneerd hebben is ook maar de vraag.

https://www.launchgood.co(...)d_for_san_bernardino
pi_158209630
Wanneer gaat het belletje eens rinkelen. Die goed geïntegreerde vriend van je neef zijn schoonzus staat niet model voor alle moslims. Loop eens op een middag op de markt in Rotterdam-Zuid. Kijk daar eens of je een liberale goed geïntegreerde moslim tegenkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')