Volgens mij wordt de roep om normale integratie vaak afgedaan alsof het gaat om assimilatie eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel, nou ja iets meer dan alleen een gevoel, dat de VS wat anders aankijkt tegen integratie als veel mensen hier. De eigenheid van subgroepen is daar groot en dat is gewoon ok.
Er is wel landsbinding, dat wel, maar erg veel ruimte voor het eigen zijn. Hier merk ik dat dat erg snel afbrokkelt, dat het geen roep om integratie is, maar om assimilatie, een roep het eigen zijn te veranderen. Een soort, je bent vrij, als je maar doet wat ik doe.
[ afbeelding ]

Wat is volgens jou dan normale integratie?quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de roep om normale integratie vaak afgedaan alsof het gaat om assimilatie eigenlijk.

De taal goed leren spreken en voor de rest gewoon mee kunnen draaien in een maatschappij op een niveau die bij je past.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan normale integratie?
Voor mij is dat je eigen broek ophouden als je daartoe in staat bent, je aan de wetten houden en de mores van het betreffende land accepteren/tolereren.
Geloof loslaten of veranderen hoort daar naar mijn mening niet bij, dikke mik zijn met andere groepen in dat land ook niet. Cultuur die men meeneemt loslaten ook niet. Dat hoort naar mijn idee allemaal bij assimilatie.

Volgens mij roepen ook veel mensen dat laatste niet. De grootste irritatie is vaak het de taal niet of slecht spreken na tientallen jaren hier gewoond te hebben. Daardoor buiten werk en maatschappij vallen. Kinderen niet normaal opvoeden. etc. Geloof is het probleem niet echt zolang je anderen er niet mee lastig valt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor mij is dat je eigen broek ophouden als je daartoe in staat bent, je aan de wetten houden en de mores van het betreffende land accepteren/tolereren.
Geloof loslaten of veranderen hoort daar naar mijn mening niet bij, dikke mik zijn met andere groepen in dat land ook niet. Cultuur die men meeneemt loslaten ook niet. Dat hoort naar mijn idee allemaal bij assimilatie.

Er wordt dan vaak gezegd: Kijk naar de Chinezen. Nou, als er 1 volk niet integreert zijn het de Chinezen wel. Mensen die graag willen dat er geintegreerd wordt liegen. We willen gewoon geen last van ze hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:03 schreef erodome het volgende:
[..]

Eigenlijk hebben die mensen juist problemen met wel willen integreren idd. Want ze hebben problemen met de groepen die zich echt in hun midden willen bewegen en hun eigenheid willen behouden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er wordt dan vaak gezegd: Kijk naar de Chinezen. Nou, als er 1 volk niet integreert zijn het de Chinezen wel. Mensen die graag willen dat er geintegreerd wordt liegen. We willen gewoon geen last van ze hebben.

Als mensen te dichtbij komen is het meestal de islam die te dichtbij komt en daardoor bedreigend. Heb ook veel moslims in mijn nabijheid, en als je gewoon aardig tegen ze doet, doen ze vriendelijk terug. Ze ontploffen nietquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben die mensen juist problemen met wel willen integreren idd. Want ze hebben problemen met de groepen die zich echt in hun midden willen bewegen en hun eigenheid willen behouden.
Ze willen dat er niet geintegreerd wordt (bv chinezen, doen hun ding, lekker onzichtbaar) of geassimileerd wordt (boots ons na, neem alles van ons over).

Hoe knap, je hebt een manier gevonden om linksom of rechtsom moslims in een kwaad daglicht te stellenquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:49 schreef Infection het volgende:
Ik dacht dat moslims altijd zeiden niets met die aanslagen te maken hebben? Blijkbaar voelen ze zich wel verantwoordelijk als je geld in gaat zamelen.

Yep, tussen mijn dorp en de plek waar mijn paarden staan staat een AZC, bos ligt daar tegenover, met een mooie parkeerplaats waar ik makkelijk mijn paarden uit de trailer kan laden (soms samen met wat anderen, soms alleen).quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als mensen te dichtbij komen is het meestal de islam die te dichtbij komt en daardoor bedreigend. Heb ook veel moslims in mijn nabijheid, en als je gewoon aardig tegen ze doet, doen ze vriendelijk terug. Ze ontploffen niet![]()
Hier verderop , zo'n 400 meter van mijn huis is een sporthal, waar ik van de week hoorde dat er al een paar keer een 72-uurs opvang van vluchtelingen is geweest. Helemaal niks van gemerktWe maken alleen onszelf en elkaar gek via social media en fora.

De Islam is sowieso een haatreligie, dus of ze nou iets 'goeds' of iets 'slechts' doen, mijn mening zal er niet door veranderen. Ze onderstrepen met dit nieuws nog maar eens hoe verantwoordelijk ze er zelf voor zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe knap, je hebt een manier gevonden om linksom of rechtsom moslims in een kwaad daglicht te stellenWant doen ze niks, is het ook niet goed

quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:54 schreef Infection het volgende:
[..]
De Islam is sowieso een haatreligie, dus of ze nou iets 'goeds' of iets 'slechts' doen, mijn mening zal er niet door veranderen. Ze onderdrukken met dit nieuws nog maar eens hoe verantwoordelijk ze er zelf voor zijn.

Geweldig gebaar!quote:Op donderdag 10 december 2015 19:43 schreef Triggershot het volgende:
Amerikaanse moslims zamelen 170.000 dollar in
[..]
Mooi gebaar, zegt veel meer dan wat afstand nemen van iets dan waar je oorspronkelijk al weinig mee te maken hebt.

Ach heden, een foutje... Wat een afschuw.quote:

quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Geweldig gebaar!
Ik denk dat we sowieso moeten voorkomen dat moslims en niet-moslims tegenover elkaar komen te staan.
Aan moslimzijde moet de opstandige jeugd beteugeld worden, aan de andere kant de aso nitwits, die op rellen uit zijn.

quote:Op donderdag 10 december 2015 19:53 schreef SpecialK het volgende:
Mooi gebaar. En wat mij betreft dus zeker wel een vorm van verantwoordelijkheid nemen.

Hoe kom je erbij dat chinezen maatschappelijk niet integreren?quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er wordt dan vaak gezegd: Kijk naar de Chinezen. Nou, als er 1 volk niet integreert zijn het de Chinezen wel. Mensen die graag willen dat er geintegreerd wordt liegen. We willen gewoon geen last van ze hebben.

Onderdrukken?quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:54 schreef Infection het volgende:
[..]
De Islam is sowieso een haatreligie, dus of ze nou iets 'goeds' of iets 'slechts' doen, mijn mening zal er niet door veranderen. Ze onderdrukken met dit nieuws nog maar eens hoe verantwoordelijk ze er zelf voor zijn.

Verder lijkt het mij wat vreemd om een complete groep mensen al op voorhand weg te zetten, ongeacht hoe individuen zich manifesteren en hoe zij in het leven staan.quote:

Exact. Tenminste 1 iemand die het begrijpt. Pak de haatteksten in het boekje aan. En neem meteen de haatteksten van andere religies mee.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Geld geven is een nogal gemakkelijk gebaar, zeker voor een rijke Amerikaan.
Ik zou liever hebben dat ze een onderzoek starten naar hoe het toch mogelijk is dat hun geloof steeds maar weer inspireert tot waanzinnige moordpartijen.

Dat is zoiets als proberen om te voorkomen dat het gaat regenen. Wat heb jij gedaan om te voorkomen dat Breivik een aanslag pleegde?quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
Mosterd na de maaltijd.
Je kan liever 0 dollar inzamelen maar er wel voor zorgen dat aanslagen vanuit de islam nauwelijks plaatsvinden.

Het gaat dan ook niet zozeer om de mensen zelf, maar om de ideologie die zij aanhangen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder lijkt het mij wat vreemd om een complete groep mensen al op voorhand weg te zetten, ongeacht hoe individuen zich manifesteren en hoe zij in het leven staan.

Wat mij betreft hoeft een gematigde moslim 0 euro te doneren. De jihadisten moeten worden aangepakt. De gematigde moslim staat er los van.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is zoiets als proberen om te voorkomen dat het gaat regenen.

Breivik zit levenslang vast en wordt alom verguisd, van links tot rechts.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is zoiets als proberen om te voorkomen dat het gaat regenen. Wat heb jij gedaan om te voorkomen dat Breivik een aanslag pleegde?

Van andere religies dan de de grote drie weet ik weinig, maar in de Joodse en Christelijke bijbel komen bij mijn weten geen haatteksten voor.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. Tenminste 1 iemand die het begrijpt. Pak de haatteksten in het boekje aan. En neem meteen de haatteksten van andere religies mee.

Leviticus, uit de bijbel (ook voor de joden belangrijk) keurt heel duidelijk homoseksualiteit af, ziet het als zonde die bestraft moet worden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Van andere religies dan de de grote drie weet ik weinig, maar in de Joodse en Christelijke bijbel komen bij mijn weten geen haatteksten voor.
De bijbel bevat wel veel gruwelijke verhalen over oorlogen, slachtingen, martelingen etc. Maar nergens een oproep om dit ook na te bootsen. Het zijn uitsluitend beschrijvingen van gebeurtenissen, al dan niet verzonnen.
Hierin schuilt een belangrijk verschil met de Koran, waarin wel degelijk wordt opgeroepen tot de geweldadige strijd.

Het is een haatreligie. Ongeacht wat ze doen, jij haat zequote:Op vrijdag 11 december 2015 13:54 schreef Infection het volgende:
[..]
De Islam is sowieso een haatreligie, dus of ze nou iets 'goeds' of iets 'slechts' doen, mijn mening zal er niet door veranderen. Ze onderstrepen met dit nieuws nog maar eens hoe verantwoordelijk ze er zelf voor zijn.

Het probleem met de generaties na de gastarbeiders is juist dat ze in grote getale werkloos zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:27 schreef Rocos het volgende:
Rond 1950 : eerste buitenlanders komen Nederland opbouwen. Iedereen blij en en koningin schudde persoon een hand.
2015/2016 : Buitenlanders zijn criminelen, ze verwoesten ons land en doen alles verkeerd. Oprotten zeg. Nou de Nederlanders doen kei racistisch enzovoort. Wees blij dat we niet praten over jullie. Ik kan net zo goed het verhaal vertellen over wat jullie tegen Bosniërs hebben gedaan. En het leuke hieraan is dat als een Nederlander bijvoorbeeld in Turkije gaat werken, helemaal niet wordt beschuldigt om zijn afkomst en cultuur.
Als wij oprotten mogen jullie best 24/7 kaas eten en op klompen lopen. Zonder ons waren jullie een verrot land. NLers werken graag in Diensten en doen geen zware werk. Dat dus buitenlanders wel doen. Gierige kaaskoppen. Wees maar trots dat wij hier zijn.

OK,dus gewoon nog nooit de bijbel gelezen...quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Van andere religies dan de de grote drie weet ik weinig, maar in de Joodse en Christelijke bijbel komen bij mijn weten geen haatteksten voor.
De bijbel bevat wel veel gruwelijke verhalen over oorlogen, slachtingen, martelingen etc. Maar nergens een oproep om dit ook na te bootsen. Het zijn uitsluitend beschrijvingen van gebeurtenissen, al dan niet verzonnen.
Hierin schuilt een belangrijk verschil met de Koran, waarin wel degelijk wordt opgeroepen tot de geweldadige strijd.

In 2001 nog niet blijkbaar, maar dat is alweer een tijdje geledenquote:Op donderdag 10 december 2015 20:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Wil je niet nog banger maken dan je al bent, maar daar wonen wel moslims.
quote:Bij de volkstelling van 2001 bekende 80,1% van de Curaçaose bevolking zich als rooms-katholiek. Andere grotere godsdienstige genootschappen zijn de protestantse kerk (3,6%), de pinkstergemeenten (3,5%), de zevendedagsadventisten (2,2%), Jehova's getuigen (1,7%) en de joodse gemeente (0,8%). 4,6% van de bevolking gaf aan geen godsdienst aan te hangen.

Zelfverdediging is een heel rekbaar begrip en die opruiende teksten zijn zwaar intolerant naar oa 'ongelovigen'. Er valt weinig aan goed te praten, het zijn middeleeuwse teksten en het slaat nergens meer op mensen te verdedigen die in die waanzin geloven.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef erodome het volgende:
[..]
OK,dus gewoon nog nooit de bijbel gelezen...
En vertel, waar wordt opgeroepen tot gewelddadige strijd in de koran en niet alleen tot zelfverdediging en vooral het stoppen ermee zodra dat enigszins mogelijk is?
Mocht je willen citeren uit de koran, dan graag compleet ipv een stukje uit een tekst.

Begin vorige eeuw zijn daar al moslims komen wonen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:09 schreef Pek het volgende:
[..]
In 2001 nog niet blijkbaar, maar dat is alweer een tijdje geleden
[..]

Het is gewoon van hetzelfde laken en pak als het christendom en het jodendom. Sterker nog, ik durf te stellen dat de islam de mildste is van dat drieluik. Binnen de islam wordt iig gesproken over altijd proberen vreedzaam samen te leven, altijd te stoppen als de ander stopt met aanvallen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:31 schreef Donnis het volgende:
[..]
Zelfverdediging is een heel rekbaar begrip en die opruiende teksten zijn zwaar intolerant naar oa 'ongelovigen'. Er valt weinig aan goed te praten, het zijn middeleeuwse teksten en het slaat nergens meer op mensen te verdedigen die in die waanzin geloven.
Het is ook niet zo dat de ideeën in de islam de wereld mooier maakt voor homo's, vrouwen en andersdenkenden. Blijkbaar kan jij het opbrengen om zelfs tolerant naar intolerante ideologieën te zijn, maar gaat mij niet lukken.

Definieer eens wie jij onder "wij" en "ons" schaart (los van het feit dat ik er geen zak van geloof dat jij persoonlijk mee hebt geholpen met Nederland opbouwen na de 2e wereldoorlog).quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:27 schreef Rocos het volgende:
Als wij oprotten mogen jullie best 24/7 kaas eten en op klompen lopen. Zonder ons waren jullie een verrot land. NLers werken graag in Diensten en doen geen zware werk. Dat dus buitenlanders wel doen. Gierige kaaskoppen. Wees maar trots dat wij hier zijn.

quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:27 schreef Rocos het volgende:
Rond 1950 : eerste buitenlanders komen Nederland opbouwen. Iedereen blij en en koningin schudde persoon een hand.
2015/2016 : Buitenlanders zijn criminelen, ze verwoesten ons land en doen alles verkeerd. Oprotten zeg. Nou de Nederlanders doen kei racistisch enzovoort. Wees blij dat we niet praten over jullie. Ik kan net zo goed het verhaal vertellen over wat jullie tegen Bosniërs hebben gedaan. En het leuke hieraan is dat als een Nederlander bijvoorbeeld in Turkije gaat werken, helemaal niet wordt beschuldigt om zijn afkomst en cultuur.

Alle geloven zijn ook even slecht hoor, het is alleen dat christenen door de verlichting heen zijn gegaan en het op een heel natuurlijke wijze aan het verdwijnen is. Islam is nog wat jonger en zit vol bewijs drang, bovendien leeft het idee van een apocalypse ook erg sterk in de islam.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is gewoon van hetzelfde laken en pak als het christendom en het jodendom. Sterker nog, ik durf te stellen dat de islam de mildste is van dat drieluik. Binnen de islam wordt iig gesproken over altijd proberen vreedzaam samen te leven, altijd te stoppen als de ander stopt met aanvallen.
In de andere 2 is er geen vreedzaam samenleven, is er maak ze af, van kind tot oudje. Ook mbt bv slaven is de islam het mildste en voor vrouwen binnen het geloof is de islam ook al het mildste.
Als je me niet geloofd, leg dat drieluik dan eens naast elkaar en loop die onderwerpen maar af bij alle 3.
Het is naar mijn mening meer zo dat veel mensen de inhoud van die andere 2 niet kennen en van de islam dan vooral beperkte citaten weet die erg slecht uitkomen + wat gewelddadig gedoe wat er absoluut in staat ja.
Het gaat in alle drie de gevallen om abrahamisme, de basis is gewoon hetzelfde, de rode lijn erdoor is hetzelfde. Vergis je daar niet in.
En aangezien joden en christenen grotendeels het best aardig doen met vredig samenleven inmiddels is dat bij de moslims dus ook prima mogelijk. Met de meeste kan dat al zelfs.

Dat is waar. Het geeft ook aan dat het helemaal niet gaat over assimilatie. De "allochtonen" die dat steeds roepen hebben het over de groep die gewoon slecht geïntegreerd is en daardoor het zichzelf moeilijk heeft gemaakt en problemen veroorzaakt. Het valt gewoon op dat bepaalde mensen bij een discussie die normaal start over integreren er ALTIJD weer assimilatie bijhalen om verdere discussie dood te maken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |