Die meiden zijn ook 16 jarigen en redelijk van de rel. Het moet even inzinken. Er zal schuld gevoel zijn. Maar qua drank en drugs komt dat vast bovenquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een aantal dagen geleden werd dat ook al genoemd.
Als haar bloed daar gevonden is wordt het een ander verhaal .quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:49 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Niet bronloos. De bron is meer dan eens gepost. Vandaar ook mijn vraag, hoe het zit met dat bloed bij dat tuintje, als Peter nu toch richting suïcide denkt. Hoe komt haar bloed bij dat tuintje?
Wellicht waren ze zelf op niet zo helder meer, en weten ze ook niet meer hoe alles precies ging.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Die meiden zijn ook 16 jarigen en redelijk van de rel. Het moet even inzinken. Er zal schuld gevoel zijn. Maar qua drank en drugs komt dat vast boven
Ik denk dat ze een bron van info zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wellicht waren ze zelf op niet zo helder meer, en weten ze ook niet meer hoe alles precies ging.
Dus een aanname dat bloed bij dat tuintje van Dascha zou kunnen zijn, is ineens haar bloed bij dat tuintje geworden?quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:49 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Niet bronloos. De bron is meer dan eens gepost. Vandaar ook mijn vraag, hoe het zit met dat bloed bij dat tuintje, als Peter nu toch richting suïcide denkt. Hoe komt haar bloed bij dat tuintje?
Absoluutquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een bron van info zijn.
ook weer zo speculatief en zijn woorden uit verband rukken... Peter R de Vries heeft gezegd dat het met de huidige info meer richting zelfmoord gaat dan een misdrijf, maar dat er nog wel vraagstukken zijn die beantwoord moeten wordenquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:49 schreef RapaNui het volgende:
[..]
is ineens haar bloed bij dat tuintje geworden?quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:53 schreef Leandra het volgende:
is ineens haar bloed bij dat tuintje geworden?
En als degene die het appje verzonden of ontvangen heeft het niet verwijderd heeft, dan hebben ze de tekst dus ook gewoon....quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er kan van alles in zo'n appje staan natuurlijk.
Oja, dat wilde ik nog zeggen. Ik las op facebook (maar weet echt niet meer waar preciesquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
en er schijnt geslagen te zijn.
Misschien was dat appje de druppel van iets dat langer speelde.
Maar als je 16 bent lijkt het bij sommige dingen ook of de wereld vergaat.
Zo'n emo troel houdt dat bij zichquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Stel ze heeft de telefoon weggegooid, waar zou ze dat doen? Ik denk in een prullebak.
Het staat nota bene letterlijk in die post die ik quote, voor jou even in de herhaling dan:quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is ineens haar bloed bij dat tuintje geworden?
heeft niemand gezegd
quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:49 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Waarom zou iemand zijn eigen telefoon weggooien?. Misschien heeft iemand die uit haar hand geslagen in die toko. Was ze immers niet zoekende geweest naar iets? leek het volgens bronnen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Stel ze heeft de telefoon weggegooid, waar zou ze dat doen? Ik denk in een prullebak.
Of met een flinke slinger de struiken in. Ik vroeg me ook al af of ze daar geen hond op kunnen zetten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
Of ze was zo boos over dat appje dat ze de telefoon tegen een boom stuk heeft gegooid.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:00 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waarom zou iemand zijn eigen telefoon weggooien?. Misschien heeft iemand die uit haar hand geslagen in die toko. Was ze immers niet zoekende geweest naar iets? leek het volgens bronnen.
Dan kan ook verklaard worden waarom ze haar telefoon niet opnam/kon opnemen. Iemand anders is er aan de haal mee gegaan.
Oh, dat zou heel crue zijn, als mensen bij die vader op FB melden dat er een vechtpartij zou zijn geweest, en dat ze daarmee de ruzie tussen Dascha en haar vriendinnen bedoelden.... en dan dus kennelijk niet doorhadden dat Dascha daarbij betrokken wasquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oja, dat wilde ik nog zeggen. Ik las op facebook (maar weet echt niet meer waar preciesik denk bij die vader?) dat er mensen na tweeën weg zijn gegaan vanwege een vechtpartij. Of zou dat iets anders geweest zijn?
Er zou een vriendin gebeld hebben, en een vriendin met die eigenaar buiten gezocht hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan best gelijk bekend zijn geweest, kan zelfs de reden zijn geweest dat de vriendinnen zo snel de ouders gealarmeerd hebben.
Als ze de ruzie gemeld hebben (bij de politie ook), dan is dat waarschijnlijk eerder reden voor de politie geweest om het even op z'n beloop te laten, dan om gelijk actie te ondernemen.
Hond heeft ook even stil gestaan bij de volkstuintjesquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus een aanname dat bloed bij dat tuintje van Dascha zou kunnen zijn, is ineens haar bloed bij dat tuintje geworden?
Meer dan dat het mogelijk bloed van Dascha zou kunnen zijn is er niet over bekend, het kan dus ook bloed van iemand (of iets) anders zijn.
Meer dan dat ene artikel met die foto met daarbij die suggestieve tekst is er niet over.
En toch is hij het laatst uitgepeild in de buurt waar ze haar ID verloren is.... bijzonder.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:00 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waarom zou iemand zijn eigen telefoon weggooien?. Misschien heeft iemand die uit haar hand geslagen in die toko. Was ze immers niet zoekende geweest naar iets? leek het volgens bronnen.
Dan kan ook verklaard worden waarom ze haar telefoon niet opnam/kon opnemen. Iemand anders is er aan de haal mee gegaan.
D'r was er eentje, die is gaan zoeken samen met de eigenaar, gaan bellen en naar de politie gegaan.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:08 schreef syndroom het volgende:
Ik vraag me af waarom niet een van die vriendinnen haar tegengehouden hebben of achter haar aan was gelopen. Lekkere vriendinnen heb je dan die je in de steek laten.
Ik pies ook liever alleen, al zet ik mijn vraagtekens bij de vriendinnenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:08 schreef syndroom het volgende:
Ik vraag me af waarom niet een van die vriendinnen haar tegengehouden hebben of achter haar aan was gelopen. Lekkere vriendinnen heb je dan die je in de steek laten.
Eentje trok verdorie meteen aan de bel, stond om 02:55 uur bij het politiebureau.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik pies ook liever alleen, al zet ik mijn vraagtekens bij de vriendinnen
ID kan eruit gehaald zijn en weggegooid.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch is hij het laatst uitgepeild in de buurt waar ze haar ID verloren is.... bijzonder.
jeetje...quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:10 schreef matthijst het volgende:
16-jarig kind spring vast niet zomaar voor de trein. Misschien al langer het labieltje van de groep. Zoeen die er wel bij zit maar waarvan niemand d'r echt zou missen, en zéker z'n wijn niet voor zou laten staan omdat ze weer eens eens een van d'r buien heeft.
Vraag me dan wel af waar die andere twee waren...quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eentje trok verdorie meteen aan de bel, stond om 02:55 uur bij het politiebureau.
Beetje laat he? Ik vertrouw die wijven nietquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eentje trok verdorie meteen aan de bel, stond om 02:55 uur bij het politiebureau.
Als de een de ander net een klap verkocht heeft (ongeacht wie wie geslagen heeft), dan verwacht je dat de ander gewoon achter de een aanrent?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:08 schreef syndroom het volgende:
Ja, d'r waren klappen gevallen zei Peter R de Vries. Dat zal er wel mee te maken kunnen hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vraag me dan wel af waar die andere twee waren...
Inderdaad. Nu ze overleden is kunnen ze natuurlijk van alles zeggenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Beetje laat he? Ik vertrouw die wijven niet
Binnen een uur? Ik vind dat dus erg snel, wat heel snel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Beetje laat he? Ik vertrouw die wijven niet
Een andere vriendin dan?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de een de ander net een klap verkocht heeft (ongeacht wie wie geslagen heeft), dan verwacht je dat de ander gewoon achter de een aanrent?
Waarom? meestal staat het op film en lachen ze eromquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de een de ander net een klap verkocht heeft (ongeacht wie wie geslagen heeft), dan verwacht je dat de ander gewoon achter de een aanrent?
Ze waren met z'n vieren, een reageert door te zoeken. Er was ruzie, tja met die andere twee dan?quote:
Er ging er maar 1 naar de politie?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
jeetje...
en jij durft nog wat van een ander mans post te zeggen?
Best kans dat het op die beelden van de dansvloer te zien is, die liggen ook bij de politiequote:Op vrijdag 11 december 2015 20:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Waarom? meestal staat het op film en lachen ze erom
De vriendinnen zijn ook aan het wissen gegaanquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Best kans dat het op die beelden van de dansvloer te zien is, die liggen ook bij de politie
Dat wil toch niet zeggen dat ze labiel was of meer?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Er ging er maar 1 naar de politie?
De anderen vonden het dus niet spannend genoeg.
En wekelijks hebben duizenden pubers ruzie maar er springen er geen duizend voor de trein.
Die eigenaar heeft direct alle beelden van de camera's overgedragen aan de politie, ook die in de kroeg en die op de dansvloer. Beelden dus van de tent zelf.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef Soury het volgende:
[..]
De vriendinnen zijn ook aan het wissen gegaan
Er mist alleen 3 uur in je scenario.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef Allesreiniger het volgende:
Haar kriskras rondlopen duidt op ronddolen/nadenken/tobben. Iemand die zoekende is en twijfelt. Ze heeft haar telefoon bewust weggegooid omdat ze in dat proces niet gestoord wilde worden door vrienden of familie.
Toen ze haar keuze gemaakt had werd het ronddolen een resolute en rechte lijn naar het treinspoor. De videobeelden onderbouwen dat: ze liep met grote stappen haar dood tegemoet.
Neem daarbij de getuigenverklaring van de machinist en je weet genoeg.
Ach het is speculatiequote:Op vrijdag 11 december 2015 20:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die eigenaar heeft direct alle beelden van de camera's overgedragen aan de politie, ook die in de kroeg en die op de dansvloer. Beelden dus van de tent zelf.
Dan is je uitgangspunt dat ze zelfmoord heeft gepleegd en je plaatst de gegevens in dat licht. Dat is wel een beetje 'hineininterpretieren'.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef Allesreiniger het volgende:
Haar kriskras rondlopen duidt op ronddolen/nadenken/tobben. Iemand die zoekende is en twijfelt. Ze heeft haar telefoon bewust weggegooid omdat ze in dat proces niet gestoord wilde worden door vrienden of familie.
Toen ze haar keuze gemaakt had werd het ronddolen een resolute en rechte lijn naar het treinspoor. De videobeelden onderbouwen dat: ze liep met grote stappen haar dood tegemoet.
Ligt ook aan de getuigenverklaringen en de overige beelden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef Allesreiniger het volgende:
Die willen natuurlijk ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor de dood van Dascha, dus die zullen vast wel wat appjes of beelden gewist hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef Soury het volgende:
[..]
De vriendinnen zijn ook aan het wissen gegaan
Ja, dat kan, maar net was je nog bezig met het scenario dat haar telefoon in de club uit haar hand geslagen was.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:10 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
ID kan eruit gehaald zijn en weggegooid.
Met de trein. Héé die muts was dronken en had een pilletje op. Ze is voor de trein gaan staan als een konijn voor koplampen. Einde oefeningquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:19 schreef Leandra het volgende:
Hoe komen die telefoon en het ID dan uiteindelijk in de buurt van Zeshoven terecht?
Dat dus.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Drie vriendinnen en een aantal camerabeelden, een pr stevige gesprekken apart met die dames en er is al een hoop meer duidelijk.
De ene 16 jarige lacht ergens om, waar de ander geheel van over de ruk gaat.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:22 schreef StaceySinger het volgende:
AD:
In het bericht zegt Graafsma dat hij niet denkt dat zijn dochter zelfmoord heeft gepleegd. ,,Vraag het haar vriendinnen, vraag het haar vriendje, vraag het ons. Ze was een blij, gelukkig meisje. Ze heeft volgens haar vriendinnen die avond geen ruzie gehad en er is niks vervelends gebeurd. Dit kan gewoon niet, dit klopt niet.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-reconstrueren.dhtml
Die vriendinnen hebben dus in eerste instantie gelogen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:22 schreef StaceySinger het volgende:
AD:
In het bericht zegt Graafsma dat hij niet denkt dat zijn dochter zelfmoord heeft gepleegd. ,,Vraag het haar vriendinnen, vraag het haar vriendje, vraag het ons. Ze was een blij, gelukkig meisje. Ze heeft volgens haar vriendinnen die avond geen ruzie gehad en er is niks vervelends gebeurd. Dit kan gewoon niet, dit klopt niet.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-reconstrueren.dhtml
Het is naïef om te bedenken dat vriendinnen altijd het beste met je voor hebben. Waren het echt wel zulke goede vriendinnen?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Drie vriendinnen en een aantal camerabeelden, een pr stevige gesprekken apart met die dames en er is al een hoop meer duidelijk.
Ik ken ze niet.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:24 schreef syndroom het volgende:
[..]
Die vriendinnen heb dus in eerste instantie gelogen.
[..]
Het is naïef om te bedenken dat vriendinnen altijd het beste met je voor hebben. Waren het echt wel zulke goede vriendinnen?
Ik vind het zo akelig dat je dit soort dingen zonder blikken of blozen zegt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:24 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Het is naïef om te bedenken dat vriendinnen altijd het beste met je voor hebben. Waren het echt wel zulke goede vriendinnen?
Je zou je ouders maar moeten vertellen dat je drank en drugs op hebquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:24 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Je zou je ouders maar moeten vertellen dat je liegt...quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Je zou je ouders maar moeten vertellen dat je drank en drugs op heb
Neu, stabiele mensen springen vaak voor de treinquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat wil toch niet zeggen dat ze labiel was of meer?
Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel een punt heeft waar erg makkelijk overheen gekeken wordt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het zo akelig dat je dit soort dingen zonder blikken of blozen zegt.
staat dat vast dan ?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Neu, stabiele mensen springen vaak voor de trein
Ze is niet voor de trein gesprongen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Neu, stabiele mensen springen vaak voor de trein
Ik ben een realist, waarom zou je naïef en goedgelovig moeten zijn terwijl die vriendinnen de situatie juist anders proberen voor te stellen?quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het zo akelig dat je dit soort dingen zonder blikken of blozen zegt.
Nou ja, als die ouders het oké vinden dat ze nog zo laat zou ging stappen zullen ze het vast ook geen probleem vinden dat ze een pilletje of drankje teveel op had.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Je zou je ouders maar moeten vertellen dat je drank en drugs op heb
Precies, ze stond er. Net zoals mensen uit het raam springen. Goh ik kon toch niet vliegenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:29 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ze is niet voor de trein gesprongen.
Wie weet liep er iemand achter haar aan en heeft gedreigd haar mobiel af te geven.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar net was je nog bezig met het scenario dat haar telefoon in de club uit haar hand geslagen was.
Dus zowel haar telefoon als haar ID als Dascha zelf zijn op dezelfde locatie (ver buiten de club) geweest, maar ze liep in de club al te zoeken omdat haar telefoon uit de hand geslagen was?
Hoe komen die telefoon en het ID dan uiteindelijk in de buurt van Zeshoven terecht?
Fijn inderdaad maar je bent wel verantwoordelijk voor jezelfquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik ben een realist, waarom zou je naïef en goedgelovig moeten zijn terwijl die vriendinnen de situatie juist anders proberen voor te stellen?
[..]
Nou ja, als die ouders het oké vinden dat ze nog zo laat zou ging stappen zullen ze het vast ook geen probleem vinden dat ze een pilletje of drankje teveel op had.
Ik dacht dat Nederland zo'n liberaal land was waar alles maar mag en kan?
Mwah, als je die beelden van 02:15 ziet loopt ze vrij soepeltjes rond...quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:29 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ze is niet voor de trein gesprongen.
Jij bent echt van de vlotte conclusiesquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik ben een realist, waarom zou je naïef en goedgelovig moeten zijn terwijl die vriendinnen de situatie juist anders proberen voor te stellen?
[..]
Nou ja, als die ouders het oké vinden dat ze nog zo laat zou ging stappen zullen ze het vast ook geen probleem vinden dat ze een pilletje of drankje teveel op had.
Ik dacht dat Nederland zo'n liberaal land was waar alles maar mag en kan?
Dan ga je nog niet een trein koppenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent echt van de vlotte conclusies
16-jarige meisjes kunnen hele close, goede vriendinnen zijn en een ruzie kan dat even, tijdelijk, heel erg overhoop gooien. Doorgaans is dat de volgende dag alweer over en zijn ze weer BFF's. Zo gaat dat, dat hoeft niets te zeggen over de vriendschap an sich.
Je hebt vrienden en je hebt vrienden. Soms heb je ze alleen maar omdat je niemand anders kunt vinden, of om er alleen maar bij te horen. Wat wel inmiddels duidelijk is geworden is dat het geen hartsvriendinnen waren. Anders ga je niet met elkaar op de vuist.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel een punt heeft waar erg makkelijk overheen gekeken wordt.
R&P staat vol met het soort topics over mensen die je laten zakken zodra het even minder met je gaat of zodra het niet meer in het voordeel is voor die "vrienden" om de vriendschapsrol te blijven vervullen.
Nee, dat klopt. Het is ook nog steeds de vraag of ze dat bewust gedaan heeft.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan ga je nog niet een trein koppen
dat er iemand achter haar aanliep zou best eens kunnenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:32 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Wie weet liep er iemand achter haar aan en heeft gedreigd haar mobiel af te geven.
Wie weet liepen er meerdere bezoekers die kant uit na het stappen waarbij iemand die t mobieltje gevonden heeft in de toko het hoesje leegde.
Wie weet was het een van de vriendinnen met haar gevonden mobieltje die dezelfde route liep. Waren zij ook al niet in de buurt van het PD gaan kijken midden in de nacht voordat Dasha op het spoor terecht kwam? Volgens mij hebben ze die nacht toch nagenoeg dezelfde route afgelegd om te zoeken?
Wie weet..wie weet?
Als je in die mood bent en die trein is er, dan kan dat in een opwelling gebeuren. Een treinovergang is in feite een uitnodiging om het te doen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan ga je nog niet een trein koppen
Dit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent echt van de vlotte conclusies
16-jarige meisjes kunnen hele close, goede vriendinnen zijn en een ruzie kan dat even, tijdelijk, heel erg overhoop gooien. Doorgaans is dat de volgende dag alweer over en zijn ze weer BFF's. Zo gaat dat, dat hoeft niets te zeggen over de vriendschap an sich.
Ja of het dak van Nemo http://partyflock.nl/topi(...)ringt-van-dak-museumquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:41 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je in die mood bent en die trein is er, dan kan dat in een opwelling gebeuren. Een treinovergang is in feite een uitnodiging om het te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |