abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:33:06 #151
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158179348
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:29 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ze is niet voor de trein gesprongen. :N
Mwah, als je die beelden van 02:15 ziet loopt ze vrij soepeltjes rond...
Misschien dat ze toen nog wat pillen heeft genomen, maar....
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 20:33:14 #152
5428 crew  miss_sly
pi_158179352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:30 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik ben een realist, waarom zou je naïef en goedgelovig moeten zijn terwijl die vriendinnen de situatie juist anders proberen voor te stellen?

[..]

Nou ja, als die ouders het oké vinden dat ze nog zo laat zou ging stappen zullen ze het vast ook geen probleem vinden dat ze een pilletje of drankje teveel op had.

Ik dacht dat Nederland zo'n liberaal land was waar alles maar mag en kan?
Jij bent echt van de vlotte conclusies :')

16-jarige meisjes kunnen hele close, goede vriendinnen zijn en een ruzie kan dat even, tijdelijk, heel erg overhoop gooien. Doorgaans is dat de volgende dag alweer over en zijn ze weer BFF's. Zo gaat dat, dat hoeft niets te zeggen over de vriendschap an sich.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158179398
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

16-jarige meisjes kunnen hele close, goede vriendinnen zijn en een ruzie kan dat even, tijdelijk, heel erg overhoop gooien. Doorgaans is dat de volgende dag alweer over en zijn ze weer BFF's. Zo gaat dat, dat hoeft niets te zeggen over de vriendschap an sich.
Dan ga je nog niet een trein koppen
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_158179422
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel een punt heeft waar erg makkelijk overheen gekeken wordt.

R&P staat vol met het soort topics over mensen die je laten zakken zodra het even minder met je gaat of zodra het niet meer in het voordeel is voor die "vrienden" om de vriendschapsrol te blijven vervullen.
Je hebt vrienden en je hebt vrienden. Soms heb je ze alleen maar omdat je niemand anders kunt vinden, of om er alleen maar bij te horen. Wat wel inmiddels duidelijk is geworden is dat het geen hartsvriendinnen waren. Anders ga je niet met elkaar op de vuist.

Ze waren met zijn drieën, dan had tenminste 1 of 2 nog achter haar aan kunnen gaan om haar te troosten en te beschermen.
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 20:37:45 #155
5428 crew  miss_sly
pi_158179488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:34 schreef Soury het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Het is ook nog steeds de vraag of ze dat bewust gedaan heeft.

Maar dan nog zegt het niet per se iets over de vriendinnen en de vriendschap. syndroom is vast van plan de vriendinnen af te schilderen als verraders of eigenlijk geen vriendinnen, maar bij meisjes van die leeftijd kan alles heel heftig worden ervaren en dus ook een ruzie heel heftig zijn, terwijl de vriendschap gewoon prima is.

syndroom kan zich daar niets bij voorstellen, omdat hij zelf niet van dergelijke ervaringen met vriendschappen heeft en bovendien nooit een meisje van 16 is geweest :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158179586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:32 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wie weet liep er iemand achter haar aan en heeft gedreigd haar mobiel af te geven.
Wie weet liepen er meerdere bezoekers die kant uit na het stappen waarbij iemand die t mobieltje gevonden heeft in de toko het hoesje leegde.
Wie weet was het een van de vriendinnen met haar gevonden mobieltje die dezelfde route liep. Waren zij ook al niet in de buurt van het PD gaan kijken midden in de nacht voordat Dasha op het spoor terecht kwam? Volgens mij hebben ze die nacht toch nagenoeg dezelfde route afgelegd om te zoeken?
Wie weet..wie weet?
dat er iemand achter haar aanliep zou best eens kunnen
zo'n Iphone 5s is toch een duur ding
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158179596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:34 schreef Soury het volgende:

[..]

Als je in die mood bent en die trein is er, dan kan dat in een opwelling gebeuren. Een treinovergang is in feite een uitnodiging om het te doen.
In een plaats zonder treinstation was het waarschijnlijk anders gelopen.
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:41:36 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158179612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158179665
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je in die mood bent en die trein is er, dan kan dat in een opwelling gebeuren. Een treinovergang is in feite een uitnodiging om het te doen.
Ja of het dak van Nemo http://partyflock.nl/topi(...)ringt-van-dak-museum

Joh het is triest maar het gebeurt
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_158179674
In ieder geval; die vriendinnen hebben bewust dingen verzwegen mogen we wel concluderen?
Dat doe je niet als je niks te verbergen hebt. Zelfs drugsgebruik wil je graag opbiechten als dat kan leiden tot een beter onderzoek of oplossing naar de dood van een vriendin!
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_158179709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:44 schreef Kim-Holland het volgende:
In ieder geval; die vriendinnen hebben bewust dingen verzwegen mogen we wel concluderen?
Dat doe je niet als je niks te verbergen hebt. Zelfs drugsgebruik wil je graag opbiechten als dat kan leiden tot een beter onderzoek of oplossing naar de dood van een vriendin!
Ik denk niet dat dat bewust is. Ze hebben zelf ook een bakkie op gehad.
pi_158179719
quote:
dit las ik : Verder bleek dat binnen de vriendinnengroep ook ruzie was. Of Dascha's plotselinge vertrek uit de disco daar verband mee hield is niet duidelijk.

Of Dascha ruzie had is me ook nog niet duidelijk
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158179780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit las ik : Verder bleek dat binnen de vriendinnengroep ook ruzie was. Of Dascha's plotselinge vertrek uit de disco daar verband mee hield is niet duidelijk.

Wat maakt het uit, de trein had geen oordeel over de ruzie.
pi_158179837
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:49 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Niet bronloos. De bron is meer dan eens gepost. Vandaar ook mijn vraag, hoe het zit met dat bloed bij dat tuintje, als Peter nu toch richting suïcide denkt. Hoe komt haar bloed bij dat tuintje?
Als je het bloed bedoelt waar ze uiteindelijk toch alcohol/drugs op konden testen, heb ik begrepen dat dat gewoon een gevolg is van de klap van de trein.
pi_158179923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Het is ook nog steeds de vraag of ze dat bewust gedaan heeft.

Maar dan nog zegt het niet per se iets over de vriendinnen en de vriendschap. syndroom is vast van plan de vriendinnen af te schilderen als verraders of eigenlijk geen vriendinnen, maar bij meisjes van die leeftijd kan alles heel heftig worden ervaren en dus ook een ruzie heel heftig zijn, terwijl de vriendschap gewoon prima is.

syndroom kan zich daar niets bij voorstellen, omdat hij zelf niet van dergelijke ervaringen met vriendschappen heeft en bovendien nooit een meisje van 16 is geweest :)
Lekker makkelijk om mij nu op mijn eigen problemen aan te spreken. :') Dat doet er hier niet toe.

Ik ben ook 16 geweest hoor dus ik kan me heel goed voorstellen hoe het is om op zo'n leeftijd ruzie te hebben. Meisjes van 16 zijn heus niet dom en kunnen net als volwassenen meedogenloos zijn. Waarom zou het onrealistisch zijn dat ze eigenlijk geen vriendinnen waren en dat ze misschien achteraf ook nog bewijsmateriaal hebben gewist? Het zou ook nog kunnen dat die vriendinnen elkaar de hand boven het hoofd houden en informatie achterhouden.
pi_158179963
quote:

[..]

'' Ze ging even plassen'' klopt dan ook niet. En met 1 leugen komt de rest..en uiteindelijk al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_158180020
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

'' Ze ging even plassen'' klopt dan ook niet. En met 1 leugen komt de rest..en uiteindelijk al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Druppelsgewijs
pi_158180091
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:31 schreef Soury het volgende:

[..]

Precies, ze stond er. Net zoals mensen uit het raam springen. Goh ik kon toch niet vliegen
er zijn ook zat mensen die uit het raam, van het dak of van het blakon springen met de duidelijke bedoeling om er een einde aan te maken.
pi_158180093
quote:
Het vele wandelen, de manier waarop ze voor de eerstkomende trein terecht is gekomen, haar rondjes lopen, de drugs, de vermeende zombie-blik zoals die door de machinist was beschreven, het plotseling weglopen bij vriendinnen vandaan (zonder jas), het langer rondhangen op een hangplek (en dan vooral gecombineerd met het rondjes lopen die nacht), het ontbreken van haar telefoon (zodat je meer kans hebt dat je niet getraceerd kunt worden), ze bleef stilstaan op de rails toen de trein haar raakte (probeerde niet weg te springen en echt no way dat ze toevallig nou net daar stond), allemaal aanwijzingen die op een zelfmoord wijzen.

En voordat Leandra weer op m'n nek gaat zitten met haar gebrul, dit betekent niet dat ik zeg dat het niks anders dan zelfmoord kan zijn, niks is zeker, maar de kans dat het om zelfmoord gaat is groter dan op basis van de tot nu toe juist geïnterpreteerde gegevens is aangenomen in deze reeks.

Dat haar vader heeft gezegd dat het niet om zelfmoord kan gaan, hoeft echt totaal niet zo te zijn, maar de andere aanwijzingen wijzen wel meer in die richting.
pi_158180147
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

er zijn ook zat mensen die uit het raam, van het dak of van het blakon springen met de duidelijke bedoeling om er een einde aan te maken.
Daar hebben we het niet over.
pi_158180193
quote:
De politie heeft geen aanwijzingen dat Dascha Graafsma gedrogeerd was voordat ze eind vorige maand onder een trein terechtkwam. Dat heeft een woordvoerder vrijdagavond gezegd in RTL Boulevard. Het meisje kocht met haar vriendinnen twee glazen wijn in de discotheek waar ze verbleef en ze dronken daar samen uit. Voordat de meisjes naar de discotheek gingen, hadden ze al wel ingedronken.

Geen van de andere vriendinnen is onwel geraakt. Verder bleek dat binnen de vriendinnengroep ook ruzie was over een appje. Daarbij is ook geslagen. Of Dascha's plotselinge vertrek uit de disco daar verband mee hield is niet duidelijk.

De conclusie van de politie staat haaks op die van forensisch patholoog Frank van de Goot. De ouders van Dascha Graafsma lieten hem onderzoek doen. Daaruit bleek juist wel dat het er op lijkt dat Dascha gedrogeerd was.

Uit onderzoek door speurhonden bleek dat het meisje voor haar dood uren door Hilversum dwaalde. Na de ruzie was ze door de nooduitgang naar buiten gegaan. Ongeveer een kwartier later, rond kwart over twee, liep ze over de Neuweg langs daklozenopvang De Cocon. Een beveiligingscamera filmde haar daar waarschijnlijk. De familie heeft de beelden gezien en gaat ervan uit dat het Dascha is.

De politie speurt nog steeds naar de iPhone van het meisje. Die is het laatst gepeild in de omgeving van de Zeshoven. Daar is wel haar id-kaart teruggevonden. ,,Heb je de telefoon gevonden, doe hem desnoods in een envelop door de bus bij het politiebureau. Voor ons is de telefoon heel belangrijk'', zo riep een politiewoordvoerder op.
pi_158180242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:57 schreef Soury het volgende:

[..]

Daar hebben we het niet over.
wie is we? Jij bent nogal overtuigd dat drugsgebruik de enige oorzaak is van uit raam springen of voor de trein staan.
Ik denk dat dat een hele kleine minderheid is, de rest wil gewoon dood.
pi_158180295
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

De waarheid wordt niet altijd evengoed achterhaald.

Ten slotte draait het in deze wereld niet om wie er gelijk heeft, maar draait het om "waar kom ik nog mee weg?".

helaas dan....
pi_158180314
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

wie is we? Jij bent nogal overtuigd dat drugsgebruik de enige oorzaak is van uit raam springen of voor de trein staan.
Ik denk dat dat een hele kleine minderheid is, de rest wil gewoon dood.
Drank en drugs doe de maths, Wijfie heeft gezopen en geslikt. Jammer
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2015 @ 21:03:09 #175
240917 Mula
pi_158180334
quote:

[..]

Peter R zegt dat er binnen de vriendinnengroep ruzie is ontstaan naar aanleiding van een berichtje. Een meisje heeft een ander meisje geslagen en Dascha was hierbij.

Nav de berichten hier dacht ik dat Dascha ruzie had, maar volgens mij is dat niet wat Peter R zegt. Alhoewel hij er ook gewoon omheen kan lullen. Hij zegt ook niet "een vriendin van Dascha sloeg een andere vriendin van Dascha".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')