Mij valt het altijd op dat mensen die zelf van alles mankeren (of dat nou uiterlijk, gedrag of handicap is) andere mensen altijd het hardst bekritiseren en grote eisenlijsten wat betreft hun toekomstige vriend/vriendin hebben. Meestal zijn ze ook nog eens blind voor hun eigen tekortkomingen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik altijd naar vind is het feit dat er mensen zijn die denken dat ze recht hebben op een vriendin.
Ze zijn nl aardig, behulpzaam, verzorgd, maken een praatje, hebben werk, weet ik t.
Dus horen ze n vriendin te hebben, die vrouwen hebben niet t recht om hen af te wijzen, want ze doen toch alles goed?!
Kennelijk doe je dus niet alles goed, niemand wil je en dat ligt écht niet aan alle vrouwen op de wereld, maar aan jou.
Dus doe er iets aan.
Hoe? Geen idee, ik heb er nooit last van gehad, maar hou iig op de schuld bij de rest van de wereld te leggen.
Ik noem maar een voorbeeld.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij doet niet of slank = verzorgd en dik(ker) = onverzorgd vanzelfsprekend bij elkaar horen.
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg slanke mensen die slecht verzorgd zijn en dik(kere) mensen die goed verzorgd zijn.
Het erkennen van zwakheden noem ik iets anders dan het tonen van zwakheden.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Die zoeken gewoon aandacht op negatieve wijze.
[..]
Nee, omdat het erkennen van je zwakten je in staat stelt ze te overwinnen, plus dat niemand je erop kan pakken wanneer je er bewust van bent. Bovendien kweekt het sympathie én maakt het je een beetje meer mens.
[..]
Van zo'n trend ben ik me niet bewust.
[..]
Alles met mate; op één facet zwakte durven tonen en in een ander sterk zijn, kan een heel aantrekkelijke mix zijn.
In de context waarin ik het schreef gaan die twee hand in hand.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:49 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Het erkennen van zwakheden noem ik iets anders dan het tonen van zwakheden.
Vaak geroepen door mensen die zelf wel een relatie hebben maar eigenlijk geen idee hoe ze daar aan gekomen zijn... Die knijpen zich in hun handjes dat er iemand is die ze neemt zoals ze zijnquote:Op zaterdag 12 december 2015 09:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik altijd naar vind is het feit dat er mensen zijn die denken dat ze recht hebben op een vriendin.
Ze zijn nl aardig, behulpzaam, verzorgd, maken een praatje, hebben werk, weet ik t.
Dus horen ze n vriendin te hebben, die vrouwen hebben niet t recht om hen af te wijzen, want ze doen toch alles goed?!
Kennelijk doe je dus niet alles goed, niemand wil je en dat ligt écht niet aan alle vrouwen op de wereld, maar aan jou.
Dus doe er iets aan.
Hoe? Geen idee, ik heb er nooit last van gehad, maar hou iig op de schuld bij de rest van de wereld te leggen.
Dit klinkt alsof iemand maar moet accepteren hoe jij bent omdat jij met diegene samen wilt zijn. Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vaak geroepen door mensen die zelf wel een relatie hebben maar eigenlijk geen idee hoe ze daar aan gekomen zijn... Die knijpen zich in hun handjes dat er iemand is die ze neemt zoals ze zijn
Je moet elkaar accepteren inderdaad. Maar hoe kan het dan dat de sommige mensen een paar weken na hun relatie alweer een nieuwe hebben en de ander maanden/jaren alleen blijft? Minder eisen/genoegen nemen met minder?quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:01 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof iemand maar moet accepteren hoe jij bent omdat jij met diegene samen wilt zijn. Zo werkt het niet.
Mensen willen in de regel alleen een relatie met iemand waarvan ze verwachten dat hij/zij leuk, sexy, aanvullend, emotioneel volwassen etc. is binnen die relatie. Het is immers geen sociale hulpverlening. Als je moeite hebt met het aantrekken van mensen en het opbouwen van relaties dan zegt dat dus alles over jou en niets over die anderen. Dan ga je werken aan die aspecten en volgt de rest vanzelf. Als je in deze fase alleen maar naar anderen blijft kijken voor resultaat, dan is dat ook precies wat je zult bereiken. Kijken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vaak geroepen door mensen die zelf wel een relatie hebben maar eigenlijk geen idee hoe ze daar aan gekomen zijn... Die knijpen zich in hun handjes dat er iemand is die ze neemt zoals ze zijn
Die anderen zijn dan niet zo leuk als ze denken. En misschien zijn ze de juisten niet tegengekomen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet elkaar accepteren inderdaad. Maar hoe kan het dan dat de sommige mensen een paar weken na hun relatie alweer een nieuwe hebben en de ander maanden/jaren alleen blijft? Minder eisen/genoegen nemen met minder?
Deze waarheden op de zaterdagochtend.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:03 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Mensen willen in de regel alleen een relatie met iemand waarvan ze verwachten dat hij/zij leuk, sexy, aanvullend, emotioneel volwassen etc. is binnen die relatie. Het is immers geen sociale hulpverlening. Als je moeite hebt met het aantrekken van mensen en het opbouwen van relaties dan zegt dat dus alles over jou en niets over die anderen. Dan ga je werken aan die aspecten en volgt de rest vanzelf. Als je in deze fase alleen maar naar anderen blijft kijken voor resultaat, dan is dat ook precies wat je zult bereiken. Kijken.
dat weet ik dan weer niet, of dat samenhangt, maar inderdaad wel dat je geen eisenlijstje zou mogen hebben, terwijl ze die zelf ook hebben. Beetje raar altijd.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:13 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Mij valt het altijd op dat mensen die zelf van alles mankeren (of dat nou uiterlijk, gedrag of handicap is) andere mensen altijd het hardst bekritiseren en grote eisenlijsten wat betreft hun toekomstige vriend/vriendin hebben. Meestal zijn ze ook nog eens blind voor hun eigen tekortkomingen.
wát wordt daar vaak door geroepen, dat het aan jezelf ligt?quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet elkaar alleen accepteren als je al samen wil zijn/bent, niet voordat je uberhaupt aan n relatie dénkt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet elkaar accepteren inderdaad. Maar hoe kan het dan dat de sommige mensen een paar weken na hun relatie alweer een nieuwe hebben en de ander maanden/jaren alleen blijft? Minder eisen/genoegen nemen met minder?
Wat voor jou logisch is, is dat voor een ander niet per se. Hier doel ik met name op dat kinderverhaal.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat weet ik dan weer niet, of dat samenhangt, maar inderdaad wel dat je geen eisenlijstje zou mogen hebben, terwijl ze die zelf ook hebben. Beetje raar altijd.
Overigens vind ik eisenlijstje altijd n stom woord.
Ik wil iemand die bij me past, dat houdt in dat hij aan bepaalde eisen moet voldoen ja, ik wil geen man die geen vrouw met kinderen wil, die thuis woont, of agressief is.
Is dat een eisenlijstje, of gewoon logisch?
En wat voor onrealistische dingen staan er eigenlijk op die eisenlijstjes?
Overigens is dat dus gelijk n tip: kijk wat verder dan t plaatje dat je nu hebt, ik snap dat dat gevormd is door eigen ervaringen, maar die zijn niet representatief voor het overgrote deel van de bevolking. Houd dat in de gaten, dat je beeld niet klopt en verdrink je niet in die negativiteit, dat maakt het alleen maar erger.
ik heb het dan ook over wat voor mij logisch isquote:Op zaterdag 12 december 2015 12:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat voor jou logisch is, is dat voor een ander niet per se. Hier doel ik met name op dat kinderverhaal.
Een eis noem ik het niet, maar ik heb wel een sterke voorkeur voor een vrouw zonder kinderwens. Bij het daten geef ik al snel aan hoe ik denk over zelf kinderen krijgen; liever niet, maar niet per se nee. Ik prees me onlangs dan ook gelukkig dat ik een dame tegenkwam die totaal geen kinderen wilde. Helaas bleek ze toch meer op een klassieke relatie uit dan ze aan zichzelf wilde toegeven.
Lekker makkelijk praten zo altijd door mensen bij wie het wel lukt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dus doe er iets aan.
Lekker makkelijk praten zo altijd. Door de ander de schuld te geven. Feit blijft. Als jij niet veranderd. Veranderd er niks. Want de wereld veranderd niet. En ja dat kan best jammer zijn verder. Ik ben het verder niet met Janies eens dat niemand je wilt... 9/10x moet er gewoon wat meer contact gelegd worden met je omgeving. Als niemand je leert kennen kan niemand je leuk vinden. Gr gr.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:44 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten zo altijd door mensen bij wie het wel lukt.
Deezertje snapt dingen als "een klik hebben" met iemand niet, omdat hij dat zelf nooit heeft ervaren, dus wordt alles van een afstandje heel zakelijk geanalyseerd. Hopeloos, die jongen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je moet elkaar alleen accepteren als je al samen wil zijn/bent, niet voordat je uberhaupt aan n relatie dénkt.
En dat 'met minder genoegen nemen' snap ik ook nooit zo, minder op welk vlak?
Als jij iemand ontmoet, gewoon random, die je op t eerste gezicht geen wauw-gevoel geeft, maar je leert hem/haar kennen en hij/zij blijkt een geweldige persoon te zijn, krijgt iemand die wauw factor voor jou vanzelf, maar dan moet je dus wel mensen leren kennen en verder kijken dan die eerste ontmoeting.
Alleen dát doen sommige mensen al niet, want waarom zou je een gesprek met iemand aanknopen met iemand die je verder niet ziet zitten, of bezet is, of waarvan je denkt dat die al n ander op t oog heeft?
op welk gedeelte van m'n post doel je, want ik zeg meer dan 1 ding.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:44 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
tot nu toe is t niet gelukt, dus wilde niemand je.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten zo altijd. Door de ander de schuld te geven. Feit blijft. Als jij niet veranderd. Veranderd er niks. Want de wereld veranderd niet. En ja dat kan best jammer zijn verder. Ik ben het verder niet met Janies eens dat niemand je wilt... 9/10x moet er gewoon wat meer contact gelegd worden met je omgeving. Als niemand je leert kennen kan niemand je leuk vinden. Gr gr.
zakelijk kijken is imo niet erg, soms is dat even nodig. Een klik hoeft er niet gelijk te zijn, dat kan groeien, maar dan moet je t wel de kans geven en dáár gaat t vaak mis heb ik t idee.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:57 schreef Fascination het volgende:
[..]
Deezertje snapt dingen als "een klik hebben" met iemand niet, omdat hij dat zelf nooit heeft ervaren, dus wordt alles van een afstandje heel zakelijk geanalyseerd. Hopeloos, die jongen.
Die jongen moet dan ook eigenlijk in het ASS-topic om hulp vragen, of beter nog bij een professional, in plaats van date- en versiertopics.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:57 schreef Fascination het volgende:
[..]
Deezertje snapt dingen als "een klik hebben" met iemand niet, omdat hij dat zelf nooit heeft ervaren, dus wordt alles van een afstandje heel zakelijk geanalyseerd. Hopeloos, die jongen.
De laatste 2 paragrafen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
op welk gedeelte van m'n post doel je, want ik zeg meer dan 1 ding.
Bovendien is t ook juist gemakkelijk om anderen maar de schuld te geven.
Je zal zélf moeten veranderen om je doel te bereiken. En ondanks dat ik nooit problemen heb gehad met het kríjgen van n relatie, heb ik wel degelijk goed naar mezelf moeten kijken en me af moeten vragen wat ik nou eigenlijk wilde.
En mijn instelling dus moeten veranderen.
Het is niet zo dat mensen die wel n relatie kunnen krijgen dan dús geen idee hebben waar ze over praten.
hoe wil je het anders verklaren?quote:
Volgens mij werkt het nog veel beter om tot de realisatie te komen in je leven dat je gedachten over jezelf en je leven maar gedachten zijn. Je overtuigingen maar overtuigingen. Als dat je duidelijk wordt, kun je stoppen met erin te geloven en ontstaat er alle ruimte voor meer gegronde alternatieven. Zelfvertrouwen zal dan steeds minder een issue worden. Maar er is training van je mind voor nodig om tot dat punt te komen, en dat heeft schijnbaar helaas niet iedereen ervoor over.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:29 schreef Pulzzar het volgende:
En hoe moet je aan zelfvertrouwen werken volgens jou?
Zelfvertrouwen vergroten werkt niet door gewoon maar tegen jezelf te zeggen dat je OK bent. Dat is de tip die de meeste mensen elkaar meegeven, maar het is op helemaal niks gebaseerd en het werkt daarom ook niet. Je zelfvertrouwen is gebaseerd op je zelfreflectie. Als jij bij jezelf hebt geconstateerd dat je op één of meer gebieden in het leven hebt gefaald, neemt het vertrouwen in jezelf af.
De meeste mensen inclusief de psychologen gaan ervanuit dat jouw zelfreflectie niet klopt en dat daaraan gesleuteld moet worden. Want "je bent goed zoals je bent". Is dat ook zo? Of vind je dat er wat dingen aan jezelf moeten veranderen? Meestal zijn mensen vaak nogal streng voor zichzelf en is hun zelfbeeld in negatieve zin vertekend. Maar dat wil niet zeggen dat het zelfbeeld daarmee absoluut onjuist is.
Je zelfvertrouwen kan pas groeien als jij als persoon ook groeit.
Zoals jij het beschrijft, als voorkeuren, is niks mis mee. Met eisenlijstje bedoelde ik meer van die mensen die geen water bij de wijn willen doen en persé willen dat een partner aan al hun voorkeuren voldoet (meestal ook nog crème de la crème voorkeuren). En als de beoogde date dat niet heeft, ze gaan klagen bij vrienden dat ze niemand kunnen vinden en iedereen stom is.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat weet ik dan weer niet, of dat samenhangt, maar inderdaad wel dat je geen eisenlijstje zou mogen hebben, terwijl ze die zelf ook hebben. Beetje raar altijd.
Overigens vind ik eisenlijstje altijd n stom woord.
Ik wil iemand die bij me past, dat houdt in dat hij aan bepaalde eisen moet voldoen ja, ik wil geen man die geen vrouw met kinderen wil, die thuis woont, of agressief is.
Is dat een eisenlijstje, of gewoon logisch?
En wat voor onrealistische dingen staan er eigenlijk op die eisenlijstjes?
Overigens is dat dus gelijk n tip: kijk wat verder dan t plaatje dat je nu hebt, ik snap dat dat gevormd is door eigen ervaringen, maar die zijn niet representatief voor het overgrote deel van de bevolking. Houd dat in de gaten, dat je beeld niet klopt en verdrink je niet in die negativiteit, dat maakt het alleen maar erger.
ik vraag me af hoeveel mensen er echt zijn die zo denken, ik ken echt niemand die die gedachtengang heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:58 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Zoals jij het beschrijft, als voorkeuren, is niks mis mee. Met eisenlijstje bedoelde ik meer van die mensen die geen water bij de wijn willen doen en persé willen dat een partner aan al hun voorkeuren voldoet (meestal ook nog crème de la crème voorkeuren). En als de beoogde date dat niet heeft, ze gaan klagen bij vrienden dat ze niemand kunnen vinden en iedereen stom is.
Dan zal ik wel de verkeerde dates en mensen zijn tegengekomenquote:Op zaterdag 12 december 2015 17:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vraag me af hoeveel mensen er echt zijn die zo denken, ik ken echt niemand die die gedachtengang heeft.
Alleen m'n zusje is soms wat stug daarin..
Dat niemand intresse in je heeft gehad betekent niet dat niemand interesse in je heeft. Taaltechnisch, maar ik vind het geen subtiel verschil.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
kan idd prima komen door te weinig contacten, maar dat neemt niet weg dat er tot nu toe niemand is geweest die interesse heeft gehad.
Bij mij lukt t ook niet zo best maar ben het alsnog eens met JB.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:44 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik vind het altijd naar, dat vrouwen zo blind zijn, in hoe makkelijk zij het wel niet hebben, als het gaat om daten, relatie en intiem zijn. Natuurlijk denken jullie er niet over na, als alles zo makkelijk in je hand gespeeld word.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
No Shit!quote:Hoe? Geen idee, ik heb er nooit last van gehad, maar hou iig op de schuld bij de rest van de wereld te leggen.
Nou nou, wel zwaar overdreven hoor. Douchen, haar wassen, tanden poetsen, kleren aantrekken die je wil aantrekken, vaseline op je lippen en vochtafsluiter op je gezicht. Dat was het wel hoorquote:Op zaterdag 12 december 2015 09:02 schreef Pulzzar het volgende:
Maar weinig aandacht besteden aan je uiterlijk is vaak ook een signaal dat je niet gelukkig bent met jezelf. En ook dan ben je helaas meestal niet aantrekkelijk voor een dame of heer. Tenzij ze in jouw uitstraling herkennen hoe ze zichzelf ooit hebben gevoeld.
Is leeftijdgebonden.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:21 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
Ik vind het altijd naar, dat vrouwen zo blind zijn, in hoe makkelijk zij het wel niet hebben, als het gaat om daten, relatie en intiem zijn. Natuurlijk denken jullie er niet over na, als alles zo makkelijk in je hand gespeeld word.
[..]
No Shit!
Als vrouw zijnde, die zonder geen enkele moeite kan krijgen wat ze wil, vind het raar, dat zij er nog nooit last van heeft gehad.
Vaselinequote:Op zaterdag 12 december 2015 21:23 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Nou nou, wel zwaar overdreven hoor. Douchen, haar wassen, tanden poetsen, kleren aantrekken die je wil aantrekken, vaseline op je lippen en vochtafsluiter op je gezicht. Dat was het wel hoorHoogstens nog haar kammen als je van nature een vogelnest hebt en wenkbrauwen bijtekenen als je blond haar hebt.
Ik vind jou oprecht eng.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:21 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
Ik vind het altijd naar, dat vrouwen zo blind zijn, in hoe makkelijk zij het wel niet hebben, als het gaat om daten, relatie en intiem zijn. Natuurlijk denken jullie er niet over na, als alles zo makkelijk in je hand gespeeld word.
[..]
No Shit!
Als vrouw zijnde, die zonder geen enkele moeite kan krijgen wat ze wil, vind het raar, dat zij er nog nooit last van heeft gehad.
Achja... Ik denk dat het allemaal wel meevalt als hij zich er bij kan neerleggen. So what dat die jongen vindt dat vrouwen het makkelijker hebben? Het is ook wel waar dat de man meestal de eerste stap moet zetten. Als hij daar dan te schijterig voor is en hij ziet vrouwen om zich heen steeds aangesproken worden tjah. Dat irriteert dan allicht. Jij hebt verder natuurlijk gewoon een punt dat de wereld niet gaat veranderen en dat hij alle controle heeft in zijn leven om zich aan te passen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind jou oprecht eng.
Dat is niet eens om maar wat te zeiken te hebben, maar ik vind jouw instelling serieus eng, als ik je tegen zou komen en je straalt ook maar een beetje deze: fuck de hele wereld, vrouwen zijn kuthoeren die niet weten wat het is om het moeilijk te hebben en ik heb recht op een vriendin os mínimaal op seks-instelling uit, loop ik met een grote boog om je heen.
En het dingen vinden dat je geen vriendin vindt![]()
Kijk verdorie ook eens naar jezelf! Daar begint het écht bij.
Jo, kijk even rationeel naar jezelf, naar deze gedachten die je hebt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:21 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
[..]
No Shit!
Mja okay, dan nog.... Ik heb het er wel vaker over gehad en ik heb het vaker gezien... Dit soort gefrustreerde gedachtes komen gewoon van een gebrek aan leuke gesprekken met vrouwen terwijl een man dat wel wilt hebben. Nu moet hij dat zelf nog even inzien en zich neerleggen bij dat een bepaalde partij het dan wel of niet makkelijker heeft dan de ander.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dit is niet de eerste post die ik lees van hem, is ook op andere posts gebaseerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Stoer zeg, die toevoeging "hopeloos".quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:57 schreef Fascination het volgende:
Dit dus.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
tot nu toe is t niet gelukt, dus wilde niemand je.
Dat kan idd prima komen door te weinig contacten, maar dat neemt niet weg dat er tot nu toe niemand is geweest die interesse heeft gehad.
Er zijn mensen bij wie dat nog veel moeite is.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:23 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Nou nou, wel zwaar overdreven hoor. Douchen, haar wassen, tanden poetsen, kleren aantrekken die je wil aantrekken, vaseline op je lippen en vochtafsluiter op je gezicht. Dat was het wel hoorHoogstens nog haar kammen als je van nature een vogelnest hebt en wenkbrauwen bijtekenen als je blond haar hebt.
Maar die mensen trekken elkaar denk ik ook wel aan. Ik ben als het ware een 'gentleman' en zie er altijd goed uit al zeg ik het zelf... Aan hygiëne geen gebrek dus veel meiden die er leuk uitzien zouden mij dan ook aanspreken, maar het moet wel van twee kanten komenquote:Op zaterdag 12 december 2015 23:33 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Er zijn mensen bij wie dat nog veel moeite is.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:00 schreef Yiwei het volgende:
Uit ervaring gesproken, als het er echt op aankomt, dan zorgt het volgende voor meer de diepe zelfvertrouwen in de man (leeftijdscategorie ~ 25-30 jaar):
- vast inkomen met toekomstperspectief
- eigen woning
- ruimte om je vriendin/vrouw een leuk leven te bieden; cadeau's, etentjes, vakanties etc.
Stel woning is ~ ¤100.000,- waar 2-3 mensen in kunnen leven, levensonderhoud kosten per maand voor een stel:
- hypotheek ¤400
- verzekeringen ¤80
- belasting + heffing ¤100
- onderhoud woning ¤50
- gas, water, elektriciteit + internet, TV, bellen ¤100
- service kosten VvE ¤90
- zorgverzekeringen; basis + aanvullend + tand ¤240
- eten ¤380
- bioscoop abonnement 2x ¤19
- sportschool abonnement + live groepslessen (Basic-Fit als vb) ¤27
- 1x per week uit eten ¤260
- 1x per week clubs in ¤152
- kapper 1x in de 3 maanden ¤33 (Brainwash als vb)
- kleding ¤30
- drogisterij spullen ¤20
_________________________ +
¤ 1978,- excl. auto, autoverzekering, autobrandstof, incidentele uitgaven (bijv. laptop vervangen), reiskosten, vakanties, verjaardags/feestdagen cadeau's, sparen voor buffer en gezinsuitbreiding, eigen risico zorgkosten
Stel dat de man ¤2000,- bruto kan verdienen + de vrouw ¤1700,-
box 1 36,5% en box 2 42% inkomstenbelasting, dus erna ¤1250,- voor de man en ¤1076,- voor de vrouw. Nu van beide nog 6% pensioenpremie eraf -> ¤1130,- voor de man en ¤974,- voor de vrouw
Netto, gezamenlijk is ¤2104,-
Zelfs een zelfverzekerde man gaat twijfelen als hij denkt de juiste dame te zijn tegengekomen. Hij beseft ineens heel goed dat hij zelf maar net kan rondkomen met zijn inkomen. Tevens is het eindbedrag qua kosten ca. hetzelfde als je woning gaat huren, wellicht dat de woning zelfs kleiner is.
Dus maak wat van je leven en ga niet nutteloos geld uitgeven aan bijv. onbekende tinder meisjes die je tegelijkertijd per week ziet en rouleert. Spaar je geld liever voor degene die er toe gaat doen.
Wow wat een raar uitgavenpatroon. Elke week uit eten en een biosabbo bij een dergelijk niet al te hoog salaris. En sportschool en wekelijks clubbenquote:Op zaterdag 12 december 2015 23:00 schreef Yiwei het volgende:
Uit ervaring gesproken, als het er echt op aankomt, dan zorgt het volgende voor meer de diepe zelfvertrouwen in de man (leeftijdscategorie ~ 25-30 jaar):
- eigen woning
- ruimte om je vriendin/vrouw een leuk leven te bieden; cadeau's, etentjes, vakanties etc.
Stel woning is ~ ¤100.000,- waar 2-3 mensen in kunnen leven, levensonderhoud kosten per maand voor een stel:
- hypotheek ¤400
- verzekeringen ¤80
- onderhoud woning ¤50
- service kosten VvE ¤90
- eten ¤380
- kleding ¤30
¤ 1978,- excl. auto, autoverzekering, autobrandstof, incidentele uitgaven (bijv. laptop vervangen), reiskosten, vakanties, verjaardags/feestdagen cadeau's, sparen voor buffer en gezinsuitbreiding, eigen risico zorgkosten
box 1 36,5% en box 2 42% inkomstenbelasting, dus erna ¤1250,- voor de man en ¤1076,- voor de vrouw. Nu van beide nog 6% pensioenpremie eraf -> ¤1130,- voor de man en ¤974,- voor de vrouw
Zelfs een zelfverzekerde man gaat twijfelen als hij denkt de juiste dame te zijn tegengekomen. Hij beseft ineens heel goed dat hij zelf maar net kan rondkomen met zijn inkomen. Tevens is het eindbedrag qua kosten ca. hetzelfde als je woning gaat huren, wellicht dat de woning zelfs kleiner is.
Dus maak wat van je leven en ga niet nutteloos geld uitgeven aan bijv. onbekende tinder meisjes die je tegelijkertijd per week ziet en rouleert. Spaar je geld liever voor degene die er toe gaat doen.
Whut?quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:00 schreef Yiwei het volgende:
- eigen woning
- hypotheek ¤400
- verzekeringen ¤80
- onderhoud woning ¤50
- service kosten VvE ¤90
- eten ¤380
- kleding ¤30
Gelukkig heb ik dat probleem niet. Een vriend van me vond het zo lullig voor me dat hij zijn vriendin maar aan me gegeven heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:22 schreef Deezertje het volgende:
Zelfvertrouwen heeft ook met je omgeving te maken denk ik. Als je leeft in een familie die allemaal al huisje boompje beestje hebben of langzamerhand gaat samenwonen, trouwen, kinderen etc. en jij bent als enigste van de hele zooi nog vrijgezel en met een beetje pech nog lang ook, dan ga je je toch naar die omgeving gedragen als in 'de eeuwige hopeloze alleenstaande'. En dat er ondertussen binnen dezelfde familie scheidingen en erger plaatsvinden zie je dan ook niet zo snel. Maar uiteindelijk is iedereen toch met zichzelf bezig op de wereld, dus het zou hun een rotzorg zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |