Mij valt het altijd op dat mensen die zelf van alles mankeren (of dat nou uiterlijk, gedrag of handicap is) andere mensen altijd het hardst bekritiseren en grote eisenlijsten wat betreft hun toekomstige vriend/vriendin hebben. Meestal zijn ze ook nog eens blind voor hun eigen tekortkomingen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik altijd naar vind is het feit dat er mensen zijn die denken dat ze recht hebben op een vriendin.
Ze zijn nl aardig, behulpzaam, verzorgd, maken een praatje, hebben werk, weet ik t.
Dus horen ze n vriendin te hebben, die vrouwen hebben niet t recht om hen af te wijzen, want ze doen toch alles goed?!
Kennelijk doe je dus niet alles goed, niemand wil je en dat ligt écht niet aan alle vrouwen op de wereld, maar aan jou.
Dus doe er iets aan.
Hoe? Geen idee, ik heb er nooit last van gehad, maar hou iig op de schuld bij de rest van de wereld te leggen.
Ik noem maar een voorbeeld.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij doet niet of slank = verzorgd en dik(ker) = onverzorgd vanzelfsprekend bij elkaar horen.
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg slanke mensen die slecht verzorgd zijn en dik(kere) mensen die goed verzorgd zijn.
Het erkennen van zwakheden noem ik iets anders dan het tonen van zwakheden.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Die zoeken gewoon aandacht op negatieve wijze.
[..]
Nee, omdat het erkennen van je zwakten je in staat stelt ze te overwinnen, plus dat niemand je erop kan pakken wanneer je er bewust van bent. Bovendien kweekt het sympathie én maakt het je een beetje meer mens.
[..]
Van zo'n trend ben ik me niet bewust.
[..]
Alles met mate; op één facet zwakte durven tonen en in een ander sterk zijn, kan een heel aantrekkelijke mix zijn.
In de context waarin ik het schreef gaan die twee hand in hand.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:49 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Het erkennen van zwakheden noem ik iets anders dan het tonen van zwakheden.
Vaak geroepen door mensen die zelf wel een relatie hebben maar eigenlijk geen idee hoe ze daar aan gekomen zijn... Die knijpen zich in hun handjes dat er iemand is die ze neemt zoals ze zijnquote:Op zaterdag 12 december 2015 09:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik altijd naar vind is het feit dat er mensen zijn die denken dat ze recht hebben op een vriendin.
Ze zijn nl aardig, behulpzaam, verzorgd, maken een praatje, hebben werk, weet ik t.
Dus horen ze n vriendin te hebben, die vrouwen hebben niet t recht om hen af te wijzen, want ze doen toch alles goed?!
Kennelijk doe je dus niet alles goed, niemand wil je en dat ligt écht niet aan alle vrouwen op de wereld, maar aan jou.
Dus doe er iets aan.
Hoe? Geen idee, ik heb er nooit last van gehad, maar hou iig op de schuld bij de rest van de wereld te leggen.
Dit klinkt alsof iemand maar moet accepteren hoe jij bent omdat jij met diegene samen wilt zijn. Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vaak geroepen door mensen die zelf wel een relatie hebben maar eigenlijk geen idee hoe ze daar aan gekomen zijn... Die knijpen zich in hun handjes dat er iemand is die ze neemt zoals ze zijn
Je moet elkaar accepteren inderdaad. Maar hoe kan het dan dat de sommige mensen een paar weken na hun relatie alweer een nieuwe hebben en de ander maanden/jaren alleen blijft? Minder eisen/genoegen nemen met minder?quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:01 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof iemand maar moet accepteren hoe jij bent omdat jij met diegene samen wilt zijn. Zo werkt het niet.
Mensen willen in de regel alleen een relatie met iemand waarvan ze verwachten dat hij/zij leuk, sexy, aanvullend, emotioneel volwassen etc. is binnen die relatie. Het is immers geen sociale hulpverlening. Als je moeite hebt met het aantrekken van mensen en het opbouwen van relaties dan zegt dat dus alles over jou en niets over die anderen. Dan ga je werken aan die aspecten en volgt de rest vanzelf. Als je in deze fase alleen maar naar anderen blijft kijken voor resultaat, dan is dat ook precies wat je zult bereiken. Kijken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vaak geroepen door mensen die zelf wel een relatie hebben maar eigenlijk geen idee hoe ze daar aan gekomen zijn... Die knijpen zich in hun handjes dat er iemand is die ze neemt zoals ze zijn
Die anderen zijn dan niet zo leuk als ze denken. En misschien zijn ze de juisten niet tegengekomen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet elkaar accepteren inderdaad. Maar hoe kan het dan dat de sommige mensen een paar weken na hun relatie alweer een nieuwe hebben en de ander maanden/jaren alleen blijft? Minder eisen/genoegen nemen met minder?
Deze waarheden op de zaterdagochtend.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:03 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Mensen willen in de regel alleen een relatie met iemand waarvan ze verwachten dat hij/zij leuk, sexy, aanvullend, emotioneel volwassen etc. is binnen die relatie. Het is immers geen sociale hulpverlening. Als je moeite hebt met het aantrekken van mensen en het opbouwen van relaties dan zegt dat dus alles over jou en niets over die anderen. Dan ga je werken aan die aspecten en volgt de rest vanzelf. Als je in deze fase alleen maar naar anderen blijft kijken voor resultaat, dan is dat ook precies wat je zult bereiken. Kijken.
dat weet ik dan weer niet, of dat samenhangt, maar inderdaad wel dat je geen eisenlijstje zou mogen hebben, terwijl ze die zelf ook hebben. Beetje raar altijd.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:13 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Mij valt het altijd op dat mensen die zelf van alles mankeren (of dat nou uiterlijk, gedrag of handicap is) andere mensen altijd het hardst bekritiseren en grote eisenlijsten wat betreft hun toekomstige vriend/vriendin hebben. Meestal zijn ze ook nog eens blind voor hun eigen tekortkomingen.
wát wordt daar vaak door geroepen, dat het aan jezelf ligt?quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet elkaar alleen accepteren als je al samen wil zijn/bent, niet voordat je uberhaupt aan n relatie dénkt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet elkaar accepteren inderdaad. Maar hoe kan het dan dat de sommige mensen een paar weken na hun relatie alweer een nieuwe hebben en de ander maanden/jaren alleen blijft? Minder eisen/genoegen nemen met minder?
Wat voor jou logisch is, is dat voor een ander niet per se. Hier doel ik met name op dat kinderverhaal.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat weet ik dan weer niet, of dat samenhangt, maar inderdaad wel dat je geen eisenlijstje zou mogen hebben, terwijl ze die zelf ook hebben. Beetje raar altijd.
Overigens vind ik eisenlijstje altijd n stom woord.
Ik wil iemand die bij me past, dat houdt in dat hij aan bepaalde eisen moet voldoen ja, ik wil geen man die geen vrouw met kinderen wil, die thuis woont, of agressief is.
Is dat een eisenlijstje, of gewoon logisch?
En wat voor onrealistische dingen staan er eigenlijk op die eisenlijstjes?
Overigens is dat dus gelijk n tip: kijk wat verder dan t plaatje dat je nu hebt, ik snap dat dat gevormd is door eigen ervaringen, maar die zijn niet representatief voor het overgrote deel van de bevolking. Houd dat in de gaten, dat je beeld niet klopt en verdrink je niet in die negativiteit, dat maakt het alleen maar erger.
ik heb het dan ook over wat voor mij logisch isquote:Op zaterdag 12 december 2015 12:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat voor jou logisch is, is dat voor een ander niet per se. Hier doel ik met name op dat kinderverhaal.
Een eis noem ik het niet, maar ik heb wel een sterke voorkeur voor een vrouw zonder kinderwens. Bij het daten geef ik al snel aan hoe ik denk over zelf kinderen krijgen; liever niet, maar niet per se nee. Ik prees me onlangs dan ook gelukkig dat ik een dame tegenkwam die totaal geen kinderen wilde. Helaas bleek ze toch meer op een klassieke relatie uit dan ze aan zichzelf wilde toegeven.
Lekker makkelijk praten zo altijd door mensen bij wie het wel lukt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dus doe er iets aan.
Lekker makkelijk praten zo altijd. Door de ander de schuld te geven. Feit blijft. Als jij niet veranderd. Veranderd er niks. Want de wereld veranderd niet. En ja dat kan best jammer zijn verder. Ik ben het verder niet met Janies eens dat niemand je wilt... 9/10x moet er gewoon wat meer contact gelegd worden met je omgeving. Als niemand je leert kennen kan niemand je leuk vinden. Gr gr.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:44 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten zo altijd door mensen bij wie het wel lukt.
Deezertje snapt dingen als "een klik hebben" met iemand niet, omdat hij dat zelf nooit heeft ervaren, dus wordt alles van een afstandje heel zakelijk geanalyseerd. Hopeloos, die jongen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je moet elkaar alleen accepteren als je al samen wil zijn/bent, niet voordat je uberhaupt aan n relatie dénkt.
En dat 'met minder genoegen nemen' snap ik ook nooit zo, minder op welk vlak?
Als jij iemand ontmoet, gewoon random, die je op t eerste gezicht geen wauw-gevoel geeft, maar je leert hem/haar kennen en hij/zij blijkt een geweldige persoon te zijn, krijgt iemand die wauw factor voor jou vanzelf, maar dan moet je dus wel mensen leren kennen en verder kijken dan die eerste ontmoeting.
Alleen dát doen sommige mensen al niet, want waarom zou je een gesprek met iemand aanknopen met iemand die je verder niet ziet zitten, of bezet is, of waarvan je denkt dat die al n ander op t oog heeft?
op welk gedeelte van m'n post doel je, want ik zeg meer dan 1 ding.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:44 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten zo altijd door mensen bij wie het wel lukt.
tot nu toe is t niet gelukt, dus wilde niemand je.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten zo altijd. Door de ander de schuld te geven. Feit blijft. Als jij niet veranderd. Veranderd er niks. Want de wereld veranderd niet. En ja dat kan best jammer zijn verder. Ik ben het verder niet met Janies eens dat niemand je wilt... 9/10x moet er gewoon wat meer contact gelegd worden met je omgeving. Als niemand je leert kennen kan niemand je leuk vinden. Gr gr.
zakelijk kijken is imo niet erg, soms is dat even nodig. Een klik hoeft er niet gelijk te zijn, dat kan groeien, maar dan moet je t wel de kans geven en dáár gaat t vaak mis heb ik t idee.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:57 schreef Fascination het volgende:
[..]
Deezertje snapt dingen als "een klik hebben" met iemand niet, omdat hij dat zelf nooit heeft ervaren, dus wordt alles van een afstandje heel zakelijk geanalyseerd. Hopeloos, die jongen.
Die jongen moet dan ook eigenlijk in het ASS-topic om hulp vragen, of beter nog bij een professional, in plaats van date- en versiertopics.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:57 schreef Fascination het volgende:
[..]
Deezertje snapt dingen als "een klik hebben" met iemand niet, omdat hij dat zelf nooit heeft ervaren, dus wordt alles van een afstandje heel zakelijk geanalyseerd. Hopeloos, die jongen.
De laatste 2 paragrafen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
op welk gedeelte van m'n post doel je, want ik zeg meer dan 1 ding.
Bovendien is t ook juist gemakkelijk om anderen maar de schuld te geven.
Je zal zélf moeten veranderen om je doel te bereiken. En ondanks dat ik nooit problemen heb gehad met het kríjgen van n relatie, heb ik wel degelijk goed naar mezelf moeten kijken en me af moeten vragen wat ik nou eigenlijk wilde.
En mijn instelling dus moeten veranderen.
Het is niet zo dat mensen die wel n relatie kunnen krijgen dan dús geen idee hebben waar ze over praten.
hoe wil je het anders verklaren?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |