abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2015 @ 16:09:45 #26
416020 K44S
The bearded man
pi_158173884
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:29 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

En hoe moet je aan zelfvertrouwen werken volgens jou?

Zelfvertrouwen vergroten werkt niet door gewoon maar tegen jezelf te zeggen dat je OK bent. Dat is de tip die de meeste mensen elkaar meegeven, maar het is op helemaal niks gebaseerd en het werkt daarom ook niet. Je zelfvertrouwen is gebaseerd op je zelfreflectie. Als jij bij jezelf hebt geconstateerd dat je op één of meer gebieden in het leven hebt gefaald, neemt het vertrouwen in jezelf af.

De meeste mensen inclusief de psychologen gaan ervanuit dat jouw zelfreflectie niet klopt en dat daaraan gesleuteld moet worden. Want "je bent goed zoals je bent". Is dat ook zo? Of vind je dat er wat dingen aan jezelf moeten veranderen? Meestal zijn mensen vaak nogal streng voor zichzelf en is hun zelfbeeld in negatieve zin vertekend. Maar dat wil niet zeggen dat het zelfbeeld daarmee absoluut onjuist is.

Je zelfvertrouwen kan pas groeien als jij als persoon ook groeit.
Zelfvertrouwen (in mijn woordenboek): Dingen doen waar je normaal gesproken bang bent, maar na dat je het een paar keer hebt gedaan.. je deze angst overwint. Daar door krijg je ZELFvertrouwen.

JIJ(jezelf)hebt er VERTROUWEN in dat het wel goed komt en dat ook tegenslagen er bij horen.... maar dat maak jou niet meer BANG.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_158174216
Mja, shit is vaak ongemakkelijk de eerste keren. Of als je in een bepaalde dynamiek leeft en je doet eens iets anders.

Daarom ook de term "comfort zone". Als je daarbuiten gaat voelt het ongemakkelijk etc. Als je het idee hebt dat je weinig zelfvertrouwen hebt / onzeker bent dan heeft dat denk ik gewoon te maken met die comfort zone waar je in zit en je eigenlijk uit wilt...

De conclusie eens écht concreet trekken dat je in een comfort zone zit waar je uit wilt is lastig... Nouja misschien niet lastig. Maar laten we zeggen dat het gemakkelijk is hier erg dromerig naar te kijken / of juist overrompelt te worden door je natuurlijk - dood normale - onzekerheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_158175739
Geweldig topic, allereerst even een korte uitleg met hierna een eigen interpretatie van hoe ik het toch voor elkaar blijk te krijgen. Waarschuwing van te voren, het is misschien niet allemaal even duidelijk en het kan zijn dat ik met sommige dingen een beetje doorratel maar ik lijk dat hier best wel vaak te hebben vind ik zelf.

Ik heb zelf ook al sinds een flinke tijd problemen met mijn zelfvertrouwen, licht depressieve klachten (op het moment licht).

Ik heb het idee dat mensen het niet aan mij af kunnen lezen in eerste instantie dat ik dit soort probleempjes meesleep, ik maak er geen geheim van maar ik hang het ook niet aan de grote klok (oftewel als iemand ernaar vraagt vertel ik het gerust maar ongevraagd aan iedereen deze info geven doe ik niet zomaar, behalve hier op fok :P). (einde uitleg)

Dat is dus al een eerste dingetje dat wat er in je hoofd omgaat hoeft geen relatie te hebben met je uitstraling of houding, zoals ik met enige regelmaat lees "fake it till you make it".

Hieronder valt natuurlijk niet alleen schouders naar achter borst vooruit (wel iets wat opvalt), maar ook dingen als mensen aan durven kijken en naar ze lachen maar vooral zorgen dat je het naar je zin hebt. Dit klinkt allemaal heel logisch en makkelijk, en dat is het ook maar misschien heb je wel wat truucjes nodig om de eerste stappen te zetten.

Ik heb dit heel droog aangepakt, ik loop sinds het begin van mijn pubertijd heel veel met oortjes in op straat (bijna iedereen houdt van muziek) en daarmee zit ik als het ware in mijn eigen bubbel, en niets en niemand om mij heen kan mij iets maken.
Op zo'n moment zijn de negatieve gevoelens en alles er nog steeds maar mijn houding staat meer in verband met de muziek die ik luister dan hoe ik mij voel. Tegelijkertijd zit ik in mijn bubbeltje en is het makkelijk om alles met interesse te bekijken ipv angst, hierdoor is oogcontact maken met iemand (wie dan ook) veel makkelijker en heb je het eerste contact al binnen.
Helaas werkt dit tijdens uitgaan niet maar aangezien je niet 24/7 in een kroeg zit waarschijnlijk, is het wel makkelijk om het zo te oefenen en door te krijgen wanneer dit gewenst is of niet.

Na het eerste contact gelegd te hebben komt het verbale contact en dit is een punt waar ik zelf nog steeds moeite mee heb, dit omdat ik grotendeels zelf aangesproken wordt. Helaas kan ik hier weinig tips over geven. Ik weet alleen wel dat het geen zak uitmaakt hoe je het gesprek begint en mensen zich hierover onnodig opwinden (zo ook ikzelf).

Hierna komt natuurlijk het gesprek. Communicatie is nogal ingewikkeld, maar ieder mens houdt ervan om over zichzelf te praten, dat is waarom gesprekken vaak over dingen gaan als hobbies/vakanties/werk/mening over dingen/gevoelens etc. Iedereen heeft een passie dus het meest logische is om dingen te vinden waar de ander vurig over praat.
Naar aanleiding van de kleding/sieraden/andere uiterlijke kenmerken die iemand heeft kun je vaak al wat dingetjes bepalen, en hierbij is het dus helemaal niet erg om een beetje stereotyperend te denken want waarom zouden mensen anders deze kenmerken showen als niet onder dit stereotype willen vallen.

Ik heb het idee dat het nu al veel te lang aan het worden is hier, het is een beetje globaal advies maar misschien heeft iemand er iets aan (misschien ook niet so be it).
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:48:24 #29
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_158176644
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:24 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Iedereen valt daarvoor, ik wil dit maar ach morgen. Ja van uitstel komt afstel gaat verder dan het maken van huiswerk...

Versieren is wel zo'n ongelukkige term, gewoon een praatje maken is beter, wat zou jou het uitmaken als het nergens op uitloopt. Pokeren met al je spaarcenten lijkt me heel anders dan pokeren met nep fiches met wat makkers, voor de fun.

Zo zie ik met vrouwen een praatje maken voor spek en bonen als genoeg. Sowieso kun je niet falen, een gewoon gesprek kan iedereen voeren, hoop ik. :')
Ik ben niet zo iemand die uit zichzelf op anderen afstapt, omdat ik meestal niet echt iets weet als openingspraatje naar anderen toe. :P Het is dan wel weer zo als de ander tegen me begint te praten dat het dan meestal op een leuk gesprek uitloopt, maar zelf beginnen, dan blokkeer ik en word nerveus.
pi_158180406
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:27 schreef Gray het volgende:
Je kan de zwakste persoon zijn die je kent, maar daarvoor uitkomen is een teken van kracht
Hoeft zeker niet. Er zijn mensen die continu vertellen hoe zielig en zwak ze wel niet zijn. In dat geval is er niks krachtigs aan.

De reden dat (jij? en) vele mensen het krachtig vinden, is omdat ze het zelf moeilijk vinden hun zwakheid te tonen. Maar dat is niet voor niks. Mensen leren van jongs af aan hun zwakheden te verbergen, omdat de sterkeren op alle gebieden meer kansen en voordelen hebben in het leven.

Het 'durven tonen van je zwakheden' is een soort trend nu. En veel mensen verlangen ernaar om dat te kunnen doen; je kwetsbaar opstellen zonder dat anderen je daarop veroordelen of er misbruik van maken.

Maar er kleven ook nadelen aan: zwakke mensen zijn behalve kwetsbaar ook minder populair. De meeste vrouwen willen een stoere zelfverzekerd lijkende vent en geen watje die ze zowel fysiek als emotioneel de baas kunnen. En ook mannen gruwen meestal van zeer afhankelijke claimende vrouwen: ook zij willen een vrouw die mentaal sterk en evenwichtig is (niet te verwarren met dominant ;) )
pi_158182296
* Flitskikker meldt zich
pi_158182900

Tl;dr
1. Whatever you say has value purely because it comes from you
2. Whatever you have to say is interesting because you find it interesting
3. Lower the standards of how good what you say is, in order for you to say it
4. It not what you say its the energy behind how you say it
5. Don't think ahead, be in the moment

Zijn wel dingen waar ik wat mee kan door meer zelfvertrouwen te krijgen. Vooral 2, 3 en 5 in combinatie zijn zo logisch als wat. Maar in mijn hoofd zit ik teveel te filteren wat leuk genoeg is om te zeggen en teveel vooruit te denken. Allemaal nergens voor nodig, tijd om dat af te leren :) Is ook min of meer een andere mindset hanteren. Dat me dat verder gaat helpen wist ik wel, maar wat dan precies is altijd zo vaag als wat. Terwijl dit zo simpel is als maar kan zijn.

Beetje lurken elders en vond het wel multi-toepasbaar en handig genoeg hier te posten

[ Bericht 6% gewijzigd door Joosie200 op 11-12-2015 22:25:07 ]
mag het weten
pi_158184071
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:18 schreef Joosie200 het volgende:
It not what you say its the energy behind how you say it
Ik heb geen charisma en een monotone stem, dus wat ik ook zeg, de "energy behind it" komt nooit zo over als bedoeld. :') Waarna iedereen natuurlijk binnen luttele momenten afhaakt.
pi_158184754
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:57 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Ik heb geen charisma en een monotone stem, dus wat ik ook zeg, de "energy behind it" komt nooit zo over als bedoeld. :') Waarna iedereen natuurlijk binnen luttele momenten afhaakt.
Leer je dat toch, of is dat niet mogelijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_158184839
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Voordat je aan daten kunt gaan denken, via alle wegen die je je maar kunt bedenken, moet je eerst kunnen zorgen dat je een beetje vol vertrouwen kunt communiceren met je doelgroep (m/v).

[ afbeelding ]

Dit kan allerlei onderliggende problemen hebben die ook eerst nog weer opgelost moeten worden voordat je dáár weer aan kunt gaan beginnen, dus probeer in dit topic realistisch te blijven, en het allerbelangrijkste: als je om advies vraagt, doe daar dan ook wat mee, en blijf niet keer op keer exact dezelfde vragen stellen, dan kom je in een cirkeltje terecht wat alleen maar frustratie oplevert voor zowel jezelf als de mensen die met je mee willen denken.

Luister naar wat mensen zeggen (of beter gezegd: lees wat mensen posten!) en reageer daar op zonder in de aanval te schieten, zowel adviesvragers als -gevers.

Iedereen met wat klunzige of niet-bestaande versierskills is hier welkom, maar maak er geen dagboektopic van, en de PUA's mogen zoals gewoonlijk in hun eigen topic verblijven met hun ge-game en ge-flow. ;)
Uit eigen ervaring geschreven? 8-)
pi_158184933
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:05 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Hoeft zeker niet. Er zijn mensen die continu vertellen hoe zielig en zwak ze wel niet zijn. In dat geval is er niks krachtigs aan.

De reden dat (jij? en) vele mensen het krachtig vinden, is omdat ze het zelf moeilijk vinden hun zwakheid te tonen. Maar dat is niet voor niks. Mensen leren van jongs af aan hun zwakheden te verbergen, omdat de sterkeren op alle gebieden meer kansen en voordelen hebben in het leven.

Het 'durven tonen van je zwakheden' is een soort trend nu. En veel mensen verlangen ernaar om dat te kunnen doen; je kwetsbaar opstellen zonder dat anderen je daarop veroordelen of er misbruik van maken.

Maar er kleven ook nadelen aan: zwakke mensen zijn behalve kwetsbaar ook minder populair. De meeste vrouwen willen een stoere zelfverzekerd lijkende vent en geen watje die ze zowel fysiek als emotioneel de baas kunnen. En ook mannen gruwen meestal van zeer afhankelijke claimende vrouwen: ook zij willen een vrouw die mentaal sterk en evenwichtig is (niet te verwarren met dominant ;) )
Niemand is lelijk. Maar als niemand het gevoel geeft je te zien staan of zich aangetrokken tot je voelt, is dat niet lekker voor je zelfvertrouwen. En voel je je dus lelijk, wat je niet bent.
pi_158185056
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Leer je dat toch, of is dat niet mogelijk?
Hoe? Van een monotone stem kom je denk ik niet af met wat oefenen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 00:04:23 #38
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158186118
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:30 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Hoe? Van een monotone stem kom je denk ik niet af met wat oefenen.
Je kunt je stemgebruik toch veranderen..
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 12 december 2015 @ 02:49:24 #39
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_158188306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:52 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Doodgaan is ook niet mijn zorg als ik bij een meisje sta :P Ik maak me zorgen dat ik onzeker over kom en wordt automatisch nerveus en ongemakkelijk...............
Stel het doel van je gesprekje, je aanpappen met een meisje, eens bij. Als je op een vrouw afstapt met in je achterhoofd: ik moet nu leuk, vlot, uit de hoek komen. Over een uurtje moet ik haar terloops aanraken. De volgende stap is we moeten serieus praten, over de dingen des levens. Of .. net niet, ik moet het richting lol en utbundigheid sturen. Daarna moet (ja ik schrijf moet) je zien haar mee te krijgen voor de nacht. Of met haar afspreken dat je belt voor een afspraak, of wanneer is ze weer "hier". Wat zou je graag met haar het bed inkruipen, maar ... zou ze het wel lekker vinden. Kan ik het wel goed. Is mijn penis lang genoeg. Of gaat het daar op mis lopen. En dan, nu is het wel leuk maar wat als ze me beter leert kennen. dan zal ze me vast niet meer leuk vinden. Hoe kan ik haar als vaste vriendin krijgen? zo een goede baan en inkomen heb ik eigenlijk ook niet te bieden. Enz. enz enz. Ja, daar wordt iedereen gek van. veel te serieus en te "zwaar". Wat die ene schreef, leef in het moment. Je benadert iemand met het doel:een praatje maken, kijken wat voor iemand ze is. Niet meer. voor dat moment. Is het leuk, dan probeer je je kort praatje te verlengen, probeert vragen te stellen of dingen te vertellen waar jullie over kunnen praten. Kan over de muziek zijn, is het druk vandaag, ben je alleen hier? Is er aan haar kleding, ketting met hangertje, armband, bril, haar (kapsel). Maakt niet uit, heeft ze een hangertje met een bulldog, dan weet je waar over te praten. Of een motor, een sterrebeeld, een kat. Het maakt niet zo veel uit, het is een wederzijds aftasten. Zit je echt 4 x totaal mis dan wordt het pijnlijk, maar ga dan NIET door waardoor je het helemaal kapot maakt. Ga op een prettige manier (was leuk effe met je te praten, overigens ik ben Jan, hoe heet jij eigenlijk) en ga elders (toilet, bar, kennissen) Maar op die mannier "kennen" jullie mekaar. Wat altijd de gelegenheod geeft haar in de toekomst te groeten en als je je daar in staat toe voelt een (weer kort) gesprekje aan te knopen. Doe dit gerust met knappe meiden, vaak zijn die zelfs een beetje eenzaam, omdat ze al jaren meemaken dat vooral de macho´s en de haantjes de voorste enz. naar hun toekomen. Maar doe dit ook met minder knappe meiden want misschien is ze wel fantstisch aardig en klikt het goed. En ook, er wordt door de vrouwen op je gelet, er wordt over je gepraat. Wees dus gewoon aardig en probeer korte gesprekjes te voeren. Zo dat je de reputatie krijgt: oh, die, die is best wel okay, aardig.
Amsterdam en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd, maar hou je wel bezig met je doel en de manieren er te komen (oefening oefening en oefening baart kunst)
Verder; er is geen onderwerp waar geen cursussen voor te volgen zijn. Spreekvaardigheid, assertiviteit, algemene kennis enz. Als het echt moeilijk ligt, ga praten met GGZ oid en ga eventueel daar in een groep van mensen die met hetzelfde worstelen, onder begeleiding van een GGZ medewerker. Die gestructureerd met je aan de slag gaat, incl. huiswerk bv: voor volgende keer heb je 3 x gepoogd iemand te benaderen en praatje te maken:1 x met uitgaan, 1 x met inkopen in supermarkt en een keer vrije keuze.
Ga misschien dansen (op les?), ga dingen doen die je leuk vindt, met de kans dat je vrouwen treft die dat ook leuk vinden. Blijf in ieder geval niet thuiszitten en je zielig voelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door LeesFoknl op 12-12-2015 03:52:12 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_158188335
O, wauw, hele lappen teksten :D Wees gewoon jezelf, klikt het dan klikt het en zo niet....move on.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  zaterdag 12 december 2015 @ 03:15:49 #41
450228 LeesFoknl
pi_158188466
In een gesprekje, zegt men wel eens, zijn 3 dingen belangrijk. Je hebt natuurlijk meer theorie-en maar dit vind ik al een heel goede.
de 3 x E
-Empathie, inlevingsvermogen. ben je in gesprek gekomen dan probeer je in te leven in wat de ander vertelt. En laat de ander ook weten, merken, dat je je inleeft. Verbaal of non verbaal. Oh wat erg. haha, dat is leuk, Kijk haar aan, in de ogen. glimlach eens, laat merken dat je leeft, ge-interesseed haar verhaal volgt en je inleeft.
-Energie. Als je zelf wat vertelt dan doe dat met energie. probeer dus niet een monotoon geluid uit te brengen. Is dat moeilijk voor je, bedenk dan dat de beste praters de mensen zijn die .... vooral goed luisteren, weinig onderbreken, meeleven en zich inleven. M a w het is niet verplicht veel te praten, als je daar het type niet voor bent. Vaak heeft men veel liever iemand die je fatsoenlijk laat uit praten .....
-Enthousiasme: praat enthousiast. praat zoals je tegen een ouwe kameraad die je treft, waar je mee bijpraat en die je in gloed over je nieuwe hobby vertelt. Enthousiasme maakt ieder gesprek interessant. Natuurlijk niet overdrijven, niet anderhalf uur vertellen hoe je de beste dobbers maakt voor je vishobby.

Oefening baart kunst!
  zaterdag 12 december 2015 @ 03:40:26 #42
450228 LeesFoknl
pi_158188592
Een tijd lang voerde ik gesprekken voor bedrijven met sollicitanten. Deze mensen zouden veelvuldig met klanten en relaties in kontakt komen. Dat moesten ze goed kunnen, en hen gemakkelijk afgaan.
Ik las dan hun brief met cv, opleiding en werkervaring en liet hen binnenkomen. Dan nam ik dat door, tamelijk kort en niet erg ingaande op wat er in die brief stond.
Dan begon pas het echte interview. Ik legde mijn bril op tafel, liet mij eens goed onderuit glijden op mijn stoel, en zei: nou, dat is allemaal wel duidelijk en prima in orde. We zijn erg vroeg klaar. Dan stelde ik wat andere vragen, altijd goedkeurend knikken en goedkeurende geluiden makend. En daarna vroeg ik, heb je ook hobbies? Wat? Oh, dat is best apart? Of ... is dat een goede vereniging enz. Dus ik liet hem vrij om te reageren, alles open. Het sollicitatie gesprek was zogenaamd al voorbij. Ik lette dan puur op het enthousiasme, zijn lchaamshouding (hangt ie als een zak achterover of zit ie op het puntje van de stoel). Zijn ogen, zijn stem, kon hij onderscheid maken wat voor mij,als leek, interessant is, of verzonk ie in niet interessante details? Kortom.had hij het in zich leuk te vertellen, enthousiast enz. Dat was de belangrijkste factor.
Nu, iedereen kun je dit aanleren. Alleen de ene moet vertrekken vanaf 2, de ander zit al op 5-6. Voor zo een baan neem je natuurlijk mensen die al goed zijn, als je die nog beter maakt (cursus, training) heb je echt kanjers. Maar ook een iemand met een "2" kun je optrekken tot een zesje. Niet geweldig, en voor het bedrijfsleven niet interessant. Maar wel voor jezelf.
Het beste advies is (zei hier ook al iemand) groeien, doen, niet zitten blijven, oefenen, leren.

Geloof je het niet, neem eens dansen. Je bent een stijve knuppel, kunt niet dansen. Je gaat op dansles en gaat trouw iedere week naar de les en regelmatig naar de vrije dansavonden. Twee jaar lang. We nemen (stiekem) op video jouw eerste dansles op, en je laatste. Wedden dat het een verchil is van dag tegen de nacht. En een echte vakman, de dansleraar, ziet in een oog opslag dat je geen echt goede danser bent, maar op een doorsnee bruiloft kun jij gerust een paar dansjes doen, die dansjes die je het beste liggen (in een gesprek hoef je ook niet over alles te praten) en geen mens zal het opvallen dat jij niet zo heel goed danst. Dan krijg je mee dat je dansen helemaal nog niet zo slecht is, de druk valt (nog meer) weg en je voelt je okay bij datgene dat je een tijd geleden voor absoluut onmogelijk hebt gehouden.

Dus: doen, gericht bezig zijn en jezelf ook de tijd gunnen om te groeien. Kan niet op 3 weekenden gebeuren, toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 12-12-2015 03:45:54 ]
pi_158188641
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 03:15 schreef LeesFoknl het volgende:
In een gesprekje, zegt men wel eens, zijn 3 dingen belangrijk. Je hebt natuurlijk meer theorie-en maar dit vind ik al een heel goede.
de 3 x E
-Empathie, inlevingsvermogen. ben je in gesprek gekomen dan probeer je in te leven in wat de ander vertelt. En laat de ander ook weten, merken, dat je je inleeft. Verbaal of non verbaal. Oh wat erg. haha, dat is leuk, Kijk haar aan, in de ogen. glimlach eens, laat merken dat je leeft, ge-interesseed haar verhaal volgt en je inleeft.
-Energie. Als je zelf wat vertelt dan doe dat met energie. probeer dus niet een monotoon geluid uit te brengen. Is dat moeilijk voor je, bedenk dan dat de beste praters de mensen zijn die .... vooral goed luisteren, weinig onderbreken, meeleven en zich inleven. M a w het is niet verplicht veel te praten, als je daar het type niet voor bent. Vaak heeft men veel liever iemand die je fatsoenlijk laat uit praten .....
-Enthousiasme: praat enthousiast. praat zoals je tegen een ouwe kameraad die je treft, waar je mee bijpraat en die je in gloed over je nieuwe hobby vertelt. Enthousiasme maakt ieder gesprek interessant. Natuurlijk niet overdrijven, niet anderhalf uur vertellen hoe je de beste dobbers maakt voor je vishobby.

Oefening baart kunst!
En maak als man vooral niet de fout door een vrouw op een voetstuk te plaatsen. Daarmee stel je jezelf te afhankelijk op, en dat is voor over het algemeen allen behalve aantrekkelijk. Ook dat lieve onschuldige buurmeisje waar je misschien een oogje op hebt is alleen maar een mens van vlees en bloed dat af en toe de behoefte heeft om keihard te worden geneukt door die "bad boy" van de overkant.
pi_158189505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niemand is lelijk. Maar als niemand het gevoel geeft je te zien staan of zich aangetrokken tot je voelt, is dat niet lekker voor je zelfvertrouwen. En voel je je dus lelijk, wat je niet bent.
Uiterlijk speelt wel degelijk een rol. Hoe je eruitziet, reflecteert voor een groot deel wie je bent.

Als je vadsig, dik en onverzorgd bent, zal je voor veel mensen niet aantrekkelijk zijn. Niet alleen puur omdat je er zo uitziet, maar ook omdat mensen bij jou de indruk hebben dat je ongezond leeft en dat het jou niet zoveel kan schelen hoe je eruitziet. Als jij graag een match wilt van een man of vrouw die wel slank en verzorgd is, is de kans erg klein dat het jou lukt. Want mensen die er slank en verzorgd uitzien leven vaak wel redelijk gezond en besteden aandacht aan hoe ze eruitzien. Op dat punt denken ze dat ze anders zijn dan jij en zien in jou geen match.

Maar weinig aandacht besteden aan je uiterlijk is vaak ook een signaal dat je niet gelukkig bent met jezelf. En ook dan ben je helaas meestal niet aantrekkelijk voor een dame of heer. Tenzij ze in jouw uitstraling herkennen hoe ze zichzelf ooit hebben gevoeld.
pi_158189607
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 03:51 schreef IMVHI het volgende:

[..]

En maak als man vooral niet de fout door een vrouw op een voetstuk te plaatsen. Daarmee stel je jezelf te afhankelijk op, en dat is voor over het algemeen allen behalve aantrekkelijk. Ook dat lieve onschuldige buurmeisje waar je misschien een oogje op hebt is alleen maar een mens van vlees en bloed dat af en toe de behoefte heeft om keihard te worden geneukt door die "bad boy" van de overkant.
Niemand verdient op een voetstuk te staan, daarin heb je gelijk.
Maar als je geen zogenaamde bad boy bent (en in tegenstelling tot wat veel mannen zichzelf en andere wijsmaken zit echt niet iedere vrouw daarop te wachten) is het maar de vraag of je dat moet willen worden. Als het niet in je zit om je zo te gedagen, moet je jezelf dan zodanig proberen te veranderen? Ik denk van niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158189614
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:02 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Uiterlijk speelt wel degelijk een rol. Hoe je eruitziet, reflecteert voor een groot deel wie je bent.

Als je vadsig, dik en onverzorgd bent, zal je voor veel mensen niet aantrekkelijk zijn. Niet alleen puur omdat je er zo uitziet, maar ook omdat mensen bij jou de indruk hebben dat je ongezond leeft en dat het jou niet zoveel kan schelen hoe je eruitziet. Als jij graag een match wilt van een man of vrouw die wel slank en verzorgd is, is de kans erg klein dat het jou lukt. Want mensen die er slank en verzorgd uitzien leven vaak wel redelijk gezond en besteden aandacht aan hoe ze eruitzien. Op dat punt denken ze dat ze anders zijn dan jij en zien in jou geen match.

Maar weinig aandacht besteden aan je uiterlijk is vaak ook een signaal dat je niet gelukkig bent met jezelf. En ook dan ben je helaas meestal niet aantrekkelijk voor een dame of heer. Tenzij ze in jouw uitstraling herkennen hoe ze zichzelf ooit hebben gevoeld.
Jij doet niet of slank = verzorgd en dik(ker) = onverzorgd vanzelfsprekend bij elkaar horen.
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg slanke mensen die slecht verzorgd zijn en dik(kere) mensen die goed verzorgd zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158189667
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij doet niet of slank = verzorgd en dik(ker) = onverzorgd vanzelfsprekend bij elkaar horen.
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg slanke mensen die slecht verzorgd zijn en dik(kere) mensen die goed verzorgd zijn.
En goed verzorgd is ook geen garantie hoor. Ik verzorg mij al jaren gewoon goed, ben slank en heb leuke kleding aan en toch ben ik nog steeds single en heb bijna nooit aanspraak... Niet iedereen heeft een 'uniek' uiterlijk en als je gewoontjes bent moet je met andere dingen opvallen zonder dat iedereen je voorbij loopt. Sowieso moet je zelfvertrouwen uitstralen. Ik kan bijvoorbeeld ontzettend jaloers zijn op al die mensen die filmpjes maken op YouTube en Instagram. Die hebben vaak schijt aan de wereld, zijn gewoon zichzelf en stralen dat ook uit. Natuurlijk zitten er ook een hoop mensen op die er puur vanuit zelfbevestiging opzitten die zichzelf 'onmisbaar' willen maken of uit zijn op erkenning... maar gewoon puur jezelf kunnen zijn zonder wat de ander daar van vindt vergt voor introverte mensen heel wat moeite :(

Waar ik me trouwens wel aan erger als single is al die goed bedoelde adviezen en opmerkingen van familie en vrienden... ''Komt vast goed!'' ''Nu mag je je geheime liefde wel een keer meebrengen hoor!!'' of mensen die als je ergens samen eet of door de stad loopt nét iets te hard roepen van: 'hey! is zij niks voor jou? :')'. Of nog erger: de vriendin van je beste vriend die roept: 'ooit komt er wel een meisje dat jou ziet zitten... :D' Lekker makkelijk lullen als je elke avond de ballen uit de broek neukt van je vriend. Natuurlijk is iedereen als single begonnen, maar zij zien echt wel dat je al jaren (ongewenst) single bent dus wat is het nut van die opmerkingen? geruststellen?..
pi_158189688
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:05 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Die zoeken gewoon aandacht op negatieve wijze.

quote:
Nee, omdat het erkennen van je zwakten je in staat stelt ze te overwinnen, plus dat niemand je erop kan pakken wanneer je er bewust van bent. Bovendien kweekt het sympathie én maakt het je een beetje meer mens.

quote:
Van zo'n trend ben ik me niet bewust.

quote:
Alles met mate; op één facet zwakte durven tonen en in een ander sterk zijn, kan een heel aantrekkelijke mix zijn.
pi_158189815
Wat ik altijd naar vind is het feit dat er mensen zijn die denken dat ze recht hebben op een vriendin.
Ze zijn nl aardig, behulpzaam, verzorgd, maken een praatje, hebben werk, weet ik t.
Dus horen ze n vriendin te hebben, die vrouwen hebben niet t recht om hen af te wijzen, want ze doen toch alles goed?!

Kennelijk doe je dus niet alles goed, niemand wil je en dat ligt écht niet aan alle vrouwen op de wereld, maar aan jou.
Dus doe er iets aan.

Hoe? Geen idee, ik heb er nooit last van gehad, maar hou iig op de schuld bij de rest van de wereld te leggen.
compact en kleverig.
pi_158189869
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik altijd naar vind is het feit dat er mensen zijn die denken dat ze recht hebben op een vriendin.
Ze zijn nl aardig, behulpzaam, verzorgd, maken een praatje, hebben werk, weet ik t.
Dus horen ze n vriendin te hebben, die vrouwen hebben niet t recht om hen af te wijzen, want ze doen toch alles goed?!

Kennelijk doe je dus niet alles goed, niemand wil je en dat ligt écht niet aan alle vrouwen op de wereld, maar aan jou.
Dus doe er iets aan.

Hoe? Geen idee, ik heb er nooit last van gehad, maar hou iig op de schuld bij de rest van de wereld te leggen.
Of die alles als een rekensom zien; goed verzorgd, slank en leuke kleding, maar toch single. Rara, hoe kan dat?

Omdat het leven geen optelsom is. Omdat je denkt dat je goed verzorgd, slank bent en leuke kleding hebt, maar autistisch als een deur met een compleet verstoord zelfbeeld bent en weigert je probleem te erkennen. Omdat je weigert te luisteren naar hulp en je heil te zoeken in ASS-gerelateerde topics en blijft miepen en huilen in date- en versiertopics. Omdat je niet eens een halve vriend kan maken, maar wel verwacht een connectie te krijgen met een vrouw.

Hopeloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')