abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158134033
Minder ruime afsteektijd lijkt me wel wat, cobra's vliegen als rotjes om je oren.

22:00 beginnen.
pi_158134452
Krijgen we deze kansloze discussie weer :')
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 9 december 2015 @ 19:35:09 #153
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158134722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt, je mag toch zelf wel bepalen of mensen zich tijdens het tweede kopje koffie zich het lazerus schrikken
Die paar dagen in het jaar, stel je toch niet aan man. Maar zo'n oud wijf als jij moet natuurlijk ongestoord zijn kopje koffie kunnen drinken. :')

Ik vraag me onderhand echt af naar wat voor maatschappij we aan het toewerken zijn.
Fade to Black
pi_158134767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:35 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Die paar dagen in het jaar, stel je toch niet aan man. Maar zo'n oud wijf als jij moet natuurlijk ongestoord zijn kopje koffie kunnen drinken. :')

Ik vraag me onderhand echt af naar wat voor maatschappij we aan het toewerken zijn.
Mooie tekst, lekker persoonlijk ook :*
pi_158134774
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:43 schreef hoas het volgende:

[..]

Lul toch niet, Heineken heeft 1000% meer doden veroorzaakt dan vuurwerk om het over de wekelijkse overlast en schade nog maar niet te hebben.
Daarom is het gebruik van alcohol dan ook aan banden gelegd. Zo mogen minderjarigen niet drinken, zo mag je niet met drank op achter het stuur kruipen en zo is openbare dronkenschap strafbaar. Verder worden er accijnzen geheven en is er voorlichting over verantwoord drinken.
  woensdag 9 december 2015 @ 20:04:56 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_158135692
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit... :')
Zwarte piet is net het land uit, of de volgende discussie is weer gestart.
Zonder wrijving geen glans
  Forum Admin woensdag 9 december 2015 @ 20:07:02 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158135701
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Krijgen we deze kansloze discussie weer :')
Dit. :')

Dit land :')

Altijd wat te zeiken hebben elkaar niks gunnen en het toverwoord is verbieden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158136484
Tja, ik ben zelf geen vuurwerkfan, maar als ik zie hoeveel plezier mensen eraan beleven ben ik niet zo voor een verbod.
Degene die idiote dingen doen blijven toch wel, het illegale vuurwerk zal gewoon verkrijgbaar blijven. Je pakt er vooral de mensen mee die wel normaal kunnen doen.

Zou het wel prettig vinden als er een manier wordt gevonden om beter te handhaven en illegaal vuurwerk zover het gaat te weren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Forum Admin woensdag 9 december 2015 @ 20:35:01 #160
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158136706
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:27 schreef erodome het volgende:
Tja, ik ben zelf geen vuurwerkfan, maar als ik zie hoeveel plezier mensen eraan beleven ben ik niet zo voor een verbod.
Degene die idiote dingen doen blijven toch wel, het illegale vuurwerk zal gewoon verkrijgbaar blijven. Je pakt er vooral de mensen mee die wel normaal kunnen doen.

Zou het wel prettig vinden als er een manier wordt gevonden om beter te handhaven en illegaal vuurwerk zover het gaat te weren.
Dat moet op europees niveau , maar daar gaat het "een EU" idee alleen op als het om geld gaat.

In Italië koop je die meuk gewoon.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158136741
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat moet op europees niveau , maar daar gaat het "een EU" idee alleen op als het om geld gaat.

In Italië koop je die meuk gewoon.
Denk dat je gelijk hebt. Mijn zoon zei het nog vandaag, waarom zorgen ze niet dat de landen die echt heel zwaar vuurwerk (illegaal hier) maken daarmee ophouden?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158137241
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:14 schreef Specularium het volgende:
Minder ruime afsteektijd lijkt me wel wat, cobra's vliegen als rotjes om je oren.

22:00 beginnen.
De tijden zijn al genoeg beperkt. Gun kinderen met wat fonteintjes gewoon wat lol.
Die afsteektijden helpen niet tegen cobra's.
pi_158137306
Maximaal 1 pakje rotjes/knallers per bestelling, problem solved.

Kutkoters met dito ouders die de hele dag lopen te knallen :')
pi_158138207
FOK! vindt het blijkbaar ook.

pi_158138995
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Denk dat je gelijk hebt. Mijn zoon zei het nog vandaag, waarom zorgen ze niet dat de landen die echt heel zwaar vuurwerk (illegaal hier) maken daarmee ophouden?
Omdat het daar niet illegaal is?

Stel je voor dat Luxemburg of Slovenië aan zou komen zetten met dat zij een drugsprobleem hebben en dat Nederland daarom gewoon ff alle coffeeshops dicht moet doen, dan zeg je toch ook dat zij zich daar niet mee moeten bemoeien.
pi_158139047
Dit zal zich wel van alleen oplossen vermoed ik, er wordt hier al minder afgeschoten.
Als dadelijk iedereen hetzelfde inkomen heeft zal men wel al blij zijn als men te eten heeft met de kerst laat staan nog vuurwerk ook voor tijdens de jaarwisseling?
pi_158144805
Als je leest over alle vuurwerkongelukken elk jaar, de overlast en het dierenleed, lijkt het me niet eens zo'n slecht idee. Terwijl ik het als kind echt heel leuk vond om het af te steken, maar ja. Het weegt niet op tegen alle ellende.
pi_158144875
Weet iemand waarom de maximale kruitvulling van sierpotten van 500gram naar 4kg is gegaan? Zie overal ineens zwaardere sierpotten aangeboden dan vorig jaar. Maar kan hier nergens wat over terug vinden.
  donderdag 10 december 2015 @ 08:56:55 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158144937
Het maakt mij niet uit, ik koop geen vuurwerk en als ik hier in de wijk vuurwerk wil zien moet ik nog redelijk op zoek gaan.

Ik denk dat een professionele vuurwerkshow een prima alternatief zou kunnen zijn, maar afgezien van de locatie en het weer denk ik dat de kosten daarvan binnen de kortste keren het grootste probleem zullen zijn, want de gemeentes zullen dat al snel niet meer willen betalen.
En in een beetje stad heb je al een stuk of 10 locaties nodig.

Met ander woorden; je kunt consumentenvuurwerk wel verbieden, maar een alternatief komt toch binnen een paar jaar te vervallen, want te duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 december 2015 @ 09:37:31 #170
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_158145313
Er wordt wel een ding behoorlijk over het hoofd gezien. Er zijn honderden winkeliers in nederland die met de vuurwerk verkoop extra omzet draaien en die veel geld uitgeven aan het up to date houden van hun vuurwerk kluis. Hoe gaan deze mensen gecompenseerd worden voor hun verlies jaar in jaar uit als we het consumenten vuurwerk gaan verbieden.
Verder vindt ik het een slecht idee om centraal vuurwerk af te gaan steken, mensen drinken alcehol met oud en nieuw en we moeten niet willen dat ze dan nog gaan rijden, of is dit misschien van te voren ingecalculeerd zodat onze schatkist weer extra gevuld kan worden dmv alcehol controles?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_158145370
Toch meer tegenstanders hier gezien de poll, 1x in het jaar vuurwerk moet best kunnen vind ik mits het natuurlijk afgestoken wordt op de dag zelf, daar gaat het gewoon fout.
  donderdag 10 december 2015 @ 09:48:00 #172
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_158145433
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:50 schreef Anton91 het volgende:
Weet iemand waarom de maximale kruitvulling van sierpotten van 500gram naar 4kg is gegaan? Zie overal ineens zwaardere sierpotten aangeboden dan vorig jaar. Maar kan hier nergens wat over terug vinden.
Is gewoon nog steeds 500 gram, voor zover ik weet.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 10 december 2015 @ 10:07:40 #173
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_158145647
Ik moet zeggen dat de overlast vorig jaar, met de beperkte afsteektijden, al een stuk minder was. En dit jaar valt het met de pré-oud-en-nieuw-knallen eigenlijk ook erg mee. Maar waar ik het meeste last van heb is toch nog altijd het vuurwerk dat legaal wordt afgestoken op straat. Het levert me steevast weer een extra deuk en brandplekjes op mijn auto op (elders stallen is geen optie) en kruitplekken op de kozijnen, ik ben meestal wel een uurtje kwijt om de tuin weer te ontdoen van vuurwerkresten en ik moet t.z.t. weer de ladder op om de vuurpijlen van het dak te halen (zijn er meestal wel een stuk of 10). Ik heb geen principieel bezwaar tegen vuurwerk, maar de overlast is gewoon te groot in de gemiddelde woonwijk om het toe te blijven staan.
Never explain, never apologize.
pi_158145662
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:14 schreef WhateverWhatever het volgende:

[ afbeelding ]

AMSTERDAM - Zes op de tien Nederlanders willen dat het afsteken van consumentenvuurwerk tijdens de jaarwisseling wordt verboden.

Gezien de hoeveelheid van aankoop (als de lange rijen bij de kassa) kan ik me nauwelijks voorstellen dat een meerderheid van alle Nederlanders tegen het afsteken van vuurwerk is. Of gaan tegenstanders vuurwerkliefhebbers nu ook bestempelen als Tokkies? Want die truc is al eerder uitgehaald bij de PVV-stemmer.
pi_158145684
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 09:48 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Is gewoon nog steeds 500 gram, voor zover ik weet.
Er worden zeker weten potten verkocht van over de 500 gram sinds dit jaar, meer dan 500 gram kruitvulling. Maar waarom dat weet ik niet, word ook verkocht bij vrijwel elke vuurwerk verkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')