abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158174877
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:25 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Oké dan leg ik het uit.

Ik maakte een sarcastische opmerking door te beweren dat illegaal vuurwerk verboden zou moeten worden. Echter is illegaal vuurwerk al verboden, het woord illegaal betekent namelijk "in strijd met de wet". Snapt u?
_O- _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_158174987
Tjah, wat zijn de argumenten tégen dat vuurwerk eigenlijk steeds? Vooral de gewonden toch? Mag ik hopen.... Vuurwerk zou nog een flink stuk meer gereguleerd kunnen worden, soort rijbewijs idee (theorie examen bij het CBR) :+ Vinden de mensen die van vuurwerk houden denk ik een betere optie dan géén vuurwerk. Idioot veel uitgeven doen ze toch al ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:37:09 #253
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158175493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:03 schreef ludovico het volgende:
Tjah, wat zijn de argumenten tégen dat vuurwerk eigenlijk steeds? Vooral de gewonden toch?
Dat er niet genoeg gewonden vallen inderdaad. Als je alles centraal doet dan heb je meer potentieel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:40:47 #254
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158175547
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:18 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik kan er vooral om lachen omdat juist die "freedom loving Americans" zo hypocriet als de pest zijn.

Met name diegene die met de hakken in het zand staan om, bijvoorbeeld, hun wapenrechten te verdedigen roepen het hardst om de rechten van anderen in te beperken (drugs, huwelijk tussen mensen zelfde geslacht, Mexicaanse immigranten, andere religies, andere denkbeelden etc).
Ahja de conservatievelingen. Ik doelde meer op de libertarier gekkies. Van die mensen die goud munten in hun prepper schuilkelder hebben liggen.

quote:
Het zijn vaak diegene die veel rationeler denken over het concept "vrijheid" zien in dat deze nooit absoluut kan zijn, omdat de vrijheid van de één kan conflicteren met die van de ander.

Uiteraard is de Nederlandse manier van verbodje hier en verbodje lang niet ideaal en zou daar zeker wel wat verandering in willen zien, enkel als het aankomt op zwaar vuurwerk is er wel wat voor te zeggen.

Eens.

quote:
Ik heb "vuurwerk" gaten in de straat zien slaan en dat wordt dan afgestoken door vooral mensen die de mentale capaciteit niet hebben om de consequenties van hun gedrag te over zien.

Hoewel in dat geval is het al verboden vermoed ik (het vuurwerk dus; die mensen die mentaal niet heel erg volgroeid zijn, zijn weer niet verboden geloof ik O-) ), enkel mag men gewoon wel een keer optreden daartegen.

Iets wat al verboden is, nogmaals verbieden lijkt me inderdaad wel wat overdreven. ;)
:P
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:42:44 #255
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_158181627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:45 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Zijn dat geen verpakkingen waar meerdere cakes in zitten?
Ik heb nog bij geen enkel verkooppunt cakes met meer dan 500 gram kruit gezien.
Dit zijn inderdaad pakketten met meerdere potten, er mag in nederland max 500gr kruid in een pot zitten, in de winkel waar ik werk verkopen wij ook vuurwerk en inderdaad ook pakketten van 1,5- 3 of 5 kg kruid dit zijn dan meerdere 500 grams potten.

[ Bericht 0% gewijzigd door broodjepindakaashagelslag op 11-12-2015 21:58:13 ]
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:57:30 #256
pi_158182129
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als mij door of mijn koopkracht omhoog te krijgen?
Hoe bedoel je dit?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_158182584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben het zowaar met je eens, dit is gewoon niet uit te bannen. Je kan de verkoop hier wel verbieden, de diehards halen het dan gewoon vlak over de grens, of bestellen het. Dit is net zo kansloos als die mooie Amerikaanse uitspraak 'war on drugs'.
Over het algemeen is vuurwerk iets luidruchtiger.
L2B's Mixcloud
pi_158183138
Ik ben een keer bijna blind geworden doordat een of andere puber z'n Romeinse kaars niet normaal vast kon houden, dus ja van mij mag je deze onzin verbieden!
pi_158183395
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:03 schreef ludovico het volgende:
Tjah, wat zijn de argumenten tégen dat vuurwerk eigenlijk steeds? Vooral de gewonden toch? Mag ik hopen.... Vuurwerk zou nog een flink stuk meer gereguleerd kunnen worden, soort rijbewijs idee (theorie examen bij het CBR) :+ Vinden de mensen die van vuurwerk houden denk ik een betere optie dan géén vuurwerk. Idioot veel uitgeven doen ze toch al ;)
Het is gruwelijk milieuvervuilend, zit vol met zware metalen.
pi_158183487
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:33 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Het is gruwelijk milieuvervuilend, zit vol met zware metalen.
CO2 tax op vuurwerk / mensen voor hun vervuiling laten betalen. Geen probleem.... Ik ben prima voor om mensen voor de schade die ze zelf maken te laten betalen.
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:40:05 #261
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158183561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
TIJDENS de jaarwisseling heb ik geen probleem met vuurwerk.
De overlast begint in begin december en gaat door tot half januari met kutkinderen die denken dat het grappig is om knalvuurwerk naar anderen te gooien.
Dat is al illegaal.
pi_158183630
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat is al illegaal.
Daar zal dan ook wel zwaar tegen opgetreden worden niet?
Maar het knallen gaat gewoon door, zouden ze dan wel optreden of neemt het steeds iemand anders over?
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:43:30 #263
39333 Zelva
pi_158183666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar zal dan ook wel zwaar tegen opgetreden worden niet?
Ja nou, er wordt nu al zo ontzettend hard tegen opgetreden, kuch. Dat zal vast beter worden als we nog meer gaan verbieden.
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:53:48 #264
39333 Zelva
pi_158183957
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:43 schreef Loekie1 het volgende:
Zoals bij veel dingen is het in Engeland al tijden beter geregeld. Heel de wereld kijkt via youtube naar het vuurwerkspektakel bij het reuzenrad aan de Theems. Stel dat Amsterdam ook zoiets had, wat een reclame zou het zijn.
Prima, als jij het maar betaalt, en niet ik.
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:55:10 #265
39333 Zelva
pi_158183997
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:38 schreef xpompompomx het volgende:
SPOILER: kapotte hand
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaat je niet lukken met normaal gebruikt legaal vuurwerk.
pi_158184275
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat gaat je niet lukken met normaal gebruikt legaal vuurwerk.
En blindgangers die achtergelaten worden en door kinderen worden opgeraapt?
Evt mee geëxperimenteerd.
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:15:12 #267
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_158184566
Een dergelijk document lost alle problemen op:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:15:25 #268
39333 Zelva
pi_158184571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

En blindgangers die achtergelaten worden en door kinderen worden opgeraapt?
Evt mee geëxperimenteerd.
Dan gebeurt er ongeveer dit:

En ja natuurlijk, dat kan heus wel wat verwondingen opleveren, zeker als je het in de hand sluit, maar verwondingen zoals op die foto, dat gaat je nooit lukken met legaal vuurwerk. Tenzij je er inderdaad mee gaat experimenteren... maar ja, dat mag nu ook niet, is al verboden, is al illegaal enzovoorts.
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:21:53 #269
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_158184773
Gewoon Europese regels, heel het jaar door vuurwerk verkopen. Is de lol snel weg.
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:31:16 #270
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_158185075
Krijgt dit topic ook zoveel delen als bij Zwarte Piet......
pi_158185457
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:31 schreef penny-wise het volgende:
Krijgt dit topic ook zoveel delen als bij Zwarte Piet......
Elke dag 1 deel om op het Pieten-schema te komen. Dat wordt lastig. Je bent voor of je bent tegen. Er zitten geen diepere frustraties in van rassen onder elkaar, dan is de lol er snel af.
pi_158185888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Elke dag 1 deel om op het Pieten-schema te komen. Dat wordt lastig. Je bent voor of je bent tegen. Er zitten geen diepere frustraties in van rassen onder elkaar, dan is de lol er snel af.
Denk niet dat het zo gemakkelijk is, er zullen voor zijn, maar tegen het vroegtijdig afsteken denk ik?
Er zullen ook tegen zijn, en toezicht vind ik laat zeer de wensen over!
Een regeltje op papier is het gemakkelijkste wat is!

Leg een dement persoon zo een papiertje voor zou ik zeggen, of zelfs een blinde, zouden die ook in braille verschijnen?
Kan er nog wel tig bedenken hoor in andere talen b.v is er ook zo eentje!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2015 23:58:18 ]
pi_158185996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk niet dat het zo gemakkelijk is, er zullen voor zijn, maar tegen het vroegtijdig afsteken denk ik?
Er zullen ook tegen zijn, en toezicht vind ik laat zeer de wensen over!
Een regeltje op papier is het gemakkelijkste wat is!

Leg een dement persoon zo een papiertje voor zou ik zeggen, of zelfs een blinde, zouden die ook in braille verschijnen?
Kan er nog wel tig bedenken hoor in andere talen b.v is er ook zo eentje!
Hier kan een blinde nog niks zinnigs van maken.
pi_158186115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hier kan een blinde nog niks zinnigs van maken.
Gelukkig een beetje werkt die grijze massa wel van je!
Hier ontbreekt ja immers een voorlees functie voor de blinde niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 00:04:32 ]
pi_158186157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 00:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gelukkig een beetje werkt die grijze massa wel van je!
Hier ontbreekt ja immers een voorlees functie voor de blinde niet?
Ik snap je berichten niet. Sorry.
  zaterdag 12 december 2015 @ 00:13:43 #276
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158186408
Laten we alles gaan verbieden waarbij mensen gewond/gedood kunnen raken/worden. Dan blijft er weinig meer over.
Fade to Black
pi_158186860
In Turkije kunnen particulieren geen vuurwerk kopen en afsteken en ga je waarschijnlijk de bak in voor explosieven als je 't wel doet. Maar toch zijn er wel georganiseerde shows met siervuurwerk en dat is dikke prima. Geen handjes eraf tijdens oud-en-nieuw, geen carbid-schieters en geen andere ongelukken met onbenullen die anderen verwonden.

copy that.
pi_158186963
Misschien kunnen ze de import van vuurwerk uit het buitenland beter regelen. Wij moesten toch ook een wietpas vanwege toeristen of iets dergelijks? Laat België maar een vuurwerkpas maken.

Het probleem is immers niet het legale vuurwerk, maar het illegale wat in het buitenland makkelijk te krijgen is.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_158187158
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 december 2015 00:40 schreef Trommeldaris het volgende:
Misschien kunnen ze de import van vuurwerk uit het buitenland beter regelen. Wij moesten toch ook een wietpas vanwege toeristen of iets dergelijks? Laat België maar een vuurwerkpas maken.

Het probleem is immers niet het legale vuurwerk, maar het illegale wat in het buitenland makkelijk te krijgen is.
Alleen Belgie dan?
pi_158187364
quote:

Gewoon allemaal verbieden.

zou jij de traditie van die kuttieneners met hun 500-klappers missen? Geef ze maar wat sterretje en stop er een oliebol in. Niet te moeilijk allemaal.
pi_158187761
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 00:13 schreef Achterhoker het volgende:
Laten we alles gaan verbieden waarbij mensen gewond/gedood kunnen raken/worden. Dan blijft er weinig meer over.
Kosten baten analyse...
pi_158189478
Natuurlijk, laten we nog maar een traditie afschaffen. Realiseren jullie je wel hoe apart het is dat mensen om 12.00 uur 's avonds massaal naar buiten gaan om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen? Als er geen vuurwerk meer in de straat afgestoken mag worden dan is dat ook snel voorbij hoor.
pi_158189515
's Winters zakken schaatsers door een wak en verdrinken soms. Laten we schaatsen verbieden. 's Zomers verdrinken er mensen in de zee. Laten we het zwemmen in een zee verbieden.
pi_158189536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Natuurlijk, laten we nog maar een traditie afschaffen. Realiseren jullie je wel hoe apart het is dat mensen om 12.00 uur 's avonds massaal naar buiten gaan om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen? Als er geen vuurwerk meer in de straat afgestoken mag worden dan is dat ook snel voorbij hoor.
Een stel buren bij ons gaan juist omdat er zo idioot veel vuurwerk afgestoken wordt elkaar geen hand meer geven. Je verstaat elkaar niet, je ziet elkaar nauwelijks door de rook en elk jaar is er wel een kleiner of groter ongelukje met het vuurwerk.
pi_158189582
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:04 schreef Braindead2000 het volgende:
's Winters zakken schaatsers door een wak en verdrinken soms. Laten we schaatsen verbieden. 's Zomers verdrinken er mensen in de zee. Laten we het zwemmen in een zee verbieden.
Matige troll 4/10.
  zaterdag 12 december 2015 @ 09:27:25 #286
pi_158189625
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 01:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gewoon allemaal verbieden.

zou jij de traditie van die kuttieneners met hun 500-klappers missen? Geef ze maar wat sterretje en stop er een oliebol in. Niet te moeilijk allemaal.
Hoe was jezelf als kuttiener?
pi_158189680
Als consumentenvuurwerk verboden wordt in NL dan heb je nog steeds mensen die naar Polen of Italie, Spanje rijden om daar het een en ander te halen. Niet alleen om tijdens oud en nieuw af te steken, gewoon omdat ze die knallen zo bruut vinden. Simpel toch.. Nu ik er bij nadenk valt het me eigenlijk op hoe vaak er in de zomer wel niet een cake af gaat omdat iemand een feest ergens aan het vieren is, ook al mag het niet.

Vuurwerk bestaat, leer er mee omgaan.
pi_158189861
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:37 schreef Faazz het volgende:
Als consumentenvuurwerk verboden wordt in NL dan heb je nog steeds mensen die naar Polen of Italie, Spanje rijden om daar het een en ander te halen. Niet alleen om tijdens oud en nieuw af te steken, gewoon omdat ze die knallen zo bruut vinden. Simpel toch.. Nu ik er bij nadenk valt het me eigenlijk op hoe vaak er in de zomer wel niet een cake af gaat omdat iemand een feest ergens aan het vieren is, ook al mag het niet.

Vuurwerk bestaat, leer er mee omgaan.
Nee nee nee. Amersfoort gaat dit jaar al een "akoestisch systeem" inzetten dat een melding maakt zodra ergens vuurwerk wordt afgestoken, en direct de politie eropaf stuurt (bron). Bij een algeheel vuurwerkverbod kan zo'n systeem natuurlijk landelijk worden uitgerold. Eventueel nog te koppelen aan 360°-bewakingscamera's in elke straat, om te voorkomen dat wie een Romeinse kaars afsteekt vrijuit gaat omdat de politie niet snel genoeg ter plaatse is.

100% toezicht, 24/7. Voor een veilige maatschappij. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 10:06:39 ]
pi_158189864
quote:

Zware vuurwerk is in polen via de post verkrijgbaar. Controleer een jaar of 3 de pakketten uit polen, laat de politie of douane de pakketten afleveren, oppakken en bekeuren, binnen 3 jaar is de overlast een stuk minder. Maarja...dat kost geld.
pi_158189879
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee nee nee. Amersfoort gaat dit jaar al een "akoestisch systeem" inzetten dat een melding maakt zodra ergens vuurwerk wordt afgestoken, en direct de politie eropaf stuurt (bron). Bij een algeheel vuurwerkverbod kan zo'n systeem natuurlijk landelijk worden uitgerold. Eventueel nog te koppelen aan 360°-bewakingscamera's in elke straat, om te voorkomen dat wie een Romeinse kaars afsteekt vrijuit gaat omdat de politie niet snel genoeg ter plaatse is.

100% toezicht, 24/7. Voor een veilige maatschappij. :Y
Werkt niet! Stel ik steek een rotje af. Politie komt en vraag wie het vuurwerk heeft afgestoken. Ik zeg " ik niet ". Dan zijn we weer terug bij af. Politie mag niet zomaar een kledingvisitatie doen. Trouwens de meeste woonwijken hebben geen camera's.

Denk aan de kosten. Zo'n systeem kost jaarlijks meer dan de vuurwerkschade. En de politie heeft andere prioriteiten( vluchtelingen, dronken mensen etc...etc..). " Menneer, we doen niets met uw inbraak, er is namelijk vuurwerk afgestoken een wijk verderop! "
pi_158189901
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:09 schreef thekolere het volgende:

[..]

Werkt niet! Stel ik steek een rotje af. Politie komt en vraag wie het vuurwerk heeft afgestoken. Ik zeg " ik niet ". Dan zijn we weer terug bij af. Politie mag niet zomaar een kledingvisitatie doen. Trouwens de meeste woonwijken hebben geen camera's.
Een goede minister zoals Opstelten of Teeven zou daar vast wel een oplossing voor vinden. Gewoon "we zullen het inkleden met voldoende wettelijke waarborgen" zeggen en het advies van de RvS negeren, dan kan alles. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 10:13:34 ]
pi_158189921
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Een goede minister zoals Opstelten of Teeven zou daar vast wel een oplossing voor vinden. Gewoon "we zullen het inkleden met voldoende wettelijke waarborgen" zeggen en het advies van de RvS negeren, dan kan alles. :s)
En dan handhavers met kaki overhemden. Zeg maar de Hugo Boss collectie 39/45. :)
pi_158192972
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:27 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Hoe was jezelf als kuttiener?
Ik vond er geen hol aan.
pi_158193798
Een centrale vuurwerkshow in een dorp en stad is veel beter dan dat iedereen dat zelf doet en kan kopen ^O^

Dan ben je af van al die stront kindertjes van 10-12 die overal in centrum nu al met rotjes en alles gaan zitten te gooien. Is gewoon asociaal (slechte ouders).
Maar als je ook ziet hoe asociaal veel vuurwerk er nu al afgeschoten wordt, en dan woon ik nog in een gewoon dorp in de provincie Groningen. Laat staan in asociale steden als A'dam en dergelijke.

Het scheelt zo ontzettend veel overlast als je het gewoon neutraal doet.
Veel minder afval, geen illegaal afschieten voor die tijd (op enkele keer na), veel minder gevaar, geluidsoverlast veel minder en ook voor de gezondheid veel beter ivm al die kruitdampen die overal hangen (ik word echt echt doodziek van).

Niet dat gezellig bij elkaar meer? Met 1 vuurwerkshow (of meer in grote dorpen/steden) dan kom je daar toch bij elkaar? En wie dat niet wil die kan alsnog om 12 uur bij elkaar langs toch?
Wat een onzin altijd dat je alleen als er vuurwerk is bij elkaar langs mag komen.
Of dat je alleen met kerst/verjaardag bij een familielid mag komen.
pi_158194149
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:07 schreef bianconeri het volgende:
Een centrale vuurwerkshow in een dorp en stad is veel beter dan dat iedereen dat zelf doet en kan kopen ^O^

Dan ben je af van al die stront kindertjes van 10-12 die overal in centrum nu al met rotjes en alles gaan zitten te gooien. Is gewoon asociaal (slechte ouders).
Maar als je ook ziet hoe asociaal veel vuurwerk er nu al afgeschoten wordt, en dan woon ik nog in een gewoon dorp in de provincie Groningen. Laat staan in asociale steden als A'dam en dergelijke.

Het scheelt zo ontzettend veel overlast als je het gewoon neutraal doet.
Veel minder afval, geen illegaal afschieten voor die tijd (op enkele keer na), veel minder gevaar, geluidsoverlast veel minder en ook voor de gezondheid veel beter ivm al die kruitdampen die overal hangen (ik word echt echt doodziek van).

Niet dat gezellig bij elkaar meer? Met 1 vuurwerkshow (of meer in grote dorpen/steden) dan kom je daar toch bij elkaar? En wie dat niet wil die kan alsnog om 12 uur bij elkaar langs toch?
Wat een onzin altijd dat je alleen als er vuurwerk is bij elkaar langs mag komen.
Of dat je alleen met kerst/verjaardag bij een familielid mag komen.
Non - post..
pi_158198186
GC / Shells schieten met oud en nieuw ( 4 inch)

Dit soorten idioten moeten een vuurwerkverbod krijgen!
  Forum Admin zaterdag 12 december 2015 @ 18:51:44 #297
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158198272
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:48 schreef thekolere het volgende:
GC / Shells schieten met oud en nieuw ( 4 inch)

Dit soorten idioten moeten een vuurwerkverbod krijgen!
Dat is het nou ook, dat is én illegaal vuurwerk, maar ook nog eens afgestoken door een fucking nitwit die of zichzelf of een ander (zijn spullen) kapot maakt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:43:05 #298
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_158199414
Ik vond hoe ze het in Zwitserland oplosten wel een goed idee. Daar waren speciale plaatsen tijdens een zomerfeest voor mensen die vuurwerk wilden afsteken. De brandweer hield daar een oogje in het zeil.
Lijkt me op zich niet slecht om zoiets in Nederlandse steden en dorpen voor het nieuwjaarsfeest te organiseren. Je voorkomt ermee dat jongetjes in het wilde weg met rotjes gaan gooien en de brandweer kan op tijd ingrijpen in het geval het misgaat.
pi_158199511
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:08 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Een stel buren bij ons gaan juist omdat er zo idioot veel vuurwerk afgestoken wordt elkaar geen hand meer geven. Je verstaat elkaar niet, je ziet elkaar nauwelijks door de rook en elk jaar is er wel een kleiner of groter ongelukje met het vuurwerk.
Dus inderdaad gewoon afschaffen en dan volgend jaar nog een paar mensen die 's nachts de straat op gaan, waar dan eigenlijk geen fuck aan blijkt te zijn, waardoor het jaar er op op oudejaarsavond niemand meer op straat te vinden is...

En weer een stap dichter bij een steriele maatschappij waarin men haast de deur niet uitkomt en daar ook geen reden voor heeft. Even gelukkig nieuwjaar op Facebook posten en om half 1 naar bed. 1 januari graag zsm weer aan de slag, want er moet ook belasting betaald worden. Lekker weinig risico. Lijkt me niks.
pi_158199993
We zouden evenwel een evenement in de zomermaanden mogen organiseren waar vuurwerk afsteken een traditie vormt. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar de haat op vuurwerk zo groot is dan in de rest van EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')