abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 12:00:17 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158169159
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivier
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden :P

Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158169182
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
In Vlaanderen begint de politiek zich te bemoeien met het vele staken bij de NMBS
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)spoorbonden-inperken
Kansloos, weten ze zelf ook wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:06:25 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169277
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden :P

Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158169296
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden.

http://nos.nl/artikel/207(...)or-spoorstaking.html
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:10:28 #155
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158169344
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Gaat niet lukken :N



Mooie plaatjes op wikipedia trouwens ^O^

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:11:32 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158169361
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:12:52 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169382
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Mja, ze proberen een stok te krijgen om mee te slaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:14:16 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Uiteraard. Mooi dat die afstand groot genoeg is en dat het niet zoiets is als Grou-Jirnsum waar de boel direct na het station omhoog loopt en je pas na de brug snelheid kunt maken met de trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:15:06 #159
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158169417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn :Y , gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158169674
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
FOTO!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:42:42 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158169808
Deze foto wou je denk ik?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158169875
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
en rode vlaggen steken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158169905
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158169951
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:15 schreef bork het volgende:

[..]

Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn :Y , gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
Geneuzel. Je kan ook gewoon die scheepswerf ergens anders neerleggen. Karrespoorbruggetje voor dat apentreintje terugleggen, zat genoeg ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158170266
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158170322
zal mij benieuwen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 13:41:14 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158170664
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:42:28 #168
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158170692
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:17 schreef _JdM_ het volgende:
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_158170711
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Wauw, drastisch :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158170725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
Leuk, gefeliciteerd! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 13:51:14 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158170883
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158171033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
nou en man. Gv en Gvc heten ook al lang geen 's-Gravenhage meer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:13:57 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158171366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
Leuk, gefeliciteerd :)
pi_158171518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:42 schreef dennistd het volgende:
Deze foto wou je denk ik?
[ afbeelding ]
Ja! _O_ _O_ ^O^
pi_158171535
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')