abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:11:32 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158169361
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:12:52 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169382
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Mja, ze proberen een stok te krijgen om mee te slaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:14:16 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158169406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Uiteraard. Mooi dat die afstand groot genoeg is en dat het niet zoiets is als Grou-Jirnsum waar de boel direct na het station omhoog loopt en je pas na de brug snelheid kunt maken met de trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:15:06 #159
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158169417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn :Y , gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158169674
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
FOTO!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 12:42:42 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158169808
Deze foto wou je denk ik?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158169875
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
en rode vlaggen steken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158169905
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158169951
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:15 schreef bork het volgende:

[..]

Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn :Y , gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
Geneuzel. Je kan ook gewoon die scheepswerf ergens anders neerleggen. Karrespoorbruggetje voor dat apentreintje terugleggen, zat genoeg ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158170266
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_158170322
zal mij benieuwen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 13:41:14 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158170664
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:42:28 #168
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158170692
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:17 schreef _JdM_ het volgende:
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_158170711
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Wauw, drastisch :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158170725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
Leuk, gefeliciteerd! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 13:51:14 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158170883
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. :')
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158171033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
nou en man. Gv en Gvc heten ook al lang geen 's-Gravenhage meer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:13:57 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158171366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
Leuk, gefeliciteerd :)
pi_158171518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:42 schreef dennistd het volgende:
Deze foto wou je denk ik?
[ afbeelding ]
Ja! _O_ _O_ ^O^
pi_158171535
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:24:00 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_158171560
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.
pi_158171567
quote:
Daarnaast wordt het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland vergroot. Vanaf 2016 gaat er een extra late ICE-trein rijden van Duitsland naar Nederland. Ook kunnen reguliere reizigers met een ticket van en naar Duitsland met de CityNightLine reizen.
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:27:21 #178
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158171633
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor :Y

pi_158171658
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef JDude het volgende:

[..]

Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor :Y

[ afbeelding ]
Oss!
Ik heb het een keer voor elkaar gekregen om deuren aan verkeerde kant te openen. Moest ik over dat hekje klimmen om op tijd de trein uit te komen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:43:30 #180
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158171955
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
:Y

In Eindhoven, Netherlands, the post-war Eindhoven Station is built with Bailey segments and is still in use.

:+

Maar ze schijnen ook echt voor spoor gebruikt te worden. In Eindhoven zitten ze in de overkapping.
Deventer heeft ook lang een Baileybrug gehad, tot 1982 in gebruik. Hij was enkelsporig en een flinke bottleneck. Aan de stadskant zit op de huidige brug een gedenkplaquette voor de bouwers en aan de Twellose kant staat een restant :)
doei
pi_158172122
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158172196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:02:03 #183
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158172357
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:53 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
doei
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:02:52 #184
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158172372
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst :)
Nee want hij zit op het landhoofd, aan de kant van het wandelpad. Kun je vanaf de naastgelegen Ossenweerdstraat uitstekend zien :) Je ziet ook aan de kant van het fietspad dat het landhoofd daar erg breed is, daar waar dat bankje staat landde vroeger dus die Baileybrug aan :)
doei
pi_158172408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:02 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 15:11:17 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158172563
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk? :?
De laatste en eerste ICE worden vervangen door de CNL die daarvoor drie zitrijtuigen heeft (die er nu ook al aan zitten maar pas in Duitsland geopend worden)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')