De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Mja, ze proberen een stok te krijgen om mee te slaanquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Uiteraard. Mooi dat die afstand groot genoeg is en dat het niet zoiets is als Grou-Jirnsum waar de boel direct na het station omhoog loopt en je pas na de brug snelheid kunt maken met de treinquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijnquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
FOTO!!!quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en rode vlaggen steken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Geneuzel. Je kan ook gewoon die scheepswerf ergens anders neerleggen. Karrespoorbruggetje voor dat apentreintje terugleggen, zat genoegquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:15 schreef bork het volgende:
[..]
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn, gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:17 schreef _JdM_ het volgende:
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Wauw, drastischquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.
Leuk, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.
nou en man. Gv en Gvc heten ook al lang geen 's-Gravenhage meerquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
Leuk, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Ja!quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:42 schreef dennistd het volgende:
Deze foto wou je denk ik?
[ afbeelding ]
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?
Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk?quote:Daarnaast wordt het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland vergroot. Vanaf 2016 gaat er een extra late ICE-trein rijden van Duitsland naar Nederland. Ook kunnen reguliere reizigers met een ticket van en naar Duitsland met de CityNightLine reizen.
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voorquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?
Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Oss!quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor
[ afbeelding ]
Deventer heeft ook lang een Baileybrug gehad, tot 1982 in gebruik. Hij was enkelsporig en een flinke bottleneck. Aan de stadskant zit op de huidige brug een gedenkplaquette voor de bouwers en aan de Twellose kant staat een restantquote:Op vrijdag 11 december 2015 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
In Eindhoven, Netherlands, the post-war Eindhoven Station is built with Bailey segments and is still in use.![]()
Maar ze schijnen ook echt voor spoor gebruikt te worden. In Eindhoven zitten ze in de overkapping.
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:53 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Nee want hij zit op het landhoofd, aan de kant van het wandelpad. Kun je vanaf de naastgelegen Ossenweerdstraat uitstekend zienquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:02 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
De laatste en eerste ICE worden vervangen door de CNL die daarvoor drie zitrijtuigen heeft (die er nu ook al aan zitten maar pas in Duitsland geopend worden)quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |