Nou, we gaan er tijdens het rondje in zitten. Siegen - Keulen rijdt met Talent2's van DB Regio.quote:
ja best. Van binnen zie je toch niet hoe lelijk ze van buiten zijnquote:Op donderdag 10 december 2015 22:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, we gaan er tijdens het rondje in zitten. Siegen - Keulen rijdt met Talent2's van DB Regio.
Boeit geen fuck, want de vervoersautoriteiten bepalen en betalen. En zij accepteren het NRW-ticket.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:16 schreef b2py het volgende:
James, hoe zit dat met tariefintegratie op het stuk Rheine - Munster nu er 2 verschillende vervoerders komen?
Hangt af van je ticket.quote:Op donderdag 10 december 2015 22:18 schreef b2py het volgende:
Maar goed, hoe zit dat dan als je uit de automaat een ticket Rheine - Munster koopt, maakt niet uit welke trein je pakt?
De gristenunie is gek. Er rijden bussen.quote:De ChristenUnie in Groningen wil een
onderzoek naar een noodbrug over de
Eems bij Weener.Volgens de partij moet
de provincie samen met de autoriteiten
in Duitsland kijken of een snelle
voorlopige oplossing mogelijk is.
Vorige week ramde een vrachtschip de
spoorbrug bij Weener in Duitsland.De
hele brug inclusief de pijlers moet
worden vervangen.Daardoor kunnen naar
verwachting vijf jaar lang geen treinen
rijden tussen Groningen en Bremen.
De Groningse CU zegt dat de genie van
het leger een 'baileybrug' zou kunnen
bouwen.Dat soort noodbruggen werd na de
Tweede Wereldoorlog vaak geplaatst.
Een Baileybrug met spoor?quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De gristenunie is gek. Er rijden bussen.
Dat zijn er best veel, dat had ik niet gedacht.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij overnachten drie of vier IC Berlijn-stammetjes in Amsterdam
In NL ondenkbaarquote:Op donderdag 10 december 2015 22:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Boeit geen fuck, want de vervoersautoriteiten bepalen en betalen. En zij accepteren het NRW-ticket.
Je kan ze wel makkelijk weer uit elkaar halenquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef bork het volgende:
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
Niet helemaal, kijk maar naar Arnhem - Doetinchem waar Breng en Arriva de paaltjes delen. Het kan wel, als de opdrachtgevers willen...quote:
Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivierquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef bork het volgende:
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
Waarmee je dus het hele principe van de ovc onderuit schopt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet helemaal, kijk maar naar Arnhem - Doetinchem waar Breng en Arriva de paaltjes delen. Het kan wel, als de opdrachtgevers willen...
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug wordenquote:Op vrijdag 11 december 2015 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivier
Kansloos, weten ze zelf ook wel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
In Vlaanderen begint de politiek zich te bemoeien met het vele staken bij de NMBS
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)spoorbonden-inperken
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroekquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden
Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden.
http://nos.nl/artikel/207(...)or-spoorstaking.html
Gaat niet lukkenquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |