Dan moet daar verandering in komen. Ik vind dat je als werkgever wel mag vragen naar religie.quote:Op woensdag 9 december 2015 15:54 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Je mag van de Algemene wet gelijke behandeling(artikel 1a uit mijn hoofd) niet vragen naar geloofsovertuiging als dit geen onderdeel vormt van de functie of als je positief wil discrimineren.
Alleen maar aannames dus.quote:Op woensdag 9 december 2015 16:02 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Als hij dit van te voren had geweten was het niet zover gekomen lijk mij.
je mag het wel zelf aankaartenquote:Op woensdag 9 december 2015 15:54 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Je mag van de Algemene wet gelijke behandeling(artikel 1a uit mijn hoofd) niet vragen naar geloofsovertuiging als dit geen onderdeel vormt van de functie of als je positief wil discrimineren.
Johquote:Op woensdag 9 december 2015 16:49 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Alleen maar aannames dus.[ afbeelding ]
Jij woont in een dorp waar ze de politie bellen als er een neger over straat loopt?quote:Op woensdag 9 december 2015 15:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ergens in de randstad woont. Het hoort niet bij Nederland en ik zag het vroeger zelden. Men is wél gedwongen om er tegen aan te kijken, telkens wordt je weer met die religie geconfronteerd. Jij vind dat prima. Andere mensen niet en die hebben net zo veel recht om een prettige leefomgeving als jij en de moslims die hun religie hier opdringen.
Ik denk dat ik al een ruime 17 jaar niet meer in de randstad woon. En ja, dat hoort wel bij Nederland, was al in mijn jeugd zo. Dat is al heel lang zo met allerlei zaken die anderen misschien liever niet zien.quote:Op woensdag 9 december 2015 15:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ergens in de randstad woont. Het hoort niet bij Nederland en ik zag het vroeger zelden. Men is wél gedwongen om er tegen aan te kijken, telkens wordt je weer met die religie geconfronteerd. Jij vind dat prima. Andere mensen niet en die hebben net zo veel recht om een prettige leefomgeving als jij en de moslims die hun religie hier opdringen.
Nette brief. Leest Kosmoproleet even mee?quote:Op woensdag 9 december 2015 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
Brief van de school:
http://www.rijswijkslyceu(...)015-12-09-135216-317
Volgens de school zou de docent om een ruimte hebben gevraagd om te bidden en dat wil de school niet toestaan, daar kan ik wel inkomen.
Klopt niks van. Geaardheid is geen religie.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat ik al een ruime 17 jaar niet meer in de randstad woon. En ja, dat hoort wel bij Nederland, was al in mijn jeugd zo. Dat is al heel lang zo met allerlei zaken die anderen misschien liever niet zien.
Dat je tegen dingen aan moet kijken is heel erg Nederlands. Dat heet tolerantie en heeft niets met opdringen te maken. Tolerantie, je hoeft het niet leuk te vinden, je hoeft niet mee te doen, je leert er maar gewoon mee leven dat anderen zichzelf mogen zijn.
Laat me jouw mening hier eens oppakken en op een andere groep projecteren om het punt wat duidelijker te maken:
"Ik denk dat jij ergens in de randstad woont. Het hoort niet bij Nederland en ik zag het vroeger zelden. Men is wél gedwongen om er tegen aan te kijken, telkens wordt je weer met die homofilie geconfronteerd. Jij vind dat prima. Andere mensen niet en die hebben net zo veel recht om een prettige leefomgeving als jij en de homo's die hun geaardheid hier opdringen."
Waarbij het dan om handje in handje lopen gaat ofzo, of gewoon samenwonen, dat mensen in de omgeving dat weten. Dat is vergelijkbaar met een hoofddoekje of iets in die geest (dus iets wat mensen voor zichzelf doen zonder anderen te vragen het ook te doen).
Zie je nu hoe het niets met opdringen te maken heeft, maar alles met jouw intolerantie te maken heeft? Zie je hoe onnederlands jouw visie is?
Een hoofddoekje, of iemand die in de eigen tijd een rustig plekje opzoekt om te bidden is geen opdringen. Een kruisje, keppeltje, tulband of wat dan ook is geen opdringen.
Daar moeilijk over doen past beter in een land als SA dan in Nederland.
Natuurlijk vindt je het geheel anders, had niet anders verwacht.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Klopt niks van. Geaardheid is geen religie.
Hilarisch dat je over intolerantie begint. Dat is wat de gelovige moslim immers in hoge mate is.
Ik had het over je eerste post, genius.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:05 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
JohDaarom begon ik met "Ik denk".
quote:Op woensdag 9 december 2015 15:56 schreef RobbieRonald het volgende:
Dit had die moslim zelf moeten aangeven tijdens zijn sollicitatie.
En jij bent de tolerantie zelve zeker? Ga je je werkelijk druk maken over de kleding die iemand anders op straat aanheeft? Doen ze bij jullie in het durp alleen moeilijk over hoofddoekjes, of ook over onalledaagse kapsels, te korte rokjes, negers en andere randstedelijke toestanden?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Klopt niks van. Geaardheid is geen religie.
Hilarisch dat je over intolerantie begint. Dat is wat de gelovige moslim immers in hoge mate is.
Dat denk ik ook als ik moslims zie die het druk hebben met het volgens de regels hun religie te leven ipv gewoon te léven. .quote:Op woensdag 9 december 2015 20:01 schreef k_man het volgende:
[..]
En jij bent de tolerantie zelve zeker? Ga je je werkelijk druk maken over de kleding die iemand anders op straat aanheeft? Doen ze bij jullie in het durp alleen moeilijk over hoofddoekjes, of ook over onalledaagse kapsels, te korte rokjes, negers en andere randstedelijke toestanden?
Nou ja, je kunt je maar ergens druk over maken hè?
Behalve dan dat jij je wil bemoeien met hun manier van leven voor zichzelf.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat denk ik ook als ik moslims zie die het druk hebben met het volgens de regels hun religie te leven ipv gewoon te léven. .
Een geaardheid is aangeboren die is je niet door je ouders aangepraat, een religie is dat wel.quote:Op woensdag 9 december 2015 19:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk vindt je het geheel anders, had niet anders verwacht.
Het idee erachter is gewoon hetzelfde, maar dat zal je toch niet toegeven.
En als jij gelijk hebt met dat intolerante van die moslims, waarom wil je daar dan zo graag op lijken?
Zo kan je ook stellen dat het eigen keuze is om buiten hand in hand te lopen, of samen te wonen. Net zo stompzinnig.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een geaardheid is aangeboren die is je niet door je ouders aangepraat, een religie is dat wel.
In het 1 ste geval is het gewoon de realiteit in het 2 e geval is het je eigen keus om je aan opgelegde regels te houden zonder je gezonde verstand of gewoon je gevoel voor fatsoen te gebruiken.
Het lijkt er eerder om te gaan dat iedereen zich aan jouw kledingregels moet houden.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een geaardheid is aangeboren die is je niet door je ouders aangepraat, een religie is dat wel.
In het 1 ste geval is het gewoon de realiteit in het 2 e geval is het je eigen keus om je aan opgelegde regels te houden zonder je gezonde verstand of gewoon je gevoel voor fatsoen te gebruiken.
Eens. Al richten Hooligans zich meestal op elkaar en niet op infidels, elke uiting van iets waar een ander niet op zit te wachten, religieus of sportief of wat dan ook is ongewenst en moet bestreden worden.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
Zo ben ik nog steeds voorstander van het verbieden van shirts, sjaals en andere uitingen van voetbalclubs. Fan zijn van een voetbalclub doe je maar thuis of in het stadion.
Waarom quote je die dan niet?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:59 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ik had het over je eerste post, genius.
[..]
Hoe moelijk is lezen nu? Dat deed ik.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Waarom quote je die dan niet?
quote:
Nee hoor, lees maar terug. Je quoteerde de reactie waarin ik zelf al aangaf dat ik een aanname deed. Vervolgens ga jij lopen miepen dat ik aannames doequote:Op woensdag 9 december 2015 20:57 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Hoe moelijk is lezen nu? Dat deed ik.
[..]
Het zal niet heel lang duren of je krijgt een mes op je keel gedrukt en je je moet bekeren om jezelf in leven te houden. Ik zou als ik jou was gaan verhuizen.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
1 miljoen moslims in het kleine Nederland is levensgevaarlijk en had nooit mogen gebeuren. Desondanks wordt de islam in Nederland alleen maar groter.
Keihard uitlachen, checkquote:Op woensdag 9 december 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zal niet heel lang duren of je krijgt een mes op je keel gedrukt en je je moet bekeren om jezelf in leven te houden. Ik zou als ik jou was gaan verhuizen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |