abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158127921
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als leerling wel, bij een docent (en dus vertegenwoordiger van de school) mogen ze het verbieden.
Ligt eraan, openbare onderwijs heeft ook als doelstelling dat leerlingen met pluriformiteit danwel diversiteit om moeten leren gaan.
pi_158127928
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er is al eerder een moslima met hoofddoek als stagiaire geweigerd bij een openbare school, omdat de openbare school vond dat zulke religieuze uiting niet bij een leraar op die school hoorde.
Belachelijk, als het nu is omdat het kledingstuk niet past bij lesgeven vind ik het prima maar het is vreemd om openbaar te verwarren met vrij van religie. Als je geen religie wil zou je bijzonder onderwijs moeten beginnen op basis van atheïsme.
  woensdag 9 december 2015 @ 13:56:26 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158127937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ligt eraan, openbare onderwijs heeft ook als doelstelling dat leerlingen met pluriformiteit danwel diversiteit om moeten leren gaan.
Daarom zeg ik mogen ze. Dat recht hebben ze gewoon, hoe men ermee omgaat zal uiteraard per school verschillen.
Graag op anoniem
  woensdag 9 december 2015 @ 13:58:42 #79
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_158127966
En dan vinden we het nog steeds vreemd dat extremisme in de samenleving aan het toenemen is.

Ervan uitgaande dat de man in kwestie een normaal functionerende leraar is en verder op geen enkele wijze probeerde zijn leerlingen te bekeren is dit een bijzonder slechte zaak. Outcasts maken van goed functionerende individuen op basis van irrelevante zaken is de beste manier om mensen een hoek in te duwen waarin ze daadwerkelijk een afkeer gaan ontwikkelen tegen onze samenleving.

Dat degenen die dit toejuichen niet inzien dat tussen dit gedrag, de uitspraken van Donald Trump en de manier waarop in de jaren dertig de Jodenvervolgingen begonnen geen enkel verschil zit is het echt onrustbarende. Een moslim dient gewoon als individu beoordeeld te worden, waarbij het moslim zijn slechts één aspect van de persoon is. Daarbij mag een moslim, net als een christen, een jood een boeddhist of een aanhanger van het spaghettimonster in zijn vrije tijd gewoon bidden. Hoe stompzinnig dat ook is, dat geldt echter voor elke religie.

Alle moslims veroordelen voor moslimterrorisme is precies hetzelfde als alle joden veroordelen voor vermeende joodse wereldoverheersing.
  woensdag 9 december 2015 @ 14:05:54 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158128067
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Even los van je mening, denk jij dat de school dit volgens de wet mag doen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158128226
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Even los van je mening, denk jij dat de school dit volgens de wet mag doen?
Ik heb geen flauw idee, maar heb zo'n vermoeden van wel. Het staat eigenlijk niets in de weg, wat betreft zijn functioneren niet dan. En een nadelige invloed op leerlingen of het klimaat ofzo is er ook niet.
pi_158128304
Brief van de school:
http://www.rijswijkslyceu(...)015-12-09-135216-317

Volgens de school zou de docent om een ruimte hebben gevraagd om te bidden en dat wil de school niet toestaan, daar kan ik wel inkomen.
pi_158128333
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat heeft je zegen? :D.
Met wijwater en zo. Lol.
Mooie woordkeuze hè? Ik heb ook ergens "gelijke monniken, gelijke kappen" geschreven.
pi_158128367
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Belachelijk, als het nu is omdat het kledingstuk niet past bij lesgeven vind ik het prima maar het is vreemd om openbaar te verwarren met vrij van religie. Als je geen religie wil zou je bijzonder onderwijs moeten beginnen op basis van atheïsme.
Het verbaasd me trouwens dat er nogsteeds geen "atheistische" school (beter gezegd, vrij van religieuze invloeden in de ruimste zin van het woord) is.
Hoor best veel mensen roepen dat religie geen plaats heeft op school, denk dat het fijn voor die mensen zou zijn als ze zouden kunnen kiezen voor zo'n vorm van onderwijs.

Nu is dat er niet, niet echt. Ja, er zijn wel wat scholen met een humanistische inslag of iets in die geest, maar dat is toch weer wat ideologie waar je maar net je in moet kunnen vinden.
Waarom is het zo dat deze groep graag klaagt over religieuze invloeden in het onderwijs, maar niet bereid is om iets op te zetten wat dan wel past bij ze? Als ik zo om me heen mensen aanhoor en zo ook hier zou er toch voldoende animo voor zijn.
Ben wel benieuwd wat er gebeurd als zoiets opgezet zou worden, zou er dan een run op zijn?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158128566
quote:

[..]

Zo heeft ze het in de media verteld, maar ik lees net het antwoord op de kamervragen daarover en daar heeft de school een ander verhaal.
  woensdag 9 december 2015 @ 14:57:58 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158128931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
Brief van de school:

Volgens de school zou de docent om een ruimte hebben gevraagd om te bidden en dat wil de school niet toestaan, daar kan ik wel inkomen.
Wacht. wat. Er wordt nu stampij gemaakt terwijl de docent in kwestie eerst een gebedszaal eiste om vervolgens ontslag nam toen men hem niet tegemoet kwam? :')
Graag op anoniem
  woensdag 9 december 2015 @ 15:12:03 #87
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158129186
quote:

[..]

Belachelijk dat de vrouw wel vrij is om haar religie uit te dragen maar dat de school dan niet de vrijheid gegund is om dat gewoon niet willen zien bij de leerkrachten.
Zo iemand - als die persoon het openbaar maakt - is IMO een lastpost die wil je dus sws niet in dienst hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158129253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Belachelijk dat de vrouw wel vrij is om haar religie uit te dragen maar dat de school dan niet de vrijheid gegund is om dat gewoon niet willen zien bij de leerkrachten.
Zo iemand - als die persoon het openbaar maakt - is IMO een lastpost die wil je dus sws niet in dienst hebben.
Sinds wanneer is bidden in de eigen tijd en zelfs kleding met een religieus randje dragen je geloof uitdragen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:24:03 #89
78780 deedeetee
pi_158129358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Sinds wanneer is bidden in de eigen tijd en zelfs kleding met een religieus randje dragen je geloof uitdragen?
Sinds alleen de moslima 's zo'n doek dragen en ze doen dat om hun religie op te laten vallen. Vroeger zag je alleen oudere moslima's nog met hoofddoek. Sinds ( Pim ) we mogen zeggen wat we van hun religie - en de volgelingen - vinden is daar flink verandering in gekomen.
Wat betreft bidden op een andere plek dan thuis of in de kerk/moskee. Ik vind dat dit niet hoort.
pi_158129385
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Sinds alleen de moslima 's zo'n doek dragen en ze doen dat om hun religie op te laten vallen. Vroeger zag je alleen oudere moslima's nog met hoofddoek. Sinds ( Pim ) we mogen zeggen wat we van hun religie - en de volgelingen - vinden is daar flink verandering in gekomen.
Wat betreft bidden op een andere plek dan thuis of in de kerk/moskee. Ik vind dat dit niet hoort.
Voor Pim kon dat ook al hoor...

Leuk dat jij vindt dat dat niet hoort, het hoort al heel erg lang bij Nederland dat het wel ok is ergens anders te bidden dan thuis.
En nog een keer de vraag, hoe is dat uitdragen van geloof, het gaat namelijk over de persoonlijke geloofsbelevenis, er wordt aan niemand gevraagd eraan mee te doen, er wordt niemand bekeerd of iets anders in die geest.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:29:05 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158129439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
Brief van de school:

Als dit de daadwerkelijke gang van zaken is, dan kan ik mij daar wel in vinden. Dat de docent dan maar ontslag neemt, daar kan ik al iets minder inkomen maar dat is natuurlijk zijn eigen keuze. Ik heb ook niet het idee dat hij de media heeft ingeschakeld om de school in een kwaad daglicht te stellen, dus eigenlijk is er gewoon een hoop kabaal om niets, behalve dat een club leerlingen een fijne leraar kwijt is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 december 2015 @ 15:31:16 #92
78780 deedeetee
pi_158129484
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Voor Pim kon dat ook al hoor...

Leuk dat jij vindt dat dat niet hoort, het hoort al heel erg lang bij Nederland dat het wel ok is ergens anders te bidden dan thuis.
En nog een keer de vraag, hoe is dat uitdragen van geloof, het gaat namelijk over de persoonlijke geloofsbelevenis, er wordt aan niemand gevraagd eraan mee te doen, er wordt niemand bekeerd of iets anders in die geest.
Ik denk dat jij ergens in de randstad woont. Het hoort niet bij Nederland en ik zag het vroeger zelden. Men is wél gedwongen om er tegen aan te kijken, telkens wordt je weer met die religie geconfronteerd. Jij vind dat prima. Andere mensen niet en die hebben net zo veel recht om een prettige leefomgeving als jij en de moslims die hun religie hier opdringen.
pi_158129565
Het beste is gewoon tijdens een sollicitatie procedure dit soort zaken te bespreken, dan weet de moslim ook gelijk waar hij of zij aan toe is.
pi_158129712
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is toch niet zo vreemd dat als er ergens vrijheid van godsdienst is dat de ander een goede reden moet hebben om van die regel te willen afwijken. Als iets verboden wordt vind ik zonder meer dat er een goede reden voor moet zijn.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:54:13 #95
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_158129911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:36 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het beste is gewoon tijdens een sollicitatie procedure dit soort zaken te bespreken, dan weet de moslim ook gelijk waar hij of zij aan toe is.
Je mag van de Algemene wet gelijke behandeling(artikel 1a uit mijn hoofd) niet vragen naar geloofsovertuiging als dit geen onderdeel vormt van de functie of als je positief wil discrimineren.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_158129961
Dit had die moslim zelf moeten aangeven tijdens zijn sollicitatie.
pi_158130032
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:56 schreef RobbieRonald het volgende:
Dit had die moslim zelf moeten aangeven tijdens zijn sollicitatie.
Heeft hij dit niet gedaan dan?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_158130104
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:59 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Heeft hij dit niet gedaan dan?
Ik denk het niet. Als hij dit van te voren had geweten was het niet zover gekomen lijk mij.
pi_158130199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, zeer zeker niet. Ik doelde meer op de reacties in dit topic, waaruit blijkt dat sommige users vinden dat bidden op een openbare school verboden hoort te zijn.
Ah zo, dat klopt wel.
pi_158130216
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als dit de daadwerkelijke gang van zaken is, dan kan ik mij daar wel in vinden. Dat de docent dan maar ontslag neemt, daar kan ik al iets minder inkomen maar dat is natuurlijk zijn eigen keuze. Ik heb ook niet het idee dat hij de media heeft ingeschakeld om de school in een kwaad daglicht te stellen, dus eigenlijk is er gewoon een hoop kabaal om niets, behalve dat een club leerlingen een fijne leraar kwijt is.
Eens. Als we inderdaad vanuit gaan dat de leraar dit eiste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')