abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158122774
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees je eigen posts even terug voor je je nog verder belachelijk maakt. Volgens jou betekent openbaar 'vrij van religie en andere levensovertuigingen'. Godsdienstles is niet echt vrij van religie hè? :')
Mythologieën vallen onder geschiedenis. Waarom zou dat niet op een school vrij van religie kunnen?
pi_158124000
Hij doet het in zijn eigen tijd, kortom is geen enkele aanleiding toe, ik heb ook een collega die tijdens de ramadan naar de Moskee gaat, die tijd haalt hij gewoon in, moet gewoon kunnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 9 december 2015 @ 09:44:14 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158124041
Klinkt als zo'n he-said-she-said verhaaltje. Zal wel meer achter zitten dan alleen maar bidden in de pauze waar niemand er last van heeft. Ik kan me niet voorstellen dat een schoolbestuur zich bezig houdt met het bijhouden van de exacte lokaties en bezigheden van al haar docenten tijdens elke pauze.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158124072
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:44 schreef SpecialK het volgende:
Klinkt als zo'n he-said-she-said verhaaltje. Zal wel meer achter zitten dan alleen maar bidden in de pauze waar niemand er last van heeft. Ik kan me niet voorstellen dat een schoolbestuur zich bezig houdt met het bijhouden van de exacte lokaties en bezigheden van al haar docenten tijdens elke pauze.
Oké, dat jij je iets niet kan voorstellen, betekent dat het niet zo is. mooi.
  woensdag 9 december 2015 @ 09:47:53 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158124091
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Oké, dat jij je iets niet kan voorstellen, betekent dat het niet zo is. mooi.
Ik zeg niet dat het niet zo is. Ik zeg dat ik het een vreemd verhaal vind waar vast wel een keerzijde aan zal zitten. Maar ik zal wel compleet gestoord zijn, toch?

[ Bericht 15% gewijzigd door SpecialK op 09-12-2015 14:09:24 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 9 december 2015 @ 10:17:17 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158124432
Blijft toch een ingewikkeld concept, dat openbare onderwijs.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 december 2015 @ 10:27:32 #57
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158124553
Vast nog wel een vacture open bij Ibn Ghaldoun.
Graag op anoniem
pi_158125283
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees je eigen posts even terug voor je je nog verder belachelijk maakt. Volgens jou betekent openbaar 'vrij van religie en andere levensovertuigingen'. Godsdienstles is niet echt vrij van religie hè? :')
Ik denk dat jij niet weet wat die godsdienstles inhoud. Dat is vaak cultuurgeschiedenis.
Bij ons ging het dan vooral over de griekse en romeinse goden en sagen. Plus een deel uitleg over het joden/christendom en de islam.

Als het verhaal is zoals de leraar het verteld vind ik overigens dat de school zich aanstelt.
Mijn openbare school had/heeft gewoon een stilteruimte voor alle gelovigen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158125438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
Het lukt mij steeds minder goed om nog begrip op te brengen voor de eisen, behoeftes en rare gewoontes van gelovige mensen. Je bent op je werk om te werken, niet om de moslim, de christen of wat dan ook uit te hangen.

We staan in Nederland toe dat islamitische en christelijke scholen selecteren op religie bij het aannemen van personeel. Dan moeten we ook toestaan dat een openbare school geen religie op school wil zien.

Religie is een keuze én een privézaak. Alles wat eraan bijdraagt dat religie minder aan anderen wordt opgedrongen heeft mijn zegen.
Dat heeft je zegen? :D.
Met wijwater en zo. Lol.
I´m back.
pi_158126175
Mijn oude school.

Staat nu bekend als "overwegend zwarte school".

Ik schrok me inderdaad rot toen ik een tijd terug er nog eens ging kijken.

Ook de hoeveelheid hoofddoeken verbaasde me.

"Wat een verrijking" , dat is niet wat ik dacht.
pi_158126271
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
Blijft toch een ingewikkeld concept, dat openbare onderwijs.
Dus als iemand in de pauze buiten het zicht zich even tot God richt, is dit een schending van het openbaar onderwijs? :P

Lijkt mij niet. Nogal een radicale versie van openbaar onderwijs, wat zelfs de de rigiditeit van de Franse versie van secularisme overstijgt.

Ik kan mij herinneren dat op mijn openbare basisschool een grote groep kinderen christelijke godsdienstles kreeg, waar je je dus voor kon opgeven.
pi_158126289
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:06 schreef DrMabuse het volgende:
Mijn oude school.

Staat nu bekend als "overwegend zwarte school".

Ik schrok me inderdaad rot toen ik een tijd terug er nog eens ging kijken.

Ook de hoeveelheid hoofddoeken verbaasde me.

"Wat een verrijking" , dat is niet wat ik dacht.
Is dit een oud opstel die je toentertijd hebt geschreven en gevonden in één van de la's daar? :P
pi_158126626
Ik zie het probleem niet zo als hij het in z'n eigen tijd doet. Anderzijds kan hij natuurlijk ook gewoon thuis bidden als dat zo nodig moet.
Conscience do cost.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:41:10 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_158126679
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:14 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Is dit een oud opstel die je toentertijd hebt geschreven en gevonden in één van de la's daar? :P
Een hai-koe. Moeeeh
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 9 december 2015 @ 12:50:15 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158126822
Religie hoort niet thuis in de klas, maar als hij het buiten de klas in zijn eigen tijd en buiten zicht doet, is er toch niets aan het handje? Zulke regels bestaan om te voorkomen dat leerlingen onrechtmatig beïnvloed worden, daar is hier absoluut geen sprake van...
pi_158126891
Valt pauze uberhaupt wel in je vrije tijd?
pi_158127059
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Religie hoort niet thuis in de klas, maar als hij het buiten de klas in zijn eigen tijd en buiten zicht doet, is er toch niets aan het handje? Zulke regels bestaan om te voorkomen dat leerlingen onrechtmatig beïnvloed worden, daar is hier absoluut geen sprake van...
Kan het hier alleen maar mee eens zijn.
pi_158127326
Hij doet het afgezonderd en in zijn eigen tijd...ik zie het probleem niet zo. :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 9 december 2015 @ 13:25:01 #69
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158127435
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:54 schreef Physsic het volgende:
Valt pauze uberhaupt wel in je vrije tijd?
Jup. Aangezien de baas die tijd niet betaalt.
  woensdag 9 december 2015 @ 13:27:51 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158127488
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:13 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Dus als iemand in de pauze buiten het zicht zich even tot God richt, is dit een schending van het openbaar onderwijs? :P

Lijkt mij niet. Nogal een radicale versie van openbaar onderwijs, wat zelfs de de rigiditeit van de Franse versie van secularisme overstijgt.

Ik kan mij herinneren dat op mijn openbare basisschool een grote groep kinderen christelijke godsdienstles kreeg, waar je je dus voor kon opgeven.
Nee, zeer zeker niet. Ik doelde meer op de reacties in dit topic, waaruit blijkt dat sommige users vinden dat bidden op een openbare school verboden hoort te zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158127490
Als een school iets voor moslim doet, is het niet goed. Als het iets tegen moslim doet, is het ook niet goed.
  woensdag 9 december 2015 @ 13:38:21 #72
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158127664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:14 schreef bijdehand het volgende:
Moge Allah de ummah leiden Allahoema ameen
En zo is het.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158127750
Het is geen atheïstische school maar een openbare school, bij een openbare school kunnen best religieuze uitingen plaats vinden, openbaar is immers ook voor gelovige mensen.
pi_158127856
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:44 schreef Wespensteek het volgende:
Het is geen atheïstische school maar een openbare school, bij een openbare school kunnen best religieuze uitingen plaats vinden, openbaar is immers ook voor gelovige mensen.
Er is al eerder een moslima met hoofddoek als stagiaire geweigerd bij een openbare school, omdat de openbare school vond dat zulke religieuze uiting niet bij een leraar op die school hoorde.
  woensdag 9 december 2015 @ 13:52:23 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158127877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:44 schreef Wespensteek het volgende:
Als leerling wel, bij een docent (en dus vertegenwoordiger van de school) mogen ze het verbieden. Zo heeft een Islamitische school het recht om een lerares zonder hoofddoek te weigeren.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')