abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158117441
http://www.destentor.nl/a(...)jks-lyceum-1.5522997

Volgens het bericht heeft deze docent Engels in zijn eigen tijd (pauze) uit het zicht gebeden, maar dit was toch niet acceptabel voor de school, omdat volgens deze school een religieuze uiting niet op een openbare school thuis hoort.

Een slechte en intolerante opstelling naar mijn mening, omdat deze moslim in zijn eigen tijd en uit het zicht gebeden heeft.
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:00:27 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_158117592
Waar gaat het over zeg.
Helemaal de weg kwijt.
Iemand bidt, het is me wat...
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:00:50 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158117608
Interessant verhaal.

Een confessionele school mag in zijn personeelsbeleid sturen op achtergrond. Eens kijken of dit ook mag.

Alhoewel hier nu natuurlijk niemand ontslagen wordt vanwege zijn geloof, maar er ietwat rigide huisregels worden gesteld. leuke testcase.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158117627
Maar Kerst vieren ze wel?
pi_158117771
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:01 schreef Specularium het volgende:
Als je deze pagina mag geloven, wel.

https://m.facebook.com/St(...)47737501947/?fref=ts
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_158117831
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:01 schreef Specularium het volgende:
Kerst is een feest dat ook gewoon massaal wordt gevierd door niet-gelovigen. Cultureel erfgoed, een traditie.
pi_158117846
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
Interessant verhaal.

Een confessionele school mag in zijn personeelsbeleid sturen op achtergrond. Eens kijken of dit ook mag.

Alhoewel hier nu natuurlijk niemand ontslagen wordt vanwege zijn geloof, maar er ietwat rigide huisregels worden gesteld. leuke testcase.
Erg rigide en volgens mij niet houdbaar.
pi_158117879
De leraar engels heeft toch zelf ontslag genomen?
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_158117995
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:08 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
ja
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:12:21 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158117997
quote:
Klopt, maar dat is natuurlijk geen headline.

Interessant verhaal. Ik heb sympathie voor beide kanten. Uit het zicht tijdens zijn pauze lijkt me praktisch gezien geen probleem maar religieuze uitingen horen inderdaad niet thuis op een openbare school.

Zomaar een balletje opgooiend: wellicht probeert de rector hiermee verdere 'verzwarting' van zijn school te voorkomen en hoopt hij dat hierdoor 'zwarte' ouders voor een andere school kiezen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158118004
quote:
Blijkbaar nadat de school duidelijk heeft gemaakt dat hij niet langer mocht bidden, ook niet in zijn eigen tijd en uit het zicht.

Ik vermoed dat de meeste mensen de houding van de school in deze veel te ver vinden gaan.
pi_158118055
Geniale facebook

Moge Allah de initiatief nemer zegenen, beschermen en belonen met de beste beloning. Want toen wij dit hoorde wilde ik graag actie ondernemen en ben blij om dit te zien. Ik vind het schandalig dat een school deze leraar op deze manier behandeld. Dat je als directie op deze manier omgaat met een goed respecteer leraar zegt veel over deze school. Hoop dat de school gaat inzien wat voor effect die zal hebben. En hoop dat iedere moslim daar zijn gebed gaat verrichten want een school met 80% moslims waar geen kind zijn gebed verricht is toch wel heel zorgelijk. Moge Allah de ummah leiden Allahoema ameen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_158118063
Als het uit het zicht was had niemand het gezien lijkt mij.

Verder lastige zaak. Scholen op religieuze leest mogen ook leraren weigeren of wegsturen die hun levensvisie niet uitdragen. Dan is het wel zo eerlijk dat een openbare school docenten mag verbieden te bidden.

Zelf vind ik het allebei onwenselijk, maar het is nou eenmaal een belangrijk aspect van de Nederlandse wet dat ieder onderwijs kan krijgen dat binnen het eigen straatje past. Dan krijg je dit soort dingen.
pi_158118110
Een hele goede ontwikkeling!
pi_158118672
Het lukt mij steeds minder goed om nog begrip op te brengen voor de eisen, behoeftes en rare gewoontes van gelovige mensen. Je bent op je werk om te werken, niet om de moslim, de christen of wat dan ook uit te hangen.

We staan in Nederland toe dat islamitische en christelijke scholen selecteren op religie bij het aannemen van personeel. Dan moeten we ook toestaan dat een openbare school geen religie op school wil zien.

Religie is een keuze én een privézaak. Alles wat eraan bijdraagt dat religie minder aan anderen wordt opgedrongen heeft mijn zegen.
pi_158119454
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:14 schreef FlyDutchMan het volgende:

Verder lastige zaak. Scholen op religieuze leest mogen ook leraren weigeren of wegsturen die hun levensvisie niet uitdragen. Dan is het wel zo eerlijk dat een openbare school docenten mag verbieden te bidden.

Nee, 'openbaar' wil zeggen: toegankelijk voor iedereen. Als je niet geconfronteerd wilt worden met religie richt je maar je eigen atheïstische school op - dan kun je lekker je eigen rare dingen doen, net zoals op religieuze scholen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2015 22:41:17 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:43:24 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158119538
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, 'openbaar' wil zeggen: toegankelijk voor iedereen. Als je niet geconfronteerd wilt worden met religie
Dan ga je naar een openbare school.
pi_158119619
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan ga je naar een openbare school.
Kletskoek. Zoals gezegd: een openbare school is er voor iedereen.
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:04:09 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158120166
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Kletskoek. Zoals gezegd: een openbare school is er voor iedereen.
Dat geldt voor iedere school. Dat is niet wat openbaar betekent in dit geval. Hier betekent het juist vrij van religie en andere levensovertuigingen.
pi_158120419
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedere school. Dat is niet wat openbaar betekent in dit geval. Hier betekent het juist vrij van religie en andere levensovertuigingen.
Nee, dat geldt niet voor iedere school. Daarom hebben we confessioneel bijzonder onderwijs.

Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing.
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:29:08 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158120809
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, dat geldt niet voor iedere school. Daarom hebben we confessioneel bijzonder onderwijs.

Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing.
Precies. Voor religie gaat men dus naar confessioneel onderwijs. Hoort niet thuis in openbaar onderwijs. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Overigens zijn alle scholen verplicht leerlingen aan te nemen ongeacht de achtergrond van de ouders. Dat de christelijke scholen dat voornamelijk omzeilen door trucjes toe te passen doet daar niets aan af. Alle scholen zijn dus 'openbaar' volgens die definitie.
pi_158120850
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Precies. Voor religie gaat men dus naar confessioneel onderwijs. Hoort niet thuis in openbaar onderwijs. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Overigens zijn alle scholen verplicht leerlingen aan te nemen ongeacht de achtergrond van de ouders. Dat de christelijke scholen dat voornamelijk omzeilen door trucjes toe te passen doet daar niets aan af. Alle scholen zijn dus 'openbaar' volgens die definitie.
Zullen we afspreken dat we verder praten nadat je je even verdiept in hoe het echt geregeld is? Ik voel er weinig voor om continu op dit soort onzin te blijven reageren. Je kunt nota bene godsdienstles krijgen op openbare middelbare scholen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2015 23:31:33 ]
pi_158120866
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Precies. Voor religie gaat men dus naar confessioneel onderwijs. Hoort niet thuis in openbaar onderwijs.
Dat een zogenaamde voorkeur of gronslag ontbreekt betekent niet dat het er niet thuishoort natuurlijk.
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:33:28 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158120898
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Zullen we afspreken dat we verder praten nadat je je even verdiept in hoe het echt geregeld is? Ik voel er weinig voor om continu op dit soort onzin te blijven reageren. Je kunt nota bene godsdienstles krijgen op openbare middelbare scholen.
Nogal een domme opmerking, dat heeft niets te maken met de persoonlijke overtuiging van de leraar. Of de leerling.

En je weet er zelf nog minder van dan ik, getuige je onwetendheid over wat 'openbaar' betekent.
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:34:28 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158120925
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat een zogenaamde voorkeur of gronslag ontbreekt betekent niet dat het er niet thuishoort natuurlijk.
Nou ja, wel dus. Daar hebben we, zoals gezegd, confessioneel onderwijs voor. Ik ben het wat dat betreft eens met de rector van deze school. We zullen zien hoe de zaak verder verloopt.
pi_158120978
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou ja, wel dus.
Nee, je kunt er ook terecht als moslim of christen bijvoorbeeld. Alleen wordt de nadruk niet op die levensbeschouwing gelegd.
pi_158120991
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogal een domme opmerking, dat heeft niets te maken met de persoonlijke overtuiging van de leraar. Of de leerling.
Lees je eigen posts even terug voor je je nog verder belachelijk maakt. Volgens jou betekent openbaar 'vrij van religie en andere levensovertuigingen'. Godsdienstles is niet echt vrij van religie hè? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2015 23:37:09 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:36:55 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158120992
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je kunt er ook terecht als moslim of christen bijvoorbeeld.
Zoals gewoonlijk lees je weer eens niet voordat je reageert.
pi_158120997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
Het lukt mij steeds minder goed om nog begrip op te brengen voor de eisen, behoeftes en rare gewoontes van gelovige mensen. Je bent op je werk om te werken, niet om de moslim, de christen of wat dan ook uit te hangen.

We staan in Nederland toe dat islamitische en christelijke scholen selecteren op religie bij het aannemen van personeel. Dan moeten we ook toestaan dat een openbare school geen religie op school wil zien.

Religie is een keuze én een privézaak. Alles wat eraan bijdraagt dat religie minder aan anderen wordt opgedrongen heeft mijn zegen.
Pauze. Leer wat het betekent.
"Pools are perfect for holding water"
pi_158121028
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk lees je weer eens niet voordat je reageert.
Ik kan prima lezen; jouw bewering dat een godsdienstige overtuiging er niet welkom is klopt niet.
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:38:45 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158121041
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees je eigen posts even terug voor je je nog verder belachelijk maakt. Volgens jou betekent openbaar 'vrij van religie en andere levensovertuigingen'. Godsdienst les is niet echt vrij van religie hè? :')
Leuke schijnbeweging, maar ga je nog reageren over het feit dat je fout zat over wat openbaar betekent?

Overigens is godsdienstles iets anders dan het uitdragen van een persoonlijke godsdienst, maar dat heb ik al gezegd en lijk je niet te snappen.
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:39:25 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_158121057
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:14 schreef FlyDutchMan het volgende:
Dan zijn ze er op een andere manier achter gekomen.
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:40:08 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158121074
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik kan prima lezen; jouw bewering dat een godsdienstige overtuiging er niet welkom is klopt niet.
Wat iemand zelf denkt maakt niet uit natuurlijk, het gaat om de uiting daarvan. Maar daar reageerde je niet op.
pi_158121100
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat iemand zelf denkt maakt niet uit natuurlijk, het gaat om de uiting daarvan. Maar daar reageerde je niet op.
Daar geldt hetzelfde voor.
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:42:08 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158121118
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar geldt hetzelfde voor.
Nogmaals, niet dus. Hoe vaak moet ik me herhalen? Ik ben het met de rector eens. We zullen zien hoe het afloopt.
pi_158121119
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuke schijnbeweging, maar ga je nog reageren over het feit dat je fout zat over wat openbaar betekent?
Nee. Dat is namelijk niet zo. Zoals ik zei: verdiep je er even in voordat je doorgaat met allerlei onzin verkondigen.

quote:
Overigens is godsdienstles iets anders dan het uitdragen van een persoonlijke godsdienst, maar dat heb ik al gezegd en lijk je niet te snappen.
Ik heb nergens beweerd dat dat wel zo was. Jij zei dat openbare scholen vrij zijn van religie. Het tegendeel is het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2015 23:43:05 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:44:04 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158121156
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee. Dat is namelijk niet zo. Zoals ik zei: veridep je er even in voordat je doorgaat met allerlei onzin verkondigen.

Helaas voor jou zit je verkeerd. Er zitten genoeg kinderen van moslims, atheisten of wat dan ook op christelijke scholen.
quote:
Ik heb nergens beweerd dat dat wel zo was. Jij zei dat openbare scholen vrij zijn van religie. Het tegendeel is het geval.
Ik heb nu al twee keer uitgelegd waarom dat wel zo is, maar dat weiger je of te lezen of te snappen. Ik ga het niet nog een keer proberen.
pi_158121216
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Pauze. Leer wat het betekent.
Ik weet wat pauze betekent. Er zijn bedrijven die werknemers niet toestaan om te roken op het bedrijfsterrein; ook niet tijdens de pauzes. Wie wil roken, moet tijdens de pauze het bedrijfsterrein verlaten.

Als de docent wil bidden, doet hij dat maar buiten het terrein van de school. ^O^
pi_158121218
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helaas voor jou zit je verkeerd. Er zitten genoeg kinderen van moslims, atheisten of wat dan ook op christelijke scholen.
En hoe is dat in tegenspraak met wat ik zei? :?

quote:
Ik heb nu al twee keer uitgelegd waarom dat wel zo is, maar dat weiger je of te lezen of te snappen. Ik ga het niet nog een keer proberen.
Het heeft weinig zin om je mening uit te leggen als de feiten volledig anders zijn. Een school waar godsdienstles gegeven wordt is niet vrij van religie. Punt.
pi_158121245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet wat pauze betekent. Er zijn bedrijven die werknemers niet toestaan om te roken op het bedrijfsterrein; ook niet tijdens de pauzes. Wie wil roken, moet tijdens de pauze het bedrijfsterrein verlaten.

Als de docent wil bidden, doet hij dat maar buiten het terrein van de school. ^O^
Fair enough.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:50:38 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158121290
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:47 schreef k_man het volgende:

[..]

En hoe is dat in tegenspraak met wat ik zei? :?

Jij claimt dat openbaar slechts betekent dat iedereen welkom is. Dat is niet het geval, dat geldt in principe voor elke school. Wat jij tegensprak. Wel een beetje blijven opletten.
quote:
Het heeft weinig zin om je mening uit te leggen als de feiten volledig anders zijn. Een school waar godsdienstles gegeven wordt is niet vrij van religie. Punt.
Zucht. Speciaal voor jou, voor de derde keer dan. Het betekent simpelweg dat de school vrij is van religie of andere levensovertuigingen als uitgangspunt. Dat betekent niet dat men ontkent dat godsdiensten bestaan of dat men er geen les over geeft. Het geeft aan dat de school, en dus de werknemers zelf, geen religie of levensovertuiging uitdragen.

Zo duidelijk genoeg voor je?
pi_158121301
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals, niet dus.
Hoezo niet? Worden kinderen geweigerd als ze een keppel dragen?
pi_158121452
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:50 schreef Fir3fly het volgende:
Jij claimt dat openbaar slechts betekent dat iedereen welkom is. Dat is niet het geval, dat geldt in principe voor elke school. Wat jij tegensprak. Wel een beetje blijven opletten.
Nee, dat geldt niet voor iedere school. Dat er steeds meer confessioneel bijzondere scholen zijn die het wel doen, wil niet zeggen dat ze het moeten. Probeer jij maar eens een niet-Joods kind op een Joodse school toegelaten te krijgen...

quote:
Zucht. Speciaal voor jou, voor de derde keer dan. Het betekent simpelweg dat de school vrij is van religie of andere levensovertuigingen als uitgangspunt. Dat betekent niet dat men ontkent dat godsdiensten bestaan of dat men er geen les over geeft. Het geeft aan dat de school, en dus de werknemers zelf, geen religie of levensovertuiging uitdragen.

Zo duidelijk genoeg voor je?
Ik heb hier al op gereageerd. Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing.
pi_158121532
Zolang hij de kinderen niet probeert te bekeren, kan hij toch gewoon uit het zicht bidden. Hij kan er immers ook weinig aan doen dat hij zelf gehersenspoeld is.
  woensdag 9 december 2015 @ 00:11:44 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158121631
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, dat geldt niet voor iedere school. Dat er steeds meer confessioneel bijzondere scholen zijn die het wel doen, wil niet zeggen dat ze het moeten. Probeer jij maar eens een niet-Joods kind op een Joodse school toegelaten te krijgen...

Dit geldt voor een zeer klein aantal van de scholen in Nederland. Nog geen 5% als ik me goed herinner. Dus ja, dat geldt vrijwel voor elke school. Kinderen weigeren op confessionele gronden mag, maar alleen onder vrij strenge voorwaarden. Voorwaarden waar zoals gezegd nog geen 5% van de bijzondere scholen aan voldoen. Bovendien gaat het hier om een docent en niet een leerling.
quote:
Ik heb hier al op gereageerd. Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen zonder onderscheid van godsdienst of levensbeschouwing en wordt gegeven met eerbiediging van ieders godsdienst of levensbeschouwing.
Dat is geen antwoord, want het gaat zoals gezegd helemaal niet om de kinderen. Ik snap ook niet waarom je er die steeds bij de haren bijsleept. Lees nog maar een goed wat ik zeg.
pi_158121702
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
Kinderen weigeren op confessionele gronden mag,
Nou, hè hè. We zijn er hoor. Tering. :')
  woensdag 9 december 2015 @ 00:17:18 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158121715
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 00:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou, hè hè. We zijn er hoor. Tering. :')
En dan alleen omdat er nog een wet uit 1917 bestaat, voor de rest zijn er zoals gezegd al flinke restricties aan gesteld.
pi_158121770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:56 schreef rutger05 het volgende:
http://www.destentor.nl/a(...)jks-lyceum-1.5522997

Volgens het bericht heeft deze docent Engels in zijn eigen tijd (pauze) uit het zicht gebeden, maar dit was toch niet acceptabel voor de school, omdat volgens deze school een religieuze uiting niet op een openbare school thuis hoort.

Een slechte en intolerante opstelling naar mijn mening, omdat deze moslim in zijn eigen tijd en uit het zicht gebeden heeft.
Als hij uit het zicht aan het bidden is hoe weet de school dit dan? Dan was hij misschien toch niet zo uit het zicht?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 9 december 2015 @ 00:36:40 #49
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_158121897
Ik begrijp best dat die man zijn geloof wil uitoefenen en dat dan ook discreet doet, maar als zijn werkgever het niet wil hebben dan is dat zo. We leven in Nederland en Nederlandse bedrijven, scholen etc. hebben de mogelijkheid om binnen de wet hun eigen beleid te bepalen.

Tegenwoordig is dat een beetje de tendens in Nederland, moslims eisen respect en acceptatie maar zijn niet bereid om dat dan ook andersom te doen.

En nee, ik ben niet tegen moslims en ook geen racist, alhoewel ik niet geloof dat God, allah of wie dan ook bestaat, maar is het voor die mensen nou zo moeilijk om je aan te passen in ons land en te accepteren dat de dingen hier niet gaan zoals allah wil ?
pi_158121967
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 00:36 schreef Pielemenneke het volgende:
maar is het voor die mensen nou zo moeilijk om je aan te passen in ons land en te accepteren dat de dingen hier niet gaan zoals allah wil ?
Ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')