Ja dat drama van afgelopen jaar staat nog vers in het geheugen...quote:Op woensdag 9 december 2015 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Jij gaat dus ook de klimclassic doen?
dat doe ik eik zonder nadenken, vond de laatste 50km wel lekker koersig sfeertje ontstaanquote:Op woensdag 9 december 2015 20:21 schreef muzas het volgende:
Enige nadeel aan de chouffe die ik kan bedenken zijn de wegen. Zodra je geen zin meer hebt om op de gaten te letten word je van je zadel gegooid
Omdat ik iets hoger mooier vindt en die R3 ook niet het eeuwige leven hebben, velgen raken ingesleten..nu ik ze in de winterfiets ook gebruik gaat dat nog sneller. (vorig jaar reed ik in de winter op een andere fiets met andere wielen)quote:Op woensdag 9 december 2015 22:02 schreef ratatat het volgende:
Waarom nieuwe wielen die marginaal lichter zijn dan je FR3's?
Bewaren. Straks ga je net als ik op je bek en sneuvelt er een wiel, hoef je geen nieuwe set te kopen.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:58 schreef Patroon het volgende:
Ik wil er eigenlijk wel een wielsetje bij hebben. Heb nu Fulcrum Racing 3 voor de winterfiets en daar train ik op en Fulcrum Red Wind 50mm voor koersen, maar die vind ik te hoog en te zwaar voor in de bergen. Eigenlijk zoek ik dus nog een wielset met 30-40mm wielen van rond de 1500gram per set voor 500-600 euro. Die kan ik dan mooi gebruiken voor koersen en in de bergen.
Heb ook nog een set Eastons van MissPatty waar ik ik niet zo goed weet wat ik er mee moet. Verkoop zou nog geen 75 euro opleveren ben ik bang. Bewaren als reserve kan. Ook handig voor klassiekers waarbij je een wiel moet inleveren, maakt het niet zoveel uit wat er mee gebeurd...
Ja die Eastons zou dan puur voor tijdelijke vervanging zijn want man man man wat zijn die dingen slap..quote:Op woensdag 9 december 2015 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bewaren. Straks ga je net als ik op je bek en sneuvelt er een wiel, hoef je geen nieuwe set te kopen.
Ik kan ook gewoon wachten tot de R3 echt op zijn en dan een nieuwe set kopen natuurlijkquote:Op woensdag 9 december 2015 22:02 schreef ratatat het volgende:
Waarom nieuwe wielen die marginaal lichter zijn dan je FR3's?
Of er een setje goedkope trainingswielen erbij. Maar volgens mij is je eisenpakket ook wel vrij lastig. Hoog / licht / "goedkoop", kies er 2.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon wachten tot de R3 echt op zijn en dan een nieuwe set kopen natuurlijk
Ja klopt, dat besef ik mij ook...misschien idd een setje Fulcrum Racing 5 of 7 ofzo erbij voor in de winterfiets. Dan rag ik die R3 niet helemaal naar de tiefus met al die slijk op de weg.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:09 schreef ratatat het volgende:
[..]
Of er een setje goedkope trainingswielen erbij. Maar volgens mij is je eisenpakket ook wel vrij lastig. Hoog / licht / "goedkoop", kies er 2.
Dat zou ik doen. Ik heb voor 100 piek een setje Open Pro's gekocht. Die krengen gaan wel drie winters mee. Perfect voor training dus.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt, dat besef ik mij ook...misschien idd een setje Fulcrum Racing 5 of 7 ofzo erbij voor in de winterfiets. Dan rag ik die R3 niet helemaal naar de tiefus met al die slijk op de weg.
Wtfquote:Op woensdag 9 december 2015 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.facebook.com/(...)8357/?type=2&theater
Gripper, ben jij dit?
Dat hele stomme eerste stuk over het fietspad is natuurlijk prima te omzeilen door meteen vanaf station Randwyck richting Moerslag te rijden, rij je nog een betere uitslag ookquote:Op woensdag 9 december 2015 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vind aan die klimclassic erg vervelend dat je het 1e stuk over fietspaden rijdt en dan is het heel druk. Dan rij je een soort file.
Ja precies...racing 7 kost 149 euro.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zou ik doen. Ik heb voor 100 piek een setje Open Pro's gekocht. Die krengen gaan wel drie winters mee. Perfect voor training dus.
Of khamsin. Die zijn nog ietsjes goedkoper en praktisch hetzelfde.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja precies...racing 7 kost 149 euro.
Das wel nice...gaat dat wel goed met een racer? En niet loodzwaar?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:20 schreef ratatat het volgende:
Wel de LG CX versie nemen, extra bescherming van je lagers en bredere velg
1750 gram en 23mm breed. Gaat prima.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Das wel nice...gaat dat wel goed met een racer? En niet loodzwaar?
Ik lees dat de normale versie ook 23mm is. Op futurumshop is de cx 160 euro en heb nog 10e korting liggen. Is de cx zwaarder dan de normale?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:28 schreef ratatat het volgende:
[..]
1750 gram en 23mm breed. Gaat prima.
uitslag?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat hele stomme eerste stuk over het fietspad is natuurlijk prima te omzeilen door meteen vanaf station Randwyck richting Moerslag te rijden, rij je nog een betere uitslag ook
Volgens mij is vd CX versie alleen de lagers afgedicht, maar check anders ff. En wacht even op de kerstshows. Misschien vind je daar iets.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik lees dat de normale versie ook 23mm is. Op futurumshop is de cx 160 euro en heb nog 10e korting liggen. Is de cx zwaarder dan de normale?
naja, die lagertjes zijn in de regen onafgedicht vrij snel naar de kak. Na 1 winter ermee rijden denk ik. Je kan wel vervangen natuurlijk maar das ook niet goedkoop. Als ze maar 10.- duurder zijn vind ik het een goed idee.quote:Op donderdag 10 december 2015 06:19 schreef kanovinnie het volgende:
Cx is met den ander lager dan gewoon. Ik zou er niet extra voor betalen zegmaar.
Ik ook.quote:Op donderdag 10 december 2015 06:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
naja, die lagertjes zijn in de regen onafgedicht vrij snel naar de kak. Na 1 winter ermee rijden denk ik. Je kan wel vervangen natuurlijk maar das ook niet goedkoop. Als ze maar 10.- duurder zijn vind ik het een goed idee.
Wel relatief zwaar voor in de bergen toch?quote:Op donderdag 10 december 2015 07:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook.
Die Fulcrum Quattro CX zou ook een mooie optie zijn. Weliswaar ¤ 90,- duurder, maar wel wat hoger.
Oh die velg is 20,8mm breed ipv de 23mm van de Racing 5 en 7![]()
Ik heb nu ook alleen maar 20mm velgen, zou je met 23mm veel verschil merken?
Ja, maar daar ben ik al van afgestapt...licht ga je niet vinden voor die prijs. Wordt gewoon een budget setje voor in mijn winterfiets. Dan gebruik ik de R3 wel voor in de bergen.quote:Op donderdag 10 december 2015 08:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel relatief zwaar voor in de bergen toch?
Zijn je R3's nog goed dan?quote:Op donderdag 10 december 2015 08:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, maar daar ben ik al van afgestapt...licht ga je niet vinden voor die prijs. Wordt gewoon een budget setje voor in mijn winterfiets. Dan gebruik ik de R3 wel voor in de bergen.
Jawel, voorwiel lijkt wat ingesleten, maar kan zeker nog wel ff mee..maar een winter met veel troep op de wegen kan ze zo het nekje omdraaienquote:
Hmm, zou dan alsk jou was toch naar een setje klimwielen in de aanbieding kijken en die R3's oprijden op de winterbike. Je wilt toch ook wel 80km/h dalen met wielen die gewoon 100% goed zijn toch?quote:Op donderdag 10 december 2015 09:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jawel, voorwiel lijkt wat ingesleten, maar kan zeker nog wel ff mee..maar een winter met veel troep op de wegen kan ze zo het nekje omdraaien
Ja hoe kan je beoordelen of wielen gevaarlijk op zijn of niet? Ik voel en zie een hoogte verschil in het midden van de remvlakken en de buitenranden..quote:Op donderdag 10 december 2015 09:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, zou dan alsk jou was toch naar een setje klimwielen in de aanbieding kijken en die R3's oprijden op de winterbike. Je wilt toch ook wel 80km/h dalen met wielen die gewoon 100% goed zijn toch?
Denk dat je voor rond 300/500 best wat kan vinden al zijn ze dan niet 40mm hoog. Ik had mijn shamals ook voor rond 500.- en die gebruik ik ook alleen maar met klimmen dan gaan ze best lang mee.
Door bergaf remmen loopt de temp. in je band en velg snel op, tja hoever moet je velg dan ingesleten zijn vooraleer het gevaarlijk wordt? Denk dat je dat met je boerenverstand best zelf kan inschatten.quote:Op donderdag 10 december 2015 09:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja hoe kan je beoordelen of wielen gevaarlijk op zijn of niet? Ik voel en zie een hoogte verschil in het midden van de remvlakken en de buitenranden..
Ja, maar ik kan moeilijk beoordelen hoe dik de velg hoort te zijn, hahaha oftewel, hoeveel marge is er?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Door bergaf remmen loopt de temp. in je band en velg snel op, tja hoever moet je velg dan ingesleten zijn vooraleer het gevaarlijk wordt? Denk dat je dat met je boerenverstand best zelf kan inschatten.
http://superlight-bikepar(...)terium-ab-1300-Grammquote:Op donderdag 10 december 2015 10:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan moeilijk beoordelen hoe dik de velg hoort te zijn, hahaha oftewel, hoeveel marge is er?
Zal eens kijken naar een mooi klim setje, dan moet die ook echt super licht zijn...
Banden erop leggen wordt een rotklus.quote:Op donderdag 10 december 2015 07:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook.
Die Fulcrum Quattro CX zou ook een mooie optie zijn. Weliswaar ¤ 90,- duurder, maar wel wat hoger.
Oh die velg is 20,8mm breed ipv de 23mm van de Racing 5 en 7![]()
Ik heb nu ook alleen maar 20mm velgen, zou je met 23mm veel verschil merken?
quote:Op donderdag 10 december 2015 10:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Banden erop leggen wordt een kutklus vergeleken.
Ja dat ging niet helemaal goed op m'n mobiel.quote:
Denk dat het meer aan jouw skills ligt dan aan de velg. Kan ook per merk/type velg verschillen. Soms is de buitendiameter van een velg net een fractie groter. Ik had dit met Fir velgen.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:23 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja dat ging niet helemaal goed op m'n mobiel.
Maar op bredere velgen banden leggen is best kut en eindigt vaak in gevloek en blaren bij mij
Ik heb hier geen vertrouwen in, goedkoop en licht...dat is vragen om problemen.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://superlight-bikepar(...)terium-ab-1300-Gramm
Is dit wat?
Dat is buiten je budget, voor die prijs is zoveel anders te koop.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:27 schreef Patroon het volgende:
Heb ff contact gehad met een wielbouwer. Hij zegt 0,5mm tot 1mm ingesleten, dan wordt het tijd om eens naar vervanging te kijken. Hij zit nu tegen de 0,5mm aan zover ik dat kan inschatten.
Hij kan een lichte set voor mij maken voor ¤ 750,- ongeveer...
Ja of mooie tune wielen, of FR zero straks mss in de sale etc etc.quote:
Ja die zero's zat ik ook al naar te kijken. Ook een hele strakke zet met dikke spaken.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja of mooie tune wielen, of FR zero straks mss in de sale etc etc.
dozenschuivert heeft al R0 voor 650.- https://www.hopmansfietsg(...)racing-zero-wielset/
Ben benieuwdquote:Tom Dumoulin heeft er komend seizoen een wapen bij. Als één van de weinige renners in het peloton mag de Nederlander van Giant-Alpecin gebruik gaan maken van de nieuwe Vittoria-grafeenbanden, een hypermodern product. Deze banden zouden over vijftig kilometer zeker een halve minuut sneller zijn dan 'normale' banden, zo concludeerde een onafhankelijk onderzoeksbureau uit Finland onlangs.
"Vijf jaar lang hebben we onderzoek gedaan om een compound van rubber en grafeen te creëren", zegt Rudie Campagne, directeur van Vittoria, in De Telegraaf. "Liefst 43 miljoen euro is er in dit product geïnvesteerd."
De banden die Dumoulin mag gaan gebruiken zijn niet alleen sneller, maar hebben ook meer grip. Bovendien is de kans op een lekke band op het hypermoderne product aanzienlijk kleiner. "Dumoulin gaat met deze banden zeker een voordeel hebben in de tijdritten", reageert Tom Davids, de technische innovator van Giant-Alpecin. "Vooral de lagere rolweerstand, grip en anti-lek zijn belangrijk. Door de lagere rolweerstand kunnen we in de klassiekers met lagere druk rijden wat zeker een voordeel op de kasseien geeft."
Zag ze gister al staan bij bike-components. Ze zijn wel lekker aan de prijs.quote:
Dat is zowat zo duur als een tube.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:21 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zag ze gister al staan bij bike-components. Ze zijn wel lekker aan de prijs.
https://www.bike-componen(...)-Modell-2016-p46721/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |