Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen leningen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente) • KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**) • Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente) • Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**) • Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente) • Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd) • CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente) • Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente) • Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente) • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten • Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe. ** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld: ==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente ==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.
Crowdfundingplatformen aandelen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • Kickstarter, daar is een ander topic voor
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
En dan gelijk al je eigen topic.... Mooie titel trouwens!
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
Oh je bedoelde alleen dat topic, ik dacht al, je naam had ik toch vaker gezien?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ja, vorige maand was de bijschrijving op mijn rekening pas op de negende.
Dat is de derde bij KOM. Is de eerste met problemen die hekkenman eigenlijk weer gaan betalen na de dreiging met de deurwaarder?
Bij de verfmenger aan de pluskant: ouderwetse ondernemer (hou ik van) trackrecord aangetoond. schuldherstructurering. realistische omzetgroei prognose. actief bijsturen op zijn bedrijfsmodel. (hou ik ook van) zekerheden lijken in orde.
Man heeft nu voornamelijk klanten in NL en daarnaast paar in BE en DE. Er ligt dus nog een hele markt voor hem open.
aan de minkant: geen sterke balans
Ik ga er wel wat mee doen, maar zit nog te denken over de hoogte van het in te leggen bedrag.
Maar alles opgeteld en afgetrokken: Zo zie ik ze eigenlijk wel graag
Op maandag 7 december 2015 20:46 schreef bleyenburg het volgende: Bij de verfmenger aan de pluskant: ouderwetse ondernemer (hou ik van) trackrecord aangetoond. schuldherstructurering. realistische omzetgroei prognose. actief bijsturen op zijn bedrijfsmodel. (hou ik ook van) zekerheden lijken in orde.
Man heeft nu voornamelijk klanten in NL en daarnaast paar in BE en DE. Er ligt dus nog een hele markt voor hem open.
aan de minkant: geen sterke balans
Ik ga er wel wat mee doen, maar zit nog te denken over de hoogte van het in te leggen bedrag.
Maar alles opgeteld en afgetrokken: Zo zie ik ze eigenlijk wel graag
Dat waren ook een beetje mijn overwegingen. Als de zakelijke zekerheden goed verpand zijn dan maakt het toch niet uit wat het ev is?? Bijna alles is dan voor de pandnemer
Ik log net even in op mijn AGD account. Hulde aan Harm. Wat een fijne toevoeging aan mijn dashboard. Zo zie ik het graag. Nu kunnen mijn sheetjes voor AGD de prullenbak in en heb ik alles mooi in mijn account Ik zou het nog mooier vinden als de daadwerkelijk uitbetaalde termijnen afgevinkt konden worden.
Extra bonuspunt vanwege het integreren van de premie
Op maandag 7 december 2015 20:58 schreef bleyenburg het volgende: Ook dat Rockenfeller, Alleen, het uitwinnen van zekerheden is nooit een pretje, dus liever niet. Maar ik geloof wel in die tent, en die vent.
Mee eens. Maar een sterke of zwakke balans is dan wel iets minder van belang
Op maandag 7 december 2015 21:01 schreef bleyenburg het volgende: Ik ben het met u eens, Rockenfeller. In zoverre.....Een balans moet je "lezen". Ik hoor altijd graag het héle verhaal en dus niet alleen de cijfertjes
Da's trouwens ook wel fijn bij AGD.....je kan (nog wel) eens rustig nadenken
Ik vermoed dat je nog 59 dagen kan nadenken, zal wel net zo gaan als bij de bioprocessor op de laatste dag vol. Overgens is er nog steeds geen incentive bij de verfmenger. Dat zou toch wel leuk zijn en trekt vermoedelijk ook nog wat mensen over de streep voor een hoger bedrag als de incentive tenminste de moeite waard is. De verfmenger levert een product met een hoge marge dat iedereen wel eens gebruikt. Dus een incentive met hoge waarde die de ondernemer niet zoveel kost.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-12-2015 21:35:05 ]
Ik vermoed dat je nog 59 dagen kan nadenken, zal wel net zo gaan als bij de bioprocessor op de laatste dag vol. Overgens is er nog steeds geen incentive bij de verfmenger. Dat zou toch wel leuk zijn en trekt vermoedelijk ook nog wat mensen over de streep voor een hoger bedrag als de incentive tenminste de moeite waard is. De verfmenger levert een product met een hoge marge dat iedereen wel eens gebruikt. Dus een incentive met hoge waarde die de ondernemer niet zoveel kost.
Het ziet er in eerste instantie leuk uit maar het geld uit de campagne gaat voor het grootste gedeelte op aan personeelskosten. Volgend jaar zal er alsnog een verlies zijn van bijna 250k, dus een 2e of 3e investeringsronde zal binnen 6-10 maanden volgen. Alleen zal het aangeboden % equity in die rondes flink afnemen, gok ik.
Het ziet er in eerste instantie leuk uit maar het geld uit de campagne gaat voor het grootste gedeelte op aan personeelskosten. Volgend jaar zal er alsnog een verlies zijn van bijna 250k, dus een 2e of 3e investeringsronde zal binnen 6-10 maanden volgen. Alleen zal het aangeboden % equity in die rondes flink afnemen, gok ik.
Tja het is een softwarebedrijf, grootste kostenpost is bijna altijd het werven en houden van getalenteerd personeel.
Ze zitten in Enschede, daar zit veel talent, en bovendien is het daar nog betaalbaar.
Is het enigszins noemenswaardig wat er in staat? Bvd
Niet echt voor het opvolgen van onze defaults. Ging over informatie die ze voor 5 cent uit de basisadministratie haalden en voor 7 euro in rekening brachten bij klanten! Deze woeker winst werd via een omweg(winst uitkering software bedrijf) teruggebracht naar de deurwaarders bedrijven. Terwijl de deurwaardersbedrijfen over deze informatie verstrekking geen winst mogen maken. Dus kleine boefjes zijn het wel!