Hoewel voor hedendaagse films een redelijk schema had ik elke drie jaar ook wel best gevonden. Veel films hebben anno nu nog maar weinig zogenoemde prep(aration) time waarin ontwerpen voor sets, karakters en kostuums moeten worden gemaakt, zodat een studio soms maar een paar weken krijgt om karakters en kostuums eruit te persen.quote:
Handjevol mensen, acteurs/Lucas/Spielberg, heeft hem pas gezien, onmogelijk dat dat echte stemmen zijnquote:Op maandag 14 december 2015 10:34 schreef So_Surreal het volgende:
Waarom zijn er al 900 nog wat stemmen?
Star Wars: The Force Awakens (2015) - IMDb
Ben ik met je eens. Over een jaar komt Rogue One in de bios, over 1,5 jaar staan we al in de rij voor Episode VIII. Dat is gevoelsmatig echt snelquote:Op maandag 14 december 2015 11:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hoewel voor hedendaagse films een redelijk schema had ik elke drie jaar ook wel best gevonden. Veel films hebben anno nu nog maar weinig zogenoemde prep(aration) time waarin ontwerpen voor sets, karakters en kostuums moeten worden gemaakt, zodat een studio soms maar een paar weken krijgt om karakters en kostuums eruit te persen.
Dat zie je eraan af, veel monster en sci-fi films zien er nogal generiek uit anno nu waar de jaren tachtig en negentig echt een eigen smoel durfde/moesten hebben.
"Are there any who think this will be a lousy movie?"quote:
Ondertussen loopt Rebels nog door, zijn er geruchten dat er alsnog een live-action TV-Serie komt en gaat het gerucht dat Star Wars 1313 toch niet dood is.quote:Op maandag 14 december 2015 11:50 schreef lord_bono het volgende:
Ben ik met je eens. Over een jaar komt Rogue One in de bios, over 1,5 jaar staan we al in de rij voor Episode VIII. Dat is gevoelsmatig echt snel
Als het de kwaliteit a la Avengers is mag je het wat mij betreft wel door de wc spoelen. In die zin geloof ik er bij lange na niet in dat het kwalitatief goed in elkaar zal steken maar het eerder een spektakel zal zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 12:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ondertussen loopt Rebels nog door, zijn er geruchten dat er alsnog een live-action TV-Serie komt en gaat het gerucht dat Star Wars 1313 toch niet dood is.
En zolang de kwaliteit maar goed blijft is daar weinig mis mee
4536789quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:48 schreef KingRadler het volgende:
hoe ga je SW dan kijken in de jaren 20 als 789 uit zijn.
Welke van de huidige films vind jij dan vooral kwalitatief goed? Het is niet alsof er veel meer tijd tussen de afzonderlijke delen zat dan wat ze nu van plan zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 12:54 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als het de kwaliteit a la Avengers is mag je het wat mij betreft wel door de wc spoelen. In die zin geloof ik er bij lange na niet in dat het kwalitatief goed in elkaar zal steken maar het eerder een spektakel zal zijn.
Als je het over de Marvel/Disney franchise hebt steekt Iron Man 3 er met kop en schouders boven uit. Maar dat heeft gewoon te maken met een redelijk script. Zelfs Captain America twee, waar veel lof is, is als verhaal armoedig.quote:Op maandag 14 december 2015 13:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Welke van de huidige films vind jij dan vooral kwalitatief goed? Het is niet alsof er veel meer tijd tussen de afzonderlijke delen zat dan wat ze nu van plan zijn.
Ik denk dat Pirates of the Caribean een goed voorbeeld is van een kwalitatief hoogstaande filmreeks van Disney. Het achtergrondverhaal van die films is ook redelijk simpel, maar de uitwerking heeft geleid tot zeer iconische films. Hopelijk is TFA kwalitatief gezien van hetzelfde niveau, het liefst nog een hoger niveau. Ik denk dat het verhaal wel goed komt.quote:Op maandag 14 december 2015 13:21 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als je het over de Marvel/Disney franchise hebt steekt Iron Man 3 er met kop en schouders boven uit. Maar dat heeft gewoon te maken met een redelijk script. Zelfs Captain America twee, waar veel lof is, is als verhaal armoedig.
Waarschijnlijk gaan ze het meer als een geoliede machine produceren wat als resultaat heeft dat het publiek wel een fijne avond zal hebben, maar dat er van artistieke waarde geen sprake is.
Afgeven op prequels kan heel gemakkelijk, maar dat is ook gekomen omdat daar geen tegenspraak werd geduld. Dat zal bij Disney echt niet anders zijn, met het verschil dat daar wel een visie, maar geen botsing zal zijn.
quote:Op zondag 13 december 2015 13:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
https://www.pathe.nl/starwarsbril
Weet niet of er geen tegenspraak is; je hebt nu de Story Group die kijkt of het hele universum 1 coherent geheel blijft. Schrijvers van de boeken en films checken met die betreffende group gedurende het schrijfproces.quote:Op maandag 14 december 2015 13:21 schreef Deckard het volgende:
[..]
Afgeven op prequels kan heel gemakkelijk, maar dat is ook gekomen omdat daar geen tegenspraak werd geduld. Dat zal bij Disney echt niet anders zijn, met het verschil dat daar wel een visie, maar geen botsing zal zijn.
die film is juist een gedrocht.quote:Op maandag 14 december 2015 13:21 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als je het over de Marvel/Disney franchise hebt steekt Iron Man 3 er met kop en schouders boven uit. Maar dat heeft gewoon te maken met een redelijk script.
Avengers heeft toch wel een andere stal, maar de strakheid waarmee nu films gepland zijn vind ik een beetje zorgwekkend.quote:Op maandag 14 december 2015 12:54 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als het de kwaliteit a la Avengers is mag je het wat mij betreft wel door de wc spoelen. In die zin geloof ik er bij lange na niet in dat het kwalitatief goed in elkaar zal steken maar het eerder een spektakel zal zijn.
Vierde film heb ik niet gezien, maar ik kan alleen van deel 1 zeggen dat die leuk was. Deel twee en drie snap ik totaal geen snars van. Het enige wat ik daarvan weet is dat de sfx wel leuk waren maar die zullen over een x aantal jaar ook tragisch verouderd zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 13:27 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Ik denk dat Pirates of the Caribean een goed voorbeeld is van een kwalitatief hoogstaande filmreeks van Disney. Het achtergrondverhaal van die films is ook redelijk simpel, maar de uitwerking heeft geleid tot zeer iconische films. Hopelijk is TFA kwalitatief gezien van hetzelfde niveau, het liefst nog een hoger niveau. Ik denk dat het verhaal wel goed komt.
Op zich is dat goed, maar dat kan er ook voor zorgen dat er bepaalde briljante ideeen wellicht nooit aan de oppervlakte komen. Het is niet zo dat de originele trilogie lekker logisch in elkaar zat.quote:Op maandag 14 december 2015 13:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Weet niet of er geen tegenspraak is; je hebt nu de Story Group die kijkt of het hele universum 1 coherent geheel blijft. Schrijvers van de boeken en films checken met die betreffende group gedurende het schrijfproces.
Dat is, volgens mij, al heel wat meer tegenspraak dan wat Lucas had bij de prequels
Maar we zullen zien hoe het loopt
De film kon mij bekoren omdat je weinig Iron Man ziet en veel meer Robert Downey Jr. die ruimte kreeg om zijn personage neer te zetten. Plus aardige twist die contextueel in de huidige tijd veel beter past was het lekker wegkijken.quote:
Dat risico houdt je altijd als je niet als een dictator alles door kan drukken.quote:Op maandag 14 december 2015 15:02 schreef Deckard het volgende:
[..]
Op zich is dat goed, maar dat kan er ook voor zorgen dat er bepaalde briljante ideeen wellicht nooit aan de oppervlakte komen. Het is niet zo dat de originele trilogie lekker logisch in elkaar zat.
Dat zal wellicht komen omdat er geen echte dreiging is. Ieder verhaal gaat de wereld ten einde of wordt de U.S. weer bedreigd. Ja wat moet je daar als kijker mee en hoe verhoud alles, daar kan je als kijker geen vat op krijgen.quote:Op maandag 14 december 2015 14:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Avengers heeft toch wel een andere stal, maar de strakheid waarmee nu films gepland zijn vind ik een beetje zorgwekkend.
Phase 1 was iig prima, Phase 2 vind ik een mixed bag met slechts 3 titels die ik oprecht leuk vond.
en dat was nu net het probleem bij die film. Perfect uitgelegd in de eerste 30s van deze Honest Trailer.quote:Op maandag 14 december 2015 15:04 schreef Deckard het volgende:
[..]
De film kon mij bekoren omdat je weinig Iron Man ziet en veel meer Robert Downey Jr. die ruimte kreeg om zijn personage neer te zetten. Plus aardige twist die contextueel in de huidige tijd veel beter past was het lekker wegkijken.
Het is wel hetzelfde trucje bijna als Kiss, kiss, bang, bang. Er had veel meer in gezeten en vooral hoe The Mandarin erin zat kon, nee, moest beter. Ik vond hem vermakelijk en prettiger dan Iron Man 2, maar ook net iets teveel buitenbeentje.quote:Op maandag 14 december 2015 13:21 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als je het over de Marvel/Disney franchise hebt steekt Iron Man 3 er met kop en schouders boven uit. Maar dat heeft gewoon te maken met een redelijk script.
En dat doe je jezelf uberhaupt aan?quote:
Phase 3 ziet er wel wat veelbelovend uit, het is allemaal wat 'kleiner' aan het worden.quote:Op maandag 14 december 2015 14:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Avengers heeft toch wel een andere stal, maar de strakheid waarmee nu films gepland zijn vind ik een beetje zorgwekkend.
Phase 1 was iig prima, Phase 2 vind ik een mixed bag met slechts 3 titels die ik oprecht leuk vond.
Eigenlijk vind ik dat juist de kracht van de film. Meer Tony Stark en minder Iron Man. Vooral ook omdat de film dan geforceerd wordt om de karakters wat meer dimensie te geven. Dat is wat mij betreft goed gedaan en in feite is het nu wel klaar met de hele Iron Man serie. Het feit dat Iron Man nu gelukkig ook vertrekt bij de Avengers is goed, want wat kan je nu nog.quote:Op maandag 14 december 2015 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en dat was nu net het probleem bij die film. Perfect uitgelegd in de eerste 30s van deze Honest Trailer.
Probleem is met comics dat een boel verhaallijnen zich totaal niet lenen voor film en al helemaal niet uit een andere periode. Net zoals je ook nooit boeken recht toe recht aan kan verfilmen. Andere wereld en een andere taal.quote:Leuke twist voor de gelegenheids kijker, maar de (Marvel)fan verwachtte iets anders en kan het begrijpen dat er kritiek op kwam. Ikzelf het eerste moment dat ik de bios uitkwam ook, al ben ik IM3 op een gegeven ook gaan waarderen.
Ach, Iron Man 3 en Avengers 2 trapte beiden in de "meer lijkt meer-val" waarin nodeloos actie en spectakel wordt toegevoegd zonder datje als publiek het gevoel krijgt dat er echt een probleem is. Bij met name Avengers 2 zat ik echt mentaa afgehaakt bij een aantal scenes...quote:Op maandag 14 december 2015 20:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Phase 3 ziet er wel wat veelbelovend uit, het is allemaal wat 'kleiner' aan het worden.
ach, user-reviews kunnen ze niet tegenhouden. staan er al een paar op imdb.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:44 schreef KingRadler het volgende:
veel kritiek op review embargo online.
Disney is gewoon bang dat recensenten teveel spoilers vertellen in reviews.
ik verwacht zelf dat deze film maar 3 sterren krijgt van de 5.
Eerste reacties van critics zijn al bekend, lijkt in ieder geval stuk beter dan die 3/5 van jou.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:44 schreef KingRadler het volgende:
veel kritiek op review embargo online.
Disney is gewoon bang dat recensenten teveel spoilers vertellen in reviews.
ik verwacht zelf dat deze film maar 3 sterren krijgt van de 5.
het was een verwachtingquote:Op dinsdag 15 december 2015 08:41 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Eerste reacties van critics zijn al bekend, lijkt in ieder geval stuk beter dan die 3/5 van jou.
Review embargo is prima, ik en vele anderen zitten niet te wachten op vroege spoilers. Wat dat betreft heeft Disney wel een goede aanpak.
zag een andere critic die zeiquote:Op dinsdag 15 december 2015 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
Zo'n media-expert die vanochtend aan tafel zat bij WNL beweert dat TFA beter is dan 'Empire'. Lijkt mij wat stug.
Absoluut. Dan kan de vlag morgen uit in huize Vogelsquote:Op dinsdag 15 december 2015 09:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
zag een andere critic die zei
1. Empire
2. TFA
3. Jedi
Als ie idd zo goed is teken ik ervoor
Heb de originele bioscoopversies (dus geen a new hope gelul) als DVD-rips. -edit: dit doen we hier niet-quote:Op maandag 7 december 2015 09:32 schreef KingRadler het volgende:
heb de originele Star Wars remastered op VHS alleen heb ik geen vhs speler meer
Op voorhand was ik al tevreden als het zich kon meten met A New Hope. Maar als die rangschikking klopt kan m'n dag niet meer stuk morgenquote:Op dinsdag 15 december 2015 09:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
zag een andere critic die zei
1. Empire
2. TFA
3. Jedi
Als ie idd zo goed is teken ik ervoor
hoorde het uurtje geleden op de radio, erg leuk gedaan en zeer herkenbaarquote:Op dinsdag 15 december 2015 10:36 schreef Typisch het volgende:
https://soundcloud.com/tw(...)r-wars-prod-julian-m![]()
prachtig lied over Star Wars
'dat is de goede volgorde'quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:47 schreef planethugo het volgende:
h
[..]
hoorde het uurtje geleden op de radio, erg leuk gedaan en zeer herkenbaar
Vervolgen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:44 schreef MCH het volgende:
Dit is een stomme vraag maar ik heb nog nooit Star Wars gezien. Staan die films op zichzelf of zijn het vervolgen?
Zo'n film is best opzichzelf te kijken hoor, zal zeker een verhaal in zitten dat te begrijpen is zonder het voorafgaande te kennen.quote:
Ja verwachtte niet dat ze dat soort belangrijke gebeurtenissen klakkeloos in een review zouden zettenquote:
Daar zou je eigenlijk ook gelijk in moeten hebben, maar sommige reviewers weten hun enthousiasme niet te temperen en verpesten de lol voor de lezer.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:47 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ja verwachtte niet dat ze dat soort belangrijke gebeurtenissen klakkeloos in een review zouden zetten
Officiële reviews staan nog onder embargo, wil niet heten dat iemand toch een review schrijftquote:
Ga liever 's avonds. Hele dag verheugen, dan naar de bios en daarna nog even nababbelen in de kroeg.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:53 schreef minilot het volgende:
Nog maar achttien uur tot bios!![]()
Wie van jullie heeft er nog meer een ochtend voor vrij genomen?
Ik ga morgenavond nóg een keer.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga liever 's avonds. Hele dag verheugen, dan naar de bios en daarna nog even nababbelen in de kroeg.
Lijkt mij iets te veel van het goede.quote:
Dag voor vrij genomen. Ga om 13:15 en om 20:15quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:53 schreef minilot het volgende:
Nog maar achttien uur tot bios!![]()
Wie van jullie heeft er nog meer een ochtend voor vrij genomen?
Twee keer op één dag?quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dag voor vrij genomen. Ga om 13:15 en om 20:15
Yup.quote:
Dan hoop ik voor je dat je 'm erg leuk vindt.quote:
Of 456123 of 45(1)236. De laatste is een aanrader als je ze eigenlijk nooit hebt gezien.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:07 schreef MMXMMX het volgende:
In welke volgorder moet ik die 6 films nu kijken ?
Gewoon op leeftijd afkijken ? Of is er een andere volgorder waar op
je de films moet zien ?
Oke dat dacht ik al er is dus een volgorder :quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:09 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Of 456123 of 45(1)236. De laatste is een aanrader als je ze eigenlijk nooit hebt gezien.
Als je het verhaal niet kent zul je een hoop spoilers tegen komen op die manier.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:29 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Oke dat dacht ik al er is dus een volgorder :
Star Wars Episode 1 1999 The Phantom Menace
Star Wars Episode 2 2002 Attack of the Clones
Star Wars Episode 3 2005 Revenge of the Sith
Star Wars Episode 4 1977 A New Hope
Star Wars Episode 5 1980 The Empire Strikes Back
Star Wars Episode 6 1983 Return of the Jedi
Kan dit kloppen ?
Dat is kutquote:Op dinsdag 15 december 2015 20:29 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Oke dat dacht ik al er is dus een volgorder :
Star Wars Episode 1 1999 The Phantom Menace
Star Wars Episode 2 2002 Attack of the Clones
Star Wars Episode 3 2005 Revenge of the Sith
Star Wars Episode 4 1977 A New Hope
Star Wars Episode 5 1980 The Empire Strikes Back
Star Wars Episode 6 1983 Return of the Jedi
Kan dit kloppen ?
Ja dat is natuurlijk niet de bedoeling .quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:35 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Als je het verhaal niet kent zul je een hoop spoilers tegen komen op die manier.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:39 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk niet de bedoeling .
Voor mij is het net een cijferslotkun jij dit rijtje in de goede volgorde zetten ?
Ik ken inderdaad het verhaal niet en wil ze nu in de goede volgorde zien
vanwege die nieuwe film.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:09 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Of 456123 of 45(1)236. De laatste is een aanrader als je ze eigenlijk nooit hebt gezien.
Waar. Ik hou van spoilers.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:45 schreef Gruisman het volgende:
Lees 1 (wellicht neppe) review en meteen enorm gespoiledkutzooi
Ben niet één met de Force. Heb geen zelfdiscipline.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:58 schreef Breuls het volgende:
[..]
No you don't. You don't want your mind pre-blown.
Hoe weet ik nu welke 4 is en welke 5 is enzovoort ik vind het knap verwarrendquote:
quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:19 schreef Roland_Deschain het volgende:
Ik snap dat hele gedoe met dat "Hoe de films in welke volgorde kijken?" niet echt. Kijk de films gewoon in de volgorde zoals ze zijn uitgebracht? Geen probleem toch?
gewoon op volgorde van release kijken als je er zo mee zitquote:Op dinsdag 15 december 2015 21:38 schreef MMXMMX het volgende:
[..]gewoon schijt aan het verhaal en kijken maar
![]()
Dat ga ik misschien ook wel doen want ik kom er niet uit LOL
Ik wacht nog ff op wat reacties en anders maar niet hoor![]()
De nummers van de films staan notabene in de titels die je quote... Veel makkelijker kunnen we het niet makenquote:Op dinsdag 15 december 2015 21:38 schreef MMXMMX het volgende:
[..]gewoon schijt aan het verhaal en kijken maar
![]()
Dat ga ik misschien ook wel doen want ik kom er niet uit LOL
Ik wacht nog ff op wat reacties en anders maar niet hoor![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Not this shit again...
Je hebt logisch 1-6, chronologisch 4-6 en 1-3, dan "machete" 4, 5, (1), 2, 3 als flashback en dan afsluiten met 6.
Meer smaken zijn er niet.
Ah als flashback, snap hemquote:Op dinsdag 15 december 2015 22:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Not this shit again...
Je hebt logisch 1-6, chronologisch 4-6 en 1-3, dan "machete" 4, 5, (1), 2, 3 als flashback en dan afsluiten met 6.
Meer smaken zijn er niet.
Alsof er nog spoilers zijn uit de eerste 6 films.quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:46 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, spoiler het anders even joh. Idioot.
Als iemand paar posts boven je zegt ze nog niet gezien te hebben...quote:Op woensdag 16 december 2015 08:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Alsof er nog spoilers zijn uit de eerste 6 films.
Dan nog zijn die dingen die ik zei wel bekend.quote:Op woensdag 16 december 2015 08:41 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Als iemand paar posts boven je zegt ze nog niet gezien te hebben...
En doe het toch maar liever nietquote:Op woensdag 16 december 2015 08:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dan nog zijn die dingen die ik zei wel bekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |