abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:24:06 #151
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158102516
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het in Nederland en in mijn omgeving nog heel erg meevallen. Ben je ziek? uitzieken maar. is ook het advies van de huisarts, kom in Nederland niet aan met een griepje en haast maar ga lekker naar huis en ga in bed liggen met een kop thee met honing en wat beschuit en kippensoep.

woon je in Drenthe of Groningen ofzo?

5 miljoen Nederlanders slikken dagelijks meerdere medicatie per dag. Dat vind ik absurd hoog
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_158102529
Ik heb nog steeds geen verklaring gezien waarom mensen vrijlaten in hun relatiekeuze zorgt voor een afname in "naastenliefde".
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:36:50 #153
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158102799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:24 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik heb nog steeds geen verklaring gezien waarom mensen vrijlaten in hun relatiekeuze zorgt voor een afname in "naastenliefde".
Relatiekeuze of gender voorkeur doet dat ook niet echt nee. Al is de insteek dat ALLE relaties aan waarde aan het verliezen zijn door de drukte in het dagelijkse leven. De niet officiële maar wel (enigszins maatschappelijk opgelegde) structuur waar men in geleid wordt (Werk op nummer 1, tweeverdieners zijn de norm, het opvoeden van kinderen laat je over aan anderen (want tweeverdieners zijn de norm)) dus zie je de kinderen doordeweeks maar een paar uur per dag tijdens het eten en een beetje in de avond en met geluk in het weekend als er geen studie gedaan moet worden (want je moet toch bij blijven en niet achter gaan lopen hé).

Dus het valt een beetje in het relatie-complot, maar niet wat betreft de keuze van partner of eigen identiteit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_158102872
Wat doen jullie in vredesnaam dan allemaal voor werk enzo in het dagelijks leven? Ik herken mijzelf noch mijn omgeving hier absoluut niet in. En dan hebben we het over ondernemers met eigen zaak tot aan kantoorbuffels die 40 uur per week werken. Met gezin en hobbies ernaast.

Hoe je zelf met die zelf-opgelegde druk omgaat lijkt me daarin veel essentieler.
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:41:03 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158102895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:40 schreef ChrisCarter het volgende:
Wat doen jullie in vredesnaam dan allemaal voor werk enzo in het dagelijks leven? Ik herken mijzelf noch mijn omgeving hier absoluut niet in. En dan hebben we het over ondernemers met eigen zaak tot aan kantoorbuffels die 40 uur per week werken. Met gezin en hobbies ernaast.

Hoe je zelf met die zelf-opgelegde druk omgaat lijkt me daarin veel essentieler.
Ik heb er zelf ook geen last van hoor, trek gewoon mijn eigen richting in en vind het wel best verder. Ik leg gewoon een beetje de theorie uit zeg maar.
Vrijheid
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:48:03 #156
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158103015
Redelijk drukke baan hier _O- met dat Fok!en erbij, vaak meer dan 40 uur. Zelf voor gekozen, geen moeite mee.

Maak bewust tijd voor mijn vrouw, mijn familie, schoonfamilie, hobbies, vrienden en (zelf)studie. Nergens medicijnen voor nodig. Gelukkig.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_158103230
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

woon je in Drenthe of Groningen ofzo?

5 miljoen Nederlanders slikken dagelijks meerdere medicatie per dag. Dat vind ik absurd hoog
Zou je met dit Pharma geneuthier kunnen ophoepelen?

De discussie hier gaat over het al dan bestaan van een complot rondom het stimuleren van de seksuele vrijheden, danwel het inperken ervan. En dan vooral waarom de traditionele complot denkers zich zo vaak scharen bij de rechts-conservatieve kant, de kant die juist door hen verdacht wordt deel uit te maken van de grote wereldheerschappijcomplotten.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:08:39 #158
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158103440
Ik dronk net een glaasje limonadesiroop (met aspartaam) en kreeg ineens een homo-fantasie. Daar zit meer achter. Bij deze bewezen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_158103512
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, het is verder geen viezer verwijt dan dat men zich voor een elitair karretje laat spannen. (bal - kaats dingetje zeg maar).

Nu moest ik de post wel enigszins schonen van een paar woordjes maar dat terzijde.
Het is uberhaubt geen verwijt in mijn optiek. Dat je zelf niet achter de stroming staat maakt de stroming niet per definitie fout. Ik moet er ook niets van hebben overigens, maar mijn uitingen zijn dan ook niet in die hoek te plaatsen. Nou wil ik niet zeggen dat cad conservatief rechts is, haar uitingen daarentegen lijken dat wél te zijn. Misschien moet cad haar mening anders brengen waardoor mensen niet direct die neiging hebben om haar in dat hokje te plaatsen.

Óf ze vind wel echt wat ze zegt, en dan is zo'n opmerking over conservatief rechts gewoon heel normaal (en nogmaals, niets mis mee als je werkelijk zo denkt, ik kan er alleen met míjn visie niet bij dat iemand zo denkt).
pi_158103514
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 08:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

denk je dat dat bevrijding is..
Ja. Je niet hoeven voor te doen zoals je niet bent, lijkt mij bevrijding.
pi_158103578
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:10 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij ben ik liever deel van het zgn probleem dan van de zgn oplossing. Laat in mijn wereld maar mensen de vrijheid hebben zichzelf te zijn. Zolang ze daar anderen niet mee kwetsen of beknotten, is er geen vuiltje aan mijn lucht. Enger vind ik een wereld waarin je jezelf niet mag zijn, omdat er mensen bang zijn voor een spook in the sky.
Eens, de vrijheid die de vrijheidsdenkende complotters voorstaan lijkt me nogal eng beklemmend.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:48:39 #162
52357 Lambiekje
pi_158104360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe gaat naastenliefde kapot als mensen met andere voorkeuren geaccepteerd worden?
Het gaat om dat homo zijn zo nadrukkelijk aanwezig is op TV. Lijkt wel of iedere tv persoonlijkheid een homo is.

quote:
[..]

Dat ligt toch echt aan jezelf maar blijf maar in je sprookje geloven dat mensen niet meer met elkaar communiceren. Jouw eventuele gebrek aan vriendschappen is natuurlijk niet een maatschappelijk probleem.
http://www.scientias.nl/w(...)an-ons-leven-opeist/

Social Media heeft een grote impact op je off-line vriendenkring

quote:
[..]

En wat heeft dit te maken met het accepteren lgbt's?

[..]

Dat jij je ouders/grootouders niet bezoekt is ook niet direct een maatschappelijk probleem.
waarom denk je dat ik dat niet zou doen.?

Ik praat van uit hoe onze maatschappij daar nu mee omgaat. Ik praat niet uit eigen visie.

Toen opa nog leefde voor dat de verdomde griepprik hem fataal werd, ging ik maandelijks naar Groningen waar hij woonde. Dik 400 km voor mij heen-weer.

Waar haal je het toch steeds vandaan dat ik uit eigen visie praat.

quote:
[..]

En je hebt hier ervaring mee of roeptoeter je zoals gewoonlijk maar weer eens wat?
Tjesus mina volg je uberhaupt wel maatschappelijk issues?

quote:
[..]

En nog een hele reeks onzin, lekker bezig Biekje, dat jij zoals het lijkt compleet contactgestoord bent is jouw probleem, dat jij geen relaties in stand kunt houden is ook jouw probleem, dat jij slecht contact hebt met je buurman is ook jouw probleem.
wederom het is een visie die de maatschappij heeft.

Ik heb juist heel goed contact met de buren. Toen het nog mooi weer was. Ieder weekend weer met de kano op stap met de buuf.

quote:
En zoals ik al zei zijn jouw problemen geen maatschappelijk probleem.
Het is andersom. Ik heb geen problemen. Het zijn de problemen die behandeld wordt in praatprogramma's, wat ik hoor van mensen die in bepaalde zorginstellinge werken en zoals je misschien weet ben ik betrokken bij een patientenvereniging.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 13:51:42 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_158104440
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het gaat om dat homo zijn zo nadrukkelijk aanwezig is op TV. Lijkt wel of iedere tv persoonlijkheid een homo is.

[..]

[..]

Ik praat van uit hoe onze maatschappij daar nu mee omgaat. Ik praat niet uit eigen visie.

Toen opa nog leefde voor dat de verdomde griepprik hem fataal werd, ging ik maandelijks naar Groningen waar hij woonde. Dik 400 km voor mij heen-weer.

[..]

[..]

Ik heb juist heel goed contact met de buren. Toen het nog mooi weer was. Ieder weekend weer met de kano op stap met de buuf.

[..]

Het is andersom. Ik heb geen problemen. Het zijn de problemen die behandeld wordt in praatprogramma's, wat ik hoor van mensen die in bepaalde zorginstellinge werken en zoals je misschien weet ben ik betrokken bij een patientenvereniging.
Ah, daar zit het pijnpunt dus.
Begrijpelijk dat je daar heel boos om bent maar dat je daarna de hele medische wetenschap bent gaan haten is wel heel erg zonde van je leven.
Sorry mods, zal weer on topic gaan: gender en relaties.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:51:49 #164
52357 Lambiekje
pi_158104446
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Relatiekeuze of gender voorkeur doet dat ook niet echt nee. Al is de insteek dat ALLE relaties aan waarde aan het verliezen zijn door de drukte in het dagelijkse leven. De niet officiële maar wel (enigszins maatschappelijk opgelegde) structuur waar men in geleid wordt (Werk op nummer 1, tweeverdieners zijn de norm, het opvoeden van kinderen laat je over aan anderen (want tweeverdieners zijn de norm)) dus zie je de kinderen doordeweeks maar een paar uur per dag tijdens het eten en een beetje in de avond en met geluk in het weekend als er geen studie gedaan moet worden (want je moet toch bij blijven en niet achter gaan lopen hé).
En die weinige tijd die een ouder heeft, omdat anders eten en hypotheek niet gefinancieerd kunnen worden, zijn de kinderen druk bezig met volstrekt nutteloze huiswerk.

quote:
Dus het valt een beetje in het relatie-complot, maar niet wat betreft de keuze van partner of eigen identiteit.
Dat twee-verdieners noodzakelijk is geworden om een huis te kunnen financieren is weldegelijk een vooropgezet plan.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:55:42 #165
52357 Lambiekje
pi_158104551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ah, daar zit het pijnpunt dus.
Begrijpelijk dat je daar heel boos om bent maar dat je daarna de hele medische wetenschap bent gaan haten is wel heel erg zonde van je leven.
Sorry mods, zal weer on topic gaan: gender en relaties.
Nee geen pijn punt . Het het bedrog van bigpharma was ik al van op de hoogte. Ik haat die industrie daarvoor al. Maar dat van opa enz was je al eerder op de hoogte.

[ Bericht 8% gewijzigd door jogy op 08-12-2015 14:35:06 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:57:17 #166
269692 Divje
brr brr patapim
pi_158104588
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee geen pijn punt . Het het hyperbedrog van bigpharma was ik al van op de hoogte. Ik haat die verdomde industrie daarvoor al. Maar dat van opa enz was je al eerder op de hoogte.

Heb je het Boek van Gøtzsche al aangeschaft? Dat ben jij eigenlijk wel verplicht. Lees hoofdstuk 10. De malversaties, bedrog, corruptie en omkoping is een zo veel extremer en absurder dan ik al dacht van deze volstrekt geschifte industrie.
Kan je nu een keer een ontopic bijdrage doen? En je pharmameuk naar dat andere topic slingeren. :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_158104610
quote:

[..]

Hoe is dit een antwoord op mijn vraag?

Of zijn homo's niet van de naastenliefde?

[..]

quote:

Nogmaals dat ligt aan jezelf, je bent niet verplicht om een account te nemen.
En voor het onderhouden van vriendschappen in het buitenland zijn sociale media natuurlijk ideaal.

[..]

quote:

Omdat het in mijn ervaring niet zo ernstig is als het angstbeeld wat jij blijkbaar hebt.

[..]

quote:
Beschik jij ook nog over enige inhoud?

[..]

quote:

Nee het is de maatschappij niet, althans niet mijn maatschappij maar goed misschien is het in het noorden nog een stuk prettiger leven.

[..]

quote:
Arme patiëntenvereniging is mijn eerste reactie gezien je ontbrekende basale medische kennis .

Praatprogramma's zijn nu niet echt een maatstaf natuurlijk, die behandelen juist de uitzonderingen want dat is interessant.
pi_158105180
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Niet dan? We slikken wat af. Koorts onderdrukken, hoofdpijn, maagzuur andere kwalen. Geen tijd voor knappe nachtrust en ff rustig aan. En maar doorgaan. En maar doorgaan.
Maar dat hoort allemaal bij het "traditionele" plaatje in een iets moderner jasje. Werken voor de kost, volgens oud cultureel christelijk gebruik. Allemaal met de neus dezelfde kant op, volgens oud cultureel christelijk gebruik, allemaal in het keurslijf.

Ik zie juist dat degene die het traditionele meer of minder loslaten hier veel minder aan mee doen. Dat de groepen die jij aanhaalt als zijnde middelen om dit stramien te verkrijgen juist degene zijn die minder meedoen aan die ratrace en hun eigen weg vinden.

Bv de man en vrouw die zorg en werk verdelen waardoor beide meer ruimte en meer rust krijgen tegenover het traditionele gezin waarbij de man zich het vuur uit zijn schenen loopt om de boel financieel rond te krijgen en waar de vrouw 6 koters aan haar rokken heeft hangen en de wallen onder haar ogen tot aan haar knieen komen. Die om 22.00 uitgeput in slaap vallen, geen puf hebben om tegen de bierkaai op te vechten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158105358
quote:

[..]

Vindt je? Ik vind het eigenlijk veelste weinig voorkomen. Vind dat het te vaak een soort karikaturen zijn, zou erg graag in allerlei programma's ook gewoon homo's zien, alleen dan van alle soorten en maten, net als in de realiteit.
Niet altijd de ik ben kleding expert homo met steriotype homotrekjes. Dat vind ik echt een gemis in veel films e.d. Er word mij nogsteeds wat teveel gedaan alsof homo zijn zo "anders" is, dat terwijl er in de realiteit maar weinig anders aan is behalve met wie ze het bed willen delen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158105423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En die weinige tijd die een ouder heeft, omdat anders eten en hypotheek niet gefinancieerd kunnen worden, zijn de kinderen druk bezig met volstrekt nutteloze huiswerk.

Apart, want mijn zoon heeft naast zijn huiswerk nog tijd zat over. Tijd genoeg voor zijn vrienden, voor ons en voor zijn hobby´s.
Ik ben in mijn hele leven maar een handjevol kinderen tegen gekomen die hun ouders weinig zagen, het gros brengt veel tijd door met familie en vrienden.
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:36:38 #171
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158105474
Pharma is een paar topics verder (en die heb je ook al gevonden lambiekje ;( ), kruisbesmet niet heel BNW met je pharma kruistocht lambiekje.
Vrijheid
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:38:53 #172
52357 Lambiekje
pi_158105534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Vindt je? Ik vind het eigenlijk veelste weinig voorkomen. Vind dat het te vaak een soort karikaturen zijn, zou erg graag in allerlei programma's ook gewoon homo's zien, alleen dan van alle soorten en maten, net als in de realiteit.
Niet altijd de ik ben kleding expert homo met steriotype homotrekjes. Dat vind ik echt een gemis in veel films e.d. Er word mij nogsteeds wat teveel gedaan alsof homo zijn zo "anders" is, dat terwijl er in de realiteit maar weinig anders aan is behalve met wie ze het bed willen delen.
nou kleding keuze, handbewegingen en stemgebruik vind ik toch wel vaak eng hoor.
Neem Jelte van Hollands Beste Bloemstylist. Of Maik de boer. Brrrrr
pi_158105611
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nou kleding keuze, handbewegingen en stemgebruik vind ik toch wel vaak eng hoor.
Neem Jelte van Hollands Beste Bloemstylist. Of Maik de boer. Brrrrr
Ik vind het niet eng, sommige mensen zijn zo. Let maar eens goed op, dan zal je zien dat ook sommige hetero mannen dat zo doen en sommige hetero vrouwen ook.
Maar er word me wat teveel gedaan alsof dat homo gedrag is dat voor alle homo's opgaat, dat is niet eens een beetje waar. Ik pleit dus voor veel meer homo's e.d. op tv, een breder, normaler beeld.
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:42:22 #174
52357 Lambiekje
pi_158105621
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:36 schreef jogy het volgende:
Pharma is een paar topics verder (en die heb je ook al gevonden lambiekje ;( ), kruisbesmet niet heel BNW met je pharma kruistocht lambiekje.
ik denk ik dat door medicatie hormoonverstoring geaardheid kan aantasten.
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:52:52 #175
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158105889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik denk ik dat door medicatie hormoonverstoring geaardheid kan aantasten.
Goeie zwing het onderwerp weer in. (ik vind dat Bisfenol_A Nog steeds heftig creepy in plastic :@ )
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')