Mijn ervaring leert dat mensen met schulden sneller meer uitgave aan dit soort consumptie besteden dan wanneer met zwarte cijfers heeft.quote:Op maandag 7 december 2015 09:50 schreef Sandyman het volgende:
Aan de doorgestreepte zaken geeft TS niks uit, aangezien hij 2000 euro in de schuld zit en dit zo snel mogelijk weer terug naar 0 wil hebben. Als TS dat voor elkaar heeft en het gemaakte overzicht van inkomsten en uitgaven heeft gemaakt kun je weer eens aan bier of een snackbar gaan denken.
Natuurlijk is er WEL veel aan de hand. TS staat een flink aantal maandsalarissen achter en dreigt nu ook aanmaningen van zijn lesgeld te krijgen. Het lesgeld is niet de enige achterstand, hij staat 2000 euro in de min.quote:Op maandag 7 december 2015 09:59 schreef Janneke141 het volgende:
Want zo nee, dan is er niet zo veel aan de hand natuurlijk. Een maand niet betalen, tegen de tijd dat er een aanmaning komt ben je vier weken verder met nog twee weken respijt om te betalen
Als de oude bank merkt dat er geen inkomsten meer binnenkomen trekken ze direct de mogelijkheid tot roodstaan in en dan heeft TS heel snel een probleem. Je denkt toch niet dat een bank dit soort praktijken accepteerd? TS mag rood staan omdat er regelmatige betalingen binnenkomen.quote:Op maandag 7 december 2015 10:19 schreef Accursius het volgende:
Nieuwe bankrekening openen en daar je stufi heen sturen.
Er komen toch gewoon betalingen binnen? In principe binnen 24 uur zelfs. ALleen dan aangevoerd vanaf een andere rekening in plaats van rechtstreeks van de DUO.quote:Op maandag 7 december 2015 10:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Als de oude bank merkt dat er geen inkomsten meer binnenkomen trekken ze direct de mogelijkheid tot roodstaan in en dan heeft TS heel snel een probleem. Je denkt toch niet dat een bank dit soort praktijken accepteerd? TS mag rood staan omdat er regelmatige betalingen binnenkomen.
Pardon?quote:Op zondag 6 december 2015 23:52 schreef Nizno het volgende:
Dan kun je in 23 maand van je schuld af zijn.
Omdat je ook verder kunt lezen en ik dus al uitleg dat ik inkomensbronnen en uitgaven mis in het verhaal waardoor ik alleen van het stukje in de quote uit ben gegaan, brommer en telefoon.quote:Op maandag 7 december 2015 10:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Pardon?
Hij heeft 2000 euro schuld. Er komt 790 per maand binnen en hij geeft er 300 per maand uit.
Dan houdt hij 490 per maand over.
2000 / 490 = 4,08 maanden.
Hoe kom jij aan 23 maanden?!
Hij zegt zelf geld over te houden. Dat een ziektekostenverzekering niet in de OP staat wil niet automatisch zeggen dat hij die vergeten is; die kan ook door zijn ouders opgehoest worden om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 7 december 2015 10:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
Omdat je ook verder kunt lezen en ik dus al uitleg dat ik inkomensbronnen en uitgaven mis in het verhaal waardoor ik alleen van het stukje in de quote uit ben gegaan, brommer en telefoon.
Hierbij de voorwaarden van RABO. ING kon ik zo snel niet vinden, maar zal niet heel anders zijn.quote:Op maandag 7 december 2015 10:24 schreef Accursius het volgende:
Er komen toch gewoon betalingen binnen? In principe binnen 24 uur zelfs. ALleen dan aangevoerd vanaf een andere rekening in plaats van rechtstreeks van de DUO.
quote:Iets anders is de financiële verantwoordelijkheid van ouders voor hun kroost. Deze stopt niet bij het 18de jaar. Artikel 395a boek 1 Burgerlijk Wetboek verplicht ook daarna te blijven bijdragen in de kosten van studie en levensonderhoud. Deze voortgezette onderhoudsplicht duurt tot het 21ste jaar en is opgenomen omdat veel kinderen met 18 jaar nog niet zijn uitgeleerd. Een hbo-opleiding of universitaire studie is niet goedkoop, duurt minimaal vier jaar, bovendien is de tijd die besteed kan worden aan bijbaantjes beperkt.
En ben bang de wettelijke plichten tussen vader en zoon hier en een gepasseerd station is.quote:Op dinsdag 8 december 2015 06:56 schreef slacker_nl het volgende:
Met betrekking op je lesgeld ed: http://www.geldenrecht.nl(...)jk-voor-hun-kinderen
In dat geval heeft TS wellicht recht op meer steun, als zwart op wit komt te staan dat vader niet wil en/of kan bijdragenquote:Op dinsdag 8 december 2015 08:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
En ben bang de wettelijke plichten tussen vader en zoon hier en een gepasseerd station is.
(iets met kale kip en zo.)
Eerst een opmerking van me verwijderen omdat ik blijkbaar zit te trollen en direct er na een opmerking van me quoten omdat ik toch iets zinngs opmerk. Beetje flauw. Ik stop met deze discussie.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:47 schreef Mark het volgende:
quote:
0s.gif
Op dinsdag 8 december 2015 08:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
En ben bang de wettelijke plichten tussen vader en zoon hier en een gepasseerd station is.
(iets met kale kip en zo.)
In dat geval heeft TS wellicht recht op meer steun, als zwart op wit komt te staan dat vader niet wil en/of kan bijdragen
Steun van wie? Hulpverlening?quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:47 schreef Mark het volgende:
[..]
In dat geval heeft TS wellicht recht op meer steun, als zwart op wit komt te staan dat vader niet wil en/of kan bijdragen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |