Nero22 | zaterdag 5 december 2015 @ 20:06 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: De New/Oldbierit! - Motorrijders newbierit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik ![]() New/Oldbierit Apr 2014 ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden. Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() | |
Nero22 | zaterdag 5 december 2015 @ 20:08 |
Goed, keuzestress dus.Voor sylvester moet het een SS worden, en ik zit te denken aan naked. Gezien de CB900F een beetje aan de onderkant van de markt zit dan, zit ik nu te kijken naar de FZ6N's, CB600's en GSR600's. Sala, wat is jouw ervaring met de GSR? En dan natuurlijk de Bandit. Maar goed, ik weet wat de meningen daarover zijn. ![]() | |
Nero22 | zaterdag 5 december 2015 @ 20:10 |
Deeltje 1198 zie ik![]() ![]() | |
sylvesterrr | zaterdag 5 december 2015 @ 20:29 |
Ik zie daar ¤¤¤¤¤¤¤... Ducati en onderhoud... ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 5 december 2015 @ 20:45 |
Ik zie daar ¤¤¤¤¤¤¤... Ducati en onderhoud... ![]() [/quote] Maar wel een bloedjegeile motor | |
sylvesterrr | zaterdag 5 december 2015 @ 20:49 |
True... Misschien toch maar op zoek gaan naar een vriendin met een goed inkomen zonder dure hobby's/smaak. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 december 2015 @ 01:09 |
Ze betaalt haar eigen shit maar, ik ben getrouwd met de auto en de Ducati. Over de auto gesproken, voor niks een nieuwe tellerkabel gekocht. 30 euro vergooid, probleem lijkt echt in de aandrijving van de transmissie te zitten op die kabel. Dus maar een GPS snelheidsmeter erin beunen, ach dat heeft wel enige charme. | |
Salatrel | zondag 6 december 2015 @ 06:46 |
erg zuinig is ie niet en de tank is maar 16 liter... Elke 200km tanken dus. Reed verder, voor zover ik dat als kersverse rijbewijseigenaar kon beoordelen prima ondanks de Bridgestone banden. | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 09:25 |
Een vriendin met een goed inkomen zonder dure hobby's/smaak zou mij juist kunnen sponsoren. ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 december 2015 @ 10:57 |
Misschien is het juist handiger om een vriendin op te snorren die een Duc rijdt ![]() | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 11:15 |
![]() Schat, maak jij het eten klaar? Dan ga ik nog even een rondje rijden. Tot zo. ![]() | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:01 |
Lieve FOK!'ertjes, Omdat ik sinds kort mijn A-rijbewijs en een motor heb, zal ik hier ook eens posten. Als ik Sylvsterrrrrrrrrrrrrr was, zou ik een motorscooter kopen. Dan hoef je ook niet meer te schakelen. Ik schakel me een ongeluk op die Bandiet! ![]() Nou ja, het is allemaal overkomelijk. Nu nog even studeren, dan weer rijden. Toch wel lekker weer zo in december. Ook bij -5 kan je nog prima rijden. Maar ja, ex-bromscooterrijders zijn dan ook de echte bikkels. Groetjes, Geelman | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:06 |
Motorscooter? Ik vind het schakelen juist leuk. ![]() ![]() | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:08 |
Mwa, het is wel grappig maar in de stad blijf je er maar druk mee. Nu moet ik het ook nog een beetje in de vingers / voeten krijgen, want m'n lesmotor (Gladius) had een versnellingsindicator en het was een tweepoter. Die Bandiet is een vierpoter en heeft geen versnellingsindicator, dus het is soms nog een beetje een worsteling om hem in het goede verzet te krijgen. Newbiestruggles zullen we maar zeggen. | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:15 |
Gewoon kilometers maken, dan voel je dat soort dingen vanzelf aan. Desnoods schakel je gewoon terug naar de 1 en daarna naar de juiste versnelling. ![]() | |
Nero22 | zondag 6 december 2015 @ 12:16 |
Probeer dan maar eens een 250cc 2-cilinder. Dan schakel je pas wat af. En dit is geen grap, maar als ik nu (op de bank) een schakelbeweging maak met mijn voet, krijg ik spierpijn. ![]() Met zijn 600cc 4-cilinder kun je toch gewoon in zijn 2 blijven hangen? ![]() | |
daNpy | zondag 6 december 2015 @ 12:19 |
Lijkt me wel, mijne loopt iig 0-160 in zijn 2 ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 december 2015 @ 12:19 |
Rollend terug naar 1 of blijven hangen in 2... beiden goede manieren om eens lekker op je bek te gaan als het nat is ![]() | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:19 |
Jewel, maar dan draait 'ie 6.000 toeren of zo. Vind ik een beetje te gek voor in de stad. | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:20 |
Heb laatst op een xj6 gereden die werd gebruikt als A2-lesmotor. 35 kw, geknepen op gashendel. Ja, ik moest toen flink gaan schakelen inderdaad. Op de xj6 met vol vermogen hoefde ik niet continu te schakelen. In de stad kan je prima hangen in z'n 2 inderdaad, als je lui bent. ![]() | |
Nero22 | zondag 6 december 2015 @ 12:21 |
Standaard 8,000/9,000 toeren hier. ![]() | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:22 |
Wat rij je dan? ![]() Het moet niet de motor-GP worden hier, easy does it. | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:23 |
Op een rechte weg terug naar de 1 en daarna naar 3 schakelen moet toch kunnen? Dus: ontkoppelen, terug naar de 1, naar de drie en weer koppelen. | |
Nero22 | zondag 6 december 2015 @ 12:23 |
Ninja 250r. De MotoGP gaat het sowieso niet worden. ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 december 2015 @ 12:24 |
Volgens mij schakelt hij bij te hoge rolsnelheid sowieso niet naar 1, en als hij dat wél doet gaat 'ie heel naar gillen door de drag in de bak. | |
BlackLining | zondag 6 december 2015 @ 12:25 |
Ehh, waarom zou je dit doen? Als je op een rodeo-stier wilt rijden kun je net zo goed naar een pretpark. | |
Catch22- | zondag 6 december 2015 @ 12:25 |
ik kom niet onder de 12.000 toeren hoor | |
Nero22 | zondag 6 december 2015 @ 12:27 |
![]() ![]() | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:28 |
Bij zowel de Thundercat als de r6 heb ik vaak genoeg op hoge snelheid (>100kmpu) teruggeschakeld naar de 1. Gewoon omdat ik niet zeker was van de huidige versnelling en ik niet in de verkeerde versnelling een bocht wilde nemen. ![]() Maar let wel, ik laat de koppeling pas opkomen wanneer ik de juiste versnelling te pakken heb. | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:28 |
Leuk ding wel, A2 neem ik aan? Ik ben verder niet zo van de supersports, doe mij maar zoiets bijvoorbeeld: ![]() | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:29 |
Niet zeker van mijn huidige versnelling. ![]() | |
BlackLining | zondag 6 december 2015 @ 12:30 |
Oh, daarom. Trap hem dan naar boven, dat vindt ie véél prettiger dan naar de 1. Trouwens, op vlak gebied boeit het ook amper. Als het goed is kun je inschatten of je te hoog of te laag zit. Exacte nummertje is niet echt relevant, dat komt pas bij haarspeldbochten met hoogteverschil om de hoek kijken. | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:30 |
Schakelde je naar z'n N of zo? ![]() ![]() | |
Nero22 | zondag 6 december 2015 @ 12:31 |
Klopt, maar veel langzamer zal ie er niet van gaan hoor. ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 6 december 2015 @ 12:33 |
Dan krijg je shift lock. | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:34 |
Kijk, daar heb ik wat aan! ![]() Gelukkig is een Bandiet nog redelijk soepel, maar die Gladius was helemaal fijn. Je kon makkelijk in z'n 4 een rotonde nemen of zo. | |
daNpy | zondag 6 december 2015 @ 12:34 |
Net doen of je gaat sprinten en dan na 10 meter al opschakelen.... ![]() | |
Nero22 | zondag 6 december 2015 @ 12:35 |
Ik zat al in de rev-limiter man. ![]() | |
Catch22- | zondag 6 december 2015 @ 12:35 |
ja dat heb ik dus niet en is soms wel lastig. De powerband zit echt hoog, onder de 5-6000 toeren doet hij echt niks. Daarom zou ik wel een drie cilinder willen. | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:37 |
Tweecilinder of scooter! ![]() Mja, eerst maar eens een beetje oefenen op de Suus. Is ook best leuk. | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:38 |
Op vlak gebied deed ik dat ook niet vaak. Maar die paar keren dat ik naar de Eifel ben geweest heb ik dat wel veelvuldig gedaan. Inderdaad, bij die haarspeldbochten. Hmm, dat van naar boven trappen is ook een goed idee ja. Ik ben ook maar een beginner. ![]() ![]() | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:39 |
En dat is? Het zegt mij niks. ![]() | |
Catch22- | zondag 6 december 2015 @ 12:39 |
ik ga van mijn levensdagen niet op een scooter rijden. | |
BlackLining | zondag 6 december 2015 @ 12:39 |
Gewoon niet bang zijn om dat ding 6k+ te laten lopen. Kan ook gerust in zijn twee. Beetje aso wellicht, maar dan rijden ze wel het lekkerste en Bandit horen sowieso niet in de stad. Ben trouwens ook wel erg te spreken over mijn GSX550 ![]() | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:40 |
+1 Kan ik net zo goed een mp3 ofzo kopen. ![]() | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:42 |
Ik rijd al bijna 10 jaar bromscooter. In Turkije had ik een 125cc scooter gehuurd. In geen jaren zoveel plezier gehad als met dat ding. Misschien zit het in m'n bloed of zo! ![]() Maar een 'echte' motor heeft ook zo z'n charmes, ik moet er alleen nog mee leren lezen en schrijven. | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:43 |
Heb ik ook mee gereden. 400cc, machtig ding. Zet maar voor de deur. | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 12:47 |
Ik heb geen fortuin uitgegeven aan rijlessen, examens en uitrusting om op een scooter te kunnen rijden. ![]() | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 12:50 |
Hoeft ook niet, je moet gewoon rijden wat je leuk vindt. Voor de een een R1, voor de ander een T-Max. | |
Nero22 | zondag 6 december 2015 @ 12:51 |
Ik stond eens naast zo'n T-Max 500 met Akra demper. Damn. ![]() | |
Sarasi | zondag 6 december 2015 @ 12:52 |
Wat schakel je in de stad dan? Hoger dan de derde versnelling hoef ik nergens in de stad hoor. Op lange stukken ringweg gaat 'ie wel naar vier maar over het algemeen is de tweede versnelling hier prima voor de stad. ![]() | |
Maegrim | zondag 6 december 2015 @ 13:01 |
waar blijft m'n trofee ![]() | |
daNpy | zondag 6 december 2015 @ 13:05 |
Terug schakelen naar een versnelling waarbij de motor meer toeren moet maken dan hij kan. Dan gaat de boel (bak/aandrijving/wiel) stil staan. Heb het wel eens gehad toen ik in een bocht per ongeluk tegen het pookje tikte en hij naar de N ging. Omhoog schakelen is dan lastiger ivm balans, dus ik tikte hem naar zijn 1 en hoppa, met slippend wiel de bocht door ![]() | |
sylvesterrr | zondag 6 december 2015 @ 13:09 |
Zolang je dat terugschakelen en weer omhoog schakelen doet zonder tussentijds te koppelen is daar toch geen sprake van? Of maak ik een denkfout? | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 13:11 |
Dat klopt, maar volgens mij is het niet zo goed voor je bak. Uit de bak van mijn motor komt wel een luide 'klonk' als ik dat doe met een te hoge snelheid. | |
daNpy | zondag 6 december 2015 @ 13:14 |
In principe moet dat niet kunnen, maar met een natte koppeling draait er een heleboel toch mee wat dan in een keer toch even stil gaat staan om te synchroniseren. | |
Geelman | zondag 6 december 2015 @ 16:13 |
Shit, rechter spiegel lam... ![]() | |
BlackLining | zondag 6 december 2015 @ 16:36 |
In pure theorie kan dat geen kwaad nee. In de praktijk wel. Je ontkoppelt nooit helemaal, want het is een natte bak en daar kleeft de koppeling altijd wat. Het kán opzich wel maar je doet je je motor er absoluut geen plezier mee. Plus dat als je je koppeling iets te lomp los laat, je gewoon plat op je bek gaat omdat je achterwiel je voorwiel komt inhalen. Als je een motor op de bok zet met zijn achterwiel van de grond, in zijn vrij en met de koppeling ingetrokken draait het achterwiel nogsteeds. Same thing. Ik denk dat dat ook voornamelijk een kwestie van uitlaat is. Ik rij ook veel lekkerder in de 2 in de stad maar dan maakt ie 6k rpm en dat kan gewoon echt niet met die rioolbuis die er bij mij onder hangt. | |
Salatrel | zondag 6 december 2015 @ 17:46 |
Ja maegrim gewoon rijden wat je voorkeur heeft ... Hoe zat die BMW motorscooter eigenlijk? | |
BlackLining | zondag 6 december 2015 @ 21:19 |
Ik heb dit nu met mijn onderarmen ![]() Clipons ![]() | |
Maegrim | zondag 6 december 2015 @ 21:23 |
Dat was een openbaring | |
Nero22 | zondag 6 december 2015 @ 21:54 |
En toch heb je nog steeds liever de S1000R gereden. ![]() | |
Maegrim | zondag 6 december 2015 @ 23:33 |
Ik had nog liever een 50cc Daxkloon gereden | |
Salatrel | maandag 7 december 2015 @ 06:04 |
die stuurde best aardig. Kan het iedereen aanraden het een keer te proberen | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2015 @ 06:44 |
Een versnellingsindicator? Wist niet eens dat er motors waren die dat hadden. Waarom zou je dat willen? Alles gaat om gevoel. ![]() Newbiestruggles waarschijnlijk ja. Bandiet is een heerlijke motor om te rijden. Oh en met -5 rijden? Als ze gestrooid hebben? Is de bandiet een pekelfiets? | |
Geelman | maandag 7 december 2015 @ 07:31 |
Je hebt toch ook geen pekelauto? ![]() | |
Vinniiee | maandag 7 december 2015 @ 07:40 |
Waar is het nu -5 dan? | |
BlackLining | maandag 7 december 2015 @ 11:26 |
Pas op he, een Bandit roest onder je kont vandaan in de winter ![]() Vooral de uitlaatbochten en de ophanging van je achterveer. Die laatste repareren na pekelschade kost je ¤200 kan ik je uit ervaring vertellen inmiddels. | |
Catch22- | maandag 7 december 2015 @ 11:31 |
Ik laat mijne even lekker binnen tot de pekel weg is. | |
mjan | maandag 7 december 2015 @ 12:37 |
Kunnen onderhand wel een apart Bandit-topic maken ![]() | |
Drinky | maandag 7 december 2015 @ 12:41 |
ik heb eigenlijk al jaren geen spiegels meer. | |
Erasmo | maandag 7 december 2015 @ 12:50 |
Er is toch al een speciaal subforum om over bandits te praten? | |
wel.o.k | maandag 7 december 2015 @ 13:02 |
dan mag ik hier niet praten over mijn katana? | |
BlackLining | maandag 7 december 2015 @ 15:25 |
Zeg ehh,er rijden hier nogal wat mensen op tupperwarefietsen toch? Iemand enig idee wat je kunt doen aan het gebulder van een ruitje? Scheelt een hoop in temperatuur maar ik word knettergek van die turbulentie tegen mijn helm. De GSX klinkt met oordoppen harder dan de Bandit zonder oordoppen qua windruis ![]() | |
Erasmo | maandag 7 december 2015 @ 15:34 |
Spoiler. | |
Catch22- | maandag 7 december 2015 @ 15:53 |
Niet janken en een paar ballen groeien | |
BlackLining | maandag 7 december 2015 @ 15:55 |
Ik heb liever geen gehoorbeschadiging ![]() | |
Catch22- | maandag 7 december 2015 @ 15:56 |
ik heb er op mijn gsxr weinig last van, maar ik zit ook boven de flow van het ruitje met mijn lengte. | |
BlackLining | maandag 7 december 2015 @ 16:04 |
Ik merk er op de Bandit ook niks van, die heeft geen tupperware dus zit je gewoon volledig in de wind. Alleen daar is geen turbulentie, dus met een goede helm heb je daar geen last van. Die ruit op de GSX scheelt wel een hoop in temperatuur. Op de Bandit begint het nu aardig fris te worden, maar ik zit nu gewoon in mijn doorwaaipak op de GSX ![]() ![]() Verder begin ik steeds blijer te worden met dat ding ![]() ![]() ![]() | |
Tunafish | maandag 7 december 2015 @ 16:10 |
Als de wind net over het ruitje direct in je bakkes komt, is het volgens mij niet anders dat die ruit hoger of lager zien te krijgen, of zelf hoger of lager gaan zitten ![]() | |
BRooster | maandag 7 december 2015 @ 16:26 |
Bestaan er geen double bubble of verhoogde ruitjes voor dat ding? Dan heb je (hopelijk) de luchtstroom net over je helm heen. Als dat geen optie is iets meer voorover gaan zitten (zelfde effect) of juist iets minder voorover zodat de lucht meer op je borst komt? | |
Gummiebeer | maandag 7 december 2015 @ 16:49 |
Of ga anders even op een Alp zitten, op de snelweg, dan valt het gebulder wel weer mee op de eigen fiets. ![]() | |
Geelman | maandag 7 december 2015 @ 17:19 |
Zal 'm nog wel even in de siliconenspray zetten. Gelukkig is het nu nog 10 graden boven nul, dus geen pekel. | |
Phaelanx_NL | maandag 7 december 2015 @ 17:27 |
Ik heb ze wel zien strooien hier. | |
Geelman | maandag 7 december 2015 @ 19:09 |
Hmm. Wie heeft er ervaring met ACF-50? ![]() http://www.corrosion-control.nl/ | |
Erasmo | maandag 7 december 2015 @ 19:15 |
Goed spul. | |
Maegrim | maandag 7 december 2015 @ 19:36 |
Ik heb er de VFR door weggedaan ![]() | |
Drinky | maandag 7 december 2015 @ 21:41 |
Double bubble ruitje monteren. | |
Isdatzo | maandag 7 december 2015 @ 21:48 |
Zomer monteren. | |
Geelman | maandag 7 december 2015 @ 22:31 |
Wehe, gewoon achterom kijken of zo? Scooterstyle? ![]() | |
Drinky | maandag 7 december 2015 @ 22:46 |
ja op de snelweg en bij het afslaan. Originele spiegels trilden veel en verstelden zich na een wheelie, klapte altijd in bij 150+. Daarna aftermarket gekocht en die klapten ook in bij 160+ dus daarna eraf gesloopt. Had me voorgenomen nieuwe te kopen maar is er nooit meer van gekomen. Mijn remlicht doet het gelukkig nog (zolang ik niet alleen mijn achterrem gebruik want aftermarket rearsets hebben geen plek daarvoor ![]() | |
Drinky | maandag 7 december 2015 @ 22:46 |
Uitlaat (de)monteren. | |
Geelman | maandag 7 december 2015 @ 23:01 |
![]() Ik heb gelukkig links nog, morgen even verlengers kopen en er een nieuw setje opzetten. Toch wel handig. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2015 @ 23:07 |
Heb zelf ook niet meer de originele op mijn Bandit. Kleintjes aan de uiteindes van mijn handvatten. | |
BlackLining | maandag 7 december 2015 @ 23:41 |
Voor dit ding worden echt geen ruitjes meer gefabriceerd hoor, laat staan double bubble ![]() Nou ja, morgen maar die hele ruit eraf. Had er net geen zin meer in want toen ik weg wilde rijden zag ik dat het lampje in het achterlicht kapot was. Dat nog zitten verwisselen daar, toen had ik wel weer genoeg geschroefd ![]() En toch vond ik die stock bandit spiegels dikke prima. Trilt niet en goed zicht. Lelijk wel met die twee dikke UFO's erop, maar ja ![]() Ik heb ook aftermarkets, maar ik overweeg ook bar-end spiegels. Eigenlijk eens kijken of ik ze eventuele aan de binnenkant van mijn handvaten en dan aan de onderkant kan monteren. Stuur is toch breed zat, dus ik kijk makkelijk om mezelf heen dan. Sowieso gaan de spiegels van de GSX er ook af want die maken dat ding eigenhandig een halve meter breder. | |
Maegrim | dinsdag 8 december 2015 @ 01:22 |
Bij m'n CB paste dat niet, ook breed stuur | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2015 @ 08:34 |
Heb ze eigenlijk nog nooit aan de binnenkant gezien ergens. Klinkt wel sjiek. Niet zo'n lelijke ufo's bovenop en niet onnodig je motor breder maken dan nodig | |
mjan | dinsdag 8 december 2015 @ 09:09 |
Ik vind die bar-end spiegels echt waanzinnig lelijk èn ze zijn niet functioneel; dubbel jammer wmb. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2015 @ 09:26 |
Hoezo niet functioneel? | |
Erasmo | dinsdag 8 december 2015 @ 09:50 |
Al gezocht of ga je er enkel vanuit? Je ziet er niet echt veel mee. | |
mjan | dinsdag 8 december 2015 @ 09:55 |
Je bent dan voornamelijk je eigen armen aan het bewonderen. | |
Vinniiee | dinsdag 8 december 2015 @ 10:04 |
En je moet redelijk ver naar beneden kijken, waardoor je geen zicht op de weg voor je hebt. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2015 @ 10:28 |
Dan heb je hem gewoon niet goed afgesteld. | |
BlackLining | dinsdag 8 december 2015 @ 11:53 |
Ik heb daar al op gezocht ja ![]() | |
Nero22 | dinsdag 8 december 2015 @ 11:58 |
Van harte ![]() | |
Erasmo | dinsdag 8 december 2015 @ 12:00 |
MRA moet toch wel wat hebben? | |
mjan | dinsdag 8 december 2015 @ 12:06 |
Maar natuurlijk. | |
BlackLining | dinsdag 8 december 2015 @ 14:14 |
Thanks ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2015 @ 14:23 |
Ja. Hoe kan het anders dat ik daar geen last van heb? | |
Phaelanx_NL | dinsdag 8 december 2015 @ 14:30 |
Wellicht zit je in een andere houding op de motor dan mjan. | |
mjan | dinsdag 8 december 2015 @ 14:40 |
Misschien heb ik wel enorm dikke armen. Of jij hele dunne armpjes. Of hebben we een andere houding. Of ben jij niet beter gewend. Of kan ik inderdaad geen spiegels afstellen ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 8 december 2015 @ 19:16 |
Of zijn onder je arm gemonteerde spiegels gewoon mooier als dat ze practisch zijn. | |
mjan | dinsdag 8 december 2015 @ 21:50 |
Nee joh, het moet natuurlijk wel aan mij liggen ![]() | |
Maegrim | dinsdag 8 december 2015 @ 22:19 |
bij mij staan ze boven het stuur, maar omdat die breed is heb ik geen ellebogen in de weg ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 8 december 2015 @ 22:26 |
Ah, ok, het zij zo ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 december 2015 @ 10:56 |
Vraagje voor de Transalpinisten: mijn snelheidsmeter is voor de vierde keer in nog geen 30.000 km gehemeld. De vorige keren was een versleten wormwiel de boosdoener. Is dit een bekend probleem? Kun je hier iets tegen doen, bijvoorbeeld een wormwiel plaatsen van ander materiaal? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2015 10:59:47 ] | |
Erasmo | woensdag 9 december 2015 @ 10:57 |
Klinkt eerder alsof ie stroever draait dan hoort. | |
Sounddragon | woensdag 9 december 2015 @ 11:01 |
Idd, zorg dat de kabel op de goede manier richting tellerbak loopt en geen scherpe bochten maakt of knel zit ergens.. En géén vettigheid in de kabel baggeren, want dat verzamelt zooi en daar gaat hij ook niet beter van draaien.. Hooguit een beetje siliconenspray ofzo, maar geen WD40 of kruipoliezooi erin. | |
Freezer | woensdag 9 december 2015 @ 12:09 |
Op het knopje op mijn stuur drukken en het ruitje rechter op zetten ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 9 december 2015 @ 12:23 |
Wormwiel van een ouwe sloopalp halen, niet nieuw halen want die dingen zijn van waaiboom plastic. Ik heb nog nooit in 11 jaar tijd een snelheidsmeter hoeven te vervangen van mn ouwe alp en is nog steeds de orginele. | |
Dekatria | woensdag 9 december 2015 @ 19:38 |
Enige bekende probleem is dat het tandwiel in de wielnaaf na 60K vervangen moet worden, omdat het van plastic is en dan versleten is. | |
#ANONIEM | woensdag 9 december 2015 @ 21:26 |
Bedankt voor de tips. Op zoek naar de achterliggende oorzaak dus. | |
BlackLining | donderdag 10 december 2015 @ 00:27 |
Mja dat kon Kaatje ook inderdaad. Best lachen opzich ![]() Inmiddels gewoon het scherm van de GSX afgesloopt en nu rij ik mooi zonder. Véél beter. ![]() Voortaan gewoon weer een naked ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 10-12-2015 00:44:38 ] | |
Salatrel | donderdag 10 december 2015 @ 05:19 |
elke willekeurige alp dus.. | |
Gummiebeer | donderdag 10 december 2015 @ 12:40 |
Nee, van een PD06 Oh wacht...matig garpje | |
Piles | donderdag 10 december 2015 @ 15:04 |
Jullie nog tips voor druppellader? Die van de Lidl is gesneuveld blijkbaar. Geeft alleen nog maar een klik als ik 'm naar de juiste modus wil zetten. | |
Geelman | donderdag 10 december 2015 @ 17:29 |
Staat je motor in de stalling? Als je geregeld blijft rijden, is het volgens mij niet eens echt nodig. Ik heb trouwens spiegelverbreders gekocht. Die krengen kostten 33 euro... ![]() | |
Piles | donderdag 10 december 2015 @ 17:35 |
Beide doe ik niet op dit moment ![]() Dus accu staat weer op 11V nu... Net maar de Optimate besteld. | |
#ANONIEM | donderdag 10 december 2015 @ 17:39 |
Ik ga m'n accu eens bijvullen, goed idee | |
Geelman | donderdag 10 december 2015 @ 17:40 |
Staat je motor gewoon buiten? | |
Piles | donderdag 10 december 2015 @ 18:00 |
Ja, wel onder een hoes uiteraard. Maar geen ruimte om m binnen te zetten. Zit er wel aan te denken om m naar mn ouders te rijden om m binnen te zetten. Als ie het ooit weer doet. | |
Geelman | donderdag 10 december 2015 @ 18:04 |
Die van mijn staat ook gewoon onder de gallerij van m'n flat, gelukkig wel redelijk droog. Ik moet ook nog eens een goede hoes kopen, maar dat is weer zoveel gedoe. | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 18:13 |
Mensen, jullie mening. Ik heb vandaag effe een proefzitje (zit, geen rit) gedaan, en ben er toch vrij zeker van dat dit de keus is. Ik wil de motor voor alles en nog wat gebruiken. Stad, snelweg, dijkjes en vakanties misschien. De Hornet is het meest praktisch voor de stad, wellicht het leukste/makkelijkste sturen, en leuke trekkracht onderin. De CBR heeft als voordeel de kuip. Het gaat beide om 2003/2004 modellen. Halp. ![]() Poll: Nero's keuzestress (all-round motor) • CBR600RR • Hornet 900 Tussenstand: | |
Erasmo | donderdag 10 december 2015 @ 18:23 |
Action heeft er een liggen als het goed is. Maar hoe is de staat van je accu? Zit er nog voldoende elektrolyt in? | |
Erasmo | donderdag 10 december 2015 @ 18:23 |
Hoeveel procent van de tijd zit je in de stad? | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 18:27 |
De meeste (kleine) ritjes gebeuren in/om de stad, maar de lange ritten (naar hotel mama, 1 uur rijden of Fok! meetings ![]() | |
mjan | donderdag 10 december 2015 @ 19:43 |
Hornet! En dan ruilen we van motor ![]() | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 19:46 |
Heul nie, jij wilde de SV650. ![]() Hoe ervaar jij trouwens vakantietripjes op de Bandit? ![]() | |
Catch22- | donderdag 10 december 2015 @ 19:48 |
Kuip is wel fijn, maar of zoveel kms op een 600rr zo prettig is vraag ik me af. 1 van mijn motormaatjes heeft er 1, wel een vet ding. | |
sylvesterrr | donderdag 10 december 2015 @ 19:52 |
Zowel op de Thundercat als de R6 was dat prima te doen. 1000km op een dag geen probleem. Nou ja, na afloop zit je wel met verrotte knieën. ![]() | |
Isdatzo | donderdag 10 december 2015 @ 19:52 |
Beter een jongere generatie 600RR nemen. | |
mjan | donderdag 10 december 2015 @ 19:55 |
Ja, liever een SVtje (kan ik je niet overtuigen die te kopen? ![]() ![]() Dat ervaar ik als uitstekend! Wat wil je weten? | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 19:57 |
Ja, geld enzo jonguh ![]() ![]() lol ![]() ![]() Het gaat me inderdaad om het hele kuip/voorruit gedoe. Een schermpje op een naked rammen vind ik schande, en ik weet dat je lange afstanden doet op die Bandit van je. De snelweg: pijn of pleasure? | |
Sarasi | donderdag 10 december 2015 @ 20:01 |
Ik heb inmiddels al twee keer Groningen - Den Bosch gedaan op mijn naked GS500 en ik had nergens last van. Alleen een beetje saai op den duur, maar niet te koud of te lawaaiig of teveel wind ofzo. Gewoon lekker hangen en dan ging het prima. ![]() | |
Isdatzo | donderdag 10 december 2015 @ 20:02 |
Op de snelweg val ik in slaap. Waarom zou je dat met de motor willen doen ![]() | |
Catch22- | donderdag 10 december 2015 @ 20:03 |
Het is ook een kwestie van wennen. Eerste serieuze rit ging ik stuk, nu valt t allemaal wel mee. Nu ben ik ook begonnen met fitness, misschien helpt dat ook. En ik zit met mijn lengte toch vol in de wind. Kuipje of niet. | |
mjan | donderdag 10 december 2015 @ 20:05 |
Het enige dat pijn doet op de snelweg is de dodelijke saaiheid, ik vind het echt onzin om moeilijk te doen over een beetje wind op een naked. Boven de 160 denk ik af en toe wel dat wat windbescherming fijn zou zijn, maar die snelheden rijd ik niet heel lang, normaal gesproken. | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 20:09 |
Och ja, op geen enkele motor is snelweg leuk natuurlijk. En dat wind-gebeuren lees ik maar hoor. Heb er verdomd weinig ervaring mee. Alleen twee ritjes Rotterdam - Amsterdam op een supermoto (XT660X), wat eigenlijk best okay was. En volgens mij is dat dan zelfs erger dan een Hornet. Thanks. ![]() Mooi op de poll ongeveer gelijk op te zien gaan. Heb hem ook op GoT gezet. Eigenlijk vertelt het me nog niks zo. ![]() | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 20:15 |
O ja, de CBR600 is rood en de Hornet zwart. De CBR is dus sneller. ![]() | |
mjan | donderdag 10 december 2015 @ 20:17 |
Gewoon rustig een stuk proefrijden als je je rijbewijs hebt, komt goed ![]() | |
mjan | donderdag 10 december 2015 @ 20:18 |
Oh, je hebt ook al iets concreets op het oog ![]() | |
Vinniiee | donderdag 10 december 2015 @ 20:19 |
Ligt er maar met aan wat je wilt. Kamperen met die 600rr zal lastig gaan, maar het zijn wel dikke motoren van dat jaar. Qua zithouding is het op een Hornet langer uit te houden gok ik zo. Als ik jou was zou ik kijken of je op beide types een lange proefrit kunt maken, een beetje fatsoenlijke zaak zal dat wel begrijpen. | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 20:19 |
Dan jat je mijn Hornet weg zo. ![]() ![]() Ik zoek een linkje. ![]() | |
mjan | donderdag 10 december 2015 @ 20:22 |
Wees niet bang, te veel cilinders ![]() | |
Vinniiee | donderdag 10 december 2015 @ 20:24 |
![]() | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 20:25 |
Je hebt DM. ![]() 2-cilinder maakt wel dik geluid. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 10 december 2015 @ 20:30 |
Hornet, kun je altijd nog een ruitje op knallen in de mindere jaargetijden. | |
Morivar | donderdag 10 december 2015 @ 20:45 |
Hornet, want naked ![]() | |
Catch22- | donderdag 10 december 2015 @ 21:00 |
Vfr dan? | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 21:17 |
Vrij duur had ik begrepen door de V4 VTEC "yo" | |
BlackLining | donderdag 10 december 2015 @ 22:07 |
Zelfs op de snelweg: naked > kuip. Die turbulentie ![]() Hornet dus. Echt. Dat tupperware moet je niet willen. | |
Nero22 | donderdag 10 december 2015 @ 22:51 |
True, en hard rijden kun je toch niet echt. Althans, niet op die snelheden waarop een ruitje echt waardevol wordt (150+ als ik de verhalen een beetje mag geloven). Die 900 heeft daarbij ook een bult meer koppel = relaxter rijden. | |
Sounddragon | donderdag 10 december 2015 @ 23:48 |
Ruiten zijn altijd moeilijk met turbulentie, maar als je ook regen rijdt wel heel erg fijn. Op de AT had ik zo'n MRA met spoiler, en dat was wel ok.. Ietsje turbulentie bovenop je helm met de spoiler omhoog, en spoiler omlaag had je precies de wind in je vizier als je dat wilde.. Op de GTR (dikke lompe volle kuip) zat je perfect uit wind en water, maar zat je in de zomerzon te snakken naar wat verkoeling. Naked rijdt prima, op de snelweg vind je vanzelf de 'lekkere' snelheid waarbij je lichaam 'gedragen' wordt door de rijwind. Bij mij ergens rond de 140 ofzo. Je kunt dat een beetje beinvloeden door van die rox-risertjes te nemen, daarmee kun je de boel perfect afstellen. | |
Erasmo | vrijdag 11 december 2015 @ 11:35 |
Even uw aandacht voor het volgende: Planes, Trains & Automobiles | |
Catch22- | vrijdag 11 december 2015 @ 11:40 |
oke thanks | |
Nero22 | vrijdag 11 december 2015 @ 11:49 |
lol ![]() Ik denk dat 'ie PTA / De 17e Motorrijders New/Oldbierit! 26-09-2015 #33 bedoelt. ![]() | |
Erasmo | vrijdag 11 december 2015 @ 11:53 |
Tijd voor koffie ![]() | |
Erasmo | vrijdag 11 december 2015 @ 17:28 |
Papieren voor de Zero zijn getekend, voorschot is gestort en de levering bij de dealer wordt in week 51-52 verwacht. Nu hopen dat ze hem bij m'n huis eruit willen gooien want de motor staat nu in Alkmaar en de dealer is in Happurg. Maw de vrachtwagen komt op 5 km m'n huis voorbij ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Erasmo op 11-12-2015 18:24:10 ] | |
Nero22 | zondag 13 december 2015 @ 16:54 |
Ik dacht dat je dat ding vlak over de grens gekocht had man. ![]() | |
Erasmo | zondag 13 december 2015 @ 17:38 |
Er is een dealer op 100km van m'n huis maar die mailde niet eens een vraagprijs terug. Nou dan doe ik toch geen zaken met je. | |
Nero22 | zondag 13 december 2015 @ 18:23 |
Zijn verlies. Jammer voor hem. ![]() Na het ritje op de Bandit van mjan ben ik er toch zekerder van dat het een Hornet gaat worden, i.p.v. de CBR. ![]() | |
Erasmo | zondag 13 december 2015 @ 18:41 |
Haha dus toch ![]() | |
mjan | zondag 13 december 2015 @ 18:51 |
Heeft de bandit toch nog iets goed gedaan ![]() | |
Salatrel | zondag 13 december 2015 @ 19:34 |
Cbr gestemd om het spannend te houden | |
rulerofdeath | zondag 13 december 2015 @ 20:44 |
de nieuwe africa twin:![]()
| |
Vinniiee | zondag 13 december 2015 @ 23:35 |
Wat een lilik ding | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 00:42 |
Sla die Hornet over; ik heb hier nog een mooie matzwarte CB staan die weg mag ![]() | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 00:43 |
Ze zijn vergeten om er een lekkere dikke tank en kuip op te gooien.. veel te slank dat ding, en in het rood is hij domweg lelijk idd. | |
BlackLining | maandag 14 december 2015 @ 01:20 |
Daar al die herrie om maken ![]() | |
Nero22 | maandag 14 december 2015 @ 01:37 |
Wel een ontzettend geil ding. Ik heb er foto's van gezien. ![]() Maar uit datzelfde topic dacht ik begrepen te hebben dat 'ie niet voor ¤4,000 weg gaat. ![]() | |
Salatrel | maandag 14 december 2015 @ 07:57 |
wat moet die schadefiets nog kosten? ![]() | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 11:22 |
nee, dan kom je nog een beetje tekort idd ![]() | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 11:23 |
ex-schadefiets.. Wat een gek ervoor geeft.. Doe maar een bod, dan roep ik wel nee ![]() | |
Erasmo | maandag 14 december 2015 @ 11:26 |
¤5 | |
Vinniiee | maandag 14 december 2015 @ 12:55 |
Ja, dat vind ik dus ook ![]() | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 13:20 |
misschien staan de dikke kuip en valbeugels wel op de optielijst ![]() | |
Maegrim | maandag 14 december 2015 @ 14:27 |
Voor 4k is mijn CB wel te koop hoor ![]() | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 14:29 |
de mijne staat op 10km ofzo, die is bijna nieuw jonguh ![]() | |
Nero22 | maandag 14 december 2015 @ 17:41 |
Heb vandaag een proefritje gedaan op een Fazer S2. ![]() Toffe dealer. Hij liet me dus gewoon een rondje rijden op het industrieterrein. ![]() Reed wel super tof, en het is een overcomplete fiets... Misschien wordt dit het? ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Nero22 op 14-12-2015 18:07:13 ] | |
Salatrel | maandag 14 december 2015 @ 19:48 |
er is nog geen nee geroepen... | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 19:55 |
Nu ineens weer een 'kuip'? Misschien is het handig om eerst eens uit te vinden wat je nou wilt ![]() Ik wacht nog steeds op de edit waarin hij de missende 3 nullen toevoegt.. zeg ik daarna wel nee. | |
rulerofdeath | maandag 14 december 2015 @ 20:00 |
waarom moet het zo'n lomp ding worden? ik vind het wel wat. lijkt me behendiger dan zo'n onmeunig brede fiets | |
Nero22 | maandag 14 december 2015 @ 20:08 |
A ja. Als het maar meer power heeft dan wat ik nu heb en het er een beetje leuk uit ziet. Eigenlijk ben ik niet heel kieskeurig. ![]() | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 20:16 |
Omdat aktieradius, want het is en blijft een reisbrommer, en omdat adventure bike, en dat hoort een beetje stevig te zijn. Sowieso ziet dat ding er meteen niet meer uit als je er straks een paar fatsoenlijke koffers aan hangt; dan is het net zo'n big mama negerin met een reet formaatje minirotonde ![]() | |
Sounddragon | maandag 14 december 2015 @ 21:24 |
Dan voldoet 95% van het nederlandsche motorpark aan je eisen ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 december 2015 @ 09:40 |
mijn fucking Segway voldoet aan de eisen | |
Catch22- | dinsdag 15 december 2015 @ 10:10 |
wat zal Nero blij zijn als hij een grote mannenmotor mag rijden ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 december 2015 @ 12:25 |
voor ons zal hij altijd de kleine nero blijven ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 december 2015 @ 12:44 |
Mijn stationsfiets ook. | |
Nero22 | dinsdag 15 december 2015 @ 13:51 |
![]() Maar ik heb al wel eens een stoplichtsprintje gewonnen. ![]() | |
Tunafish | dinsdag 15 december 2015 @ 13:55 |
Tegen een fietser? ![]() | |
Nero22 | dinsdag 15 december 2015 @ 15:21 |
Nee nee, tegen Sala. Ik was op een XT660X en hij heeft nauurlijk de XT660Z. Het was een kwestie van gewicht. ![]() | |
Tunafish | dinsdag 15 december 2015 @ 16:28 |
Dan zul je inderdaad wel een voordeel hebben ![]() Kreeg net een mail van MAG, dat ze een of ander groots onderzoek eindelijk af hebben en een lading resultaten presenteren. Wel grappig om even door te lezen, http://www.mag-nl.org/cms/uploads/MAG_enquete2015.pdf | |
Drinky | dinsdag 15 december 2015 @ 19:42 |
Hoezo niet. Ieder ritje kom ik met mijn motor toch wel boven de 150. 200+ zonder kuip is minder leuk maar zolang je jezelf zo klein mogelijk maakt geen last van. Heb een CBR600RR gehad. Gaat hard en stuurt lekker maar motorgevoel en snelheidsbeleving is nul. | |
Catch22- | dinsdag 15 december 2015 @ 19:45 |
Op mijn oude srad is dat al zo. Ik ging voor t eerst boven de 140, maar had met 200 niet het idee dat ik heel hard ging ofzo. | |
Nero22 | dinsdag 15 december 2015 @ 20:53 |
![]() Honda Africa Scooter ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 december 2015 @ 20:55 |
noem je mij nu een dikzak? | |
Salatrel | dinsdag 15 december 2015 @ 20:55 |
Anne! Tunafish doet gemeen tegen mij ![]() | |
Tunafish | dinsdag 15 december 2015 @ 21:05 |
Maar maar maar, ik noemde Nero mager ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tunafish op 15-12-2015 21:12:06 (die jongen heet Nero, niet Nemo :')) ] | |
Nero22 | dinsdag 15 december 2015 @ 21:12 |
![]() Zou willen dat het zo was. | |
Tunafish | dinsdag 15 december 2015 @ 21:15 |
Nouja, simpel redeneren; je moet wel graatmager zijn, anders komt die Ninja niet vooruit met jou erop ![]() | |
Salatrel | dinsdag 15 december 2015 @ 22:17 |
hij reed op een xtx... in de basisversie dezelfde fiets alleen dan supermoto spec ipv allroad | |
Tunafish | woensdag 16 december 2015 @ 09:22 |
Ja, maar normaal niet, dan zit 'ie op de Ninja, en die komt ook vooruit. | |
Nero22 | woensdag 16 december 2015 @ 09:27 |
lol Ik denk dat Morivar afgelopen weekend er inderdaad meer moeite mee had dan ik normaal heb. Sommigen hebben hem al op mijn brommert zien rijden bij de McDonald's tijdens de vorige rit. Die kerel is twee koppen groter dan ik, en zit met zijn knieen tegen het stuur aan. ![]() | |
Tunafish | woensdag 16 december 2015 @ 11:01 |
Dat zal best, ja ![]() ![]() | |
mjan | woensdag 16 december 2015 @ 11:07 |
Morivar die op snelweg over de BT in mijn oor piept 'hoho, dat kan zomaar niet' als ik wat gas geef en een auto in wil halen, terwijl Nero vlak daarna ruim boven de toegestane Vmax voorbij komt zoeven. Heel onwerkelijke ervaring ![]() | |
Erasmo | woensdag 16 december 2015 @ 11:10 |
Ach na een paar keer is 200+ niet meer bijzonderder dan 160+. | |
Nero22 | woensdag 16 december 2015 @ 11:47 |
Ik ben nog nooit zo snel geweest op de motor. ![]() | |
Nero22 | woensdag 16 december 2015 @ 16:10 |
![]() Review Africa Twin hier: http://lanesplitter.jalop(...)557816152.1442156688 | |
Den_Haag | woensdag 16 december 2015 @ 16:21 |
Voor in Marokko? | |
Catch22- | woensdag 16 december 2015 @ 16:24 |
Voor in Marokko? [/quote] Of Kanaleneiland. | |
Geelman | woensdag 16 december 2015 @ 20:53 |
Wehe, ik probeerde bij 160 rechtop te blijven zitten. Toen waren m'n armen 10cm langer... ![]() Het is trouwens nog steeds prima weer om een beetje rond te rijden. | |
BlackLining | woensdag 16 december 2015 @ 23:46 |
Dat went sneller dan je lief is hoor ![]() Ik heb weer een setje handvatverwarming binnen. Morgen maar eens die Oxfords van de GSX af halen en de nieuwe erop zetten. iemand nog interesse in een setje Oxfords? Moet ze wel eerst nog even op de Bandit testen of ze het doen. Op de GSX niet namelijk, daar mauwt het computertje over te weinig stroom als ik het goed begrijp. | |
Sarasi | donderdag 17 december 2015 @ 10:51 |
Heerlijk weertje vandaag! Ik heb het geluk dat ik vanmiddag toch in Assen moet zijn voor een interview, dus daar plak ik een mooi rondje achteraan denk ik. ![]() | |
Erasmo | donderdag 17 december 2015 @ 17:58 |
Wie had z'n motor ook alweer in de stalling gezet? ![]() Misschien. | |
BlackLining | donderdag 17 december 2015 @ 18:18 |
BlackLining: Die benzineslang blijft ook wel zitten zonder dat klemmetje. GSX: Hurhurhur. You'd wish. ![]() ![]() | |
koekjestrommel1 | donderdag 17 december 2015 @ 18:20 |
![]() | |
BlackLining | donderdag 17 december 2015 @ 18:53 |
Die zit er nu omheen ja. Maar dat was toch een behoorlijk gedoe zo ergens in de berm ![]() ![]() | |
Sarasi | donderdag 17 december 2015 @ 19:05 |
Nou. Mijn motor staat in de stalling. ![]() Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf. ![]() Motor is er wat minder jofel aan toe. Schaafplekken tot onder de lak op de tank, tellersetbehuizing gebroken en geschaafd, koplamp geschaafd, blok geschaafd en Suzuki plaatje eraf, koppelingskabel en hendelomhulsel geschaafd en het stuur is krom. ![]() Dat wordt dus een duur grapje. Nou hoeft alles niet perfect mooi hersteld op zich en dat scheelt al een hoop, maar dan nog tikt het wel aan. Helm erbij ook nog, die is echt afgeschreven. Dus ik ga van de winter aan het klussen. ![]() Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op. ![]() | |
sylvesterrr | donderdag 17 december 2015 @ 19:35 |
Ah bah Sarasi. ![]() | |
mjan | donderdag 17 december 2015 @ 20:03 |
Auto zeker niet geraakt? Naar voor je, Sarasi ![]() | |
Nero22 | donderdag 17 december 2015 @ 20:19 |
Is zulke schade te verhalen op die rücksichtslose trut? ![]() ![]() ![]()
![]() | |
Sarasi | donderdag 17 december 2015 @ 20:25 |
Nope, alleen het asfalt. ![]() ![]() | |
mjan | donderdag 17 december 2015 @ 20:29 |
Jammer ![]() Verder wel behulpzame omstanders getroffen of heb je hem met pure wilskracht zelf weer overeind gekregen? | |
Marco001 | donderdag 17 december 2015 @ 20:32 |
Balen ![]() Soms is het helaas gewoon financieel veel verstandiger om wel de ander bij het ongeval te betrekken helaas. Iig sterkte en veel plezier bij het repareren. ![]() | |
Sarasi | donderdag 17 december 2015 @ 20:38 |
Jaaaaaa. ![]() ![]() ![]() ![]() Heb wel echt een flinke smak gemaakt. Mouw van m'n jas is wat geschaafd en mijn helm vertrouw ik niet meer. ![]() ![]() ![]() | |
sylvesterrr | donderdag 17 december 2015 @ 20:43 |
Ha, bij jou was de politie dus ook al toevallig in de buurt? Altijd handig. ![]() Bij mijn schuiver waren twee rechercheurs in de buurt. De berger was twee kilometer verderop. Die was er dus eerder dan de ambulance (en de politieauto). ![]() Toch wel fijn dat omstanders je helpen. Je krijgt dan toch weer een beetje hoop in de mensheid. ![]() | |
Salatrel | donderdag 17 december 2015 @ 20:59 |
Maar het was wel een mooiue dag om te rijden ![]() | |
Salatrel | donderdag 17 december 2015 @ 21:01 |
Hendig sjieke slip voor het zebrapad ![]() ![]() | |
sylvesterrr | donderdag 17 december 2015 @ 21:04 |
Je gebruikt twee keer het woord 'slip', maar je bedoelt er niet hetzelfde mee hè? ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 17 december 2015 @ 21:22 |
Ai, da's klote. Klinkt als ongeveer dezelfde schade als wat de CB had. Gaat aardig in de papieren lopen kan ik je vertellen. Tank en tellerbak zijn dure grappen. WA+ en/of opzittenden verzekerd? Dan kun je kleding en helm iig claimen namelijk. | |
Sarasi | donderdag 17 december 2015 @ 21:28 |
Nope. Tank moet ik even kijken wat ik daarmee wil doen, zit in ieder geval geen deuk in ofzo. Stiekem vond ik het ook niet heel erg als het niet mooi wordt, maar het moet niet gaan roesten natuurlijk. Tellerbak is echt alleen de behuizing, het kapje. Daar moet tweedehands ook wel aan te komen zijn, hoop ik tenminste. | |
BlackLining | donderdag 17 december 2015 @ 21:37 |
Het probleem wat ik met de Bandit had was dat de tank dan weer mooi was, maar dan moest het achterkuipje ook natuurlijk. dan kon net zo goed meteen de taartscherp eraf. En als je dan toch aan de anderkant bezig bent, meteen ook even de achterbrug in de powdercoat. En dan ligt de brug er toch uit: net zo goed even de vering upgraden. En als dan toch de halve motor al uit elkaar ligt, kan meteen het blok eruit voor een revisie. En het blok reviseren en niet even de voorvork meenemen is zonde. En met die vork eruit heb je dan weer alle ruimte om een mooie nieuwe tellerbak te installeren. En zo ben je de fiets rond, ben je weer bij de tank en heb je stiekem toch heel dat ding onder handen genomen ![]() Sterkte morgenochtend in ieder geval ![]() | |
Salatrel | donderdag 17 december 2015 @ 21:45 |
![]() | |
Sarasi | donderdag 17 december 2015 @ 21:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() Maar daarom. Eendje is toch al lelijk en dat is prima, deels daarom houd ik juist ook zo van dat ding. Om er dan wat eigenhandig gemaakte schaafplekken aan toe te voegen heeft ook wel wat eigenlijk.
| |
Erasmo | donderdag 17 december 2015 @ 21:49 |
Sterkte. Heb je die invoegtrut niet toevallig op eerdere beelden staan? | |
Sarasi | donderdag 17 december 2015 @ 21:53 |
Nope. Had een interview in Assen en ben toen vergeten de camera uit te zetten, dus die was al leeg voor ik weer op de motor naar huis stapte. Jammer genoeg. ![]() | |
Erasmo | donderdag 17 december 2015 @ 21:56 |
Murphy in actie. Heel misschien staat het nog op een camera van rijkswaterstaat. | |
Maegrim | donderdag 17 december 2015 @ 21:58 |
balen ![]() | |
BlackLining | donderdag 17 december 2015 @ 21:59 |
Ach ja, zo'n trut pakken heeft toch geen zin tenzij ze bekend iets doms te hebben gedaan. Niet aanraken is niet schuldig. Helaas, want het soort idioten wat niet weet waar de spiegels zitten dienen gewoon een stevige rekening en rijontzegging te krijgen. Dikke kans dat ze zich ook van geen kwaad bewust is omdat dat soort lieden toch niet in de spiegel kijkt. | |
rulerofdeath | donderdag 17 december 2015 @ 22:02 |
balen zeg | |
Phaelanx_NL | donderdag 17 december 2015 @ 22:09 |
http://www.schadezonderdader.nl/check | |
Maegrim | donderdag 17 december 2015 @ 22:11 |
Bij SD is de dader bij mij bekend ![]() ![]() ![]() | |
Sarasi | donderdag 17 december 2015 @ 22:18 |
Lief dat jullie allemaal meedenken hoor, maar er is bij mij gewoon niemand schuldig. Shit happens, de samenloop van omstandigheden zat gewoon tegen en ik denk dat ik, als ik anders had geremd, misschien wel overeind was gebleven. Of als ik ernaast was gedoken. Of als er geen olie op de weg had gelegen. Of als uitvoegtrut er niet was geweest. Maar goed ik lag nou eenmaal en ik doe er nu toch niks meer aan. Gelukkig weinig schade aan mezelf, relatief weinig schade aan de motor... En ik ben heel blij dat ik vanochtend wijs ende verstandig mijn laptop niet heb meegenomen en mijn kettingslot in de rugzak onder het bagagenetje had zitten. Les van vandaag: vertrouw nooit een automobilist en vaker remproeven oefenen. ![]() | |
Gummiebeer | donderdag 17 december 2015 @ 22:24 |
![]() | |
Geelman | donderdag 17 december 2015 @ 22:28 |
Ai, dat zijn de mindere kanten van het motorrijden! ![]() Zelf ook nog een stukje gereden, het is echt bizar warm voor de tijd van het jaar! ![]() | |
Nero22 | donderdag 17 december 2015 @ 23:10 |
Warmste decemberdag EVAHRR. Ik was na schooltijd ook nog maar even gaan rijden. Het was niet echt heel erg koud in mijn kevlar jeans. ![]()
| |
Vinniiee | vrijdag 18 december 2015 @ 00:02 |
Sterkte Sarasi ![]() ![]() | |
Sarasi | vrijdag 18 december 2015 @ 00:08 |
Ik heb al een tellersetbehuizing aangeboden gekregen tegen verzendkosten en een stuurtje kost nieuw ook maar 65 euro ofzo, valt allemaal weer mee. Nolan helmen zijn hier bij Motorplaza voor rond de 100 euro te krijgen momenteel (actie) dus daar ga ik eens kijken deze week en dan blijft eigenlijk alleen de tank nog direct over. Mijn moeder heeft voldoende ervaring met polijsten, afplakken en spuiten van auto-onderdelen en die wilde me daar wel mee helpen. Komt gewoon helemaal weer goed! ![]() | |
BlackLining | vrijdag 18 december 2015 @ 00:12 |
![]() | |
Morivar | vrijdag 18 december 2015 @ 00:26 |
Mooi bagger ![]() Gelukkig ben je er zelf zonder al teveel kleerscheuren vanaf gekomen. | |
Sounddragon | vrijdag 18 december 2015 @ 00:27 |
Ik heb nog een titaniumkleurig alu stuurtje liggen. Is wel een beetje een hoger model (11cm lift geloof ik). Wat voor brommer is het precies? | |
Sarasi | vrijdag 18 december 2015 @ 00:49 |
GS500. Maar na gekloot met stuurtjes van de rijschool was ik echt dolblij met een stuur wat ik zonder polsklachten kon gebruiken dus ik wil eigenlijk zo dicht mogelijk bij OEM blijven. Heb al wat after market dingetjes gezien voor dertig euro. ![]() Editje: ik heb geprobeerd te zoeken naar de afmetingen van dat OEM stuur maar ik heb geen idee wat alle cijfertjes betekenen. ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Sarasi op 18-12-2015 01:02:30 ] | |
BlackLining | vrijdag 18 december 2015 @ 00:51 |
Aftermarket stock stuurtjes? Waar haal je die? ![]() | |
Sarasi | vrijdag 18 december 2015 @ 00:53 |
Aftermarket zo dicht mogelijk bij OEM stuurtjes. ![]() | |
Erasmo | vrijdag 18 december 2015 @ 09:28 |
Roukama heeft dat toch wel? | |
Nero22 | zaterdag 19 december 2015 @ 08:03 |
Vandaag in het nieuws, de nieuwe R1(M) met een recall:![]() De transmissie is van dusdanige kwaliteit, dat alle brommerts teruggeroepen worden om een servicebeurt van 16 uur te ondergaan. ![]() Bron: http://lanesplitter.jalop(...)11?rev=1450464008122[/] | |
Salatrel | zaterdag 19 december 2015 @ 08:19 |
11cm? Is dat niet heel veel? | |
Tunafish | zaterdag 19 december 2015 @ 14:07 |
Voor de echte FOKker niet ![]() Sarasi, ruk van je glijpartij. Soms heb je inderdaad gewoon pech dat alles op hetzelfde moment verkeerd gaat en je het asfalt van dichtbij kunt bekijken. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 19 december 2015 @ 14:07 |
Kweenie, volgens mij is 7 standaard. Tis ook niet bepaald een ape hanger, en hoeveel mensen rijden er niet met risers? ![]() | |
Geelman | zaterdag 19 december 2015 @ 16:22 |
Zo, zelf ook een lekkere actie uitgehaald vanmiddag... ![]() Voor de toerit naar de snelweg sorteerde een Mercedes links voor terwijl ik op de rechterbaan stond. Hij liet de auto naar voren rollen, dus bij groen gaf ik eens goed gas. De Mercedes had ik vlot achter me gelaten, maar links van de invoegstrook reed een vrachtwagen. Omdat ik al flink wat snelheid had, dacht ik dat ik die vrachtwagen ook wel kon passeren via de invoegstrook. Dat was een inschattingsfout, want ik moest een stukje vluchtstrook meepakken... ![]() Ik ben behoorlijk pissig op mezelf, dit was totaal onnodige gevaarzetting! ![]() | |
Erasmo | zaterdag 19 december 2015 @ 16:40 |
'Maar' een 80pk zegt ie. Zelfs met mijn vliegende baksteen waar nog maar 50 paardjes huizen ben je al op invoegsnelheden voor je invoegsnelheden kan zeggen. | |
Geelman | zaterdag 19 december 2015 @ 16:42 |
Ik bedoelde er meer mee dat ik geen 100+ pk fiets hoef! ![]() | |
Erasmo | zaterdag 19 december 2015 @ 16:43 |
Dan heb ik niks gezegd ![]() | |
Phaelanx_NL | zaterdag 19 december 2015 @ 16:49 |
Nadeel van motorrijden is wel dat het in de auto allemaal niet echt meer voldoet qua optrekken. | |
sylvesterrr | zaterdag 19 december 2015 @ 17:37 |
Klopt. Ik heb sinds gisteren weer een leenauto. Had al een paar maanden niet gereden. Nee, autorijden is niets voor mij. ![]() | |
BlackLining | zaterdag 19 december 2015 @ 18:05 |
Bij mij zit er doorgaans wel een maand of twee tussen eer ik weer eens in een auto rij. Altijd gesodemieter met die pedalen ook, je ziet geen kloot door al die raamstijlen en het komt ook erg beroerd van zijn plek af ![]() Als het kloteweer is, is het wel lekker met de verwarming en de radio aan. Maar verder, neuh.. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 december 2015 @ 18:09 |
Ja ik vind mijn auto stiekem wel een geil ding, maar andere auto's boeien me ook weinig. | |
Sounddragon | zaterdag 19 december 2015 @ 18:24 |
Als je niet dagelijks in de file staat is er niks mis met blikken. Was pas weer effe in de randstad rond spitstijd op vrijdagmiddag, en ik wist meteen weer waarom ik ook al weer motor was gaan rijden ![]() | |
Maegrim | zaterdag 19 december 2015 @ 19:37 |
Morgen weer eens met de motor naar het werk ![]() | |
stinkie | zaterdag 19 december 2015 @ 19:43 |
ik heb in mijn auto's toch echt altijd beter zicht dan op de motor | |
BlackLining | zaterdag 19 december 2015 @ 19:45 |
Ik niet. Op de motor zit ik hoger en heb ik geen raamstijlen, stoelen, en dergelijke meuk om mij heen. Een fatsoenlijke helm is wel een must dan, anders schiet het inderdaad niet echt op. | |
Maegrim | zaterdag 19 december 2015 @ 19:53 |
op de motor heb ik een hoop minder overzicht naar achteren ![]() | |
Phaelanx_NL | zaterdag 19 december 2015 @ 19:59 |
Ik ook niet, ben ook vrij lang, dus de achteruitkijkspiegel zit gewoon in mijn zicht vooruit, en die stijlen zijn ook irritant. Zeker vooraan bij een verkeerslicht is het klote. | |
stinkie | zaterdag 19 december 2015 @ 20:02 |
die helm blokkeert een hoop zijwaarts zicht. Zelfs de transalp spiegels lieten maar beperkt iets zien. Alle andere motoren zie ik voornamelijk schouders en armen. | |
Sarasi | zaterdag 19 december 2015 @ 20:54 |
Dit. Om bij de pedalen in een auto te kunnen moet die stoel altijd maximaal naar voren en dan zit ik in de meeste auto's precies tegen de deurstijl aan te kijken als ik mijn dode hoek wil controleren. En die stoel moet vaak eindeloos omhoog als ik niet met m'n neus tegen het stuur aan wil zitten. ![]() Op de motor kan ik gewoon om me heen kijken en ik zie amper schouders in mijn spiegels dus ik heb echt heel wijd zicht. Heerlijk. ![]() Overigens heb ik alvast een nieuwe helm gekocht; het is een kleine upgrade geworden. Van de HJC IS-17 matzwart (die enorm goed beviel) naar de HJC FG-ST Crono Red. ![]() ![]() | |
BlackLining | zaterdag 19 december 2015 @ 21:05 |
Merk ik niks van. Mijn helm (AGV Skyline) heeft een vrij breed vizier. Ik zie net zo ver als waar ik in een auto tegen de deurstijl aan kijk. Met als grote verschil dat ik op de motor gewoon mijn hoofd kan draaien, in de auto kijk ik dan nog steeds tegen de deurstijl aan. | |
Erasmo | zaterdag 19 december 2015 @ 23:11 |
Mijn helm heeft ook een vizier wat groter is dan m'n kijkhoek, heerlijk. | |
Geelman | zondag 20 december 2015 @ 22:56 |
Ik vind zowel autorijden als motorrijden heerlijk. In de auto zit je lekker droog en warm, muziekje erbij, prima. Alleen file vind ik vreselijk, en dan is de motor in het voordeel. Daarnaast kan je op de motor heerlijk uitwaaien. Als het nat is, zit ik toch nog niet helemaal lekker op de motor. Dat had ik eigenlijk ook altijd wel op de scooter. Je hebt toch maar twee bandjes en nat wegdek beperkt je grip. In dat geval prefereer ik toch vier banden. Vandaag ook mijn aanwinst aan een bevriende monteur laten zien. Gelukkig geen miskoop gedaan! ![]() | |
Sarasi | zondag 20 december 2015 @ 23:02 |
Spaarpotje. ![]() ![]() | |
Geelman | zondag 20 december 2015 @ 23:16 |
Wehe, ik moet nog een stuk hypotheek aflossen, dat komt eerst! ![]() En die kerstman mag inderdaad wel wat royal zijn. | |
daNpy | zondag 20 december 2015 @ 23:19 |
Hele dikke inschattingsfout, of een bijzonder trage motor ![]() | |
Geelman | zondag 20 december 2015 @ 23:21 |
We houden het maar op het eerste... ![]() | |
BlackLining | zondag 20 december 2015 @ 23:21 |
Of gewoon nog niet ervaren genoeg om door te trekken tot de 10-12k rpm, want dan zou dat niet gebeuren in ieder geval ![]() Een B6 is geen racefiets, maar langzaam is ie ook absoluut niet. Je moet alleen ff weten waar in het toerenbereik je moet gaan zitten en volgens mij heeft Geelman pas net zijn rijbewijs, kan me voorstellen dat je dan wat minder makkelijk doortrekt tot boven de 10k rpm. | |
daNpy | zondag 20 december 2015 @ 23:21 |
Mjah shit happens, dit zijn wel de minst erge dingen eigenlijk. Die vrachtwagen chauffeur zal wel gedacht hebben dat je een mafketel bent maarja ![]() | |
daNpy | zondag 20 december 2015 @ 23:22 |
Ja je hebt erbij die bij 50 al in de 5 rijden ![]() | |
Geelman | zondag 20 december 2015 @ 23:26 |
Ja, vond het ook wel echt stom van mezelf... ![]() @BL: klopt, ik ga nog niet tot het gaatje met dat ding. Eerst de fiets wat beter leren kennen. Er moet ook nog een beetje aan gesleuteld worden, maar dat komt in februari wel. Dan zijn we helemaal klaar voor het 'seizoen'. | |
daNpy | zondag 20 december 2015 @ 23:28 |
Niks mooiers als bij hard optrekken op nat wegdek je acceleratie plotseling verminderd en je toeren oplopen. Oepsie wheelspin ![]() | |
Geelman | zondag 20 december 2015 @ 23:30 |
Ja, dat had ik met mijn Golf II met Landsail banden vaak... ![]() | |
BlackLining | zondag 20 december 2015 @ 23:30 |
Kan op droog wegdek ook hoor. Oepsie, koppelingsplaten ![]() | |
BlackLining | zondag 20 december 2015 @ 23:31 |
Zal ik hem meteen maar dicht gooien dan? |