Ik heb het over (culturele) collaborateurs. Van het soort mensen die bij hun witte collega graag de moderne allochtoon willen uithangen; Ali die lacht om grappen over zijn naam en volk. Van het soort mensen die witte mensen gebruiken om hun racisme te camoufleren door te wijzen naar hun 'zwarte vriend' of het racistisch element in het zwarte piet fenomeen proberen te maskeren door te verwijzen naar zwarte mensen die erin participeren. Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Belachelijke domme vergelijkingen van je. Mensen slaan en mensen vermoorden vergelijken met een onschuldig feest als Sinterklaas.
Dat is jouw interpretatie. Als andere mensen zich er oprecht kut door voelen, waarom verander je zo'n kleurtje dan niet gewoon? Het enige argument is traditie. Maar dat is vooral een conservatief en sneu argument. Verder is er niet één rationeel argument voor het behouden van Zwarte Piet. Je neemt het normaal op voor mensen die het wat minder getroffen hebben, dus het valt me eerlijk gezegd wel een beetje tegen dat dat plots niet meer van toepassing is als het om minderheden gaat. Dan dicht je ze ook slachtofferrollen toe en dergelijke.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef Tomatenboer het volgende: [..] Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas. Allemaal in the eye of the beholder die zelf de link legt zwart - dom - hulpje en vergezochte verbanden legt vanuit één of ander minderwaardigheidscomplex.
Dat is rock & roll.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Coco98 het volgende:
Heeft hij nou nagellak op van verschillende kleuren?
Zwarte piet is qua karakter in de loop van de jaren veranderd. Het was in het begin gewoon de boze neger die je kwaad deed als je stout was. Verder gaat het vooral om het uiterlijk waarmee je negers feitelijk voor gek zet. Vroeger was het ok om een neger op die manier uit te beelden, tegenwoordig (eigenlijk al jaren) niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas.
Allemaal in the eye of the beholder die zelf de link legt zwart - dom - hulpje en vergezochte verbanden legt vanuit één of ander minderwaardigheidscomplex.
Is stylo.... Hij heeft vaak ook lippenstift op.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Coco98 het volgende:
Heeft hij nou nagellak op van verschillende kleuren?
Zelfs als ik een intellectueel was, had ik me nog niet intellectueel genoemd. Veel dure woorden, maar wat je lult is prut.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb het over (culturele) collaborateurs. Van het soort mensen die bij hun witte collega graag de moderne allochtoon willen uithangen; Ali die lacht om grappen over zijn naam en volk. Van het soort mensen die witte mensen gebruiken om hun racisme te camoufleren door te wijzen naar hun 'zwarte vriend' of het racistisch element in het zwarte piet fenomeen proberen te maskeren door te verwijzen naar zwarte mensen die erin participeren. Laat me niet lachen.
Watte?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nog steeds niet naar Trading Places gezapt Bolasie?
Coming to Americaquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nog steeds niet naar Trading Places gezapt Bolasie?
Goed argument.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef luxerobots het volgende:
Zelfs als ik een intellectueel was, had ik me nog niet intellectueel genoemd. Veel dure woorden, maar wat je lult is prut.
Sure, haal jij die noten maar.quote:
Wow een eiland vol met zwarte verraders.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs als ik een intellectueel was, had ik me nog niet intellectueel genoemd. Veel dure woorden, maar wat je lult is prut.
En dan gaat Sylvana dus oordelen wat racistisch is en wat niet.
http://www.dumpert.nl/med(...)ssen_op_cura_ao.html
Neuh.quote:
Ook Sinterklaas is een blank geschminkt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wow een eiland vol met zwarte verraders.
Hoop bejaarde figuren die dan gaan miemelen over Bowie enzo. Niet op letten.quote:
Fy.quote:
Leek erop alsof er een knaagdier in zijn reet zat man.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoop bejaarde figuren die dan gaan miemelen over Bowie enzo. Niet op letten.
Jij kan gewoon niet tegen hoge noten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Leek erop alsof er een knaagdier in zijn reet zat man.
Hij heeft een waterbed.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Jeroen z'n matras is eenn groot broeinest.
Weleens als hij niet in een radicaal linkse bui is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef luxerobots het volgende:
Heeft er iemand hier al gelachen om Dolf?
Ik ben tegen de kiloknaller en voor Zwarte Piet. Helemaal 2015 hier.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben voor de kiloknaller en voor Zwarte Piet. Ik leef in gedachte nog in 1986.
Zijn we het verdomme weer eens.quote:
Hoe Surinamers over Antillianen denken en vice versa, valt niet in een post toe te lichten...quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wow een eiland vol met zwarte verraders.
Niks mooier dan een schreeuwende Hans Sibbel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Zonder Lebbis stelt Jansen niet zoveel voor...
Dat waren geniale shows iddquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:57 schreef Martinello het volgende:
[..]
Niks mooier dan een schreeuwende Hans Sibbel.
Eigenlijk is het andersom. Met Lebbis waren ze beide geen reet aan, veel te moralistisch. Solo vind ik Jansen vaak wel grappig. Nu niet overigens.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Zonder Lebbis stelt Jansen niet zoveel voor...
Cripwalken naar de kerkquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Achter de KFC een souvenirtje achterlaten.
En anders heeft Pauw nog wel wat Rohypnol in zijn nachtkastje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:58 schreef matthijst het volgende:
Gelukkig, Sylvana lacht alweer. Ze leek net nog depressief te zijn.
Da's ook niet leuk voor Pauw op de boot anders...
Al haar emoties zijn gespeeld.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:58 schreef matthijst het volgende:
Gelukkig, Sylvana lacht alweer. Ze leek net nog depressief te zijn.
Da's ook niet leuk voor Pauw op de boot anders...
Ik vind Lebbis solo beter.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:58 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Eigenlijk is het andersom. Met Lebbis waren ze beide geen reet aan, veel te moralistisch. Solo vind ik Jansen vaak wel grappig. Nu niet overigens.
Pauw heeft het weer voor elkaar hoor, 1 pro piet tegenover een tafel vol antipieten. En dan kan die hulp Sint het ook nog niet goed verwoorden waar hij wel degelijk een punt heeft.quote:
quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Pauw heeft het weer voor elkaar hoor, 1 pro piet tegenover een tafel vol antipieten. En dan kan die hulp Sint het ook nog niet goed verwoorden waar hij wel degelijk een punt heeft.
Want volgens mij trachtte hij aan Sylvana te vragen als je zoveel problemen hebt met zwarte pieten waarom zet je dan niet een bureau op waarbij je zelf gekleurde pieten verhuurd.
Natuurlijk is de man niet verplicht alle kleuren te leveren waar maar naar gevraagd wordt.
Vond het wel jammer dat het financiële of creatieve probleem niet aan gehaald werd.
Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat een piet zwart schminken het eenvoudigst en goedkoopst is. Helemaal als de piet ook nog alternatieve kleding erbij moet dragen kleding dat aangeschaft moet worden in diverse maten maar de vraag is maar of de pieten een vaste gilde is.
En dan is er natuurlijk de vraag hoe de piet geschminkt moet worden een regenboog piet is moeilijker dan kaal zwart. dat kost tijd en tijd is geld (uurloon)
Dus extra kleding, extra schmink, extra sieraden betekent extra verlies. De man runt een business daar moet je ook letten op de centen net als bij ieder ander bedrijf om te kunnen concurreren en de vraagprijs laag te houden.
Nou en.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Pauw heeft het weer voor elkaar hoor, 1 pro piet tegenover een tafel vol antipieten. En dan kan die hulp Sint het ook nog niet goed verwoorden waar hij wel degelijk een punt heeft.
Want volgens mij trachtte hij aan Sylvana te vragen als je zoveel problemen hebt met zwarte pieten waarom zet je dan niet een bureau op waarbij je zelf gekleurde pieten verhuurd.
Natuurlijk is de man niet verplicht alle kleuren te leveren waar maar naar gevraagd wordt.
Vond het wel jammer dat het financiële of creatieve probleem niet aan gehaald werd.
Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat een piet zwart schminken het eenvoudigst en goedkoopst is. Helemaal als de piet ook nog alternatieve kleding erbij moet dragen kleding dat aangeschaft moet worden in diverse maten maar de vraag is maar of de pieten een vaste gilde is.
En dan is er natuurlijk de vraag hoe de piet geschminkt moet worden een regenboog piet is moeilijker dan kaal zwart. dat kost tijd en tijd is geld (uurloon)
Dus extra kleding, extra schmink, extra sieraden betekent extra verlies. De man runt een business daar moet je ook letten op de centen net als bij ieder ander bedrijf om te kunnen concurreren en de vraagprijs laag te houden.
Piet is waardeloos, papier neemt niet op.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:02 schreef PowerLoungen het volgende:
Die kale heeft zo gratis toiletpapier
Haten op Astridgodinquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:03 schreef Zipportal het volgende:
Om 00:03 nog de kop van Astrid bij NOS Journaal, kan er ook nog wel bij.
Het ging lang genoeg door. Hij bedoelde gewoon Sylvana zelf. En dat was gewoon een onzinargument.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:01 schreef MakkieR het volgende:
Niemand zegt dat hij dit is. Ze bekritiseerde alleen de repressieve houding.quote:Natuurlijk is de man niet verplicht alle kleuren te leveren waar maar naar gevraagd wordt.
Alleen andere schmink en oorbellen uitlaten. Is dat zo'n probleem? Verder zijn het geen familieleden oid, dus voor kinderen zijn het sowieso vreemden. Zelfs al hadden ze geen schmink op. Dus alleen het andere schmink kost geld.quote:Vond het wel jammer dat het financiële of creatieve probleem niet aan gehaald werd.
Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat een piet zwart schminken het eenvoudigst en goedkoopst is.
[..]
Dit vind ik altijd zo'n onzin. Ben verre van een liefhebber van Sylvana die graag doet alsof ze slimmer is dan ze daadwerkelijk is. Maar ze wordt gevraagd om over dit onderwerp te spreken, en dat doet ze dan ook. Naar mijn mening ook op een oprechte manier.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:05 schreef tralalala het volgende:
Is Sylvana SImons eigenlijk ontslagen door (weet ik veel welke) omroep?
Net als die Gario maar beroepsjankerd geworden.
Die argumentatie is ook bij velen echt om te janken. Het doet me denken aan van die debielen die over homohuwelijk zeggen: "En, what's next? Trouwen met dieren!!1111 Het huwelijk is een traditie tussen man en vrouw"quote:
Werkloos inderdaad, toen maar beroepszeikerd geworden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:05 schreef tralalala het volgende:
Is Sylvana SImons eigenlijk ontslagen door (weet ik veel welke) omroep?
Net als die Gario maar beroepsjankerd geworden.
Niet waardquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:07 schreef tralalala het volgende:
Terugkijken waard of...? Zou leuk zijn als ze beelden van het sinterklaasfeest in Suriname en de Antillen laten zien.
Zo werden katoenplantages ook moreel gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:06 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou en? de man is geen liefdadigheidsinstelling, hij runt een bedrijf dat rendabel moet zijn.
Het hoogtepunt van de show waren de tetten van Sylvana.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:07 schreef tralalala het volgende:
Terugkijken waard of...? Zou leuk zijn als ze beelden van het sinterklaasfeest in Suriname en de Antillen laten zien.
Je mag nu weer in het Syrie topic trollen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zo werden katoenplantages ook moreel gerechtvaardigd.
Inderdaad. Verknipte logica.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die argumentatie is ook bij velen echt om te janken. Het doet me denken aan van die debielen die over homohuwelijk zeggen: "En, what's next? Trouwen met dieren!!1111 Het huwelijk is een traditie tussen man en vrouw"
Jouw logica is dan weer rock solid.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Inderdaad. Verknipte logica.
Ik ben serieus. Een economisch argument in een zwarte-piet discussie aanhalen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je mag nu weer in het Syrie topic trollen.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Een economisch argument in een zwarte-piet discussie aanhalen.
Ding is alleen dat dat eerste ook totaal niet gegund wordt en net zo goed op de meest gare reacties staat. Verder is het uiterlijk in tientallen jaren totaal niet veranderd. Dan is het niet vreemd dat je mensen hebt die op een meer activistische manier iets proberen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:08 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het allemaal niet zo moeilijk: zoals Sylvana haar standpunt verkondigt, dikke prima. Discussie: sure.
Ter plaatste stampij gaan lopen maken tussen kinderen: komop zeg. Weet waar je je strijd uitvecht. Klaar.
Ander geschiedenis. Alsjeblieft zeg.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je weet waar dit is?
quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:13 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ander geschiedenis. Alsjeblieft zeg.
quote:Nog een verklaring die door Kroonen gegeven wordt, is dat Hadji Firoez oorspronkelijk een slaaf was in de tijd dat zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking. Voor de slavernij in Iran in 1928 afgeschaft werd, werden veel slaven uit de Kaukasus, maar ook via de Arabische slavenhandel uit Zanzibar gehaald.[
In dit geval Perzische slavenhandelquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Arabische slavenhandel? Ik dacht dat alleen blanken slaven hielden.
De Perzen hielden ook blanke slaven, hoor je niemand meer over.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In dit geval Perzische slavenhandel
Wat ook een reden is dat het geen allochtoon-autochtoon discussie hoeft te zijn, waar veel mensen deze discussie aangrijpen om de meest gare dingen te zeggen over 'allochtonen'. Echter, neemt wat jij nu aangeeft niet weg dat het uiterlijk nog steeds niet klopt en dat daar een discussie over mogelijk moet zijn. Dat mensen een probleem niet zien, maakt niet dat het probleem er niet is. Veel mensen zijn ook ok met een idee over Indonesië waar we het zien als 'ons oude Indië'. Dat we daar de bezetter en onderdrukken waren en de meest gare mensonterende zaken hebben uitgevoerd vinden we niet terug in schoolboeken. Ook dat de meeste mensen meehielpen met het verraden van verborgen Joden in de 2e WO is iets waar een ontkennende mentaliteit over bestaat en waarover we liever doen alsof we alles voor die mensen deden en met zijn allen in het verzet zaten. Voelen we ons allemaal beter bij. Neemt niet weg dat het natuurlijk niet klopt. Bewustwording is het magische woord hier.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:09 schreef DrDentz het volgende:
Ik speel zelf ook wel eens voor Piet en heb toch niet het idee met de zweep in de hand te staan. Zoveel allochtone kinderen die hun handjes ophouden voor snoepgoed, en vrouwtjes met hoofddoekjes die willen dat je met hun kind op de foto gaat.
Ben-Hur was ook een blanke slaaf, hoor je niemand over.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Perzen hielden ook blanke slaven, hoor je niemand meer over.
Het gesprek was sowieso een beetje vaag, Sylvana liep vooral alleen maar emotioneel te doen terwijl zij als geen ander te klagen heeft. Ze heeft naamsbekendheid, staat volop in het leven, woont in een rijk land en heeft vrijwel alles wat haar hartje begeert. Dus in mijn ogen heeft ze geen reden tot klagen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:06 schreef Djoetma het volgende:
[..]
[..]
Niemand zegt dat hij dit is. Ze bekritiseerde alleen de repressieve houding.
[..]
Alleen andere schmink en oorbellen uitlaten. Is dat zo'n probleem? Verder zijn het geen familieleden oid, dus voor kinderen zijn het sowieso vreemden. Zelfs al hadden ze geen schmink op. Dus alleen het andere schmink kost geld.
Nee, lees je stuk nog eens.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In dit geval Perzische slavenhandel
Oh? Bron? Je bedoelt waarschijnlijk de Ottomanen. Maar geeft niet hoor, want ze lijken allemaal toch op elkaar.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Perzen hielden ook blanke slaven, hoor je niemand meer over.
Wat heeft het tweede met het eerste te maken? Ze heeft het goed in financieel opzicht en dus mag ze geen maatschappelijke kritiek hebben? Verder was het niet vaag, het was gewoon duidelijk wat beiden bedoelden. Ze was wat emotioneel, maar bleef wel met rede spreken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het gesprek was sowieso een beetje vaag, Sylvana liep vooral alleen maar emotioneel te doen terwijl zij als geen ander te klagen heeft. Ze heeft naamsbekendheid staat volop in het leven woont in een rijk land en heeft vrijwel alles wat haar hartje begeert. Dus in mijn ogen heeft ze geen reden tot klagen.
Het gaat om het inhoudelijke argument en dat hij zich als een soort van bewaker van een traditie ziet. Ze zei niet dat hij daar vrij in is, maar dat die hakken in het zand-mentaliteit wel op kritiek kan rekenen. Hij kiest ervoor wat te promoten (niet veranderen) en van daaruit legitimeert hij het ook. Dat is wat er mis is met dat argument.quote:Het probleem dat zij aankaart vooral naar het sinterklaas bureau is dat hij zijn houding moet veranderen. Maar wie is zij om te bepalen wat hij als ondernemer moet gaan doen.
Hij zei dat hij het per definitie niet doet en ook op de site aangeeft dat hij het niet doet, ook al vragen mensen erom. Dus hij probeert die evt. behoefte ook weg te drukken.quote:Als er markt is voor gekleurde pieten, dan is er geen ondernemer die zegt "daar stap ik niet in" realiteit is dat anno 2015 er nog niet genoeg markt is om er goed brood mee te verdienen anders had hij dit allang gedaan.
Iraniër die even de Turken de schuld wil geven.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Oh? Bron? Je bedoelt waarschijnlijk de Ottomanen. Maar geeft niet hoor, want ze lijken allemaal toch op elkaar.
Meer iemand die je historisch les geeft.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iraniër die even de Turken de schuld wil geven.
Wat heeft hij te maken met het inhoudelijke argument. De man is ondernemer en argumenten gelden dan niet. Hij leeft in een realiteit waarbij het draait om vraag en aanbod. Je kunt dan niet tegemoet komen aan iedereen als dit niet rendabel is. Ik bekijk het dan ook vanuit een ondernemers oogpunt en niet vanuit een moralistisch oogpunt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:22 schreef Djoetma het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om het inhoudelijke argument en dat hij zich als een soort van bewaker van een traditie ziet. Ze zei niet dat hij daar vrij in is, maar dat die hakken in het zand-mentaliteit wel op kritiek kan rekenen. Hij kiest ervoor wat te promoten (niet veranderen) en van daaruit legitimeert hij het ook. Dat is wat er mis is met dat argument.
[..]
Hij zei dat hij het per definitie niet doet en ook op de site aangeeft dat hij het niet doet, ook al vragen mensen erom. Dus hij probeert die evt. behoefte ook weg te drukken.
Wij zijn slaven van de regering.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:18 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ben-Hur was ook een blanke slaaf, hoor je niemand over.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Sylvana hoeft niet eens als kleurpiet te functioneren maar als dit je zo aangrijpt waarom start je dan niet als ondernemer een alternatieve pietengilde buiten de grote steden. Ga concurreren met andere pietengildes en zorg dat je de goedkoopste bent. Nederlanders draait het maar om een ding en dat is geld.quote:Sylvana, volgend jaar meedoen als hulpsinterklaas met Jeroen Pauw mee als roetveegpiet, doen!!!
quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Meer iemand die je historische les geeft.
Weinig zelfreflectie bij die Iraniërs zeg. Het is echt wel bekend dat Iran aan slavenhandel deed. Slavernij ook vrij laat afgeschaft, later dan Nederland, terwijl Nederland ook niet bepaald vroeg was.quote:Voor de slavernij in Iran in 1928 afgeschaft werd, werden veel slaven uit de Kaukasus, maar ook via de Arabische slavenhandel uit Zanzibar gehaald. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hadji_Firoez
Die slaven werden door de Portugezen naar Iran gebracht. In tegenstelling tot de Nederlanders hebben de Perzen nooit mijlenver gereisd om Afrikanen tot slaaf om te toveren. Sterke nog, het oud-Perzische geloof, het Zoroastrianism, verbood expliciet slavernij.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:53 schreef luxerobots het volgende:
Voor de slavernij in Iran in 1928 afgeschaft werd, werden veel slaven uit de Kaukasus, maar ook via de Arabische slavenhandel uit Zanzibar gehaald. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hadji_Firoez
Nou, goed van ze.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Die slaven werden door de Portugezen naar Iran gebracht. In tegenstelling tot de Nederlanders hebben de Perzen nooit mijlenver gereisd om Afrikanen tot slaaf om te toveren.
Omdat er een markt voor was. Nederlandse (westerse) tussenmannen die onderhandelden met een stamleider om gevangengenomen stamleden, vaak van rivale stammen, door te verkopen. Dat maakt het niet minder moreel abject.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:57 schreef DrDentz het volgende:
Ze werden niet omgetoverd tot slaaf hè. Dat waren ze al. Zo werden ze verkocht.
quote:
In de islamitische wereld werden zwarte slaven gecastreerd. Daarom horen we niets meer van hun nazaten, omdat die er niet meer zijn.quote:De zwarte Afrikanen werden naar de Arabische wereld, naar Turkije, naar Perzië en naar India verscheept. Of ze werden door de Sahara naar Noord-Afrika gedreven. Velen sterven al bij de overvallen op de dorpen, velen aan de ontberingen tijdens het transport. Wie op de slavenmarkten aankomt, wordt gecastreerd. Vier van de vijf Afrikanen sterven aan deze gevaarlijke operatie. Ook de jongens en mannen, die het zware werk op plantages of in mijnen moeten doen, worden ontmand – niet alleen de eunuchen, die die in de huishouding werken of de harems bewaken. https://ejbron.wordpress.(...)rd-van-de-arabieren/
Dat de Arabieren massaal aan slavernij hebben gedaan is algemeen bekend. Sterker nog, je hebt nog steeds halve-slaven in landen als Saudi-Arabie en Qatar. Iraniërs daarentegen zijn geen Arabieren en dus irrelevant in deze.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
In de islamitische wereld werden zwarte slaven gecastreerd, daarom horen we niets meer van hun nazaten, omdat die er niet meer zijn.
Iraniërs (Perzen) deden ook aan slavenhandel.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat de Arabieren massaal aan slavernij hebben gedaan is algemeen bekend. Sterker nog, je hebt nog steeds halve-slaven in landen als Saudi-Arabie en Qatar. Iraniërs daarentegen zijn geen Arabieren en dus irrelevant in deze.
Jij wringt je gewoon in vreemde bochten om niet negatief over de Perzen te zijn. Je lijkt wel een Turk.quote:De zwarte Afrikanen werden naar de Arabische wereld, naar Turkije, naar Perzië en naar India verscheept.
Zoals ik al zei, de Iraniërs deden niet aan enige significante schaal aan slavenhandel. Dat ze naar Iran werden verscheept (door de Portugezen) doet daar niets aan af. Er was totaal geen economisch model in Iran dat op basis van slavernij in stand werd gehouden, in tegenstelling tot in het Westen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:11 schreef luxerobots het volgende:
Iraniërs (Perzen) deden ook aan slavenhandel.
Jij wringt je gewoon in vreemde bochten om niet negatief over de Perzen te zijn. Je lijkt wel een Turk.
In 1928 werd de slavernij in Iran afgeschaft. In Nederland 1863.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:15 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de Iraniërs deden niet aan enige significante schaal aan slavenhandel. Dat ze naar Iran werden verscheept (door de Portugezen) doet daar niets aan af. Er was totaal geen economisch model in Iran dat op basis van slavernij in stand werd gehouden, in tegenstelling tot in het Westen.
Omdat Sylvana boos wasquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In 1928 werd de slavernij in Iran afgeschaft. In Nederland 1863.
Waarom werd de slavernij dan eigenlijk afgeschaft?
Behalve in de kolonies bedoel je, waar Nederland ook al zo'n fijn beleid had?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In 1928 werd de slavernij in Iran afgeschaft. In Nederland 1863.
Omdat het op lokale schaal waarschijnlijk nog voorkwam. In tegenstelling tot in Nederland en het westen, waar het een geoliede machine was dat door de koopvaardij en staat werd georganiseerd.quote:Waarom werd de slavernij dan eigenlijk afgeschaft?
Juist in de koloniën. Je lijkt er maar weinig van te snappen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Behalve in de kolonies bedoel je, waar Nederland ook al zo'n fijn beleid had?
Genoeg rijke Iraniërs met seksslaven in hun harem. Maarja, jij doet alles om Iran vrij te pleiten.quote:Omdat het op lokale schaal waarschijnlijk nog voorkwam. In tegenstelling tot in Nederland en het westen, waar het een geoliede machine was dat door de koopvaardij en staat werd georganiseerd.
Nee hoor. Lees maar door. Slavernij werd in sommige koloniale gebieden nog tot in het begin van de 20ste eeuw in stand gehouden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:28 schreef luxerobots het volgende:
Juist in de koloniën. Je lijkt er maar weinig van te snappen.
Nee hoor. Er zal ongetwijfeld op kleine schaal slavernij zijn voorgekomen. Abject en fout. Maar totaal niet te vergelijken met hoe slavernij in het westen werd georganiseerd en uitgevoerd. Mochten er mensen problemen hebben met bepaalde tradities binnen de Iraanse cultuur, dan ben ik helemaal niet te beroerd om te pleiten voor aanpassingen. Ons cultuur is immers veel rijker dan de kleur van één of andere karikatuur. Mij zie je niet schuilen achter drogredenen als 'traditie' en 'het is een kinderfeest'.quote:Genoeg rijke Iraniërs met seksslaven in hun harem. Maarja, jij doet alles om Iran vrij te pleiten.
Graag bronnen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee hoor. Lees maar door. Slavernij werd in sommige koloniale gebieden nog tot in het begin van de 20ste eeuw in stand gehouden.
Lees je maar eens in over de slavernij in Iran.quote:Nee hoor. Er zal ongetwijfeld op kleine schaal slavernij zijn voorgekomen. Abject en fout. Maar totaal niet te vergelijken met hoe slavernij in het westen werd georganiseerd en uitgevoerd. Mochten er mensen problemen hebben met bepaalde tradities binnen de Iraanse cultuur, dan ben ik helemaal niet te beroerd om te pleiten voor aanpassingen.
Hier zal ik het maar bij laten.quote:Ons cultuur is immers veel rijker dan de kleur van één of andere karikatuur.
Sylvana werd wel gedold door een kerel die zich als Sint verhuurtquote:Op zaterdag 5 december 2015 03:15 schreef Physsic het volgende:
Ik heb de tv uitgezet toen ik de naam Silvana Simons hoorde.
Heb ik leuke/belangrijke dingen gemist?
Ik las op Twitter dat die hulpSint een eikel was. Of viel dat wel mee?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Sylvana werd wel gedold door een kerel die zich als Sint verhuurt
Ik vond juist dat hij het heel goed deed. Liet zich niet uit de tent lokken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik las op Twitter dat die hulpSint een eikel was. Of viel dat wel mee?
Verder veeeel berichten over zwarte tieten.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:17 schreef AlexanderPechtiet het volgende:
een simpelmind als tegenstander en ook nog als een paria naast de tafel zetten zegt al genoeg over die kutpauw.
Ik vond de man zeker geen simpelmind. Hij liet precies zien hoe je met dit soort lui omgaat. Niet jezelf gaan verdedigen tegen racisme aantijgingen maar de bal terug schoppen met de boodschap "Kijk maar wat je er mee doet" Wil je gele Pieten, ga je gang maar val ons niet lastig, wij vieren het met Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:17 schreef AlexanderPechtiet het volgende:
een simpelmind als tegenstander en ook nog als een paria naast de tafel zetten zegt al genoeg over die kutpauw.
Omdat je het niet met haar eens bent is ze een walgelijk mens? Damn..quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kots op Sylvana, walgelijk mens
Nounou Robin, zo praat jij ook over rechts.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat je het niet met haar eens bent is ze een walgelijk mens? Damn..
Ik vind jullie echt geen walgelijke personen hoor.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nounou Robin, zo praat jij ook over rechts.
Nee, los van het onderwerp Zwarte Piet is ze ook een walgelijk mens.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik juich dit toe. Eindelijk betere Pauw-topics.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:40 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom jullie nog naar een programma als Pauw kijken wanneer het zo overduidelijk is dan Jeroen Pauw het op z'n agenda gezet heeft om zwarte piet weg te werken uit Nederland.
Ik bedoel... 't is niet toevallig dat week na week elke week weer steeds dezelfde zeurpieten in zijn programma een podium krijgen om hun gezeur te verspreiden.
Als je het niet eens bent met het zeurpieten standpunt, kijk dan gewoon geen Pauw meer.
Dat is 't enige waar ze gevoelig voor zijn.
Nee, omdat ze zo verschrikkelijk racistisch is vind ik haar een walgelijk mens.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik vond een uitzending laatst toch nog best leuk. Vergeleken met het gemiddelde niveau van de afgelopen weken stak hij er bovenuit.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:40 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom jullie nog naar een programma als Pauw kijken wanneer het zo overduidelijk is dan Jeroen Pauw het op z'n agenda gezet heeft om zwarte piet weg te werken uit Nederland.
Ik bedoel... 't is niet toevallig dat week na week elke week weer steeds dezelfde zeurpieten in zijn programma een podium krijgen om hun gezeur te verspreiden.
Als je het niet eens bent met het zeurpieten standpunt, kijk dan gewoon geen Pauw meer.
Dat is 't enige waar ze gevoelig voor zijn.
Ik had dat laatst bij Spong tegen dat journalistenmens van de rechtbank. Dan gaat het ook nog ergens overquote:Op zaterdag 5 december 2015 11:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vond een uitzending laatst toch nog best leuk. Vergeleken met het gemiddelde niveau van de afgelopen weken stak hij er bovenuit.
Ik weet niet meer precies welke uitzending dat was, maar de tafelmensen waren echt goed met elkaar in discussie ipv alleen een-op-een tegen Pauw een eenzijdig verhaal vertellen.
Waarschijnlijk ging het over vluchtelingen of Syrië/IS/aanslagen.
Sinds ze Martin Simek aanviel bij DWDD.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:36 schreef TLC het volgende:
En sinds wanneer is Sylvana trouwens queen of the black people ?
Die met Dennis Honing?quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vond een uitzending laatst toch nog best leuk. Vergeleken met het gemiddelde niveau van de afgelopen weken stak hij er bovenuit.
Ik weet niet meer precies welke uitzending dat was, maar de tafelmensen waren echt goed met elkaar in discussie ipv alleen een-op-een tegen Pauw een eenzijdig verhaal vertellen.
Waarschijnlijk ging het over vluchtelingen of Syrië/IS/aanslagen.
Inderdaad, verschrikkelijk dat die Tsjech het over zwartjes had. Hij is notabene getrouwd met een zwarte vrouw en zwart (samen met wit) is helemaal het nieuwe buzzword.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sinds ze Martin Simek aanviel bij DWDD.
Hij deed het niet vanuit een ondernemersperspectief. Dat zei hij ook al.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:32 schreef MakkieR het volgende:
Wat heeft hij te maken met het inhoudelijke argument. De man is ondernemer en argumenten gelden dan niet.
Omdat hij dat op dat moment niet erkende. Nogmaals, hij ziet zichzelf wel degelijk zo. Het enige verschil tussen kleurenpieten (die ik overigens lelijk vind) en zwarte pieten is feitelijk de schmink. De pakjes zijn hetzelfde.quote:Dat hij zichzelf als de bewaker van de traditie neerzet vind ik wat overdreven, tradities veranderen heel snel als je er geld mee kunt verdienen. Ik vond het jammer dat hij dat niet aanhaalt.
Je moet wel lef hebben als reclamemannetje wil je dit idee bij Sylvana opperen. "We overgieten jou met zwarte verf en dan komt "nu nóg zwarter" in beeld."quote:
Daarom zeg ik ook dat hij het probleem anders had moeten verwoorden, Als ondernemer begrijp ik namelijk als geen ander, dat je nooit aan elke wens kunt voldoen, tenzij er veel vraag naar is. Ik zou als ondernemer juist daar meer het accent op leggen. Dan kan Sylvana hoog of laag springen maar aan haar wens kan ik niet voldoen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:56 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Hij deed het niet vanuit een ondernemersperspectief. Dat zei hij ook al.
[..]
Omdat hij dat op dat moment niet erkende. Nogmaals, hij ziet zichzelf wel degelijk zo. Het enige verschil tussen kleurenpieten (die ik overigens lelijk vind) en zwarte pieten is feitelijk de schmink. De pakjes zijn hetzelfde.
Maar als wat hij zei zijn mening gewoon is... Jij maakt er iets heel anders van, waar totaal geen sprake van is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:10 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat hij het probleem anders had moeten verwoorden,
Alsof je hiervoor ondernemer moet zijn. Feit is dat het dezelfde eisen vergt als andere pieten. Het karakter is behalve de kleur niet anders. Maar dit is niet wat de discussie is.quote:Als ondernemer begrijp ik namelijk als geen ander, dat je nooit aan elke wens kunt voldoen, tenzij er veel vraag naar is.
Toch vreemd dat mevrouw anti-Zwarte Piet zich helemaal zwart laat verven, lijkt me behoorlijk racistisch, om in Sylvana's stijl te blijven.quote:
Die ook inderdaad. Maar volgens mij bedoel ik niet met iig Wierd Duk en Sander van Hoorn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:51 schreef Tremonilas het volgende:
[..]
Die met Dennis Honing?
Na de aanslagen in Parijs waren er enkele interessante uitzendingen met discussies en welbespraakte gasten. Maar het gemiddelde niveau van de Pauw-afleveringen is bedroevend. Ik mis de oude P&W tijden..
quote:Op maandag 7 december 2015 18:35 schreef monkyyy het volgende:
Hoe reageert Iran op de opmars van IS?
Een bijzondere week voor Thomas Erdbrink. ‘Onze man in Teheran’ is even terug in Nederland voor een lunch met de koning, nadat zijn vrouw Newsha Tavakolian de Prins Claus Award ontving voor haar werk als fotograaf. Vanavond in Pauw spreekt hij over het land waarin hij al sinds 2002 werkt. Wordt Iran opener nu de internationale sancties binnenkort worden afgebouwd en hoe reageert de Iraanse regering op de opmars van IS?
quote:
Nou laten we dat alsjeblieft even contained houden in dat gekkenhuis.quote:Op maandag 7 december 2015 20:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Roep Atak en fir3fly ook even dat wordt gezellig hier vanavond
Het is al erg genoeg dat die eerste uit de inrichting is ontsnapt en die tweede vrijelijk zijn terroristenpropaganda in nieuwstopics mag verspreiden. Laat ze maar daar.quote:Op maandag 7 december 2015 20:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Roep Atak en fir3fly ook even dat wordt gezellig hier vanavond
Er bestaat ook een dergelijk plaatje van Frank Vissergodquote:
Takbir!quote:Op maandag 7 december 2015 23:09 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Er bestaat ook een dergelijk plaatje van Frank Vissergod
Sacha*quote:Op maandag 7 december 2015 23:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Waarom heeft Sascha de Boer haar camera zo prominent op de tafel liggen?
Ze kan geeneens fotograferen...
Hobbyvrouwtje.quote:Op maandag 7 december 2015 23:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Dat is meer homorechten gebruiken om anti-moslim te kunnen zijn.quote:Op maandag 7 december 2015 23:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Front National is wel positiever over homo's geworden. Alles tegen de islam.
Alsof dat uitmaakt in die kringenquote:Op maandag 7 december 2015 23:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Zo meteen mag ze haar spreekbeurt houden erover.quote:Op maandag 7 december 2015 23:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik doelde meer op dezequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
quote:Op maandag 7 december 2015 23:12 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik doelde meer op dezeWat een held.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
quote:Op maandag 7 december 2015 23:12 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik doelde meer op dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Feitelijk is het ook gewoon een conservatief katholiek clubje.quote:Op maandag 7 december 2015 23:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is meer homorechten gebruiken om anti-moslim te kunnen zijn.
Beetje nep.
Zieke kipfilet.quote:
Daarom mag ik ze toch wel een beetje.quote:
Ik zat toevallig vanavond even in mijn regenjas pics te kijken van die kinderen.quote:
Alexia is van Argentijns bloed, die andere 2 zijn echte Willie's.quote:Op maandag 7 december 2015 23:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik zat toevallig vanavond even in mijn regenjas pics te kijken van die kinderen.
Alexia is niet van hem.
Ik mis dat SS-logo op de stropdasquote:Op maandag 7 december 2015 23:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Daarom mag ik ze toch wel een beetje.
Ik had NEET kunnen zijn... hele jeugd weggeven aan studie....quote:Op maandag 7 december 2015 23:16 schreef monkyyy het volgende:
Leuk om te werken? Sommige mensen willen nou eenmaal NEET worden. Laat ze.
Sluikreclame..quote:Op maandag 7 december 2015 23:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
quote:Op maandag 7 december 2015 23:18 schreef Mani89 het volgende:
De NEET lifestyle is voor mij. Ik ga de rest van mijn leven onder mijn bed liggen.
quote:Op maandag 7 december 2015 23:17 schreef Tagliano het volgende:
Ik moet verdomd veel aan die vent uit Probleemwijken uit ik dacht Leeuwarden denken.
"De een gaat werken en de ander blijft thuis"
Zo niet, is hier nog wel een plekje vrijquote:Op maandag 7 december 2015 23:18 schreef Coco98 het volgende:
Sacha ziet er niet tiptop uit, maar toch gaat ze mee op de boot.
Zo'n saai wijf dat er een beetje bij ligt en tijdens de daad kruiswoordpuzzels gaat maken.quote:Op maandag 7 december 2015 23:18 schreef Coco98 het volgende:
Sacha ziet er niet tiptop uit, maar toch gaat ze mee op de boot.
Ik ga een aantal jaar bikkelen, een stapel geld sparen, vroeg met pensioen en dan lekker NEET worden, maar dan zonder dit gezeik.quote:Op maandag 7 december 2015 23:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik had NEET kunnen zijn... hele jeugd weggeven aan studie....
Deze bedoelde ik niet, maar dat is ook genottelijk jaquote:
Ik hou wel van een licht passief wijf in bed.quote:Op maandag 7 december 2015 23:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zo'n saai wijf dat er een beetje bij ligt en tijdens de daad kruiswoordpuzzels gaat maken.
Zij wil dat jij dat denkt.quote:Op maandag 7 december 2015 23:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zo'n saai wijf dat er een beetje bij ligt en tijdens de daad kruiswoordpuzzels gaat maken.
Popjes naaien?quote:Op maandag 7 december 2015 23:20 schreef Confetti het volgende:
In een bepaalde sector is er vast nog wel vraag naar deze vrouw.
quote:Op maandag 7 december 2015 23:19 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Deze bedoelde ik niet, maar dat is ook genottelijk ja
Toch niet bij Rick Nieman, die slappe spaghettisliert.quote:Op maandag 7 december 2015 23:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zij wil dat jij dat denkt.
Ondertussen hangt ze elk weekend in de startkabels.
Sacha woont in dezelfde straat als een vriendin die ik af en toe neuk, volgens haar is ze echt 1.60 en een kut. Rick is wel cool.quote:Op maandag 7 december 2015 23:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En wat doe je nu?quote:Op maandag 7 december 2015 23:22 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb een paar jaar terug werkloos in Den Haag rondgelopen, ook papiergeprikt. Was toen wel de enige blanke in mijn groepje. Bij Pauw zitten nu al twee autochtonen.
Rick zal wel zo'n dubbelleven hebben waar hij naar sensuele badhuizen gaat.quote:Op maandag 7 december 2015 23:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Toch niet bij Rick Nieman, die slappe spaghettisliert.
Anders is het racisme.quote:Op maandag 7 december 2015 23:22 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb een paar jaar terug werkloos in Den Haag rondgelopen, ook papiergeprikt. Was toen wel de enige blanke in mijn groepje. Bij Pauw zitten nu al twee autochtonen.
goedkope schoonmakers héquote:Op maandag 7 december 2015 23:23 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij faalt dat programma in Rotterdam vrij hard.
Rotterdam faalt vrij hard in zijn algemeen.quote:Op maandag 7 december 2015 23:23 schreef Monolith het volgende:
genoeg op de snelwegquote:Op maandag 7 december 2015 23:24 schreef Confetti het volgende:
Omscholing, dit dat. Kansloze onzin.
Er zijn geen BANEN.
quote:Op maandag 7 december 2015 23:24 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Rotterdam faalt vrij hard in zijn algemeen.
Die keiharde aanpak werkt gewoon niet.quote:Op maandag 7 december 2015 23:23 schreef Monolith het volgende:
Ja, meer dan 600.000 werklozen, en dan is er ook nog veel verborgen werkloosheid, mensen met een 0-uren contract die meer willen werken of ZZP'ers die te weinig verdienen.quote:Op maandag 7 december 2015 23:24 schreef Confetti het volgende:
Omscholing, dit dat. Kansloze onzin.
Er zijn geen BANEN.
Pauw gaat na de uitzending prikken.quote:Op maandag 7 december 2015 23:26 schreef Mani89 het volgende:
Al die asielzoekers moeten straks ook gaan papierprikken, ik zou die prikkers alvast maar iets minder scherp maken alvast.
Dat zeg ik als neutrale Zwitser.quote:
quote:Op maandag 7 december 2015 23:26 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Pauw gaat na de uitzending prikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |