Ik heb het over (culturele) collaborateurs. Van het soort mensen die bij hun witte collega graag de moderne allochtoon willen uithangen; Ali die lacht om grappen over zijn naam en volk. Van het soort mensen die witte mensen gebruiken om hun racisme te camoufleren door te wijzen naar hun 'zwarte vriend' of het racistisch element in het zwarte piet fenomeen proberen te maskeren door te verwijzen naar zwarte mensen die erin participeren. Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Belachelijke domme vergelijkingen van je. Mensen slaan en mensen vermoorden vergelijken met een onschuldig feest als Sinterklaas.
Dat is jouw interpretatie. Als andere mensen zich er oprecht kut door voelen, waarom verander je zo'n kleurtje dan niet gewoon? Het enige argument is traditie. Maar dat is vooral een conservatief en sneu argument. Verder is er niet één rationeel argument voor het behouden van Zwarte Piet. Je neemt het normaal op voor mensen die het wat minder getroffen hebben, dus het valt me eerlijk gezegd wel een beetje tegen dat dat plots niet meer van toepassing is als het om minderheden gaat. Dan dicht je ze ook slachtofferrollen toe en dergelijke.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef Tomatenboer het volgende: [..] Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas. Allemaal in the eye of the beholder die zelf de link legt zwart - dom - hulpje en vergezochte verbanden legt vanuit één of ander minderwaardigheidscomplex.
Dat is rock & roll.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Coco98 het volgende:
Heeft hij nou nagellak op van verschillende kleuren?
Zwarte piet is qua karakter in de loop van de jaren veranderd. Het was in het begin gewoon de boze neger die je kwaad deed als je stout was. Verder gaat het vooral om het uiterlijk waarmee je negers feitelijk voor gek zet. Vroeger was het ok om een neger op die manier uit te beelden, tegenwoordig (eigenlijk al jaren) niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas.
Allemaal in the eye of the beholder die zelf de link legt zwart - dom - hulpje en vergezochte verbanden legt vanuit één of ander minderwaardigheidscomplex.
Is stylo.... Hij heeft vaak ook lippenstift op.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Coco98 het volgende:
Heeft hij nou nagellak op van verschillende kleuren?
Zelfs als ik een intellectueel was, had ik me nog niet intellectueel genoemd. Veel dure woorden, maar wat je lult is prut.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb het over (culturele) collaborateurs. Van het soort mensen die bij hun witte collega graag de moderne allochtoon willen uithangen; Ali die lacht om grappen over zijn naam en volk. Van het soort mensen die witte mensen gebruiken om hun racisme te camoufleren door te wijzen naar hun 'zwarte vriend' of het racistisch element in het zwarte piet fenomeen proberen te maskeren door te verwijzen naar zwarte mensen die erin participeren. Laat me niet lachen.
Watte?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nog steeds niet naar Trading Places gezapt Bolasie?
Coming to Americaquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nog steeds niet naar Trading Places gezapt Bolasie?
Goed argument.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef luxerobots het volgende:
Zelfs als ik een intellectueel was, had ik me nog niet intellectueel genoemd. Veel dure woorden, maar wat je lult is prut.
Sure, haal jij die noten maar.quote:
Wow een eiland vol met zwarte verraders.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs als ik een intellectueel was, had ik me nog niet intellectueel genoemd. Veel dure woorden, maar wat je lult is prut.
En dan gaat Sylvana dus oordelen wat racistisch is en wat niet.
http://www.dumpert.nl/med(...)ssen_op_cura_ao.html
Neuh.quote:
Ook Sinterklaas is een blank geschminkt.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wow een eiland vol met zwarte verraders.
Hoop bejaarde figuren die dan gaan miemelen over Bowie enzo. Niet op letten.quote:
Fy.quote:
Leek erop alsof er een knaagdier in zijn reet zat man.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoop bejaarde figuren die dan gaan miemelen over Bowie enzo. Niet op letten.
Jij kan gewoon niet tegen hoge noten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Leek erop alsof er een knaagdier in zijn reet zat man.
Hij heeft een waterbed.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Jeroen z'n matras is eenn groot broeinest.
Weleens als hij niet in een radicaal linkse bui is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef luxerobots het volgende:
Heeft er iemand hier al gelachen om Dolf?
Ik ben tegen de kiloknaller en voor Zwarte Piet. Helemaal 2015 hier.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben voor de kiloknaller en voor Zwarte Piet. Ik leef in gedachte nog in 1986.
Zijn we het verdomme weer eens.quote:
Hoe Surinamers over Antillianen denken en vice versa, valt niet in een post toe te lichten...quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wow een eiland vol met zwarte verraders.
Niks mooier dan een schreeuwende Hans Sibbel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Zonder Lebbis stelt Jansen niet zoveel voor...
Dat waren geniale shows iddquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:57 schreef Martinello het volgende:
[..]
Niks mooier dan een schreeuwende Hans Sibbel.
Eigenlijk is het andersom. Met Lebbis waren ze beide geen reet aan, veel te moralistisch. Solo vind ik Jansen vaak wel grappig. Nu niet overigens.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Zonder Lebbis stelt Jansen niet zoveel voor...
Cripwalken naar de kerkquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Achter de KFC een souvenirtje achterlaten.
En anders heeft Pauw nog wel wat Rohypnol in zijn nachtkastje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:58 schreef matthijst het volgende:
Gelukkig, Sylvana lacht alweer. Ze leek net nog depressief te zijn.
Da's ook niet leuk voor Pauw op de boot anders...
Al haar emoties zijn gespeeld.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:58 schreef matthijst het volgende:
Gelukkig, Sylvana lacht alweer. Ze leek net nog depressief te zijn.
Da's ook niet leuk voor Pauw op de boot anders...
Ik vind Lebbis solo beter.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:58 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Eigenlijk is het andersom. Met Lebbis waren ze beide geen reet aan, veel te moralistisch. Solo vind ik Jansen vaak wel grappig. Nu niet overigens.
Pauw heeft het weer voor elkaar hoor, 1 pro piet tegenover een tafel vol antipieten. En dan kan die hulp Sint het ook nog niet goed verwoorden waar hij wel degelijk een punt heeft.quote:
quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Pauw heeft het weer voor elkaar hoor, 1 pro piet tegenover een tafel vol antipieten. En dan kan die hulp Sint het ook nog niet goed verwoorden waar hij wel degelijk een punt heeft.
Want volgens mij trachtte hij aan Sylvana te vragen als je zoveel problemen hebt met zwarte pieten waarom zet je dan niet een bureau op waarbij je zelf gekleurde pieten verhuurd.
Natuurlijk is de man niet verplicht alle kleuren te leveren waar maar naar gevraagd wordt.
Vond het wel jammer dat het financiële of creatieve probleem niet aan gehaald werd.
Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat een piet zwart schminken het eenvoudigst en goedkoopst is. Helemaal als de piet ook nog alternatieve kleding erbij moet dragen kleding dat aangeschaft moet worden in diverse maten maar de vraag is maar of de pieten een vaste gilde is.
En dan is er natuurlijk de vraag hoe de piet geschminkt moet worden een regenboog piet is moeilijker dan kaal zwart. dat kost tijd en tijd is geld (uurloon)
Dus extra kleding, extra schmink, extra sieraden betekent extra verlies. De man runt een business daar moet je ook letten op de centen net als bij ieder ander bedrijf om te kunnen concurreren en de vraagprijs laag te houden.
Nou en.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Pauw heeft het weer voor elkaar hoor, 1 pro piet tegenover een tafel vol antipieten. En dan kan die hulp Sint het ook nog niet goed verwoorden waar hij wel degelijk een punt heeft.
Want volgens mij trachtte hij aan Sylvana te vragen als je zoveel problemen hebt met zwarte pieten waarom zet je dan niet een bureau op waarbij je zelf gekleurde pieten verhuurd.
Natuurlijk is de man niet verplicht alle kleuren te leveren waar maar naar gevraagd wordt.
Vond het wel jammer dat het financiële of creatieve probleem niet aan gehaald werd.
Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat een piet zwart schminken het eenvoudigst en goedkoopst is. Helemaal als de piet ook nog alternatieve kleding erbij moet dragen kleding dat aangeschaft moet worden in diverse maten maar de vraag is maar of de pieten een vaste gilde is.
En dan is er natuurlijk de vraag hoe de piet geschminkt moet worden een regenboog piet is moeilijker dan kaal zwart. dat kost tijd en tijd is geld (uurloon)
Dus extra kleding, extra schmink, extra sieraden betekent extra verlies. De man runt een business daar moet je ook letten op de centen net als bij ieder ander bedrijf om te kunnen concurreren en de vraagprijs laag te houden.
Piet is waardeloos, papier neemt niet op.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:02 schreef PowerLoungen het volgende:
Die kale heeft zo gratis toiletpapier
Haten op Astridgodinquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:03 schreef Zipportal het volgende:
Om 00:03 nog de kop van Astrid bij NOS Journaal, kan er ook nog wel bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |