SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, dragen, maar waarmee dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke verschillende soorten knopen zijn er?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Roomsnoes wat een prachtdoek! Jaloers op je invoice!. Al heb ik vorige week ook een ww geklikt op etsy, dus moet niet zeuren
![]()
.
Cassandra, 5 doeken valt best mee hoor!!
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Fijn dat hij goed is aan gekomen Pinq!
Ik hoop dat de chocola je smaakt, hij is zonder melk. Ik weet niet zeker of dat nog steeds nodig is, maar anders is het sowieso lekker.![]()
Cho, wat een toffe foto! Die muts is
Ik heb net de Tula Winter Solstice uitgepakt en wow, verliefdWat een heerlijk mooie Tula zeg! Morgen met Sjaak wandelen
![]()
![]()
Ben benieuwd naar foto's mwc!
Hoe zat het met dragen na prikjes en eventuele koorts? Zijn de beentjes niet te pijnlijk?![]()
Hier was/is het geen probleemquote:Op zondag 6 december 2015 09:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben benieuwd naar foto's mwc!
Hoe zat het met dragen na prikjes en eventuele koorts? Zijn de beentjes niet te pijnlijk?erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
quote:ik woon vijf minuten lopen dus lang zou hij niet in de doek zitten.
Ik overweeg om de kinderwagen boven te stallen namelijk, wordt eens in de twee weken gebruikt en staat gruwelijk in de wegdan kan onze poets er morgen al fatsoenlijk bij
![]()
![]()
Ik draag altijd na prikjes, zorgt voor troost en geborgenheid na de schrik en hij slaapt dan altijd in no time.![]()
Wij dragen altijd na prikjes, de kinderwagen staat sinds zeven maanden bij mijn ouders dus we weten ook niet anders.![]()
Lief Cho! Jouw post heeft me geïnspireerd ook weer eens de Ruck te proberen. N. vond het wel dondersmooi om zo goed bij mama's haar te kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef Selvaria het volgende:
Lief Cho! Jouw post heeft me geïnspireerd ook weer eens de Ruck te proberen. N. vond het wel dondersmooi om zo goed bij mama's haar te kunnen.
Nice! Ik zag je net langs komen op fb!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Frits vind het ook geweldig op de rug. Haren trekken en over mijn schouder mee kijken..
![]()
Is dat een beetje te doen, die ruck? Of kan ik beter gelijk een draagconsult nemen? Het ziet er zo leuk uit
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Het lukt mij absoluut nog niet alleen en zelfs met man erbij was het een behoorlijke opgave. Het ging al wel veel beter dan mijn eerste poging een aantal weken geleden! Ik hoop dat het een kwestie is van oefening baart kunst, anders lijkt een consult me een goed idee. Ik overweeg sws een consult zodra ik de Double Hammock mag knopen met N.![]()
![]()
Ik kreeg de ruck niet voor elkaar dus ik heb voor een draagconsult gekozen. Ik ben een beetje motorisch gestoord dus dat maakt het ook wat lastiger.![]()
Ik ben motorisch ook niet zo goed, dus misschien maar een consult doen dan
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Ik vind het de meest fijne knoop <3 en als je een consult doet zou ik voor de ruck gaan het is echt de meest basis techniek die je dan hebt en als je dit onder de knie hebt kan je alle andere rugknopen ook beter
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Heeft er iemand ervaring met Junah draagjas en het verzenden naar nl?
Ik zag deze http://junah.ch/de/product-category/dufflecoat/ en dat lijkt wel op wat ik normaal ook draag. Fijner voor in de winter dan de draagjas die ik nu heb
Hmm never mind, na omrekenen vind ik t de moeite niet
[ Bericht 19% gewijzigd door Cassandra87 op 08-12-2015 10:23:03 ]![]()
Mijn moeder heeft een inzetstuk gemaakt die ik in mijn mijn eigen winterjas kan ritsen, is dat geen idee voor jou?quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Junah draagjas en het verzenden naar nl?
Ik zag deze http://junah.ch/de/product-category/dufflecoat/ en dat lijkt wel op wat ik normaal ook draag. Fijner voor in de winter dan de draagjas die ik nu heb
Hmm never mind, na omrekenen vind ik t de moeite nietZiggy played guitar
Ja heb ik ook overwogen inderdaad. Er is ook heel makkelijk iets op de rug te maken. Maar eens kijken of mijn schoonmoeder zo lief is om iets te knutselen. Mijn man heeft nu een nieuw jas waarbij dat ook eventueel kanquote:Op dinsdag 8 december 2015 10:36 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft een inzetstuk gemaakt die ik in mijn mijn eigen winterjas kan ritsen, is dat geen idee voor jou?![]()
Oh, ik ben heel benieuwd hoe en wat?! Heb je een patroon en een foto? Vertel me alles!!quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:36 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft een inzetstuk gemaakt die ik in mijn mijn eigen winterjas kan ritsen, is dat geen idee voor jou?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Mijn moeder heeft eerst een draagvest voor me gemaakt, aan de hand van een patroon, en ik denk dat ze het inzetstuk voor de jas op dat patroon gebaseerd heeft. Het is gemaakt van fleece (2 lagen) en lekker warmquote:Op dinsdag 8 december 2015 10:49 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh, ik ben heel benieuwd hoe en wat?! Heb je een patroon en een foto? Vertel me alles!!Verder heb je eigenlijk alleen maar een rits nodig die past op de rits van je jas.
Als ik goed voor je zoek kan ik het patroon (van het vest) misschien wel voor je vinden. -edit- gevonden, als je wilt kan ik het mailen naar je
Ik heb nog niet echt duidelijke foto's
Het zwart/witte stuk (niet mijn sjaal), is bedoeld als capuchon, maar dat zit iets te hoog. Ook is de insert iets te breed, mag wel wat smaller, maar dat kan ze nog aanpassen.
[ Bericht 4% gewijzigd door MissBliss op 08-12-2015 15:14:26 ]Ziggy played guitar
Naah! Wat een goed idee MB!
Sorry voor alle draagjassen en vesten, maar dit ziet er gewoon leuk uit!
En je kleine J ook, met z'n lekkere wangetjes![]()
![]()
Echt super tof MB! En ik sluit me aan bij Mineola, ik vind draagjassen ook echt niets. Dit lijkt me sowieso handig omdat ik L wegbreng of haal in de draagzak, dan kan ik mn normale jas aan.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Thanks! Ja, ik ben er ook heel blij mee, vooral idd omdat je gewoon je eigen jas kan gebruiken. En het is een stuk goedkoper natuurlijk
Ziggy played guitar
Ik heb hier een handleiding gevonden. Ik hoop dat ik een passende rits kan vinden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Gaaf MB.![]()
Helaas heb ik de twee linkerhanden van mijn moeder geërfd.De meeste draagjassen vind ik ook echt gedrochten inderdaad. Ik heb een draagvest van Boba dat wel esthetisch verantwoord is, maar als het écht koud is geeft die niet voldoende warmte helaas.
![]()
Mocht het niet bestaan.. vraag een patent aan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:50 schreef MissBliss het volgende:
Thanks! Ja, ik ben er ook heel blij mee, vooral idd omdat je gewoon je eigen jas kan gebruiken. En het is een stuk goedkoper natuurlijk
Serieus.
gat in de fok-king markt.
Ro kan nu zelfstandig zitten.
Ik zou haar graag met mijn doek op mn rug willen dragen.
Welke maat doek en welke knoop is aan te raden?
Ja.. ik kan zelf googlen, maar ik raak zo(!) afgeleid dat ik dan opeens een 30e knoop zit te bekijken -> draagdoek spot die ik mooi vind -> draagdoek ga opzoeken -> gevonden -> ehhh... was ik niet op zoek naar een knoop?![]()
![]()
Ik ben voor mijn verjaardag op zoek naar een Tula Standard Dear Diary. Weet iemand of die nog ergens te krijgen is?
En kun je eigenlijk rugdragen met een Tula Standard (met baby insert)?![]()
Volgens mij was er hier laatst iemand die er een had en m kwijt wou? Moppert dacht ik, maar misschien was het ook iemand anders... (Sorry, aanhoudende zwangerschapsdementiequote:Op donderdag 10 december 2015 14:48 schreef LuDann het volgende:
Ik ben voor mijn verjaardag op zoek naar een Tula Standard Dear Diary. Weet iemand of die nog ergens te krijgen is?
En kun je eigenlijk rugdragen met een Tula Standard (met baby insert)?)
En ja, tuurlijk kun je rugdragen met een Tula standaard, is tot peuterleeftijd he![]()
![]()
De rucksack en dan vind ik de santatoss het makkelijkst.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:15 schreef faptist het volgende:
[..]
Mocht het niet bestaan.. vraag een patent aan.
Serieus.
gat in de fok-king markt.
Ro kan nu zelfstandig zitten.
Ik zou haar graag met mijn doek op mn rug willen dragen.
Welke maat doek en welke knoop is aan te raden?
Ja.. ik kan zelf googlen, maar ik raak zo(!) afgeleid dat ik dan opeens een 30e knoop zit te bekijken -> draagdoek spot die ik mooi vind -> draagdoek ga opzoeken -> gevonden -> ehhh... was ik niet op zoek naar een knoop?![]()
![]()
O, en ik zie er een op draagdoekenmarkt op facebook. Even goed zoeken in de map met SSC's, foto van 1 december met 2 Tula's, road trip & dear diary, ze vraagt er ¤140 voor... (linkje lukt mobiel niet...). E m even voor je ge-upt (taggen lukte nietquote:Op donderdag 10 december 2015 14:48 schreef LuDann het volgende:
En kun je eigenlijk rugdragen met een Tula Standard (met baby insert)?)
![]()
Ik dacht dat fap de dear dairy kwijt wilde!
[Edit] ik lees netdat ze m al verkocht heefterf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Ja, ik had gezien dat faptist hem toen op die Facebookgroep had geplaatst en ik had daar ook meteen op gereageerd maar toen ik later die post terugzocht kon ik hem niet meer vinden. Iets fout gegaan misschien?
Dankjewel MM!Ik had al zitten zoeken in die groep maar kwam om de een of andere reden alleen oude berichtjes tegen.
Ik vind die Dear Diary zo tof, ik heb zitten kijken naar alle Tula's die nieuw te koop zijn maar deze is gewoon echt zoveel leuker.![]()
![]()
Fap, gaat ze zelfstandig zitten of blijft ze zitten als je haar neerzet? Daar zit nog een verschil in wb rugdragen en bepaalde knopen.
En jongens, ik dacht dat m'n draagdagen met mini voorbij waren. Niet dus
-weg-
[ Bericht 15% gewijzigd door GotC op 10-12-2015 22:29:25 ]![]()
Had jij gereageerd op m'n adv ludann?
Geen melding van gehad!
Wat jammer![]()
Moppert deed hem ook weg. Weet niet of ze hem nog heeft.
En anders selvaria lief aankijken?![]()
Gotc
![]()
Zo lief!
En antwoord op je vraag.. Ze kan uit zichzelf zitten. Met een prachtig recht ruggetje. Valt niet meer om.
^trotse mama![]()
Ik ga googlen naar de Rucksack. Dankje!![]()
![]()
Knappe dame heb jeDan kan je ook naar de double hammock kijken! Eigenlijk alle knopen zo ongeveer wel
. Ruck is wel de basisknoop
Die heb ik ook gedaan op de foto hierboven.
![]()
Ja, maar kennelijk iets mis gegaan fap. Geen ramp verder.
Is het heel raar dat ik chagrijnig wordt van iemand die een Tula aanbiedt voor 140 inclusief verzendkosten maar per pb er opeens 145 ex verzendkosten voor wil hebben?Het scheelt qua bedrag niet veel maar het irriteert me.
![]()
Sorry, ik doe die van mij niet weg, N. rockt hem veel te hard.![]()
Ik heb n.a.v jullie posts toch een Ruck consult geboekt voor zondag a.s.![]()
![]()
Erg leuk!!quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:05 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft eerst een draagvest voor me gemaakt, aan de hand van een patroon, en ik denk dat ze het inzetstuk voor de jas op dat patroon gebaseerd heeft. Het is gemaakt van fleece (2 lagen) en lekker warmVerder heb je eigenlijk alleen maar een rits nodig die past op de rits van je jas.
Als ik goed voor je zoek kan ik het patroon (van het vest) misschien wel voor je vinden. -edit- gevonden, als je wilt kan ik het mailen naar je
Ik heb nog niet echt duidelijke foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zwart/witte stuk (niet mijn sjaal), is bedoeld als capuchon, maar dat zit iets te hoog. Ook is de insert iets te breed, mag wel wat smaller, maar dat kan ze nog aanpassen.
Ik heb ook een draagcover maar dan saai gekochtMaar super blij mee, kan mijn eigen jas aan, en een stuk goedkoper dan een draagjas
Deze: https://dragenenzo.nl/win(...)g-fleececover-grijs/
[ Bericht 4% gewijzigd door Skoap op 10-12-2015 22:01:47 ]Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Kan ik me voorstellen Selvaria!
Ik heb nog een insert nodig dan toch, voor de Tula? Wolk zit in maatje 62.
Heeft iemand die nog liggen toevallig?![]()
die heb ik besteld voor mijn manquote:Op donderdag 10 december 2015 21:53 schreef Skoap het volgende:
[..]
Erg leuk!!
Ik heb ook een draagcover maar dan saai gekochtMaar super blij mee, kan mijn eigen jas aan, en een stuk goedkoper dan een draagjas
Deze: https://dragenenzo.nl/win(...)g-fleececover-grijs/alleen dan in het zwart
![]()
Ja, heb je nodig. N. zit goed in 68 nu en hij is haar nog net te groot. Ik heb er geen voor je, maar volgens mij zijn die tweedehands prima te krijgen!quote:Op donderdag 10 december 2015 22:09 schreef LuDann het volgende:
Kan ik me voorstellen Selvaria!
Ik heb nog een insert nodig dan toch, voor de Tula? Wolk zit in maatje 62.
Heeft iemand die nog liggen toevallig?![]()
Als Wolk al een goede controle over haar nekje heeft, kan je ook een handdoek oprollen en als donut onder haar billen doen. Zo heeft ze wel de M en hoef jij geen insert te kopen.
Sjaak kan zonder insert(sorry LuDann, ik heb hem gister net wat eerder verkocht dan jouw vraag). Wat ontzettend fijn is dat!
![]()
Ik denk het wel, ze kan een minuut of tien zitten als ik haar handjes vasthoud. Haar hoofdje wiebelt niet meer. Maar ze is best een ukje verder, maakt dat niet zoveel uit zolang ze in de M vorm kan zitten?
Ik heb ook geen mazzel met Tula dingen willen kopen via Fok zeg.![]()
![]()
Kijk, dat zou alweer wat schelen, bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 11 december 2015 06:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik had een insert voor 23,- bij ooiebeest gehaald, zij hebben geen verzendkosten![]()
Als je tula dingen wilt kopen via fok moet je echt f5, f5-en tot je een ons weegt![]()
![]()
Ik voelde me net een uurtje best fit. Heb de rucksack geprobeerd en ro vond het geweldig. Ik ook. Super makkelijk om te doen!
Alleen dat zitje.. Vind ik nog wel lastig.
Zou ik dat zitje ook alvast kunnen maken door mijn doek alvast lichtjes in haar maillotje te frotten?
Ik heb geknoopt, 2x gehupt en haar er toen uitgehaald.
Maar ik denk dat ik fan ben!
en toen 2 uur bijkomen op de bank. Longontsteking is een bitch![]()
Makkelijk de eerste ke(e)r(en)? Hoe dan?You must be superwoman!
Fijn dat Ro het leuk vond! Morgen krijg ik een consult, want het lukte me uiteindelijk alleen na een kwartier zwoegen met man erbij.
![]()
![]()
Het hoeft niet echt een zitje te zijn het gaat vooral om het zekeren.
Het in de maillot of broek doen is wel heel handig zo raak je de onderste baan niet zo snel kwijt.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Ruck-consult gehad!Ik heb het nu goed door, alleen is N. zo'n vreselijke strekker dat zelfs de consulent zoiets had van okee, succes ermee.
Ze heeft me ook een andere manier van op de rug krijgen laten zien die meer strekker-proof is. Ik ga het maar eens een paar keer proberen en anders zou ze nog een keer langskomen.
![]()
![]()
Selvaria,
Ik zag gisteren een filmpje van wrap
You in love waarin zij met haar kindjes rug tegen een muur gaat staan.
Misschien werkt dat ook bij jou?
En ja, hier ging het heel makkelijk.
Ik superman-de haar zo op m'n rug. Doek tussen m'n kin en benen en knopen maar.
Hoop dat ik morgen weer fit genoeg ben om het nogmaals te proberen.
Fijn dat het zo goed beviel. Hopelijk hoedt de consulent niet meer bij je langs te komen en gaat het vanaf nu gewoon goed!
En ja,, doek in maillotje prutsen kan dus. Awwwweeeessssoooommeeee![]()
Het is nu al gelukt.Ze moest wel erg huilen tijdens het knopen en ze strekte ook veel, maar daar had ik gelukkig op geanticipeerd. Eenmaal boven was Het Coolste Ooit.
![]()
![]()
Wat tofquote:Op maandag 14 december 2015 16:29 schreef Selvaria het volgende:
Het is nu al gelukt.Ze moest wel erg huilen tijdens het knopen en ze strekte ook veel, maar daar had ik gelukkig op geanticipeerd. Eenmaal boven was Het Coolste Ooit.
![]()
![]()
![]()
Pics!!![]()
Nu bromt zij alle dagen
Ik heb een nieuwe doek onderweg. Ik ben benieuwd of hij in het echt net zo mooi is als op de foto's![]()
http://slingofest.com/wra(...)c-silk?modelId=13986Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moppert, kan je mijn gegevens ook even aan je sponsor doorgeven?![]()
Mooi!![]()
![]()
Ik ben mijn eigen sponsor.
En wat een leuke foto
Nu bromt zij alle dagen
WOW!quote:Op maandag 14 december 2015 17:23 schreef Moppert het volgende:
Ik heb een nieuwe doek onderweg. Ik ben benieuwd of hij in het echt net zo mooi is als op de foto's![]()
http://slingofest.com/wra(...)c-silk?modelId=13986
Alleherennogaantoe.. Prachtig!
Net een cadeautje.![]()
Is het mogelijk om van een zachte bamboe doek een ssc te laten maken? Hij is zo dun dat ik er niet eeuwig mee kan dragen, maar het is mijn eerste doekIk heb nu al moeite met het afscheid
![]()
Het is een ideale newborn doek dus ik zat met twee opties, of bewaren voor een eventuele volgende doek, maar er een stevige ssc van laten maken is natuurlijk ook een mogelijkheid.![]()
Dat kan vast wel. Het rugpand van een tula bv bestaat uit 2 lagen: een sterke laag aan de binnenkant en een "sier"laag aan de buitenkant. Vaak is die ook sterk maar dat hoeft dus niet per sé.![]()
Ja hoor dat is mogelijk maar zal in draagkracht er niet gigantisch op vooruit gaan ofzo.
Je zou bijvoorbeeld een onbuhimo backed met canvas kunnen makenToen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Hahah ja ik was er direct weg van. Ben zooooo nieuwsgierig naar de doek.quote:Op maandag 14 december 2015 23:22 schreef faptist het volgende:
[..]
WOW!
Alleherennogaantoe.. Prachtig!
Net een cadeautje.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Mijn tula is binnen.![]()
Omdat hij tweedehands is lijkt me wassen wel zo fris. Handwasje dan of kan hij ook wel op 30 graden in de machine?![]()
Kan ook in de wasmachine in een kussensloop. Let wel op de optische bleekmiddelen die kunnen je tula heel erg verpesten dus ik zou wassen met fijnwas wasmiddel.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Op het label van mijn tula staat machinewas 30 graden.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:29 schreef LuDann het volgende:
Mijn tula is binnen.![]()
Omdat hij tweedehands is lijkt me wassen wel zo fris. Handwasje dan of kan hij ook wel op 30 graden in de machine?No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Op die van mij stond handwas 30 graden maar handwas lijkt me weinig effectief met zo'n ding. Heb hem inderdaad in een kussensloop gedaan en in de wasmachine op standje fijnwas (30 graden en langzame centrifuge).
Heb geen fijnwasmiddel, maar we wassen met Neutral. Dat zal wel goed zijn lijkt me?
Edit: oh, daar zitten wel optische bleekmiddelen in. Nja, goed we gaan het zien.![]()
Welke doek met bamboo is het eigenlijk? En hoe dun is dun want misschien is hij met dubbellaags knopen nog prima te gebruiken? De ellevil?quote:Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Jaquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:51 schreef Moppert het volgende:
[..]
Welke doek met bamboo is het eigenlijk? En hoe dun is dun want misschien is hij met dubbellaags knopen nog prima te gebruiken? De ellevil?voorlopig kan hij nog wel even hoor. Maar merk dat G zwaarder aan voelt als in de Oscha doeken.
![]()
Ja de ellevils met bamboo vind ik ook hopeloos in meerlaagse knopen![]()
Het is waar wat ze zeggen he dat doeken goed voelen tot je betere kwaliteit voelt.
Er zijn ook wel goedkopere doeken die prima zijn hoor. Naar een goede blend of triweave maakt een heel groot verschil.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Mijn ervaring is dat dun en dun ook verschilt. Mijn Hoppediz Chicago was dun en die sneed ook enigszins en zakte erg snel uit. Mijn Oscha (met wilde zijde / gekamd katoen / katoen) is ook dun maar blijft zóveel beter zitten zonder te snijden.![]()
maar dat is weer de blend die het voordeel heeft bij de Oscha.
Kwaliteit en blend van de doek doet echt heel veel.
En ook patroon kan heel veel uitmaken.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
en dun aanvoelen zegt weer niets over het gewicht en gewicht zegt vaak veel meer dan het dun aanvoelen van een doek
Nu bromt zij alle dagen
website van merk / slingofestquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:58 schreef Cassandra87 het volgende:
waar vind ik hoe dun een doek is?Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Staat bij beiden niet op helaas.
Het is echt een super fijne doek voor een klein kindje hoor! En ik vind m persoonlijk echt heel mooi. Ik heb alleen een mini beertje in wording
Buiten de blend, dikte en gewicht, is de manier van knopen ook belangrijk. G. zit nu in de SN, en ik heb na een tip van de consulente de banen over mijn schouder gedraaid, omdat ik soms spanning verlies tijdens het knopen. t trekt nu alleen heel erg in mijn nekDus dan heb ik een kwalitatief goede doek, en zit t nog niet fijn. Volgende keer knoop ik weer zoals ik gewend ben.
Morgen gaat de SN naar huis helaas. Maar ik krijg mijn Faelinh terug, en een leendoekje van Natibaby (Wild Horses). Als ik het me goed herinner is dat een roze doek. Maar mijn ventje kan dat hebben![]()
![]()
Dit ja! Om maar even bij Oscha te blijven, een SN of Orion van Oscha staat bekend om de hoeveelheid grip. Komt echt door het patroon en de weving daarvan.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:04 schreef Moppert het volgende:
maar dat is weer de blend die het voordeel heeft bij de Oscha.
Kwaliteit en blend van de doek doet echt heel veel.
En ook patroon kan heel veel uitmaken.
Daarnaast zijn bepaalde blends van bepaalde merken 'beter' dan anderen. Oscha 50% linnen staat erom bekend dat het zit als een huis.
Maargoed, blends zijn ook niet heilig imo. M'n favo doek is een katoentje, wint het ruuiiiiimmmm van m'n triblend. Weliswaar 50% combed American cotton / 50% combed cotton, maar nog steeds katoen. Zit heerlijk![]()
![]()
En secuur knopen is altijd verstandig en het beste. Liever wat tijd nemen om goed te knopen.
Maar, m'n SN Zen is zo dik en cushy enenenen, daar maakt het niks uit wat ik ermee doe, altijd comfortabel, zelfs met 14kg
![]()
![]()
Mijn favo doek was ook altijd een katoentje. Hij is sinds kort van zijn troon gestoten door mijn fancysmancy artipoppe's maar toch dat katoentje was echt mijn fijnste doek en van de goedkopere doeken echt al zoveel fijner dan de rest. Soms vind ik het jammer dat ik high end heb ontdekt
Nu bromt zij alle dagen
Haha ja het is zo stom als ik het niet had geweten had ik niets gemist.. Maar zo na alleen maar Tula's is dit zo fijn
Nu bromt zij alle dagen
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Fijn dat hij toch is bijgedraaid haha!
Ik ga denk ik binnenkort al m'n doeken behalve Zen verkopen. M'n doeken liggen nogal oneerbiedig in een la. Al een maand![]()
![]()
![]()
Mijn man vindt Oscha al high end. En de prijs van de Iselmar geef ik ook niet snel nog een keer uit. Ik mag overigens geen doeken meer.. Maar er komt nog kerst en valentijn en mijn verjaardag en..
![]()
![]()
Ja zo sprokkel ik het ook bh ik elkaar 1 vanwege kerst 1 vanwege verjaardag en 1 omdat het donderdag is en 1 omdat het donderdag was etc etc
Zonde Gotc!
Je iselmar is wel mooi CassandraToen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Iselmar is uit logerenDe SN is ook weer terug naar zijn eigen huis. Maarrr.. Ik heb mijn eigen Faelinh weer terug, die zit echt als een huis! Niet dat ie ver kan afzakken met een inimini opdonder maar toch,
En de natibaby herdbound heb ik te logeren. Bijna dezelfde blend (Herdbound is 60% katoen, 40% hennep, en de Faelinh 70 om 30) dus ik heb al een voorproefje over hoe mega zacht de Faelinh kan worden. Ik zal m veel gebruiken want zwarte doek, daar kan ik op knoeien![]()
![]()
hahaha ja knoeidoeken zijn handigquote:Op woensdag 16 december 2015 15:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zal m veel gebruiken want zwarte doek, daar kan ik op knoeienik heb wel een aantal doeken verpest
![]()
Waar is Iselmer naartoe?
En OMGGGG The wildling is gewoon echt zoals op de stockfoto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
quote:Op woensdag 16 december 2015 16:22 schreef Moppert het volgende:
[..]
hahaha ja knoeidoeken zijn handigik heb wel een aantal doeken verpest
![]()
Waar is Iselmer naartoe?
Naar een vriendin van mij, ik durf m niet goed op reis te sturen. Zij heeft een dochtertje van 2,5, dat werkt wat beter als met mijn miniSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie doek![]()
![]()
Ik doe alleen nog maar doeken op reis als ik de mensen goed ken en/of uit 1 bepaalde fb groep.
Ik vind het ook zo eng zeker met doeken die dan 500 euro zijn.. stel je voor dat iemand er een gat in zal dragen en geen verzekering heeft of geen geld
Nu bromt zij alle dagen
Ja daarom dat hij ook naar een vriendin gaat. Hij is geen 500,- waard maar toch een hoopquote:Op woensdag 16 december 2015 16:40 schreef Moppert het volgende:
Ik doe alleen nog maar doeken op reis als ik de mensen goed ken en/of uit 1 bepaalde fb groep.
Ik vind het ook zo eng zeker met doeken die dan 500 euro zijn.. stel je voor dat iemand er een gat in zal dragen en geen verzekering heeft of geen geld![]()
![]()
quote:Op woensdag 16 december 2015 16:22 schreef Moppert het volgende:
[..]
hahaha ja knoeidoeken zijn handigik heb wel een aantal doeken verpest
![]()
Waar is Iselmer naartoe?
Praaaaaachtig! <3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraagje..
Ik heb een meevallertje dus wil een nieuwe doek gaan aanschaffen. Ik had al doekbudget dus kan nu een wat duurdere doek kopen.
Ik twijfel tussen een Oscha SN, Oscha Sekai (als ik die kan vinden) of Woven Wings.
Maar dan de maat.. ik wil meer gaan rugdragen.. Draag nu altijd met 6. Blijft 6 dan handig?![]()
Woven wings!! <3 ik vind een 6 wel het handigst ja, of zelfs een 7 zeker bij een Double hammock is het fijn om wat stof over te hebben, de meeste rugdraagmethode's nemen best wat stof in beslag.
Een rucksack weer niet maar die kan je ook heel mooi afknopen en verstevigen met een 6.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Die woven wings zijn mooi he..
Ik kan ze alleen nooit ergens vinden.
Kun je me een fb groep aanraden?
Etsy wordt hem niet met 3000 volgers haha
Forum Opties Forumhop: Hop naar: