abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:03:42 #51
14505 OProg
A Life in Music
pi_158270690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:58 schreef Jedi_Pimp het volgende:
'I was expelled because I was too smart'

Aldus Rasmussen. Is dat niet een verkapte bekentenis?
Michael Rasmussen?

Naja, Naast de persconferentie, talloze interviews en een boek waarin hij alles toegaf zou je dit dan best ook nog als een bekentenis kunnen zien dan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_158270945
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Michael Rasmussen?

Naja, Naast de persconferentie, talloze interviews en een boek waarin hij alles toegaf zou je dit dan best ook nog als een bekentenis kunnen zien dan.
Maar toch draait hij er een beetje omheen ofzo.
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:10:58 #53
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158270988
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:09 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Maar toch draait hij er een beetje omheen ofzo.
Waar omheen dan? Hij heeft het sinds zijn bekentenis nergens anders meer over.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:54:19 #54
14505 OProg
A Life in Music
pi_158272352
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:09 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Maar toch draait hij er een beetje omheen ofzo.
Het gaat hem er om dat hij de lul was en anderen niet. Niet alleen die tour maar ook daarna kwam hij bij geen fatsoenlijke ploeg meer aan de bak en anderen zijn daarna weer de held terwijl ze nog harder rijden dan voor de schorsing.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_158272652
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:54 schreef OProg het volgende:

[..]

Het gaat hem er om dat hij de lul was en anderen niet. Niet alleen die tour maar ook daarna kwam hij bij geen fatsoenlijke ploeg meer aan de bak en anderen zijn daarna weer de held terwijl ze nog harder rijden dan voor de schorsing.
Valverde inderdaad, maar voor de rest zijn er weinig die bleven ontkennen en toch weer op het hoogste niveau konden acteren
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:08:50 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_158272855
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Valverde inderdaad, maar voor de rest zijn er weinig die bleven ontkennen en toch weer op het hoogste niveau konden acteren
Maar wel weer een kans kregen terwijl hij bij de groep zat die een soort paria's werden.

Basso, Contador, Valverde. Ik gok dat hij zich tot die groep rekent want hij stond ook op het punt de tour te winnen en wist ook dondersgoed wat die zo ongeveer aan het doen waren. En in tegenstelling tot hun was hij pas echt de sjaak.

En daar maakt hij nu van dat het kwam omdat hij te slim was.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_158273258
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:08 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar wel weer een kans kregen terwijl hij bij de groep zat die een soort paria's werden.

Basso, Contador, Valverde. Ik gok dat hij zich tot die groep rekent want hij stond ook op het punt de tour te winnen en wist ook dondersgoed wat die zo ongeveer aan het doen waren. En in tegenstelling tot hun was hij pas echt de sjaak.

En daar maakt hij nu van dat het kwam omdat hij te slim was.
Basso heeft wel bekend. Contador en Valverde hadden wat meer status dan Rasmussen, maar goed belangrijker dan intelligentie is nationaliteit vermoed ik.
pi_158280202
OlympicStatman twitterde op woensdag 16-12-2015 om 12:02:47 #Athletics it looks like the Russian Athletics Federation has won a court case in Moscow against ARD for defamation over the doping case reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 16 december 2015 @ 12:32:33 #59
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_158280472
Gewichtheffen komt eraan, harde klappen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_158280541
Aantal WK-medaillisten gepakt inderdaad:

Valentin Hristov (AZE) won 3 bronze medals
Un Guk Kim (PRK) gold and 2 silvers,
Aligulizada (AZE) 1 silver
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 16 december 2015 @ 12:41:39 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_158280666
Weer zeven WK-medailles gewichtheffen besmet met doping

Vooral Kim is echt weer een grote klap voor de sport met zijn olympisch goud en tig WK-medailles (incl veel goud) -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_158280706
Dat dit soort sporten ook nog Olympisch is :')
Of laat iedereen spuiten en slikken of schrap het.
U MAD?
pi_158280734
Thundergusset twitterde op woensdag 16-12-2015 om 11:15:07 @Digger_forum have you seen this? There's no doping in football at all https://t.co/JelwPsKXs4 reageer retweet
  Redactie Sport woensdag 16 december 2015 @ 12:47:34 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158280790
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:41 schreef heywoodu het volgende:
Weer zeven WK-medailles gewichtheffen besmet met doping

Vooral Kim is echt weer een grote klap voor de sport met zijn olympisch goud en tig WK-medailles (incl veel goud) -O-
Ik snap het niet hoor, het zal vast ook in andere sporten zo zijn... Maar hoezo is dit nog een (Olympische) sport? Wat heb je hier aan? :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_158281334
R.I.P. Kim Un-Guk :{ De grote leider ten schande gebracht, dat wordt een enkeltje strafkamp of gevoerd worden aan de honden.
pi_158281462
Lachwekkend als gewichtheffen wel gewoon Olympisch blijft ja...opdoeken die onzin.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 16 december 2015 @ 13:24:44 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_158281474
Goed nieuws voor Frankrijk wel, die gaan nu van 3 naar 4 mannen in Rio :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 december 2015 @ 13:43:56 #68
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158281888
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:24 schreef heywoodu het volgende:
Goed nieuws voor Frankrijk wel, die gaan nu van 3 naar 4 mannen in Rio :D
als ze de testen overleven :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 16 december 2015 @ 13:49:02 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_158281997
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als ze de testen overleven :P
Als bij de volgende ronde Fransen zitten pakt Vietnam ineens nog een extra ticket.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 16 december 2015 @ 19:24:26 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_158289644
Russen hebben een zaak tegen ARD gewonnen :') :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 16 december 2015 @ 19:35:25 #71
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_158289950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:18 schreef Ericr het volgende:
R.I.P. Kim Un-Guk :{ De grote leider ten schande gebracht, dat wordt een enkeltje strafkamp of gevoerd worden aan de honden.
In de Noord-Koreaanse omstandigheden vraag je je toch ook wel af of zo'n sporter feitelijk zelf wel weet wat hij slikt en of nee daartegen zeggen überhaupt een optie was ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_158301695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In de Noord-Koreaanse omstandigheden vraag je je toch ook wel af of zo'n sporter feitelijk zelf wel weet wat hij slikt en of nee daartegen zeggen überhaupt een optie was ...
In de DDR was het in de meeste gevallen ook onder dwang aan de doping. N-Korea is nog een stuk repressiever. denk dat Kim inderdaad weinig inspraak zal hebben gehad.
pi_158418116
Krijgen we net voor Kerst een wagon lading positieven en na de Kerst is iedereen het weer vergeten?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 december 2015 @ 22:46:39 #74
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158425717
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:52 schreef THEFXR het volgende:
Krijgen we net voor Kerst een wagon lading positieven en na de Kerst is iedereen het weer vergeten?
iets beters:

danroan twitterde op maandag 21-12-2015 om 22:24:24 Revealed: Secret IAAF plan to delay naming Russian cheatshttps://t.co/eXbns5SAitRelevant parts of the email here https://t.co/Wbtep4EJ0G reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_158425883
wij maar denken dat Heintje zo corrupt was.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2015 @ 13:54:36 #76
426493 crew  PippenScottie
pi_158437968
De onthullingen rond IAAF, Rusland en Lord Coe verbazen me al niet eens meer.
Het enige wat me nog echt verbaasd is dat zulke zaken überhaupt naar boven komen. Daar mogen we onderzoeksjournalisten als Hajo Seppelt (en veel andere ken ik helaas niet) erg dankbaar voor zijn.
pi_158439747
Papa Massata Diack :') Ze dachten zeker dat iemand met de naam Papa en die achternaam wel heel betrouwbaar zou moeten zijn. Gewoon inhuren als consultant en laat Coe's marketingbureau er verder maar een draai aan geven.

Wat een figuren, IAAF wordt gerund alsof het een bananenrepubliek is. Hopelijk heeft Papa Massata nog een zoon, zie een grote rol voor hem weg gelegd bij de IAAF.
pi_158446040
IAAF :r :r :r
  woensdag 23 december 2015 @ 05:02:34 #79
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_158460553
quote:
Spul: Philippe Gaumont

'Dopingzondaar Philippe Gaumont triomfeerde in 1997 in Gent- Wevelgem en overleed in 2013. In deze aflevering van 'Spul' komt zijn weduwe (Elise Lefevre) aan het woord.'

De Franse wielrenner Philippe Gaumont (1973-2013) wist die grens niet goed liggen: de winnaar van Gent-Wevelgem in 1997, boezemvriend van wijlen Frank Vandenbroucke en door velen gezien als de duivel himself, stierf al op 40-jarige leeftijd aan een hartaanval, na een leven vol excessen. In een emotionele getuigenis vertelt zijn weduwe Elise Lefevre aan de makers van ‘Spul’ over de relatie met haar man, die alle tekenen van een drugsverslaafde vertoonde.

Elise Lefevre «Het werd op den duur heel moeilijk om nog met hem te leven: als hij zich drogeerde, ging hij tot het uiterste. Het gebeurde dat hij door de cocaïne en de pot belge drie dagen en nachten aan een stuk wakker bleef. Je kon hem niet tegenhouden: hij stopte pas als er niks meer voorhanden was. En nadien volgde dan de hel, mét spijtbetuigingen. En ook al beloofde hij dat het niet weer zou gebeuren, telkens kwam er een vervolg. Niks hielp, hoezeer ik er ook om smeekte of ermee dreigde hem te verlaten. Vooral die pot belge was pure smeerlapperij: het mengsel bestaat voor 70 procent uit amfetamines, dat zegt genoeg.»

HUMO Hoe is het zover kunnen komen?

Lefevre «Hij werd meegezogen in een spiraal van doping en raakte er niet meer uit. Hij was ook niet zo sterk in zijn hoofd, en dan val je gemakkelijk ten prooi. Het lag voor een deel aan zijn persoonlijkheid – Philippe was zeker geen heilige – maar de omstandigheden in het wielermilieu van de jaren 90 hebben zijn excessief gedrag zeker bevorderd.»

HUMO Er is veel gezegd en geschreven over zijn vriendschap met Frank Vandenbroucke.

Lefevre «Ze kwamen geweldig goed overeen, misschien zelfs te goed. Ze zagen elkaar als bloedbroeders. Philippe heeft ten onrechte de schuld gekregen van Franks ondergang. Ik herinner me nog hoe hij me opbelde en in tranen vertelde dat zijn kleine broertje was gestorven. De familie Vandenbroucke wilde niet dat hij naar de begrafenis kwam, maar nadien heeft hij wel stiekem ’s nachts zijn graf bezocht. Dat had hij nodig om afscheid te nemen en zijn verdriet een plaats te geven.

»Philippe en Frank waren twee dezelfden: doping tijdens de koers, drugs erbuiten. Ze gedroegen zich als kinderen, en vooral: ze kenden geen angst en deinsden voor niks terug. Al die conneries met slaapmiddelen zoals stilnox of rohypnol – ze namen die gewoon, om te lachen.»

HUMO Uw man is twee jaar geleden gestorven aan een hartstilstand. Hij werd amper 40 jaar.

Lefevre «Hij raasde als een gek door het leven en wilde er 100 procent van profiteren. Hij zei ook altijd dat hij niet oud ging worden. Na zijn carrière hielden we samen een brasserie-restaurant open. Alles ging goed, zijn uitspattingen waren lang niet meer zo hevig als vroeger. Op een dag kreeg ik telefoon dat hij een hartaanval had gehad. Bij de reanimatie moet hij volgens mij zuurstoftekort hebben gehad in zijn hersenen, want hij kon nadien niet meer zelfstandig ademen. Hij geraakte in een diepe coma, al heeft hij nog dagenlang gevochten voor zijn leven. In het ziekenhuis zeiden ze dat ze zulke wilskracht nog nooit hadden gezien, maar deze strijd heeft hij niet kunnen winnen.

»Ik neem het hem dikwijls kwalijk dat hij mij en onze twee kinderen heeft achtergelaten. Al vind ik dat de mensen van zijn ploeg Cofidis de grootste schuldigen zijn in dit verhaal. Zij waren van alles op de hoogte, maar keken gewoon de andere kant uit. Maar ik mis vooral mijn vriend, ik hou nog steeds van hem. Helaas kan je in het leven de tijd niet terugdraaien.» (ja & jvs)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_158460744
Ik blijf fietsen op die pot belge nog steeds bizar vinden.
pi_158462089
Shit dat vergeet ik altijd. Eens zoeken of dat ergens terug te vinden is.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 december 2015 @ 09:40:53 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_158462143
De beerput van de internationale atletiekfederatie gaat steeds verder open. Een oud-voorzitter wordt ervan verdacht betaald te zijn om positieve dopingtests te verdonkeremanen.



De verdenking tegen voormalig voorzitter Lamine Diack van de internationale atletiekfederatie IAAF is door justitie in Frankrijk verzwaard. Hij wordt niet langer verdacht van passieve corruptie, maar van actieve corruptie. Diack zou een miljoen euro als smeergeld hebben geaccepteerd, in ruil voor het wegmoffelen van positieve Russische dopingtests.

De aangepaste verdenking geeft justitie meer tijd om onderzoek te doen naar Diack, een voormalige verspringer en sportbestuurder die 16 jaar lang voorzitter van de IAAF was. De 82-jarige Senegalees werd in november aangehouden door de Franse politie, onder meer op grond van informatie die uit het onderzoek naar structurele doping in Rusland kwam.

Over de vermeende omkoping komt steeds meer informatie naar buiten. Vrijdag meldde dagblad Le Monde op basis van uitgelekte justitiële dossiers dat Diack Rusland in 2011 om meer dan 1,5 miljoen euro had gevraagd. Dat geld zou zijn bedoeld om de presidentsverkiezing in zijn geboorteland Senegal te beïnvloeden. Hij wilde dat de zittende president zou verliezen.

Diack zou volgens bandopnamen die in bezit zijn van Le Monde het geld hebben gevraagd van de toenmalige voorzitter van de Russische atletiekbond, Valentin Balakhnichev. 'Ik zei hem dat ik 1,5 miljoen euro nodig had om de verkiezing te winnen. Hij zei: we proberen het te vinden, geen probleem.' De oppositiepartij die Diack wilde financieren won de verkiezingen, maar ontkende vorige week campagnegeld te hebben ontvangen van de oud-IAAF-voorzitter.
WK atletiek

Ik zei hem dat ik 1,5 miljoen euro nodig had om de verkiezing te winnen. Hij zei: we proberen het te vinden, geen probleem

Maandag meldde Le Monde dat een andere IAAF-bestuurder, Nick Davies, in 2013 heeft geprobeerd de bekendmaking van positieve Russische atleten uit te stellen. Uit e-mails zou blijken dat Davies, op dat moment hoofd communicatie van de bond, overwoog de namen pas te publiceren na de WK atletiek, die dat jaar werden gehouden in Moskou.

Volgens Le Monde schreef Davies een e-mail aan de zoon van Diack, de eveneens van corruptie verdachte Papa Massata Diack. 'Ik moet gaan zitten met de antidopingafdeling om precies te begrijpen welke Russische skeletten we nog in de kast hebben aangaande doping. Ik denk dat de tijd om de namen van atleten bekend te maken lang achter ons ligt en dat we nu slim moeten handelen. We kunnen een speciaal dossier maken over IAAF-testen dat duidelijk maakt dat Russische atleten vaak positief worden bevonden omdat ze vaak worden getest.'

De Franse justitie onderzoekt of Davies, een vertrouweling van de huidige IAAF-voorzitter Sebastian Coe, een rol heeft gespeeld bij de betaling van het Russische smeergeld aan Diack.

De Brit ontkent dat hij iets heeft misdaan. De e-mail aan zoon Diack maakte volgens hem onderdeel uit van een 'brainstorm' die was bedoeld om een mediastrategie te bepalen rond de WK atletiek in Moskou. Het doel was de reputatie van de IAAF te beschermen. Dat zag Davies als hoofd communicatie als zijn taak. 'Er is geen plan voortgekomen uit die e-mail en het is onmogelijk dat een mediastrategie het anti-dopingproces ooit zal belemmeren.'

http://www.volkskrant.nl/(...)-smeergeld~a4212876/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 december 2015 @ 16:54:43 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_158498686
Doei gewichtheffen zou je toch zo langzamerhand zeggen _O-
Gigantische dopingbom ontploft in gewichthefwereld

"Later meer" want ben nu bezig met de lijst namen en de medailles enzo, maar het is een dopingbom van epische proporties _O_ -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 24 december 2015 @ 17:11:42 #84
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158499090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:54 schreef heywoodu het volgende:
Doei gewichtheffen zou je toch zo langzamerhand zeggen _O-
Gigantische dopingbom ontploft in gewichthefwereld

"Later meer" want ben nu bezig met de lijst namen en de medailles enzo, maar het is een dopingbom van epische proporties _O_ -O-
Je verwacht het niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 december 2015 @ 17:47:23 #85
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_158499825
En de volledige lijst staat inmiddels.

Met de vorige zaken erbij zijn 24 gewichtheffers van het WK van vorige maand dus betrapt, goed voor 6 keer goud, 9 keer zilver en 7 keer brons _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 december 2015 @ 19:42:44 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_158502278
Japan stijgt van 0 naar 3 startplekken bij de mannen _O_

Thailand van 4 naar 5 en Azerbeidzjan is alles kwijt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_158504310
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Je verwacht het niet.
zo vlak voor de Kerst >:)
pi_158504350
Kunnen ze niet wat handiger doping gebruiken bij dat gewichtheffen, jemig
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 december 2015 @ 14:39:28 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_158520485
De Russische atleten staan vanwege een grootschalige dopingaffaire al buitenspel en nu zijn ook de gewichtheffers uit dat land in het nauw gedreven. Bij de WK vorige maand in Houston blijken vier Russen een positieve dopingtest te hebben afgelegd, onder wie wereldkampioen Aleksei Lovtsjev. De internationale federatie IWF kan besluiten om Rusland voor straf minder startplaatsen te geven voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.



Bij de 26-jarige Lovtsjev, tevens wereldrecordhouder in de klasse boven 105 kilogram, zijn sporen gevonden van een verboden groeihormoon. ,,Deze uitslag heeft politieke motieven, het past bij alle sancties die worden genomen tegen de Russische sport'', mopperde de gewichtheffer. ,,Ik geef niet op. Ik neem alle mogelijk stappen om aan te tonen dat ik onschuldig ben.''

De IWF meldde donderdag al tijdens de WK in ieder geval 24 positieve dopingtesten binnen te hebben gekregen. Bijna één op de acht testresultaten bleek niet in orde, al wil dat niet direct zeggen dat er doping is gebruikt.

Het gewichtheffen zucht onder dopinggebruik. De Bulgaarse gewichtheffers zijn niet welkom in Rio, omdat eerder dit jaar vlak voor het EK elf van de twaalf afgevaardigden aan de dope bleken te zitten. Ook de Indiase krachtpatsers kwamen dit jaar in het nieuws, toen liefst 21 sporters op doping werden betrapt. Vorig jaar werden onder anderen negen gewichtheffers uit Azerbeidzjan betrapt. In 2013 waren het de Russen die met acht tegelijk werden gesnapt.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gewichtheffers.dhtml

BINGO *O*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 25 december 2015 @ 14:41:44 #90
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_158520549
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 14:39 schreef tong80 het volgende:
Deze uitslag heeft politieke motieven, het past bij alle sancties die worden genomen tegen de Russische sport
_O-
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 december 2015 @ 14:48:02 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_158520708
quote:
Ha ha ha idd :D *Hard op lacht*
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_158528271
WoutvanAert twitterde op vrijdag 25-12-2015 om 21:54:00 Op tijd naar huis gereden op het familiefeest en beloond met een bloedcontrole. 5de controle in 13 dagen tijd! reageer retweet
  vrijdag 25 december 2015 @ 22:58:04 #93
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_158529426
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 22:18 schreef TargaFlorio het volgende:
WoutvanAert twitterde op vrijdag 25-12-2015 om 21:54:00 Op tijd naar huis gereden op het familiefeest en beloond met een bloedcontrole. 5de controle in 13 dagen tijd! reageer retweet
Als je 5 controles op 13 dagen tijd krijgt zou je zeggen dat de controleurs iets op het spoor denken te zijn ? Of zou dat echt alleen aan toeval kunnen liggen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_158537827
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 22:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als je 5 controles op 13 dagen tijd krijgt zou je zeggen dat de controleurs iets op het spoor denken te zijn ? Of zou dat echt alleen aan toeval kunnen liggen.
Naast het WK is dit natuurlijk de belangrijkste periode van het jaar.

Daarnaast heb je natuurlijk nog al die verschillende dopinginstanties in België die ieder hun eigen controles uitvoeren.

Herman Ram is jaloers op het aantal controles. ;)
pi_158566214
quote:
Paolini: 'Ik nam cocaïne vanwege slaappillen'

De op doping betrapte wielrenner Luca Paolini was jarenlang verslaafd aan slaappillen. Het gebruik van cocaïne was er een gevolg van. Dat zegt de 39-jarige Paolini zondag in de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport.

"In augustus ben ik twee weken opgenomen in een kliniek in Verona om af te kicken. Dat was een stap die ik moest zetten. Het was de grootste overwinning van mijn leven. Nu ben ik weer in het reine met mezef."

De renner van Katusha triomfeerde dit voorjaar nog in een barre editie van de klassieker Gent-Welvegem, maar beleefde een pijnlijke aftocht in de Tour de France nadat hij positief werd getest op cocaïne.

In de Italiaanse sportkrant vertelt Paolini openhartig over zijn verslaving: "Toen in 2004 mijn zwager overleed, nam ik voor het eerst slaappillen. Na een tijdje kon ik er niet meer mee stoppen, ik had die pillen nodig om de stress en de druk van het dagelijkse leven te kunnen vergeten. Aan het einde van de dag kon ik niet meer helder denken. Ik was me er niet eens van bewust waar ik mee bezig was. Half juni, tijdens de voorbereiding op de Tour, heb ik cocaïne gebruikt. Een onvergeeflijke fout."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 december 2015 @ 09:52:24 #96
426493 crew  PippenScottie
pi_158594361
http://www.huffingtonpost(...)eetlnkushpmg00000067

Peyton Manning aan de HGH?
This gonna be good! Hoewel, dit is de NFL, this is going nowhere.
pi_158594455
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:52 schreef PippenScottie het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)eetlnkushpmg00000067

Peyton Manning aan de HGH?
This gonna be good! Hoewel, dit is de NFL, this is going nowhere.
wel even vermelden dat hij herstellende was van een gebroken nek.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 december 2015 @ 10:19:09 #98
426493 crew  PippenScottie
pi_158594807
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wel even vermelden dat hij herstellende was van een gebroken nek.
Hij was wel herstellende van een gebroken nek.

Ben benieuwd hoe Roger Goodell hiermee omgaat. Ik volg American Football nauwelijks, maar lees genoeg Amerikaanse sportblogs om mee te krijgen dat hij van schandaal naar schandaal gaat (en ze niet goed handelt).
pi_158599949
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hij was wel herstellende van een gebroken nek.

Ben benieuwd hoe Roger Goodell hiermee omgaat. Ik volg American Football nauwelijks, maar lees genoeg Amerikaanse sportblogs om mee te krijgen dat hij van schandaal naar schandaal gaat (en ze niet goed handelt).
http://www.mixedmartialar(...)D-and-HGH-use-proof/
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 december 2015 @ 19:52:30 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')