Die naam klinkt in ieder geval erg Nederlandsquote:
Ik weet het echt niet 100% zeker hoor, maar het lijkt mij juist logischer dat dit omgedraaid is? Dus bovenste AMS - MEX en onderste MEX - AMS?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
Vluchttijden zijn:
MEX (11:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (10:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.
Vergeten dat stomme 12-hour clock om te zetten naar 24-hour clock.quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:21 schreef larsico het volgende:
Ik weet het echt niet 100% zeker hoor, maar het lijkt mij juist logischer dat dit omgedraaid is? Dus bovenste AMS - MEX en onderste MEX - AMS?
opvallend dat twee andere SkyTeam leden op dezelfde routes gaan vliegen waar KLM al vliegt.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)10115.jpg]afbeelding[/url] ]
Aeromexico Announces New Route for 2016: Amsterdam
[..]
Vluchttijden zijn:
MEX (23:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (22:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48145.jpg]afbeelding[/url] ]
En daarnaast zou ook China Eastern Airlines naar Amsterdam komen. Vanaf april 2016 elke dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag van/naar Shanghai met de Airbus A330-200.
Beide vluchten worden tot nu toe uitsluitend door KLM gevlogen.
Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang...quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:
[ afbeelding ]
Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:
[ afbeelding ]
En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
[ afbeelding ]
Toch mooi, eerst een stedentripje naar Kopenhagen, dan stappen in Lissabon en de volgende morgen naar de Azoren.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:39 schreef donroyco het volgende:
[..]
Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang...
Als ik de tijd had, zou ik het heel misschien overwegen, oh nee, toch niet...
Beetje omslachtig als je al in Amsterdam woont...quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Toch mooi, eerst een stedentripje naar Kopenhagen, dan stappen in Lissabon en de volgende morgen naar de Azoren.
Ja, omslachtig is het welquote:Op vrijdag 18 december 2015 17:48 schreef donroyco het volgende:
[..]
Beetje omslachtig als je al in Amsterdam woont...
Je moet er wel iets voor over hebben...quote:
Ik hou in mijn documentatie maar aan hoeveel dagen de kisten uit roulatie zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:43 schreef Mikey92 het volgende:
De ombouw van de 777 gaat eigenlijk nog sneller, in 15 dagen. In het weekend wordt er niet aan gewerkt. Heb met een stuk of 5 a 6 mogen helpen, mooie klus:)
Gaaf!quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:58 schreef starla het volgende:
Ik heb mijn eerste vlucht gedaan afgelopen week, gewoon in een Cessna 172.
Super, super, supervet!
Who knows. Shanghai is momenteel nog een 747-400M bestemming maar vanaf juli 2016 worden 3 wekelijkse vluchten vervangen door de 787-9. Dit geeft onder de streep meer passagiers maar minder cargo.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:14 schreef FredvZ het volgende:
opvallend dat twee andere SkyTeam leden op dezelfde routes gaan vliegen waar KLM al vliegt.
Zou dat betekenen dat KLM daar op termijn niet meer heen gaat vliegen?
Tja, Ticketspy.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:
[ afbeelding ]
Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:
[ afbeelding ]
En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
[ afbeelding ]
Yup, mocht zelf opstijgen ook, mocht alleen niet landen En terecht! Hahaquote:
Gefeliciteerd met je eerste vlucht Op naar de eerste soloquote:Op vrijdag 18 december 2015 19:29 schreef starla het volgende:
[..]
Yup, mocht zelf opstijgen ook, mocht alleen niet landen En terecht! Haha
Lekker over Rotterdam gevlogen, paar steep banks gedaan en mocht zelf al een stall recovery doen
Relaxte instructeur
Thx!quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je eerste vlucht Op naar de eerste solo
Genoeg mensen die het doen hoor. Maar dan vooral voor lange vluchten (zeg naar Azië of de VS westkust). Dan is Business Class meer dan wat extra beenruimte en beter eten, zo'n stoel die helemaal plat kan is erg fijn. First Class helemaal en dat wordt zo ook een stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:04 schreef donroyco het volgende:
[..]
Je moet er wel iets voor over hebben...
Grappig. Ik heb geen vliegangst maar zo af en toe bij zelf vliegen had ik wel zoiets van "oh shit dit ding is klein kijk links van mij is de afgrond!" of "WTF echt ga ik dit ooit alleen doen?!".quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:15 schreef starla het volgende:
[..]
Thx!
Zelf vliegen voelt zooooo fijn. Onbeschrijflijk...
Omdat je zelf vliegt heb je ook totaal geen zenuwen, grappig is dat, terwijl als passagier ik altijd wel een beetje zenuwachtig ben.
Op die vluchten naar AMS en LIS is het slechts Europe Select hoor. Net zo'n stoel en dezelfde beenruimte als in Economy Comfort. Voel je je als onwetende toch zwaar bekocht wanneer je denkt op een flatbed stoel terecht te komen. OK, de middenstoel blijft leeg maar dat is het dan ook wel. Maar om daar nu eerst helemaal naar CPH voor te reizen..... Mwah..quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:12 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Genoeg mensen die het doen hoor. Maar dan vooral voor lange vluchten (zeg naar Azië of de VS westkust). Dan is Business Class meer dan wat extra beenruimte en beter eten, zo'n stoel die helemaal plat kan is erg fijn. First Class helemaal en dat wordt zo ook een stuk goedkoper.
En met een beetje geluk kun je stiekem op de terugweg gewoon thuis al uitstappen.
Precies. Bij BA is het inmiddels nog erger, daar is een "Club Europe" stoel precies net zo krap als een cattle class stoel en ben je dus beter af met een stoel bij de uitgang. Omreizen voor zo'n vlucht doe je hooguit als je de mijlen/punten heel hard nodig zou hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Op die vluchten naar AMS en LIS is het slechts Europe Select hoor. Net zo'n stoel en dezelfde beenruimte als in Economy Comfort. Voel je je als onwetende toch zwaar bekocht wanneer je denkt op een flatbed stoel terecht te komen. OK, de middenstoel blijft leeg maar dat is het dan ook wel. Maar om daar nu eerst helemaal naar CPH voor te reizen..... Mwah..
quote:SCHIPHOL Luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai mag vanaf 1 februari twee keer per dag met het grootste passagierstoestel ter wereld op Schiphol komen vliegen: de Airbus A380. Dat heeft staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu laten weten aan de Tweede Kamer.
Emirates begon in 2010 met dagelijkse vluchten op Schiphol met een Boeing 777. Twee jaar later was de maatschappij de eerste airline die met een Airbus A380 naar Schiphol kwam.
In 2013 kwam daar een tweede dagelijkse vlucht bij, maar met de kleinere Boeing 777. Nu heeft Emirates toestemming kunnen krijgen om een tweede A380 tussen Dubai en Amsterdam te laten vliegen.
De komst van deze tweede A380 is niet vanzelfsprekend. Veel maatschappijen en critici menen dat Emirates oneerlijke staatssteun krijgt in Dubai. De Tweede Kamer wilde dan ook van de staatssecretaris weten of schadelijk zijn voor KLM.
Douche
Maar volgens Dijksma gaat het maar om een beperkte capaciteitsuitbreiding en zijn er 'geen significante effecten op de netwerkkwaliteit van Schiphol'. Dijksma vreest dus geen nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld KLM en zegt de ontwikkelingen in de gaten te blijven houden.
Emirates heeft nu ruim zeventig A380's en dat aantal loopt de komende jaren op tot 150. Er zijn 519 zitplaatsen, voor de passagiers van de business en eerste klasse is er een bar tot hun beschikking en voorin het toestel zijn er twee douches, waarvan alleen de veertien eerste klasse passagiers gebruik van mogen maken.
Emirates heeft ook een A380 voor 615 passagiers, daarin zit geen eerste klasse en ook geen douche. Of dit toestel ook op Amsterdam gaat vliegen, is niet bekend.
Juichen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
[..]
Nou fan is een groot woord. Ik vind het mooi om te zien (overvliegen).quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ben je zo'n fan van die toestellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |