abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158263925
quote:
Die hebben in de zomermaanden ook niet zomaar even capaciteit hiervoor. KLM heeft in de zomer juist weer iets meer ruimte in de schema's :)
Misschien vliegt KL wel op een normaal tijdstip ;) Zo kun je verschillende doelgroepen bedienen.

[ Bericht 10% gewijzigd door inkjet op 15-12-2015 19:36:53 ]
--
pi_158265553
Weet iemand of de PH-KZO al uitgefaseerd is?
--
pi_158266896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 19:35 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of de PH-KZO al uitgefaseerd is?
Planning is januari, of het moet naar voren zijn gehaald
pi_158268051
Dat gebeurde met de KZF ook,vandaar mijn vraag. Maar inmiddels blijkt dat mijn veronderstelling onjuist was.

[ Bericht 34% gewijzigd door inkjet op 15-12-2015 21:39:28 (Nieuw inzicht) ]
--
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:08:35 #80
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158270899
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De KLM-Asia toestellen hebben geen kroontje op het KLM-logo.
Leuk. :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:09:34 #81
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158272874
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:08 schreef donroyco het volgende:

[..]

Leuk. :)
KLM is ook de enige airline die nog een aparte Asia-livery heeft.

De anderen (BA, Air France, Swissair, Lufthansa, Qantas en nog een paar) vliegen niet meer naar Taiwan, of hebben andere afspraken met China, of bestaan niet meer.
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:10:53 #82
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158272911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:09 schreef OEM het volgende:

[..]

KLM is ook de enige airline die nog een aparte Asia-livery heeft.

De anderen (BA, Air France, Swissair, Lufthansa, Qantas en nog een paar) vliegen niet meer naar Taiwan, of hebben andere afspraken met China, of bestaan niet meer.
Waarom was er de Asia-livery in de eerste plaats? :@
/leek
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158273061


Vandaag arriveert PH-EXE op Schiphol. Verwachte landing van KL9966 is om 18:00 uur vanuit Aeropuerto de Tenerife Sur. Toestel staat - als ik het goed heb - momenteel op de luchthaven van Recife, Brazilië.

PH-EXF volgt komende zaterdag.
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:16:30 #84
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158273099
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:10 schreef donroyco het volgende:

[..]

Waarom was er de Asia-livery in de eerste plaats? :@
/leek
Heel in het kort:

China vindt dat Taiwan een provincie van hun is en stond niet toe dat flag carriers van een land die dat niet erkende op zowel China als Taiwan vlogen.

Daarom zijn er allemaal Asia-subsidairies + aparte livery ontstaan voor Europese airlines, zodat ze daar wel mee naar Taiwan konden vliegen zonder China op hun pik te trappen. Amerikaanse airlines hoefden dat bv weer niet te doen, want dat zijn geen flag carriers.
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:20:02 #85
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158273231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Heel in het kort:

China vindt dat Taiwan een provincie van hun is en stond niet toe dat flag carriers van een land die dat niet erkende op zowel China als Taiwan vlogen.

Daarom zijn er allemaal Asia-subsidairies + aparte livery ontstaan voor Europese airlines, zodat ze daar wel mee naar Taiwan konden vliegen zonder China op hun pik te trappen. Amerikaanse airlines hoefden dat bv weer niet te doen, want dat zijn geen flag carriers.
Ah, thanks.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158275753

News_Executive twitterde op woensdag 16-12-2015 om 01:19:38 BREAKING: Southwest Airlines plane skids off runway at #Nashville airport https://t.co/pd7DhjUQwK reageer retweet
BNONews twitterde op woensdag 16-12-2015 om 01:30:35 UPDATE: 3 injured after Southwest plane goes off runway while taxiing at Nashville airport https://t.co/SCpLUfdC8u reageer retweet


[ Bericht 28% gewijzigd door Houtenbeen op 16-12-2015 01:35:50 ]
  woensdag 16 december 2015 @ 01:58:16 #87
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158276042
Het meest schokkende aan bovenstaande is natuurlijk het "while taxiing". Damn, dan zitten ze écht even niet op te letten :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158277112
quote:
15s.gif Op woensdag 16 december 2015 01:58 schreef flipsen het volgende:
Het meest schokkende aan bovenstaande is natuurlijk het "while taxiing". Damn, dan zitten ze écht even niet op te letten :X
Aan de borden te zien ligt het in het verlengde van de highspeed turnoff van baan 13. Hoeft dus ook niet perse onoplettendheid te zijn, falende remmen of andere technische problemen zijn misschien wel logischer ;)
  woensdag 16 december 2015 @ 13:01:08 #89
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158281065
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:47 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Aan de borden te zien ligt het in het verlengde van de highspeed turnoff van baan 13. Hoeft dus ook niet perse onoplettendheid te zijn, falende remmen of andere technische problemen zijn misschien wel logischer ;)
Daarom moet ik me er als leek ook niet mee bemoeien :@ Bij taxiën denk ik alleen aan het langzaam taxiën naar de runway of naar de gate, maar niet als ie net aan komt loeien.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158282361
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
KLM met eigen vliegtuigen naar Salt Lake City
Nu ook duidelijk geworden waar de Airbus A330-200 vandaan komt:

KLM staakt route naar Dallas/Fort Worth
quote:
AMSTELVEEN - Naast het toevoegen van Salt Lake City aan het routenetwerk, schrapt KLM ook een route naar Noord-Amerika. Het Texaanse Dallas/Fort Worth keert komend zomerseizoen niet terug in de dienstregeling. Dat bevestigt een KLM-woordvoerder aan Reismedia.

De lijndienst voldeed volgens KLM niet meer aan de verwachtingen. Daarop is besloten de capaciteit op een andere manier in te zetten. KLM blijft in samenwerking met partner Delta Air Lines vluchten aanbieden naar Dallas/Fort Worth, maar dan is een overstap in Atlanta of Minneapolis noodzakelijk.

KLM vloog sinds april 2008 naar Dallas. Aanvankelijk werd de lijndienst het hele jaar door uitgevoerd, maar sinds 2012 alleen in het zomerseizoen. Op de route werd vijf keer per week een Airbus A330-200 ingezet.

Dinsdag maakte KLM bekend dat komende zomer Salt Lake City aan de dienstregeling wordt toegevoegd. Op de route gaat KLM twee keer per week een Airbus A330-200 inzetten. In tegenstelling tot Salt Lake City is Dallas/Fort Worth geen hub van Delta Air Lines


[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-12-2015 14:12:07 ]
pi_158288968
Het doek valt bijna voor weer een Martinair McDonnell Douglas MD-11F.
PH-MCY staat gepland om komende zaterdag haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Om 15:00 uur zou ze moeten vertrekken naar Miami voor een laatste vrachtvlucht.
In tegenstelling tot haar zustertoestel PH-MCT die daar al ruim 2 jaar staat - zal ze de volgende dag doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Hier komt ze weer oude bekenden tegen; PH-KCD en -KCE van KLM en ook haar zusterschip PH-BUH (Martinair 747-200 freighter die eerst voor KLM vloog) en PH-BUI (KLM 747-200).

PH-MCY is een bijzonder toestel binnen de Martinair vloot.
Dit toestel is de enige MD-11 die niet rechtstreeks vanuit de fabriek aan Martinair geleverd werd.
Nadat ze in februari 1991 haar eerste vlucht maakte, werd PH-MCY op 22 april als HB-IWC aan Swissair geleverd.



Een korte geschiedenis::
De al slecht draaiende Swissair kreeg met de aanslagen van 11 september 2001 er nog meer problemen bij. Swissair had een zogenaamde Hunter-strategie; aandelen kopen van diverse Europese maatschappijen (waaronder het Belgische Sabena) om zo goede overlevingskansen te hebben.
Echter waren de aanslagen een grote klap voor de maatschappij, zoals voor zovele maatschappijen.
Nadat op 2 oktober 2001 de grootste bank van Zwitserland niet meer garant wilde staan werd abrupt de gehele vloot aan de grond gehouden, zo ook HB-IWC.
Luchthavens wilden de toestellen niet meer van brandstof voorzien, passagiers en personeel waren gestrand, credit cards van personeel werden door de banken geblokkeerd en crews werden hotels uitgezet.
Nadat de Zwitserse regering weer tijdelijke leningen had gegeven konden vanaf 5 oktober de vluchten weer doorgaan; maar crew moest grote bedragen in cash meenemen om de brandstof te betalen.
Sabena ging echter in november failliet.

Na het winterseizoen 2001/2002 werden op 31 maart 2002 26 medium-haul toestellen (A319, A320 en A321's) en de 26 long-haul toestellen (A330 en MD-11's, waaronder HB-IWC) overgedragen naar Crossair; de regionale airline waarin Swissair aandelen had. Hierop veranderde deze haar naam naar Swiss International Air Lines. De laatste Swissair vlucht SR145 vanuit Săo Paulo landde op 1 april in Zürich.

HB-IWC
Deze MD-11 had een bijzondere rol in dit verhaal. Zij voerde namelijk ook een van de laatste vluchten uit.
Op de avond van 27 maart 2002 vertrokken de 2 laatste symbolische vluchten van Swissair en Crossair.
HB-IZG, een Saab 2000, zou de laatste vlucht van Crossair uitvoeren; LX578 naar Neurenberg; de eerste bestemming waarop Crossair vloog na haar oprichting in 1978.

HB-IWC nam de laatste Swissair vlucht op haar; vlucht SR2400 naar Kaapstad.
Het was een speciale charter vlucht; een Zwitsere chartermaatschappij had het toestel gecharterd voor deze historische vlucht.
HB-IWC was de eerste MD-11 van de maatschappij die al de nieuwe kleuren van Swiss droeg.

"Rollout" van de nieuwe livery in maart 2002:


Voor deze speciale vlucht was echter nog de naam Swissair d.m.v. een sticker over de naam Swiss geplakt.
In het bijzijn van ruim 4000 Swissair werknemers vertrokken om 21:00 deze twee toestellen naar de vertrekbaan onder begeleiding van talloze voertuigen van de brandweer, politie en follow-me voertuigen.
Aan boord waren zo'n 238 passagiers (veelal werknemers, fans etc.) en 17 crew waaronder 2 piloten, een copiloot, ground engineer en een catering-chef.





Op 30 maart vloog het een mooie sightseeing vlucht boven Kaapstad en de Tafelberg.





Op 1 april was het tijd om terug naar Zürich te gaan. De tijd van Swissair was nu echt voorbij; de sticker met haar oude naam was verwijderd; het was nu Swiss. Om 22:30 uur landde vlucht SR2401 in Zürich.
De MD-11 vloog hierna nog 2 jaar voor Swiss.

Martinair
Op 15 april 2004 vertrok de MD-11 als LX7010 vanuit Zürich naar Naples.
Hier werd het toestel omgebouwd naar vrachttoestel en werd de cargo-deur geďnstalleerd.



Op 3 september werd het toestel aan Martinair geleverd en op zondag 5 september landde het toestel op Schiphol; hieronder het vertrek vanuit Zürich.



Op maandag 6 september volgde haar eerste commerciële vlucht voor Martinair naar Entebbe en Nairobi.
Hoewel dit de oudste MD-11 uit de Martinair vloot is, was het dus de laatst geleverde MD-11 aan de maatschappij; de overige 6 zijn tussen 1994 en 1998 geleverd; PH-MCY ruim 7 jaar later in 2004.
Naast PH-MCU en -MCW heeft zij dus ook nooit passagiers vervoerd voor Martinair.

En nu, bijna 25 jaar nadat ze in Long Beach van de productielijn rolde, zal ze nu haar einde vinden op 140 kilometer vanaf haar geboorteplaats.
Met het vertrek van PH-MCY blijven er slechts 3 actieve MD-11 vrachttoestellen over bij Martinair.
Deze vertrekken in april en mei volgend jaar (volgens de planning)


pi_158289557
De MCS is er ook nog, niet meer actief maar wel in Nederland. Mooie posting trouwens!

[ Bericht 16% gewijzigd door inkjet op 16-12-2015 20:02:07 ]
--
  woensdag 16 december 2015 @ 19:53:09 #93
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158290362
Ah, nu ik die MartinAir Cargo zie... Afgelopen keer (20/11) dat ik weer aankwam op Buenos Aires EZE en met de taxi richting stad reed, zag ik nog net een KLM Cargo daar staan. Vreemd, normaal gesproken is dat de MartinAir MD11 toch? Of heeft KLM Cargo die vluchten nu overgenomen? Vond het wel apart...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158290630
quote:
Afgelopen keer (20/11) dat ik weer aankwam op Buenos Aires EZE en met de taxi richting stad reed, zag ik nog net een KLM Cargo daar staan. Vreemd, normaal gesproken is dat de MartinAir MD11 toch? Of heeft KLM Cargo die vluchten nu overgenomen? Vond het wel apart...
De vluchten van toestellen van KLM Cargo worden door Martinair uitgevoerd.
--
pi_158306043
Random nieuws:

Herinneren we ons het incident met de British Airways 777-200ER op Las Vegas nog van 8 september?




Het toestel word gemaakt:
British Airways jet that caught fire before takeoff at McCarran to fly again
quote:
The British Airways Boeing 777 that aborted a takeoff at McCarran International Airport with 157 passengers and 13 crew members aboard in September will fly again.

A representative of the London-based airline said Wednesday that crews would be dispatched to McCarran and that work would begin "shortly" to repair the aircraft's hull to make it airworthy.
Noting that "safety is always British Airways' top priority," a company spokeswoman said in an email, "The airframe was inspected by a team of highly experienced engineers from Boeing who concluded that the damage was limited and suitable for repair.
"A team from Boeing will carry out the repair work, which will be certified to the same high standards as if the aircraft was brand new," she said.
She did not give a timetable for repairs or when the plane would be flown, but the work is expected to begin next month. The company did not elaborate on the repair process or how much it would cost to fix the plane.
While the jet is parked at McCarran, British Airways is paying $375 a day in fees and by the end of 2015, the bill will reach about $31,000.

The jet, a twin-engine Boeing 777-200ER, was scheduled to fly as British Airways Flight 2276 from McCarran to London's Gatwick International Airport on Sept. 8.
Midway through its takeoff run, before the plane lifted off the ground, the jet's left engine experienced an uncontained failure that started a fire. Debris spewed out of the engine and onto the runway.
The pilot shut down the engine and aborted the takeoff and while McCarran's emergency response crews sped to the burning plane, passengers began evacuating on emergency slides.

A preliminary National Transportation Safety Board report in October said the "left engine and pylon, left fuselage structure and inboard left wing ... were substantially damaged by the fire."
Officials reported 14 people suffered minor injuries, most of them a result of a rough ride down the emergency chute. The runway was closed for four hours.
Aviation experts said they expected the plane's insurers to declare the aircraft a "hull loss," meaning that it was too damaged for repair and that it would be disassembled for parts.

Wednesday's email from the company was the first indication that British Airways would instead put a different engine on the plane, repair the hull and fly the plane to a maintenance facility for additional work.
En problemen aan boord de KLM 747-400 (PH-BFP) van vlucht KL662 uit Houston:

KLM vlucht Houston geannuleerd na verdachte mannen aan boord
quote:
Een vlucht van KLM van Houston naar Amsterdam is in Houston geannuleerd omdat er twee verdachte mannen aan boord zouden zijn. Dit melden diverse media.

Vlucht KL662 had rond 15.30 uur lokale tijdmoeten vertrekken richting Amsterdam. De Amerikaanse website ABC News schrijft dat er aan boord onenigheid ontstond tussen enkele passagiers. Daarop werd de take-off afgebroken en werden twee mannen geboeid afgevoerd. Een andere Amerikaanse website meldt dat er geen arrestaties verricht zouden zijn.

De B747-400 waarmee de vlucht werd uitgevoerd is ontruimd en doorzocht door de politie en de FBI. Bij de doorzoeking is niets verdachts gevonden.


En vandaag was voorlopig de laatste vlucht van United Airlines van/naar Houston met de Boeing 777-200ER.
Vanaf morgen zetten ze ein-de-lijk de Boeing 787 in en wel de 787-9. Over een uur of 10 vertrekt het toestel naar Amsterdam; momenteel staat N36962 ingepland.
Tot en met 26 maart 2016 worden de dagelijkse vluchten uitgevoerd met de 787, met de start van het zomerseizoen op 27 maart keert de 777-200ER weer terug op de route.
Hiermee wordt United de vierde buitenlandse maatschappij (na Xiamen, Kenya en Qatar Airways) die de 787 op Schiphol inzet.

Dit betekend dat United eindelijk de 787 op deze route inzet.
Oorspronkelijk zou United de 787-8 al vanaf 4 december 2012 inzetten op deze route wat de eerste internationale route zou zijn geworden voor hun 787.
Het is overigens niet de eerste keer dat de United 787 op Schiphol komt, een aantal keer eerder is de United 787 naar Amsterdam gekomen, waaronder de eerste internationale vlucht naar Amsterdam dat voor de FAA benodigd was. Dat was overigens ook de 2e keer dat de 787 op Schiphol kwam.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 17-12-2015 14:44:20 ]
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 17:23:16 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158310672
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:17 schreef nattermann het volgende:
Ik ben ooit (lees: jaar of 15 geleden) met een KLM-Asia 747 naar New York-JFK gevlogen. Waar zou ik kunnen achterhalen welke kist/registratie dat is geweest?
Uhm ik denk dat dat vrij lastig wordt. Ik heb laatst proberen te achterhalen met wat voor vliegtuig ik van Münster naar Rome ben gevlogen in 2008, zelfs vluchtnummer had ik. Maar dat lukte me toen al niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158312102
quote:
Leesvoer *O*
Oeps, snel naar het afhaaladres... ;-)
--
pi_158312875
Vandaag exact 112 jaar geleden:



En vandaag exact 80 jaar geleden (post van Tweaker wildhagen)

Vandaag trouwens nog een jubileum: één van de meest bekende. iconische en belangrijkste vliegtuigen uit het verleden had op 17 december 1935 zijn first flight: de DC-3 :)

Toen nog Douglas Sleeper Transport (DST) genoemd overigens, omdat hij bedden aan boord had :)



Dat kon je van buiten ook zien waar die bedden zich bevonden:



Later verlengd tot een meer conventionele cabine met 7 rijen van 3 stoelen, voor een totaal van 21 passagiers (later uitgebreid tot 32 pasagiers als max) :)



Nu, 80 jaar later wordt de DC-3 zelfs nog steeds commercieel ingezet in Afrika, Zuid-Amerika en Azie. Grotendeels voor cargo, maar zelfs op kleine schaal ook nog voor passagiers :)

De oudste nog bestaande DC-3/DST is de oorspronkelijke NC16005 voor American Airlines (nu als N133D geregistreerd, in afwachting van restoratie):

Dit toestel is geleverd aan American Airlines op 12 juli 1936.



De oudste op dit moment nog vliegwaardige DC-3 is NC17334 (geleverd in 1937 aan American Airlines):



Er is ook een miltiaire versie van gemaakt (de Douglas C-47 Skytrain die in WO2 zeer grootschalig ingezet is. Ook zijn er in licentie gebouwde Russische en Japanse modellen geweest. In totaal komt het aantal geproduceerde DC-3 varianten/afgeleiden op ruim 16.000 uit. Een flink deel is hiervan (vliegend of statisch) bewaard gebleven gelukkig.

[ Bericht 42% gewijzigd door Iemand91 op 17-12-2015 20:42:09 ]
pi_158320904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 13:12 schreef Iemand91 het volgende:
Hiermee wordt United de vierde buitenlandse maatschappij (na Xiamen, Kenya en Qatar Airways) die de 787 op Schiphol inzet.
Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:



Aeromexico Announces New Route for 2016: Amsterdam
quote:
-- The airline will start operating a nonstop service from Mexico City to the Dutch capital in May 2016
-- The route will be operated using the Boeing 787 Dreamliner, regarded as one of the most advanced commercial airplanes in the skies
-- Aeromexico is the only Mexican airline to offer direct flights to Europe

MEXICO CITY, Dec. 17, 2015 /PRNewswire/ -- Aeromexico, Mexico's global airline, announced three weekly nonstop flights between Mexico City and Amsterdam starting on May 29, 2016, making the city its fourth destination in Europe.

This new route will be operated using Boeing 787 aircraft with 243 seat capacity, including 32 seats in Clase Premier, Aeromexico's Business Class Cabin. The Dreamliner is considered one of the most advanced commercial aircraft in the skies, offering benefits that include extra legroom, more storage space for carry-on bags, bigger windows that can be dimmed at the touch of a button, personal entertainment system, Sky Interiors LED lighting, and new in-flight menu services.

Anko van der Werff, Aeromexico's Chief Revenue Officer, said, "Aeromexico is extremely proud to add Amsterdam to its European route network. The Netherlands is the fourth largest Mexico's trading partner in the European Union, and nowadays, an average of 200,000 annual passengers travel between both capital cities".

"With this flight, Aeromexico will be able to offer a quality service to all of its customers traveling from the Netherlands on board our Boeing 787 aircraft with greater connectivity options to the main cities in Mexico, such as Guadalajara, Monterrey, and Puerto Vallarta, and in Central and South America, including San Jose, Costa Rica, Guatemala, Panama.", he added.

One of the key factors in establishing this new route is Amsterdam's status as a major SkyTeam hub where KLM offers a significant number of flights within Europe. Aeromexico is a founding member of the SkyTeam airline alliance.

Aeromexico is proud to crown the year 2015 by announcing the addition of a new route, just as it did at the beginning of this year, thus allowing the airline to increase the economic, commercial and tourist exchange between the two nations, as well as the number of passengers carried between Mexico and Europe.
Vluchttijden zijn:
MEX (23:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (22:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.



En daarnaast zou ook China Eastern Airlines naar Amsterdam komen. Vanaf april 2016 elke dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag van/naar Shanghai met de Airbus A330-200.

Beide vluchten worden tot nu toe uitsluitend door KLM gevlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-12-2015 00:28:33 ]
pi_158321352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
...Anko van der Werff...
Die naam klinkt in ieder geval erg Nederlands ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:

Vluchttijden zijn:
MEX (11:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (10:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.

Ik weet het echt niet 100% zeker hoor, maar het lijkt mij juist logischer dat dit omgedraaid is? Dus bovenste AMS - MEX en onderste MEX - AMS?
pi_158321494
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 00:21 schreef larsico het volgende:
Ik weet het echt niet 100% zeker hoor, maar het lijkt mij juist logischer dat dit omgedraaid is? Dus bovenste AMS - MEX en onderste MEX - AMS?
Vergeten dat stomme 12-hour clock om te zetten naar 24-hour clock. :+
pi_158331512
Even een heads-up:

- Zoals ik hier eerder heb gemeld; morgen komt Etihad weer met de A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze ook al met dit type naar Amsterdam.
Op 2, 9, 16, 23 en 30 januari komen ze eveneens met de A340-600 naar Nederland.

- Gistermiddag vertrok PH-BQP (Boeing 777-200ER) naar Atlanta. De laatste 777-200ER (PH-BQK) heeft sinds gisteren geen vluchten meer uitgevoerd dus hiermee vliegen er geen 777-200ER's meer rond met de oude Business en Economy class. Met een gemiddelde ombouwtijd van 21 dagen (ik reken de ombouw van de eerste -BQB niet mee) haalt KLM net niet meer haar doel om de gehele 777-200ER vloot vóór het einde van 2015 om te bouwen.
Na de ombouw van -BQK wordt in januari de eerste -300ER (PH-BVC) de hangar ingerold voor de ombouw.

Trouwens; veel nieuws voor Amsterdam de afgelopen week:
- Maandag 14 dec: Jet Airways kondigt 3 vluchten aan op Amsterdam. (vanaf 27 maart)
- Maandag 14 dec: 2 extra wekelijkse vluchten van KLM naar San Francisco met de 787-9. (vanaf 4 mei)
- Dinsdag 15 dec: KLM kondigt vluchten naar Salt Lake City aan. (vanaf 5 mei) en Ibiza (vanaf 4 juli)
- Dinsdag 15 dec: Air France gaat tussen Amsterdam en Rennes vliegen. (vanaf 27 maart)
- Woensdag 16 dec: KLM staakt de vluchten naar Dallas. (per 26 maart)
- Vrijdag 18 dec: Vueling kondigt vluchten aan tussen Amsterdam en Londen Luton. (vanaf 18 maart)
- Vrijdag 18 dec: Aeromexico kondigt vluchten aan tussen Amsterdam en Mexico (vanaf 29 mei)
pi_158332027
De ombouw van de 777 gaat eigenlijk nog sneller, in 15 dagen. In het weekend wordt er niet aan gewerkt. Heb met een stuk of 5 a 6 mogen helpen, mooie klus:)
pi_158332341
Ik heb mijn eerste vlucht gedaan afgelopen week, gewoon in een Cessna 172.

Super, super, supervet! *O* ^O^ _O_
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:14:04 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158332665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)10115.jpg]afbeelding[/url] ]

Aeromexico Announces New Route for 2016: Amsterdam

[..]

Vluchttijden zijn:
MEX (23:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (22:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48145.jpg]afbeelding[/url] ]

En daarnaast zou ook China Eastern Airlines naar Amsterdam komen. Vanaf april 2016 elke dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag van/naar Shanghai met de Airbus A330-200.

Beide vluchten worden tot nu toe uitsluitend door KLM gevlogen.
opvallend dat twee andere SkyTeam leden op dezelfde routes gaan vliegen waar KLM al vliegt.
Zou dat betekenen dat KLM daar op termijn niet meer heen gaat vliegen?
So we just called him Fred
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:23:42 #107
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158332876
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:


Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:


En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
So we just called him Fred
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:39:27 #108
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158333213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:
[ afbeelding ]

Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:
[ afbeelding ]

En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
[ afbeelding ]
Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang...
Als ik de tijd had, zou ik het heel misschien overwegen, oh nee, toch niet...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:40:00 #109
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158333227
Nachtje slapen in de Business Lounge op Lissabon :P Als het nou CPH AMS HOR zou zijn met tenminste 1 leg in wide body met échte BC, dan was het nog wel een leuk idee om zo eens BC te vliegen. Maar dit is inderdaad niet echt interessant...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158333402
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:39 schreef donroyco het volgende:

[..]

Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang...
Als ik de tijd had, zou ik het heel misschien overwegen, oh nee, toch niet...
Toch mooi, eerst een stedentripje naar Kopenhagen, dan stappen in Lissabon en de volgende morgen naar de Azoren.
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:48:12 #111
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158333425
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:47 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Toch mooi, eerst een stedentripje naar Kopenhagen, dan stappen in Lissabon en de volgende morgen naar de Azoren.
Beetje omslachtig als je al in Amsterdam woont... :T
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158333489
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:48 schreef donroyco het volgende:

[..]

Beetje omslachtig als je al in Amsterdam woont... :T
Ja, omslachtig is het wel
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:04:48 #113
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158333766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja, omslachtig is het wel
Je moet er wel iets voor over hebben...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158334238
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:43 schreef Mikey92 het volgende:
De ombouw van de 777 gaat eigenlijk nog sneller, in 15 dagen. In het weekend wordt er niet aan gewerkt. Heb met een stuk of 5 a 6 mogen helpen, mooie klus:)
Ik hou in mijn documentatie maar aan hoeveel dagen de kisten uit roulatie zijn. :P
Wel apart; in het weekend helemaal niets aan doen. Staat daar ~¤12.000 per dag aan vliegtuiglease niets te doen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:58 schreef starla het volgende:
Ik heb mijn eerste vlucht gedaan afgelopen week, gewoon in een Cessna 172.

Super, super, supervet! *O* ^O^ _O_
Gaaf! :D
Je allereerste vlucht ooit?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:14 schreef FredvZ het volgende:
opvallend dat twee andere SkyTeam leden op dezelfde routes gaan vliegen waar KLM al vliegt.
Zou dat betekenen dat KLM daar op termijn niet meer heen gaat vliegen?
Who knows. Shanghai is momenteel nog een 747-400M bestemming maar vanaf juli 2016 worden 3 wekelijkse vluchten vervangen door de 787-9. Dit geeft onder de streep meer passagiers maar minder cargo.

Waarschijnlijk gewoon uitbreiding. Hoeft niet per se ten koste gaan van eigen materieel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:
[ afbeelding ]

Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:
[ afbeelding ]

En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
[ afbeelding ]
Tja, Ticketspy.
Dat is echt een site met aanbiedingen die puur je fysieke lichaam het goedkoopst ergens brengen. Onder welke omstandigheden/manier/route dat doet er niet zo toe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 18-12-2015 18:38:56 ]
pi_158335617
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:31 schreef Iemand91 het volgende:
Gaaf! :D
Je allereerste vlucht ooit?
Yup, mocht zelf opstijgen ook, mocht alleen niet landen ;( En terecht! Haha :D

Lekker over Rotterdam gevlogen, paar steep banks gedaan en mocht zelf al een stall recovery doen ^O^

Relaxte instructeur :)
I feel kinda Locrian today
pi_158336171
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:29 schreef starla het volgende:

[..]

Yup, mocht zelf opstijgen ook, mocht alleen niet landen ;( En terecht! Haha :D

Lekker over Rotterdam gevlogen, paar steep banks gedaan en mocht zelf al een stall recovery doen ^O^

Relaxte instructeur :)
Gefeliciteerd met je eerste vlucht *O* Op naar de eerste solo ;)
pi_158336839
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je eerste vlucht *O* Op naar de eerste solo ;)
Thx! *O*

Zelf vliegen voelt zooooo fijn. Onbeschrijflijk...

Omdat je zelf vliegt heb je ook totaal geen zenuwen, grappig is dat, terwijl als passagier ik altijd wel een beetje zenuwachtig ben.
I feel kinda Locrian today
pi_158351073
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:04 schreef donroyco het volgende:

[..]

Je moet er wel iets voor over hebben...
Genoeg mensen die het doen hoor. Maar dan vooral voor lange vluchten (zeg naar Azië of de VS westkust). Dan is Business Class meer dan wat extra beenruimte en beter eten, zo'n stoel die helemaal plat kan is erg fijn. First Class helemaal en dat wordt zo ook een stuk goedkoper.

En met een beetje geluk kun je stiekem op de terugweg gewoon thuis al uitstappen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_158351094
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:15 schreef starla het volgende:

[..]

Thx! *O*

Zelf vliegen voelt zooooo fijn. Onbeschrijflijk...

Omdat je zelf vliegt heb je ook totaal geen zenuwen, grappig is dat, terwijl als passagier ik altijd wel een beetje zenuwachtig ben.
Grappig. :D Ik heb geen vliegangst maar zo af en toe bij zelf vliegen had ik wel zoiets van "oh shit dit ding is klein kijk links van mij is de afgrond!" of "WTF echt ga ik dit ooit alleen doen?!".

Eerste solo was uiteindelijk een prima succes want ik leef nog. Zelf landen is gaaf, als je het eenmaal kunt (en dat kan even duren). :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:36:20 #120
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158351274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:12 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Genoeg mensen die het doen hoor. Maar dan vooral voor lange vluchten (zeg naar Azië of de VS westkust). Dan is Business Class meer dan wat extra beenruimte en beter eten, zo'n stoel die helemaal plat kan is erg fijn. First Class helemaal en dat wordt zo ook een stuk goedkoper.

En met een beetje geluk kun je stiekem op de terugweg gewoon thuis al uitstappen.
Op die vluchten naar AMS en LIS is het slechts Europe Select hoor. Net zo'n stoel en dezelfde beenruimte als in Economy Comfort. Voel je je als onwetende toch zwaar bekocht wanneer je denkt op een flatbed stoel terecht te komen. OK, de middenstoel blijft leeg maar dat is het dan ook wel. Maar om daar nu eerst helemaal naar CPH voor te reizen..... Mwah..

Ik heb die Ticketspy maar in mijn mailbox geblokt want enige zinnige trip heb ik nooit kunnen vinden. Of het tijdstip staat niet aan, of idiote overstaptijden. Laat dus maar. Intercontinentaal gewoon Kayak om de prijsverhoudingen tussen de maatschappijen een beetje te bepalen en dan zelf bij de maatschappij boeken werkt (voor mij) nog steeds het beste. Over 2 weken met Cathay naar HKG voor 520 euries. Ik heb sinds het boeken geen goedkoper tarief meer voorbij zien komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door buzz1291 op 19-12-2015 09:42:42 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158351532
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op die vluchten naar AMS en LIS is het slechts Europe Select hoor. Net zo'n stoel en dezelfde beenruimte als in Economy Comfort. Voel je je als onwetende toch zwaar bekocht wanneer je denkt op een flatbed stoel terecht te komen. OK, de middenstoel blijft leeg maar dat is het dan ook wel. Maar om daar nu eerst helemaal naar CPH voor te reizen..... Mwah..
Precies. Bij BA is het inmiddels nog erger, daar is een "Club Europe" stoel precies net zo krap als een cattle class stoel en ben je dus beter af met een stoel bij de uitgang. Omreizen voor zo'n vlucht doe je hooguit als je de mijlen/punten heel hard nodig zou hebben. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_158352624
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
quote:
SCHIPHOL Luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai mag vanaf 1 februari twee keer per dag met het grootste passagierstoestel ter wereld op Schiphol komen vliegen: de Airbus A380. Dat heeft staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu laten weten aan de Tweede Kamer.

Emirates begon in 2010 met dagelijkse vluchten op Schiphol met een Boeing 777. Twee jaar later was de maatschappij de eerste airline die met een Airbus A380 naar Schiphol kwam.

In 2013 kwam daar een tweede dagelijkse vlucht bij, maar met de kleinere Boeing 777. Nu heeft Emirates toestemming kunnen krijgen om een tweede A380 tussen Dubai en Amsterdam te laten vliegen.

De komst van deze tweede A380 is niet vanzelfsprekend. Veel maatschappijen en critici menen dat Emirates oneerlijke staatssteun krijgt in Dubai. De Tweede Kamer wilde dan ook van de staatssecretaris weten of schadelijk zijn voor KLM.

Douche
Maar volgens Dijksma gaat het maar om een beperkte capaciteitsuitbreiding en zijn er 'geen significante effecten op de netwerkkwaliteit van Schiphol'. Dijksma vreest dus geen nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld KLM en zegt de ontwikkelingen in de gaten te blijven houden.

Emirates heeft nu ruim zeventig A380's en dat aantal loopt de komende jaren op tot 150. Er zijn 519 zitplaatsen, voor de passagiers van de business en eerste klasse is er een bar tot hun beschikking en voorin het toestel zijn er twee douches, waarvan alleen de veertien eerste klasse passagiers gebruik van mogen maken.

Emirates heeft ook een A380 voor 615 passagiers, daarin zit geen eerste klasse en ook geen douche. Of dit toestel ook op Amsterdam gaat vliegen, is niet bekend.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:26:45 #123
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158354226
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158354707
quote:
Juichen. *O*
Ben je zo'n fan van die toestellen?
--
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:26:54 #125
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158355300
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ben je zo'n fan van die toestellen?
Nou fan is een groot woord. Ik vind het mooi om te zien (overvliegen). _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158358163
't is al automatisch mooi omdat de klm zich eraan stoort.
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:47:35 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158358213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ben je zo'n fan van die toestellen?
Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158358727
quote:
*O* *O* *O* *O*

Nog meer kans om de lijst met registraties compleet te krijgen. Heel goed nieuws dit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:13:36 #129
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  zaterdag 19 december 2015 @ 20:59:09 #130
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158363997
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.
In de 380 heb ik nog niet gezeten. Voorlopig vind ik de 330 of 340 prima (AirEuropa, Iberia), maar de 787 was ook wel prettig (LAN).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158367511
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
Het doek valt bijna voor weer een Martinair McDonnell Douglas MD-11F.
PH-MCY staat gepland om komende zaterdag haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Om 15:00 uur zou ze moeten vertrekken naar Miami voor een laatste vrachtvlucht.
In tegenstelling tot haar zustertoestel PH-MCT die daar al ruim 2 jaar staat - zal ze de volgende dag doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Hier komt ze weer oude bekenden tegen; PH-KCD en -KCE van KLM en ook haar zusterschip PH-BUH (Martinair 747-200 freighter die eerst voor KLM vloog) en PH-BUI (KLM 747-200).

PH-MCY is een bijzonder toestel binnen de Martinair vloot.





Om 15:52 uur vertrokken, op moment van posten vliegt ze boven de Atlantische Oceaan richting Miami.
Nu nog maar 3 over :{ ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2015 23:28:54 ]
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:57:50 #132
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158367872
Bestaat PH-MCS nog?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158369040
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:57 schreef donroyco het volgende:
Bestaat PH-MCS nog?
Die staat al maanden stil op Schiphol (sinds maart dit jaar):


(Foto van eind september)
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:35:34 #134
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158369153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die staat al maanden stil op Schiphol (sinds maart dit jaar):

[ afbeelding ]
(Foto van eind september)
Mooi toestel. Zelf vorig jaar op plaat gezet. _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158373546
Iconisch toestel, ze hadden er 4 jaar geleden nog 7 ofzo, jammer dat ze verdwijnen (maar ook gewoon duur om te opereren).
Jack does it in real time...
pi_158415528
Zo ging dat met kerst 1933. Zie film.
klmf.ly/1P6BeXR
--
pi_158423525
Treurig -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 21 december 2015 @ 22:20:18 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158424587
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 21:58 schreef Blistering het volgende:
Treurig -O-
wat?
  maandag 21 december 2015 @ 22:22:12 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158424659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:45 schreef tripel7 het volgende:
't is al automatisch mooi omdat de klm zich eraan stoort.
Waarom is het mooi omdat KLM zich eraan stoort? Jij hebt een hekel aan KLM?
pi_158424673
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

wat?
De post boven mij natuurlijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 21 december 2015 @ 22:52:34 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158425944
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 22:22 schreef Blistering het volgende:

[..]

De post boven mij natuurlijk.
Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?
pi_158426269
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast ;(

Er staat:

Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication

Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?

Welke gigantische denkfout maak ik hier?

*starla schaamt zich nu al* ;(
I feel kinda Locrian today
pi_158432519
Door de hogere dichtheid vanwege de kou is de 'rate' waarmee de druk daalt per hoogte groter dan normaal. Hierdoor overschat de altimeter de hoogte uiteindelijk.
Jack does it in real time...
pi_158432698
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?
Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.

En al die Transaero kisten ook nog daar, dat is helemaal een matig verhaal.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 22 december 2015 @ 09:20:38 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158433441
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 07:29 schreef Blistering het volgende:

[..]

Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.

En al die Transaero kisten ook nog daar, dat is helemaal een matig verhaal.
Dat is inderdaad zonde. Weet je waarom die KLM kist daar staat? Waar is deze locatie eigenlijk?
pi_158433762
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 23:01 schreef starla het volgende:
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast ;(

Er staat:

Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication

Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?

Welke gigantische denkfout maak ik hier?

*starla schaamt zich nu al* ;(
Ik heb trouwens de zwaarste kost (oa meteo) ook nog in het Nederlands gekocht (door Bas Vrijhof), 'k weet niet of dat helpt misschien. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:22:17 #149
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158434184
Volgens mij moeten ze er bij de PR afdeling van KLM er nog aan wennen dat ze binnen enkele jaren geen B747's en A330's hebben vliegen...

So we just called him Fred
pi_158434934
quote:
Dat is inderdaad zonde. Weet je waarom die KLM kist daar staat? Waar is deze locatie eigenlijk?
In de buurt van Teruel in Spanje. Het toestel is formeel overigens 'stored' en niet gesloopt. Het zou zomaar kunnen dat na 18 januari de BFO er naast komt te staan.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')