Misschien vliegt KL wel op een normaal tijdstipquote:Die hebben in de zomermaanden ook niet zomaar even capaciteit hiervoor. KLM heeft in de zomer juist weer iets meer ruimte in de schema's
Planning is januari, of het moet naar voren zijn gehaaldquote:Op dinsdag 15 december 2015 19:35 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of de PH-KZO al uitgefaseerd is?
Leuk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De KLM-Asia toestellen hebben geen kroontje op het KLM-logo.
KLM is ook de enige airline die nog een aparte Asia-livery heeft.quote:
Waarom was er de Asia-livery in de eerste plaats?quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:09 schreef OEM het volgende:
[..]
KLM is ook de enige airline die nog een aparte Asia-livery heeft.
De anderen (BA, Air France, Swissair, Lufthansa, Qantas en nog een paar) vliegen niet meer naar Taiwan, of hebben andere afspraken met China, of bestaan niet meer.
Heel in het kort:quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:10 schreef donroyco het volgende:
[..]
Waarom was er de Asia-livery in de eerste plaats?
/leek
Ah, thanks.quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Heel in het kort:
China vindt dat Taiwan een provincie van hun is en stond niet toe dat flag carriers van een land die dat niet erkende op zowel China als Taiwan vlogen.
Daarom zijn er allemaal Asia-subsidairies + aparte livery ontstaan voor Europese airlines, zodat ze daar wel mee naar Taiwan konden vliegen zonder China op hun pik te trappen. Amerikaanse airlines hoefden dat bv weer niet te doen, want dat zijn geen flag carriers.
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 16-12-2015 om 01:19:38BREAKING: Southwest Airlines plane skids off runway at #Nashville airport https://t.co/pd7DhjUQwK reageer retweet
twitter:BNONews twitterde op woensdag 16-12-2015 om 01:30:35UPDATE: 3 injured after Southwest plane goes off runway while taxiing at Nashville airport https://t.co/SCpLUfdC8u reageer retweet
Aan de borden te zien ligt het in het verlengde van de highspeed turnoff van baan 13. Hoeft dus ook niet perse onoplettendheid te zijn, falende remmen of andere technische problemen zijn misschien wel logischerquote:Op woensdag 16 december 2015 01:58 schreef flipsen het volgende:
Het meest schokkende aan bovenstaande is natuurlijk het "while taxiing". Damn, dan zitten ze écht even niet op te letten
Daarom moet ik me er als leek ook niet mee bemoeienquote:Op woensdag 16 december 2015 08:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Aan de borden te zien ligt het in het verlengde van de highspeed turnoff van baan 13. Hoeft dus ook niet perse onoplettendheid te zijn, falende remmen of andere technische problemen zijn misschien wel logischer
Nu ook duidelijk geworden waar de Airbus A330-200 vandaan komt:quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
KLM met eigen vliegtuigen naar Salt Lake City
quote:AMSTELVEEN - Naast het toevoegen van Salt Lake City aan het routenetwerk, schrapt KLM ook een route naar Noord-Amerika. Het Texaanse Dallas/Fort Worth keert komend zomerseizoen niet terug in de dienstregeling. Dat bevestigt een KLM-woordvoerder aan Reismedia.
De lijndienst voldeed volgens KLM niet meer aan de verwachtingen. Daarop is besloten de capaciteit op een andere manier in te zetten. KLM blijft in samenwerking met partner Delta Air Lines vluchten aanbieden naar Dallas/Fort Worth, maar dan is een overstap in Atlanta of Minneapolis noodzakelijk.
KLM vloog sinds april 2008 naar Dallas. Aanvankelijk werd de lijndienst het hele jaar door uitgevoerd, maar sinds 2012 alleen in het zomerseizoen. Op de route werd vijf keer per week een Airbus A330-200 ingezet.
Dinsdag maakte KLM bekend dat komende zomer Salt Lake City aan de dienstregeling wordt toegevoegd. Op de route gaat KLM twee keer per week een Airbus A330-200 inzetten. In tegenstelling tot Salt Lake City is Dallas/Fort Worth geen hub van Delta Air Lines
De vluchten van toestellen van KLM Cargo worden door Martinair uitgevoerd.quote:Afgelopen keer (20/11) dat ik weer aankwam op Buenos Aires EZE en met de taxi richting stad reed, zag ik nog net een KLM Cargo daar staan. Vreemd, normaal gesproken is dat de MartinAir MD11 toch? Of heeft KLM Cargo die vluchten nu overgenomen? Vond het wel apart...
En problemen aan boord de KLM 747-400 (PH-BFP) van vlucht KL662 uit Houston:quote:The British Airways Boeing 777 that aborted a takeoff at McCarran International Airport with 157 passengers and 13 crew members aboard in September will fly again.
A representative of the London-based airline said Wednesday that crews would be dispatched to McCarran and that work would begin "shortly" to repair the aircraft's hull to make it airworthy.
Noting that "safety is always British Airways' top priority," a company spokeswoman said in an email, "The airframe was inspected by a team of highly experienced engineers from Boeing who concluded that the damage was limited and suitable for repair.
"A team from Boeing will carry out the repair work, which will be certified to the same high standards as if the aircraft was brand new," she said.
She did not give a timetable for repairs or when the plane would be flown, but the work is expected to begin next month. The company did not elaborate on the repair process or how much it would cost to fix the plane.
While the jet is parked at McCarran, British Airways is paying $375 a day in fees and by the end of 2015, the bill will reach about $31,000.
The jet, a twin-engine Boeing 777-200ER, was scheduled to fly as British Airways Flight 2276 from McCarran to London's Gatwick International Airport on Sept. 8.
Midway through its takeoff run, before the plane lifted off the ground, the jet's left engine experienced an uncontained failure that started a fire. Debris spewed out of the engine and onto the runway.
The pilot shut down the engine and aborted the takeoff and while McCarran's emergency response crews sped to the burning plane, passengers began evacuating on emergency slides.
A preliminary National Transportation Safety Board report in October said the "left engine and pylon, left fuselage structure and inboard left wing ... were substantially damaged by the fire."
Officials reported 14 people suffered minor injuries, most of them a result of a rough ride down the emergency chute. The runway was closed for four hours.
Aviation experts said they expected the plane's insurers to declare the aircraft a "hull loss," meaning that it was too damaged for repair and that it would be disassembled for parts.
Wednesday's email from the company was the first indication that British Airways would instead put a different engine on the plane, repair the hull and fly the plane to a maintenance facility for additional work.
quote:Een vlucht van KLM van Houston naar Amsterdam is in Houston geannuleerd omdat er twee verdachte mannen aan boord zouden zijn. Dit melden diverse media.
Vlucht KL662 had rond 15.30 uur lokale tijdmoeten vertrekken richting Amsterdam. De Amerikaanse website ABC News schrijft dat er aan boord onenigheid ontstond tussen enkele passagiers. Daarop werd de take-off afgebroken en werden twee mannen geboeid afgevoerd. Een andere Amerikaanse website meldt dat er geen arrestaties verricht zouden zijn.
De B747-400 waarmee de vlucht werd uitgevoerd is ontruimd en doorzocht door de politie en de FBI. Bij de doorzoeking is niets verdachts gevonden.
Uhm ik denk dat dat vrij lastig wordt. Ik heb laatst proberen te achterhalen met wat voor vliegtuig ik van Münster naar Rome ben gevlogen in 2008, zelfs vluchtnummer had ik. Maar dat lukte me toen al niet.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:17 schreef nattermann het volgende:
Ik ben ooit (lees: jaar of 15 geleden) met een KLM-Asia 747 naar New York-JFK gevlogen. Waar zou ik kunnen achterhalen welke kist/registratie dat is geweest?
Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:quote:Op donderdag 17 december 2015 13:12 schreef Iemand91 het volgende:
Hiermee wordt United de vierde buitenlandse maatschappij (na Xiamen, Kenya en Qatar Airways) die de 787 op Schiphol inzet.
Vluchttijden zijn:quote:-- The airline will start operating a nonstop service from Mexico City to the Dutch capital in May 2016
-- The route will be operated using the Boeing 787 Dreamliner, regarded as one of the most advanced commercial airplanes in the skies
-- Aeromexico is the only Mexican airline to offer direct flights to Europe
MEXICO CITY, Dec. 17, 2015 /PRNewswire/ -- Aeromexico, Mexico's global airline, announced three weekly nonstop flights between Mexico City and Amsterdam starting on May 29, 2016, making the city its fourth destination in Europe.
This new route will be operated using Boeing 787 aircraft with 243 seat capacity, including 32 seats in Clase Premier, Aeromexico's Business Class Cabin. The Dreamliner is considered one of the most advanced commercial aircraft in the skies, offering benefits that include extra legroom, more storage space for carry-on bags, bigger windows that can be dimmed at the touch of a button, personal entertainment system, Sky Interiors LED lighting, and new in-flight menu services.
Anko van der Werff, Aeromexico's Chief Revenue Officer, said, "Aeromexico is extremely proud to add Amsterdam to its European route network. The Netherlands is the fourth largest Mexico's trading partner in the European Union, and nowadays, an average of 200,000 annual passengers travel between both capital cities".
"With this flight, Aeromexico will be able to offer a quality service to all of its customers traveling from the Netherlands on board our Boeing 787 aircraft with greater connectivity options to the main cities in Mexico, such as Guadalajara, Monterrey, and Puerto Vallarta, and in Central and South America, including San Jose, Costa Rica, Guatemala, Panama.", he added.
One of the key factors in establishing this new route is Amsterdam's status as a major SkyTeam hub where KLM offers a significant number of flights within Europe. Aeromexico is a founding member of the SkyTeam airline alliance.
Aeromexico is proud to crown the year 2015 by announcing the addition of a new route, just as it did at the beginning of this year, thus allowing the airline to increase the economic, commercial and tourist exchange between the two nations, as well as the number of passengers carried between Mexico and Europe.
Die naam klinkt in ieder geval erg Nederlandsquote:
Ik weet het echt niet 100% zeker hoor, maar het lijkt mij juist logischer dat dit omgedraaid is? Dus bovenste AMS - MEX en onderste MEX - AMS?quote:Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
Vluchttijden zijn:
MEX (11:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (10:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.
Vergeten dat stomme 12-hour clock om te zetten naar 24-hour clock.quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:21 schreef larsico het volgende:
Ik weet het echt niet 100% zeker hoor, maar het lijkt mij juist logischer dat dit omgedraaid is? Dus bovenste AMS - MEX en onderste MEX - AMS?
opvallend dat twee andere SkyTeam leden op dezelfde routes gaan vliegen waar KLM al vliegt.quote:Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)10115.jpg]afbeelding[/url] ]
Aeromexico Announces New Route for 2016: Amsterdam
[..]
Vluchttijden zijn:
MEX (23:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (22:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48145.jpg]afbeelding[/url] ]
En daarnaast zou ook China Eastern Airlines naar Amsterdam komen. Vanaf april 2016 elke dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag van/naar Shanghai met de Airbus A330-200.
Beide vluchten worden tot nu toe uitsluitend door KLM gevlogen.
Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang...quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:
[ afbeelding ]
Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:
[ afbeelding ]
En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
[ afbeelding ]
Toch mooi, eerst een stedentripje naar Kopenhagen, dan stappen in Lissabon en de volgende morgen naar de Azoren.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:39 schreef donroyco het volgende:
[..]
Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang...
Als ik de tijd had, zou ik het heel misschien overwegen, oh nee, toch niet...
Beetje omslachtig als je al in Amsterdam woont...quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Toch mooi, eerst een stedentripje naar Kopenhagen, dan stappen in Lissabon en de volgende morgen naar de Azoren.
Ja, omslachtig is het welquote:Op vrijdag 18 december 2015 17:48 schreef donroyco het volgende:
[..]
Beetje omslachtig als je al in Amsterdam woont...
Je moet er wel iets voor over hebben...quote:
Ik hou in mijn documentatie maar aan hoeveel dagen de kisten uit roulatie zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:43 schreef Mikey92 het volgende:
De ombouw van de 777 gaat eigenlijk nog sneller, in 15 dagen. In het weekend wordt er niet aan gewerkt. Heb met een stuk of 5 a 6 mogen helpen, mooie klus:)
Gaaf!quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:58 schreef starla het volgende:
Ik heb mijn eerste vlucht gedaan afgelopen week, gewoon in een Cessna 172.
Super, super, supervet!![]()
![]()
Who knows. Shanghai is momenteel nog een 747-400M bestemming maar vanaf juli 2016 worden 3 wekelijkse vluchten vervangen door de 787-9. Dit geeft onder de streep meer passagiers maar minder cargo.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:14 schreef FredvZ het volgende:
opvallend dat twee andere SkyTeam leden op dezelfde routes gaan vliegen waar KLM al vliegt.
Zou dat betekenen dat KLM daar op termijn niet meer heen gaat vliegen?
Tja, Ticketspy.quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:
[ afbeelding ]
Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:
[ afbeelding ]
En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
[ afbeelding ]
Yup, mocht zelf opstijgen ook, mocht alleen niet landenquote:
Gefeliciteerd met je eerste vluchtquote:Op vrijdag 18 december 2015 19:29 schreef starla het volgende:
[..]
Yup, mocht zelf opstijgen ook, mocht alleen niet landenEn terecht! Haha
Lekker over Rotterdam gevlogen, paar steep banks gedaan en mocht zelf al een stall recovery doen
Relaxte instructeur
Thx!quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je eerste vluchtOp naar de eerste solo
Genoeg mensen die het doen hoor. Maar dan vooral voor lange vluchten (zeg naar Azië of de VS westkust). Dan is Business Class meer dan wat extra beenruimte en beter eten, zo'n stoel die helemaal plat kan is erg fijn. First Class helemaal en dat wordt zo ook een stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:04 schreef donroyco het volgende:
[..]
Je moet er wel iets voor over hebben...
Grappig.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:15 schreef starla het volgende:
[..]
Thx!
Zelf vliegen voelt zooooo fijn. Onbeschrijflijk...
Omdat je zelf vliegt heb je ook totaal geen zenuwen, grappig is dat, terwijl als passagier ik altijd wel een beetje zenuwachtig ben.
Op die vluchten naar AMS en LIS is het slechts Europe Select hoor. Net zo'n stoel en dezelfde beenruimte als in Economy Comfort. Voel je je als onwetende toch zwaar bekocht wanneer je denkt op een flatbed stoel terecht te komen. OK, de middenstoel blijft leeg maar dat is het dan ook wel. Maar om daar nu eerst helemaal naar CPH voor te reizen..... Mwah..quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:12 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Genoeg mensen die het doen hoor. Maar dan vooral voor lange vluchten (zeg naar Azië of de VS westkust). Dan is Business Class meer dan wat extra beenruimte en beter eten, zo'n stoel die helemaal plat kan is erg fijn. First Class helemaal en dat wordt zo ook een stuk goedkoper.
En met een beetje geluk kun je stiekem op de terugweg gewoon thuis al uitstappen.
Precies. Bij BA is het inmiddels nog erger, daar is een "Club Europe" stoel precies net zo krap als een cattle class stoel en ben je dus beter af met een stoel bij de uitgang. Omreizen voor zo'n vlucht doe je hooguit als je de mijlen/punten heel hard nodig zou hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Op die vluchten naar AMS en LIS is het slechts Europe Select hoor. Net zo'n stoel en dezelfde beenruimte als in Economy Comfort. Voel je je als onwetende toch zwaar bekocht wanneer je denkt op een flatbed stoel terecht te komen. OK, de middenstoel blijft leeg maar dat is het dan ook wel. Maar om daar nu eerst helemaal naar CPH voor te reizen..... Mwah..
quote:SCHIPHOL Luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai mag vanaf 1 februari twee keer per dag met het grootste passagierstoestel ter wereld op Schiphol komen vliegen: de Airbus A380. Dat heeft staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu laten weten aan de Tweede Kamer.
Emirates begon in 2010 met dagelijkse vluchten op Schiphol met een Boeing 777. Twee jaar later was de maatschappij de eerste airline die met een Airbus A380 naar Schiphol kwam.
In 2013 kwam daar een tweede dagelijkse vlucht bij, maar met de kleinere Boeing 777. Nu heeft Emirates toestemming kunnen krijgen om een tweede A380 tussen Dubai en Amsterdam te laten vliegen.
De komst van deze tweede A380 is niet vanzelfsprekend. Veel maatschappijen en critici menen dat Emirates oneerlijke staatssteun krijgt in Dubai. De Tweede Kamer wilde dan ook van de staatssecretaris weten of schadelijk zijn voor KLM.
Douche
Maar volgens Dijksma gaat het maar om een beperkte capaciteitsuitbreiding en zijn er 'geen significante effecten op de netwerkkwaliteit van Schiphol'. Dijksma vreest dus geen nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld KLM en zegt de ontwikkelingen in de gaten te blijven houden.
Emirates heeft nu ruim zeventig A380's en dat aantal loopt de komende jaren op tot 150. Er zijn 519 zitplaatsen, voor de passagiers van de business en eerste klasse is er een bar tot hun beschikking en voorin het toestel zijn er twee douches, waarvan alleen de veertien eerste klasse passagiers gebruik van mogen maken.
Emirates heeft ook een A380 voor 615 passagiers, daarin zit geen eerste klasse en ook geen douche. Of dit toestel ook op Amsterdam gaat vliegen, is niet bekend.
Juichen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
[..]
Nou fan is een groot woord. Ik vind het mooi om te zien (overvliegen).quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ben je zo'n fan van die toestellen?
Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ben je zo'n fan van die toestellen?
quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
[..]
quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
[..]
In de 380 heb ik nog niet gezeten. Voorlopig vind ik de 330 of 340 prima (AirEuropa, Iberia), maar de 787 was ook wel prettig (LAN).quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
Het doek valt bijna voor weer een Martinair McDonnell Douglas MD-11F.
PH-MCY staat gepland om komende zaterdag haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Om 15:00 uur zou ze moeten vertrekken naar Miami voor een laatste vrachtvlucht.
In tegenstelling tot haar zustertoestel PH-MCT die daar al ruim 2 jaar staat - zal ze de volgende dag doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Hier komt ze weer oude bekenden tegen; PH-KCD en -KCE van KLM en ook haar zusterschip PH-BUH (Martinair 747-200 freighter die eerst voor KLM vloog) en PH-BUI (KLM 747-200).
PH-MCY is een bijzonder toestel binnen de Martinair vloot.
Mooi toestel. Zelf vorig jaar op plaat gezet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die staat al maanden stil op Schiphol (sinds maart dit jaar):
[ afbeelding ]
(Foto van eind september)
Waarom is het mooi omdat KLM zich eraan stoort? Jij hebt een hekel aan KLM?quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:45 schreef tripel7 het volgende:
't is al automatisch mooi omdat de klm zich eraan stoort.
De post boven mij natuurlijk.quote:
Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.quote:Op maandag 21 december 2015 22:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?
Dat is inderdaad zonde. Weet je waarom die KLM kist daar staat? Waar is deze locatie eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:29 schreef Blistering het volgende:
[..]
Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.
En al die Transaero kisten ook nog daar, dat is helemaal een matig verhaal.
Ik heb trouwens de zwaarste kost (oa meteo) ook nog in het Nederlands gekocht (door Bas Vrijhof), 'k weet niet of dat helpt misschien.quote:Op maandag 21 december 2015 23:01 schreef starla het volgende:
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast
Er staat:
Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication
Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?
Welke gigantische denkfout maak ik hier?
*starla schaamt zich nu al*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |