abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158321494
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 00:21 schreef larsico het volgende:
Ik weet het echt niet 100% zeker hoor, maar het lijkt mij juist logischer dat dit omgedraaid is? Dus bovenste AMS - MEX en onderste MEX - AMS?
Vergeten dat stomme 12-hour clock om te zetten naar 24-hour clock. :+
pi_158331512
Even een heads-up:

- Zoals ik hier eerder heb gemeld; morgen komt Etihad weer met de A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze ook al met dit type naar Amsterdam.
Op 2, 9, 16, 23 en 30 januari komen ze eveneens met de A340-600 naar Nederland.

- Gistermiddag vertrok PH-BQP (Boeing 777-200ER) naar Atlanta. De laatste 777-200ER (PH-BQK) heeft sinds gisteren geen vluchten meer uitgevoerd dus hiermee vliegen er geen 777-200ER's meer rond met de oude Business en Economy class. Met een gemiddelde ombouwtijd van 21 dagen (ik reken de ombouw van de eerste -BQB niet mee) haalt KLM net niet meer haar doel om de gehele 777-200ER vloot vóór het einde van 2015 om te bouwen.
Na de ombouw van -BQK wordt in januari de eerste -300ER (PH-BVC) de hangar ingerold voor de ombouw.

Trouwens; veel nieuws voor Amsterdam de afgelopen week:
- Maandag 14 dec: Jet Airways kondigt 3 vluchten aan op Amsterdam. (vanaf 27 maart)
- Maandag 14 dec: 2 extra wekelijkse vluchten van KLM naar San Francisco met de 787-9. (vanaf 4 mei)
- Dinsdag 15 dec: KLM kondigt vluchten naar Salt Lake City aan. (vanaf 5 mei) en Ibiza (vanaf 4 juli)
- Dinsdag 15 dec: Air France gaat tussen Amsterdam en Rennes vliegen. (vanaf 27 maart)
- Woensdag 16 dec: KLM staakt de vluchten naar Dallas. (per 26 maart)
- Vrijdag 18 dec: Vueling kondigt vluchten aan tussen Amsterdam en Londen Luton. (vanaf 18 maart)
- Vrijdag 18 dec: Aeromexico kondigt vluchten aan tussen Amsterdam en Mexico (vanaf 29 mei)
pi_158332027
De ombouw van de 777 gaat eigenlijk nog sneller, in 15 dagen. In het weekend wordt er niet aan gewerkt. Heb met een stuk of 5 a 6 mogen helpen, mooie klus:)
pi_158332341
Ik heb mijn eerste vlucht gedaan afgelopen week, gewoon in een Cessna 172.

Super, super, supervet! *O* ^O^ _O_
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:14:04 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158332665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)10115.jpg]afbeelding[/url] ]

Aeromexico Announces New Route for 2016: Amsterdam

[..]

Vluchttijden zijn:
MEX (23:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (22:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48145.jpg]afbeelding[/url] ]

En daarnaast zou ook China Eastern Airlines naar Amsterdam komen. Vanaf april 2016 elke dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag van/naar Shanghai met de Airbus A330-200.

Beide vluchten worden tot nu toe uitsluitend door KLM gevlogen.
opvallend dat twee andere SkyTeam leden op dezelfde routes gaan vliegen waar KLM al vliegt.
Zou dat betekenen dat KLM daar op termijn niet meer heen gaat vliegen?
So we just called him Fred
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:23:42 #107
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158332876
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:


Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:


En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
So we just called him Fred
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:39:27 #108
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158333213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:
[ afbeelding ]

Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:
[ afbeelding ]

En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
[ afbeelding ]
Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang...
Als ik de tijd had, zou ik het heel misschien overwegen, oh nee, toch niet...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:40:00 #109
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158333227
Nachtje slapen in de Business Lounge op Lissabon :P Als het nou CPH AMS HOR zou zijn met tenminste 1 leg in wide body met échte BC, dan was het nog wel een leuk idee om zo eens BC te vliegen. Maar dit is inderdaad niet echt interessant...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158333402
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:39 schreef donroyco het volgende:

[..]

Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang...
Als ik de tijd had, zou ik het heel misschien overwegen, oh nee, toch niet...
Toch mooi, eerst een stedentripje naar Kopenhagen, dan stappen in Lissabon en de volgende morgen naar de Azoren.
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:48:12 #111
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158333425
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:47 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Toch mooi, eerst een stedentripje naar Kopenhagen, dan stappen in Lissabon en de volgende morgen naar de Azoren.
Beetje omslachtig als je al in Amsterdam woont... :T
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158333489
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:48 schreef donroyco het volgende:

[..]

Beetje omslachtig als je al in Amsterdam woont... :T
Ja, omslachtig is het wel
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:04:48 #113
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158333766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja, omslachtig is het wel
Je moet er wel iets voor over hebben...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158334238
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:43 schreef Mikey92 het volgende:
De ombouw van de 777 gaat eigenlijk nog sneller, in 15 dagen. In het weekend wordt er niet aan gewerkt. Heb met een stuk of 5 a 6 mogen helpen, mooie klus:)
Ik hou in mijn documentatie maar aan hoeveel dagen de kisten uit roulatie zijn. :P
Wel apart; in het weekend helemaal niets aan doen. Staat daar ~¤12.000 per dag aan vliegtuiglease niets te doen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:58 schreef starla het volgende:
Ik heb mijn eerste vlucht gedaan afgelopen week, gewoon in een Cessna 172.

Super, super, supervet! *O* ^O^ _O_
Gaaf! :D
Je allereerste vlucht ooit?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:14 schreef FredvZ het volgende:
opvallend dat twee andere SkyTeam leden op dezelfde routes gaan vliegen waar KLM al vliegt.
Zou dat betekenen dat KLM daar op termijn niet meer heen gaat vliegen?
Who knows. Shanghai is momenteel nog een 747-400M bestemming maar vanaf juli 2016 worden 3 wekelijkse vluchten vervangen door de 787-9. Dit geeft onder de streep meer passagiers maar minder cargo.

Waarschijnlijk gewoon uitbreiding. Hoeft niet per se ten koste gaan van eigen materieel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:23 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, dat TicketSpy, maar slaat het echt nergens op.
Krijg net een mail:
[ afbeelding ]

Vervolgens lees je dus al dat blijkbaar vanaf Kopenhagen(!!) is:
[ afbeelding ]

En als je dan kijkt wat de daadwerklijke route wordt, dan lig je toch bijna dubbel?
[ afbeelding ]
Tja, Ticketspy.
Dat is echt een site met aanbiedingen die puur je fysieke lichaam het goedkoopst ergens brengen. Onder welke omstandigheden/manier/route dat doet er niet zo toe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 18-12-2015 18:38:56 ]
pi_158335617
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:31 schreef Iemand91 het volgende:
Gaaf! :D
Je allereerste vlucht ooit?
Yup, mocht zelf opstijgen ook, mocht alleen niet landen ;( En terecht! Haha :D

Lekker over Rotterdam gevlogen, paar steep banks gedaan en mocht zelf al een stall recovery doen ^O^

Relaxte instructeur :)
I feel kinda Locrian today
pi_158336171
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:29 schreef starla het volgende:

[..]

Yup, mocht zelf opstijgen ook, mocht alleen niet landen ;( En terecht! Haha :D

Lekker over Rotterdam gevlogen, paar steep banks gedaan en mocht zelf al een stall recovery doen ^O^

Relaxte instructeur :)
Gefeliciteerd met je eerste vlucht *O* Op naar de eerste solo ;)
pi_158336839
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je eerste vlucht *O* Op naar de eerste solo ;)
Thx! *O*

Zelf vliegen voelt zooooo fijn. Onbeschrijflijk...

Omdat je zelf vliegt heb je ook totaal geen zenuwen, grappig is dat, terwijl als passagier ik altijd wel een beetje zenuwachtig ben.
I feel kinda Locrian today
pi_158351073
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:04 schreef donroyco het volgende:

[..]

Je moet er wel iets voor over hebben...
Genoeg mensen die het doen hoor. Maar dan vooral voor lange vluchten (zeg naar Azië of de VS westkust). Dan is Business Class meer dan wat extra beenruimte en beter eten, zo'n stoel die helemaal plat kan is erg fijn. First Class helemaal en dat wordt zo ook een stuk goedkoper.

En met een beetje geluk kun je stiekem op de terugweg gewoon thuis al uitstappen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_158351094
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:15 schreef starla het volgende:

[..]

Thx! *O*

Zelf vliegen voelt zooooo fijn. Onbeschrijflijk...

Omdat je zelf vliegt heb je ook totaal geen zenuwen, grappig is dat, terwijl als passagier ik altijd wel een beetje zenuwachtig ben.
Grappig. :D Ik heb geen vliegangst maar zo af en toe bij zelf vliegen had ik wel zoiets van "oh shit dit ding is klein kijk links van mij is de afgrond!" of "WTF echt ga ik dit ooit alleen doen?!".

Eerste solo was uiteindelijk een prima succes want ik leef nog. Zelf landen is gaaf, als je het eenmaal kunt (en dat kan even duren). :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:36:20 #120
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158351274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:12 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Genoeg mensen die het doen hoor. Maar dan vooral voor lange vluchten (zeg naar Azië of de VS westkust). Dan is Business Class meer dan wat extra beenruimte en beter eten, zo'n stoel die helemaal plat kan is erg fijn. First Class helemaal en dat wordt zo ook een stuk goedkoper.

En met een beetje geluk kun je stiekem op de terugweg gewoon thuis al uitstappen.
Op die vluchten naar AMS en LIS is het slechts Europe Select hoor. Net zo'n stoel en dezelfde beenruimte als in Economy Comfort. Voel je je als onwetende toch zwaar bekocht wanneer je denkt op een flatbed stoel terecht te komen. OK, de middenstoel blijft leeg maar dat is het dan ook wel. Maar om daar nu eerst helemaal naar CPH voor te reizen..... Mwah..

Ik heb die Ticketspy maar in mijn mailbox geblokt want enige zinnige trip heb ik nooit kunnen vinden. Of het tijdstip staat niet aan, of idiote overstaptijden. Laat dus maar. Intercontinentaal gewoon Kayak om de prijsverhoudingen tussen de maatschappijen een beetje te bepalen en dan zelf bij de maatschappij boeken werkt (voor mij) nog steeds het beste. Over 2 weken met Cathay naar HKG voor 520 euries. Ik heb sinds het boeken geen goedkoper tarief meer voorbij zien komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door buzz1291 op 19-12-2015 09:42:42 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158351532
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op die vluchten naar AMS en LIS is het slechts Europe Select hoor. Net zo'n stoel en dezelfde beenruimte als in Economy Comfort. Voel je je als onwetende toch zwaar bekocht wanneer je denkt op een flatbed stoel terecht te komen. OK, de middenstoel blijft leeg maar dat is het dan ook wel. Maar om daar nu eerst helemaal naar CPH voor te reizen..... Mwah..
Precies. Bij BA is het inmiddels nog erger, daar is een "Club Europe" stoel precies net zo krap als een cattle class stoel en ben je dus beter af met een stoel bij de uitgang. Omreizen voor zo'n vlucht doe je hooguit als je de mijlen/punten heel hard nodig zou hebben. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_158352624
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
quote:
SCHIPHOL Luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai mag vanaf 1 februari twee keer per dag met het grootste passagierstoestel ter wereld op Schiphol komen vliegen: de Airbus A380. Dat heeft staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu laten weten aan de Tweede Kamer.

Emirates begon in 2010 met dagelijkse vluchten op Schiphol met een Boeing 777. Twee jaar later was de maatschappij de eerste airline die met een Airbus A380 naar Schiphol kwam.

In 2013 kwam daar een tweede dagelijkse vlucht bij, maar met de kleinere Boeing 777. Nu heeft Emirates toestemming kunnen krijgen om een tweede A380 tussen Dubai en Amsterdam te laten vliegen.

De komst van deze tweede A380 is niet vanzelfsprekend. Veel maatschappijen en critici menen dat Emirates oneerlijke staatssteun krijgt in Dubai. De Tweede Kamer wilde dan ook van de staatssecretaris weten of schadelijk zijn voor KLM.

Douche
Maar volgens Dijksma gaat het maar om een beperkte capaciteitsuitbreiding en zijn er 'geen significante effecten op de netwerkkwaliteit van Schiphol'. Dijksma vreest dus geen nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld KLM en zegt de ontwikkelingen in de gaten te blijven houden.

Emirates heeft nu ruim zeventig A380's en dat aantal loopt de komende jaren op tot 150. Er zijn 519 zitplaatsen, voor de passagiers van de business en eerste klasse is er een bar tot hun beschikking en voorin het toestel zijn er twee douches, waarvan alleen de veertien eerste klasse passagiers gebruik van mogen maken.

Emirates heeft ook een A380 voor 615 passagiers, daarin zit geen eerste klasse en ook geen douche. Of dit toestel ook op Amsterdam gaat vliegen, is niet bekend.
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:26:45 #123
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158354226
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158354707
quote:
Juichen. *O*
Ben je zo'n fan van die toestellen?
--
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:26:54 #125
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158355300
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ben je zo'n fan van die toestellen?
Nou fan is een groot woord. Ik vind het mooi om te zien (overvliegen). _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158358163
't is al automatisch mooi omdat de klm zich eraan stoort.
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:47:35 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158358213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ben je zo'n fan van die toestellen?
Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158358727
quote:
*O* *O* *O* *O*

Nog meer kans om de lijst met registraties compleet te krijgen. Heel goed nieuws dit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:13:36 #129
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  zaterdag 19 december 2015 @ 20:59:09 #130
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158363997
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.
In de 380 heb ik nog niet gezeten. Voorlopig vind ik de 330 of 340 prima (AirEuropa, Iberia), maar de 787 was ook wel prettig (LAN).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158367511
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
Het doek valt bijna voor weer een Martinair McDonnell Douglas MD-11F.
PH-MCY staat gepland om komende zaterdag haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Om 15:00 uur zou ze moeten vertrekken naar Miami voor een laatste vrachtvlucht.
In tegenstelling tot haar zustertoestel PH-MCT die daar al ruim 2 jaar staat - zal ze de volgende dag doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Hier komt ze weer oude bekenden tegen; PH-KCD en -KCE van KLM en ook haar zusterschip PH-BUH (Martinair 747-200 freighter die eerst voor KLM vloog) en PH-BUI (KLM 747-200).

PH-MCY is een bijzonder toestel binnen de Martinair vloot.





Om 15:52 uur vertrokken, op moment van posten vliegt ze boven de Atlantische Oceaan richting Miami.
Nu nog maar 3 over :{ ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2015 23:28:54 ]
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:57:50 #132
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158367872
Bestaat PH-MCS nog?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158369040
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:57 schreef donroyco het volgende:
Bestaat PH-MCS nog?
Die staat al maanden stil op Schiphol (sinds maart dit jaar):


(Foto van eind september)
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:35:34 #134
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158369153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die staat al maanden stil op Schiphol (sinds maart dit jaar):

[ afbeelding ]
(Foto van eind september)
Mooi toestel. Zelf vorig jaar op plaat gezet. _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158373546
Iconisch toestel, ze hadden er 4 jaar geleden nog 7 ofzo, jammer dat ze verdwijnen (maar ook gewoon duur om te opereren).
Jack does it in real time...
pi_158415528
Zo ging dat met kerst 1933. Zie film.
klmf.ly/1P6BeXR
--
pi_158423525
Treurig -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 21 december 2015 @ 22:20:18 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158424587
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 21:58 schreef Blistering het volgende:
Treurig -O-
wat?
  maandag 21 december 2015 @ 22:22:12 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158424659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:45 schreef tripel7 het volgende:
't is al automatisch mooi omdat de klm zich eraan stoort.
Waarom is het mooi omdat KLM zich eraan stoort? Jij hebt een hekel aan KLM?
pi_158424673
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

wat?
De post boven mij natuurlijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 21 december 2015 @ 22:52:34 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158425944
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 22:22 schreef Blistering het volgende:

[..]

De post boven mij natuurlijk.
Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?
pi_158426269
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast ;(

Er staat:

Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication

Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?

Welke gigantische denkfout maak ik hier?

*starla schaamt zich nu al* ;(
I feel kinda Locrian today
pi_158432519
Door de hogere dichtheid vanwege de kou is de 'rate' waarmee de druk daalt per hoogte groter dan normaal. Hierdoor overschat de altimeter de hoogte uiteindelijk.
Jack does it in real time...
pi_158432698
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?
Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.

En al die Transaero kisten ook nog daar, dat is helemaal een matig verhaal.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 22 december 2015 @ 09:20:38 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158433441
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 07:29 schreef Blistering het volgende:

[..]

Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.

En al die Transaero kisten ook nog daar, dat is helemaal een matig verhaal.
Dat is inderdaad zonde. Weet je waarom die KLM kist daar staat? Waar is deze locatie eigenlijk?
pi_158433762
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 23:01 schreef starla het volgende:
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast ;(

Er staat:

Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication

Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?

Welke gigantische denkfout maak ik hier?

*starla schaamt zich nu al* ;(
Ik heb trouwens de zwaarste kost (oa meteo) ook nog in het Nederlands gekocht (door Bas Vrijhof), 'k weet niet of dat helpt misschien. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:22:17 #149
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158434184
Volgens mij moeten ze er bij de PR afdeling van KLM er nog aan wennen dat ze binnen enkele jaren geen B747's en A330's hebben vliegen...

So we just called him Fred
pi_158434934
quote:
Dat is inderdaad zonde. Weet je waarom die KLM kist daar staat? Waar is deze locatie eigenlijk?
In de buurt van Teruel in Spanje. Het toestel is formeel overigens 'stored' en niet gesloopt. Het zou zomaar kunnen dat na 18 januari de BFO er naast komt te staan.
--
pi_158449509
PZ-TCR landt (volgens planning) morgenvroeg om 12:30 uur op Schiphol.
Eerste commerciële vlucht voor Surinam Airways is (volgens planning) op vrijdag 25 december.

pi_158464601
Dode en gewonde na explosie in vliegtuig Pegasus Airlines
quote:
ISTANBUL - Een schoonmaker is om het leven gekomen door een explosie in een vliegtuig op Sabiha Gökçen Airport, de tweede luchthaven van Istanbul. Een andere schoonmaker raakte gewond aan een hand. De explosie vond plaats in een Boeing 737 van de Turkse luchtvaartmaatschappij Pegasus Airlines. De oorzaak van de ontploffing is nog onbekend.

De politie voerde na het incident veiligheidsmaatregelen in bij de toegangswegen van de luchthaven, meldde staatspersbureau Anadolu woensdagochtend. De luchthaven, die in het Aziatische deel van Istanbul ligt, is voor het vliegverkeer niet gesloten.


Toestel zou TC-CPV zijn.
pi_158474774
Het wordt steeds omvangrijker:

Vijf vliegtuigen beschadigd na explosie Istanbul
quote:
ISTANBUL - Bij een nog steeds onopgehelderde explosie op een luchthaven Sabiha Gökçen aan de oostkant van de Turkse metropool Istanbul zijn vijf vliegtuigen beschadigd. Dit meldde de Turkse minister van Transport Binali Yildirim.

Door de ontploffing is een schoonmaker overleden en een ander gewond geraakt.

De explosie was op het parkeergedeelte van de luchthaven bij een toestel van Pegasus Airlines. Die heeft op dit vliegveld Sabiha Gökçen haar thuisbasis. Volgens Yildirim was het vliegveld goed beveiligd. Het verkeer op het vliegveld werd niet onderbroken door het incident.



  woensdag 23 december 2015 @ 19:47:53 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158475742
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
PZ-TCR landt (volgens planning) morgenvroeg om 12:30 uur op Schiphol.
Eerste commerciële vlucht voor Surinam Airways is (volgens planning) op vrijdag 25 december.

[ afbeelding ]
Hij staat nu wat rondjes cirkelen nu in Brussel:
So we just called him Fred
pi_158478406
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:47 schreef FredvZ het volgende:
Hij staat nu wat rondjes cirkelen nu in Brussel:
[ afbeelding ]
Het zit ze ook niet mee hè.


EDIT: nu alsnog onderweg naar Schiphol.
EDIT #2: ik lees elders dat er abnormale vibraties waren in een van de motoren.
Overigens hier het vertrek vanuit Frankrijk. Zo'n A340 heeft toch wel erg mooi lijnwerk:


En KLM's 3e 787-9 is vorige week vrijdag van de productielijn gerold. Dit is de allerlaatste 787 die op deze productielijn is gebouwd. Momenteel wordt deze lijn omgebouwd voor de 777x productie.



En KLM's PH-BFG hangt momenteel boven Rusland op weg naar Amsterdam na haar C-check in Xiamen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 24-12-2015 00:17:15 ]
pi_158478440
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 23:01 schreef starla het volgende:
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast ;(

Er staat:

Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication

Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?

Welke gigantische denkfout maak ik hier?

*starla schaamt zich nu al* ;(
Koude lucht "krimpt". Dus als je in een standaard atmosfeer (15 graden op zeeniveau) 5000 voet boven het terrein vliegt, zal deze 5000 voet in de winter (koud) krimpen naar bijvoorbeeld 3000 voet en in de zomer (heet) vice versa.
De hele kolom lucht krimpt, waardoor het druk niveau wat eerst overeenkwam met 5000 voet nu ern stuk lager ligt.

Lage luchtdruk heeft hetzelfde resultaat als lage temperatuur, men zegt dan ook "cold and low (druk), look out below".
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_158493955
Nu 40 kilometer verderop:

Iraanse Airbus A310 botst tegen muur in Istanbul
quote:
ISTANBUL - Een Airbus A310 van de Iraanse luchtvaartmaatschappij Mahan Air heeft op de luchthaven Istanbul Atatürk forse schade opgelopen toen het tegen een betonnen muur botste. Het neuswiel vouwde dubbel en de onderkant van het voorste rompdeel raakte de bovenkant van de muur.

Het toestel raakte ook een bus die aan andere kant van de muur geparkeerd stond of langsreed, meldt Aviation Safety Network. Niemand raakte gewond.

Volgens Turkse media werd het incident veroorzaakt door een hydraulisch probleem, waardoor de vliegers het toestel niet op tijd tot stilstand konden brengen.



  PR/Manusje van alles donderdag 24 december 2015 @ 12:57:42 #158
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_158493974
:D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_158496634
quote:
En KLM's PH-BFG hangt momenteel boven Rusland op weg naar Amsterdam na haar C-check in Xiamen.

De BFH is nu onderweg als KL9865.
--
  donderdag 24 december 2015 @ 17:02:02 #160
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158498869
quote:
Elke grap met Airbus is te flauw :P

Maar met een beetje geluk heeft die bus verdere schade voorkomen.. die kist ligt er netjes bij met z'n neus ondersteund door die bus
  vrijdag 25 december 2015 @ 17:03:35 #161
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158523005
Leuk filmpje voor als je niets te doen hebt ;)

pi_158530794
Morgen de eerste commerciële vlucht voor PZ-TCR.
pi_158586389
Blijft raar om 777's gesloopt te zien worden.



In dit geval de eerste 2 777-300's die gesloopt worden.
JA8941 en JA8942 van Japan Airlines zijn in respectievelijk mei en april dit jaar uit service gehaald en zijn daarna naar San Bernardino in Californië gevlogen voor sloop.
Hier stond eerst PH-KCC van KLM maar die staat nu aan de andere kant van de luchthaven.

In 2015 is het best hard gegaan met het uit service gaan van 777's.
Vorig jaar waren op dit moment van de 1263 gebouwde 777's slechts 6 uit service gehaald en 9 gesloopt. (allen -200's)
Nu zijn van de 1360 geleverde 777's 54 uit service gehaald; dus dit jaar zijn 48 777's uit service gehaald.
Hiermee reken ik uiteraard de 5 afgeschreven toestellen niet mee, evenals G-VIIO van British Airways met engine fire in Las Vegas die gerepareerd wordt.
Het grootste deel dit jaar komt ten rekening van Transaero Airlines die failliet ging en hierdoor in een kwestie 13 toestellen opgeslagen werden. (waarvan het grootste deel in Teruel, Spanje).
Daarnaast Kenya Airways die haar gehele 777-vloot heeft opgeslagen (naar mijn weten allen op de luchthaven van Nairobi)

Note: er kan een rekenfout ingeslopen zijn. Moest veel controleren/vergelijken namelijk :% ....
pi_158587262
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:42 schreef Iemand91 het volgende:
Blijft raar om 777's gesloopt te zien worden.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)54301.jpg]afbeelding[/url] ]

In dit geval de eerste 2 777-300's die gesloopt worden.
JA8941 en JA8942 van Japan Airlines zijn in respectievelijk mei en april dit jaar uit service gehaald en zijn daarna naar San Bernardino in Californië gevlogen voor sloop.
Hier stond eerst PH-KCC van KLM maar die staat nu aan de andere kant van de luchthaven.

In 2015 is het best hard gegaan met het uit service gaan van 777's.
Vorig jaar waren op dit moment van de 1263 gebouwde 777's slechts 6 uit service gehaald en 9 gesloopt. (allen -200's)
Nu zijn van de 1360 geleverde 777's 54 uit service gehaald; dus dit jaar zijn 48 777's uit service gehaald.
Hiermee reken ik uiteraard de 5 afgeschreven toestellen niet mee, evenals G-VIIO van British Airways met engine fire in Las Vegas die gerepareerd wordt.
Het grootste deel dit jaar komt ten rekening van Transaero Airlines die failliet ging en hierdoor in een kwestie 13 toestellen opgeslagen werden. (waarvan het grootste deel in Teruel, Spanje).
Daarnaast Kenya Airways die haar gehele 777-vloot heeft opgeslagen (naar mijn weten allen op de luchthaven van Nairobi)

Note: er kan een rekenfout ingeslopen zijn. Moest veel controleren/vergelijken namelijk :% ....
Ze moeten 777 types gewoon verkopen. :P
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 23:01:10 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158587264
Al gehoord dat Hamburg Airport binnenkort een andere naam krijgt? Het zou vernoemd worden naar oud kanselier Helmut Schmidt, ereburger van de stad Hamburg
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 23:02:41 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158587332
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158596372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:14 schreef Iemand91 het volgende:


*adem in* Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport heeft een wereldrecord gevestigd.
Tussen november 2014 en oktober 2015 heeft de luchthaven 100.260.081 passagiers verwerkt.
Dit is de eerste keer dat een luchthaven dit aantal heeft gehaald in een jaar tijd.
De luchthaven is rap op weg om dit aantal in het jaar 2015 ook te halen.
En dit hebben ze gisteren gehaald:

Hartsfield-Jackson greets 100 millionth passenger with prizes
quote:
Hartsfield-Jackson International Airport awarded its 100 millionth passenger for 2015 with prizes including a new car, two free airline tickets and a small crowd of officials and television cameras early Sunday morning.

The Atlanta airport — the world’s busiest — is the first airport in the world to handle 100 million passengers in a year.

“It’s our commitment that we maintain our position as the world’s most traveled airport,” said Atlanta Mayor Kasim Reed during remarks at the airport before the flight arrived Sunday morning.

The winner, a man from Biloxi named Larry Kendrick who arrived at the airport in blue jeans, an orange t-shirt and a baseball cap, was surprised to learn upon landing that he had been selected as the 100 millionth passenger.

“That’s a very big surprise,” Kendrick said. “I have no clue where I’m going to go. Probably to Disneyland.”

The airport hit the milestone of 100 million annual passengers as it saw a 5 percent increase in passenger counts this year, growing faster than the U.S. economy, according to Hartsfield-Jackson general manager Miguel Southwell.



  maandag 28 december 2015 @ 11:46:55 #168
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_158596531
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:42 schreef Iemand91 het volgende:
In dit geval de eerste 2 777-300's die gesloopt worden.
JA8941 en JA8942 van Japan Airlines zijn in respectievelijk mei en april dit jaar uit service gehaald en zijn daarna naar San Bernardino in Californië gevlogen voor sloop.
Zijn beide 17 jaar lang misbruikt door JAL op domestic routes. Die raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_158596910
En dit was PH-AOH. Vandaag naar buiten gerold als 2-PAOH:



pi_158599423
Benieuwd waar die geparkeerd wordt.
pi_158601447
Mooie livery :o
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_158618946
Ok, hier komen wel eens users die op Schiphol werken. Wie is hier al ~1 jaar niet meer geweest? })

Hoe onderhoudsmonteurs van KLM een cokelijn runden.

KLM Cityhopper heeft vandaag weer een Fokker F70 uitgefaseerd. Na een laatste rotatie Amsterdam - Humberside (vannacht overgebleven in Humberside) vloog het vanmiddag om 16:47 uur naar Norwich. Toestel zal naar Insel Air op Curaçao gaan.
De Fokker werd in september 2001 aan KLM geleverd, het heeft eerst 6 jaar voor het Indonesische Pelita Air Service gevlogen.



Daarnaast staat de eerste vlucht voor KLM's E175 gepland voor 27 maart 2016 naar Aalburg.
De eerste E175 wordt (volgens planning) die maand ook geleverd aan KLM Cityhopper.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 28-12-2015 22:57:24 ]
pi_158621489
Dan staat het nu 2-2: evenveel nieuw als uitgefaseerd voor KLM-C. De KLM zelf staat op -1. Nou ja, qua aantallen dan want het zijn appels en peren in zekere zin.
--
pi_158621665
Vanmiddag ook eindelijk het nieuwe speeltje van KLM mogen aanschouwen _O_

KLM Boeing 787-9 Dreamliner by Daniel, on Flickr
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_158621849
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 23:29 schreef Blistering het volgende:
Vanmiddag ook eindelijk het nieuwe speeltje van KLM mogen aanschouwen _O_

[ link | afbeelding ]KLM Boeing 787-9 Dreamliner by Daniel, on Flickr
Nu ben ik jaloers.
pi_158623062
quote:
14s.gif Op maandag 28 december 2015 23:29 schreef Blistering het volgende:
Vanmiddag ook eindelijk het nieuwe speeltje van KLM mogen aanschouwen _O_

[ link | afbeelding ]KLM Boeing 787-9 Dreamliner by Daniel, on Flickr
Puike foto! ^O^
pi_158628471
quote:
China Airlines ontvangt eerste A350 in juli - Naar Amsterdam

China Airlines heeft aangekondigd de eerste A350-900 in juli te ontvangen van Airbus.

Het is hiermee de eerste carrier in Taiwan met het toestel. China Airlines heeft veertien A350′ in bestelling staan. Airbus begint in januari met de bouw van het toestel. Overdracht vindt in juli plaats.

De eerste A350’s gaan de vloot A340-300’s vervangen. De A340’s zijn dan 15 jaar oud en volgens de maatschappij aan vervanging toe. Ze worden nu nog ingezet op routes naar Amsterdam, Wenen, Denpasar, Honolulu en Vancouver. Eind 2016 moeten er vier A350’s in de vloot zijn, waarmee meteen alle A340’s verdwenen kunnen zijn. China Airlines zei eerder de nieuwe toestellen in te zetten op routes naar Europa. Amsterdam wordt dus één van de eerste bestemmingen. China Airlines vliegt de route met tussenstop op Bangkok. De vlucht van en naar Thailand wordt door Nederlanders vaak gebruikt.

Ook de oudere A330-300’s worden vervangen door de A350. Twaalf oudere toestellen moeten in totaal vervangen worden. De vloot breidt door de komst van veertien A350’s dus met twee toestellen uit.

In 2017 volgen zes nieuwe toestellen en in 2018 de laatste vier. China Airlines heeft ook nog zes opties.
bron
pi_158633061
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 23:35 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nu ben ik jaloers.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 00:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Puike foto! ^O^
Dank :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_158633929
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:10 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Koude lucht "krimpt". Dus als je in een standaard atmosfeer (15 graden op zeeniveau) 5000 voet boven het terrein vliegt, zal deze 5000 voet in de winter (koud) krimpen naar bijvoorbeeld 3000 voet en in de zomer (heet) vice versa.
De hele kolom lucht krimpt, waardoor het druk niveau wat eerst overeenkwam met 5000 voet nu ern stuk lager ligt.

Lage luchtdruk heeft hetzelfde resultaat als lage temperatuur, men zegt dan ook "cold and low (druk), look out below".
Hey dank!

Ik weet nu denk ik waar mijn denkfout lag. Dichtheid van lucht =/= druk van lucht.

Ik snap het weer, hartstikke bedankt! ^O^
I feel kinda Locrian today
pi_158639206
And the soap continues...

SLM-directie wordt naar huis gestuurd
quote:
Directeur Ewald Henshuys van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) wordt ontheven uit zijn functie. Dit heeft president Desi Bouterse tijdens een ontmoeting met journalisten vandaag meegedeeld. Hij vindt dat de directie van de SLM veel blunders heeft gemaakt, waaronder de aankoop van het nieuwste vliegtuig.

Louis Voight, de president commissaris van de SLM, zal volgens de president het roer bij de SLM overnemen. Hij gaf aan dat niet alleen de directeur verantwoordelijk is voor de aankopen, maar meer leidinggevenden. Uit de woorden van de president kan worden opgemaakt dat de leiding zal worden vervangen. Het gaat om het hele team dat verantwoordelijk is voor het beleid en het resultaat van het afgelopen jaar.

De president deelde mee dat de SLM het heel slecht heeft gedaan de afgelopen periode. De aankoop van het laatste toestel heeft de emmer doen overlopen. Er is een toestel gekocht dat in de woestijn staat. Het contract zal verder worden bestudeerd. "Wanneer er grove blunders worden gemaakt, moet er worden ingegrepen," zei de president.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:28:57 #181
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_158650210
Is er uberhaupt wel naar voren gekomen waaarom ze voor een haast identiek ietwat jonger vliegtuig kozen dan 8)7 Waarschijnlijk had een 707 ook wel voldaan 8-)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:02:07 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158651854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:28 schreef Woods het volgende:
Is er uberhaupt wel naar voren gekomen waaarom ze voor een haast identiek ietwat jonger vliegtuig kozen dan 8)7 Waarschijnlijk had een 707 ook wel voldaan 8-)
Geen Etops, maar wel AMS-PBM willen vliegen. Dan zijn 3 of 4 motoren nodig, dan heb je de keuze uit MD11, B747, A340 of A380.

Dan is de enige zinnige keuze de A340, de rest is te groot of te zeldzaam.
So we just called him Fred
pi_158652907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:28 schreef Woods het volgende:
Is er uberhaupt wel naar voren gekomen waaarom ze voor een haast identiek ietwat jonger vliegtuig kozen dan 8)7 Waarschijnlijk had een 707 ook wel voldaan 8-)
Enige officiële reden die ik heb gelezen is dat de lease van de vorige afliep.
Daarnaast ging op 1 december een nieuwe TCAS versie in waardoor de vorige het Europese luchtruim niet meer in mocht.

Maar er kan nog wel meer meespelen natuurlijk. Misschien was het een probleemtoestel (het moest regelmatig weg voor onderhoud). Who knows.
Maar het is wel een echte soap aan het worden...als dat het al niet was.

Anywho:

Negen vliegtuigen overrompelen luchthaven Zürich na skiblessure emir
quote:
Afgelopen weekend deden maar liefst negen vliegtuigen een ongeplande landing op de luchthaven van Zürich in Zwitserland. De reden? De oud-emir van Qatar had zijn been gebroken tijdens een skireisje in Marokko.

De luchthaven van Zürich sluit elke nacht af, om de inwoners van de Zwitserse stad niet te storen. Hun nachtrust moest afgelopen weekend toch wijken, en dat voor de koninklijke familie van Qatar.

In de nacht van vrijdag op zaterdag landde iets na middernacht de eerste Airbus, met daarin sjeik Hamad bin Khalifa Al Thani. De voormalige emir van Qatar was halsoverkop naar Zwitserland gevlogen vanuit de Marokkaanse stad Marrakech: hij had zijn been gebroken in een Marokkaans skioord in het Atlasgebergte.

Even later arriveerden twee toestellen vanuit de Qatarese hoofdstad Doha. Een van de twee was de zogenaamde Amiri One, verwijzend naar het Amerikaanse presidentsvliegtuig Air Force One, met daar in de huidige emir Tamim bin Hamad al-Thani.

De skiblessure van de sjeik was blijkbaar zo ernstig dat in de loop van het weekend nog zes andere vliegtuigen van de koninklijke familie en de regering van Qatar arriveerden op de luchthaven.

Volgens een mededeling was de operatie van de ex-emir, die door gezondheidsproblemen in 2013 de troon overliet aan zijn zoon, een succes. Hij revalideert momenteel in Zürich. Misschien wel in het luxehotel Atlantis, dat in zijn bezit is.
Ging om de Boeing 747-8BBJ (A7-HBJ), een A340-500 (A7-HHH), 1 A340-300 (A7-AAH), 2 A330-200's (A7-HSJ en A7-HHM), twee A319's (A7-HHJ en A7-MED), een A320 (A7-MBK) en een Gulfstream G650 (A7-CGA).






pi_158653150
Gaaf, zoveel exclusieve vliegtuigen op Zurich.
.
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:16:53 #185
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_158655907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:28 schreef JamesBontkraag het volgende:
Gaaf, zoveel exclusieve vliegtuigen op Zurich.
Moet je eind januari daar eens kijken tijdens het World Economic Forum. Dan zie je zowat meer van dat soort kisten dan het reguliere verkeer.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_158663514
Over Qatar gesproken; de 787 op de Amsterdam-route wordt vanaf maart alweer vervangen, door een dagelijkse 777-300ER. Kennelijk boeren ze goed in Nederland.

Link
diseased rhinoceros pizzle
pi_158664504
Vluchten AMS - DOH zitten ook flink vol telkens, verbaasde ik mij over de laatste keren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jack does it in real time...
  woensdag 30 december 2015 @ 11:05:55 #188
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_158665800
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:24 schreef Flylib het volgende:
Over Qatar gesproken; de 787 op de Amsterdam-route wordt vanaf maart alweer vervangen, door een dagelijkse 777-300ER. Kennelijk boeren ze goed in Nederland.

Link
Zelfde artikel stelt ook het jammerlijke feit dat Qatar ook naar 3-4-3 in de economy van de 777 gaat van de huidige 3-3-3
  woensdag 30 december 2015 @ 11:13:39 #189
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_158665962
Hoe lang nog voor een Qatar A380 :P
pi_158667195
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:13 schreef Tinos85 het volgende:
Hoe lang nog voor een Qatar A380 :P
Gaat niet gebeuren, daarvoor hebben LHR en CDG teveel prestige binnen QR. :P

En is het aantal A380's te klein. Tweede vlucht per dag met A350 ofzo zou ik wel toe juichen. :9 Al gaan de meeste nieuwe A350's komend seizoen ri. USA vliegen.
Jack does it in real time...
pi_158669338
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:24 schreef Flylib het volgende:
Over Qatar gesproken; de 787 op de Amsterdam-route wordt vanaf maart alweer vervangen, door een dagelijkse 777-300ER. Kennelijk boeren ze goed in Nederland.

Link
Lijkt vooralsnog op een tijdelijk upgrade voor het zomerseizoen. Daarna waarschijnlijk gewoon weer de 787-8.
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:13 schreef Tinos85 het volgende:
Hoe lang nog voor een Qatar A380 :P
Het antwoord vind je hier:
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:05 schreef boriq het volgende:
Zelfde artikel stelt ook het jammerlijke feit dat Qatar ook naar 3-4-3 in de economy van de 777 gaat van de huidige 3-3-3
Het 777 configuratie die ze naar Amsterdam willen inzetten zal uiteindelijk over 24 business en 388 economy-stoelen beschikken (nu nog 356 economy).
Net als de 787-8 geen First Class dus.

En die A380 zijn er inderdaad te weinig van en véééél te premium-heavy met 8 First Class suites, 48 business en 461 economy. Voor die premiumstoelen zien zij geen markt voor op Amsterdam en je het aantal economy-stoelen is in verhouding dan ook minder.

Gewoon dus flink veel goedkope stoelen inzetten voor het zomerseizoen.
  woensdag 30 december 2015 @ 13:48:34 #192
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_158669965
Die 777 is een flinke upgrade aan economyseats inderdaad.

Over A380 gesproken trouwens, vanaf 20 juni komt die van China Southern weer terug.
  woensdag 30 december 2015 @ 21:54:55 #193
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_158690922
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Geen Etops, maar wel AMS-PBM willen vliegen. Dan zijn 3 of 4 motoren nodig, dan heb je de keuze uit MD11, B747, A340 of A380.

Dan is de enige zinnige keuze de A340, de rest is te groot of te zeldzaam.
Dan zal dat ook een probleem voor de KLM worden
pi_158691168
Hoezo is dat een probleem voor KLM ?
  woensdag 30 december 2015 @ 22:07:30 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158691520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:54 schreef spapaars het volgende:

[..]

Dan zal dat ook een probleem voor de KLM worden
Zowel KLM als de twee-motorige toestellen zijn voldoende Etops gecertificeerd om AMS-PBM non-stop te kunnen vliegen.
So we just called him Fred
pi_158725980
ANA to buy Airbus A380 jumbo jets, boost Hawaii service
quote:
TOKYO -- ANA Holdings will order three Airbus A380s as it seeks to expand international service amid a peaking market for domestic flights.

The deal, worth around 150 billion yen ($1.23 billion) based on the market price, would make ANA the first Japanese airline to add the superjumbos to its fleet. The planes are to be introduced in fiscal 2018 in routes to Hawaii and elsewhere.

The double-decker A380 is the world's largest passenger jet, capable of seating over 500 people. The plane's carrying capacity reportedly lowers the transportation cost per seat by 15% compared with other jetliners.

The A380 first found a home with Singapore Airlines in 2007 and later was adopted by Germany's Lufthansa and Emirates, based in the United Arab Emirates.

ANA leads domestically in passenger count on international flights, having outpaced Japan Airlines in 2014. But ANA provides only about 20% of the seats for all Tokyo-Hawaii flights, trailing JAL's roughly 35% share.

About 1.5 million people fly from Japan to Hawaii in a given year, filling 80-90% of seats per flight on average among all carriers. The A380 can seat more than double the passengers of ANA's existing aircraft bound for Hawaii, which would help the airline increase its share of travelers.

Domestic rival Skymark Airlines ordered six A380s in 2011, but Airbus canceled the deal in 2014, citing delays in receiving advance payments and other issues. It proved to be a factor in Skymark filing for bankruptcy protection in January 2015 and ANA sponsoring the subsequent rehabilitation. ANA indicated to Airbus the possibility of future orders in return for supporting the Japanese carrier's turnaround plan during an August vote among creditors.
pi_158745989
Zoals eerder gezegd; morgen komt Etihad weer met de Airbus A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze met A6-EHI, 19 december met A6-EHK waar ze morgen mee komen is mij nog niet bekend.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

EDIT: A6-EHI geworden.



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 02-01-2016 13:24:38 ]
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 21:37:31 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158746172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals eerder gezegd; morgen komt Etihad weer met de Airbus A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze met A6-EHI, 19 december met A6-EHK waar ze morgen mee komen is mij nog niet bekend.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

[ afbeelding ]
Mooie kist is het toch O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:54:35 #199
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158746754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals eerder gezegd; morgen komt Etihad weer met de Airbus A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze met A6-EHI, 19 december met A6-EHK waar ze morgen mee komen is mij nog niet bekend.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

[ afbeelding ]
Prachtige kist.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 22:27:18 #200
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_158748054
Bidden voor A6-EHJ :Y



edit: Never mind, gaat 'm waarschijnlijk niet worden. EHJ komt aan bij T1 in Abu Dhabi, terwijl de vlucht naar AMS vanaf T3 vertrekt. Daarnaast zijn enkele A346's van Etihad aan de grond gebleven gister/vandaag, dus grote kans dat er een andere dan de EHJ wordt ingezet.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 00:32:56 #201
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158751398
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:27 schreef Blistering het volgende:
Bidden voor A6-EHJ :Y

[ afbeelding ]

edit: Never mind, gaat 'm waarschijnlijk niet worden. EHJ komt aan bij T1 in Abu Dhabi, terwijl de vlucht naar AMS vanaf T3 vertrekt. Daarnaast zijn enkele A346's van Etihad aan de grond gebleven gister/vandaag, dus grote kans dat er een andere dan de EHJ wordt ingezet.

Tof toestel. :o
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')