quote:
Op vrijdag 4 december 2015 10:02 schreef Carb het volgende:[..]
Ja, althans dat doe die bij mij.
Hoeveel gedeeltelijk?
Voorbeeld: afgelopen woensdag stond ik 10 minuten in een winkel zonder head unit te pauzeren (gemeten gemiddelde snelheid was 3km/u) en ergens anders nog 5 min wachten. GC: duration 4:53:39, time moving: 4:53:35. Strava moving time: 4:48:10. Eigen schatting ~ 4:30:00.
Ik heb dat verschil ook wel eens geconstateerd en ben toen op onderzoek gegaan. Ik kwam verschillende discussies tegen op diverse powermeter fora. Er is niet echt 1 juist antwoord. Van beide is wat te zeggen (wel of niet meenemen van stoptijd in de meting)
Golden Cheetah zelf zegt:
Why is a metric e.g. TSS or average power different in GoldenCheetah to Garmin Connect?
The algorithms for calculating TSS, AP etc are static. They are implemented exactly the same way in GoldenCheetah, Garmin Connect, TrainingPeaks etc. The algorithms are extremely simple and not prone to difficulty in implementation.
However, how each application treats pauses and stops or loss of data accounts for most differences. In GoldenCheetah we always calculate AP,TSS etc including stop time. Other applications choose to ignore or smooth segments of short duration.
In addition, if there are anomalies in your data, with large gaps or even time going backwards, this will drastically affect GoldenCheetah's calculations.
We NEVER attempt to interpret data anomalies -- if the results are not as you would expect you will need to correct the data. We do not 'silently' fix the data for you. There is no secret sauce in GoldenCheetah, we are open and transparent with your data.
---------------------------------------------------------------------
Ik noemde het gedeeltelijk, omdat stel ik sta 10min stil mijn avg power veel lager zou uitvallen dan Trainingpeaks die alleen de movingtime telt. Echter het verschil na bijvoorbeeld 1,5 uur waarvan 10min stilstaan, is maar zo'n 3watt, dus stelt niets voor. NP komt altijd overeen. Het maakt ook niet zoveel uit, als je maar 1 kiest en dat consequent toepast.