Dat is nu niet echt een geschikte plaats om een bomgrap te maken.quote:Nederlandse koerier maakt 'bomgrap' bij NAVO
Een Nederlandse werknemer van een koeriersbedrijf heeft woensdagochtend voor commotie gezorgd bij het hoofdkwartier van de NAVO in Brussel. Hij moest daar een pakketje bezorgen, maar riep uit frustratie over de veiligheidsmaatregelen dat de explosieve stof semtex in het pakketje zat.
De Nederlander werd opgepakt. Het pakketje moest door de scanner en werd onderzocht door een explosievenhond. Er bleken schroeven in te zitten.
De koerier verklaarde dat hij een grap wilde maken en werd na verhoor vrijgelaten. De politie in de Belgische hoofdstad gaat de onkosten op hem proberen te verhalen.
Wat denk je dat dat grapje kost?quote:
Bom grappen zijn in bepaalde omgevingen (zoals op een vliegveld of bij overheids gerelateerde gebouwen etc) eenmaal niet zo handigquote:Op donderdag 3 december 2015 14:05 schreef BasEnAad het volgende:
Onkosten, flikker op. In zo'n land wil je niet leven. Je kunt alles wel op een ander willen verhalen, maar dat doen we niet, omdat je dan nog een maatschappij hebt waarin mensen vrij kunnen zijn om ook eens een fout kunnen maken.
Maar ook niet meer dan dat.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Bom grappen zijn in bepaalde omgevingen (zoals op een vliegveld of bij overheids gerelateerde gebouwen etc) eenmaal niet zo handig
Nee. Het is meer dan dat omdat men het serieus moet nemen. Ik hoop dat ze die man keihard vervolgen. Net als debielen die dat op een vliegveld doen.quote:
"keihard"quote:Op donderdag 3 december 2015 14:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Het is meer dan dat omdat men het serieus moet nemen. Ik hoop dat ze die man keihard vervolgen. Net als debielen die dat op een vliegveld doen.
Of beiden. In elk geval domheid en debiele grappen. Tot zo'n grap achteraf geen grap blijkt te zijn......dan zijn de rapen gaar. Dus moet men ingrijpen. Dan moet je als grappenmaker ook maar op de blaren zitten.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
"keihard"![]()
Het land gaat eerder kapot aan dat domme populistische gebral dan dat iemand een grap maakt over een bom.
Tsja. De kosten die dit soort domme "fouten" met zich meebrengen hoeven wat mij betreft niet gedragen te worden door de maatschappij. Dat mag 'ie lekker zelf betalen, misschien leert hij er ook nog wat van alhoewel, als hij een kei was in leren was hij waarschijnlijk geen pakketbezorger gewordenquote:Op donderdag 3 december 2015 14:05 schreef BasEnAad het volgende:
Onkosten, flikker op. In zo'n land wil je niet leven. Je kunt alles wel op een ander willen verhalen, maar dat doen we niet, omdat je dan nog een maatschappij hebt waarin mensen vrij kunnen zijn om ook eens een fout kunnen maken.
Heeft niet altijd iets met leren of kennis te maken. Je hebt ook zoiets als de combinatie reorganisaties en leeftijd.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
alhoewel, als hij een kei was in leren was hij waarschijnlijk geen pakketbezorger geworden
'Gedragen' door de maatschappij, mwoah. Het gaat waarschijnlijk om 1 cent per inwoner. Voor die man is het een kapitaal, het gaat dus meer om vergelding. De maatschappij wordt daar niet beter van.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja. De kosten die dit soort domme "fouten" met zich meebrengen hoeven wat mij betreft niet gedragen te worden door de maatschappij. Dat mag 'ie lekker zelf betalen, misschien leert hij er ook nog wat van alhoewel, als hij een kei was in leren was hij waarschijnlijk geen pakketbezorger geworden
Er staat dan ook "waarschijnlijk" Want laten we nou niet doen alsof verreweg de meeste pakketbezorgers geen laagopgeleide kansenpareltjes zijn, maar oudere academici waarbij het leven even tegen zit.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:33 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Heeft niet altijd iets met leren of kennis te maken. Je hebt ook zoiets als leeftijd en reorganisaties.
Blijkbaar is zo'n straf gewoon nodig om een figuur wél te laten nadenken.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:35 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
'Gedragen' door de maatschappij, mwoah. Het gaat waarschijnlijk om 1 cent per inwoner. Voor die man is het een kapitaal, het gaat dus meer om vergelding. De maatschappij wordt daar niet beter van.
Als je zo'n grap maakt ben je niet geheel goed bij je hoofd. Misschien kan hij dat als verweer inbrengen.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:33 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Heeft niet altijd iets met leren of kennis te maken. Je hebt ook zoiets als de combinatie reorganisaties en leeftijd.
Waar blijkt dat uit dan?quote:Op donderdag 3 december 2015 14:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blijkbaar is zo'n straf gewoon nodig om een figuur wél te laten nadenken.
Denk je dat hij dat grapje nog een keer maakt? Nee natuurlijk niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe zou je zo'n figuur anders aan het denken zetten? Door niets te doen?
Dat klopt. Alleen zie ik niet in waarom de gevolgen daarvan in beginsel niet zouden moeten liggen bij diegene die de fout maakt.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Denk je dat hij dat grapje nog een keer maakt? Nee natuurlijk niet.
Volgende keer is het weer iemand anders, mensen maken wel eens een fout, dat is nou eenmaal zo.
Dit is geen foutje. Zeker niet in deze tijd.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Denk je dat hij dat grapje nog een keer maakt? Nee natuurlijk niet.
Volgende keer is het weer iemand anders, mensen maken wel eens een fout, dat is nou eenmaal zo.
Tja, vroeger was het een respectabel beroep en kon je er een goede boterham mee verdienen. Nu is het door de privatisering helemaal kaputt gemacht en komen er inderdaad de meest vreemde figuren voorbij.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er staat dan ook "waarschijnlijk" Want laten we nou niet doen alsof verreweg de meeste pakketbezorgers geen laagopgeleide kansenpareltjes zijn, maar oudere academici waarbij het leven even tegen zit.
Vooral bij rare vage bedrijven. Bij TNT etc. valt het wel mee. Alleen draait men die mensen een poot uit.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:56 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Tja, vroeger was het een respectabel beroep en kon je er een goede boterham mee verdienen. Nu is het door de privatisering helemaal kaputt gemacht en komen er inderdaad de meest vreemde figuren voorbij.
Schiet hem neer? Bij jij ook een koerier bij een vaag bedrijf?quote:Op donderdag 3 december 2015 15:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Was waarschijnlijk zeer sarcastisch gezegd, maar ze voelen dat niet aan tegenwoordig.
"Zeg, duurt dat nog lang hier of wat?"
"Geduld, we moeten alles scannen."
"Maar het is een klein pakketje met schroeven. Kijk dan, alsof hier semtex in zou kunnen zitten. Oeh, oeh, semtex om je TV mee aan de muur te hangen, oeh, oeh."
"Semtex? SEMTEX? SCHIET HEM NEER!"
Mensen met zo'n slecht gevoel voor humor verdienen ook gewoon de kogel.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Schiet hem neer? Bij jij ook een koerier bij een vaag bedrijf?
Nou nou nou nou nou.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mensen met zo'n slecht gevoel voor humor verdienen ook gewoon de kogel.
Wat bedoel je met een vaag bedrijf?quote:Op donderdag 3 december 2015 15:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Schiet hem neer? Bij jij ook een koerier bij een vaag bedrijf?
Bij een vaag bedrijf. Omdat we het er net over hadden dat er soms rare figuren werken. En zo komt deze poster ook over.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:20 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Nou nou nou nou nou.
[..]
Wat bedoel je met een vaag bedrijf?
Ik doe het zelf ook naast mijn studie (alhoewel die bijna is afgelopen), maar dat is meer omdat ik niet kan stilzitten en van rijden houd. Welke 'poster' bedoel jequote:Op donderdag 3 december 2015 15:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bij een vaag bedrijf. Omdat we het er net over hadden dat er soms rare figuren werken. En zo komt deze poster ook over.
Takes one to know one.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bij een vaag bedrijf. Omdat we het er net over hadden dat er soms rare figuren werken. En zo komt deze poster ook over.
Die er zijn eigen verhaaltje van had gemaakt met van "schiet hem neer!"........quote:Op donderdag 3 december 2015 15:27 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ik doe het zelf ook naast mijn studie (alhoewel die bijna is afgelopen), maar dat is meer om dat ik niet kan stilzitten en van rijden houd. Welke 'poster' bedoel je
ik kan me die frustratie goed begrijpen, van de pakketbezorger dan. Als ik in het buitenland ben en ik ga daar op stap, dan vraagt de bewaker mij grappend vaak of ik ook iets mee heb, gezien mijn Nederlandse afkomst. Als ik dan grap dat ik een waslijst aan verboden middelen mee heb word ik, tot mijn verbazing meegenomen om door een paar man grondig doorzocht te worden. Beetje onzin dat een persoon die echt kwaad van opzet is zoiets zegt.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja. De kosten die dit soort domme "fouten" met zich meebrengen hoeven wat mij betreft niet gedragen te worden door de maatschappij. Dat mag 'ie lekker zelf betalen, misschien leert hij er ook nog wat van alhoewel, als hij een kei was in leren was hij waarschijnlijk geen pakketbezorger geworden
Dat verhaaltje zou nog best wel eens kunnen kloppen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die er zijn eigen verhaaltje van had gemaakt met van "schiet hem neer!"........
Tuurlijk.....quote:Op donderdag 3 december 2015 15:32 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Dat verhaaltje zou nog best wel eens kunnen kloppen.
Ik begrijp werkelijk niet dat je dat verbaast.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik kan me die frustratie goed begrijpen, van de pakketbezorger dan. Als ik in het buitenland ben en ik ga daar op stap, dan vraagt de bewaker mij grappend vaak of ik ook iets mee heb, gezien mijn Nederlandse afkomst. Als ik dan grap dat ik een waslijst aan verboden middelen mee heb word ik, tot mijn verbazing meegenomen om door een paar man grondig doorzocht te worden. Beetje onzin dat een persoon die echt kwaad van opzet is zoiets zegt.
Wat ze in de media schrijven klopt wel altijd?quote:
Waar ga jij op stap dan? En wat is een bewaker in dit geval? Iemand op een vliegveld of ander cruciale plek? Niet dat het je grap minder dom maakt trouwens.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik kan me die frustratie goed begrijpen, van de pakketbezorger dan. Als ik in het buitenland ben en ik ga daar op stap, dan vraagt de bewaker mij grappend vaak of ik ook iets mee heb, gezien mijn Nederlandse afkomst. Als ik dan grap dat ik een waslijst aan verboden middelen mee heb word ik, tot mijn verbazing meegenomen om door een paar man grondig doorzocht te worden. Beetje onzin dat een persoon die echt kwaad van opzet is zoiets zegt.
London bijvoorbeeld. En als zulke dingen, al grappend al door hen worden geïnsinueerd kunnen ze er ook vanuit gaan dat er een compleet belachelijke reactie op terug gaat krijgen. Mensen die dit soort grapjes zo zwaar aantillen zijn zelf gevaarlijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waar ga jij op stap dan? En wat is een bewaker in dit geval? Iemand op een vliegveld of ander cruciale plek? Niet dat het je grap minder dom maakt trouwens.
Omdat het geen grap hoeft te zijn. En die grappen maakt men daar op het vliegveld? Ik vlieg/vloog vrij veel en heb daar nog nooit een directe grap over gehoord van personeel op een luchthaven. .quote:Op donderdag 3 december 2015 16:01 schreef Drinky het volgende:
[..]
London bijvoorbeeld. En als zulke dingen, al grappend al door hen worden geïnsinueerd kunnen ze er ook vanuit gaan dat er een compleet belachelijke reactie op terug gaat krijgen. Mensen die dit soort grapjes zo zwaar aantillen zijn zelf gevaarlijk.
Ik begrijp de lol ook niet van jouw grap. Wellicht dat je de anale visitatie prettig vindt, maar dat is niet zo mijn kopje thee.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:01 schreef Drinky het volgende:
[..]
London bijvoorbeeld. En als zulke dingen, al grappend al door hen worden geïnsinueerd kunnen ze er ook vanuit gaan dat er een compleet belachelijke reactie op terug gaat krijgen. Mensen die dit soort grapjes zo zwaar aantillen zijn zelf gevaarlijk.
Dit is gewoon een verzinsel........van 1 vreemd figuur hier. Zullen we dat dan maar serieus nemen?quote:Op donderdag 3 december 2015 15:40 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Wat ze in de media schrijven klopt wel altijd?
quote:Op donderdag 3 december 2015 16:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik begrijp de lol ook niet van jouw grap. Wellicht dat je de anale visitatie prettig vindt, maar dat is niet zo mijn kopje thee.
Wat is hier de fout dan?quote:Op donderdag 3 december 2015 14:05 schreef BasEnAad het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |