Ik wilde hier nog even op reageren. Ik weet vaak niet zo goed wat te zeggen maar ik vind het wel erg rot voor je, dat het allemaal zo anders loopt dat je gedacht had en dat het allemaal zo moeilijk gaat. Dat wens je niemand toe. En ik kan me voorstellen dat het misschien nog extra lastig is vanwege het taboe wat er naar mijn idee ligt op het klagen over dit soort dingen. Dus ik hoop dat je hier wel een beetje je hart kunt luchten. Erover praten doet naar mijn mening niets af aan de liefde die je hebt voor je baby maar het kan het allemaal wel wat dragelijker maken.quote:Op donderdag 3 december 2015 01:00 schreef Hupje het volgende:
Dankjewel, Mineola, daar schoot ik even van volHet is zķ anders dan ik me voorgesteld had.
Oef, dat klinkt heftig zeg. Duurde het lang voor het over was? Bedankt voor de tip in ieder geval. Mijn man is alleen helemaal niet van de medicijnen nemen. Die Ventolin, paracetamol en neusspray die hij nu neemt is echt bij hoge uitzondering. Ik kan hem niet eens overhalen een Ibuprofen te nemen tegen de spierpijn die hij heeft van het hoesten. We gaan het nog even aankijken en als het niet snel beter gaat dan stuur ik hem weer naar de dokter.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:33 schreef Fuente het volgende:
[..]
LuDann, mijn oudste heeft vorig jaar kinkhoest gehad (het was de hel, echt verschrikkelijk!). Ze heeft uiteindelijk (omdat er niet echt medicijnen voor zijn) 1 of ander drankje gekregen tegen de hoestprikkel waar ze ook enorm van ging slapen (echt, 's avonds om 18 uur erin, 's morgens om 9:30 wakker maken). Ik heb dus echt geen idee meer hoe dit heette, maar de huisarts zou vast weten wat het moet zijn. Het is niet geschikt voor overdag omdat je er dus slaperig van wordt, maar voor de nachten zou het misschien fijn zijn voor hem?
Verder niet bijgelezen, Beer kreeg prikjes vandaag en was daarna goed van slag.
Bedankt voor de tip, dat kan ik eens proberen! Kloppen doet sowiewo vrij weinig. Schudden helpt beter (niet te hard natuurlijkquote:Op donderdag 3 december 2015 08:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En als je haar op je knie zet en dan voorzichtig het bovenlijfje rondjes laat draaien (alsof ze hoelahoept met haar schouders zeg maar) of zachtjes naar voor en naar achter bewegen t.o.v. je knie?
Dan kwamen vastzittende boeren er hier altijd wel uit.
Nou, dit!quote:Op donderdag 3 december 2015 09:11 schreef Limone het volgende:
[..]
Bijkezen uit verveling.. Wat een luxe!
Die van mij gaat werkelijk haar hele cosleeper door. Soms vind ik haar helemaal schuin in bed of met haar hoofd waar ik haar met haar voeten had neergelegd. Ik durf dan ook echt geen dekentje meer te gebruiken.quote:Op donderdag 3 december 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
die van mij kruipt juist naar beneden. Onder de dekens, vind ik niet zo leuk!
We bakeren nog in, dus een dekentje is wel nodig.... Bed maken we al kort op, maar hij trekt z'n beentjes gewoon nog wat meer in...quote:Op donderdag 3 december 2015 12:42 schreef pinquit het volgende:
slaapzakje + misschien bedje wat korter opmaken nog? --> voor jagar
Hier wordt alleen naar 'boven' gerupst
Jeetje, wat heftig zeg. Ik heb ook niet het idee dat de Ventolin helpt maar mijn man zegt dat het 'wel een beetje' helpt. Dus ja... we kijken het even aan.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:46 schreef Fuente het volgende:
LuDann hoe lang het precies duurde weet ik niet. In ieder geval de hele zomervakantieUiteindelijk bleek mijn schoonmoeder het ook te hebben (ze staken elkaar aan) en middelste kreeg het ook maar veel milder. Ik vond het echt een ramp, nachten met haar opgezeten omdat ze er gewoon bijna in stikte.
Mocht het bij je vent wel kinkhoest zijn, dan heeft ventolin volgens mij ook echt geen zin. Oudste had nog ventolin ivm haar bronchitis en dat deed niks helaas.
Hij moet wel goed z'n mond spoelen erna he? (je krijgt heel makkelijk een schimmelinfectie in de mond van zulks). Mond goed om de opening van de discus doen, poeder hoort niet op de tong te eindigen (iets kan altijd, daar niet van). Dan lang en goed inademen. [/zustermodus].quote:Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Ja, zo'n rond ding ja. Op zich lukt het hem wel om het binnen te krijgen, hij zegt alleen wel dat er veel poeder op zijn tong belandt? En zijn adem inhouden erna is heel erg moeilijk want hij krijgt dan vaak een erorme hoestbui.
Wat Fuente al zegt dus..quote:Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Ja, zo'n rond ding ja. Op zich lukt het hem wel om het binnen te krijgen, hij zegt alleen wel dat er veel poeder op zijn tong belandt? En zijn adem inhouden erna is heel erg moeilijk want hij krijgt dan vaak een erorme hoestbui.
Ja daar heb ik al eens over gedacht iddquote:Op donderdag 3 december 2015 19:58 schreef Krisvc het volgende:
En misschien voor je gemoedsrust een cursus kinderEHBO zoeken?
Ja hij ligt meestal op z'n buik, en dan verslikt hij zich idd bijna nooit, maar gaat lekker z'n gezicht door de spuug liggen wrijvenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:04 schreef Mariposas het volgende:
Op z'n zij of buik leggen een optie, of komt dan alles er helemaal zo uit, pinq?
Ik noemde J een haringquote:Op donderdag 3 december 2015 21:50 schreef Kuukske het volgende:
Onze slaapkamer ruikt nu wel naar een frietje speciaal met die ui.
Niks panisch! ik ben in ieder geval erger. Mijn moeder had een tijdje terug een koortslip. Ze belde me want ze zou langskomen en ze zei dat ze M. geen kus mocht geven ivm koortslip, dus ze zou wel uit de buurt blijven. Ik heb toen toch echt gevraagd of ze thuis wilde blijven (hoe moeilijk ik dat ook vond). Met afplakken en goede hygiëne zou het moeten kunnen, maar ik heb het gewoon liever nietquote:Op donderdag 3 december 2015 22:13 schreef Malteser het volgende:
Vraag over koortslip:
Wij hebben allebei nog nooit een koortslip gehad. Schoonmoeder heeft er nu eentje. Wist ik niet. Kwamen daar vanavond binnen en toen zei ze tegen Twix terwijl ze hem vast had: "Ik kus jou maar even niet ventje, want Oma heeft een koortslip."
Ik schrok nogal maar zij wuifde het een beetje weg. Baal er ook van dat ze het niet gezegd heeft voordat ze Twix vast had. Dan had ik dat denk ik niet goed gevonden. Of reageer ik nu te panisch?
Morgenavond vieren we daar Sint en ergens voelt dat nu ook niet goed. Ben ik te voorzichtig?
Goed, duidelijk. Ik vind het dus eerlijk gezegd best eng en niet fijn. En schoonmoeder is een schat maar had niks op haar lippen qua smeersels of plakkers en neemt het een tikje minder nauw met hygiëne dan wij dat doen.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:29 schreef kazy het volgende:
[..]
Niks panisch! ik ben in ieder geval erger. Mijn moeder had een tijdje terug een koortslip. Ze belde me want ze zou langskomen en ze zei dat ze M. geen kus mocht geven ivm koortslip, dus ze zou wel uit de buurt blijven. Ik heb toen toch echt gevraagd of ze thuis wilde blijven (hoe moeilijk ik dat ook vond). Met afplakken en goede hygiëne zou het moeten kunnen, maar ik heb het gewoon liever niet(Volgens mij is het tot 3 maanden erg gevaarlijk en daarna moet je ook wel uitkijken maar zou het minder gevaarlijk zijn, zoiets?)
Edit: wat Sara zegt. Ik heb ook uitgelegd wat de gevolgen kunnen zijn (website laten zien ook) en toen was ze flink geschrokken. Ze durft nu ook echt niet in de buurt te komen met een koortslip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu baal ik heel erg van mezelf. Van het feit dat mijn gevoel zei dat ze Twix meteen in moest leveren toen ik het hoorde maar dat ik-Malteser-de-bange-schijtert dat dus niet durfde te zeggen. En dat ik nu dus eigenlijk morgenavond liever thuis blijf maar nu al weet dat ik dan als partypooper wordt neergezet.
Maar mijn zoon is het belangrijkste. Dan vinden ze me maar een overbezorgde, lastige schoondochter...
Of heeft het nu geen zin meer Twix daar weg te houden, omdat we er vandaag wel geweest zijn?
Klinkt een beetje als mijn schoonmoeder... Die heeft dinsdag (dan past ze op en eten we daar) een keer of vijf gezegd dat O toch al wel vla mag? Dat vindt hij vast heel lekker! En op tv had ze ook reclame gezien over potjes vanaf 4 maanden! Ik weet nog niet wat wij met eten gaan doen, maar geen potjes met vier maanden puur omdat dat leuk isquote:Op donderdag 3 december 2015 22:23 schreef kazy het volgende:
Ah Pinq wat sneu
KinderEHBO zat ik toevallig vanavond naar te kijken. Ik twijfel tussen een workshop van 3 uur of een cursus van 8 uur. Heeft iemand al ervaring met een van beide? Ook met het oog op Rapley vindt mijn man het handig om dit te doen.
Ook weer zo wat net. Mijn man vertelde aan sm dat we Rapley willen doen. Ik werd gelijk voor het blok gezet om uit te leggen wat dat was. (Dat wilde ik nog een beetje voorbereiden/leuk inkleden enzo of het pas vertellen als we al begonnen waren. Ik ken mn sm nu langer dan vandaag en zij vindt alles raar en vreemd.) Haar conclusie was nu dus dat het zielig is om een baby gelijk komkommer/banaan/etc. te geven. Het erge is dat ik weet dat ik me er niks van aan moet trekken en tķch doe ik het iedere keer (week) weer. Zondag ook een verjaardag bij de schoonfamilie, heb er nu al zin. Kan ik me weer de hele middag 'verdedigen' (slaapt ze al door, krijgt ze al hapjes, geef je nog stééds bv..)
Leuker nieuws: M. heeft een nieuwe feature. Ze kan ineens geluid maken bij het uitsteken van haar tong. Echt zo grappig. Het klinkt als bwupbwup en dan die tong erbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga zo een cake bakken denk ik.![]()
Fijn dat je zo serieus werd genomen. Bij L was A.R. voldoende, N heeft ook medicatie gekregen. Van het Kruidvat hebben ze ook huismerk A.R. Scheelt bijna de helft van het geld.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:15 schreef pinquit het volgende:
LuDannwat heerlijk voor je!
Wij waren bij de kinderarts! Verhaal gedaan, zo goed en kwaad als het ging met emoties en hormonentrillend lipje en zulks
![]()
De arts wil dat we nu overgaan op nutrilon A.R. tegen het spugen, omdat dat voor nu het grootste probleem is. Ze zei: eerst de bovenkant verhelpen, dan kijken we naar de onderkant.
Over twee weken moet ik terug om dw voortgang te bespreken.
Het was een fijn gesprek wel, voelde me echt serieus genomen.
Alex was natuurlijk voorbeeldig daarvalsspeler.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:32 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Fijn dat je zo serieus werd genomen. Bij L was A.R. voldoende, N heeft ook medicatie gekregen. Van het Kruidvat hebben ze ook huismerk A.R. Scheelt bijna de helft van het geld.
Ja, ik mag altijd bellen als het toch ineens veel erger wordt weer.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Fijn dat je even je verhaal kwijt kon en dat je serieus genomen werd Pinq. Kun je wel eerder terecht als je twijfelt of als het spugen onverhoopt erger wordt? en wat een mega groei, gezien de omstandigheden!
Heeft ze nog lang volgehouden! G. slaapt al een maand niet zelfstandig overdag. Ik laat m op mn buik, in mijn armen, naast mij op de bank of in de doek. Ik probeer m wel elke dag een dutje in zijn bed te laten doen maar vaak gaat gejengel over in echt huilen, dan doe ik m toch maar in de doek. Schijnt vanzelf goed te komenquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:08 schreef JantinaGr het volgende:
Herkent iemand dit?
Mijn dochter wil sinds deze week overdag weinig zelfstandig slapen. Ze is wel moe, maar wil enkel slapen als we haar vasthouden en dan ook nog eens rechtop of half rechtop in plaats van plat. Bij plat gaat ze vaak huilen. Wegleggen werkt dan ook niet, dan wordt ze gelijk weer wakker.
Welcome to my worldquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:08 schreef JantinaGr het volgende:
Herkent iemand dit?
Mijn dochter wil sinds deze week overdag weinig zelfstandig slapen. Ze is wel moe, maar wil enkel slapen als we haar vasthouden en dan ook nog eens rechtop of half rechtop in plaats van plat. Bij plat gaat ze vaak huilen. Wegleggen werkt dan ook niet, dan wordt ze gelijk weer wakker.
Nou, N. is vier maanden en hier nog steeds alleen de draagzak. Wel lekker knusquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:20 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Heeft ze nog lang volgehouden! G. slaapt al een maand niet zelfstandig overdag. Ik laat m op mn buik, in mijn armen, naast mij op de bank of in de doek. Ik probeer m wel elke dag een dutje in zijn bed te laten doen maar vaak gaat gejengel over in echt huilen, dan doe ik m toch maar in de doek. Schijnt vanzelf goed te komen
we verwennen onze kinderen te veelquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:27 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nou, N. is vier maanden en hier nog steeds alleen de draagzak. Wel lekker knus
Ja hoor.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:08 schreef JantinaGr het volgende:
Fijn Pinq, hopelijk werkt de A.R. voeding. En qua groei hoef je je dus niet druk te maken!
Herkent iemand dit?
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:26 schreef Estrys het volgende:
Ah, mijn man spreekt even via de whats app kraamvisite af. Voor over een uuren ons huis ziet er uit of een bom ontploft is. En hij is dus zelf niet eens thuis
grapjas
Ik heb gezegd dat ie hier kan komen zitten en dat ik ze anders niet binnen laat.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:45 schreef mignonne het volgende:
[..]mijn vent kon dus echt zelf afbellen
![]()
Man van een nichtje had ook zo'n stunt. Ohja vergeten te zeggen, vanavond komen 6 collega's op visite en hij was zelf werken. Grapjurk.
Dat kun je toch niet vermijden. Ik zou het niet uitstellen daarom. Tenzij er eentje een koortslip heeftquote:Op vrijdag 4 december 2015 15:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Zondag komen vrienden eten en een is verkouden, kan dat geen kwaad of moeten we t eten uitstellen?
Ja, we hebben de combi compleet van de Mutsy.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:24 schreef ingee het volgende:
Jantina, wij hebben net de quinny zapp xtra 2 gekocht, fijne buggy! Enig nadeel is dat het wat hobbeliger is als een wagen, dus als je de buggyopzet van de mutsy hebt zou ik die er wel naast houden voor langere stukken.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:20 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Heeft ze nog lang volgehouden! G. slaapt al een maand niet zelfstandig overdag. Ik laat m op mn buik, in mijn armen, naast mij op de bank of in de doek. Ik probeer m wel elke dag een dutje in zijn bed te laten doen maar vaak gaat gejengel over in echt huilen, dan doe ik m toch maar in de doek. Schijnt vanzelf goed te komen
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:21 schreef Estrys het volgende:
[..]
Welcome to my world
Edit: our world![]()
Ooo...quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:40 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja hoor.
Wel fijn dat ze überhaupt wel overdag sliep, dat lukt hier pas sinds L 4 maanden oud is. En we hebben daarvoor wel veel geduld moeten hebben tot de methode aansloeg. Kinderwagen is ook pas sinds een paar weken bruikbaar. Daarvoor was het draagdoek all day.
In maart en september heb je die Mama mazzeldagen van Prenatal, en andere winkels gooien dan ook vaak alles in de uitverkoop.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:32 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik zag trouwens toevallig ergens 50% korting op 2015 modellen. Iemand enig idee of je dit soort aanbiedingen in de loop van het jaar ook wel kan verwachten of is dit echt iets van het einde van het jaar?
driedubbeleboks! Ik van de week een avond 2,5 uur (!!) besteed aan met mijn handen de knopen uit mijn haar halen, ik had twee handen vol los haar aan het einde..quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:32 schreef Limone het volgende:
Ulgh. Die haaruitval is verschrikkelijk deze keer. Zo. Veel. Ik heg gelukkig dik en veel haar, dus ik heb geen inhammen. Maar iedere keer als ik mijn haar maar aanraak heb ik zo tien haren in mijn hand. Ik kom ze ook overal tegen: daarnet zag ik er één in zijn mond tijdens het drinken. Ik trek 'm eruit, maar hij had al een deel ingeslikt, dus ik kreeg ook nog een golf melk over mij heen. Op het net verschoonde bed. Zucht.
Mijn man zei laatst, nadat hij een cavia van 5 dagen uit het douchegootje viste: het lijkt wel alsof je aan de chemo bent.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:32 schreef Limone het volgende:
Ulgh. Die haaruitval is verschrikkelijk deze keer. Zo. Veel. Ik heg gelukkig dik en veel haar, dus ik heb geen inhammen. Maar iedere keer als ik mijn haar maar aanraak heb ik zo tien haren in mijn hand. Ik kom ze ook overal tegen: daarnet zag ik er één in zijn mond tijdens het drinken. Ik trek 'm eruit, maar hij had al een deel ingeslikt, dus ik kreeg ook nog een golf melk over mij heen. Op het net verschoonde bed. Zucht.
Oh nee! Issie nog te redden?quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
driedubbeleboks! Ik van de week een avond 2,5 uur (!!) besteed aan met mijn handen de knopen uit mijn haar halen, ik had twee handen vol los haar aan het einde..En ik heb ook veel, dus je ziet het niet zozeer aan de hoeveelheid. Alleen door mijn krullen valt het haar niet echt uit, het komt vooral met zichzelf in de knoop..
Meeh.. m'n auto is stuk
quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:57 schreef lunapuella het volgende:
Ik voel me even de beste moeder ooit.Normaal moeten we Ketel in slaap voeden of lopen (drager of wagen). Uit zichzelf in slaap vallen doet hij bijna niet. Net was hij na het afkoppelen weer wakker geworden, maar ik ben gewoon rustig naast hem blijven liggen, sussend en knuffelend, en ineens snurkte hij weer tegen mijn schouder aan. Zo fijn, zo lief.
Vast wel! Maar ja, niet gratisch natuurlijkquote:Op vrijdag 4 december 2015 16:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh nee! Issie nog te redden?
Aii Mariposas, chemocavia.![]()
Ah.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:38 schreef Mariposas het volgende:
[..]
In maart en september heb je die Mama mazzeldagen van Prenatal, en andere winkels gooien dan ook vaak alles in de uitverkoop.
Een buggy is inderdaad een stuk handzamer / compacter, de kofferbak is al snel vol met zo'n flink onderstel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:14 schreef Malteser het volgende:
Jantina, wat is precies de reden dat je een buggy wil als je ook een wandelwagen hebt? Vanwege het handzamere formaat?
het is hier meestal ook goed, gelukkig. Maar, 2x op een dag ruzie met de duutser en een baby die niet wil drinken maakt me niet zo blij vandaag...Ach, het is al bijna bedtijd..quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:53 schreef Estrys het volgende:
ach jagerik gooi d'r nog maar eens een cliché tegenaan: het wordt beter
![]()
Je hebt er helemaal niks aan he?
![]()
Mevrouwencactus en sjaak een hele goede reis terug.
Wij hebben ook niet heel veel geld uitgegeven aan een kinderwagen.Ik heb het net even uitgerekend: 320 euro per kind
We hebben het wel in 1 keer af moeten tikken 7 jaar geleden.
Ik ben in bad geweest. Heerlijk, deur op slot en even niks.
Gehe.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:53 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben ook niet heel veel geld uitgegeven aan een kinderwagen.Ik heb het net even uitgerekend: 320 euro per kind
We hebben het wel in 1 keer af moeten tikken 7 jaar geleden.
Een paar wekenquote:Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Hebben baby's van een paar weken oud nachtmerries? G kan zo intens verdrietig wakker worden
sssst t gaat al zo hard, dit klinkt zo lekker klein! En bijna vier paar weken danquote:Op vrijdag 4 december 2015 19:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
Een paar wekengaat de jouwe terug in de tijd?
Ja shit. Had ie niet even in januari kapot kunnen gaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Vast wel! Maar ja, niet gratisch natuurlijk
Die hebben wij. Ik ben er erg blij mee.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:08 schreef JantinaGr het volgende:
Kan deze alleen niet vinden. Quinny Zapp xtra 2 lijkt me wel wat.
Klinkt als een loopoor. Ik zou maandag even bellen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:52 schreef -Spring het volgende:
Wat zouden jullie doen? Morgen ff de hap bellen of maandag de huisarts? Ze lijkt er nog steeds geen last van te hebben, maar heeft het, gezien de stank, ws wel al erg lang.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:29 schreef Skoap het volgende:
[..]
Die hebben wij. Ik ben er erg blij mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+ 1!quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:07 schreef Krisvc het volgende:
Wat een schrik Cassandra. Ik zou er geloof ik heel boos om worden.Dat man beter voor zichzelf moet zorgen enzo. G. heeft heus niks overgehouden aan die 2 minuutjes huilen, maar leuk is anders.
Spring, ik zou ook wachten tot maandag. Als ze er geen last van lijkt te hebben zullen die 2 dagen gok ik ook niet zo veel meer uit maken.
Shop, wat sneu.Ik hoop dat L. snel opknapt.
Hupje, herkenbaar! En dan wel mopperen omdat je met een dichte neus niet zo lekker kan drinken, maar als je dan wil helpen ho maar.![]()
Hier een ander soort schrik vandaag. Nadat de avocadopoep tot halverwege d'r rug kwam en L. lekker heeft gebadderd net, kwam ik erachter dat maatje 74 toch echt beter zit dan 68.Kind groeit zo hard. Maar... nieuwe kleertjes kopen terwijl je eindelijk weer budget hebt.
![]()
Doorslapen is L. verleerd. Althans, volgens de boekjes slaapt ze nog wel door (19:00-2:00-4:00-6:00), maar zo voelt het niet meer.Man wil dat we haar overdag meer wakker gaan houden zodat ze 's nachts meer slaapt, maar volgens mij werkt het niet helemaal zo. Hoe slechter ze overdag slaapt des te slechter de nacht is. En om 4 uur 's nachts bekvechten gaat meestal niet zo subtiel.
Zo nog maar eens bespreken als we allebei wakker zijn en koffie op hebben.
Whaaaat, jouw L groeit ook hard. Ze is een stukje jonger dan mijn meiden. Mijn L zit net in 74 en N in 68.quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:07 schreef Krisvc het volgende:
Wat een schrik Cassandra. Ik zou er geloof ik heel boos om worden.Dat man beter voor zichzelf moet zorgen enzo. G. heeft heus niks overgehouden aan die 2 minuutjes huilen, maar leuk is anders.
Spring, ik zou ook wachten tot maandag. Als ze er geen last van lijkt te hebben zullen die 2 dagen gok ik ook niet zo veel meer uit maken.
Shop, wat sneu.Ik hoop dat L. snel opknapt.
Hupje, herkenbaar! En dan wel mopperen omdat je met een dichte neus niet zo lekker kan drinken, maar als je dan wil helpen ho maar.![]()
Hier een ander soort schrik vandaag. Nadat de avocadopoep tot halverwege d'r rug kwam en L. lekker heeft gebadderd net, kwam ik erachter dat maatje 74 toch echt beter zit dan 68.Kind groeit zo hard. Maar... nieuwe kleertjes kopen terwijl je eindelijk weer budget hebt.
![]()
Doorslapen is L. verleerd. Althans, volgens de boekjes slaapt ze nog wel door (19:00-2:00-4:00-6:00), maar zo voelt het niet meer.Man wil dat we haar overdag meer wakker gaan houden zodat ze 's nachts meer slaapt, maar volgens mij werkt het niet helemaal zo. Hoe slechter ze overdag slaapt des te slechter de nacht is. En om 4 uur 's nachts bekvechten gaat meestal niet zo subtiel.
Zo nog maar eens bespreken als we allebei wakker zijn en koffie op hebben.
Omdat de niertjes van een baby nog niet goed genoeg ontwikkeld zijn om met zout eten om te gaan toch? Lijkt me belangrijker dan smaak..quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:27 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
+ 1!
Schrikken Cassandra, hopelijk ziet hij zelf ook in dat er iets moet veranderen.
En Kris, overdag wakker houden leidt idd alleen maar tot overprikkeling en dus slechter slapen 's nachts.
Hier hebben we zulke discussies over eten... We willen een beetje gaan rapleyen, maar man snapt niet waarom er geen zout op mag. 'Dan smaakt het toch vies'? Tja, zachtgekookte groente zonder zout is idd niet zo lekker... maar dat weet N. toch niet
Ja, dat dacht ik ook... maarja, ik eet toch al nooit zout, maar hij juist wel. Een eeuwig discussiepunt hier in huisquote:Op zaterdag 5 december 2015 08:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Omdat de niertjes van een baby nog niet goed genoeg ontwikkeld zijn om met zout eten om te gaan toch? Lijkt me belangrijker dan smaak..
zoutloos koken,. zoutpot op tafel. Klaar, is helemaal geen discussie waard imo.quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook... maarja, ik eet toch al nooit zout, maar hij juist wel. Een eeuwig discussiepunt hier in huis
De zuiger van otrivin werkt een stuk beter dan een peertje. Wel even de spray/monodose even in laten werken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 07:12 schreef Hupje het volgende:
Dat is schrikken, Cassandra!
Hoprlijk slaat de AB aan en gaat het snel beter met L, Shopaholic.
Ik ga straks maar eens een neuspeertje kopen, want de hoeveelheid snot neemt nog niet echt af. Ben benieuwd of het werkt, ik moest de hele trukendoos gebruiken om te kunnen neussprayen. Aan de neus komen is echt verschrikkelijk, dan moet je het hardste alarm aanzetten...
Volgens mij wel. Mr. T. kan ook met zo'n wilde blik en een schreeuw wakker worden, zo sneu...quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Hebben baby's van een paar weken oud nachtmerries? G kan zo intens verdrietig wakker worden
Oh, dat zou ik dan weer niet kunnen, een beetje zout vind ik wel echt nodig voor de smaak. (Gemalen zeezout dan he, geen jozo) Maar dat kan op meer manieren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:42 schreef Estrys het volgende:
Wij eten altijd alles zonder zout sinds we kinderen hebben. Je went daar heel snel aan vind ik.
Neem, want 'dat smaakt niet hetzelfde'quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
zoutloos koken,. zoutpot op tafel. Klaar, is helemaal geen discussie waard imo.
+1quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
zoutloos koken,. zoutpot op tafel. Klaar, is helemaal geen discussie waard imo.
He jammer, net een neuspeertje gekocht. Nou ja, ik probeer 'm en anders koop ik alsnog die van Otrivin. Ik ben het niet slapen namelijk goed beu. Gelukkig begint vriend wat op te knappen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:18 schreef AwayTL het volgende:
De zuiger van otrivin werkt een stuk beter dan een peertje. Wel even de spray/monodose even in laten werken.
Goed droog houden. Smet zelf voorzichtig schoon vegen met een doek met water en daarna goed droog houden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is schrikken Cassandra! Ik zou ook heel boos worden denk ik. In slaap vallen prima, maar zo diep is dat je nergens meer op reageert niet.
Iemand een goede tip tegen smetplekken? O. heeft huid voor een lange nek, maar die heeft hij nog niet. Tussen de onderste lagen huid zit een rode stinkende plek met viezigheid. De huid is nog wel heel volgens mij, maar dat is moeilijk te zien. Het is een nogal lastige plek om te komen, aangezien je dan zijn hoofd helemaal achterover moet gooien, wat niet leuk is als je net geleerd hebt je hoofd recht te houden. Hoe krijg ik deze plek het beste weg zonder er veel aan te hoeven zitten? Is creme handig of juist niet?
Sorry maar wat een zeikerd zeg, wat mij betreft zou hij dan lekker apart voor zichzelf mogen koken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:49 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Neem, want 'dat smaakt niet hetzelfde'
Die smetplekken komen echt in no time opzetten he! Bij R ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Goed droog houden. Smet zelf voorzichtig schoon vegen met een doek met water en daarna goed droog houden.
Ik pak zelf een baby met mn hand onder zn schouderbladen zeg maar en til hem dan een klein stukje omhoog. Dan laten ze vanzelf het hoofdje achterover vallen. En dan gewoon 2 of 3 keer per dag bijvoorbeeld even die nek droog maken met een doekje/hydrofiel. Als het niet goed lukt dat droog te houden kun je altijd talkpoeder of maizena strooien, zorgt ook dat het droog blijft.
Ik strooi bij A. standaard talkpoeder bij de luierwissel. Klein trauma nog van mn kleine E.hoe ze het deed weet ik nog steeds niet, maar s morgens zat er nog niets en in de namiddag had ze een ontvelde plek zo groot als mn handpalm in haar lies en een evengrote smetplek in de andere lies
![]()
![]()
Dat kan wel. Oudste was hier vier maanden. Was het eerste wat hij oppikte op het Kdv.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:53 schreef Minarosa het volgende:
Hmpf, mijn baby met voorheen vlekkeloos en smetteloos huidje wordt wakker met twee vlekjes op zijn gezicht. Waterpokken? Of is dat te vroeg?
Thanks voor de tips! Voor de zekerheid straks maar wat maizena halen alvast, maar hopelijk is dat niet nodig.quote:Op zaterdag 5 december 2015 11:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Goed droog houden. Smet zelf voorzichtig schoon vegen met een doek met water en daarna goed droog houden.
Ik pak zelf een baby met mn hand onder zn schouderbladen zeg maar en til hem dan een klein stukje omhoog. Dan laten ze vanzelf het hoofdje achterover vallen. En dan gewoon 2 of 3 keer per dag bijvoorbeeld even die nek droog maken met een doekje/hydrofiel. Als het niet goed lukt dat droog te houden kun je altijd talkpoeder of maizena strooien, zorgt ook dat het droog blijft.
Ik strooi bij A. standaard talkpoeder bij de luierwissel. Klein trauma nog van mn kleine E.hoe ze het deed weet ik nog steeds niet, maar s morgens zat er nog niets en in de namiddag had ze een ontvelde plek zo groot als mn handpalm in haar lies en een evengrote smetplek in de andere lies
![]()
![]()
Of ga je slapend op L.'s kamer liggen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snel weer uitgehaald hoor, hij zakt snel in elkaar. Leuk over 2 maandenNo hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
Veel plezier!quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:16 schreef Selvaria het volgende:
Wij brengen N. zo naar oma en ik ga op date met man.
Zara baby girlquote:Op zaterdag 5 december 2015 15:32 schreef pinquit het volgende:
Ohhh Mari wat een lieverd <3
en ommegot dat bruukske
Er waren 4 bussen vol met anti-Sinterklaas protestanten naar Sesamstraat gereden en meneer Staartjes werd toen zo bang dat Sint niet meer welkom is dit jaar. De pieten zijn wel van harte welkom, maar die voelden zich gediscrimineerd door de kleur van Pino, dus die hebben ook afgehaakt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:07 schreef ingee het volgende:
Zeg, Sinterklaas in Sesamstraat, bestaat dat niet meer ofzo?
Daar komt sint volgens mij al jaren niet meerquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:07 schreef ingee het volgende:
Wij waren ook op zoek maar het komt niet meer volgens mij. Stom he!quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:07 schreef ingee het volgende:
Het heeft zich niet uitgebreid tot nu toe dus dan is het vast wat anders. Thanks!quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat kan wel. Oudste was hier vier maanden. Was het eerste wat hij oppikte op het Kdv.
Dan zou hij er nu een paar uur later waarschijnlijk al wel wat meer moeten hebben.
Misschien een verdwaalde mug?quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:30 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Het heeft zich niet uitgebreid tot nu toe dus dan is het vast wat anders. Thanks!
Het zijn vochtblaasjes, lijken een soort blaartjes maar zolang hij er geen last van heeft laat ik het zo. Muggenbult heeft hij idd een keer gehad en dat was wat roder.quote:
Ah oke. Tijgermug misschien dan?quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:34 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Het zijn vochtblaasjes, lijken een soort blaartjes maar zolang hij er geen last van heeft laat ik het zo. Muggenbult heeft hij idd een keer gehad en dat was wat roder.
Dit probleem hebben wij ook, maar we zetten waarschijnlijk de halve kerstboom op tegen de muur ergens, of 3/4 en dan tegen de pilaar midden in de kamerquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:34 schreef LuDann het volgende:
Sinterklaas, daar ga ik me volgens jaar eens in verdiepen.
Ik maak me voor nu meer zorgen om waar we in vredesnaam de kerstboom gaan laten. De hele huiskamer is volgebouwd met baby spul.
Nu al? Hoe gaat dat als je straks overal speelgoed hebt?quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:34 schreef LuDann het volgende:
Sinterklaas, daar ga ik me volgens jaar eens in verdiepen.
Ik maak me voor nu meer zorgen om waar we in vredesnaam de kerstboom gaan laten. De hele huiskamer is volgebouwd met baby spul.
Daar kom ik niet mee weg. De kinderen willen graag de boom optuigen. Lees: alle hysterisch lelijke ballen op 1 tak onderaan hangenquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:47 schreef pinquit het volgende:
Voor de mensen die geen plek hebben voor kerstboom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij gaan de eettafel (die niet dient als eettafel maar als computertafel...) tegen het raam schuiven hebben we besloten. Kunnen we de achtertuin niet meer in maar ach, doen we toch al nooit.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit probleem hebben wij ook, maar we zetten waarschijnlijk de halve kerstboom op tegen de muur ergens, of 3/4 en dan tegen de pilaar midden in de kamer. Dat is het enige wat nog kan.
Ik ben aan het uitpakken terwijl Sjaak en vrouw slapen. Daarstraks hebben we met z'n drietjes geslapen, dat was echt heerlijk. Maar nu ben ik mijn hoofd aan het leegmaken door de koffers leeg te maken. Helpt ook goeden vanavond op tijd naar bed.
Reizen met een baby... ik weet niet of ik het aanraad. Ik ben kapot!
Een probleem per keer alsjeblieft.quote:Op zaterdag 5 december 2015 16:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nu al? Hoe gaat dat als je straks overal speelgoed hebt?![]()
Toen middelste 1 was hebben we de boom in de box gezetkon ze er ook niet bij
Ja die traditie wilde ik ook starten. Tot hij jaren achtereen plastic cars ballen koosquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:54 schreef pinquit het volgende:
HelaasWij hebben altijd een heel klein boompje.
Hier mag grote zijn kamer versieren. Elk jaar mag ie een nieuwe bal kopen![]()
Jeugdsentiment, wij mochten dat vruuger ook altijdEn dan koos ik echt de allerlelijkste ballen, met roze, paars en glitters
Fokwetquote:Op zaterdag 5 december 2015 16:30 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Het heeft zich niet uitgebreid tot nu toe dus dan is het vast wat anders. Thanks!
Waterpokken? Havermout laten weken in water en dat water dan op het hele lichaam smeren. Mag onbeperkt, helpt erg goed tegen jeuk!quote:Op zaterdag 5 december 2015 17:21 schreef Minarosa het volgende:
[..]
FokwetIk verschoonde zijn luier en zie kleine blaasjes op zijn romp
gefeliciteerd. Morgen draait ze het ritme omquote:Op zaterdag 5 december 2015 19:23 schreef LuDann het volgende:
We hebben trouwens uitgevonden hoe we erachter kunnen komen of Wolk echt moe is. Ik vind het lastig om te zien namelijk. Maar als we haar slaapzakje aandoet en ze huilt niet, dan kunnen we het ding net zo goed weer uittrekken en haar nog even mee naar beneden nemen. Als ze huilt bij het slaapzakje aandoen dan is ze meestal wel moe. Ze moet dan gewoon even huilen voor het slapen gaan ofzo. We leggen haar altijd huilend weg nu. Dat klinkt echt heel sneu he?
ken je de navelbandjes? Die gebruikte ik bij Jan en Geert om te voorkomen dat het nat werd. Gewoon op de buik leggen, dan kijken ze omhoog, afdrogen en daarna een navelbandje (met eventueel wat talkpoeder erop) als een halsbandje om de keel vouwen. Werkte perfect.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is schrikken Cassandra! Ik zou ook heel boos worden denk ik. In slaap vallen prima, maar zo diep is dat je nergens meer op reageert niet.
Iemand een goede tip tegen smetplekken? O. heeft huid voor een lange nek, maar die heeft hij nog niet. Tussen de onderste lagen huid zit een rode stinkende plek met viezigheid. De huid is nog wel heel volgens mij, maar dat is moeilijk te zien. Het is een nogal lastige plek om te komen, aangezien je dan zijn hoofd helemaal achterover moet gooien, wat niet leuk is als je net geleerd hebt je hoofd recht te houden. Hoe krijg ik deze plek het beste weg zonder er veel aan te hoeven zitten? Is creme handig of juist niet?
quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
gefeliciteerd. Morgen draait ze het ritme om![]()
![]()
Zet ik op de boodschappenlijst! Handig. Ben benieuwd hoe hij er morgen uitzietquote:Op zaterdag 5 december 2015 17:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Waterpokken? Havermout laten weken in water en dat water dan op het hele lichaam smeren. Mag onbeperkt, helpt erg goed tegen jeuk!
Ik heb geen idee wat navelbandjes zijnquote:Op zaterdag 5 december 2015 22:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
ken je de navelbandjes? Die gebruikte ik bij Jan en Geert om te voorkomen dat het nat werd. Gewoon op de buik leggen, dan kijken ze omhoog, afdrogen en daarna een navelbandje (met eventueel wat talkpoeder erop) als een halsbandje om de keel vouwen. Werkte perfect.
Hier is het altijd huilen, ook al lag hij al elders te slapen (tenzij in diepe slaap). Alles is prima, maar in zijn bed varieert van mopperen tot hard huilen. En als ik erbij blijf of z'n wieg heen en weer rijd dan gaat hij alleen maar harder huilen. Ga ik weg dan vindt hij al snel z'n duim, wordt hij rustig en valt vrijwel direct in slaap. Wij houden 5 minuten huilen aan voor hij uit bed mag, maar dat haalt hij vrijwel nooit. Het zou alleen leuk zijn als hij ook eens zonder huilen ging slapen, hoe kort hij ook huilt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:04 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nou, dat mag hoor. Als het dan gaat zoals bij Mariposas, zonder huilen wegleggen. Teken ik voor.
Vind ik ook! En hij ligt nu gewoon weer lekker in zijn eigen wiegje te slapenquote:Op zondag 6 december 2015 05:13 schreef pinquit het volgende:
Waaauw Sil, wat luxe met zon kleine baby!![]()
Hier sinds vrijdag ook ineens tot 5u aan één stuk slapen!!!! Die dikkere melk doet hem goed, hij haalt nu de 5/6 voedingen ook gewoon.
Hij zit helaas wel weer helemaal onder de eczeem op z'n wangen
Ik ben ook bang dat het een reactie op de AB is. Wordt steeds erger. Er zit op haar buik en haar arm nu ook een rode vlek. Kan alleen vandaag de apotheek natuurlijk niet bellen. Maar ga het zeker doenquote:Op zondag 6 december 2015 06:50 schreef kwakz0r het volgende:
Shop, wij moesten bij uitslag bij AB de apotheek waarschuwen ivm mogelijke overgevoeligheid...
@mari maizena staat bij het bakmeel enzo, als je gericht wilt zoeken volgende keer
Stinknek had Melba als kleine baby ook weleens, grappig hoe ongemerkt zo'n nekje toch langer wordt als ze groter worden
Maakt voor deze kuur niet zo uit volgens mij, meer zodat ze deze AB niet nog een keer krijgt. (Tenzij ze er nu echt ziek van wordt, anders is t niet zo erg volgens mij)quote:Op zondag 6 december 2015 07:16 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat het een reactie op de AB is. Wordt steeds erger. Er zit op haar buik en haar arm nu ook een rode vlek. Kan alleen vandaag de apotheek natuurlijk niet bellen. Maar ga het zeker doen
Dank je. Dan bel ik morgen even naar de apotheek.quote:Op zondag 6 december 2015 07:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Maakt voor deze kuur niet zo uit volgens mij, meer zodat ze deze AB niet nog een keer krijgt. (Tenzij ze er nu echt ziek van wordt, anders is t niet zo erg volgens mij)
gefeliciteerdquote:Op zondag 6 december 2015 06:38 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wakker boks. N werd om half 6 wakker met een volle luier en ging natuurlijk niet meer slapen. L werd een half uur later wakker. Ach zo heb ik wat aan mijn verjaardag
quote:Op zondag 6 december 2015 00:38 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat navelbandjes zijnhad alleen gehoord dat die niet meer gebruikt werden dus nooit naar gekeken. Op de buik leggen is overigens wel een handige tip, want hij houdt z'n nek gewoon recht als ik m op z'n rug onder z'n schouderbladen omhoog hou. De plek was net al wel minder rood, maar dit was niet de eerste keer dus de tips komen vast binnenkort nog een keer van pas! Ik heb alleen geen maizena kunnen vinden in de supermarkt en het was druk, dus later deze week nog maar eens proberen als ik een medewerker zie lopen.
Jep, ARquote:Op zondag 6 december 2015 06:33 schreef Fuente het volgende:
Wakker boks! Ook al een paar uur want Beer is verkouden.
Pinq, wat fijn dat het wat beter gaat! Krijgt hij nu AR voeding? Wij doen jpm los in de pepti. Scheelt ook een hele boel met terughikken en spugen.
Hoe gaat het nu met de krampjes/pijn?
Wij zijn toen met Suus meteen terug gegaan naar de arts omdat ze dus flinke uitslag kreeg van antibiotica en hij schrok ervan, was heel blij dat we terug waren gekomen. We moesten de kuur accuut afbreken! Dit was allemaal wel in Spanje maar goed...quote:Op zondag 6 december 2015 07:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Maakt voor deze kuur niet zo uit volgens mij, meer zodat ze deze AB niet nog een keer krijgt. (Tenzij ze er nu echt ziek van wordt, anders is t niet zo erg volgens mij)
Bij ons precies zo, hoewel ze niet altijd tot 9 uur doorslaapt, soms maar tot 8. Maar dan gaat ze ook weer eerder de zak in voor het volgende slaapje.quote:Op zondag 6 december 2015 09:22 schreef Selvaria het volgende:
Wel een vraagje over ritme. N. gaat de laatste tijd pas rond half 10 (or wanneer wij ook gaan naar bed) en ze komt dan rond 3 en 7 voor een voeding en slaapt dan als we niet hoeven werken verder tot 9. Ik vind het prima zo, maar 'creëer' ik zo een late slaper die nooit na Sesamstraat naar bed zal gaan?Ik denk zelf dat alles op zijn pootjes terecht zal komen, maar ervaringen zijn welkom!
Welkom!quote:Op zondag 6 december 2015 08:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Hi, ik kom hier ook maar eens binnen schuifelen.. Hoor niet meer in het zwangerschap topic.. Mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren en ligt nog op de couveuse afdeling. Ze is inmiddels uit het warmtebed en houdt zichzelf aardig op temperatuur. Als ze vannacht geen alarmpjes meer heeft gehad dan mag de
monitor (hart/ademhaling) er ook af. We gaan zo weer naar het zkh dus we zullen het zien..
Nu moet ze nog 8 hele voedingen zelfstandig aan de borst of uit de fles kunnen drinken en dan mag ze mee naar huis. Maar dat lukt d'r echt nog niet, ze heeft nog te weinig energie. Kortom geduld..
Ah ok, nou voor de zekerheid dan idd maar wel...quote:Op zondag 6 december 2015 09:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wij zijn toen met Suus meteen terug gegaan naar de arts omdat ze dus flinke uitslag kreeg van antibiotica en hij schrok ervan, was heel blij dat we terug waren gekomen. We moesten de kuur accuut afbreken! Dit was allemaal wel in Spanje maar goed...
Shop, ik zou wel even overleggen met de hap als ik jou was
Dit was bij ons ook, wij mochten Sjaak ook meenemen met sonde. Kwam er niet van, want hij werd ziek, maar het had wel gemogen.quote:Op zondag 6 december 2015 09:54 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Welkom!
Fijn dat ze zich al zelf warm kan houden. Is het bij jullie in het ZH geen optie dat ze met sondevoeding naar huis gaat (als je dat al zelf zou willen)? Daar konden wij toen wel voor kiezen en dan leerde je het in het ziekenhuis. Wij mochten het het gaan geven, want we waren klaar met leren. Maar de meiden waren eerder van de sonde af dan van de monitor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik neem W. doordeweeks na de voedingsronde van +- 19:00 mee naar boven en leg m dan in zijn wiegje. Ik blijf dan tv kijken bij hem, dan slaapt 'ie hier wel. Om 22 gaat 'ie dan nog in bad, voeden en terug in de wieg. Werkt hier nu wel, meestal is het huilen om de wieg nu om 19 uur en gaat 'ie er om 23:00 zonder morren in slapen.quote:Op zondag 6 december 2015 09:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Mooi cadeautje Selvariasorry nou zorgt karma er vast voor dat ik eenzelfde cadeau krijg.
Ik hoop dat het vroege slapen goed komtHier wil hij voor 22.00 niet in eigen bed. Maar slaapt gelukkig beneden wel
zal t ook eens proberen. Ik blijf meestal ook bewust beneden omdat ik mijn man anders helemaal niet ziequote:Op zondag 6 december 2015 13:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik neem W. doordeweeks na de voedingsronde van +- 19:00 mee naar boven en leg m dan in zijn wiegje. Ik blijf dan tv kijken bij hem, dan slaapt 'ie hier wel. Om 22 gaat 'ie dan nog in bad, voeden en terug in de wieg. Werkt hier nu wel, meestal is het huilen om de wieg nu om 19 uur en gaat 'ie er om 23:00 zonder morren in slapen.
Zo doe ik het ook, meestal kan ik dan ook weer naar beneden. Of man kruipt ook in bed, kijken we samen tv.quote:Op zondag 6 december 2015 13:22 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
zal t ook eens proberen. Ik blijf meestal ook bewust beneden omdat ik mijn man anders helemaal niet ziemaar misschien valt G dan in slaap en kan ik alsnog naar beneden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 december 2015 13:37 schreef LuDann het volgende:
Wat goed van Y, Risu! Nu de hele tijd zwaaien zeker?
Fijn dat het voeden lukt zonder tepelhoedje, sillie.
Minarosa, hoe gaat het met de waterpokken? Wolk heeft ook blaasjes, nu alleen op beide handjes. Vraag me af wat het is maar ik denk dat we het pas weten als het zich uit gaat breiden.Dit ziet er helaas bekend uit. Hij zit nog niet helemaal onder, ze zitten vooral onder zijn haar. Beetje jammer van de foto's van zijn eerste sinterklaasavond vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte voor Wolk!
En balen Estryshopelijk verandert het snel weer.
Bedankt voor de tip! Zal straks nog even kijken of ze goed ligt met haar rug. En heerlijk dat je kon blijven liggen!quote:Op zondag 6 december 2015 11:05 schreef Hupje het volgende:
Kazy: wij hebben voor het spugen houten blokjes onder de poten van het hoofdeinde, al sinds de kraamweek. Zolang je baby daardoor niet onder de dekens zakt, lijkt het me geen probleem? Waar je bij een kussen wel op moet letten, is of de rug wel recht genoeg blijft, vertelde mijn vk.
Ik kreeg vanochtend zomaar 3 kwartier kado!J werd wakker, meuterde wat, en precies toen ik besloot dat ik bij het volgende geluid naar hem toe zou gaan, werd het stil en viel hij weer in slaap. Ik heb heerlijk nog even in mijn bed gelegen, dat was lang geleden!
Ach, das zeker jammer van de foto's! Ik hoop dat het niet al te zichtbaar is. Zo te lezen vallen waterpokken bij kindjes onder de 1 jaar erg mee, ze zijn er doorgaans niet erg ziek van. Nadeel is wel dat ze er nog niet zoveel antistoffen tegen opbouwen waardoor ze het later nog een keer kunnen krijgen.quote:Op zondag 6 december 2015 14:22 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dit ziet er helaas bekend uit. Hij zit nog niet helemaal onder, ze zitten vooral onder zijn haar. Beetje jammer van de foto's van zijn eerste sinterklaasavond vandaagSterkte voor Wolk!
En balen Estryshopelijk verandert het snel weer.
Gelukkig wel ja!quote:Op zondag 6 december 2015 16:12 schreef LuDann het volgende:
Feli Saskia, met de 4 maanden van N!Wat schattig. Komkommer zonder zout neem ik aan?
Het was de allereerste keer, dus alleen nog sabbelen. En tien keer laten vallenquote:Op zondag 6 december 2015 16:50 schreef Mariposas het volgende:
Krijgt ze er iets van af, saskia, of is Het alleen maar sabbelen?
Ze doet erg haar bestquote:Op zondag 6 december 2015 17:03 schreef Selvaria het volgende:
Wat schattig! Als je echt gaat beginnen moet ze trouwens wel goed rechtop kunnen zitten he? (Al weet je dat vast en kom ik nu als betweterige zeur over)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
Nou he!quote:Op zondag 6 december 2015 18:06 schreef Krisvc het volgende:
Ik hoop dat het meevalt qua ziekenboeg LuDann. Je blijft wel bezig zo zeg.
Hier begonnen met de Avent fles, ze pakte deze wel, maar dronk veel te snel met speen nummer 1 en nam de nodige lucht mee, waardoor ze achteraf last had.quote:Op zondag 6 december 2015 18:40 schreef silliegirl het volgende:
Zijn er nog andere flessen die het bij kleintjes goed doen als ze gaan oefenen? die dr browns misschien?
Ik vind dat zondagavond nog steeds wel stomquote:Op zondag 6 december 2015 19:04 schreef Krisvc het volgende:
Dr. Brown kun je inderdaad het best proberen denk ik Sillie.
Mineola, klopt! Licht rossig afhankelijk van hoe het licht valt. En als het nat wordt kroest het.En thanks.
![]()
Ik zit lekker even te hormonen. Morgen weer aan de slag en hoewel ik er onwijs veel zin in heb vind ik het stom om d'r niet meer iedere dag de hele dag te zien. Dus d'r net op bed leggen voelde als het eind van een tijdperk ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en eergisteren de sleutel gekregen van ons versgebouwde huis. Eindelijk af! Ben er zo blij mee!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar:
Het is een faaaaase!
En je krijgt er zķveel voor terug!
Nee echt, ik kan me mijn leven zonder kind niet meer voorstellen.
Ik zit nog alleen beneden, M en R slapen al uren en het voelt alsof het diep in de nacht is. Opblijven mommy-style!![]()
Dat vragen wij ons ook af... Wolk slaapt nergens anders behalve thuis in haar cosleeper. Moet je het dan maar blijven proberen, hopen dat ze eraan went of het beter voorlopig laten? Lastig hoor. Eigenlijk blijven we meestal maar gewoon thuis.quote:Op zondag 6 december 2015 21:15 schreef Hupje het volgende:
Estrys noemde rust en regelmaat... Vanmiddag gingen we even naar het tuincentrum. Ter plekke kijkt J kalm zijn ogen uit en doet hij het hardstikke goed. Onderweg in de auto eventjes geslapen (kwartiertje). Gaat allemaal fijn, rekening gehouden met zijn ritme, enz. Weer thuis, lekker spelen. En dan begint het. Slapen lukt gewoon niet. Uiteindelijk heeft hij 1 slaapje helemaal overgeslagen en de volgende kort geslapen. Toen was zijn chagrijnige bui gelukkig wel weer over. Datgene wat we gingen kopen is al die moeite eigenlijk niet waard, maar we denken dat we dit soort dingen wel moeten doen om te 'oefenen', anders kan hij straks helemaal niks hebben. Of is dat geen logische gedachte?
quote:Op zondag 6 december 2015 22:51 schreef Sara82 het volgende:
Oh, Sillie en Cassandra, wat heerlijk zo'n lange ruk slaap! Hoeoeoe doen jullie dat?!
Wat een schattekes komen er hier voorbij, kiek dan!sinds ik zelf een baby heb vinnik andermans baby's ineens ook zo leuk om te zien, raar hoe dat werkt.
Sterkte met de pokjes, tandjes, zere buikjes, moeilijke nachten/dagen, en met einde vh verlof...
Jouw spoiler is heel herkenbaar hoor. Ik kan ook niet meer tegen drukte/veel prikkels. Zeker niet als m'n kind erbij is. Zonder wil het nog wel gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en eergisteren de sleutel gekregen van ons versgebouwde huis. Eindelijk af! Ben er zo blij mee!
Jeuj voor je huis
quote:Op zondag 6 december 2015 22:59 schreef ingee het volgende:
Een vers huis!Dat nooit meer op jezelf zijn benauwt me ook wel eens ja. Vind ik verschrikkelijk. Maar ja, toch rijd ik na m'n werk steeds snel naar de opvang/mijn moeder om Sjaak op te halen. WantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar:
Het is een faaaaase!
En je krijgt er zķveel voor terug!
Nee echt, ik kan me mijn leven zonder kind niet meer voorstellen.
Ik zit nog alleen beneden, M en R slapen al uren en het voelt alsof het diep in de nacht is. Opblijven mommy-style!
Ik twijfel ook vaak, maar dan omdat Sjaak veel huilt in de auto. We hebben een actieradius van 15/20 minuten zeg maar. In Amerika viel het mee, daar moest hij gewoon mee van ons, anders kwamen we helemaal niet meer weg. Maar hier beperk ik me toch vaak tot kleine stukjes met de auto.quote:Op zondag 6 december 2015 23:24 schreef LuDann het volgende:
Ingee, ze wordt inderdaad groot zeg, gaat hard joh.![]()
[..]
Dat vragen wij ons ook af... Wolk slaapt nergens anders behalve thuis in haar cosleeper. Moet je het dan maar blijven proberen, hopen dat ze eraan went of het beter voorlopig laten? Lastig hoor. Eigenlijk blijven we meestal maar gewoon thuis.
Slapen ze ook niet in draagdoek/-zak? Dat is de enige plek waar Sjaak buiten slaapt.
quote:Op zondag 6 december 2015 22:51 schreef Sara82 het volgende:
Oh, Sillie en Cassandra, wat heerlijk zo'n lange ruk slaap! Hoeoeoe doen jullie dat?!
Wat een schattekes komen er hier voorbij, kiek dan!sinds ik zelf een baby heb vinnik andermans baby's ineens ook zo leuk om te zien, raar hoe dat werkt.
Sterkte met de pokjes, tandjes, zere buikjes, moeilijke nachten/dagen, en met einde vh verlof...
Al sla je me dood! En vannacht is helemaal gek; ik had W. om 22 in zijn bedje, we waren vroeg klaar met bedroutine want W. wilde niet drinken (had ook om 21 nog een voeding op). Dusss ik verwachtte 'm om een uur of 1: stille baby. Schrik ik nu wakker, hoor wat gepruttel uit de wieg (niet eens huils?) dus ik vis W. uit zn bedje om te drinken, zie ik dat 't 4 uur was! Wat is dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en eergisteren de sleutel gekregen van ons versgebouwde huis. Eindelijk af! Ben er zo blij mee!
, das gewoon 6 uur slaap!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |