Ik wilde hier nog even op reageren. Ik weet vaak niet zo goed wat te zeggen maar ik vind het wel erg rot voor je, dat het allemaal zo anders loopt dat je gedacht had en dat het allemaal zo moeilijk gaat. Dat wens je niemand toe. En ik kan me voorstellen dat het misschien nog extra lastig is vanwege het taboe wat er naar mijn idee ligt op het klagen over dit soort dingen. Dus ik hoop dat je hier wel een beetje je hart kunt luchten. Erover praten doet naar mijn mening niets af aan de liefde die je hebt voor je baby maar het kan het allemaal wel wat dragelijker maken.quote:Op donderdag 3 december 2015 01:00 schreef Hupje het volgende:
Dankjewel, Mineola, daar schoot ik even van volHet is zķ anders dan ik me voorgesteld had.
Oef, dat klinkt heftig zeg. Duurde het lang voor het over was? Bedankt voor de tip in ieder geval. Mijn man is alleen helemaal niet van de medicijnen nemen. Die Ventolin, paracetamol en neusspray die hij nu neemt is echt bij hoge uitzondering. Ik kan hem niet eens overhalen een Ibuprofen te nemen tegen de spierpijn die hij heeft van het hoesten. We gaan het nog even aankijken en als het niet snel beter gaat dan stuur ik hem weer naar de dokter.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:33 schreef Fuente het volgende:
[..]
LuDann, mijn oudste heeft vorig jaar kinkhoest gehad (het was de hel, echt verschrikkelijk!). Ze heeft uiteindelijk (omdat er niet echt medicijnen voor zijn) 1 of ander drankje gekregen tegen de hoestprikkel waar ze ook enorm van ging slapen (echt, 's avonds om 18 uur erin, 's morgens om 9:30 wakker maken). Ik heb dus echt geen idee meer hoe dit heette, maar de huisarts zou vast weten wat het moet zijn. Het is niet geschikt voor overdag omdat je er dus slaperig van wordt, maar voor de nachten zou het misschien fijn zijn voor hem?
Verder niet bijgelezen, Beer kreeg prikjes vandaag en was daarna goed van slag.
Bedankt voor de tip, dat kan ik eens proberen! Kloppen doet sowiewo vrij weinig. Schudden helpt beter (niet te hard natuurlijkquote:Op donderdag 3 december 2015 08:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En als je haar op je knie zet en dan voorzichtig het bovenlijfje rondjes laat draaien (alsof ze hoelahoept met haar schouders zeg maar) of zachtjes naar voor en naar achter bewegen t.o.v. je knie?
Dan kwamen vastzittende boeren er hier altijd wel uit.
Nou, dit!quote:Op donderdag 3 december 2015 09:11 schreef Limone het volgende:
[..]
Bijkezen uit verveling.. Wat een luxe!
Die van mij gaat werkelijk haar hele cosleeper door. Soms vind ik haar helemaal schuin in bed of met haar hoofd waar ik haar met haar voeten had neergelegd. Ik durf dan ook echt geen dekentje meer te gebruiken.quote:Op donderdag 3 december 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
die van mij kruipt juist naar beneden. Onder de dekens, vind ik niet zo leuk!
We bakeren nog in, dus een dekentje is wel nodig.... Bed maken we al kort op, maar hij trekt z'n beentjes gewoon nog wat meer in...quote:Op donderdag 3 december 2015 12:42 schreef pinquit het volgende:
slaapzakje + misschien bedje wat korter opmaken nog? --> voor jagar
Hier wordt alleen naar 'boven' gerupst
Jeetje, wat heftig zeg. Ik heb ook niet het idee dat de Ventolin helpt maar mijn man zegt dat het 'wel een beetje' helpt. Dus ja... we kijken het even aan.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:46 schreef Fuente het volgende:
LuDann hoe lang het precies duurde weet ik niet. In ieder geval de hele zomervakantieUiteindelijk bleek mijn schoonmoeder het ook te hebben (ze staken elkaar aan) en middelste kreeg het ook maar veel milder. Ik vond het echt een ramp, nachten met haar opgezeten omdat ze er gewoon bijna in stikte.
Mocht het bij je vent wel kinkhoest zijn, dan heeft ventolin volgens mij ook echt geen zin. Oudste had nog ventolin ivm haar bronchitis en dat deed niks helaas.
Hij moet wel goed z'n mond spoelen erna he? (je krijgt heel makkelijk een schimmelinfectie in de mond van zulks). Mond goed om de opening van de discus doen, poeder hoort niet op de tong te eindigen (iets kan altijd, daar niet van). Dan lang en goed inademen. [/zustermodus].quote:Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Ja, zo'n rond ding ja. Op zich lukt het hem wel om het binnen te krijgen, hij zegt alleen wel dat er veel poeder op zijn tong belandt? En zijn adem inhouden erna is heel erg moeilijk want hij krijgt dan vaak een erorme hoestbui.
Wat Fuente al zegt dus..quote:Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Ja, zo'n rond ding ja. Op zich lukt het hem wel om het binnen te krijgen, hij zegt alleen wel dat er veel poeder op zijn tong belandt? En zijn adem inhouden erna is heel erg moeilijk want hij krijgt dan vaak een erorme hoestbui.
Ja daar heb ik al eens over gedacht iddquote:Op donderdag 3 december 2015 19:58 schreef Krisvc het volgende:
En misschien voor je gemoedsrust een cursus kinderEHBO zoeken?
Ja hij ligt meestal op z'n buik, en dan verslikt hij zich idd bijna nooit, maar gaat lekker z'n gezicht door de spuug liggen wrijvenquote:Op donderdag 3 december 2015 20:04 schreef Mariposas het volgende:
Op z'n zij of buik leggen een optie, of komt dan alles er helemaal zo uit, pinq?
Ik noemde J een haringquote:Op donderdag 3 december 2015 21:50 schreef Kuukske het volgende:
Onze slaapkamer ruikt nu wel naar een frietje speciaal met die ui.
Niks panisch! ik ben in ieder geval erger. Mijn moeder had een tijdje terug een koortslip. Ze belde me want ze zou langskomen en ze zei dat ze M. geen kus mocht geven ivm koortslip, dus ze zou wel uit de buurt blijven. Ik heb toen toch echt gevraagd of ze thuis wilde blijven (hoe moeilijk ik dat ook vond). Met afplakken en goede hygiëne zou het moeten kunnen, maar ik heb het gewoon liever nietquote:Op donderdag 3 december 2015 22:13 schreef Malteser het volgende:
Vraag over koortslip:
Wij hebben allebei nog nooit een koortslip gehad. Schoonmoeder heeft er nu eentje. Wist ik niet. Kwamen daar vanavond binnen en toen zei ze tegen Twix terwijl ze hem vast had: "Ik kus jou maar even niet ventje, want Oma heeft een koortslip."
Ik schrok nogal maar zij wuifde het een beetje weg. Baal er ook van dat ze het niet gezegd heeft voordat ze Twix vast had. Dan had ik dat denk ik niet goed gevonden. Of reageer ik nu te panisch?
Morgenavond vieren we daar Sint en ergens voelt dat nu ook niet goed. Ben ik te voorzichtig?
Goed, duidelijk. Ik vind het dus eerlijk gezegd best eng en niet fijn. En schoonmoeder is een schat maar had niks op haar lippen qua smeersels of plakkers en neemt het een tikje minder nauw met hygiëne dan wij dat doen.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:29 schreef kazy het volgende:
[..]
Niks panisch! ik ben in ieder geval erger. Mijn moeder had een tijdje terug een koortslip. Ze belde me want ze zou langskomen en ze zei dat ze M. geen kus mocht geven ivm koortslip, dus ze zou wel uit de buurt blijven. Ik heb toen toch echt gevraagd of ze thuis wilde blijven (hoe moeilijk ik dat ook vond). Met afplakken en goede hygiëne zou het moeten kunnen, maar ik heb het gewoon liever niet(Volgens mij is het tot 3 maanden erg gevaarlijk en daarna moet je ook wel uitkijken maar zou het minder gevaarlijk zijn, zoiets?)
Edit: wat Sara zegt. Ik heb ook uitgelegd wat de gevolgen kunnen zijn (website laten zien ook) en toen was ze flink geschrokken. Ze durft nu ook echt niet in de buurt te komen met een koortslip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu baal ik heel erg van mezelf. Van het feit dat mijn gevoel zei dat ze Twix meteen in moest leveren toen ik het hoorde maar dat ik-Malteser-de-bange-schijtert dat dus niet durfde te zeggen. En dat ik nu dus eigenlijk morgenavond liever thuis blijf maar nu al weet dat ik dan als partypooper wordt neergezet.
Maar mijn zoon is het belangrijkste. Dan vinden ze me maar een overbezorgde, lastige schoondochter...
Of heeft het nu geen zin meer Twix daar weg te houden, omdat we er vandaag wel geweest zijn?
Klinkt een beetje als mijn schoonmoeder... Die heeft dinsdag (dan past ze op en eten we daar) een keer of vijf gezegd dat O toch al wel vla mag? Dat vindt hij vast heel lekker! En op tv had ze ook reclame gezien over potjes vanaf 4 maanden! Ik weet nog niet wat wij met eten gaan doen, maar geen potjes met vier maanden puur omdat dat leuk isquote:Op donderdag 3 december 2015 22:23 schreef kazy het volgende:
Ah Pinq wat sneu
KinderEHBO zat ik toevallig vanavond naar te kijken. Ik twijfel tussen een workshop van 3 uur of een cursus van 8 uur. Heeft iemand al ervaring met een van beide? Ook met het oog op Rapley vindt mijn man het handig om dit te doen.
Ook weer zo wat net. Mijn man vertelde aan sm dat we Rapley willen doen. Ik werd gelijk voor het blok gezet om uit te leggen wat dat was. (Dat wilde ik nog een beetje voorbereiden/leuk inkleden enzo of het pas vertellen als we al begonnen waren. Ik ken mn sm nu langer dan vandaag en zij vindt alles raar en vreemd.) Haar conclusie was nu dus dat het zielig is om een baby gelijk komkommer/banaan/etc. te geven. Het erge is dat ik weet dat ik me er niks van aan moet trekken en tķch doe ik het iedere keer (week) weer. Zondag ook een verjaardag bij de schoonfamilie, heb er nu al zin. Kan ik me weer de hele middag 'verdedigen' (slaapt ze al door, krijgt ze al hapjes, geef je nog stééds bv..)
Leuker nieuws: M. heeft een nieuwe feature. Ze kan ineens geluid maken bij het uitsteken van haar tong. Echt zo grappig. Het klinkt als bwupbwup en dan die tong erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |