Vind jij het krom dat iemand die een WW-uitkering heeft gekort wordt op die uitkering wanneer hij weer inkomen heeft?quote:Op donderdag 3 december 2015 22:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik lees en begrijp dat ook inmiddels.
Wel van inkomen maar niet van eigen vermogen.
Begrijp ik dat goed en klopt het als ik dat een beetje krom vind?
Maar ja, hier staat het allemaal:
http://www.uwv.nl/particu(...)st-mijn-ww-uitkering
TS kan vinden dat hij 40 uur per week beschikbaar is voor werk, maar als de regeling voor prepensioen anders zegt, namelijk dat het niet meer is toegestaan om te werken voor de uren dat TS prepensioen ontvangt, dan is er voor de WW simpelweg geen 40 uur beschikbaarheid.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Uit de OP maak ik op dat hij geen afstand kan doen van zijn prepensioen.
Hij is nog steeds voor 40 uur beschikbaar.
Maar hij wordt niet gekort als hij zijn inkomen aan zichzelf zou kunnen betalen uit eigen vermogen.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vind jij het krom dat iemand die een WW-uitkering heeft gekort wordt op die uitkering wanneer hij weer inkomen heeft?
Mee eens. Het zou eigenlijk niets uit mogen dat het pensioen eerder wordt uitgekeerd.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar hij wordt niet gekort als hij zijn inkomen aan zichzelf zou kunnen betalen uit eigen vermogen.
Dat is wel krom dacht ik zo.
want als hij niet werkeloos was geworden, had hij zijn pre-pensioen bovenop zijn salaris gekregen?quote:Op donderdag 3 december 2015 22:47 schreef eight het volgende:
[..]
Mee eens. Het zou eigenlijk niets uit mogen dat het pensioen eerder wordt uitgekeerd.
Dat vind ik ook zoiets. Wat geeft ze het recht om zich te bemoeien met de totale huishoudpot van TS? Niets denk ik.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:41 schreef Ivo1985 het volgende:
maar als de regeling voor prepensioen anders zegt
Dat klopt. Het is ook nog eens zo dat als hij het al had ontvangen tijdens zijn werkzame leven en hij komt daarna in de WW dat de WW dan niet gekort wordt, althans dat begrijp ik uit de wetsartikelen onderin de OP.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
want als hij niet werkeloos was geworden, had hij zijn pre-pensioen bovenop zijn salaris gekregen?
jij beweert hier nu echt dat hij zijn pre-pensioen gewoon bovenop zijn voltijd salaris zou hebben ontvangen... Rightquote:Op donderdag 3 december 2015 22:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is ook nog eens zo dat als hij het al had ontvangen tijdens zijn werkzame leven en hij komt daarna in de WW dat de WW dan niet gekort wordt, althans dat begrijp ik uit de wetsartikelen onderin de OP.
Dat is in veel gevallen de regeling waar de persoon zelf (ooit) mee heeft ingestemd. Sparen voor prepensioen op voorwaarde dat plek wordt vrijgemaakt op de arbeidsmarkt. Geen plek vrijmaken = geen prepensioen, dus als je van plan bent niet met prepensioen te gaan moet je niet meedoen met de prepensioen-pot.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zoiets. Wat geeft ze het recht om zich te bemoeien met de totale huishoudpot van TS? Niets denk ik.
Ik vind en denk dat je het, hoe de diverse regelingen zijn ingericht best bij het rechte eind hebt, alleen mijn rechtvaardigheidsgevoel komt hier in opstand.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is in veel gevallen de regeling waar de persoon zelf (ooit) mee heeft ingestemd. Sparen voor prepensioen op voorwaarde dat plek wordt vrijgemaakt op de arbeidsmarkt. Geen plek vrijmaken = geen prepensioen, dus als je van plan bent niet met prepensioen te gaan moet je niet meedoen met de prepensioen-pot.
Zie post #68 van agter.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:56 schreef Sjeen het volgende:
Trouwens hij wordt niet gekort, hij krijgt gewoon WW voor de uren waarvoor hij beschikbaar is.
En zover wij weten is hij 40 uur beschikbaar. Hij wordt wel genaaid alleen iets minder hard dan de jongere generaties. Het blijft een smerige streek.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
jij beweert hier nu echt dat hij zijn pre-pensioen gewoon bovenop zijn voltijd salaris zou hebben ontvangen... Right
Trouwens hij wordt niet gekort, hij krijgt gewoon WW voor de uren waarvoor hij beschikbaar is.
Die is w.s. zo geschrokken van het onversneden commentaar op zijn 1e post hier dat ie meteen naar Tweakers is gevlucht. Dat vind ik wel een beetje de tragiek van Fok!.quote:
Ja.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
jij beweert hier nu echt dat hij zijn pre-pensioen gewoon bovenop zijn voltijd salaris zou hebben ontvangen... Right
Waarom is dat krom? Die pre-pensioen pot heeft hij fiscaal heel gunstig opgebouwd, als nadeel zit daaraan dat je aan regeltjes van de overheid vast zit.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar hij wordt niet gekort als hij zijn inkomen aan zichzelf zou kunnen betalen uit eigen vermogen.
Dat is wel krom dacht ik zo.
Het gaat mij er om of het wel of niet krom is dat b.v. Beatrix een AOW uitkering ontvangt.
Dat is dezelfde willekeur vind ik.
nee, hij krijgt een pre-pensioen en is daardoor dus geen 40 uur beschikbaar. Het is geen wel de lusten, niet de lasten systeem.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:12 schreef agter het volgende:
[..]
Ja.
Ook als je normaal pensioen ontvangt staat niets je in de weg om alsnog 40 uur te werken.
Hij biedt zich 40 uur aan op de arbeidsmarkt.
QFT. Ik ben zo gek op mensen die er echt verstand van hebben.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:12 schreef agter het volgende:
[..]
Ja.
Ook als je normaal pensioen ontvangt staat niets je in de weg om alsnog 40 uur te werken.
zolang ze maar in jouw straatje meekletsen, bedoel je.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
QFT. Ik ben zo gek op mensen die er echt verstand van hebben.
Dat zal heus wel, maar als hij dan op zijn 80e dan ontslagen wordt krijg hij heus geen WW meer.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:12 schreef agter het volgende:
[..]
Ja.
WTF maakt dat nou weer uit? Desnoods betaal je daar gewoon de "misgelopen" belasting over.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:14 schreef 44pje het volgende:
Die pre-pensioen pot heeft hij fiscaal heel gunstig opgebouwd
Nou nou nou. Tut tut.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
zolang ze maar in jouw straatje meekletsen, bedoel je.
Dat maakt heel veel uit. Als je wel de lusten wil van een speciaal potje, moet je ook de lasten dragen.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
WTF maakt dat nou weer uit? Desnoods betaal je daar gewoon de "misgelopen" belasting over.
Ik snap echt niet waarom er zoveel irrelevante zaken bijgehaald moeten worden.
Als je alle uitgestelde belasting betaalt dan heb je niet als extra bonus met alle zelfverzonnen regeltjes te maken. Als het fiscaal vriendelijk was en je betaalt het verschil dan kunnen daar geen extra regels aan verbonden worden.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:17 schreef 44pje het volgende:
[..]
Dat maakt heel veel uit. Als je wel de lusten wil van een speciaal potje, moet je ook de lasten dragen.
quote:Op donderdag 3 december 2015 23:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, hij krijgt een pre-pensioen en is daardoor dus geen 40 uur beschikbaar. Het is geen wel de lusten, niet de lasten systeem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |